lintulaudalla on kellertävän vihertävänharmaita pikkulintuja päivittäin iso parvi.siivissä on valkoinen raita.
kaveri väittää kivenkovaan että ne on vihervarpusia.minun mielestä niillä on peippomainen ääni.KUMPIA siis ovat vai ovatko kumpiakaan?
vihervarpunen vai viherpeippo?
2
2596
Vastaukset
- ovat
vihervarpunen olisi pienempiä ja kirjavampi. Viherpeipolla on tuo viiva siivessä, joka minusta kyllä näyttää enemmänkin vaaleankeltaiselta.. :) Mutta ei se niin nuukaa ole. Viherpeippo joka tapauksessa.
- Tempa
Viherpeipolla on siiven reunassa siiven pituussuuntainen keltainen raita ja viherpeippo on sellainen varpusen kokoinen ja vähän punatulkkua pienempi.
Vihervarpusellakin on keltainen juova siivessa, mutta se menee siiven poikkisuuntaisesti. Vihervarpunen on pienempi; sellainen sini- tai hömötiaisen kokoinen. Ne käyvät viherpeippoja harvemmin lintulaudalla, joten veikkaisin itse, että lintusi ovat viherpeippoja.
Sitten on tietysti vielä urpiainen, joka liikkuu parvissa ja käy usein myös lintulaudoilla. Urpiaisella on samantapainen juova kuin vihervarpusellakin, mutta siinä ei ole ollenkaan vihreää sävyä, vaan kellanruskeaa.
Katso kuvia esim. googlen kuvahaulla. Minusta linnut ovat kyllä sen verran eri näköisiä, että lajin voi kuvien perusteella tunnistaa, vaikkei mikään lintutuntija muuten olisikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263278
- 731597
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa801139Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1451052- 45951
- 61892
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45888Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171872- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis139775