Hiustenlähtö - "KAIKKI kokeiltu"-tarinani

dude01

Haluan jakaa tarinani, jotta sinä hiustenlähdöstä ahdistunut et tekisi samoja peruuttamattomia virheitä kuin minä olen tehnyt vuosien aikana.

Olen käynyt läpi käytännössä kaikki ns. hiustenlähdön hoitoon suunnatut lääkkeet, valmisteet ja hoidot. Olen käyttänyt niitä pitkään ja lukenut valtavan määrän tutkimustietoa niihin liittyen tehnyt juuri niinkuin neuvotaan tekemään. Kun sanon kaikki, todella tarkoitan aivan kaikkea ja aloitin kaiken hoidot nuorena.

Läpi käyty (ja jotku edell. käytössä): gefina (toista vuosikymmentä), dutasteridi, rogaine, nizo., revivog., nisim, rasvahapot, b-vitamiinit, muut vitamiinit ja hivenaineet, MSM, "terveellinen elämä ja ruoka", "stressitön elämä", piimax, priorin, Spectral, kantasoluterapia ulkomailla, hiustensiirrot ja miljoona muuta valmistetta ja shampoota yms. KAIKKI. PISTE. Mistään ei ole ollut hyötyä, kun aikaa on tarpeeksi kulunut.

En ole myöskään syönyt liikaa mitään valmistetta ja voin sanoa, että tämä yhtälö on käyty läpi huolellisesti. Jokainen kivi on käännetty ja tarkastettu. Olen myös ollut ilman ylimääräisiä valmisteita välillä jonkun aikaa: käyttänyt vain lääkkeitä ja syönyt puhdasta ruokaa. Kokeillut vähentää hiustenpesua, kokeillut conditioner only pesua...sano mikä tahansa ja sanon: olen testannu: ei ole autanut pitkällä aikavälillä. Tilapäistä hyötyä jostain voi olla, mut geenikello tikittää kohti lopullista kohtaloa.

Olen säännöllisten päivittäisten hoitorutiinieni/valmisteiden käytön lisäksi käynyt ympäri maailmaa erilaisissa ns. tutkituissa lääketieteellisissä hoidoissa, mutta näistä ainoa lopputulos on n. 15000 euron menetykset.

Nyt yli 35 vuotiaana olen pisteessä, jossa olen hävinnyt taisteluni hiustenlähdölle täydellisesti. Mitään ei ole enää tehtävissä. Ainoa mitä voin tehdä on muuttaa asennettani ja se on vaikeinta, mutta sitä suosittelen nuorille.

Älkää tehkö niinkuin minä: menettäkö n. 20000-25000 euroa taivaan tuuliin, koska hoidot auttavat ehkä hetken, mutta lopullisen tuloksen määräävät geenit. Minullakaan ei pitänyt olla geeniperimää hiustenlähtöön, koska sekä äidin että isän suvun puolella kaikilla on vahvat hiukset, mutta näin vain kävi: geeniarpapeli on sattumaa.

Hiustenlähdön hoitoa tuntuu jokainen haluavan neuvoa kuinka hänen ottamansa kissan vitamiini on auttanut, kuinka se ja tuo on auttanut. Kuinka kannattaa tarkistaa kilpirauhasensa ja puutostilat, kuinka on hyvä olla venksuttamatta, kuinka sitä ja tätä. No, minä olen epätoivoisena uskonut montaakin juttua ja testannut kaikki teidän puolesta. Olkaa hyvät: eivät auttaneet pysyvästi.

Olen ehkä katkera valittaja jonkun mielestä. Anteeksi, mutta haluan myös kertoa, että ne kommentit jossa kehotetaan hyväksymään kaljuuntuminen ovat ärsyttäviä kaljuuntuvalle, mutta niissä piilee syvempi viisaus kuin aluksi kuulostaa. Niissä on resepti tasapainoisempaan persoonaan ja parempaan elämään.

Jotta voit rakastaa muita, on hyvä rakastaa ensinnä itseään, ei täydellisenä ehkä, mutta sellaisena kun olet.

29

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hm....

      No onpa vaikea uskoa.

      Lähes kaikkea voi esteettisesti parantaa:
      vaikkapa esimerkkinä:

      https://www.youtube.com/watch?v=KoDih4eXPTg

      Turkissa pystytään samaan, hinta vain on 1/10
      Umarin hinnasta.

      Joilllekin kaljukin sopii, vaan ei meikäläiselle.
      Työpaikalla 2 jamppaa, kalju sopii tosi hyvin.

      Riippuu nupin muodosta

      • Oma kallon muoto on aika ok, mut ongelma lyhyessä sängessä itsellä on et se on aika epäsiistin näköinen ja vähän läikikäs. Lisäksi omaan aika laihan pään, joten ei mitenkään hirveän esteettinen, jos nyt ei pahinkaan...

        Itsellä tuo hiustensiirtohommeli paransi tilapäisesti tilannetta (erittäin ammattitaitoinen porukka teki), mutta hiusten ohentuessa edelleen tuli vastaan vain pahempi tilanne, jossa siirretty alue näyttää omalta saarekkeelta, joten aika tupsuinen lopputulos.

        Jos olisin osannut odottaa näin radikaalia hiusten ohentumista en olisi tehnyt tuota siirrehommaa, mut tehty mikä tehty...takaisin ei pääse.


    • masa vaa

      Juu ei sovi kalju mullekaan leveähkön muodon vuoksi,suippopäisille sopii paremmin.
      Ja voin myös sanoa lähes kaikki kemikaalit kokeilleeni,tulos on lähes nolla.
      Mutta olen havainnut yhden asian mikä vaikuttaa omaan hiustenlähtööni paljon,asuipaikka,mutta mikä sen tekee??? Pesuvesi? veden happamuus,ph-arvot?
      ASuin ennen paikassa A ja tilanne oli lähes muuttumaton dvs,ei hiustenlähtöä,sitten muutin paikkaan B puolesssa vuodessa menetin lähes puolet hiuksistani,ok, muutin työn vuoksi takaisin paikkaan A, parissa kuukaudessa tilanne parani niin paljon että sukulaiset oli varmoja että olin käynyt hiustensiirrossa..Mutta mikä se tekijä on? Varmaan tarvii tehdä vesi tutkimus kummastakin paikasta.. Saa nauraa ja epäillä teoriaani.mutta voisitte itsekin alkaa ajattelemaan asiaa ja hiustenlähdön kiihtymistä muuton jälkeen..

      • Kun sanoin et kaiken oon testannu, niin nyt naureskelen tässä yksinä, kun jopa tuon vesiasian osittain olen testannu.

        Yks puolivuotinen (ehkä 4-5 vuotta takaperin) pesin hiuksia pelkästään helekutin kylmällä pohjavedellä, kun ajattelin tuonkin testata, mut mulla ei ollu mitään merkitystä ainakaan tuolla testillä.


    • Niin...mut jos joku myy tuollaisia itsetuntoja mitä tv:ssä olevilla ihmisillä näkee, jossa ne vetää harvahiuksisina, aknenaamoilla tai palovammoista kärsivinä ylpeänä eteenpäin leuka korkeella, niin ostan 1 sellaisen itsetunnon. Kiitos, tarvisin!

      Tämän kaiken energian mitä oon käyttänyt tähän hiussontaan jos olisin laittanut johonkin tuottavaan, niin varmaan ois takapihalla 600 neliön kivitalo pystyssä...

    • masa vaa

      Jaan täysin tuntosi,mutta se tunne,että jospa tämä tuote auttaisi..
      Setunne on koettu satoja kertoja ja pettymys yhtä monta kertaa..
      Taidan ryhtyä kaljunpoistoaineiden kauppiaaksi.

      • Kiitoksia tuesta, appreciated...

        Tuttu tunne, kun on tilannu jostain UK:sta jonkun "mullistavan"-tuotteen ja sit odottaa suuria; parhaimmillaan joku tuote on puolen vuoden käytön jälkeen parantanut vähän tilannetta, mut loppupeleissä mikään ei oo pysäyttänyt hyvin hiustenlähtöä ja ohentumista...

        Lisäksi kyrsii usein se, et luotettavatkin firmat (jopa lääkkeitä tekevät) pyrkii lähinnä rahastamaan monilla tuotteillaan: mainostetaan tuotteita kyllä asiallisilla tutkimustuloksilla, mutta pohjimmiltaan tiedetään, että ei tämäkään mitään pysyvää apua tuo. Kun kyse on isosta rahoista, niin aina löytyy lääkäreitä, asiantuntijoita kertomaan kuinka mullistava joku tuote on...ja bim: joku on ansainnut Bahaman loma-asuntonsa...

        Myös noissa siirteissä on se ongelma, et maailmaa kiertäneenä on oppinut tajuamaan et valitettavasti meidän suomalaisten hiusgeenit ovat yhdet surkeimmat tällä planeetalla. Olisiko evoluutio nähnyt et meidän leveyspiireillä hiukset ovat turhake :-) ja ympäristön (ruoan yms.) vaikutustahan tämä ei ole, koska vaikkapa ulkomailla syntynyt ja kasvanut suomalainen silti yleensä erottuu lattahiuksillaan kilometrin päähän vaikkapa ranskattaren laineikkaista, vahvoista kutreista.

        Niin, ja tuo liittyy siirteihin siten, että vaikka kirurgit sanovat, että yleensä siirrepaikasta otettu materiaali ei huonone ajan kanssa, kannattaa suhtautua tähänkin varauksella, sillä yleensä suomalaisella kyllä ohenevat myös nämä "hevosenkengän"-alueet. Ja tällöin siirteet muuttuvat myös ajan kanssa. Vastaavaa ongelmaa ei niin paljon esiinny esim. amerikkalaisilla yms., joiden kuvia usein näytetään esimerkkikuvina.

        Lisäksi siirreleikkauksessa on kyse kuitenkin aina illluusiosta: jos laitetaan jotain alle 2000 siirrettä vaikkapa, niin jokainen tietenkin hoksaa, ettei se vastaa mitään 50 000 - 100 000 hiusta mitä tuuheassa hiuksistossa on. Monesti tällainen siirrepää näyttää huomattavasti ohuempi hiuksiselta ("tupsupäältä") kohdevalossa tai auringon paisteessa...toisin kuin videoissa ja esimerkkikuvissa usein näytetään. Puhumattakaan, että näytettäisiin, kun hiukset on kasteltu suihkun alla.

        Mut juu...ostan sulta siltä kaljunpoistoainetta...laita yks purkki sitä Mr. Baldvex-liuosta :-)


    • masa vaa

      Juu myyn kyllä purkillisen mutta kuluttasuojaöaki vatii mua varoittamaan että
      tuote ei ole halpa,ainutlaatuiseen kano-teknologiaan perustava tuote jollaista ei aikaisemmin ole nähty,osta nyt saat 2 kolmen hinnalla!!!
      Huom. tuote ei auta kaikkia,mutta monet ovat saaneet huomattavaa apua tästä bald-vex hyper 2000 tabletista ja liuoksesta....
      Pateettista = taidan muuttaa johki autiolle tyynenmeren saarelle

    • Wau, ostan...oon lukenutkin netistä, et juuri tuo kano-xano-pyllynvako-teknologia saisi aikaan gf5x-kasvutekijöiden lisääntymistä koehenkilöjen petrimaljojen vanupuikkojen käsiosissa. Lisäksi tuo Baldvex hyper 2000 on kuulemma tieteellisesti tutkittu 40 henkilön plasebo-testausryhmässä, jotka kaikki saivat monosakkarideja päivittäin injektoituna päänahkaan.

