Maljapuron sorsat

säälittää

Ruokkikaa raukkoja kun ovat ahtaassa ja kylmässä purossa. Pyörivät myös lumihangessa kohmeisina. Eivät lähde purosta ennenkuin se on kauttaaltaan jäässä.

16

196

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei syötetä

Ruokkiminenko siihen auttaa---sorsat ossaa itse hoitaa asiansa

• Ruoka-apu
      • Ruokaapu

Lienee varmin tapa jäädyttää sorsat kuoliaiksi, on niitten totuttaminen ruokintaan. Kyllä ne älyävät häipyä ajoissa mutta jos evästä tuputetaan koko ajan niin mihinkäs ne menisivät.

• ..hvju
        Ruokaapu kirjoitti:

Lienee varmin tapa jäädyttää sorsat kuoliaiksi, on niitten totuttaminen ruokintaan. Kyllä ne älyävät häipyä ajoissa mutta jos evästä tuputetaan koko ajan niin mihinkäs ne menisivät.

Noinhan se menee kesän osalta, pakkastilanteessa apua kyllä sietää antaa, mutta muuten ei pitäisi niitä ruokkia.

• Haapana

Nämä sorsat kaupungissa ovat vähän sen tyyppisiä että pysyvät sulassa niin pitkään kuin mahdollista. Lumihangessakin kestävät jonkin aikaa rasvan ansiosta. Mutta muutenkin näille sorsalinnuille ominaista on etsiä vain lähin sula paikka ja asettua siihen niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista. Muuttolinnut ovat sitten erikseen.

Enemmän huolestuttaa se, että olen nähnyt räkättirastaita vielä nyt jouluna...

• Anatidae

Ehdotan, että lämmitetään puro. Kyllä kaupungin kassassa on varaa sen verran höllätä. Eikun insinöörit suunnittelemaan lämmityslaitteistoa, eikä ruokintalaitteistokaan olisi haitaksi.

• Liitosorsa

Alatorille nämä elikot on laitettava. Vettä sillä kuitenkin lirisee jatkuvasti jostain saumasta. Syököön juoppojen oksennuksista sattumat pois.

• Jep.

Olen vienyt monena vuonna linnuille ''jouluaterian'', eli säästänyt vanhaksi menneitä elintarvikkeita ja sitten jouluna kantanut ne ruokintapaikalle. Yleensä varikset tyhjentävät paikan hyvin nopeasti.

• tragol
    • Kyltit.

Siellähän on kieltokyltit nykyään, vai onko syöttäjä anarkistit nekin jo repineet irti.

• lööppi

tai tapetaan sorsaelikot niin suuri metsästäjä saa egonsa ja taitonsa esille ja nimen lehteen kuvineen

• Omaasyytänne

Sorsat jäävät tänne kun ne ovat tottuneet saamaan ruokaa ihmisiltä ympäri vuoden. Jättäkää kesällä/syksyllä syöttämättä ja katsokaa vieläkö niitä tänne jää. En usko.

• kansalainen111

Missä päin Kuopiossa olisi sorsia ja poikueita jotka ovat niin kesyjä että voi käydä syöttelemässä lasten kanssa?

• nälkäisiä

Käykääpä särkemässä jäätä ja tuomassa ruokaa, jyviä ym Maljapurossa kylmettyville sorsille. Toivottavasti myös kaupungin työntekijät tajuavat asian.

• Anonyymi

Nyt kun alkaa talven kovin pakkasjakso niin on taas aika muistuttaa siitä, että Maljapurossa ja jopa 200 sorsaa talvella, jotka kaipaavat hätäapua pakkasten yli. Sorsat eivät aina muuta etelään vaan osa jää sukupolvien yli samoille seuduille talviksikin, sikäli kun sulaa vettä jossain on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      297
      1223
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      308
      1166
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      958
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      87
      914
    5. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      899
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      879
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      742
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      13
      594
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      588
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      3
      577
    Aihe