Pitkät joulun vapaat ja alkoholi.

alcot

Alkoholi on hyvä kaveri jos sen käytön hallitsee. Jouluna, juhlapyhinä ja perhejuhlien aikaan on seurueessa usein joku, jolle alkoholi on hallitsija ei palvelija. Palvelijana siten, että se rentouttaa ja saa aikaan hyvää oloa itselle ja muille. Alkoholia runsaasti käytettäessä se vaikuttaa päinvastoin, se aiheuttaa masennusta ja pahaa oloa, joka leviää ympärillä oleviin.

Joko olet käynyt pitkäripaisessa, mitä mietit hyllyjen välissä?

94

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en oo vielä käyny mutta huomenna
      glögiin pitää hakee vähän kossua sekaan
      muutama punkku pullo
      olutta kinkun kanssa
      mutta sen haen ihan normi ruokakaupasta

katotaan sitten kuinka täällä örvelletään
      kolmestaan :)

• ai niin mutta niitä pitkiä vapaita ei kyllä oo
      kun toi mies on töissä jouluaattona
      ja tapaninpäivänä
      ehkä jää tän joulun örvelykset vähän vähemmälle :)

• Nuori lääkäri

Suositeltava määrä alkoholia on 17 annosta vuorokaudessa.

• kerrankin joku on samaa mieltä mun kanssa.

• Ihan kuin olisi teevee tehnyt aloituksen...
      Joulu-viinoista minä ajattelen viinaa.
      Kauniisti aseteltu, hyvin varustettu ALKO on kuin pyhättö.

"Hyvä jumala jos olet taivaissa.
      Pyhitetty ole, sinä viinin ystävä.
      Älä koskaan päästä minua pahasta.
      Vaan anna metsiesi Tammien kasvaa.
      Imeä maastasi aina ne parhaat aromit.
      Älkööt tyhjät tynnyrit kolisko koskaan"

Yksin-eläjää kun eivät rajoituksetkaan enää piinaa.
      Muutenkin homma on minulle helppoa.
      Olenhan ollut alan harrastaja jo vuodesta 1964.
      Viina-aloitukset ovat aina hauskoja.
      Niissä ei koskaan ole mitään uutta.
      Yleensä ei kommenteissakaan.

H.

• miranda...

hunksz

Kovin runollisesti kirjoitit, mutta tuo "yksin-eläjää" sattui silmiini, koska minua ei ainakaan eläkeläisenä koske mitkään "viikonlopun" juomiset, eikä tilipussin hukkaamiset!!

Jotenkin muistelen, että eikös se Jeesus/Jesse poika tarjoillut myös viiniä, jos jonkinlaiseen lähtöön? Miksi siitä nyt tehdäänkin synti?

Täällä taitaa olla taas tämä"valistusporukka" asialla, että älkää juoko ja älkää polttako kynttilöitä?? Minun asunnossa onkin kaikki avotulen käyttö kielletty, siis ne kynttilätkin?

Tiedän ja ymmärrän, että joissain perheissä on Joulunajan alkoholin käyttö liiallista, mutta voi se olla muulloinkin silloin, ja miksi meidän ikäisten, siis eläkeläisten 60 pitäisi ottaa siitäkin jonkinlainen stressi, ainakaan, jos e ei koske omaa perheyhteisöäi?

• Kerrankin Hoo kirjottaa asiaa. Hyvin varustetussa Alkossa on kiva käppäillä ja tutkailla tuotteita. Ja mä oon ite kuiteskin absolutisti. Mut tykkään kierrellä ja katella, joskus tarttuu jotain mukaankin. Isännälle ylläriks, äitimuorille tuliaisiks tai muuten vaan, koristeeks tai vierasvaraks.

• minttupuu kirjoitti:

Kerrankin Hoo kirjottaa asiaa. Hyvin varustetussa Alkossa on kiva käppäillä ja tutkailla tuotteita. Ja mä oon ite kuiteskin absolutisti. Mut tykkään kierrellä ja katella, joskus tarttuu jotain mukaankin. Isännälle ylläriks, äitimuorille tuliaisiks tai muuten vaan, koristeeks tai vierasvaraks.

"minttupuu"

Ehkä ei pitäisi...
        Mutta tunnustan kuitenkin katsovani myös naisten kauppoja sillä silmällä.
        Muuallakin kuin alus-asujen puolella.
        Kemi-kaali-osastot ovat myöskin joskus kuin taide-teoksia.
        Pakottaako sinun naisellinen addiktiosi katsomaan pullojen sisällön väriä sillä silmällä?
        Vai onks se se haju :)

Jouluja, ja sillee

H.

• hunksz kirjoitti:

"minttupuu"

Ehkä ei pitäisi...
        Mutta tunnustan kuitenkin katsovani myös naisten kauppoja sillä silmällä.
        Muuallakin kuin alus-asujen puolella.
        Kemi-kaali-osastot ovat myöskin joskus kuin taide-teoksia.
        Pakottaako sinun naisellinen addiktiosi katsomaan pullojen sisällön väriä sillä silmällä?
        Vai onks se se haju :)

Jouluja, ja sillee

H.

Kemikalio-osastoilla haisee, kääk! Tukahduttavasti. Mutta, muitakin kivoja kauppoja on kuin Alko. Autokaupat! Niissä tuoksuu, uudet penkit........ ja........

Jouluja!

• jeps
      mää ainakin odotan ihan jännityksellä
      niitä moraalisaarnoja viinan väärinkäytöstä
      löytyykö niissä mitään uutta edellisiin...

• Mun ja lasten jouluaattona eli huomenna, en tarjoile alkoholia. Mukaan tulee yksi sukulainen jolla ongelma aineen kanssa, hän ei sitä myönnä mutta ilmeistä se on meille kaikille muille. Aattona kun olen yksin, juon punaviiniä ruuan kanssa.

Mun keho ei siedä alkoholia liikaa eikä liioin liian usein. Vahvaa ei ollenkaan. Minun onnekseni, koska muuten litkisin sitä enemmän kuin on hyväksi, ja olisin varmaan samalla raitilla tuon mun sukulaisen kanssa. Niin että ei kaikki sairastelu pahaksi ole.

• "hmp.f"

Ja niin tapahtui tänäkin Jouluna, että saimme taas lääke-tieteellisen saarnan.

H.

• Anteeksi, mutta mitä sienii olet syöny? Jouluaatto on vasta keskiviikkona vai asutko jossain ...äh mä tiedä mut jossain hyvin kaukana jossa ollaan vuorokausi edellä.

• Nittaminax kirjoitti:

Anteeksi, mutta mitä sienii olet syöny? Jouluaatto on vasta keskiviikkona vai asutko jossain ...äh mä tiedä mut jossain hyvin kaukana jossa ollaan vuorokausi edellä.

"Nittaminax"

Kulta:

"Mun ja lasten jouluaattona eli huomenna"
        "Aattona kun olen yksin"

yst.

H.

• puistattaa
        hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Kulta:

"Mun ja lasten jouluaattona eli huomenna"
        "Aattona kun olen yksin"

yst.

H.

No hyvä kun selvensit, sinä kun aamusta iltaan päivystävänä opettelet nämä kaikki tekstit ulkoa! on se hyvä, että on tuollainen palstapässi selvittämässä mitä ihmiset tarkoittaa.

• Hej Modig Person.förmodligen...niinpä, jos juo liikaa, on myös liikaa kipeä, eikä pidä kiusata niinkin tuttua hemmoa, kuin itseään...tunnen muutamia myös, joille dagen efter ei ole mikään ongelma, uutta vaan suoleen ja hiphei, taas mennään...ei meikäläinen, ei..uh...mut joskus kun varovasti kastelee, niin kuivuudestakin voi kasvaa ihan hienoja asioita...
        -ja saimme valkoisen joulun tänne rannikolle, vaihteeksi....:)

• vesi.m kirjoitti:

Hej Modig Person.förmodligen...niinpä, jos juo liikaa, on myös liikaa kipeä, eikä pidä kiusata niinkin tuttua hemmoa, kuin itseään...tunnen muutamia myös, joille dagen efter ei ole mikään ongelma, uutta vaan suoleen ja hiphei, taas mennään...ei meikäläinen, ei..uh...mut joskus kun varovasti kastelee, niin kuivuudestakin voi kasvaa ihan hienoja asioita...
        -ja saimme valkoisen joulun tänne rannikolle, vaihteeksi....:)

Niin, vesi jäätyi meilläkin yllättäin.. kaunista katseltavaa se, jäätynyt vesi. Tarttis lähteä colaamaan, kurkku kipeä, menikö se niin että kunhan jalat pysyy kuivina, niin kaikki on hyvin. Onneksi joulu alkaa olla pulkassa.

t. Hon Miste Pulkan, förbannat

• hunksz kirjoitti:

"hmp.f"

H.

hunkszszsz, kyllä te jokaikisen saarnan olette ansainneet, ja vähän lisääkin. Ja toi oli vielä pientä. Ei ollut valkokaulas (tänään) hiertämässä, ei ollut edes ylin nappi kiinni.

• hunksz kirjoitti:

"hmp.f"

H.

@hunksz -just; jouluna saarnataan siel sun tääl, minäkin nyt; sana "lääketieteellinen" on tuonnäköinen oikeinkirjoitettuna...ota vaikka pienet joulun kunniaksi, muutta vain ns. lääkkeeksi... : P

• L - L

Olen alkolle hyvin huono asiakas. Vierailuni on sattumanvaraista eikä välttämättä edes jokavuotista.
      Selvyyden vuoksi tulkoon sanotuksi, etten raahaa ko. tuotteita myöskään Virosta.
      Joskus, kuten nytkin joulukuun alussa, ostan tuliaispullon eräälle kaverilleni.

Joluviikko tiistaista perjantaihin menee intensiivisen kuntoilun, järkevän syömisen, riittävän levon ja seurustelun merkeissä siinä määrin kun jaksan harrastaa viimeeksi mainittua.

Edellinen päihteisiin tutustumiseni tapahtui joulukuun alussa ja seuraava tulee vastaan helmikuun loppupuolella.

• ...

Ihme moralisointia nautintoaineesta.

No mikä siinä jos saa kiksinsä tollasesta, saa aianakin itselleen hyvän joulumielen tms. Taitaa suu nappasta salassa :D

Huomenissa Alkoon. Muutamat lahjapullot, Itelle glokivärkit siis jallua ja jotain hehkuviintä ja tonkka viintä. Oletettavasti ruokaryyppypullo. Noin muuten kaupan puiolelta keskaria, kori tai pari. Mä kyllä tissutan paljon just keskaria, käyn aika harvoin alkossa. Jotenkin vanhemmiten jääneet noit väkevät vähiin, ei mene montaa pulloa vuodessa.

Jaa mitäkö miettii kaupassa, ostosvalintoja tietenkin, mitä oletat? Kerroppa puolestasi, mitä mietit toaletissa, siellähän aikaa miettiä. Aloitksen aiheita suoli24.n oletan :D

=DW=

• Juu, Systenbolagetit on käyty ja jouluviinakset baarikaapissa, osa kellarissa. Jouluaattona tonkallinen chardonnayta tyttären joulupöytään. Omaan tapaninpäivän joulupöytään jouluoluita ja norjalaista snapsia. Jokuinen olutpurkki rahdattu kellariin välipäiviksi, alle 10 kpl. Pieni pullo whiskyä pojalle, kaksi pullo viiniä itselleni: lämmitän ne glögimausteiden kera kuntulee vieraita. Tonkka cabernet sauvignonia tissuteltavaksi parin-kolmen viikon ajalle. Pienet on eväät, kun kumpikaan ei olla humalahakuisia alkoholin käyttäjiä, mutta vieras varaa on hyvä olla.

Onko vielä niin alkeellisia 60 että viitsivät juoda viinaa juopuakseen.
      Nuorempana viikonloppuisin oli krapuloita, sitten huomasin että juominen on elämänsä tuhlaamista.

• ;;;

Taitanee olla, muutenhan valtiovalta menettäisi valtavasti verovaroja.

• Suomalaisilla on itsetunto ja sosiaalinen käyttäytyminen ihan nolla. Sen takia on otettava viinaa, että pystyy puhumaan. Kännissä tekee itsestään idiootin; tirahtaa itkuun miettiessään surkeaa elämäänsä tai kiusaa ihastuksensa kohdetta humalaisilla ahdisteluillaan.
        Suomalaiselle kaikki muu paitsi ryyppääminen on tylsää. Tämä joulu onkin riemun aikaa, kun voi ryypätä koko viikon.
        Krapulaanhan tepsii se, että ottaa lisää viinaa. Klara Vappen eiku Julen!

• ...

Eläkeläisten alkoholiongelma muuten aika vakava.

Monet ttehneet duunia ikänsä, eläneet tabanomaists elämää. Sitten kun jää loispummieläkeläiseksi, tuleekin tyhjyys. Ja haluaa nauttia niistä paljon jauhetuista "itse ansaituista eläkepäivistä". Räikeimmillään tarkoittaa, että otetaa espanjasta jokin luukku ja mennään sinne juopottelemaan. Normmalimmi tarkoittaa, sitä, että aletaan ördaamaan himassa, piilossa.

Siis tämä on tosiasia. Eläkeläiset alkavat juopottelemaan usein vasta eläkeläisinä, silloin kun on aikaa ja mahdollisuuksia siihen. Töissä, perheellisenä jne kun ei ol ollut, nyt monet innolla kiskovat kiinni viinakiintiöistä juomattomiaan viinoja urakalla.

Ja aöoittajallahan selkeästi viinahammasta pakottaa, siksi se tekopyhästelee ja moraisoi aloituksessaan. Helpolla tyypillä alkoholiongelmia taustalla ja pelkää, että ote retkahtaa kännäämään sukulaistensa ja tuttavien iloksi jouluna. Tai sittern pelkää dokaavansa itsesä yksin hengiltä kämpillään, koska ei ole muutakaan tekemistä. Asioita voi ajatella monella tavalla.

Ja tässä kommentissani kertomai asiat ovat totta, mutta erittäin harvoin olen kuullut kenenkään myöntävän kärsivänsä alkoholiongelmasta. Mimittäin alkoholiongelman määritelämä on epätieteelline. Jotkut apsolutisteja, jotkut dokaa päivittäin sivistyneesti, jotku sanunnaisesti, osa ojanpohjalla jne. Mutta pitääpi muistaa, alkoholiongelmasta puhuvat aina vain alkoholin vastustajat, eivät käyttäjät, eivätkä usein ongelmakäyttäjätkään. Riippuvaisuus siinä kuin moni muukin, harvoin sitä myönnetään. Sitäpaitsi, alkoholismille olemassa sairausluokitus, se on pahimmillaan sairaus. Ikinä en ole kuullut paheksuttavan jotain tissisyöpää tai eturauhassyöpää. Mutta jos diagnoosi on alkoholismi, kaikilla oikeus paheksua ja pilkata sairasta ihmistä. Nimenomaan siitä sairaudesta sairastamattomista ihmisistä.

Omituista meininkiä. Pitänee kai sitten ostaa Alkosta se kossupullokin, oikeinhan tässä alkoikin terävää viinaa mieli :DD

=DW=

=DW=

• €ero

Ei hitossa viiinaa ! oli pitkä pikkujoulu, riitti moneksi vuodeksi huh huh pääääh huh hu

• att2

Jo 15 vuotiaasta olen ottanut ei koskaa toisena päivänä tai rapularyyppyä jne.

Nykyään ei oikein maistu, tosin yksin ollessa saa virettä mieleen.

Niin huommenna ei ole aatto kauppa on auki 19:00, aattona en ota tippaa tai ehkä vähän myöhään saa nähdä.

Suurin siippuvaisuus ongelma oli minulle nuuska kun opin käyttämään siitä oli paha päästä eroon, hyvin vahva nigotiini käytin monia vuosia, ilman noin 14 vuotta.

• heh-heh-

Vai niin...

Kenenkäs ne iltaisin olevat sekoilut sitten ovat?

• att2
        heh-heh- kirjoitti:

Vai niin...

Kenenkäs ne iltaisin olevat sekoilut sitten ovat?

En ymmärrä kysymystä?

jheh...

• ent. siivoojaparka

Vielä on entisiäkin juomatta. Pidin inventaarion viinavarastossani ja totesin, että tätä vauhtia dokatessa tarvitsen täydennystä vasta 90-vuotiaana, jos oikein laskin.

Sain kuusi vuotta sitten viisi pientä konjakkipulloa (4cl) joululahjaksi. Neljä on vielä jäljellä. Riittää 24 vuotta eteenpäin...

• hytinä

Juu olen käynyt. 3 litran törppo punaviiniä portugalilaista ,0,75 litran snapsi pullo ja 4 kpl 1/2 l oluttölkkiä.
      Nämä on tarjolla joulupäivänä , juokoon hän joka haluaa, itse otan huikat snapsista ja lasin punaviiniä jouluruoan kera. Kyllä nämä taitaa riittää loppiaisenkin yli, kun vieraista eivät edes kaikki voi juoda kun ovat autolla liikkeellä, eikä pienten lasten seurassa minun luonani örvelletä.

Hyllyjen välissä mietin että minkä oikein valitsisi, vaaleaa vaikoi tummaa olutta, minkä lihan kanssa punaviini käy. Snapsin olin kysynyt työkavereilta ja heidän makunsa mukaan sitten ostin.

• hexa.

Jouluna en ole koskaan alkon tuotteita käyttänyt. Perheen ja lasten kanssa vietän aikaa silloin.
      Viikonloppuina tulee nautittua alkoa pari kolme annosta illassa. Enempi määrä on haitaksi. Tammikuu on taas perinteisesti tipaton.
      Humalahakuisesti tuskin tulen ottamaan, kun tietää mitä humalasta seuraa.
      Otan niin pieniä määriä, että minut on sanottu olevan alkoholin väärinkäyttäjä.

• Huomenna käyn pitkäripaisessa. On toki viiniä omiksi tarpeiksi, mutta ei ne neljä punkku- ja yksi valkkis- sekä skummpapullo taida riittää kaikille vierailijoille kun on niin monta juhlapyhääkin.

Ennen vanhaan kun pojat asuivat kotona ammuttiin uutena vuotena rahaa ilmaan. Nyt juodaan samalla porukalla hieman vähemmällä budjetilla. Kaljat pojat saavat ostaa itse niihin en koske.

Enpä ole enää jaksanut silleen oikeasti irrotellu kunten nuorempana. Masista iski pintaan ja pahaa oloa pukkasi kun mopo lähti käsistä.

• Eipä oo tullut käytyä, jos olisin niin ajattelisin että kuka mieletön maksaa omaisuuren jostain pikku lekasta.
      En aio ottaa mut kaik halukkaat voi vetää ku aku piimää.
      Muuten ,se viinan maku tappaa ruuan maun tehokkaammin ku sinappi.

• K/K@

Minusta ruoan kanssa parasta kyytipokaa on vesi tai maito. Viinit jätän pääsääntöisesti seurustelujuomiksi.

• henrjii
        korpikirjailija kirjoitti:

K/K@

Minusta ruoan kanssa parasta kyytipokaa on vesi tai maito. Viinit jätän pääsääntöisesti seurustelujuomiksi.

Viini ja keskari on elintarvikkeita, pitää olla hyvät sisuskalut joka pystyy vetämään niistä kännit

• henrjii kirjoitti:

Viini ja keskari on elintarvikkeita, pitää olla hyvät sisuskalut joka pystyy vetämään niistä kännit

Olenkin aina sanonut et ruoka on vaarallist.

• henrjii
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olenkin aina sanonut et ruoka on vaarallist.

niinpä pitkään käytettynä moni on jopa kuollut siihen

• korpikirjailija kirjoitti:

K/K@

Niin tekisin minäkin jos alkoholist tykkäisin, viiniäkin sit pikkusormi suorana.

• henrjii kirjoitti:

niinpä pitkään käytettynä moni on jopa kuollut siihen

Onneks nyt sato lunta,sitä ku syö ja vettä juo niin ei paukut pahalle tuoksu.

• henrjii
        koti-kiusattu kirjoitti:

Onneks nyt sato lunta,sitä ku syö ja vettä juo niin ei paukut pahalle tuoksu.

Kevyt kenttälounas, lumipallo ja vesilasi

• henrjii
        koti-kiusattu kirjoitti:

Niin tekisin minäkin jos alkoholist tykkäisin, viiniäkin sit pikkusormi suorana.

mäkään en ole maistanut hyvänmakuista viinaa, viinit varsikin on tosi muikeita, ja kirkas tosi kuivaa. Ihan alkaa närstämään, ja pää kipeytyy kun niitä nauttii

• henrjii kirjoitti:

mäkään en ole maistanut hyvänmakuista viinaa, viinit varsikin on tosi muikeita, ja kirkas tosi kuivaa. Ihan alkaa närstämään, ja pää kipeytyy kun niitä nauttii

Pojat kyllä se asia on niin, jotta viiniä litkitään pikku kännin toiveissa, ei niinkään sen maun vuoksi tai, että sopisi liharuuville tai kalaruuville. Seurustelujuomana viinit ovat parhaita. Join itsenäisyyspäivän iltana muutaman lasin skumppaa ja oli tosi hyvän makuista.

• ...

Eriävä mielipide.

Puhut kaiketi ruokaryypystä. Sen takoitus on puhdistaa suu ruuan syömisen välillä. Alkoholi herkistää makunystyröitä, lisää syljenerityst, lisää ruokahalua. Myös mauste monissa ruokalajeissa, jne.

Meitsi istunut pitkiä illallisia ja lounaitakin, tottakai istunut iltaakin. Alkoholia voi käyttää kovin monella tavalla. Ääripäänä pitkä menu erilaisine ruokajuomineen, toinen ääripä on sitten kalareissu koskenkorvapulloineen. ja "paistettuinne" makkaranpätkineen.

Kaikista typerin ruokajuoma on muuten maito. Peittää rasvalla makuaistin, tuhoaa rruan, kuin ruuan main. ei ruuan kanssa paljoa juomaa tarvita, lasi viiniä huuhtelee hyvin suun tuokaillessa.

Itse useimiten juon vettä syödessäni. Se neutraali ja mauton juoma. Mutta jos pitemmän kaavan mukaan, mieluusti otan aperitiivin, ruokaviinit, kahvit, konjakit, ruokaryypytkin, Kun katos, ruokaillessa ei ole tarkoitus syödä itseään ähkyyn, tai pähtyä. Viinit, muut alkoholijuomat tukevat makuelämystä, täydentävät ruokia, ei niitä päihtymisen takia nautita. Kyse ruokailukokonaisuudesta, alkoholi osa ja tärkeä sellainen ruokalistalla. Mutta aina pitää olla alkoholiton vaihtoehto, aina uhmisiä, jotka eivät kytä alkoholia. Se muuten hankala asia ei kaikille ruuille löydy kraanavedestä oikein herkullista ja maistuvaa täydentäjää.

Sitäpaitsi, vaikka pöydässä onkin alkoholia, yleensä juodaan myös vett-, jus suun huuhtomiseksi, ruokien välillä.

Asiassa siis kaksi ääripäätä. Syöminen dokaamisen vuoksi, tai sitten ruuan osana nauttiminen. Mä voin ihan tyylipuhtaasti tehdä kumpaa tahansa, mutta jus hyvää ateriaa, hyvin valittuh¨jen juomien kera, se on ssuuri nautinto. Knnissä käristemakkaran kanssa kiskottu kossu lähinnä kännäämistä, kaks eri asiaa.

=DW=

• kissan tassut

Pojat kyllä se asia on niin, jotta viiniä litkitään pikku kännin toiveissa, ei niinkään sen maun vuoksi tai, että sopisi liharuuville tai kalaruuville. Seurustelujuomana viinit ovat parhaita. Join itsenäisyyspäivän iltana muutaman lasin skumppaa ja oli tosi hyvän makuista.

Litkii kuka litkii, kuka minkäkin hartaan toivossa.

• korpikirjailija kirjoitti:

Asiaa puhut, tulee mieleen yks loitsu jota armoton viinamäen mies lausui,kossupulloa katsellen.
        Oi sinä kirkas ja makia
        joka olet tullut maailmaan
        syntisten takia.
        Kohtuullisen hutikan veljeskunta toivottaa hyvää joulua.

• ... kirjoitti:

Eriävä mielipide.

Puhut kaiketi ruokaryypystä. Sen takoitus on puhdistaa suu ruuan syömisen välillä. Alkoholi herkistää makunystyröitä, lisää syljenerityst, lisää ruokahalua. Myös mauste monissa ruokalajeissa, jne.

Meitsi istunut pitkiä illallisia ja lounaitakin, tottakai istunut iltaakin. Alkoholia voi käyttää kovin monella tavalla. Ääripäänä pitkä menu erilaisine ruokajuomineen, toinen ääripä on sitten kalareissu koskenkorvapulloineen. ja "paistettuinne" makkaranpätkineen.

Kaikista typerin ruokajuoma on muuten maito. Peittää rasvalla makuaistin, tuhoaa rruan, kuin ruuan main. ei ruuan kanssa paljoa juomaa tarvita, lasi viiniä huuhtelee hyvin suun tuokaillessa.

Itse useimiten juon vettä syödessäni. Se neutraali ja mauton juoma. Mutta jos pitemmän kaavan mukaan, mieluusti otan aperitiivin, ruokaviinit, kahvit, konjakit, ruokaryypytkin, Kun katos, ruokaillessa ei ole tarkoitus syödä itseään ähkyyn, tai pähtyä. Viinit, muut alkoholijuomat tukevat makuelämystä, täydentävät ruokia, ei niitä päihtymisen takia nautita. Kyse ruokailukokonaisuudesta, alkoholi osa ja tärkeä sellainen ruokalistalla. Mutta aina pitää olla alkoholiton vaihtoehto, aina uhmisiä, jotka eivät kytä alkoholia. Se muuten hankala asia ei kaikille ruuille löydy kraanavedestä oikein herkullista ja maistuvaa täydentäjää.

Sitäpaitsi, vaikka pöydässä onkin alkoholia, yleensä juodaan myös vett-, jus suun huuhtomiseksi, ruokien välillä.

Asiassa siis kaksi ääripäätä. Syöminen dokaamisen vuoksi, tai sitten ruuan osana nauttiminen. Mä voin ihan tyylipuhtaasti tehdä kumpaa tahansa, mutta jus hyvää ateriaa, hyvin valittuh¨jen juomien kera, se on ssuuri nautinto. Knnissä käristemakkaran kanssa kiskottu kossu lähinnä kännäämistä, kaks eri asiaa.

=DW=

Mulla on välinpitämätön suhre ruokaan,sil täytetään maha ,ei leikitä tuntikausii.

• henrjii

maku asia, mä en pysty juomaan punviinistä känniä, mutta kossusta kylläkin.
        Lasi punaviiniä auttaa ruuansulatuksessa se parantaa aineenvaihduntaa eikä kolstrooli jää niin helposti elimstöön. Eli mannermaiseen tapaan viini on elintarvike

• jopa'-.
        ... kirjoitti:

Eriävä mielipide.

=DW=

Kännissä kirjoitettukin.

• ruuvit löysällä?
        kissan tassut kirjoitti:

Litkii kuka litkii, kuka minkäkin hartaan toivossa.

Litkii hän oikein "liharuuvin ja kalaruuvin" kanssa.

• kummia kuuluu

Mutta:
      Tästähän on jo ollut palstalla aloitus!
      Ai,ai,ai...

• mimmimummi*

Alkoholijuoma on hyvä moneen tarkoitukseen käytettynä..... niinkauan kun se pysyy hallinnassa....eikä ala liikaa hallitsemaan sinua...Sanotaan Junnu Vainion sanoittaman "sä kuulut päivään jokaiseen, sä kuulut aamuun ja iltaan. oot ensimmäinen aatoksissain miete myös viimeinen "...liittyvän long drink juomaan...
      Aika onnetonta on tuo alkoholimainoskielto....esim. noiden isojen panimomainosten poisto....poissa silmistä...poissa mielestä....ei se niin mene.
      Hyvä kirjoitus aiheesta Ulla Appelsinin kolumni iltasanomissa.

Eilen hain punaviinipullon ja glögin.

• Yhdenmukaisuuspaine

Eivät kaikki käytä alkoholia lainkaan.

• tonttumumma

Haloo, kuka tunnustaa, että on ihan tuhannen tupakeissaan?

• reppuriika

Minulla riittää kyllä virtaa ihan tarpeeksi ilman keinotekoista pään sekoittajaa. Joskus nuorena kokeilin. Pöljäksi ja höperöksi se vain pään tekee. Kyllä pää selvänä ja järkevänä on ilo aidoimmillaan.

• ei alkoholia

Viinan ja jeesukset voisi jättää väliin. Eikä niiden ihanuudesta tarvisi täälläkään toistuvasti höpöttää.

• kuka on höperö? 23

Höperöksi juoppo haukkuu raittiita, ei ymmärrä et joku voi olla juomatta.Köhyhyyttä valittelee eli piilopummaa et sais rahaa juomiseen.

• Kaksi lasillista valkoviiniä eilen illalla töistä tultua. Vei yöunet kun heräsin jo yhden jälkeen pyörimään. Eipä ois yötä vasten kannattanut fiilistellä joulurauhan alkamista valkkarilla.

• Itse en juo lainkaan. Joskus nuorempana saattoi mennä viinipullokin viikonloppuna.
      Huomasin että alkoholin tuottama ilo ei ole seuraavan päivän väsymyksen ja pahan olon arvoinen.
      En edes muista koska olen maistanut mitään alkoholipitoista.
      Jos häissä tai perhejuhlissa nostetaan malja, tietenkin juon sen.

• Lorena*

Armaat veljet ja sisaret!

Löydätkö seuraavista aforismeista itsellesi lohtua tai iloa:

Viini on lääkettä sydämen haavoille.

Rakkaus tulee ja menee, mutta janottaa aina.

Jos viini naiset tai miehet luetaan synniksi, niin paratiisissa ei olisi yhtään miestä ja naista. Mikä huono tilanne.

Joka ottaa yhden, ei tee mitään.
      Joka ottaa kaksi napanteria, tulee hyvälle mielelle.
      Joka ottaa ruukullisen joutuu katuojaan.

On hyvä muistaa ohjeet kun uusivuosikin on tulossa aivan oven takana:

Sinun lasissa on pisaroita, antoisan auringon rikastuttamasta ihanasta tuotteesta, joit onnen maljan, kunnioitit rakkautta ja elämää: Tässä olen auttanut sinua, minä, BACHUS viinin,ilon ja onnen Jumala!

Elämä on alati vaihtuvaa, ei kannata ola melankolinen, sillä jo oven takana sinua voi odottaa uudet onnen ja menestyksen päivät. Siis rinta rottingille, eteenpäin mars!

• tätä mieltä ,

JOULUN voisi lopettaa kokonaan,
      tai niin että aatto olisi aina lauantaina, ja sunnuntaina olisi joulupäivä,
      tapanin päivä voisi olla aina maanatai , se voisi olla jo arkipäivä,
      olen tympääntyny pitkiin pyhiin, ne tekkee ihmisistä sairaita, osa alkaa juopottelemaan, toiset tappelee perheenkassa verissäpäin,
      seuraava ehdotus:
      jospa joku tekisi kansalaisalotteen asiasta, kaikki juhlapyhät pitää sijottaa aina viikonloppuun, vain lauantaihin ja sunnuntaihin,
      tämä olisi suomen kapankäynnin kannaltaki kaikkein paras malli.

• ent. siivoojaparka

Näin eläkeläisenä tuo ehdotus olisi minusta ihan samapa se. Oli se töissä käydessä mukava saada edes joulun aikaan pitempi vapaa aamuherätyksistä. Nythän ei enää tarvitse aina olla niin tarkalleen selvillä kellonajoista eikä mikä päivä milloinkin on.

Miten se muuten Suomen kaupankäyntiin vaikuttaa ratkaisevasti, jos kaksi joulupäivää vuodessa osuu arkipäiville?

• Okei, ei sitten. Ei juhlita kun jotkut riehaantuu siitä väärällä tavalla. Ei syödä kun se lihottaa. Ei rakastuta kun siitä voi pettyä. Ei istuta kun se on pahaksi selälle.

Joskus mun tekee niiiin mieli ravistaa ihmisiä! Elämä on elämistä varten. Eikä elämä ole yksin ruusuja. Kuka sellaista elämää edes kestäisi?

• ent. siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Okei, ei sitten. Ei juhlita kun jotkut riehaantuu siitä väärällä tavalla. Ei syödä kun se lihottaa. Ei rakastuta kun siitä voi pettyä. Ei istuta kun se on pahaksi selälle.

Joskus mun tekee niiiin mieli ravistaa ihmisiä! Elämä on elämistä varten. Eikä elämä ole yksin ruusuja. Kuka sellaista elämää edes kestäisi?

Mmmm. Sekoitit nyt tahdosta riippuvaista ja tahdosta riippumatonta tekemistä keskenään. Ei tahdosta riippumatonta pysty kieltämään edes itseltään vaikka haluaisikin.

• .Siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

Okei, ei sitten. Ei juhlita kun jotkut riehaantuu siitä väärällä tavalla. Ei syödä kun se lihottaa. Ei rakastuta kun siitä voi pettyä. Ei istuta kun se on pahaksi selälle.

Samaa mieltä, kuka on sanoinut että elämän kuuluu olla pelkillä ruusuilla tanssimista. Kun on väilä niit alamäkiä ni sitten osaa iloita niistä ruusuistakin.

• .Siilimuori
        .Siilimuori kirjoitti:

Samaa mieltä, kuka on sanoinut että elämän kuuluu olla pelkillä ruusuilla tanssimista. Kun on väilä niit alamäkiä ni sitten osaa iloita niistä ruusuistakin.

Nii ja sitä vielä et minun kehoni sietää viinaksia sitä vähemmän mitä enemmän ikää karttuu, inhoan sitä dage efter -oloa mikä tulee nykyisin pienimmistäkin alkomääristä.

• ent. siivoojaparka kirjoitti:

Mmmm. Sekoitit nyt tahdosta riippuvaista ja tahdosta riippumatonta tekemistä keskenään. Ei tahdosta riippumatonta pysty kieltämään edes itseltään vaikka haluaisikin.

Mitä tahansa pystyy kieltämään itseltään, ent. siivoja (mä en lisää tähän "parka" koska se ei sovi sinulle). Perheensä, menneensä, tekojaan, tunteitaan. Mieli toimii niin, mitä ei ajattele - sitä ei ole. Tai sitten voi tehdä jotain vielä pahempaa, katsella asioiden nurjaa puolta, jolloin ne ei vaan lakkaa olemasta, vaan jopa saavat negatiivisen merkityksen.

• .Siilimuori kirjoitti:

Nii ja sitä vielä et minun kehoni sietää viinaksia sitä vähemmän mitä enemmän ikää karttuu, inhoan sitä dage efter -oloa mikä tulee nykyisin pienimmistäkin alkomääristä.

Kaikki negatiivinenkin auttaa kasvamaan, vaikkapa siihen että tulee juopoteltua entistäkin vähemmän :)

• .Siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

Kaikki negatiivinenkin auttaa kasvamaan, vaikkapa siihen että tulee juopoteltua entistäkin vähemmän :)

Tuo onkin lohdullinen näkökulma, kaikella negatiivisella on tarkoituksensa kasvussa kohti parempaa ihmisyyttä :).

• .Siilimuori kirjoitti:

Tuo onkin lohdullinen näkökulma, kaikella negatiivisella on tarkoituksensa kasvussa kohti parempaa ihmisyyttä :).

Ja kun pohjamudissa ryömii tarpeeksi, saa hyvät lihakset :)
        Sen mä toivon, että pystyn lapsille opettaa mikä on oikein ja mikä väärin. Mitä voi hyväksyä omalle kohdalleen.

• .Siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

Ja kun pohjamudissa ryömii tarpeeksi, saa hyvät lihakset :)
        Sen mä toivon, että pystyn lapsille opettaa mikä on oikein ja mikä väärin. Mitä voi hyväksyä omalle kohdalleen.

Nii, minä olen jo lapsille opetukseni antanut ja nyt pitää vain toivoa että oppi oikeasta ja väärästä on uponnut muhevaan maaperään.

• ent. siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Mitä tahansa pystyy kieltämään itseltään, ent. siivoja (mä en lisää tähän "parka" koska se ei sovi sinulle). Perheensä, menneensä, tekojaan, tunteitaan. Mieli toimii niin, mitä ei ajattele - sitä ei ole. Tai sitten voi tehdä jotain vielä pahempaa, katsella asioiden nurjaa puolta, jolloin ne ei vaan lakkaa olemasta, vaan jopa saavat negatiivisen merkityksen.

Tietysti voi yrittää itsepetosta. En tiedä miten sinun aivosi toimivat, mutta minun aivoni eivät aina tottele, mitä määrään ne ajattelemaan.

• ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

"siilimuori ja hmp.f"

Tuota noin noin ja noin... Onko pitänyt elää yli kuusikymppiseksi (vai ehkä olettekin alle), ennenkuin on huomannut, ettei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista ja että kaikki negatiivinen auttaa kasvamaan? Jostakin muistinlokeroista kaivautuu esiin ikivanhoina fraaseina nuo teidän juuri oivaltamanne viisaudet. Sorry.

Tietysti voi yrittää itsepetosta. En tiedä miten sinun aivosi toimivat, mutta minun aivoni eivät aina tottele, mitä määrään ne ajattelemaan.

Ehkä sun pitää laittaa ne kuriin :)) Kaikki on kiinni motivoinnista, toiset osaavat motivoida itseään jopa asioihin jotka ei ole hyväksi heille. Kielletään tosiasiat, roikutaan menneessä, pidetään kiinni peloista, sellaisia juttuja tarkoitin. Petetään toisia, mutta siinä samassa pettää ehkä eniten itseään.

"siilimuori ja hmp.f"

Tuota noin noin ja noin... Onko pitänyt elää yli kuusikymppiseksi (vai ehkä olettekin alle), ennenkuin on huomannut, ettei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista ja että kaikki negatiivinen auttaa kasvamaan? Jostakin muistinlokeroista kaivautuu esiin ikivanhoina fraaseina nuo teidän juuri oivaltamanne viisaudet. Sorry.

Siivooja, pyysit anteeksi, mutta nyt et kyllä saa ;)))

Ei kaikki kuuskymppisetkään vissiin ole päätelleet samaa kuin Siilimuori ja minä, ja sinä, jos keskusteluun otetaan mukaan se yksi viesti mistä tämä alkoi.

• ent. siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Siivooja, pyysit anteeksi, mutta nyt et kyllä saa ;)))

Ei kaikki kuuskymppisetkään vissiin ole päätelleet samaa kuin Siilimuori ja minä, ja sinä, jos keskusteluun otetaan mukaan se yksi viesti mistä tämä alkoi.

Kyllä tähän ikään mennessä on oppinut tuntemaan elämän kaikki värit ihan varmasti jokainen meistä, ellei ole ihan tynnyrissä kasvanut. Johan sen laulujen sanoittajatkin ovat meille kertoneet, jos ei sitä itse ole kokenut; "En dans på rosor, ingen kan lova dig en dans på rosor..."

• .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

"siilimuori ja hmp.f"

"ent siivooja"
        Oisko näin et jokaisen on käytä ihan itse läpi nämä vanhat viisaudet ennen kui ne voi allekirjoittaa? Sellainen viisaus ja fraasi joka ei itseä koske on hukkaan heitetty ja huomiotta jätetty. Onhan hyvä että huomaa fraasien sisältävän totuutta :).

• .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

Kyllä tähän ikään mennessä on oppinut tuntemaan elämän kaikki värit ihan varmasti jokainen meistä, ellei ole ihan tynnyrissä kasvanut. Johan sen laulujen sanoittajatkin ovat meille kertoneet, jos ei sitä itse ole kokenut; "En dans på rosor, ingen kan lova dig en dans på rosor..."

"ent. siivoojaparka"
        Ehei me vielä ole optiittu ollaan keksenkasvuisia siinä mielessä vielä ehkä jokainen. Sitä ei tiedä mitä ennenkuulumattomia värejä elämällä on viel tarjottavana, toisaalta toivon, toisaalta pahoin pelkään :).

• ♡~♡

Hyvä juttu kun viinaa ei tee mieli lainkaan, muutama lonkero toki vuodessa, samoin muutama pullo kuohuvaa, eikä korkin sulkeminen tuota vaikeuksia. Toki on heitä jotka juovat runsaammin, minunkin edestä, empä ole kade.

• Tammikuu

Vapaat jatkuvat ja viinaa vielä riittäisi. Pitäisikö ne kiireesti juoda pois, etteivät jää kiusaamaan enää tammikuussa kun tipattomuus alkaa?
      Tipaton tammikuu on monen mielestä idioottimainen ajatus, mutta kohtuukäyttäjänkin on hyvä antaa elimistön puhdistua ja sopeutua olemaan ilman Alkoa. Tammikuu siksi, että joulukuussa kulutus on ollut normaalia suurempi, on ollut pikkujoulut, glögit ja punaviinit.

Tunnetusti raittiit palstalaiset tietysti sanovat, että enhän minä kun en minä muutenkaan juo. Kuitenkin kun ennen joulua kävin viinakaupassa tai kuljin sen ohi kauppa oli täynnä asiakkaita, suuri osa ikäryhmäämme kuuluvia.

• Samaa ikäryhmää

Minäkin kävin ennen joulua Alkossa, ainoan kerran tänä vuonna. Ostin lahjaksi kaksi viinipulloa.

Hyvin asianmukaisesti järjestetyltä liike näytti, edellisestä käynnistä on toistakymmentä vuotta. En juo enkä noin periaatteessa suosi viinalahjuksia, mutta nyt tein poikkeuksen.

Mielestäni alkoholia juonut ihminen ei ole aito. En tykkää olla juopuneiden seurassa enkä juo itsekään. Nyt joku heti sanomaan, että enhän minä muutamasta viinilasillisesta juovu. Minä väitän vastaan: kun ihminen juo vähänkin, niin lupa teeskennellä ja esittää on tullut sen avatun korkin mukana.

• En ole käynyt pitkäripaiseessa yli kymmeneen vuoteen. Ja silloinkin kun kävin viimeksi ostin joululahjaksi, enkä miettinyt yhtään mitään hyllyjen välissä. Otin pullon ja maksoin siinä se.
      Kahvia ja vettä on mennyt jouluna niinkun menee eniten muinakin päivinä.
      Samaa meinaan jatkaa tulevaisuudessa ja nauttia elämästä.

• Samaa ikäryhmää@

Kirjoiti.."Minä väitän vastaan: kun ihminen juo vähänkin, niin lupa teeskennellä ja esittää on tullut sen avatun korkin mukana" Voisitko kertoa mitä tällä lauseella haluat sanoa?. En ymmärtänyt ...

Muuten kaikille tiedoksi, eilen oli jouluaatto, tänään Joulu.... joulu yö...juhla yö päättynyt kaik on työ jne...

• Samaa ikäruhmää

No sitä, ettei alkoholia nauttinut ihminen ole aidosti oma itsensä. Kun ottaa vaikka vain vähän, niin useille se on merkki siitä, että saa luvan olla epäaito. Koheltaa keinotekoisesti, pitää pakkohauskaa. Puhua sellaista mitä ei tarkoita. Olla hirveän sosiaalinen, kailottaa isoon ääneen kenen kanssa hyvänsä, vaikkei normaalisti saa suutaan auki tavallisissa arkitilanteissa......tarvitsetko lisää esimerkkejä siitä, miitä on olla epäaito?

Varsinkin vanhemmiten arvostan ihmisessä sitä, että hän on oma itsensä. Olen kyllästynyt esittämiseen. Toki teeskentelyä harjoittavat ihan raittiitkin.

• Samaa ikäruhmää kirjoitti:

No sitä, ettei alkoholia nauttinut ihminen ole aidosti oma itsensä. Kun ottaa vaikka vain vähän, niin useille se on merkki siitä, että saa luvan olla epäaito. Koheltaa keinotekoisesti, pitää pakkohauskaa. Puhua sellaista mitä ei tarkoita. Olla hirveän sosiaalinen, kailottaa isoon ääneen kenen kanssa hyvänsä, vaikkei normaalisti saa suutaan auki tavallisissa arkitilanteissa......tarvitsetko lisää esimerkkejä siitä, miitä on olla epäaito?

Varsinkin vanhemmiten arvostan ihmisessä sitä, että hän on oma itsensä. Olen kyllästynyt esittämiseen. Toki teeskentelyä harjoittavat ihan raittiitkin.

"Samaa ikäruhmää"

Sinulla näyttäisi olevan ongelma siinä, kumpaa ryhmää eniten haukkuisit.
        Selviä vai kännisiä.
        Jompi-kumpi ryhmä on sinua katkerasti pettänyt.
        Ilman lahajaa jättänyt.
        Voi ressukkaa...
        Et kai vaan teeskentele?

H.

• Samaa ikäruhmää kirjoitti:

Kiitos, että vastasit. Minä en pystynyt sisäistämään, mutta nyt ymmärrän.

En ole itseasiassa tekemisissä teeskentelevien ihmisten kanssa. Aitojen kanssa pääsääntöisesti seurustelen.

Lasillinen viiniä avaa kielen kireyden. Mutta tällä tarkoitan sitä, että jos joudun ulkomailla tilanteiseen joissa en tunne keskustelevaa vastapuolta. Olisiko se korkin voimaa, en tiedä voi sen siksikin laskea.

Olen oma itseni ei minun tarvitse teeskennellä. Niinkin on käynyt, että ihminen, joka ei tykkää minästäni tälläisena kuin olen on siirtynyt omiensa porukoihin.

Jouluaaton aattona sain kännisen puhelun vanhalta ystävältä. Niin, en turhautunut vaan kuuntelin ja yritin ymmärtää. Ei kaikilla mene hyvin vaikka ulkoiset puitteet kertovat aivan muuta.

Taidan lähteä pitkälle kinkun sulatuslenkille huurteiseen Korpeen ; )

• älä soita kännissä

minä en vatstaa edes puheluun, kun tiedän henkilön olevan "juhlatuulella", ne jutut on niin rasittavia, et huh, huh..

• 5+15

Minä vastasin, oli pari viinilasia ottanut.
        Silloinhan ne salat julki tuodaan.

Jos on niin kännissä ettei saa sanaa suustaan tai toistaa samoja asioita ja itkeskelee välillä, eihän se kivaa ole.

Toisaalta. Muutaman itsarin voi juttelemalla siirtää.

• Samaa ikäryhmää

Mikähän outo otus Hunkz on?

Vastasin ihan asiallisesti kysymykseen, joka minulle esitettiin, selvensin aiempaa repliikkiäni. Aivan yllättäen tuli joku sivusta ja rupesi haukkumaan. En kyllä ymmärtänyt hänen pointtejaan ollenkaan, kukaan ei ole minua "pettänyt" j a mitä niitä arvailuja oli. Mihin sitten perustuivatkaan.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähempi jaksan sitä esittämistä ja teeskentelyä, mitä ihmiset pitävät. Ei maailma mikään näyttämö ole. Paikka, jossa on laitettava itsensä esille. Miksei ihan tavallinen oleminen riitä?

• .tavis

Ollaan vaan tavallisia. Täällä on muutama joka yrittää olla nokkela ja muita fiksumpi. Kannattaa vaan ohittaa, eiväthän he tiedä kenelle oikeasti nopottavat.

• viides puska?

Samaa ikäryhmää

Todella hyvä kysymys sinulta, että " Mikähän outo otus Hunkz (Hunksz) on?" On hän vain sellainen otus, että suljin koneeni heti hänen kärkevän vastauksensa myötä eilen. Jotenkin tunsin, että minun mielipidettä ei tarvita täällä, joten en uskaltautunut toisilekkaan vastailemaan.

Usein hän ärsyttää lausunnoillaan, että "tästähän jo kirjoitin" ja huomasin aamulla, että olikin nostettu vanhoja ketjuja esiin....ilmeisesti pelosta, että h e r r a on jo aikaisemmin kirjoittanut tästä?

Minä en miellä itseeni tuota teeskentelyä? Päinvastoin liikaa avoimuutta, koska lapseni jo hieman varoittelee, että ole äiti jo hiljaa? Hankalaa on hämäläisten hiljaisten ja sulkeutuneiden kanssa keskustelu, kun on vilkas Pohj. Karjalainen.

ps.tavis Jotkut vain saavat kirjoituksillaan nämä mukamas "alempi
        arvoise puskat" pois palstalta?

• .tavis
        viides puska? kirjoitti:

Samaa ikäryhmää

Todella hyvä kysymys sinulta, että " Mikähän outo otus Hunkz (Hunksz) on?" On hän vain sellainen otus, että suljin koneeni heti hänen kärkevän vastauksensa myötä eilen. Jotenkin tunsin, että minun mielipidettä ei tarvita täällä, joten en uskaltautunut toisilekkaan vastailemaan.

Usein hän ärsyttää lausunnoillaan, että "tästähän jo kirjoitin" ja huomasin aamulla, että olikin nostettu vanhoja ketjuja esiin....ilmeisesti pelosta, että h e r r a on jo aikaisemmin kirjoittanut tästä?

Minä en miellä itseeni tuota teeskentelyä? Päinvastoin liikaa avoimuutta, koska lapseni jo hieman varoittelee, että ole äiti jo hiljaa? Hankalaa on hämäläisten hiljaisten ja sulkeutuneiden kanssa keskustelu, kun on vilkas Pohj. Karjalainen.

ps.tavis Jotkut vain saavat kirjoituksillaan nämä mukamas "alempi
        arvoise puskat" pois palstalta?

viides puska?
        Niin on käynyt, että monet katoavat vähin äänin. Itsekin olin pitkään pois. Nyt joulunpyhinä on aikaa lueskella näitä. Ja mielelläni luen tavallisten ihmisten kirjoittelua.
        Täytyy vaan ajatella ettei nopottajat todellakaan tiedä keitä me tavalliset olemme täällä ruutujen äärellä.

• viides puska?
        .tavis kirjoitti:

viides puska?
        Niin on käynyt, että monet katoavat vähin äänin. Itsekin olin pitkään pois. Nyt joulunpyhinä on aikaa lueskella näitä. Ja mielelläni luen tavallisten ihmisten kirjoittelua.
        Täytyy vaan ajatella ettei nopottajat todellakaan tiedä keitä me tavalliset olemme täällä ruutujen äärellä.

.tavis

Niinpä niin? Kovastihan toivotaan jokaiselta ainakin jotain tunnettua "nikkiä", jota hän käyttäisi jatkuvasti, mutta mikäli minä olen tulkinnut oikein, niin silloinhan on "piru merrassa" ja siihen jäät?

Mitään kirjoittamaasi, vaikka minkä tunnekuohun siivittämänä sen teetkin, niin sitä et saa pois pyyhittyä? Joku aina arkistoi nämä ja muistaa,..muistaa, ja muistaa?

Ajattelin myös lähinnä heitä, jotka rohkenevat tulla palstalle, saivat Joululahjaksi tietsikan ja.....en halua edes ajatella, kuinka heille tulee viesti: "tästähän on jo kirjoitettu" ja "minähän kirjoitin jo siitä"???

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      81
      1664
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      7
      1548
    3. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      87
      1466
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      91
      1231
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      996
    6. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      866
    7. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      146
      835
    8. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      75
      832
    9. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      52
      807
    10. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      122
      775
    Aihe