      Olen vaikuttunut, että tieteellisten tutkimusten mukaan jopa 89% potilaiden telogeenivaiheessa olevista hiuksista eliminoitui lopullisesti sekä jo kasvuvaiheessa olevat hiukset kehittyivät 73,5 prosenttiyksikköä- negatiivisesti.

      Sivuvaikutuksia ei ole havaittu, lukuunottamatta erittäin voimakasta gynekomastiaa, depressiota, suisidaalisia kohtauksia, erektiovaikeuksia, käänteistä ejakulaatiota ja peniksen pienemistä sekä kollageenisynteesin täydellistä suppressiota.

      P.S. Osta mullekin joku mökki sieltä saarelta ;)

      • Hm..

        Meikäläisellä on kaikenkaikkiaan sellainen
        hytinä, että tässä hiusjutussa ollaan aivan
        läpimurron partaalla.

        Viimeistään 5 vuoden sisään tämäkin ongelma
        voidaan hoitaa jo ennenkuin se on edes
        alkanutkaaan.
        Lääketieteellisessä mielessä ihmettelen ettei
        sitä ole jo ratkaistu. Tuollaiset siirtojutut tuntuvat
        aika karkeilta tavoilta hoitaa asia.
        Jokainen näkee kuinka hyvin asia hoituu kun
        katselee 70-80 nuppeja. Ei edes hevosenkengästä
        ole juuri mitään jäljellä. Samanverran on jäljellä
        siirteenä.


    • Itsekin toivon, että joku päivä löytyisi ratkaisu. Onhan se erikoista, että sian sydän saadaan istutettua ihmiseen, mutta yhtä kaljuuntumista ei ole ratkaistu miljoonasatsauksista huolimatta ja vaikka kuin kauan tutkittu.

      Valitettavasti, kun on itse on seurannut pari vuosikymmentä, niin aina on puhuttu, että kohta se löytyy...tieteessä on löydetty jokin uusi keino, mutta tähän päivään asti ne lupaukset on jäänyt lunastamatta, tai tuotteiden teho ei ole ollut toivotunlainen - tai sivuvaikutukset ovat olleet liian kovat. Finasteridikihän on ollut jo vaikka kuin kauan saatavilla. Muistaakseni joskus 2000-luvun alussa puhuttiin hiirikokeissa olleista positiivisista kantasolutuloksista ja lupailtiin jotain lääkettä 5-10 vuoden sisään, mutta näidenkin tutkimusten "hedelmät" jäi sitten lopulta saamatta.

      Mutta kyllähän ihminen toivoa haluaa ja haluaa uskoa, että kyllä se vielä muuttuu, mut saapa nähä onko 15 vai 40 vuotta ennenkuin jotain oikeasti toimivaa tulee - jos silloinkaan. Uskon, kun näen 8-I

    • skeptikko123

      Aloittaja oletko mies vai nainen? Se kai tässä on ratkaisevaa...

      Kauanko käytit Rogainea? Käytitkö sitä säännöllisesti?

      • skeptikko123

        Siis sillä vaan kysyn, että Rogainen (eli minoksidiilin) pitäisi kyllä auttaa. Siitä on olemassa tieteellinen näyttö. Ehket käyttänyt sitä säännöllisesti, oikein tai riittävän kauan aikaa?


    • Kysyjälle vastaan, että tosiaan mies olen ja olen käyttänyt Rogainea (ja käytän edelleen) vuosia ja vuosia. Kun aloitin käytön oli se vielä reseptin takana muistaakseni. En koe erityisemmin hyötyväni Rogainesta, mutta käytän sitä, koska sillä on inhottava taipumus aloittaa kiihtyvä massiivinen hiustenlähtö tilapäisesti jonkin kuukauden kuluttua, kun tuotteen käyttö lopetetaan. Onneksi sekin tasoittuu ajan kanssa, mutta en jaksa sitä vaihetta enää.

      Aluksi käytin sitä vuosia, jonka jälkeen päätin lopettaa sen, mutta palasin takaisin varalta tauon jälkeen ja sen jälkeen käyttö on ollut taas säännöllistä jo pitkään. Lääkärin mukaan erittäin suuri osa käyttäjistä silti lopettaa tuon tuotteen käytön (olisiko jotain 70-90%), koska hyödyt ovat vähäiset ja käyttö vaivalloista - sekä tuote saattaa osalla myös kiihdyttää ajoittain hiustenlähtöä.

      Kaikkia tuotteita olen pyrkinyt käyttämään annosteluohjeen yms. mukaisesti ja tarpeeksi säännöllisesti sekä pitkään ennenkuin olen tehnyt johtopäätöksiä. Ja joskus (kuten ylläolevan tuotteen kohdalla) olen lähes nollatuloksista huolimatta jatkanut käyttöä varalta.

    • mies23v

      Itse aloin kaljuuntumaan 14 vuotiaana ja luovutin asian suhteen 18 vuotiaana. Rogainea koitin ja tutkin joitain leikkausvaihtoehtoja, mutta hiustenlähtö oli niin nopeaa ja geenit vahvat etten nähnyt olennaiseksi lähteä tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Nyt olen tyytyväinen valintaani.

      Itselleni kaljuuntuminen noin nuorena oli kova paikka. Kävin terapiassa ja hypnoterapiassa osittain siitä syystä. "hyväksy kaljuuntuminen" on itsessään tyhjä neuvo. Se on sama kuin kehottaisi läskiä laihduttamaan. Vinkki on validi mutta abstrakti. Asioiden hyväksyminen vaatii aikaa ja vaivaa. Loppujen lopuksi elämä on kuitenkin suhtautumiskysymys ja tässä omat vinkkini kaljuuden (ja minkä tahansa muunkin asian) hyväksymiseen:

      - Terapia
      - Vertaistuki
      - Hypnoosi / itsesuggestio (tämä ei ole mitään huuhaata, vaan uusien ajatusmallien istuttamista)
      - meditaatio (auttaa hyväksymään asiat sellaisena kuin ne ovat)
      - itsensä kehittäminen muilla tavoin (tunnemekaniikan opiskelu, pelkojen työstäminen, rohkeammaksi opettelu, itsevarmuuden kehittäminen, sosiaaliset taidot jne.)

      Hyväksyntä on vapauttavaa. Kieltäminen juurruttaa asiat syvemmälle mielemme. Hyväksyin sen että kaljuunnun, hyväksyin etten haluaisi kaljuuntua, hyväksyin että minua harmittaa kaljuuntuminen, hyväksyin etten voi sille mitään, hyväksyin että voin kuitenkin muuttaa ajatusmalliani asiaa kohtaan.

      Hyväksyin että nämä kortit ovat minulle jaettu, näillä minä pelaan ja näillä minä voitan.

    • Brufus87
    • Mies23v sanoi asiat paremmin kuin itse olisin ehkä osannut. Samaistun tekstiin hyvin.

      Sanoisin tällä elämän kokemuksella, että luopuminen on elämässä vaikeinta: on sitten kysymyksessä hiukset, terveys tai läheiset. Se ei ole silti maailman loppu, vaan uusi alku. Joku voisi sanoa, että miten kehtaat rinnastaa läheisen menetyksen ja jotkut hiusten menetykset; en halua rinnastaa, mutta otin esimerkeinä luopumisesta. Monelle hiuksista luopuminen esimerkiksi syövässä voi tuntua syöpää pahemmalta.

      Kun hyväksyy tilanteen, jota vastaan ei voi enää taistella (koska sitä ei voi voittaa) voi alkaa elämään. Elämässä voi olla sen jälkeen muutakin sisältöä kuin hiustököttien levittämistä 24/7. Kunpa olisin tajunnut sen vuosia ja vuosia sitten.

      Brufus87, itsekin luin tuosta ja monesta muustakin uutisesta. Pidän tottakai peukkuja kaikille näille uutisille...maybe someday :-) mutta olen aika realisti, kun olen lukenut vastaavia uutisia jo toistakymmentä vuotta, eikä kummempia tuloksia niistäkään uutisista ole tullut.

      Hiirikokeissa on aika ajoin saatu jotain jonkin asteisia tuloksia vuosien varrella, mutta sitten on huomattu sivuvaikutukset (esim. solujen hallitsematon kasvu=syöpä) tai se, että mitään vaikutusta ihmisen karvojen kasvuun tuotteella ei ole ollutkaan.

    • yksikymmenestä

      Dude01: Vaikuttaa siltä että valitettavasti kuulut niihin noin 9-10% kaljuuntuvista miehistä, joille yksinkertaisesti ei juuri mitkään tuotteet auta pitkässä juoksussa. Kaikissa parhaimmissakin tuotteissa ja lääkkeissä kaljuuntumiseen parhaimmat onnistumisprosentit huitelevat jossain 80-90% paikkeilla, ei auta edes finasteridi ihan kaikilla. Näin se on, harmi vaan kun sulla taisi palaa tosi hyvän uuden auton verran jo rahaa taisteluun. Jos 3-4 vuoden taistelun kuluessa ei ole löytänyt tuotteita jotka auttaa selvästi tai lääkkeistäkään ei näytä olevan hyötyä, on kaljuuntuminen väistämätön vaihtoehto. Itse alkaisin silloin käyttämään 0,5 mm sänkipäätä ja omaksuisin vaan uuden "siilipää/kalju" lookin. Se voi olla joillakin ihan hyvännäköinen ja miehekäs vaihtoehto. Hyväksyt vaan uuden tyylin niin loppuu taistelu siihen?

      • Brufus87

        Itse kun muutama vuosi sitten aloin kaljuuntua, niin se oli minulle todella iso shokki. Olin teini-iästä pitänyt pitkiä hiuksia ja sitten yhtäkkiä en voinutkaan enää. Vedin kaikki sitten pois ja siili on edelleen. Monesti olen kuullut varsinkin naispuolisten kommentteja, että "sä näytät paljon paremmalta lyhyillä hiuksilla".

        On varmasti totta, että 95% kadulla vastaan tulevista naisista pitää minusta enemmän siistimmän näköisensä siilipäänä kuin rähjäisenä pitkähiuksisena. Mutta kun sillä asialla ei ole minulle mitään merkitystä, kun oma itsetunto ja omakuva ei ole sellainen kuin haluaa. Aivan sama mitä muut sanovat, jos ei itse ole tyytyväinen omaan ulkonäköönsä.


      • Brufus87 kirjoitti:

        Itse kun muutama vuosi sitten aloin kaljuuntua, niin se oli minulle todella iso shokki. Olin teini-iästä pitänyt pitkiä hiuksia ja sitten yhtäkkiä en voinutkaan enää. Vedin kaikki sitten pois ja siili on edelleen. Monesti olen kuullut varsinkin naispuolisten kommentteja, että "sä näytät paljon paremmalta lyhyillä hiuksilla".

        On varmasti totta, että 95% kadulla vastaan tulevista naisista pitää minusta enemmän siistimmän näköisensä siilipäänä kuin rähjäisenä pitkähiuksisena. Mutta kun sillä asialla ei ole minulle mitään merkitystä, kun oma itsetunto ja omakuva ei ole sellainen kuin haluaa. Aivan sama mitä muut sanovat, jos ei itse ole tyytyväinen omaan ulkonäköönsä.

        "Yksikymmenestä" varmaan on oikeassa. Nuo prosenttiluvut on silti vaikeampaa matikkaa kuin aluksi voisi kuvitella, koska aika vähän on pitempiaikaista (paino tuolla sanalla) tutkimustietoa hiustenlähdön hoidosta ja tuloksista. Lisäksi yhtälö harvemmin huomioi sitä faktaa, että hiuksia ei välttämättä lähde paljonkaan osalla porukasta, mutta ne voivat ohentua lopulta niin paljon, että "hevosenkenkä" kuvio näkyy pään yläpuolelta katsottaessa selvästi ja hiustenleikkaus sängelle on ainoa tapa säilyttää siisti pää. Myöskään ei ole varmaan luotettavia tilastoja siitä kuinka moni hoito auttaa alussa jonkin verran, mutta menettää tehonsa ajan kanssa.

        On käsittämätöntä kuinka samanlaisia ajatuksia muillakin hiustenlähdöstä kärsivillä on...helpottavaa huomata, että ei tässä yksin ollakaan ja samanlaiset ajatukset on monilla.

        Brufuksen kanssa olen kyllä osittain samoilla linjoilla naisasiasta: siilipäänä yllättäen tuli joitain yhteydenottoja sellaisilta tytöiltä, jotka eivät aiemmin olleet erityisemmin kiinnostuneita minusta, joka oli yllättävää, mutta ehkä siistimpi olemus vetosi(?).

        Monesti sitä yrittää viemeiseen asti pitää ohutta, epäsiistiksi helposti menevää tukkatyyliä, joka kyllä muiden silmissä on yleensä aika säälittävä viritelmä varmaan. Puhumattakaan siitä kuinka vaikeahoitoinen se on, jos haluaisi jossain saunailloissa yms. käydä.

        Mutta tuohan se on kaikista vaikein juttu, että jos oma sisäinen minäkuva ei vastaa mitenkään ulkoista habitusta, niin tuntuuhan, että on väärässä "muotissa" sisällä. Siinä ei tosiaan muiden positiiviset kommentit hirveästi auta.


      • kalju30
        dude01 kirjoitti:

        "Yksikymmenestä" varmaan on oikeassa. Nuo prosenttiluvut on silti vaikeampaa matikkaa kuin aluksi voisi kuvitella, koska aika vähän on pitempiaikaista (paino tuolla sanalla) tutkimustietoa hiustenlähdön hoidosta ja tuloksista. Lisäksi yhtälö harvemmin huomioi sitä faktaa, että hiuksia ei välttämättä lähde paljonkaan osalla porukasta, mutta ne voivat ohentua lopulta niin paljon, että "hevosenkenkä" kuvio näkyy pään yläpuolelta katsottaessa selvästi ja hiustenleikkaus sängelle on ainoa tapa säilyttää siisti pää. Myöskään ei ole varmaan luotettavia tilastoja siitä kuinka moni hoito auttaa alussa jonkin verran, mutta menettää tehonsa ajan kanssa.

        On käsittämätöntä kuinka samanlaisia ajatuksia muillakin hiustenlähdöstä kärsivillä on...helpottavaa huomata, että ei tässä yksin ollakaan ja samanlaiset ajatukset on monilla.

        Brufuksen kanssa olen kyllä osittain samoilla linjoilla naisasiasta: siilipäänä yllättäen tuli joitain yhteydenottoja sellaisilta tytöiltä, jotka eivät aiemmin olleet erityisemmin kiinnostuneita minusta, joka oli yllättävää, mutta ehkä siistimpi olemus vetosi(?).

        Monesti sitä yrittää viemeiseen asti pitää ohutta, epäsiistiksi helposti menevää tukkatyyliä, joka kyllä muiden silmissä on yleensä aika säälittävä viritelmä varmaan. Puhumattakaan siitä kuinka vaikeahoitoinen se on, jos haluaisi jossain saunailloissa yms. käydä.

        Mutta tuohan se on kaikista vaikein juttu, että jos oma sisäinen minäkuva ei vastaa mitenkään ulkoista habitusta, niin tuntuuhan, että on väärässä "muotissa" sisällä. Siinä ei tosiaan muiden positiiviset kommentit hirveästi auta.

        Ole MIES ja lopeta tuo hamsterimainen vikinä!


      • masa vaa
        kalju30 kirjoitti:

        Ole MIES ja lopeta tuo hamsterimainen vikinä!

        Kyllä se ainoa vikisijä olet sinä,
        Suuret kiitokset "dudelle" kokemustusten ja tuntojen esilletuomisesta.
        Helpottaa ja lohduttaa kun ei ole yksin pähkäilemässä ja tuskailemassa
        hiustenlähdön vuoksi.
        Jos tähän liittyvien ajatusten julkituonti häiritsee niin täältä voi pysyä kyllä
        poiskin tai sivuuttaa ketjun,niin helppoa..


      • kalju30 kirjoitti:

        Ole MIES ja lopeta tuo hamsterimainen vikinä!

        Siinä on taas joku perussuomalais-puolueen juntti (nimimerkki "kalju30"), joka ei kotona puhu eikä pussaa. Varmaan naamakirjassa nimimerkillä "elämän kova koulu" ja siinäkin kolme kirjoitusvirhettä(?)

        Nykyään on ihan soveliasta ilmaista itseään ja ajatuksiaan muutenkin kuin 3-promillen kännissä baaritiskin reunalla kuola suun pielestä roikkuen - ei sen puolen, että siinäkään mitään vikaa olisi. Toki sinun MIES-roolisi lienee tuo kuvailemani, mutta ei siinä mitään: sekin on ihan jees.


    • Inne87

      No itselläni auttoi ihan vitamiinit.
      Se on yksilöllistä, mikä auttaa ja mikä ei.
      Tsemppiä ja äläkä anna kaljuuntumisen vaikuttaa elämään negatiivisesti.

    • hhhgggf

      ihan ekana alkaisin itse käymään läpi verikokein kaiki hivenaineeni, vitamiinini veressä, rauta, ja d-vitamiini. Ja kääntyisin oikeasti hyvän ravitsemusterapeutin puoleen ja pyytäisi katsomaan veriarvoni,(hivenaineet ym.) mitä on liian vähän?. Itelläni d-vitamiini ja kalsium on matalahkoja, mutta lääkärin mielestä viitteissä. Mutta tuo lääkäri ei olekaan erikoistunut ihotauteihin, joihin hiustenlähtö luokitellaan, joten hänellä ei itseasisassa ole koulutusta sanoa mitään. Myös kaliumit mulla matalat, samoin kilpirauhasarvo, vaikka on viitteissä. Kyllä se syy on ravitsemuksessaa, pitäisi syödä enempi rasvaista kalaa, aj pähkinää ym. Myös kolesteri arvot, se voi tukkia verisuonia, ja näin estyy ääreisverenkierto päänahkaan. Itsellä myös eräs korvatulehus ollu pitkään joka on voinut viedä hiukset. Moni sairaus vie hiukset, esim. cushingin syndrooma, mulla kortislit pilvissä, muttei asialle tehdä mitäään, se johtuu muka stressistä.moni moni moni sairaus vie hiuksia, joita miehille ei kerrota koska sanotaan että se on miestyyppistä vaikkei aina olisikaan. Naisena mulle helpommin katsotan sairautta,
      sanoisin suosiolla ahanki peruukki, se on joillekkin parempi kuin kalju.

    • sympatiaa

      Hei
      Oletko kokeillut rukousta? Tiedätkö, missä tahansa asiassa, oli se kuinka pieni tai suuri tahansa voit aina kääntyä Jumalan puoleen?
      Haluatko, että laitan rukouspyynnön puolestasi?

      • kalju_planeetta_maa

        Minä voisin ottaa 20 cm lisää pituutta, ei hiuksille vaan itselleni. Ehkä Jumalakaan - jos nyt on olemassa, mitä syvästi epäilen - ei ihan kaikkia pyyntöjä noteraa. Lottovoitto kelpaisi myös, pääpotti. Sillä saa monet laadukkaat peruukit. Itse asiassa eniten toivoisin, että maapallo säilyisi tuleville sukupolville, eli luonnon raiskaamista, roskaamista, saastuttamista, kerskakulutusta ja väestönkasvua saataisiin rajattua ja nopeasti. Ennen ne hiukset kasvavat aloittajan päähän ennenkuin maapallon ihmiset hyvässä yhteistyössä tekevät kaikkensa tämän planeetan eteen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe