Taivaassa

mirru

Kertokaas mulle mahtaaks siellä taivaassa olla kuin lestadiolaisia ja luterilaisia?

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku sanoi joskus, ettei nekään kaikki. Todellisuudessa me kukaan emme tiedä Jumalan valtakunnan rajoja. Raja kulkee siinä, että pelastuvat ovat uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen ja pelastumattomat eivät uskoneet. Tämä on raamatun sanoma.

    • mestaritimpuri

      meikäläisillä on oma, äänieristetty huone taivaassa, ja kaikkien muiden on hipsittävä hiljaa, ettei järkyttävä totuus paljastuisi meille.

    • Huikeeta

      Helppo kysymys

      Esikoislestadiolaiset uskovat, että vain he pelastuvat
      Vanhoillis lestadiolaiset uskovat, että vain he pelastuvat

      jne.

      Maailmassa on monta tuhatta seurakuntaa ja muistaakseni noin 90% seurakunnista uskoo, että vain he ovat pelastuvat

      • näin on

        Olet väärässä "Huikeeta". Esikoislestadiolaisuudessa uskotaan, että vanhan testamentin puolella ne, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan tulivat sillä uskolla autuaaksi. Uuden testamentin puolella pelastutaan vain uskomalla meidän tähden kärsineeseen, kuolleeseen ja ylösnoutteeseen Vapahtajaan. Nimi ei tee ketään autuaaksi. Vain elävällä uskolla tullaan autuaaksi. Kuollut usko ei auta mitään. Autuaaksi tulevat myös kaikki lapsena ja sikiönä kuolleet tai tapetut.

        Jos ajattelee vaikka yhtä kaupunkia, jossa on kymmeniä erilaisia seurakuntia, niin voiko kaikissa olla elävänä ja puhtaana Kristuksen oppi? En usko. Jos olisi, niin kyllä he olisivat lähempänä toisiaan ja voisivat yhdistyä, mutta mikä pitää heitä erillään? Seurakuntien sisälläkin on eroa, kuten täälläkin näkee, että Kristuksen omia haukutaan vastoin raamatun ja Lutherin opetuksia ja valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa. Se onkin elävän uskon merkki. Ei haukkujissa, vaan haukutuissa.


      • onko näin?
        näin on kirjoitti:

        Olet väärässä "Huikeeta". Esikoislestadiolaisuudessa uskotaan, että vanhan testamentin puolella ne, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan tulivat sillä uskolla autuaaksi. Uuden testamentin puolella pelastutaan vain uskomalla meidän tähden kärsineeseen, kuolleeseen ja ylösnoutteeseen Vapahtajaan. Nimi ei tee ketään autuaaksi. Vain elävällä uskolla tullaan autuaaksi. Kuollut usko ei auta mitään. Autuaaksi tulevat myös kaikki lapsena ja sikiönä kuolleet tai tapetut.

        Jos ajattelee vaikka yhtä kaupunkia, jossa on kymmeniä erilaisia seurakuntia, niin voiko kaikissa olla elävänä ja puhtaana Kristuksen oppi? En usko. Jos olisi, niin kyllä he olisivat lähempänä toisiaan ja voisivat yhdistyä, mutta mikä pitää heitä erillään? Seurakuntien sisälläkin on eroa, kuten täälläkin näkee, että Kristuksen omia haukutaan vastoin raamatun ja Lutherin opetuksia ja valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa. Se onkin elävän uskon merkki. Ei haukkujissa, vaan haukutuissa.

        näin on - vai onko näin ?

        Kysyisin suoraan, kun en tunne tarkkaan opetuksianne.

        Onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella seurakuntia, joissa pelastutaan?
        Eli toisin sanoen, onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella elävää uskoa seurakunnallisessa muodossa?

        Miksi ette voi yhdistyä esim. Sleyn tai Kansanlähetyksen tai Rauhan sanalaisten kanssa? Eikö niissä ole elävää uskoa? Jos ei, niin perustele.


      • Shole mithään
        näin on kirjoitti:

        Olet väärässä "Huikeeta". Esikoislestadiolaisuudessa uskotaan, että vanhan testamentin puolella ne, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan tulivat sillä uskolla autuaaksi. Uuden testamentin puolella pelastutaan vain uskomalla meidän tähden kärsineeseen, kuolleeseen ja ylösnoutteeseen Vapahtajaan. Nimi ei tee ketään autuaaksi. Vain elävällä uskolla tullaan autuaaksi. Kuollut usko ei auta mitään. Autuaaksi tulevat myös kaikki lapsena ja sikiönä kuolleet tai tapetut.

        Jos ajattelee vaikka yhtä kaupunkia, jossa on kymmeniä erilaisia seurakuntia, niin voiko kaikissa olla elävänä ja puhtaana Kristuksen oppi? En usko. Jos olisi, niin kyllä he olisivat lähempänä toisiaan ja voisivat yhdistyä, mutta mikä pitää heitä erillään? Seurakuntien sisälläkin on eroa, kuten täälläkin näkee, että Kristuksen omia haukutaan vastoin raamatun ja Lutherin opetuksia ja valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa. Se onkin elävän uskon merkki. Ei haukkujissa, vaan haukutuissa.

        näin on

        Siis missä olen väärässä?

        En ole väärässä siinä kun väitän, että erilaiset lessuseurakunnat uskovat vain heidän olevan oikeassa.

        Voithan sä kirjoittaa mitä huvitat mutta yleensä kun minä kirjoitan niin pitäähän sille perustelu löytyä, eikö?


      • Batistuta 10
        onko näin? kirjoitti:

        näin on - vai onko näin ?

        Kysyisin suoraan, kun en tunne tarkkaan opetuksianne.

        Onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella seurakuntia, joissa pelastutaan?
        Eli toisin sanoen, onko esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella elävää uskoa seurakunnallisessa muodossa?

        Miksi ette voi yhdistyä esim. Sleyn tai Kansanlähetyksen tai Rauhan sanalaisten kanssa? Eikö niissä ole elävää uskoa? Jos ei, niin perustele.

        onko näin,

        Voin vastat vaikken ole nimimerkki näin on.

        Esikoisuuden ulkopuolella on uskoa josta pelastutaan mutta tätä ei essu eikä lessu myönnä eikä hyväksy.

        Muut ovat vääräuskoisia. Joka muuta väittää, valehtelee.

        Itse en ajattele yllä mainitulla tavalla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe