Tunnetteko pöpiytymisen oireita

sus.morsian

Pakko ihan kysästä, onko tullut poltettua paljon kynttilöitä, onko sellanen nuljahtanut olotila, vuotaako nenänne, onko sellanen tööt-tunne? Eilen kun olin kylässä, siellä oli jok´ikinen paikka täynnä palavia kynttilöitä, sellanen uusi tuotekin, en mie nää tuossa tuoteselosteessa sen oikeeta nimeekään, kymmenillä kielillä on vaan selostuksia. Oisko tuo se nimi RoHs, Jyskistä ostettu. Käyttöohjeissa on 16 Älä-sanalla alkavaa ohjetta.

Mie vaan aattelin, kun oon tavallista pöpimpi ja tään aamuu oli palamassa lahjaksi saamani tuokin kukan näköinen valokynttelikkö, siinä on jokin Led-lamppu.

Miksei vois olla mahollista, että ihmiskunnalta yritettään savustaa viimesetki älynrippeet. Ovatko sitten helpoimpia tapauksii tällaset miun tapaset, jo valmiiks osittain pöpit. Ennustiha Orwell - kin jos mitä kirjassaan 1984.
Tää kammotus on siis kukan näköinen, monia oksia, noin 25 cm korkee. Saa käännellä niitä oksia, miten haluaa.

Osittain leikilläin aioin ensin tään kirjottaa, mut mistä sen tietää, mitä tääki sisältää, nyt kun tarkemmin aattelee.

29

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin pal totta Sus! Kysymys pitää tietenkin muotoilla; poltatko kynttilääsi molemmista päistä. Greippaasti etanolia käyttävänä tuokin vielä onnistuisi?

Pöpiys. Lisääntyvä voimavaramme. Punaisia yksitoikkoisesti jonossa eteneviä pikkunorsuja, lepakoita, jotka yrittävät napata petsamonahkaisen tukan päältä hunajakärpäsiä, aina niitä saa väistellä.

Vedän joskus aikanaan valkeaksi värjätyn lakana pääni yli nukkumaan käytyäni. Valkosipulit olen laittanut narulla jokaiseen lakanan kulmaan.

Kiilusilmäiset lentävät örkit yrittävät sipulten välistä sujahtaa kiinni. Surkea yritys, tuhoon tuomittua toimintaa. Kas kun;
      karhun quussa ja pikiöljyssä ristiin vedetyt, punaiset villalangat estävät poloisten kimppuunkumisyritykset.
      Nokat verillä ja apeissaan ne ryömivät ikkunanrakosista ulos hermojaan lepuuttamaan. Menkööt. En tunne sympatiaa rötväotuksia kohtaan.

• susmorsian ek.

Älä pelottele. En polta molemmista päistä, sie ymmärrät sen eri tavalla.

• muuan matonen -

Olisko se pyrömaanin oire kun älyttömästi polttaa kyntilöitä, ( tiedähäntä )
      en jaksais tuijottaa liekkiä, enkä nauti liekin katselemisesta,
      enkä voi sietää palaneen hajua,
      pelkäisin mahdollista tulipaloa,
      en koskaan sytytä kyntilöitä muualla kunin hautuumalla,

• jakolasku

Käytän sähköä enemmän valaistukseen, valoketjuja joita olis vaikka muille jakaa. Kynttilät ainakin tärveltää sisäilmaa jos niitä on paljon palamassa. Syntymähulluuteni ei ole pahemmin lisääntynyt joulun aikana mutta "valoneuroosi" puhkeaa kukkaan jo syksyllä lokakuussa ja antaa hiipumisen merkkejä maaliskuulla.

• palawatto

Missä tulipalo, siellä uteliaita Ne liekit vaan kummasti ihmisten mieliä kiinnostavat. Palokunnan väki joutuu niitä hätistelemään joskus pois.
      Pidän valoista, auringon kuun, tähtien ja keinovalosta. Monet antamani valat ja vakuutukset on jääneet toteuttamatta.
      Entiset pietistit sanoivat; tie heikkariin on annetuilla valoilla kivetty. Tässä valoilla monikossa tarkoittiin useampaa valaa.

• En polta tuntikaupalla kynttelikköä, jossa 5 on pitkää kynttilää.
      Niitä kun ei saa yksin jättää siirtyessä toisiin huoneisiin. Kohdevalaisimet onkin enemmän mieleeni illanhämyssä.

Enpä ole pöpisyyttäni mitannut:D, oisko lisääntynyt,...mielelläni vain viihdyn lahjakirjani parissa, nauttien.
      Tuoksukynttilöistä en pidä ollenkaan, mutta ulkosoihdut, lahjaksi saadut kävin juuri sytyttämässä.

Joulutorttua mutustelin sisälle tultuani, pöpi varmaan olen kun en kaipaa yhtään hälinää, moikka

• susmorsian ek.

Minäki oon hyvin varovainen kynttilöitten kanssa, ulos parvekkeelle laitoin minäkin taas. Pöpisyys jo vähän hellitti, ilmeisesti vähän vilustunut pitkästä aikaa, aivastelen ja nenää niistän, kuume mulla ei nousekaan helposti.
        On oikein kiva kun poikani ajelee huomenna tänne,, saan laittaa nätisti pöydän. Varmaan monet tuntee sen Hakanemen hallin Votkinin, sanoin, että tois sieltä niitä Votkinin erikoisherkkuja, kun hän aina jouluks kamuille antaa.
        Hyviä Aikoja Sulle!

• susmorsian ek. kirjoitti:

Minäki oon hyvin varovainen kynttilöitten kanssa, ulos parvekkeelle laitoin minäkin taas. Pöpisyys jo vähän hellitti, ilmeisesti vähän vilustunut pitkästä aikaa, aivastelen ja nenää niistän, kuume mulla ei nousekaan helposti.
        On oikein kiva kun poikani ajelee huomenna tänne,, saan laittaa nätisti pöydän. Varmaan monet tuntee sen Hakanemen hallin Votkinin, sanoin, että tois sieltä niitä Votkinin erikoisherkkuja, kun hän aina jouluks kamuille antaa.
        Hyviä Aikoja Sulle!

Samoin kiitos, toivottavasti flunssa hellittää pian!

• torkahte-lee
        sini-sirkku kirjoitti:

Samoin kiitos, toivottavasti flunssa hellittää pian!

Olitko ulkona liian vähällä vaatetuksella Sini-sirkku? Sain nuhan, mutta ei kuumetta kun vein aamulla einettä talvilinnuille.
        Nokka vuoti kuin seula, mutta nyt se on jo "kuivunut".

Olin jo näkevinäni päivän jatkumista iltataivaalla, mutta johtui kai vain selkeästä iltataivaasta. Ehkä valoisuuden lisääntymistä liian aikaista nähdä?

• torkahte-lee kirjoitti:

Olitko ulkona liian vähällä vaatetuksella Sini-sirkku? Sain nuhan, mutta ei kuumetta kun vein aamulla einettä talvilinnuille.
        Nokka vuoti kuin seula, mutta nyt se on jo "kuivunut".

Olin jo näkevinäni päivän jatkumista iltataivaalla, mutta johtui kai vain selkeästä iltataivaasta. Ehkä valoisuuden lisääntymistä liian aikaista nähdä?

Eihän minulla mitään flunssa ole, susmorsiamelle vastasin. Ei tässä voi ihan kevyissä ulkoilla, mitä nyt aamulla sujautin takin, kun roskapussin tyhjensin.

Oli se niin ihanan tuntuista, kun aurinko loisti valoaan olkkariin iltapäivällä, ei hetkeäkään liian aikaista siitä iloita:D Sitä kohti alkoi taas matka!

• talkkunaton

Tunnen erään hyvin joulumielisen naisen, alle 50v. Hän alkaa puhuun joulun lähestymisestä ja sen valmisteluista jo marraskuun ekana päivänä.
      - Jotenkin se joulumieli sitten latistui sanoi nainen viime joulun jälkeen.
      - Ei pidä odottaa jouluilta liikaa, se on vain ke-to 24-25.12, sitä ohjeistin.

Itellä sujui hyvin. Luulin, että ehtisin tekemään jotakin rästiin jääneille töille. Hommahan piimi. Ei se mitään. Ensi vuosi on vielä korkkaamatta.

• fiiuliin*

Minähän olen tunnetusti pöpi tällä palstalla, mutta nyt kyllä pöpiydyn muutenkin.

Eilen olin vieraisilla perheen luona jossa oli vain minusta puolet nuorempaa porukkkaa.
      Enhän minä heidän kanssaan saanut minkäänlaista keskustelua aikaiseksi. Jos yritin jotain sanoaa, kovan huudon kanssa minut tyrmättiin, eikö se ole selvä pöpiydyn merkki?

Ruoka oli hyvää ja muutenkin sujui, mutta tuo pöpiyteni häiritsi, minua ainakin ja tosii paljon.

Ainoa selvän ihmisen merkki näkyi pois matkatessamme kun taivaanranta oli kauniin punertava ja sanoin pakkasen kiristyvän, se myönnettiin..

Hautuumaalla kävin kynttilöitä polttamassa aattona, ja kun aiemmin viedyt kynttilät olivat puolilleen jääjeet palamatonta ainesta, toin ne tuohon pihalle ja panin palamaan, paloivat jouluaamuun asti,
      Muuta pöpiyttä en kynttilöiden käsittelemisessä ole havainnut.

Unimattikin kiukuttelee, unihäiriöitä ilmenee entistä enemmän.
      Viime yönä kävin 02:suihkussa kun suututti nappurien hommat,
      Kolistelinkin.
      Alkoivat pyörittämään pesukonetta 21.00 ja kierien sängyllä unimattia etsien kierin siinä tuonne 02.00 ja sitten päätin että meenpä mukaan tuohon pesukone ralliin suihkun kera.
      En tajua heidän pyykki-intoa kun koko päivät kone pyörii ja vielä yöllä jatketaan.
      Parilla ei ole lapsia mutta vaatteet näkyvät olevan suurimmaksi osaksi lasten hepeneitä.

Mutta nyt lähen taas etsimään tuolta sängystä jotain, mitähän löytyisi.

• jjoutava

Meilläkin oli sellainen naapuriperhe jotka pesi pyykkiä aika myöhään eikä lapsia vielä, mutta lasten vaatteita siellä pestiin. Koneensa oli vielä uikuva vanha kone. Sanomistahan siitä tuli ja ne muuttivat muualle, liekö muuttaneet fiiulinin naapuriksi. Pöpiporukoihin tässä kuulutaan, mutta haitanneeko.

• fiiuliin*
        jjoutava kirjoitti:

Meilläkin oli sellainen naapuriperhe jotka pesi pyykkiä aika myöhään eikä lapsia vielä, mutta lasten vaatteita siellä pestiin. Koneensa oli vielä uikuva vanha kone. Sanomistahan siitä tuli ja ne muuttivat muualle, liekö muuttaneet fiiulinin naapuriksi. Pöpiporukoihin tässä kuulutaan, mutta haitanneeko.

jj.outava

Huomenta.
        Kyllä tämä minun mainitsemani pariskunta on muuttanut toisaalta viime heinäkuussa.
        On kuulemma tullut vesivahinko aikaisemmassa paikassa ja nyt tulivat tähän kunnan palvelutaloon oottamaan korjaujsta.

Jotenkin viittaa samanlaiseen tapaukseen kun näilläkin "huusi "vanha kone, mutta meni onneksi rikki ja nyt ovat joko korjauttaneet sen tai ostaneet uuden.

Onko kukaan kuullut että pesukone voisi päästää pulveri hajua ympärilleen ? Tuo vanhan koneen aikaan minun vaatekomeroni haisivat kyllä niin pahalle pulverille ja nyt koneen vaihtuessa hajut ovat kadonneet

Parempi kuitenkin taitaa olla jättää naapurien asiat jättää pois setvimättä
        palstalta, ettei tuu kitkaa toisten kanssa.

hyviä jatkoja!

• jjoutava
        fiiuliin* kirjoitti:

jj.outava

Huomenta.
        Kyllä tämä minun mainitsemani pariskunta on muuttanut toisaalta viime heinäkuussa.
        On kuulemma tullut vesivahinko aikaisemmassa paikassa ja nyt tulivat tähän kunnan palvelutaloon oottamaan korjaujsta.

Jotenkin viittaa samanlaiseen tapaukseen kun näilläkin "huusi "vanha kone, mutta meni onneksi rikki ja nyt ovat joko korjauttaneet sen tai ostaneet uuden.

Onko kukaan kuullut että pesukone voisi päästää pulveri hajua ympärilleen ? Tuo vanhan koneen aikaan minun vaatekomeroni haisivat kyllä niin pahalle pulverille ja nyt koneen vaihtuessa hajut ovat kadonneet

Parempi kuitenkin taitaa olla jättää naapurien asiat jättää pois setvimättä
        palstalta, ettei tuu kitkaa toisten kanssa.

hyviä jatkoja!

Huomenta! Minulle oli joku lähettänyt linkin jossa Esko Salminen nuorena esittää sellaisen laulun kuin, "Ne hakee mut pois" ja piippa-auto ulisee taustalla. vain Esko on niin "Pöpi" että osaa esittää'. löytyy kyllä YouTube sta

• No onpa ihanaa, kun täällä ihan tosi pöpejä tapaa itsensä lisäksi. Jopa sai naurahtaa tuossa fiuliinin kohdalla. Kyllä mullekin siellä aattona kyläillessä muutaman kerran huomautettiin, kylläkin nauraen, että elä sus huua nii kovalla äänellä, vähemmälläki kuulee. Ja sit, että elä töni puhhuissas, kun innostun puhumaan, ni ääniki nousee ja innoissani tartun lähimpänä olevan käsvarteen. Sit vielä kun oon tunnetusti kova halailemaan, ni nää on sellasii turkkulaissi, jotka ei sellasesta oikkes tykkää. No miehän siit innostun vaan. Jonkun käskynkäs on mukava roikkuu puhhuissaan.

Tänne olin tulossa valvomaan ja pöpittämään, kun kerkisin jo viis tuntii nukkuu, sit olinki virkee, kahvii keitin. Hyviä puoliaki löyty taas tästä yövalvomisesta, sai aukasta parvekkeen oven, ei oo pakkasta ennää ko eilen. Ja sit ilostuin ja, kun kolmen nuoren pojan äänet kuuluivat kadulta, menivät tuossa ajorataa pitkin ja potkivat lumikimpaletta.

Vakavanpuoleisiiki oli aikeissa puhhuu, kanssavalvojia lohduttaa, että on se ahdistuksen tunne ylitettävissä, voitettavissakin. Itsensä hallinnastako ne viisaammat puhhuu sillon. Ehkäpä paniikistakin, sen tunnen saaneeni aika hyvin kuriin, sellanen häivähdys pelkoa itsensä puolesta, miten ettei ahdistaisi.

Haenpa kupin kahvii tähän. Näyttää olevan seinäkelloki pysähtyneen seittemän kohalle. Pahempaahan on sellanen ahdistus jonkun toisen ihmisen puolesta, tai jopa toisten, on niitä usseempiikin, miten tää ihminen pärjää niissä oloissa missä on, jos kovakin paniikki päälle tulee. Onneks sekin on jo melko hyvin hallinnassa, siinä pittää vaan olla kova ja ajjaa ajatuksistaan pois, ko eihän mittään voi tehä. Onhan auttanu kyllä parhaansa mukkaan aikasemmin silleen, mihin on pystynyt ja edelleen antaa uskoa tulevaisuuteen, että kyllä sitä on.

Ja sit vielä, että on ittelläki olemassa ihminen, jolle tietää voivansa sanoa suoraan, jos ahistaa. Saapi sitä olla monestakii asiasta taas kiitollinen.
      No mie viel vähän aikaa tässä kukun, katon josko jottai mielekästä ohjelmaa tulis telkusta.

Hyvää yötä kanssapöpit !!!

• No johan olikin mainio ketju,kiitos suske.Tämänlaatuista keskustelun pitäiskin olla,ei mitään haudanvakavaa.
        Oli mukavaa lueskella teidän Jouluelämänne vaiheita.

Elikot herättivät minut aikaisin,saivat yliannostuksen ruokaa ja vatsat alkoivat toimimaan.
        Se on toi vatsantoiminta aika tärkeää meilläkin,usein kysyttyjä asioita lasareetissa.
        Eikö se vitsikin jotenkin mennyt,kun toisen vatsa toimi heräämisen jälkeen ja sen toisen,ennen heräämistä

• Akka paha, mistä...

.. ei muista akkapaha mistä.

Olkoon vaikka pöpiyttä, mutta jälleen keittelin aamukahvit ennen kolmea.
      Olin siinä jo tuijottanut aamuyön telkkariohjelmia vuokralaisten häätöön asti, sitten piru vie unohuin keittiöön juuri kun lakoivat aaveita talosta häätämään. Piti ottaa vain se kahvimuki just kun aaveet kolisteli siellä vuokralaisen kodissa.
      Sellaista se höpöyteni, teki mieli muutakin kuin se kahvimuki, oli muka tärkeetä.

Menköön pöpiyden piikkiin, ikkunan vasin kun miterissa on enää - 5 astetta pakkasta ja paleluni on lakannut.
      Muutaman päivän on toisessa sieraimessa ollut nuha. juu, vain toinen vuotaa, vaikka minua palelee kyllä koko kropasta välliin ja toiseen välliin hikoiluttaa ihan ilman peittoakin.

Mikä ne nuo ihmiset onkin saanut laittamaan pyykkikoneen päälle yöllä, sellainen kävi minunkin naapurissani aattoyönä, lapsiperhe, vaikka ei minulle kuulu mitä pesevät, eikä se olisi unesta herättänyt, mutta kun valvoin virkeänä kuulin.

Oma nokka ei siedä hajuja, ei kynttilää voi pitkään sisällä polttaa, mutta hyvälaatuinen, oikea vanhan ajan kruunukynttilä, tai viisi tuossa kynttelikössä paloi aattona ruokaillessa sen hetken, sitten liekki sammuksiin ja nautitaan muista valoista joita kyllä olikin.

Ulkona illallakin poltin neljää värillistä kynttilälyhtyä, sinne laitan uudet kynttilät taas pikapuoliin.

Höpöyttäkö jos nuoremmat ohittavat meidät ikäihmiset omissa keskusteluissaan?

Ei meidän höpöyttämme, vaan heisdän, kun eivät osaa arvostaa sitä minkä he joka tapauksessa tulevaisuudeltansa kadottavat kun meitä ei enää ole.
      Silloin huomaavat, olisi pitänyt kuunnella!

• *Kukkahame*

Hyvää Huomenta virkeille ja kanssa sesarille ja veljille, ja arvokasta jatkoa suureen juhlaan sen muistan että joulu on meneillää.

Pöpikin tietty oon omasta halusta ja ympäristötekijöistä näin kun sen tunnustan on tuntuvasti helpompi nauttia aamukahvia kanssanne.

Olihan heillä hauskaa oli tietty minullakin olivat ostaneet muistipelin jolla sekoittivat tahallaan minut, ja sitten useaan otteeseen tuli sekalaista selostusta.
      Totta on että kaikkii uudet asiat eivät jää mieleen ja sitten jään tapailemaan jotain sanaa, hyvähän se on että heillä hauskaa mukavampi katsoa nauravaa kuin kiukkusta naamaa.
      Kai tähän tottuu hyvähän on jos nuorisolle voi järjestää hauskaa aivan tietämättään olemalla vain oma itsensä

Aatto meni näiden lastenperheiden avustamana ja seurassa, syöden ja nauttien mahtavasta läheisten seurasta, kun se liika syönti on tullut jäädäkseen oli loppuyö pyörimistä täyden vatsan armoilla.
      Mukavaa tämä elämä on kun ei kaikessa pysy mukana ja joutuu kyselemään milloin mitäkin, halpaa huvia olen ajoittain läheisilleni mukavalla tavalla ottavat unohtamiset.

Kyllä ne ystävät kuitenkin on muualla täältä löytyy vetaistukea.

• *Kukkahame*

Sekavaksi meni tuo juttu, poistin erään osan ja kun kerran höpsähtänyt olen niin se jatkuu kuten juhlan aika.

Tulin vain sekavasti selittämään.

• miksi suutut

Ihan on tavallista sekavaa tasoasi tuo juttusi khame.Suutut kun muut samasta asiasta huomauttaa, aika outoa.

• Sillä tavalla....hyvinhän mahutkin joukkoomme, eritasoistahan voi pöpiys olla, kuulutko kenties niitten joukkoon, jotka eivät kynttilöitä polta lainkaan, valaistuminen puuttuu.

• *Kukkahame*

En tolsiaankaan ole suuttunut.

Tällaiset sekavat huomautukset tulevat tuulten mukana ja menevät kans.

• Pöpiys on ihmisen älykkyyden tila, jota kukaan ei ainakan tunnusta saavuttavansa.

Kaikki pöpiyden ala-asteet ovat hyvinkin tunnettuja. Puolipöpit ovat ihmiskunnassa yleisimpiä, mutta hyvin vähäinen, eli ns. minimaalinen osapöpiys on jo sairaalloista.

Pöpiys on välttämätön ihmiskunnalle, ilman sitä puuttuisi ihmisyyskin.

• tulee seurattua

Näillä kymmenillä olisi väärin ihan yliskarppia esittää. Muistikin takkuaa vuosi vuodelta yhä enemmän.
        Kuuluu asiaan, että vanhat asiat muistaa paremmin mutta erilaiset käyttötavarat tuppaavat olemaan kateissa entistä useammin.
        Siitä sen tietää, ettei elämä kovin helppoa ole kun joka päivä elontaistelussa kaatuu nuorempia ihmisiä.

• pöpien laulu

On vintti pimeä ja naama virneessä .
      Housun polvet puhki kyynärpäitä kirveltää.
      Päivätansseissa suussa vaahtoa,
      verenpainelääkkeet joku vaihtoi tuhdimpaan.

Pöpi
      Minä olen pöpi.
      Minä olen pöpi.
      P-Ö-P-I P-Ö-P-I

Päätä kutittaa sen sisäpuolelta.
      Tulkaa mukaan rouva, mennään meille raapimaan.
      Lehmä korvassa kampaan jonossa
      ei rouvan tarvii pelätä kun alan louhia

More lyrics http://www.allthelyrics.com/lyrics/elakelaiset/ptcpi-lyrics-1147542.html#ixzz3Mz5SlYUi

• emppis number I

Miten voi tänään ja eilen tuntea itsensä pöpiksi tuntea, kun on ollut täysi pöllö syntymästä saakka?

• valuvikainen
        emppis number I kirjoitti:

Miten voi tänään ja eilen tuntea itsensä pöpiksi tuntea, kun on ollut täysi pöllö syntymästä saakka?

Sitähän minnäe. Googletin mikä se hemmeti allihuuppa, kurppa oikein on. Joku tanssiesitys. Pitäkööt vaan allihuuppansa meiän puolesta.
        Google kieroili, selvästi pottuili kun ei vastannut metsän leikkaajalle rehtisti, ...kele

Olisin pöpiytyny, ellen olis päässy aps:ille kaljanhakuun.

• hurtin vallu
        emppis number I kirjoitti:

emppis numero
        Eikä siihen saa ainakaan tk-lääkäriltä lääkettä. Mikä on syntymässä saatu sitä ei meiltä pois oteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      231
      8993
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      120
      6429
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      5914
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4130
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      68
      3948
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      33
      3249
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2865
    8. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2863
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2837
    10. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      47
      2720
    Aihe