Miten tunnistaa käyttäjän?

taustahemmo

Voisitteko kaverit kertoa miten tunnistan kannabiksen käyttäjän?

46

14847

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnistaa?

Lasittunut katse, punaiset silmänvalkuaiset, mieto imelä tuoksu jos on pajauttanu pienen ajan sisällä, on hirveen hauskaa tai sitten vaan on apaattinen ja syrjäänvetäytynyt, yleensä nuorisolla on se oma savuporukka ympärillä kenen kanssa poltellaan ja pidetään hauskaa.. jo kysymykses perusteella olet joku huolestunut vanhempi tai sitten provokatiivinen paska... Mutta kuitenkin,tässä tohtori.fi:stä löydettyjä käytön merkkejä:

Fyysisiä tuntomerkkejä kannabiksen käytöstä:

hasikselle tyypillinen makean imelä haju, joka tarttuu useiksi tunneiksi käyttäjän hengitykseen, vaatteisiin ja hiuksiin ja muistuttaa poltettua hamppuköyttä, poltettua vanhaa heinää tai sinettivahaa
      punaiset silmät ja laikukas iho
      väsymys, velttous ja välinpitämättömyys
      lähimuistin heikentyminen
      liioiteltu hihittely
      akuutti päihdetila voi muistuttaa alkoholihumalaa ilman alkoholin hajua

mutta parhaiten tietoa aiheesta saat kun itse käytät enemmän vaivaa netin tutkimiseen etkä ensimmäisenä mene suomi24.fi:hin kyselemään asioista joihin kaltaiseni idiootit voivat vastata... mutta, onnee sulle!

• Humlaut

Jos noiden tuntomerkkien perusteella yrität pilvipäitä etsiä niin saat hakea kyllä aika kauan ja sittenkin löydät ehkä kourallisen joista puolet vääriä havaintoja.

Usein sitä päihtymystä ei huomaa mistään yksittäisstä asiasta eikä välttämättä pysty "loogisesti" päättelemäänkään merkeistä. Omassa kaveripiirissäni on muutamia pilvenpolttelijoita ja paljon sellaisia jotka ei käytä mitään tai alkoholia - kaikille kuitenkin on enemmän tai vähemmän tunnettu asia ja ovat olleet mukana kun on polteltu jne...

On kyl huvittanut kun kaverit on tulkanneet mun väsymyksen tai perusluonteen hölmöilyn välillä pilvessä oloksi. Ja sit toisaalta kun olen täysissä oloissa niin eivät välttämättä huomaa vähään aikaan mitään. Kyllä sen huomaa mutta on tunnettava tyyppi pidemmän aikaa ja päästävä jutteleen sen kanssa ihan oikeasti jostain. Ulkoisesti on tosi tuskaista päätellä.

Tohon edelliseen listaan on kasattu selkeesti paljon päihdepropagandan mielikuvaa jotta saadaan pilvipäiden imagosta tietynlainen. No ... mikäs siinä ... mutta sääli vaan että nyt "vinkeillä" ei tunnisteta enää kuin muutama pössäyttelijä ja loput saa olla pöllyissä vaikka vanhempiensa edessä kun ne merkit ei täyty.

• mmm
        Humlaut kirjoitti:

Jos noiden tuntomerkkien perusteella yrität pilvipäitä etsiä niin saat hakea kyllä aika kauan ja sittenkin löydät ehkä kourallisen joista puolet vääriä havaintoja.

Usein sitä päihtymystä ei huomaa mistään yksittäisstä asiasta eikä välttämättä pysty "loogisesti" päättelemäänkään merkeistä. Omassa kaveripiirissäni on muutamia pilvenpolttelijoita ja paljon sellaisia jotka ei käytä mitään tai alkoholia - kaikille kuitenkin on enemmän tai vähemmän tunnettu asia ja ovat olleet mukana kun on polteltu jne...

On kyl huvittanut kun kaverit on tulkanneet mun väsymyksen tai perusluonteen hölmöilyn välillä pilvessä oloksi. Ja sit toisaalta kun olen täysissä oloissa niin eivät välttämättä huomaa vähään aikaan mitään. Kyllä sen huomaa mutta on tunnettava tyyppi pidemmän aikaa ja päästävä jutteleen sen kanssa ihan oikeasti jostain. Ulkoisesti on tosi tuskaista päätellä.

Tohon edelliseen listaan on kasattu selkeesti paljon päihdepropagandan mielikuvaa jotta saadaan pilvipäiden imagosta tietynlainen. No ... mikäs siinä ... mutta sääli vaan että nyt "vinkeillä" ei tunnisteta enää kuin muutama pössäyttelijä ja loput saa olla pöllyissä vaikka vanhempiensa edessä kun ne merkit ei täyty.

Näin se on. Jos punasilmäisyys olisi tärkein tunnistamisen kriteeri kannabista nauttineista henkilöistä, niin kuka tahansa rankan ravintolaillan jälkeen tupansavussa istunut ihminen olisi tämän mukaan pilvessä.

• haplo666

toi pätee vain siihen stereotyyppiin jolla ei oo
        mitään menetettävää eli ihan sama vaikkajoku tunnistaiskin, onneks on paljon muitakin yhteiskunnan huipulle asti joita ei voi tunnistaa
        HÄ HÄÄÄÄ

• Propaganja

>muistuttaa poltettua hamppuköyttä, poltettua vanhaa heinää tai sinettivahaa
        Valistaja polttaa sinitarraa ja kertoo että tälle se haisee. Yhtä myrkyllistä.
        >punaiset silmät ja laikukas iho
        Niin... laikkuja?
        >väsymys, velttous ja välinpitämättömyys
        Niin.
        >lähimuistin heikentyminen
        Onneksi se on akuuttia.
        >liioiteltu hihittely
        Kamalaa.
        >akuutti päihdetila voi muistuttaa alkoholihumalaa ilman alkoholin hajua
        No ei todellakaan voi muistuttaa.

Mietin että mikä tässä nyt oli ne huonot puolet? Laikukas iho ilman alkoholin tuoksua vai liioittunut hihittely ja akuutti laiskuus?

• Pössyttelijän tuntee lyhyesti siitä että liikkuu huppu päässä!

• Anonyymi

😳Huolestunut vanhempi (Aika paljon itse kokenut
        paitsi päihde puolen) Voimia ja lämpöä kaikille missä
        tilanteessa nyt kukin on 💖🖐

• Anonyymi
        mmm kirjoitti:

Näin se on. Jos punasilmäisyys olisi tärkein tunnistamisen kriteeri kannabista nauttineista henkilöistä, niin kuka tahansa rankan ravintolaillan jälkeen tupansavussa istunut ihminen olisi tämän mukaan pilvessä.

Tai uneton vanhempi 😂 sekavakin kun on 💪👍

• Vesku

Lasittunut, verestävä katse. Epämääräiset liikkeet, risaiset vaatteet. Ulkonäöstä ei huolehdita, neulanjälkiä kyynärvarsissa, reisissä ja vatsanahassa.

Marihuana on kamala huume, joka nakertaa yhteiskuntaamme sisältäpäin! Ilmiantakaamme kaikki, jotka panevat sitä suoniinsa! Viina on viisasten juoma, joka ei rappeuta! Rukoilkaamme narkomaanien puolesta herramme Jeesuksen nimeen!

• ninotscka

Tunnen muutaman ihmisen (tai ainakin luulen tuntevani) jotka änkee säännöllisesti marihuanaa suoniinsa; se on karmeetta katsottavaa. Suonet on totaalisesti paskana heillä, pahemmassa kunnossa ku heroinisteillä.

Ja rukoilusta, se kannattaa aina. Anne Pohtamokin (OHO-lehden mukaan) rukoilee esim. tupakoitsijoiden puolesta.

Aina kannattaa rukoilla. Ylhäältä se apu tulee jos tullakseen. Moni on järkeä yrittäny käyttää ja elää kohtuullisesti ja ilosesti, ei siitä mitään tuu.

• selassie
        ninotscka kirjoitti:

Tunnen muutaman ihmisen (tai ainakin luulen tuntevani) jotka änkee säännöllisesti marihuanaa suoniinsa; se on karmeetta katsottavaa. Suonet on totaalisesti paskana heillä, pahemmassa kunnossa ku heroinisteillä.

Ja rukoilusta, se kannattaa aina. Anne Pohtamokin (OHO-lehden mukaan) rukoilee esim. tupakoitsijoiden puolesta.

Aina kannattaa rukoilla. Ylhäältä se apu tulee jos tullakseen. Moni on järkeä yrittäny käyttää ja elää kohtuullisesti ja ilosesti, ei siitä mitään tuu.

aikasta seko puhetta...

• Vituntollot

"Marihuana on kamala huume, joka nakertaa yhteiskuntaamme sisältäpäin! Ilmiantakaamme kaikki, jotka panevat sitä suoniinsa!"

HAHAHAHAHAH EI MARIHUANAA LAITETA SUONIIN :D

• Voividdu
        ninotscka kirjoitti:

"Tunnen muutaman ihmisen (tai ainakin luulen tuntevani) jotka änkee säännöllisesti marihuanaa suoniinsa; se on karmeetta katsottavaa. Suonet on totaalisesti paskana heillä, pahemmassa kunnossa ku heroinisteillä."
        HAHAHAHA TOSI HYVÄ VITSI. EI MARIHUANAA PIIKITETÄ IDIOOTIT!

• Noitatohtori

Kannabiksen käyttäjää et tunnista mistään. Vaikutuksen alaisena eli pilvessä olevan voi tunnistaa, jos on itse ollut joskus kyseisessä olotilassa. :P

• little_bulb

Hyvin sanottu! Ei sitä osaa kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota, jos ei ole itse kannabista käyttänyt.
        Jos epäilee jonkun olevan pilvessä, niin kannattaa kysyä tältä kyseiseltä sälliltä jotain hyvin syvällistä. Sieltä sitä tarinaa alkaakin sitten tulla ;)

• Mikke_ORIG
        little_bulb kirjoitti:

Hyvin sanottu! Ei sitä osaa kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota, jos ei ole itse kannabista käyttänyt.
        Jos epäilee jonkun olevan pilvessä, niin kannattaa kysyä tältä kyseiseltä sälliltä jotain hyvin syvällistä. Sieltä sitä tarinaa alkaakin sitten tulla ;)

No, kysypä sitten...

• Mazze

Et voi tunnistaa kannabiksen käyttäjää.Ehkä jos tyyppi on vaikutuksen alaisena,niin sitten ehkä.Todennäköisesti ihminen jonka ei kuvittelisi käyttävän kyseistä kasvia,voi hyvin olla 'kamala' hampuusi.Minä tunnen monia esim. suojelu-alalla toimivia ihmisiä jotka polttavat ja kasvattavat hamppua.Heistä ei näe päällepäin että he polttelevat/syövät hamppua, perjantaisin ja lauantaisin sen viinan juomisen sijasta.

• lady

Kaikki ne ovat samanlaisia boheemeja puunhalaajia!!!
        Helppo ne on tunnistaa...

• <3

niin. käytöksestä parhaiten tunnistaa pilvessä olevan ihmisen.

sitä nyt on vaikea kuvailla, mutta minusta se on aika erikoista (normaalista poikkeavaa) käyttäytymistä. äkkinäisiä liikkeitä. jotenkin levotonta ja rauhatonta mielestäni. enempää en osaa sanoa. (eikä tämä ole mikään objektiivinen tosiasia "näin käyttäytyy ihminen kannabiksen vaikutuksen alaisena" - vaan tämä on minun henkilökohtaisiin havaintoihin perustuva käsitys)

ja sitä paitsi luulen, ettei toisista juuri edes huomaa ovatko ne poltelleet vai ei - ihan niin kun humalaisestakaan ei välttämättä sitä humalaa päälle päin näe. määrästäkin riippu, ja toleranssista. jne.

• Serpico

Joo eli et mistään, jos et tajuu jutusta mitään...sama pätee muihin kovempiin aineisiin...

• neekie

Kannabiksen käyttäjää ei välttämättä tunnista päälle päin.
      Moni kaveripiiristäni käyttää kannabista ja sitä ei heistä välttämättä tajua elleivät he sano poltelleensa. Itsekkin saanut sen peitettyä vanhemmilta ja kavereilta monesti!
      vanhemmmaat eivät ikinä ole tajunnut ennekö kerroin heille, ja kaveritkaa ei ole tajunnut mitään vaikka olen mennyt heidät luokse suoraan savujen jälkeen...
      Ulos päin kannabista ei näe mutta voi haistaa ihmisen olleen jossain jossa on poltetu tai itse polttaneen.
      Omalla kokemuksella voin sanoa se on helposti peitettävissä varsinkin niiltä jotka eivät itse ole koskaan kokeilleet

• Nimimerkki "neekie" kirjoitti todenperäisesti kannabiksen näkyvyydestä ulospäin, vaikka kaveri olisi vielä "savuissaankin".
        Siksi, ja ja ehkä juuri tästä syystä kannabis on niin suosittu päihde nuorison keskuudessa, koska se käyttö on niin helppo salata yhteiskunnalta ja jopa vanhemmilta.
        Käytön selvemmät merkit alkavat ilmetä vasta vuosien päästä ja niitäkään ei aina osata yhdistää kannabiksen käyttöön, vaan etsitään syytä nuoren outoon käyttäytymiseen (kun luonne on muuttunut) väärältä suunnalta ja tästä on taas seurauksena väärä hoitotoimenpide.

Eli kaikenkaikkian, kannabis on hyvin salakavala aine, joka näyttää karvansa vasta jälkijunassa ja silloin asian korjaaminen saattaa olla jo myöhäistä.

• MUNMASSIT

Musta ainakin huomaa kun on polttanut kun mulla on sitten kiinalaiset silmät ja hymy päällä kokoajan.

• Anonyymi

joistain ihmisistä huomaa joistain ei. jotkut ihmiset saattavat olla melkein jokapäivä pilvessä eikä niistä huomaa koska olet tottunut näkemään heidät sen näköisinä joka päivä että luulet hänen olevan selvinpäin, on hankalaa hahmottaa onko selvinpäin vai ei. esim. kaverini polttelee lähes koko ajan enkä enään tiedä milloin hän on selvinpäin ja milloin ei kun oon tottunut näkemään hänet lähes aina pössyissä ,joten mulle hän näyttää pössyissä ihan normaalilta

• voivoimeitätyperiä

kahdeksan vuotta polttanut, vuosi sitten lopettanut. osan käyttäjistä tunnistaa, osan ei. naurettava puheenaihe.

• Narkkarin äiti

"Eli kaikenkaikkian, kannabis on hyvin salakavala aine, joka näyttää karvansa vasta jälkijunassa ja silloin asian korjaaminen saattaa olla jo myöhäistä. "

Kannabiksen käytön seuraukset eli siirtyminen vahvempiin huumeisiin, ovat suorin tie helvettiin ja lopulta kuolemaan.

Miettikää, ennen kuin kokeilette ensimmäistäkään kertaa!
      Elämää ei kannata huumeille uhrata!

Tiedän mistä puhun, koska oma lapsen on huumeidenkäytön seurauksena lopun ikäänsä pakkohoidossa oleva vihannes.

• trittäjä

Suomessa todellakin huomattavasti useammat kokeilevat myös kovia huumeita kuin vaikkapa Hollannissa, missä kannabis on selkeästi erotettu kovista huumeista. Suomessahan myös huumeongelmat ovat huomattavasti suuremmat, sillä maamme päihdepolitiikkahan on lähinnä vain kaikkien päihdeongelmien eskaloimista kolikoilla arvottujen lakien määritellessä lait ja oikeuden.

Aika harva muuten Suomessakin kokeilee kovia huumeita, jos kannabiksenkäyttäjien kokonaismäärään verrataan, ja näistä kaikista kokeiluista pääasiassa jokainen tehdään aina alkoholihumalassa, koska alkoholi on ns. porttihuume.

Lisäksi nykyisin on aika yleistä, että kannabista ei enää edes käytetä ennen kovien huumeiden kokeilua, vaan pikku kännissä otetaan vaikkapa amfetamiinia ja siitä se lähtee.

Tottakai"tiedät" mistä puhut, moni luulee niin.

• Chaatis

"Tiedän mistä puhun, koska oma lapsen on huumeidenkäytön seurauksena lopun ikäänsä pakkohoidossa oleva vihannes. "

Yleensä tosiaan nämä "huumeita" vastustavat eivät valheita kaihda, eikä valehtelu omaatuntoa pahemmin myöskään kolkuttele. Saatanan mätiä hedelmiä, joita tuottava puuliiteri kyllä tunnetaan.

• Booring!
        Chaatis kirjoitti:

"Tiedän mistä puhun, koska oma lapsen on huumeidenkäytön seurauksena lopun ikäänsä pakkohoidossa oleva vihannes. "

Yleensä tosiaan nämä "huumeita" vastustavat eivät valheita kaihda, eikä valehtelu omaatuntoa pahemmin myöskään kolkuttele. Saatanan mätiä hedelmiä, joita tuottava puuliiteri kyllä tunnetaan.

Yks mikä kans rasittaa on monikon käyttö, kannabista=huumeita. Näin vetää valistus mutkat suoriksi ja valheet totuudeksi. Tai jotain... Ei jaksa eää tingata huutava äänisten sivustaseuraajien kans.Sille on moneen kertaan selitetty asiat mutta se on suunnilleen yhtä järkevää kuin opettaa pululle shakkia.

• meikäläinen11

Itse mieluummin poltan rauhassa, kuin riehun kännissä. Lähinnä viikonloppuisin ja lomalla. Sitä ei mielestäni pysty mitenkään huomaamaan. Olen tavallinen joka päivä tyossä käyvä ihminen. Moni on järkyttynyt kun olen kertonut "huumeiden" käyttämisestä. Mikä kannabiksesta tekee monien mielestä niin kauhean päihteen??

• savupaaaaa

pajauttelija pajauttelijan tuntee.

• hullunarkki

kannabis luokitellaan huumausaineeksi ja alaluokalla tulee ne ensimmäiset huumevaroitukset. lapsille kun kertoo jotain niin se pysyy vaikka koko elämän ajan päässä. siksi suurinosa vastusta kannabista. luulevat sitä ja käyttäjiä vaaralliseksi..aivopesua aivopesua..älkää tuomitko lampaita vaan muistakaa että me fiisaat kehittyneet yksilötkin aloitimme lampaina ja kehityimme..kaikki kehittyvät omaan aikaan,antaa toukan muodostua rauhassa perhoseksi.

• plumpsplumps

et voi tunnistaa käyttäjää mitenkään mutta noilla muiden ohjeilla voit tunnistaa kuka on pilvessä eli juuri käyttänyt.

• reivaa

ihmise ajatelkaa jengi vetää väkevää naamariin ja sanoo samalla että kannabis on pahasta alkoholi on yhtälailla huume vain laillistettu koko maailmassa eli siis suurin osa väestöstä douppaa mut sitä ei vittu käsitetä kännissä örvellätte tuolla jossain vetämässä jengiä päähän oksentelemassa auton takaikkunaan mitä tekee kannabistit ottaa rennosti miettii miten hienoa elämä on ja kukaan ei ota turpaan "jos ruoho antaa ymmärrystä niin aasitkin olisivat viisaampia"

• Anonyymi

Jos hemmo puoltaa kannabista, eikä näe kokonaiskuvaa huumausaineissa. Niin hemmo on todennäköisesti kannabis hemmo.

• Anonyymi

Voin kertoa. Hajusta tunnistaa. Ihan se kaikkein selkein ja haisevin tunnusmerkki.

- äiti täällä kommentoi, kokemuksella

• Anonyymi

Mitens jos nuori väittää hajun lähteeksi suitsukkeen?

• Anonyymi

Et mitenkään.

• Anonyymi

Ilo ilman aihetta, nauru ilotta, maailmallinen rentous, ajatus tiedostamisesta, välinpitämättömyys, tai "akateeminen tiedostaminen" ja saivartelu.
      Kaikki riippuu aatteen asteesta ja kulkukilometreistä.
      Yleensä myös hyvät suhteet vanhempiin, joista toinen paapoo tai kiristävä suhde heihin koko aikuisiän.
      Piilottelu, luulottelu tai avoimuus ja muut aineet alkoholi. Poliisien vierailut tai muuten syrjäytyneisyys. Kieltäminen, myöntäminen jne. Niistä on kannabiksen päihdekäyttö tehty.

• Anonyymi

Pukeutumisesta, ryhdistä, kasvojen ilmeestä, puhetyylistä, yleisestä olemuksesta. Samat keinot, joilla voi tunnistaa myös siviilikytän.

• Anonyymi

Ja tähän vielä lisätäkseni, viestiketjun aloittaja on kysymyksen asettelusta päätellen mitä ilmeisimminkin kyttä. Jos joku ei siis tätä vielä muka tajunnut. :D

• Anonyymi
    • Anonyymi

Siitä että taskussa kannabisuli

• Anonyymi

Timo käyttää sitä

• Anonyymi

Tai siis meijän pikku timppa

• Anonyymi

Punaset silmät ja käy aika hitaalla. Eipä muuta.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      107
      3654
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2892
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2451
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      43
      1925
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1623
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1565
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1360
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1336
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe