Saako Pyhän Hengen rukoilemalla?

Pete

Näin sanoo Jumalan Sana:

"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat! (Luuk. 11: 13)."

Tämän sananpaikan mukaan Jumala antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä Häneltä anovat. Mitäpä siis sanotte? Saako ihminen Pyhän Hengen Jumalalta, kun ihminen sitä Jumalalta anoo? Jos ette usko näin olevan, miten ymmärrätte tämän Luukkaan evankeliumin kohdan?

Mielestäni tämän kohdan perusteella jo voi sanoa sen, että Pyhän Hengen saamiseksi ei tarvitse ihmisvälittäjää. Jos Raamatun mukaan Pyhää Henkeä voi anoa suoraan Jumalalta, niin eikö silloin kannata uskoa asian olevan näin?

Isä Meidän-rukouksessa Jeesus myös kehoittaa meitä rukoilemaan Jumalalta syntejä anteeksi: "Anna meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet." Milloin sinä olet viimeksi rukouksessa lausunut nämä sanat Jumalalle? Haluatko sinä lähestyä Isää pyytämällä synnit Häneltä anteeksi? Eikö näin saa ja kannatakin tehdä, jos Jeesus meitä siihen kehoittaa?

Lukekaa Raamattua avoimin mielin.

47

8392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamun avaus

Tässä on yksi olennainen osa,ensimmäinen osa parannuksen teon tiellä. Monille tärkeä avauksen osa. joka voi johtaa lopulta monille Pyhän Hengen saamiseen Omalle sydämelle erilaisten vaiheiden jälkeen.

Kyseinen Raamatun paikka on myös tärkeä. Niinkuin kaikki muutkin kohdat, joissa kerrotaan miten ihminen saa syntinsä anteeksi ja Pyhän Hengen lahjaksi tunnolleen.

Täytyy muistaa että meidän täytyy ottaa todesta KAIKKI kohdat raamatusta, missä meitä opetetaan kuinka ihminen saa syntinsä anteeksi, Ja sen myötä myös Pyhän hengen.

Raamatun lopussa kielletäänkin ottamasta pois yhtään kirjoitetusta sanasta jne.

• Melperi

"Täytyy muistaa että meidän täytyy ottaa todesta KAIKKI kohdat raamatusta, missä meitä opetetaan kuinka ihminen saa syntinsä anteeksi, Ja sen myötä myös Pyhän hengen."

Kai tiedät Raamatussa olevan mm. seuraavaa:

Jeesus:

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

"Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minua, se ei koskaan janoa." (Joh. 6:35)

"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." (Joh. 6:37)

"Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." (Joh. 6:51)

Johannes Kastaja:

"Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen kätensä.

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh. 3:35-36)

Isä meidän -rukous

Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä
        meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta
        ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
        Aamen.

(Matt. 6:9–13; Luuk. 11:2–4)

"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

Tuossa on muutama kohta Raamatusta. Näitä kohtia vanhoillislestadiolaiset eivät juurikaan siteeraa. He toistavat mantran tavoin lähinnä yhtä kohtaa Raamatusta. Esim. tällä palstalla vl-näppäimistöstä siirtyy palstalle lähinnä YKSI AINOA kohta:

Joh. 20:

"21. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."

22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Tässä Jeesus testamenttaa seuraajilleen evankeliumin julistamisen tehtävän. Samaan tapaan kuin lähetyskäskyssä.

HIENOA, että sinäkin olet huomannut tuon vl-herätysliikkeen jäsenten vääristyneen tavan ottaa Raamatusta vain yksi kohta ja siitä he ovat tehneet oman opin UNOHTAEN lähes KAIKEN muun, mitä Raamattuun on kirjoitettu. Tuotakin kohtaa he vielä tulkitsevat väärin.

Sinä tartuit juuri siihen, että se ei ole tietenkään oikea tapa napata Raamatusta yksi ainut kohta sekä kaiken muun unohtaen alkaa julistaa sen pohjalta kokonaisoppia. Silloin mennään metsän puolelle kuten entinen pappa Mossellaan.

Osaatko sinä, joka olet huomannut väärän vl-tavan opettaa, sanoa mistä mahtaa johtua vl-herätysliikkeen tyyli unohtaa muu Raamattu ja hokea hokemasta päästyään vain yhtä kohtaa? Mikä tai kuka on tuollaisen Raamatun vääristelyn takana?

• Melperi
        Melperi kirjoitti:

"Täytyy muistaa että meidän täytyy ottaa todesta KAIKKI kohdat raamatusta, missä meitä opetetaan kuinka ihminen saa syntinsä anteeksi, Ja sen myötä myös Pyhän hengen."

Jeesus:

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

"Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minua, se ei koskaan janoa." (Joh. 6:35)

"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." (Joh. 6:37)

"Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." (Joh. 6:51)

Johannes Kastaja:

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh. 3:35-36)

Isä meidän -rukous

Anna meille tänä päivänä
        Aamen.

Tuossa on muutama kohta Raamatusta. Näitä kohtia vanhoillislestadiolaiset eivät juurikaan siteeraa. He toistavat mantran tavoin lähinnä yhtä kohtaa Raamatusta. Esim. tällä palstalla vl-näppäimistöstä siirtyy palstalle lähinnä YKSI AINOA kohta:

Joh. 20:

"21. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."

22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Tässä Jeesus testamenttaa seuraajilleen evankeliumin julistamisen tehtävän. Samaan tapaan kuin lähetyskäskyssä.

HIENOA, että sinäkin olet huomannut tuon vl-herätysliikkeen jäsenten vääristyneen tavan ottaa Raamatusta vain yksi kohta ja siitä he ovat tehneet oman opin UNOHTAEN lähes KAIKEN muun, mitä Raamattuun on kirjoitettu. Tuotakin kohtaa he vielä tulkitsevat väärin.

Sinä tartuit juuri siihen, että se ei ole tietenkään oikea tapa napata Raamatusta yksi ainut kohta sekä kaiken muun unohtaen alkaa julistaa sen pohjalta kokonaisoppia. Silloin mennään metsän puolelle kuten entinen pappa Mossellaan.

Osaatko sinä, joka olet huomannut väärän vl-tavan opettaa, sanoa mistä mahtaa johtua vl-herätysliikkeen tyyli unohtaa muu Raamattu ja hokea hokemasta päästyään vain yhtä kohtaa? Mikä tai kuka on tuollaisen Raamatun vääristelyn takana?

"Tässä Jeesus testamenttaa seuraajilleen evankeliumin julistamisen tehtävän. Samaan tapaan kuin lähetyskäskyssä."

Viittasin tässä Matteuksen evankeliumin lähetyskäskyyn:

Matt.28:

"18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• aamun avaus
        Melperi kirjoitti:

Jeesus:

Johannes Kastaja:

Isä meidän -rukous

Anna meille tänä päivänä
        Aamen.

Joh. 20:

"Näitä kohtia vanhoillislestadiolaiset eivät juuri siteeraa"

Kato eihän niitä tarvi siteerata kun ne ovat jo sinun ja monen muunkin omaksumia. Me vl- koetamme siteerata vielä niitä teiltä puuttuvia kohtia joita on helposti kymmenkunta lisää jos rupeaa katsomaan raamatunpaikat. Eikä me väheksy mainitsemiasi kohtia, nekin ovat tärkeitä ja me vl:t omimme myös ne, vaikka tääällä niistä vähän todellakin puhumme. Vaan puhumme niistä raamatunkohdista joita te ette halua omalle kohdalle omistaa.

• Melperi
        aamun avaus kirjoitti:

"Näitä kohtia vanhoillislestadiolaiset eivät juuri siteeraa"

Kato eihän niitä tarvi siteerata kun ne ovat jo sinun ja monen muunkin omaksumia. Me vl- koetamme siteerata vielä niitä teiltä puuttuvia kohtia joita on helposti kymmenkunta lisää jos rupeaa katsomaan raamatunpaikat. Eikä me väheksy mainitsemiasi kohtia, nekin ovat tärkeitä ja me vl:t omimme myös ne, vaikka tääällä niistä vähän todellakin puhumme. Vaan puhumme niistä raamatunkohdista joita te ette halua omalle kohdalle omistaa.

"Vaan puhumme niistä raamatunkohdista joita te ette halua omalle kohdalle omistaa."

kohdallemme seuraavan Paavalin ohjeen:

Apt. 16:

"30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Usko Kristukseen riittää meille.

Sen sijaan me viittaamme kintaalla sellaiselle opetukselle, jonka mukaan:

- opetus perustuu lähinnä yhteen raamatunkohtaan väärin tulkittuna

- Jumala ei pysty antamaan ihmiselle hänen syntejään anteeksi

- Jumala ei pysty pelastamaan syntistä ilman ihmisapua

Me emme välitä tuollaisesta opista. Meille riittää RAAMATUN TOTUUS.
        Sen kanssa on helppo tehdä matkaa ilman jatkuvaa vilkuttelua, jatkuvaa pelkoa antaakohan tuo naapuri minulle minun syntini anteeksi (kehtaanko lähteä anelemaan näin yösydännä), ilman ristiriitaisia sääntöjä painamassa harteilla (TV----Internet, korvakorut----muut helistimet, hiusväri----napapaidat yms. paljastelut, ehkäisy----hedelmöityshoito jne.).

Me haluamme seuraavaa olotilaa:

Gal. 5:1

"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."

Siinä olotilassa on hyvä levätä.

• Torfinn
        Melperi kirjoitti:

"Vaan puhumme niistä raamatunkohdista joita te ette halua omalle kohdalle omistaa."

Apt. 16:

"30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Sen kanssa on helppo tehdä matkaa ilman jatkuvaa vilkuttelua, jatkuvaa pelkoa antaakohan tuo naapuri minulle minun syntini anteeksi (kehtaanko lähteä anelemaan näin yösydännä), ilman ristiriitaisia sääntöjä painamassa harteilla (TV----Internet, korvakorut----muut helistimet, hiusväri----napapaidat yms. paljastelut, ehkäisy----hedelmöityshoito jne.).

"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."

Jos sallit!

• Melperi
        Torfinn kirjoitti:

Jos sallit!

sallisi.

• Pojken
        Melperi kirjoitti:

Apt. 16:

Melperi sanoi:

"Usko Kristukseen riittää meille."

Melperi hyvä, jos näin olisi niin islamilaisetkin pelastuisivat, sillä hekin uskovat Jeesukseen...
        Etkö tiedä että Raamattu opettaa toisin:

P. Johanneksen Evankeliumi 7

38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.

• Melperi
        Pojken kirjoitti:

Melperi sanoi:

Melperi hyvä, jos näin olisi niin islamilaisetkin pelastuisivat, sillä hekin uskovat Jeesukseen...

38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.

Apt. 16:

luulet pystyväsi kumoamaan vl-HARHAOPEILLA Paavalin ja koko Raamatun opetukset:

Usko Jeesukseen pelastaa!

Sinä onneton harhasuossa kaulaasi myöten vaeltava temppuiivari luulet, että "usko vanhoillislestadiolaisuuteen pelastaa" ja että oljista rakennetut ihmisopit, joita rauhanyhdistyksillä tarjotaan pahaa-aavistamattomille ihmisille, ovat pelastuksen portti.

Olet surkeasti väärässä!

• Aku
        Melperi kirjoitti:

Apt. 16:

Sinä onneton harhasuossa kaulaasi myöten vaeltava temppuiivari luulet, että "usko vanhoillislestadiolaisuuteen pelastaa" ja että oljista rakennetut ihmisopit, joita rauhanyhdistyksillä tarjotaan pahaa-aavistamattomille ihmisille, ovat pelastuksen portti.

Olet surkeasti väärässä!

Miksi niin ahkerasti haluat osoittaa että vl:t ovat väärässä? Onko se katkeruutta vai ahdasmielisyyttäkö vai ylemmyydentunnetta? Eikö meillä kaikilla ole vapaus uskoa kohdallamme niin kuin itse haluamme?

Meitä vl:ia syytetään usein ahdasmielisyydestä ja tuomitsemisesta, mutta yleensä kyllä katkerimmat kommentit tulevat ihan toisesta suunnasta.

Me toivomme ja rukoilemme vain mahdollisuutta muillekin ihmisille käsittääelävä usko omalle kohdalleen ja sitä kautta pelastua. Tekeekö se katkeraksi, kun joutuu rakkauden kohteeksi?

Jos taas oma usko tuntuu niin paljon paremmalta, niin miksi edes kiinnittää huomiota toisten edustamaan "säälittävään uskonkäsitykseen"? Jos mielestäsi toiset ovat niin väärässä, niin anna heidän olla vai haluatko että väkisin kaikki uskovat niin kuin sinä?

Eivät vl:t ole ketään pakolla käännyttämässä mihinkään. Valinta on jokaisen oma.

• Torfinn
        Melperi kirjoitti:

sallisi.

Olet ollut minulle vihoissasi siitä kun osoitin ulkokullailuasi.

Enhän minä tällä nyt sitä tarkoittanutkaan, että lupaa kysyisin sinulta yhtyä aivan oikeisiin ja kristillisiin ajatuksiisi, sillä sinä puhuit aivan oikein! Tämä oli vain tarkoitettu jonkunlaiseksi kädenojennukseksi, ettet enää turhia vihoittelisi. Ystävän ankara sana joskus on parempi, kuin vihamiehen lipevä imartelu!

Miksi me taistelisimme toisiamme vastaan tällä palstalla, kun meillä näkyy olevan (ainakin tähän saakka) sama käsitys uskonvanhurskauden perusasioista? Tosin en ole tarkemmin tutustunut käsityksiisi, enkä aavista mitä kokonaisuudessaan Evankeliumista ajattelet? Tuo edellinen viestisi oli kuitenkin Jumalan sanan mukainen!

• Torfinn
        Pojken kirjoitti:

Melperi sanoi:

Eivät islamilaiset usko Kristukseen! He uskovat Jeesukseen jota pitävät ihmisenä, korkeintaan profeettana. Heidän uskossaan on tiettyjä yhtymäkohtia vanhoillislestadiolaiseen uskontoon:

hekin uskovat pelastuvansa noudattamalla omia perinnäissääntöjään, eivätkä kokoontumisissaan puhu uskosta Kristuksen päälle, niinkuin ette tekään! olen istunut lukemattomia kertoja kuulemassa vanhoillislestadiolaista saarnaajaa, enkä vielä KOSKAAN ole kuullut puhuttavan Kristuksesta ja uskonvanhurskaudesta! Aina on puhuttu vaan niistä teidän perinnäissäännöistä ja omasta vl- lahkostanne, joka teille toimittaa Vapahtajan virkaa! Kristuksen te olette hyljänneet ja asettaneet sijaan iljettävät epäjumalan: Rauhanyhdistyksen! HÄN on teidän vapahtajanne, tuo iljettävä portto joka opettaa teihin tuon kauhistuttavan tekojen vanhurskauden opin!

Näin se on, Pojken!

• Melperi
        Aku kirjoitti:

Miksi niin ahkerasti haluat osoittaa että vl:t ovat väärässä? Onko se katkeruutta vai ahdasmielisyyttäkö vai ylemmyydentunnetta? Eikö meillä kaikilla ole vapaus uskoa kohdallamme niin kuin itse haluamme?

Meitä vl:ia syytetään usein ahdasmielisyydestä ja tuomitsemisesta, mutta yleensä kyllä katkerimmat kommentit tulevat ihan toisesta suunnasta.

Me toivomme ja rukoilemme vain mahdollisuutta muillekin ihmisille käsittääelävä usko omalle kohdalleen ja sitä kautta pelastua. Tekeekö se katkeraksi, kun joutuu rakkauden kohteeksi?

Jos taas oma usko tuntuu niin paljon paremmalta, niin miksi edes kiinnittää huomiota toisten edustamaan "säälittävään uskonkäsitykseen"? Jos mielestäsi toiset ovat niin väärässä, niin anna heidän olla vai haluatko että väkisin kaikki uskovat niin kuin sinä?

Eivät vl:t ole ketään pakolla käännyttämässä mihinkään. Valinta on jokaisen oma.

"Jos mielestäsi toiset ovat niin väärässä, niin anna heidän olla vai haluatko että väkisin kaikki uskovat niin kuin sinä?"

mahdollisimman monen uskovan Raamatussa ilmoitettuun iäti kestävään Jumalan sanaan. Siihen minäkin uskon.

Toivon, että vl-herätysliikkeen piiristä löytyy mahdollisimman monta ihmistä, joiden sydämestä löytyy usko Kristukseen, joka on kaiken uskonelämän perusta.

Edelleen toivon, että vl-herätysliikkeen piiristä löytyy mahdollisimman vähän niitä henkilöitä, jotka ottavat tosissaan rauhanyhdistyksillä saarnattavan "vain me" opin sekä muutaman muun vl-HÖPÖOPIN.

Tätä minä haluan.

• Pojken
        Torfinn kirjoitti:

Eivät islamilaiset usko Kristukseen! He uskovat Jeesukseen jota pitävät ihmisenä, korkeintaan profeettana. Heidän uskossaan on tiettyjä yhtymäkohtia vanhoillislestadiolaiseen uskontoon:

hekin uskovat pelastuvansa noudattamalla omia perinnäissääntöjään, eivätkä kokoontumisissaan puhu uskosta Kristuksen päälle, niinkuin ette tekään! olen istunut lukemattomia kertoja kuulemassa vanhoillislestadiolaista saarnaajaa, enkä vielä KOSKAAN ole kuullut puhuttavan Kristuksesta ja uskonvanhurskaudesta! Aina on puhuttu vaan niistä teidän perinnäissäännöistä ja omasta vl- lahkostanne, joka teille toimittaa Vapahtajan virkaa! Kristuksen te olette hyljänneet ja asettaneet sijaan iljettävät epäjumalan: Rauhanyhdistyksen! HÄN on teidän vapahtajanne, tuo iljettävä portto joka opettaa teihin tuon kauhistuttavan tekojen vanhurskauden opin!

Näin se on, Pojken!

islamilaiset uskovat Jeesukseen ihan yhtä lailla kuin sinäkin. ( Raamatusta:

P. Matteuksen Evankeliumi 12
        30. Joka ei ole minun kanssani, hän on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoo, hän hajoittaa. )

Ei pelkkä kristuksen uskominen tuo elävää uskoa sydämelle. Ettäs tiedät

"olen istunut lukemattomia kertoja kuulemassa vanhoillislestadiolaista saarnaajaa, enkä vielä KOSKAAN ole kuullut puhuttavan Kristuksesta ja uskonvanhurskaudesta"

Missä oot käynny kuuntelemassa ja ketä? Puhutko yksittäisestä tapauksesta? Meidän joukossa on tänäpäivänä liikaa niitä mätiä kaloja jotka tuhoavat seurakuntaa...Mutta on niitäkin jotka tahtoavat kilvoitella Herran Jeesuksen seuraajina.
        kato linkki

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000005380024

"Aina on puhuttu vaan niistä teidän perinnäissäännöistä ja omasta vl- lahkostanne, "

Toi on totta että itserakkautta meidän piirissä on tänä päivänä liikaa, jengille nouseepi elävä usko hattuun...ja sitä kautta muutavat lankeavat omanvanhurskauden uskoon.Ja toi sun juttus on aika reilusti liioiteltu: "aina...."

"Kristuksen te olette hyljänneet ja asettaneet sijaan iljettävät epäjumalan: Rauhanyhdistyksen! HÄN on teidän vapahtajanne, tuo iljettävä portto joka opettaa teihin tuon kauhistuttavan tekojen vanhurskauden opin! "

joopa joo eipä taida olla kylmä rakennus meidän vapahtajamme ehkä sinun vapahtajasi se saattaapi olla.

• Pojken
        Melperi kirjoitti:

Apt. 16:

Olet surkeasti väärässä!

En ole koskaan sanonut että uskon johonkin vanhoillislestadiolaiisuuteeen omana pelastajanani!

Uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
        Ja Kristuksen haavojen kautta on meidät pyhät vapautettu synnin orjuudesta.

Sun kannaittaisi lukea vähän enemmän raamattua jos vaikka jonakin päivänä avautuisi....Et lue raamattua kokonaisuutena vaan tyyliin : "Ja juudas meni ja hirtti itsensä" " Tee sinäkin samoin"

Noi sun raamatun kohdat pitävät paikkaansa mutta siellä on muita kohtia jotka kulkevat käsi kädessä noiden kohtien kanssa...

Ps.
        Tervetuloa muuten seuroihin melperi jos vaikka sullekkin avautuis elävä usko!
        Kato lähin siioni ja ei muutakun sanan kuuloon !

http://www.srk-oulu.net/sivu10.htm

• Melperi
        Pojken kirjoitti:

En ole koskaan sanonut että uskon johonkin vanhoillislestadiolaiisuuteeen omana pelastajanani!

Uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
        Ja Kristuksen haavojen kautta on meidät pyhät vapautettu synnin orjuudesta.

Sun kannaittaisi lukea vähän enemmän raamattua jos vaikka jonakin päivänä avautuisi....Et lue raamattua kokonaisuutena vaan tyyliin : "Ja juudas meni ja hirtti itsensä" " Tee sinäkin samoin"

Noi sun raamatun kohdat pitävät paikkaansa mutta siellä on muita kohtia jotka kulkevat käsi kädessä noiden kohtien kanssa...

Ps.
        Tervetuloa muuten seuroihin melperi jos vaikka sullekkin avautuis elävä usko!
        Kato lähin siioni ja ei muutakun sanan kuuloon !

http://www.srk-oulu.net/sivu10.htm

"Sun kannaittaisi lukea vähän enemmän raamattua jos vaikka jonakin päivänä avautuisi....Et lue raamattua kokonaisuutena vaan tyyliin : "Ja juudas meni ja hirtti itsensä" " Tee sinäkin samoin"

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000005441699

• Aku kirjoitti:

siellä Raamatun vertauksessakin jotkut suuttuneet, kun kutsu häihin tuotiin?

• tekstiisi
        Melperi kirjoitti:

Apt. 16:

Kuka on sanonut että Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi. Se on nimenomaan Jumala joka ne synnit antaa anteeksi mutta meidän kauttamme. Ei meistä ihmisistä kukaan itse pysty niitä anteeksi antamaan vaan ainoastaan Jumala.

• Melperi
        tekstiisi kirjoitti:

Kuka on sanonut että Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi. Se on nimenomaan Jumala joka ne synnit antaa anteeksi mutta meidän kauttamme. Ei meistä ihmisistä kukaan itse pysty niitä anteeksi antamaan vaan ainoastaan Jumala.

"Se on nimenomaan Jumala joka ne synnit antaa anteeksi mutta meidän kauttamme."

teidän omavanhurskaan vl-korskajengin kautta vaan

SUORAAN!

• ---
        Melperi kirjoitti:

"Se on nimenomaan Jumala joka ne synnit antaa anteeksi mutta meidän kauttamme."

teidän omavanhurskaan vl-korskajengin kautta vaan

SUORAAN!

Siis meidän ihmisten kautta. Jumalan kanssa ei voi yksin sopia asioitaan. Eikä kuka tahansa voi saarnata syntejä anteeksi. Ainoastaan sellainen ihminen jolla on synnit itsellä anteeksi ja joka on oikeassa eli raamatun mukaisessa uskossa. Ja me uskomme että se on vanhoillislestadiolaisuus. Eikä tämä liike vaadi mitään liittymistä. Jos uskot kolmiyhteiseen Jumalaan ja uskot synnit anteeksi, silloin olet oikeassa raamatun mukaisessa uskossa.

• Melperi
        --- kirjoitti:

Siis meidän ihmisten kautta. Jumalan kanssa ei voi yksin sopia asioitaan. Eikä kuka tahansa voi saarnata syntejä anteeksi. Ainoastaan sellainen ihminen jolla on synnit itsellä anteeksi ja joka on oikeassa eli raamatun mukaisessa uskossa. Ja me uskomme että se on vanhoillislestadiolaisuus. Eikä tämä liike vaadi mitään liittymistä. Jos uskot kolmiyhteiseen Jumalaan ja uskot synnit anteeksi, silloin olet oikeassa raamatun mukaisessa uskossa.

"Jumalan kanssa ei voi yksin sopia asioitaan."

lähestyä Jumalaa ja Hän lähestyy minua. Ihan eri juttu onkin vl-harhakerhossa, jossa leikitte hippaleikkiä vain keskenänne sekä vilkuttelette iloisesti toinen toisillenne ja leikitte "maailman ainoita oikeita uskovaisia".

Mitähän siitäkin leikistä on lopputuloksena...?

• uskis
        --- kirjoitti:

Sinä et päätä sitä, vaan Jumalan sana=Jumala. Sitä on vaikea ohittaa tuollaisilla ihmisopeilla.

• Jeesuksenuskoinen

Ap. t. 2:37   Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

*) Ap. t. 2:38   Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ap. t. 2:39   Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      Ap. t. 2:40   Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."

Ap. t. 2:41   Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Ap. t. 2:42   Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
      Ap. t. 2:43   Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.

Ap. t. 2:44   Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
      Ap. t. 2:45   ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin

• vai aikuiskaste

Niin, en tiedä paljonkaan vl-uskosta, mutta alkoi kiinnostamaan uskovatko ja toteuttavatko he lapsi- vai aikuiskastetta?

• Torfinn

Ei Pyhää Henkeä saa rukoilemalla, vaan USKOMALLA Jeesukseen, jos oikein tarkkoja ollaan!

Tosin sekin on jo Pyhän Hengen työtä, jos/kun ihminen uskoo, mutta asuvaiseksi Pyhä Henki tulee USKON KAUTTA!

Siinä on samantekevää, oletko kuullut Jeesuksesta joltain toiselta uskovaiselta, saanut häneltä synninpäästön ja uskonut sen, vai oletko lukenut Jeesuksesta Raamatusta ja uskonut sen perusteella. Sama asia! Tärkeintä on se, että USKOTAAN EVANKELIUMI!

Mutta sitten sellainen hurmahenkisyys on myös harhaopetusta, jonka mukaan Jumala puhuu "suoraan" ihmisen päähän, ilman ulkonaisetta Sanatta ja armonvälikappaletta! Pyhä Henki ei tunkeudu "suoraan" ihmisen päähän, vaikkapa rukoilemalla, tai haaveilemalla uskovaisuudesta, vaan siihen tarvitaan AINA JA POIKKEUKSETTA armonvälikappale, joita ovat nämä kolme:

1.Sana

2.Kaste

3. Ehtoollinen

Mitään muita tapoja ei ole, joilla Jumala tahtoisi olla kanssamme tekemisissä! Nämä armonvälikappaleet ovat "kulkuneuvot" joita Pyhä Henki käyttää, vanhurskauttaessaan ihmistä!

Jos joku väittää, että usko tuli suoraan hänen päähänsä rukoilemalla, niin sellainen on kirottu hurmahenki! Jos ei ole oltu tekemisissä armonvälikappaleiden kanssa, on usko kuviteltua hurmahenkisyyttä!

Mutta tosin on näin, että jos olet vaikka lapsuudessa saanut kuulla Jumalan Sanaa, tunnet Evankeliumin, niin SILLOINHAN olet ollut tekemisissä armonvälikappaleen kanssa ja jos USKOT sitä, niin uskosi ei perustu kuvitelmiin. Tämä usko voi syntyä yksinäisyydessäkin, Jumalan ja ihmisen välillä tapahtuvana kahdenkeskisenä asiana.

Vanhoillislestadiolaisten mielikuvitus-oppi (jonka mukaan on juostava toisen veeällän luokse armoa etsimään) -on kirottua ja antikristillistä harhaopetusta, joka on Raamattua vastaan!

Tässä on nyt OIKEA, SELKEÄ JA PUHDAS , Raamatun mukainen esitys siitä, miten usko voi syntyä!

• rakennatte

omia oppejanne oman korvasyyhynne mukaan
        Tehkää parannus!

• hymy
        rakennatte kirjoitti:

Tehkää parannus!

perustelit kantasi ja loppuun tyylikäs vl-toivotus. onneksi olkoon!

• korvasyyhyä
        rakennatte kirjoitti:

Tehkää parannus!

Jeesus sanoi: "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." Matt. 5:19

"Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani, eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat, ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." Matt. 7:24-27

• vanh.lest

Kun ihminen löytää Jumalan valtakunnan, joka on ihan esnimmäinen ehto ja nöyrtyy ja tekee parannuksen, ja kun hänelle sen jälkeen siunataan synnit anteeksi Jumalan valtakunnasta, silloin ihminen saa Pyhän Hengen.
      Mutta ensimmäinen ehto siis on että löytää ensin sen ainoan oikean uskon, jolla pääsee taivaaseen.
      Moni harhaoppi opettaa että joka uskossa tullaan autuaaksi, mutta Raaamttu ei tunne tällaista opetusta.
      Tutkikaa Raamatuita josko ne Jumalasta ovat. Siis on oikeita ja vääriä Raamatuita. Täytyis siis uskoa oikean Raamtun kirjoituksia lisäksi.
      Ja parasta olis rukoilla tietenkin ihan ensimmäiseksi Jumalan jodatusta siihen ainoaan oikeaan uskoon, jos itse on ulkopuolella Jumalan valtakunnan. Siis ei ole uskovainen, vaan on epäuskoisella sydämmen tilalla.
      Parannushan on kokonaan Jumalan työ, ei ihmisen...

• Kaksi tietä

että ihmisen pitää pelastuakseen löytää rauhanyhdistys ja uskoa vanhoillislestadiolaisuuteen. Raamattu opettaa, että ihmisen pitää pelastuakseen löytää Kristus ja uskoa Häneen.

Jokainen valitsee, mitä tietä haluaa kulkea.

• Hannele

Oikeassa olet!

• Melperi

"Moni harhaoppi opettaa että joka uskossa tullaan autuaaksi, mutta Raaamttu ei tunne tällaista opetusta."

opettaa, että pelastus löytyy vain talosta, jonka otsalaudassa lukee "Rauhanyhdistys". Raamattu ei tunne sellaista opetusta, että jonkin kirkkokunnan/herätysliikkeen jäsenyys olisi pelastuksen portti.

Pelastuksen ovi = Kristus.

• mies

Ei ole oikeaa uskoa. Se on jokaisen sydämmessä. Ihmiset eivät voi sanoa, mikä on oikea usko.

ps. Opettele kirjoittamaan

• Raamatun mukaan?

Tässä vastausta Apostolien teoiosta, kirjeestä 2:

37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
      41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
      42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
      43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
      44. Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,

• luvusta 3:

19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        21. Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
        22. Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        23. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

Edellisessä jonka laitoin, on selkeästi kerrottu, mitä on parannus ja tässä selkeästi edelleen kerrotaan, että, kun tekee parannuksen, synnit siinä myös pyyhitään poies. Ja tässä myös sanotaan, että ellei kuule profeettaa, niin se hävitetään kansasta. Pyhältä Hengeltä ilmoitettu Sana on tärkeä, ja siten siis sitä tulee kuulla. On myös sanottu, että kuuliaiset lapset Isä on luvannut hyvin siunata. Kannattaa olla kuuliainen ja tehdä parannus. Tämän profetian saarna ei ole turha. Sille, joka ei kuule tätä profetiaan on luvassa siis ankara tuomio. Me emme tuomitse, mutta Jumalan Sana, mikä Raamatussa on, tuomitsee. On myös niin, joka ei usko, on jo tuomittu. Kannattaa kääntyä ja nöyrtyä parannukseen ja suostua armahdukseen.

Tupmari on Jumala, mutta me haluamme ilmoittaa Jumalan Sanaa. Ei tämäkään Apostoli tuominnut, vaan Pyhältä Hengeltä vaikutettuna ilmoitti sitä, mikä Jumalan on.

• 36. Niin pitää siis totisesti kaiken Israelin huoneen tietämän, että Jumala on tämän Jesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte, Herraksi ja Kristukseksi tehnyt.
        37. Mutta kuin he nämät kuulivat, kävi se läpi heidän sydämensä, ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: te miehet, rakkaat veljet! mitä meidän pitää tekemän?
        38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.
        40. Ja monilla muillakin sanoilla todisti hän, ja neuvoi heitä, sanoen: antakaat teitänne autettaa tästä pahanilkisestä suvusta.
        41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin; ja sinä päivänä lisääntyi lähes kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Mutta jokaiselle sielulle tuli pelko; ja tehtiin apostolien kautta monta ihmettä ja merkkiä.
        44. Mutta kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikki yhteisenä.
        45. Ja he myivät hyvyytensä ja tavaransa, ja jakoivat ne kaikille, sen jälkeen kuin kukin tarvitsi.
        46. Ja he pysyivät joka päivä yksimielisesti templissä, ja mursivat huoneessa leipää, ja ottivat ruokaa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47. Ja kiittäin Jumalaa olivat kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi joka päivä autuaaksi tulevaisia seurakunnalle.

• mies

Kirjoita ihan itse ilman lainauksia. Jokainen osaa itse lukea.
        Muista kuitenkin, että parannus ei tarkoita vl-liikkeeseen liittymistä, vaan kaikkea muuta.

• Elli
        mies kirjoitti:

Kirjoita ihan itse ilman lainauksia. Jokainen osaa itse lukea.
        Muista kuitenkin, että parannus ei tarkoita vl-liikkeeseen liittymistä, vaan kaikkea muuta.

Miksi ei voisi lainata, jos kerran voi lainata, ei kaikki osaa, eikä löydä vastaavaa kohtaa itse. Onhan siihen oikein hyvät perusteet parasta mitä voi lanata. Oikeata Jumalan sanaa.

• Velli
        Elli kirjoitti:

Miksi ei voisi lainata, jos kerran voi lainata, ei kaikki osaa, eikä löydä vastaavaa kohtaa itse. Onhan siihen oikein hyvät perusteet parasta mitä voi lanata. Oikeata Jumalan sanaa.

jossa on pelkästään Raamatun tekstiä ilman yhtään omaa sanaa, on hieman ontto kommentti.

• Velli kirjoitti:

jossa on pelkästään Raamatun tekstiä ilman yhtään omaa sanaa, on hieman ontto kommentti.

en mä sille mitään mahda. Minusta ei. Ja muuten eihän viimeisellä ajalla siedetä kuulla terveellistä oppia. Mutta kuulisit sinä kumminkin, jooko?

• vl.kaveri

mutta omalla tavallaan. Kun rukoilet jokapäiväistä leipääsi, antaako Jumala siinä rukouksessasi leipäsi?

Kun Jumala antaa leipäsikin omalla tavallaan, niin miksei hän voisi antaa syntejäsi anteeksi omalla tavallaan?

• 10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        11. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        12. mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        13. ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        14. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        15. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        16. "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17. ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
        18. Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

• vl.kaveri
        Leenu.n kirjoitti:

10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        11. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        12. mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        13. ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        14. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        15. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        16. "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17. ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
        18. Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

näin on Jumala hyväksi nähnyt.

• A. Acimlainen

Se joka ei asian laitaa vielä tiedä niin kokeilkoon itse. Rukoilkoon ja katsokoon mitä tapahtuu.

Muuten muistaako joku sellaisen Raamatun kohdan jossa sanotaan että kuin maallinen isäkään ei anna lapselleen käärmettä kun tämä pyytää kananmunaa niin ei Jumalakaan kiellä Pyhää Henkeään siltä joka sitä HÄNELTÄ anoo. Vai miten tämä menikään?

• kannattaa

Itse sain Pyhän Hengen kasteen rukoilemalla yhdessä ystävieni kanssa. Samalla sain kielilläpuhumisen lahjan. Se oli valtava uskoa vahvistava kokemus jo siksikin, koska olin lukenut asiasta Raamatusta. Mutta ei se ollut niin, että sen jälkeen olisi ollut helpompaa kiusauksissa, vaan sama taistelu jatkui. "Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme." Gal.5:25 Ainiin, en ole helluntalainen.

• ovat saaneet nimensä
        kannattaa kirjoitti:

Itse sain Pyhän Hengen kasteen rukoilemalla yhdessä ystävieni kanssa. Samalla sain kielilläpuhumisen lahjan. Se oli valtava uskoa vahvistava kokemus jo siksikin, koska olin lukenut asiasta Raamatusta. Mutta ei se ollut niin, että sen jälkeen olisi ollut helpompaa kiusauksissa, vaan sama taistelu jatkui. "Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme." Gal.5:25 Ainiin, en ole helluntalainen.

"Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi, ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi... mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: he ovat täynnä makeata viiniä. Toisaalla lukee: älkää juopuko viinistä, vaan täyttykää Hengellä.

• typerä

Pyhä Henki my ass...
      Minulla on tuttavia, jotka kuuluvat erääseen uskontokuntaan, pienempään sellaiseen. Ja minulla on ongelma. Koska tunnen nämä tuttavani ihan perinpohjaisesti, olen huomannut, että he ovat kaksinaamaisia. Ilkeitä ja manipuloivia. Varsinkin lapsia kohtaan. He houkuttelevat lapsia kokouksiin ja pelottelevat heitä niin, että monta vuotta myöhemmin, vielä aikuisenakin, näkee painajaisia.
      Ja sitten seksi.... hah, järjestysmies-ystäväni ei ole koskaan kerännyt miltään festareilta niin paljon käytettyjä kortsuja kuin ko.uskontokunnan isosta tapahtumasta.
      Haluan vain sanoa, että jos joku kerta vielä joku yrittää käännyttää minua, tai lapsiani tähän "uskontokuntaan", vannon, että rikon ainakin kahta kymmenestä käskystä.
      Ainiin, ja he uskovaiset kuin virus, silloin kun heitä on johtavissa asemissa, voitte takuulla uskoa, että heitä on myös alaisinakin. Joten usko menee tietotaidon edelle. Pyhä Henki antaa työpaikat (ainakin näissä piireissä).
      Ja millä oikeudella tungette pentuja järveen, kun he eivät edes tajua, mistä on kysymys?! Toivon, että herätän keskustelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe