Joulujuhla lähestyy ja kolmasluokkalaisten kanssa pitäisi jonkinlainen esitys saada aikaiseksi.
Hyviä ideoita ja vinkkejä kaivataan.
Näytelmä sekä musiikki-ja tanssiesitykset ovat poissa laskuista. Olisikohan ihan hölmö idea laittaa vaikka lapset kirjoittamaan jotain joulusta ja lukea niitä juhlassa? Tai vaihtoehtoisesti esittää jotain joulurunoja?
ideoita joulujuhlaesitykseen?
4
5304
Vastaukset
- hmm
Mihin ovat kadonneet idearikkaat kansankynttilät, kun täältä pitää hakea ideoita?!? No okei opet aikansa mukaan eli nyt on tiedonhaun taidot in, joten miksipä ei ope antaisi toisten ideoida...
- xxxxxxx
pakota joku reppana lukemaan siellä joulujuhlassa jotain, siitä sitten riittää muisteltavaa (traumaa) moneksi vuodeksi.
- "kansankynttilä"
Mitäs jos tekisitte koko luokan kesken pienen jouluisen kirjoitelman, jonka voisitte sitten esittää ja mahdollisesti myös näytellä. Iso juttu se ei voi olla, koska aika ei riitä, mutta jotain pientä...
- ssssssssssssss
-Kaunis musiikki ja koreografia kynttilöiden kanssa pimeässä esim. punaiset/siniset venetsialyhdyt
-tehkää jouluräppi. Musaopelta apuja tai käytä jonkun valmiin biisin pohjaa tai rytmisiä soittimia ja ääntä apuna.
-Laita lapset ideoimaan
-Esittäkää jouluisia sanoja "piirrä ja arvaa" tyylillä yleisölle, mutta näytelkää sanat. Ohjaajan rooli on tässä tärkeä.
-Esittäkää suosituimmat joululaulut kolmessa minuutissa (hauska): "Enkeli taivaan lausui näin, muistat tuhkimon, lumikin, ruususen varmaan jne.
-Tehkää yhdessä jouluvitsejä. Käyttäkää pohjana valmiita vitsejä. Vitsin voi lopettaa vaikka huutoon "aaaaaltojaa!" ja raikuviin aploodeihin.
-Esitelkää oma luokkanne, mistä eri asioista pidätte: kyykkyyn on ei ja varpailla kädet ylhäällä kyllä. Hauska musiikki taustalle. Opettajalle mikki. Tempoa kannattaa vaihdella: lanttulaatikko, joulupukki, joulukuusi, kinkku, sädetikku, ulkotuli, poro, jne. Suunnitelkaa yhdessä miten lopetatte esityksen. Esim. käymällä kaikkien nimet läpi. Energiaa ja iloa.
-Hankkikaa pitkiä sädetikkuja. Sytytä kynttilä näyttämön taakse. Kyn tikku palaa, lapsi kävelee näyttämön eteen -voi muodostaa siihen vaikka rivin. Kun tikku on palanut loppuun (nehän palavat eri aikaan), se lapsi jonka tikku on palanut sanoo "hyvää Joulua". Laita lapset keksimään itse, millä tavalla he haluavat sanoa sen (kuiskata, huutaa, iloisesti, miettivästi, hitaasti, nopeasti, tavaten, lähettäen samalla lentosuukon, jne.)
-----KOITA ITSE INNOSTUA OHJELMANTEAOSTA. JUHLA ON TÄRKEÄ LAPSILLE. LAPSILLA ON HYVIÄ IDEOITA, KUUNTELE NIITÄ. ÄLÄ TOIMI AUTORITÄÄRISENÄ OPETTAJANA, KUN ON KYSE LUOVASTA PROSESSISTA. INNOSTU, INNOSTA JA LEIKI IDEOILLA.
--------KAIKKI ON MAHDOLLISTA JOS PYSTYT ITSE SUHTAUTUMAAN ANNETTUUN TEHTÄVÄÄN (ESITYS) POSITIIVISESTI.
------MIKSI MUSIIKKI, TANSSI JA NÄYTELMÄ OVAT POISSA LASKUISTA? OLE AVOIN KAIKILLE IDEOILLE. JOS TEET PAKOLLA, KENELLÄKÄÄN EI OLE KIVAA JA LOPPUTULOS (ESITYS) ON SEN NÄKÖINENKIN.
-------ASENNETTA!
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645240Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti692485- 2682406
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362359Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191694Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191488Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai521084Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131043- 891016
- 66947