Ihmisten keskuudessa liikkuu kaikenlaisia juttuja muista ihmisistä, on juttuja mitkä on tosia ja mitkä ei ole tosia tai tosi juttu lähtee mutta muuttaa muotoa matkalla.
Nämä jutut mitkä ei pidä paikkaansa, aikansa kierreltyään jääkö elämään sellaisena vai muuttuuko pikkuhiljaa siihen mikä on todellisuus siitä jutusta, onko millaisia kokemuksia ?
Ihmisten puheet
8
131
Vastaukset
Pääosin jutut vain unohtuu mutta jotkut jäävät legendaksi
- 14+12
Ne jutut vaan paisuvat matkalla, kun tarpeeksi paisuvat niin kuolevat. Kun uusia ja parempia juttuja tulee puskaradioon.
- halvat huvit
Ja hullu on se joka juorua levittää,mutta hullumpi on se joka niitä uskoo......
Varsinkin,kun ei edes tuonne toista lainkaan......ainoastaan juorujan kertoma juttu. - Itse olen
joutunut sellaisen kohteeksi. Ei ole auttanut kuin asettua tilanteen yläpuolelle, joskaan helppoa se ei ole ollut. Ja kenenpä mielenterveys ei moisen vuoksi olisi koetuksella, jos mittasuhteet ovat olleet mittavat.
Kuitenkin uskon, että lopulta oikeus voittaa ja kohtuus, ja pahantekijöilä kalahtaa omaan nilkkaan. Näin uskon jo käyneen -
Sehän juoruissa on juuri oleellista, että ehkä on ollut joku jutunjuuri, mikä muuttaa muotoaan matkalla. Ja pahantahtoisuuden huippu sitten myös se, että joukkoon tulee myös muuta juttua, mitkä eivät lainkaan pidä paikkaansa. Kaikki ihmetulkinnat; paljon on kyse myös pieleen menneistä oletuksista ja arvioista. Ihmisen arviointikyky kun pettää helpolla -
Ja sitten vielä väärinkäytökset. Täällä esim. tapahtunut sitä, että jotku tekeytyvät joiksikin toisiksi. Eli jonkin sortin "identiteettivarkauksia" ilmennyt. Onko jopa niin, että on copypasetettu jonkun ominaista ilmaisua johonkin toiseen asiayhteyteen, ja vähän vielä muokaten, milloin esim. soppa on valmis? Itse ajattelisin olevani sikäli uniikki, että mua on mahdoton kopioida muuten. - kaikenlaista kuullu
Sehän se parhaiten tietää joka vähiten tuntee.
- ....................
Onhan näitä tapauksia, joissa jotain on syytetty rikoksesta ja juttu on levinnyt paikkakunnalla niin, että kaikki tietävät tapauksen. Oikeudessa kumminkin saatu sitten vapauttava päätös, mutta se ensimmäinen "shokki"uutinen on se, jonka kaikki muistavat, ja aina on ihmisiä, jotka eivät siitä eteenpäin tarinaa tiedäkään ja nämä sitten pitävät yllä kyseisen ihmisen syyllisyyttä asiaan.
Kyllähän näilläkin kulmilla on henkilöitä, joidenka henkilöhistoriaa olen kuullut, vaikka en kyseisiä ihmisiä tunnekaan ja nämäkin jutut ovat vuosikymmenten takaisia. Sitä en osaa sanoa, kuinka todenperäisiä ne jutut ovat, taikka kuinka väriteltyjä, mutta ne ovat jääneet ja levinneet ihmisten mieliin. - ihmisluonto
Kyl ne samat jutut jäävät elämään. Jos jotakin uutta tietoa tulee, niin sitten sitä kerrotaan. Negatiiviset asiat saavat enemmän huomiota kuin positiiviset. Ihmisluontoon kuuluva asia.
- ___________________
Ihmisluontoon kuuluva asia on myös se, että omaa sosiaalista statusta ja kiinnostavuutta koetetaan nostaa kertomalla mielenkiintoisia juttuja. Tähän liittyy myös liioittelu.
Etenkin naiset pitävät sellaista naista tylsänä joka ei levittele toisten yksityisasioita. Ja jos ei mitään satu tietämään, sellaisia pitää ilmeisesti keksiä.
Minulle ainakin suutahdetaan vähän väliä, kun vastaan sellaisiin kyselyihin kuin "Mitä Eevalle kuuluu?" että sitä sinun pitää kysyä Eevalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2344166- 1242174
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2141795Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641774- 1771605
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861496- 531354
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751281- 601252
- 1191161