Sika

€ero

Olet varmaan huomannu että sika on jouluna kysyityin eläin, ihminenkin on eläin joten aiotko käyttäytyä kuin sika.
Sietää katsoa peiliin miten on kun menet joulukirkkoon muista käyttäyä.
Alkohoolin ruuan mässäily saattaa johtaa edellämainitun kaltaiseksi joten oletko miettinyt miten vietät joulua ihmisiksi etkä..

32

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Oletko muistanut ottaa lääkkeesi ?

=DW=

• hoska

En vielä, just heräsin.

• malehdenluin

Saitko viestin kännykkääsi?

• .Siilimuori

Huomenta. Ei tarvitse miettiä itsestäänselvyyksiä. Eli sis käyttäydyn kuin emakko ainakin :).

Ei vaiskaan. Tämä joulu mennään aika aneemisesi ja se tuntuu nyt ihanan hyvältä. Tän ja huomisen kun jaksaa vielä painaa pitkää päivää ja sekaantua toisten joulunjärjestelyihin niin sitten saapi alkaa ite ottaa rauhallisesti.

Oikein mieleistäsi Joulua Sinulle Toivotan.

• €ero

Kiitoksii vuan :)
        Hyvä että jaksat pinnistää töissä viime metrit kun oot nii nuorikin.
        Mie käväväsin mökillä pikaseltaan, oli jäät ilmestyny viimein ihan mukavalta näytti.
        Hörppäsin kahveet ja laitoin 5 kg auringonkukansiemeniä automaattiin ja pari lyhdettä lintusille joten pärjäävät seuraavaan kertaan.
        Samalla kävin Puumalan lohen kasvattamossa noutamassa takuu elävän lohen, muuten ihan siististi vaikka pikkujoulu meni eläimellisesti.

• .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

Kiitoksii vuan :)
        Hyvä että jaksat pinnistää töissä viime metrit kun oot nii nuorikin.
        Mie käväväsin mökillä pikaseltaan, oli jäät ilmestyny viimein ihan mukavalta näytti.
        Hörppäsin kahveet ja laitoin 5 kg auringonkukansiemeniä automaattiin ja pari lyhdettä lintusille joten pärjäävät seuraavaan kertaan.
        Samalla kävin Puumalan lohen kasvattamossa noutamassa takuu elävän lohen, muuten ihan siististi vaikka pikkujoulu meni eläimellisesti.

Kyl mie ihan täysikänen olen.
        En tiiä, taitaa pukata lentsua kun nin palelee, hoöh. Niin oon työnantajaan päin kallellaan et kun alka pitemmät vapaat ni jopa iskee tauti pääle, toivottavasti ei.

Kiva et linnuillakin on Joulu ja evästä. Sie oot opettanu ne automaatille ni sillon pttää kantaa huolta jatkossaki.

Eläimellinen pikkujoulu, jassoo, tuosta vois kuvitella mitä hyväsä mutta pää-asia et sulloli hauskaa :).

• sikamainen
    • i.p.

Sika on viisas ja siisti eläin. Monella ihmisellä olisi syytä ottaa oppia.
      Taitaa harvempi alkohoolia kitata kinkun kunniaksi, eiköhän sitä killitetä humaltuakseen muualla kuin päivällispöydässä.
      Kirkkoon johtaa aina harvemman askel, tuskin sielläkään viina aiheuttaa pahimpia puukkohippoja.

Ikävä, että Ranualla emo soi jääkarhupoikasensa.

• On luonnollista, että petoeläin syö kuolleet poikasensa. Sen sijaan on luonnotonta, että jääkarhu on jossain heevetin Ranualla!

• i.p.
        minttupuu kirjoitti:

On luonnollista, että petoeläin syö kuolleet poikasensa. Sen sijaan on luonnotonta, että jääkarhu on jossain heevetin Ranualla!

Vielä luonnottomampaa, että pandoja Suomeen. Eläintarhat hyväksyn, jos niissä pystytään ylläpitämään faunaa, jopa palauttamaan eläimiä vapaiksi.
        Äijien kuviteltu munannostattaminen on tullut eläinten kannalta kalliiksi.

Ranualle haetaan eläinlääkäriä, joka saa tutkittua, oliko emossa jokin puutostauti tms., kun poikansa söi.

• henrjii

ihminine on periytynyt siasta

• kotkot

Minusta tuli patavalmis kana!

• henrjii
        kotkot kirjoitti:

Minusta tuli patavalmis kana!

kuka pääsi kynimään

• kotkot
        henrjii kirjoitti:

kuka pääsi kynimään

Moni, ei ne höyhenet kerralla lähteneet

• Mä aion satsaa hanheen tänä jouluna. ;)

• mikäs oisin..?

Täsmälleen ottaen oma sikamaisuusaste määrittelemätön
      tällä hetkellä. Alkontuotteet -, omena ja kupillinen riisiä riittää päivän ruoaksi.
      Tein marjoista mehua ja keitin mausteista teetä, mukillinen itsetekoista glögiä
      riittää hengenpitimiksi. Possun ääniä osaan hyvin matkia kurkkuäänellä, silti
      polliisin pahnoille putkaan en erityisemmin kaipaa.

Joulurauhan toivotukset koko palstan väelle!

• rauhaa!

Yksin ei maistu muu kuin maito ja vesi. Sika saa olla rauhassa, tänä jouluna ei kinkkua. Netistä löytyi kinkunpaisto video, kestää sen seitsemän tuntia, sitä tuijotan jos himo yltyy.
      Videossa kinkku laitettiin ilmeisesti aivan uuteen kiertoilmauuniin. Kinkku siirrettiin keittiöstä ritilällä uuniin, sitä ihmettelin että miksi oli patalaput vaikka ritilä oli huoneenlämpöinen.
      Kaikkeen se silmä tökkää.
      Minulla on valkoinen Amaryllis kukalla, onpa kaunis!

• Hei kun keikuskelen

Juuri 4,6 minuuttia sitten tökkäsin kinkun uuniin.
      Kaikki jouluhommat on tehty. Lähden käväsemään vielä ruokakaupassa, jahka täs saan äntiin pukea:) jep, oon yöpaita päällä, kotihousut yöpaidan alla ja villasukat.
      En voi mitenkään sanoa, että olisin sievä.
      Poika lähtee tunnin kuluttua Helsingistä tänne. Voi jee, että on mukavaa.

Olen aina ihmisiksi. Punaviiniä otan ruuan kanssa, ehkä pari lasillista ja se on siinä sitte.

Heitän Hirveesti Hirveen Hyvää Houlua Haikille. :)

• Rauhallista Joulua.

Joulusiivous tehty, joululiinat ja enkelikuoro laitettu paikoilleen.
      Valmiin leppäsavu-viljapossukinkun ostin valmiina kaupasta. Talitintit, vihervarpuset, pähkinänakkeli ja oravat (5) katselevat ikkunan takana pakkasessa kuuraisten pihapuiden oksilta ja lintulaudoilta.
      Pakkasilmalla näyttää kaamoskin valoisammalta.

Joulurauhaa jokaiselle.

• Meillä se on lammas. Tai jotain muutakin seassa, täytyy tunnustaa. Pienenpieni valmiskinkku ostettuna. Riittää hyvin, sukukaan ei ole kova mässäilemään ruoalla.

Pieni koskispullo on kylmiössä, siitä vähän otettuna viime jouluna. Pitää pistää pakkaseen taas, luulen että pullosta riittää ruokaryyppy kaikille ensi joulunakin.

Tuolla jo siivoojaparalle tunnustin että tortut on leipomista vailla, ja tässä vielä istun, höh.

Jäi toivotukset äsken kirjoittamatta, joten:

Oikein Rauhaisaa, Lämpöistä Joulua Kaikille Palstalaisille !!!

• Viimeinen pellillinen karjalanpiirakoita uunissa, kaupoissa ei sattunut olemaan ja olin luvannut tyttärelle joulupäivän aamiaiseksi. Kauheita törttöjä niistä tuli mutta en ole vielä tarkistanut makua. Ja koko aamu meni niiden väsäämiseen.
      Lutunen lähti innoissaan, innoissaan, joulukuusen kuusen hankintaan. Lähimetsästä, mutta riittävän syvältä.
      Pari juttua vielä kesken; aikaa olisi ollut mutta ei aina jaksa kaikkea muistaa.
      Joululaulut taustalla.
      Lunta maassa ja puussa. Jolulumieltä ja iloa kaikille.

• äijä.

-ja pari päivää enää saadaan kuunnella kaikkialla soivia joululauluja, sitten ohi taas kerran..ja just äsken oli juhannus....-oli pieniä murheita äsken kaupas, kun kortti ei toiminu pin-koodilla, onnex muistin ottaa käyttöön tutun lanseeraamat "lehmän hermot", ja kassatyttökin oli mukava, niin loppu hyvin jne....
      -kyllä; sikaa oli siellä tarjolla vaikka missä muodossa, jokin uskonto väittää sitä likaiseksi, eivät syö ollenkaan..aivan sama, jää muille ehkä enemmän sit....joulumieltä hei!... :)

• vekesti

Juu en. En syö murhattuja eläimiä, enkä mitenkään muutenkaan sikaile, lammastele tai käyttäydy, kuin kalkkuna. Jos noi nyt tulkitaan yleiskielelle, niin en törkyile, en myötäile laumaa (mitä lauma ikinä odottaakin tehtäväksi), enkä käyttäydy typerästi (juoruile ja tipuile kuvitellen vielä, että on tosi kuul).

• tonttu..

Pandakarhujen ravinto luonnossa
      -eikö se ole bampunversot - onko Suomessa niitä saatavana?

• vekesti

Onhan niitä saanut Suomesta jo vuosikummenien ajan. Ne sopivat oikein hyvin esim tofurisottoon. Itsekin syön niitä.

• tanttu.

Luuletko, että pandoja tänne annettaisiin, jos ei olisi ravinto taattu.

• ...

On tölkissä.

Mun käsittääkseni pandoille roudataan eväät jostain kiinasta. JA taitaa pandatkin olla liisattuja. Kustannukset miljoonan vuodessa. Ei mua tuo ruokapuoli huoleta, kyllä niille ruokaa saadaan, kaikki nyt maksaa, sinällään kustannuksilla ei niin väliä.

Mua vaan epäilyttää, menestyykö elikot miten suomessa.Toivottavasti hyvin. Tässä on tämä elukkatarhojen luonnonsuojelullinen puoli. Vaikkakin elikot on näytillä ja ihmiset käy niitä töllistelemässä, suojelu on erittäin tärkeä asia siinä hommassa. Elukkatarhat geenipankkeja. Muutamia elukkalajeja saatu pelastettua sukupuuttoon kuolemiselta tarhojen ansiosta. Tunnetuin kai Korkeasaaressakin oleva lumileopardi.

Tosiasiahan kuitenkin on, ihminen tuhoamassa oman rotunsa, sekä siinä sivussa julmetun määrän muita elukka ja kasvi lajeja. Ihminen tuhoaa maapalloa kiintyvällä vauhdilla. Ilman ihmisen järjetöntä lisääntymistä, ei pandoillakaan olisi mitään hätää.

Kutebn aina tällaisessa yhteydessä. vähän tilastoja reaaliajassa. Katsokaa ja kauhistukaa:

http://www.worldometers.info/fi/

=DW=

• €--
        ... kirjoitti:

On tölkissä.

Mun käsittääkseni pandoille roudataan eväät jostain kiinasta. JA taitaa pandatkin olla liisattuja. Kustannukset miljoonan vuodessa. Ei mua tuo ruokapuoli huoleta, kyllä niille ruokaa saadaan, kaikki nyt maksaa, sinällään kustannuksilla ei niin väliä.

Mua vaan epäilyttää, menestyykö elikot miten suomessa.Toivottavasti hyvin. Tässä on tämä elukkatarhojen luonnonsuojelullinen puoli. Vaikkakin elikot on näytillä ja ihmiset käy niitä töllistelemässä, suojelu on erittäin tärkeä asia siinä hommassa. Elukkatarhat geenipankkeja. Muutamia elukkalajeja saatu pelastettua sukupuuttoon kuolemiselta tarhojen ansiosta. Tunnetuin kai Korkeasaaressakin oleva lumileopardi.

Tosiasiahan kuitenkin on, ihminen tuhoamassa oman rotunsa, sekä siinä sivussa julmetun määrän muita elukka ja kasvi lajeja. Ihminen tuhoaa maapalloa kiintyvällä vauhdilla. Ilman ihmisen järjetöntä lisääntymistä, ei pandoillakaan olisi mitään hätää.

Kutebn aina tällaisessa yhteydessä. vähän tilastoja reaaliajassa. Katsokaa ja kauhistukaa:

http://www.worldometers.info/fi/

=DW=

Sehän on selvä että jotain tulee ihmiskunnalle tapahtumaan se vaan on arvoitus miten ja millä aikavälillä, luultavasti ei meidän aikanamme ehkä muutaman sukupolven päästä, en viitsi pohtia kun ei se sillä parane.

• jouluntähtionehdoton

Uunissa TIRisevä sika-LIha haisee pahalle. Jonkun mielestä siinä on joulun tuoksu, ehkä joulun henkikin.

• henrjii

niin haisee jos sen sinne kylmänä lykkää silloin lietelannan haju peittää koko pirtin

• tuoksuu
        henrjii kirjoitti:

niin haisee jos sen sinne kylmänä lykkää silloin lietelannan haju peittää koko pirtin

Rappukäytävässä ei nyt haise mutta tuoksuu mitä erillaisia aromeita

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3432
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2023
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1931
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      342
      1319
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      85
      1299
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      935
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      933
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe