Otin la 29.12.14 muutamia kuvia Tuomaan markkinoilta, joulukadusta ja kävelin kamera auki Kämpin kulmille, jossa aioin ottaa kuvan sivukadun jouluvaloista. Yllätys - kun yritin ottaa kuvaa niin näyttöön ilmestyi "Objektiivivirhe". Kamera oli kädessä suojassa niin ettei siihen edes olisi voinut kohdistua iskua. Muistelen ohjeista sellaista ettei kameraa kannata sammuttaa välillä, jos n. 5 min sisällä ottaa kuvia lisää. Kameraa ei pystynyt enää sammuttamaan eikä objektiivi mennyt sisään. Kotona otin patterit (lithium) pois. Kokeilin kahdet uudet lithium patterit - tuloksena sama juttu.
Kamera on Coolpix L18, ostettu 23.12.08, joten takuukaan ei ole enää voimassa. Olen 68 v. ja olen käyttänyt kameraa harvoin.
Koska en matkusta enää ja kuvaan niin vähän, minun ei kannata enää ostaa uutta kameraa. Huolto/korjaus tulee varmaan niin kalliiksi ettei sitäkään kannata tehdä. Onko tässä enää mitään tehtävissä. Harmittaa.
Coolpix L18 Objektiivivirhe
vanhempi henkilö
3
142
Vastaukset
- Niko nisti
Lue tuolta. Sen verran vanha kamera, ei kannata korjata, eikä kyllä kannata harmitellakaan, uuden peruspokkarin saa jo alle satasen.
https://nikoneurope-fi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/21489/~/objektiivivirhe - nuorempi veli
Näin sinut kuvaamassa mutta päivämäärä oli 15.12.2014. Tulevaisuuden objektiivivirheet odottavat vielä paljastumistaan. Onhan tänäänkin vasta kahdeskymmeneskahdespäivä.
Laita velipoika kirjoittamaan Joulupukille, vielä saattaa ehtiä!
Kahdeskymmenestoinen päivä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055