Pilasiko viina joulusi? Tukikeskustelu

Vihaan alkoholia

Ajattelin , että tälle voisi olla paikkansa.

Meillä alkoi joulu jo aatonaattona juomisella ja päin helvettiä meni taas koko homma. Tarkoitus oli vaan tissutella hillitysti ja nauttia saunasta, hyvästä ruuasta ja huolella valituista lahjoista. Kaikki viinat oli tietenkin juotava heti ja nopeasti, sillä tuloksella, että väkivaltainen yhteenotto seurasi keskellä yötä, onneksi!!! mitään vakavampaa ei sattunut, vaikka omasta mielestä se, että mies hakkaa tyhjällä viinapullolla mua, kun olen peiton alla, niin on todellakin vakavaa. Otan kyllä riidasta syytä itsellenikin, kävin päälle, kun mies ärsytti tarpeeksi kauan. Hän hakee aina hyvän syyn siihen, että kusipää saa alkaa kännissä riehumaan.

Tästä voisi saada sen käsityksen vamaan moni, että mitähän sakkia tuokin on, mutta ehei, olemme ns. sivistyneitä ja "kunnollisia" ihalituja yhteiskunnan jäseniä!

Viina ei sovi kummallekkaan, tuloksena aina tappelu ja vaikka yritän hillitä miehen viinanhimoa, niin aina tulee juhlapäivistä yhtä helvettiä.

Juon itsekkin mukana, vaikka tänäkin jouluna tein parhaani, suostuttelemalla miestä, ettei alkoholia edes ostettaisi kotiin niin paljoa, että sitä voisi juoda liikaa.

Aamulla sitten heräsin paikat kipeänä ja koti huolellisesta laittamisesta ja siivouksesta huolimatta sotkuisena, kun mies riehui.

Nyt se krapulassa nukkuu tuossa ja koitan itse päästä jotenkin asian yli.

Aina tulee vannottua, ettei enään, enkä hyväksy, että juo asunnossani, mutta vaikka itseltäni onnistuu alkoholittomuus hyvin, niin hän painostaa juomaan ja ostaa aina liikaa viinaa. Jouluni on pilalla, ennen kuin se alkoikaan, en edes yritä enään mitään muuta.

Vihaan itsekkäitä juoppoja ja viinaa, joka pilaa elämääni jatkuvasti. Miestä en voi jättää, yli kymmenen ihan hyvää vuotta takana, mutta tätä tulee AINA!

Varokaa, ettei viina pilaa jouluanne!

4

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotain kokenut

Vielä on Joulua jäljellä ihminen hyvä. Se on Jeesuksen syntymäjuhla, eihän kenenkään lapsen juhlissa sovi riidellä ja voida pahoin. Tehkää vierellä olevan ihmisen kanssa sopu, antakaa anteeksi toisillenne ja jatkakaa paremmalla mielellä, vielä on aikaa.

• jolu-ukko

No kyllä pilas perkele! Oli tarkotus ottaa ihan vaan siideriä ja pikkusen kirkasta glögin sekaan. No kaikki meni hyvin siihen asti ku kakarat meni maaten ja muija oli jo aiemmin sammahtanut. Mutta muijan sisko ja lankomies taas yllätti viskipullolla puolen yön jälkeen ja sitä särvittiin aamuyöstä, huhhuh! Nyt kersat jo hereillä, mutta muut makaa rapuloitansa lattioilla, kiitos viinan, ois pitäny pysyä miedoissa, ni ois sit ottanu vaikka pari loivaria...

• Ei pilannut.

Täytyy kyllä sanoa, että jättäisin mieheni jos pilaisi minun ja lasten joulun juomalla.
      Tai ylipäätään minkään päivän...
      Yhteisiä vuosia on takana yli 20v ja ainakaan vielä ei ole tullut viinan takia huonoa päivää, joten toivottavasti ei tule jatkossakaan.

T: Äiti & vaimo & absolutisti

• I know

Voi miksi jatkuvasti annat anteeksi, uskoisitko mua jos sanon että kerran se kirpasee kun hankkiudut eroon mokomasta ukosta. Saat näin viettää monta ihanan rauhallista joulua tulevaisuudessa ilman räyhäävää juoppoa.

Lähde ajoissa! Jos tosissasi haluat elää rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4535
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      327
      3584
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3386
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      18
      2645
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      11
      2529
    6. 269
      2185
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      1701
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      90
      1610
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      46
      1399
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1163
    Aihe