Ruokkikaa raukkoja kun ovat ahtaassa ja kylmässä purossa. Pyörivät myös lumihangessa kohmeisina. Eivät lähde purosta ennenkuin se on kauttaaltaan jäässä.
Vastaukset 16
- Ei syötetä
Ruokkiminenko siihen auttaa---sorsat ossaa itse hoitaa asiansa
- Ruoka-apu
http://www.savonsanomat.fi/savo/maljapuron-sorsille-toivotaan-ruoka-apua/1757291
Näin pyydettiin viime talvena tekemään ja kohta lienee taas paikallaan muistuttaa ihmisiä, että eläimetkin tarvitsevat ravintoa talvella.- Ruokaapu
Lienee varmin tapa jäädyttää sorsat kuoliaiksi, on niitten totuttaminen ruokintaan. Kyllä ne älyävät häipyä ajoissa mutta jos evästä tuputetaan koko ajan niin mihinkäs ne menisivät.
- ..hvju
Ruokaapu kirjoitti:
Lienee varmin tapa jäädyttää sorsat kuoliaiksi, on niitten totuttaminen ruokintaan. Kyllä ne älyävät häipyä ajoissa mutta jos evästä tuputetaan koko ajan niin mihinkäs ne menisivät.
Noinhan se menee kesän osalta, pakkastilanteessa apua kyllä sietää antaa, mutta muuten ei pitäisi niitä ruokkia.
- Haapana
Nämä sorsat kaupungissa ovat vähän sen tyyppisiä että pysyvät sulassa niin pitkään kuin mahdollista. Lumihangessakin kestävät jonkin aikaa rasvan ansiosta. Mutta muutenkin näille sorsalinnuille ominaista on etsiä vain lähin sula paikka ja asettua siihen niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista. Muuttolinnut ovat sitten erikseen.
Enemmän huolestuttaa se, että olen nähnyt räkättirastaita vielä nyt jouluna... - Anatidae
Ehdotan, että lämmitetään puro. Kyllä kaupungin kassassa on varaa sen verran höllätä. Eikun insinöörit suunnittelemaan lämmityslaitteistoa, eikä ruokintalaitteistokaan olisi haitaksi.
- Liitosorsa
Alatorille nämä elikot on laitettava. Vettä sillä kuitenkin lirisee jatkuvasti jostain saumasta. Syököön juoppojen oksennuksista sattumat pois.
- Jep.
Olen vienyt monena vuonna linnuille ''jouluaterian'', eli säästänyt vanhaksi menneitä elintarvikkeita ja sitten jouluna kantanut ne ruokintapaikalle. Yleensä varikset tyhjentävät paikan hyvin nopeasti.
- tragol
Maljapuron sorsat vs Niilin hanhet:
https://www.youtube.com/watch?v=Lo_edXUlrT8 - Kyltit.
Siellähän on kieltokyltit nykyään, vai onko syöttäjä anarkistit nekin jo repineet irti.
- lööppi
tai tapetaan sorsaelikot niin suuri metsästäjä saa egonsa ja taitonsa esille ja nimen lehteen kuvineen
- Omaasyytänne
Sorsat jäävät tänne kun ne ovat tottuneet saamaan ruokaa ihmisiltä ympäri vuoden. Jättäkää kesällä/syksyllä syöttämättä ja katsokaa vieläkö niitä tänne jää. En usko.
- kansalainen111
Missä päin Kuopiossa olisi sorsia ja poikueita jotka ovat niin kesyjä että voi käydä syöttelemässä lasten kanssa?
- nälkäisiä
Käykääpä särkemässä jäätä ja tuomassa ruokaa, jyviä ym Maljapurossa kylmettyville sorsille. Toivottavasti myös kaupungin työntekijät tajuavat asian.
- Anonyymi
Nyt kun alkaa talven kovin pakkasjakso niin on taas aika muistuttaa siitä, että Maljapurossa ja jopa 200 sorsaa talvella, jotka kaipaavat hätäapua pakkasten yli. Sorsat eivät aina muuta etelään vaan osa jää sukupolvien yli samoille seuduille talviksikin, sikäli kun sulaa vettä jossain on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2971223Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3081166Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87914
- 106899
- 101879
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13594- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577