Lihoin lääkkeiden takia

Masentavaa

Lääkkeiden takia ruokahalu kasvoi järjettömiin mittasuhteisiin ja lihoin ainakin 10 kiloa. Yhtenä päivänä farkuista lensi nappi irti kun laitoin housuja kiinni. Naamakin näyttää turvonneelta kuin Joulusialla eikä oikein enää ilkee katsoa itseään peilistä. Mitä ihmettä teen kun nyt olen vain entistä masentuneempi noiden hiton lääkkeiden takia? En ole mikään trolli vaan kaikki mitä puhun on totta. Tekis mieli kuristaa se lääkäri joka minulle nuo lääkkeet määräsi ja valehteli etteivät ne lihota.

18

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jääkaapin tonttu

      Mars lenkkipolulle siitä ruikuttamasta.

    • älä pelleile

      Eiväthän ne lihottaneetkaan, vaan annoit itsesi syödä tavallista enemmän pidemmän aikaa. Ehkä myös jaksamistaso pieneni ja et enää liikkunut yhtä paljon kuin ennen, mutta sekään ei välttämättä ole ollut masennuslääkkeiden oire vaan sen huonon ruokavalion. Ota itseäsi niskasta kiinni, uhkailet ja syytät lääkäriä ja lääkkeitä vaikka tiedät ihan hyvin, että sinä olet se henkilö joka on vastuussa syömisestäsi ja liikkumisestasi.

    • hfhfhfhf

      Miten todistat että johhtui lääkkeestä? Sehän on ihan normaalia että kun mieli on maassa eikä tee mieli lähteä ulos tekemään asioita niin jää kotiin ja syö ajankuluksi. Tuskin lääkkeellä on mitään tekemistä asian kanssa. Itsekin olen lihonnut masennuksen ja lääkekuurin aikana mutta se johtuu vain siitä että masennuksen takia on harrastukset jääny ja syön ajankuluksi.

    • Näin lääke vaikuttaa

      Monet mielialalääkkeet pysäyttävät aineenvaihdunnan, tekevät täysin aloitekyvyttömäksi ja aikaansaavat samaan aikaan järjettömän ruokahalun kasvun, jolloin normaalipainoinen lihoo helposti vuodessa useita kymmeniä kiloja. Lääkärit eivät kerro siitä lääkettä määrätessään, joten menee aikaa ennen kuin ihminen ymmärtää etsiä lääkkeiden tarkempia tietoja ja sitten voi olla jo 30kg enemmän painoa kuin aiemmin. Ainoastaan lääkkeen lopettaminen estää painon lisänousun, mutta lääkärit kieltävät lopettamasta. Jos kuitenkin lopettaa, voi kärsiä melkoisista vierotusoireista ja sen 30kg:n tiputtaminen on hitonmoinen urakka kun lääkkeen aiheuttama aloitekyvyn katoaminen ei lopu samalla kun lääkkeen lopettaa, vaan voi kestää kuukausia, jopa vuosia. Kaikille ei aloitekyky palaa enää lainkaan.

    • jos tiedostaaa

      Jos tiedostaa että lääkkeet lisäävät ruokahalua niin miksi sitten syö kuin sika.

      • pepep

        Itsekkin huomasin kerran, että erään lääkkeen vaikutuksen alaisena meni about suklaalevy tai 400g suolapähkinöitä päivässä. En oikein pystynyt hallitsemaan sitä ja sit otin sen puheeksi ja lääke vaihdetiin.


      • 9+15

        Jotkut lääkkeet aiheuttaa ihan hallitsemattoman ruokahalun ettei sitä oikein pysty kontrolloimaan. Eihän sellainen tätä ymmärrä joka ei ole koskaan sellaisia lääkkeitä joutunut käyttämään. Taida lääkäritkään ymmärtää mitä paskaa pakottavat ihmiset syömään.


      • dii-i
        9+15 kirjoitti:

        Jotkut lääkkeet aiheuttaa ihan hallitsemattoman ruokahalun ettei sitä oikein pysty kontrolloimaan. Eihän sellainen tätä ymmärrä joka ei ole koskaan sellaisia lääkkeitä joutunut käyttämään. Taida lääkäritkään ymmärtää mitä paskaa pakottavat ihmiset syömään.

        Kuka pystyy, kuka ei. Kuka tajuaa olla ostamatta lihottavia ruokia kotiin, kun on aloittamassa lääkitystä, kuka ei.

        Sama se on tupakoinnin lopettamisenkin kanssa. Kuka pystyy, kuka ei. Kuka osaa tehdä päätöksen ja pitää siitä kiinni, kuka ei.

        Tämä ei-puolue ei osaa muuta kuin ruikuttaa ja löytää vikoja itsensä ulkopuolelta.


    • 9+9

      Ovatko lääkkeet välttämättömiä?
      Mitä jos puolittaisit annoksen?
      Minulle, joka en ole eläissäni syönyt oikein mitään lääkkeitä edes päänsärkyyn, lääkäri määräsi oikein hevosannoksen masennuslääkkeitä. Piristivärpä sitten niin, että olin alkuun 24/7 hereillä. Siihen yrittivät tyrkyttää unilääkkeitä. En suostunut ottamaan koktailiin lisää lääkitystä.
      Paras lääke oli jättäytyä pois työelämästä ja keskittyä oikeanlaiseen ruokavalioon ja liikuntaan. Jätin lääkkeet kokonaan pois noin 3 kuukautta niitä syötyäni. Tuntuu ettei avoni ole vieläkään ihan täysin palautunut, mutta pikku hiljaa suunta on se kalanmaksaöljyjen ja muiden vitamiinien avulla.

      Lääkkeitä, joita söin ei edes oltu tukittu pidempiä aikoja kuin 3 kuukautta. En tiedä oltiinko tutkittu edes sitä miltä potilaasta tuntui ne lopetettua, että tuliko pysyviä haittoja...

    • myöskokenut

      Kyllä useat masennuslääkkeet lijottavat. Nälkä on jatkuvaa. Edes una ei saa ilman tukevaa iltapalaa ja nälkä saattaa herättää jo aikaisin aamuyöstäkin. Sellainen nälkä jota en osaa ees kuvailla. Olkaaapa hiljaa te hurskastelijat jotka syytätte aloittajaa syömisestä. Kun aivot huutavat ruokaa, ei voi olla syömättä. Itse lihoin 24kg mutta koska masennukseeni tää nälän aiheuttanut Remeron vastasi paljon paremmin kuin muut lääkkeet, sitä jatkettiin. Mieluummin lihava kuin kuolettavan masentunut. Kilot sain pois vuodessa kun lääke lopetettiin.

      • 32642

        Kertomuksesi perusteella lääke aiheutti sinulle nälkää mutta se oli syömisesi joka lihotti.

        Itse olen kans lihonnut lääkekuurin aikana mutta se johtui yksinkertaisesti siitä että masentuneena pysyy paljon enemmän kotona eikä osallistu eri toimintaan eikä käy paljon ulkona. Sitten vain syö kotona ajankuluksi. Eli 3 eri lääkettä jota olen syönyt eivät ole lihottaneet ainakaan mua.


    • 42t4tt4

      Venlafaxin vie ruokahalua pois, että silleen.

      • 6yd

        Mulla päin vastoin, lihoin ensimmäistä kertaa elämässäni. Se on selkeää, että lihominen lähti siitä lääkkeestä, sama homma aloittajalla, mutta täällä nämä perussuomalaiset trollit väittää vastaa, parempi olla välittämättä niistä.


      • väsyväsy

        Yksilöllistä tuokin. Itse olen lihonut painoindeksistä 20 painoindeksiin 22,7 syksyn aikana venlafaksiinin aloitettuani. Ennen sain syödä kaikenlaista, silti sanoivat laihaksikin. Oma teoriani on, että sympaattisen hermoston ylikierrokset pitivät painon alhaisena. Valitettavasti myös valvottivat ja ahdistivat, veivät hyvin itsetuhoiseen olotilaan. Nyt mieli on parempi, vaikka mahassa on ylimääräistä, ja ihan viime viikkoina olen saanut energiaa ja itsearvostusta hiljalleen parantaa ruokavaliota ja liikuntatottumuksia.


      • ei ainakaan lihottan
        6yd kirjoitti:

        Mulla päin vastoin, lihoin ensimmäistä kertaa elämässäni. Se on selkeää, että lihominen lähti siitä lääkkeestä, sama homma aloittajalla, mutta täällä nämä perussuomalaiset trollit väittää vastaa, parempi olla välittämättä niistä.

        Kymmenisen vuotta sitten venlafaksiinia (225 mg/vrk) käyttäessäni en syönyt mitään kuin vasta illalla, kun tuli mieleen, että pitäisköhän sitä tänään jotain syödäkin. Niin että ei ainakaan lihottanut, se on selvä.

        Painoni ei kuitenkaan pudonnut, koska käytin ihan liikaa alkoholia. Aina lähti kaupasta kaljapakki mukaan.


    • ei maistu

      Kokemusta on sekä lääkkeistä jotka lisää ruokahalua ja hidastaa aineenvaihduntaa että päinvastoin. Citalopram lihotti ja sai ahmimaan, Voxra vei ruokahalun lähes kokonaan. Väkisin oli syötävä. Se onkin alunpitäen laihdutuslääke USA:ssa, ei myönnetä anorektikoille.

    • paksutposket

      Onko kokemusta escitalopram, itsellä paino laski aloittaessa ensin 5 kg ja oli matalan verensokerin tuntemuksia silloin, mutta muutaman kuukauden kuluttua oli mielestäni lähinnä kasvot ja erityisesti posket tosi pyöreät ja hiukan pöhöttyneet eikä ollut enää sitä alun matalan verensokerin oloa eikä näläntunnetta. Lisäksi muutaman saman kk kuluessa tuli painava jatkuva pöhnäväsymys samalla kun paino nousi taas 5 kg. Ehkä vaikutti verensokeriin tuo lääke?

      • Olen syönyt elämäni aikana 6 eri masennus lääkettä.

        Seronil,sitalopraami,cipralex, mirtatsapiini, venlafasiini ja sertralin.

        Ainoa lääke jonka aikana olen lihonnut 10kg parin vuoden aikana on mirtatsapiini. Se lisäsi ruokahalua. Eli ei lääke lihottanut, vaan se että söi ylimääräistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe