Veneen patjan (1kpl) hinta

LH!!!

Osaako joku sanoa lonkalta yhden patjan verhoilun hinnan ilman materiaalia - eli siis pelkästään työn hinta. Leveys max 60cm (kapenee) ja pituus 185cm - vanha patja on olemassa eli mittailuun ei tarvitse lähteä.

Tilasin koko veneeseen uudet verhoilut mutta liike mokasi yhden patjan sen verran pahasti, että ilmoitin jättäväni koko summan maksamatta. Sain patjat takaisin kotiin, joten lienee poissuljettu idea lähteä tuohon liikkeeseen enää asioimaan.

Muut seitsemän patjaa ovat ihan ok tehty, mutta tuo yksi pitäisi tosiaan vielä saada verhoiltua...

66

897

Vastaukset

  • Kun vanhaa päällistä käyttää mallina, niin työ maksaa muutaman kympin. Sen pystyy tekemään kuka tahansa ompelija.

    Kankaan saaminen on usein haastavampaa koska kaikki ei pääse käsiksi kaikkiin materiaaleihin. Jos tarvitset patjan, niin sen saa sahautettua vaahtomuovista .

    Veikkaan ettei hinnan pitäisi nousta patjan kanssa paljon yli satkun, jos ei ole pakko saada erikoisvaahtoa tai kangasta.

  • Älä puhu sontaa!!!

    • Onko se aika kuusta :D


    • Itse aloitit!!!


  • Siis jos vanhan vaahtomuovin päälle vain ommellaan uusi kangas tai nahka , niin se on muutaman kympin. Tuskin voi oalla satasta. Teetin 2 v sitten uudet kangaspäälliset ulkopatjoihin, ja työn hinnaksi jäi noin 150€ , siis 5 patjaa , ei mitään isoja.

  • Jep, kiitos vastauksista - suuruusluokka on tullut selväksi.

    Onko ehdotuksia hyvästä ompelijasta PK-seudulta, aikaisempaa en ajatellut enää käyttää...

    - Vaikka en olekaan rekattu nikki, niin ko. nimimerkin käyttö samassa keskustelussa on siltikin moukkamaista...

  • Olisi ehkä hyvä myös määritellä, mitä haluaa.

    Uudelleenverhoilu voi olla melkein mitä vaan, mutta yleensä se tarkoittaa sitä, että vanha päällinen otetaan pois, saumat avataan, uudet kankaat leikataan niiden mukaan ja ommellaan yhteen. Yleensä hommaan kuuluu vetoketju, mutta voidaan ommella kiinnikin.

    Hommaan menee pari-kolme tuntia kokonaisuudessaan, jos kyseessä on vain pussi.
    Ompelijan palkka 30 eur/h x 3 on hiukan alle satkun. Materiaaleihin voi sitten laittaa paljon tai vähän rahaa. Materiaaleihin kuuluu vetoketju. Eli satkun yli menee, muttei välttämättä kauheasti. Alv on sitten 24%, joka tulee päälle.

    Itse kannattaa tehdä mahdollisimman paljon, turha maksaa ompelijalle kankaan etsimisestä, jos itsellä on sopiva tiedossa.

  • Aika erikoista että yhdessä patjassa kahdeksasta on virhe ja sillä perusteella saisit koko satsin ilmaiseksi. Kuka yrittäjä suostuu moiseen ja toisaalta kuka kehtaa jättää yrittäjän ilman rahaa työstään?

  • Toivottavasti kukaan ei sorru auttamaan sinua paskojesi patjojesi kanssa !
    Nyt jää kyllä vähän sellainen fiilis hommasta, että asiakas yrittää kusettaa valittamalla paskasta työstä ja jättää sillä verukkeella laskunsa maksamatta.
    Hei haloo sulla 8 patjaa 1:dessä reklamoitavaa luuleksa olevasi joku vitun kuningas!
    Jos minulla olisi ollut tuollainen asiakas, niin mä olisin polttanut sun patjas jos ei oltais päästy korvauksista sopimukseen :)

    • Kyynel


    • Tilasin kankaat Jenkeistä - hinta yli kaksinkertainen työn hintaan nähden. Laskeskelin, että jos tilaan uuden kankaan tähän pieleen menneeseen patjaan ja mikäli vähennän tämän uuden kangaserän hinnan yrittäjän palkasta, ei hänelle jää palkkaa käytännössä ollenkaan - enkä ajatellut antaa hänelle uutta kangaserää pilattavaksi ihan siltä varalta, että hänellä leikkaisi järki samalla tavalla kuin em. Juntilla.

      Tämä siis ennenkuin ruvetaan keskustelemaan hinnanalennuksesta myöhästymisestä johtuen.

      Kysymyksessä oli siis pelkkä ompelu ilman mitään materiaalikuluja, vanhojen mallien mukaan.


    • LH!!! kirjoitti:

      Tilasin kankaat Jenkeistä - hinta yli kaksinkertainen työn hintaan nähden. Laskeskelin, että jos tilaan uuden kankaan tähän pieleen menneeseen patjaan ja mikäli vähennän tämän uuden kangaserän hinnan yrittäjän palkasta, ei hänelle jää palkkaa käytännössä ollenkaan - enkä ajatellut antaa hänelle uutta kangaserää pilattavaksi ihan siltä varalta, että hänellä leikkaisi järki samalla tavalla kuin em. Juntilla.

      Tämä siis ennenkuin ruvetaan keskustelemaan hinnanalennuksesta myöhästymisestä johtuen.

      Kysymyksessä oli siis pelkkä ompelu ilman mitään materiaalikuluja, vanhojen mallien mukaan.

      Haa no nyt mä hiffasin, yrität saada mersun ladan hinnalla :) anteeksi jos mulla on hieman pitkät piuhat. Olisit vienyt heti alkuunsa patjasi asialliseen verhoomoon ja tilannut materiaalit työn ko.liikkeestä. Niin olisi nämäkin patjat toden näköisemmin ollut rekkulasta huolimatta jo kovassa käytössä.
      Hyvää alkavaa veneilykautta vastoinkäymisestä huolimatta.


    • Juntti kirjoitti:

      Haa no nyt mä hiffasin, yrität saada mersun ladan hinnalla :) anteeksi jos mulla on hieman pitkät piuhat. Olisit vienyt heti alkuunsa patjasi asialliseen verhoomoon ja tilannut materiaalit työn ko.liikkeestä. Niin olisi nämäkin patjat toden näköisemmin ollut rekkulasta huolimatta jo kovassa käytössä.
      Hyvää alkavaa veneilykautta vastoinkäymisestä huolimatta.

      Vaikka todennäköisesti yritit irvailla, niin ikävä kyllä osuit täysin oikeaan. Olisi pitänyt valvoa työtä tarkemmin, eikä luottaa yrittäjän vakuutteluihin omasta ammattitaidostaan.

      Materiaalia ei vaan löydy Suomesta (harvinainen väri), mutta joo - olisi pitänyt tehdä juuri kuten sanoit...


  • Samoilla linjoilla, satku plus kankaat.

    Kuluttajansuojassa noudatetaan yleensä sellaista lakiin kirjaamatonta nyrkkisääntöä että yrittäjällä olis periaatteessa pari kertaa mahdollisuus yrittää uudestaan. Ellei kolmannellakaan kerralla tule jälkeä, niin voit viedä patjan muualle verhoiltavaksi ja laskusta voidaan vähentää sen yhden patjan osuus.

    Jos ymmärsin oikein, aiot jättää kaikki kahdeksan patjaa maksamatta. Mikäli joku tai jotkut patjoista ovat vielä yrittäjän hallussa, voi hän pitää ne laskun panttina. Jos olet jo saanut patjat ja laskun etkä aio maksaa laskua edes onnistuneiden patjojen osalta, voi yrittäjä kohdistaa Sinuun perintätoimia ja jopa haastaa oikeuteen.

    • Patjat ovat minulla. Viimeinen patja on täysin kiistatta viallinen. Sopimuksen mukaan maksun ehtona on kaikkien patjojen toimittaminen määräaikaan (7.1.) mennessä - ei tule tapahtumaan koska pitäisi tilata uudet materiaalit eikä ehdi määräaikaan mennessä Suomeen.

      Joo, yrittäjä voi minun puolestani yrittää korjata patjan määräaikaan mennessä, jolloin maksaisin ihan mielelläni täyden summan. Mutta kun ei ole enää sitä materiaalia, kaikki meni. Enkä suostu ottamaan vastaan viimeistä patjaa, mikäli se ei ole virheetön (mikäli on sauma näkyvissä tai eri kankaasta tai jotain muuta vedätystä).

      Voi haastaa oikeuteen, onhan tämä vapaa maa. Mutta kun sopimus on selkeä ei muuten ole ko. lafkan laatima (kaikki patjat toimitettava määräaikaan mennessä, muuten diili purkautuu) - kannattiko yrittäjän lähteä tällaiseen diiliin mukaan noilla taidoilla ja antaa patjat minulle tarkastettavaksi kotiin on taas täysin eri asia.


    • LH!!! kirjoitti:

      Patjat ovat minulla. Viimeinen patja on täysin kiistatta viallinen. Sopimuksen mukaan maksun ehtona on kaikkien patjojen toimittaminen määräaikaan (7.1.) mennessä - ei tule tapahtumaan koska pitäisi tilata uudet materiaalit eikä ehdi määräaikaan mennessä Suomeen.

      Joo, yrittäjä voi minun puolestani yrittää korjata patjan määräaikaan mennessä, jolloin maksaisin ihan mielelläni täyden summan. Mutta kun ei ole enää sitä materiaalia, kaikki meni. Enkä suostu ottamaan vastaan viimeistä patjaa, mikäli se ei ole virheetön (mikäli on sauma näkyvissä tai eri kankaasta tai jotain muuta vedätystä).

      Voi haastaa oikeuteen, onhan tämä vapaa maa. Mutta kun sopimus on selkeä ei muuten ole ko. lafkan laatima (kaikki patjat toimitettava määräaikaan mennessä, muuten diili purkautuu) - kannattiko yrittäjän lähteä tällaiseen diiliin mukaan noilla taidoilla ja antaa patjat minulle tarkastettavaksi kotiin on taas täysin eri asia.

      Eikö sen yhden patjan hinnan saa laskettua, kun jakaa yrittäjän kahdeksalle patjalle antaman hinnan kahdeksalla.


    • 19+5 kirjoitti:

      Eikö sen yhden patjan hinnan saa laskettua, kun jakaa yrittäjän kahdeksalle patjalle antaman hinnan kahdeksalla.

      Saa varmaan, mutta sopimus on sopimus. Ihmiset ja yritykset saavat tehdä itselleen epäedullisia sopimuksia.


    • LH!!! kirjoitti:

      Patjat ovat minulla. Viimeinen patja on täysin kiistatta viallinen. Sopimuksen mukaan maksun ehtona on kaikkien patjojen toimittaminen määräaikaan (7.1.) mennessä - ei tule tapahtumaan koska pitäisi tilata uudet materiaalit eikä ehdi määräaikaan mennessä Suomeen.

      Joo, yrittäjä voi minun puolestani yrittää korjata patjan määräaikaan mennessä, jolloin maksaisin ihan mielelläni täyden summan. Mutta kun ei ole enää sitä materiaalia, kaikki meni. Enkä suostu ottamaan vastaan viimeistä patjaa, mikäli se ei ole virheetön (mikäli on sauma näkyvissä tai eri kankaasta tai jotain muuta vedätystä).

      Voi haastaa oikeuteen, onhan tämä vapaa maa. Mutta kun sopimus on selkeä ei muuten ole ko. lafkan laatima (kaikki patjat toimitettava määräaikaan mennessä, muuten diili purkautuu) - kannattiko yrittäjän lähteä tällaiseen diiliin mukaan noilla taidoilla ja antaa patjat minulle tarkastettavaksi kotiin on taas täysin eri asia.

      Patjathan on toimitettu sinulle ajoissa, et kai sinä enää voi siihen vedota. Nyt teillä on ilmeisesti erimielisyys yhden patjan laadusta. Kyllähän yrittäjien asiakkaat usein jättävät laskut maksamatta milloin milläkin perusteella. Nyt sinulta voidaa karhuta laskua viivästyskorolla tai vetää asia oikeuteen, jos yrittäjä haluaa, etenkin jos et yritäkään sopia asiaa hinnanalennuksella tms.


  • Jos patjat ei ole työn tekijällä, hänellä ei ole mahdollisuutta korjata virhettä. Lain mukaan hänellä on kuitenkin oikeus siihen.

    Jos et anna myyjälle mahdollisuutta korjata virhettä, et voi vedota määräaikaan.

    Toinen oleellinen asia on, onko myyjä samaa mieltä virheestä. Jos myyjä on mielestään tehnyt sen, mitä on pyydetty, asia ei ole niin yksinkertainen, että jättää maksamatta. Silloin tarvitaan joku ulkopuolinen taho ratkaisemaan asia, vaikka sitten raastupa.

    • Jep, ei taida mennä jakeluun ei niin millään...

      Yhden patjan laadusta ei ole erimielisyyttä - vaikka se on erittäin hyvin ommeltu, on se kiistatta väärän kokoinen (merkittävästi liian pieni). Kaikki materiaali on lisäksi käytetty - ei ole enää olemassa kokonaista 60cm*190cm palaa, joka tarvitaan. Eikä ko. kangaspalaa saa Suomeen ennen määräaikaa - ainakaan samaa reittiä kuin itse tilasin. En suostu ottamaan vastaan väärän kokoista tai muuten virheellistä tuotosta (sauma näkyvissä tms.) tai mitään tuotosta määräajan jälkeen.

      Vielä selvityksenä, virhettä ei voi korjata. Pitää tehdä kokonaan uusi patja ja aika ei riitä kankaan toimitukselle ennen määräaikaa. Sinällään jännä, että yrittäjällä on ollut koko syksy tehdä tätä projektia - määräaika on ollut sopparissa...

      Olen valmis neuvottelemaan, en kuitenkaan määräajan siirtämisestä tai virheellisen tuotoksen vastaanottamisesta & hinnanalennuksesta. Kummatkin ehdot on sopparissa.

      Vaihtoehdot on joko 1) virheetön patja määräaikaan mennessä (en ole kiinnostunut, miten ko. kangaspala hankitaan), jolloin maksan koko sovitun summan ja kiitän kauniisti hyvästä työstä, 2) Ompelija saa omat tuotoksensa itselleen ja korvaa minulle menetyn kankaan hinnan kulut, 3) Ompelija saa omat tuotoksensa itselleen ja toimittaa minulle saman määrän samaa kangasta, kuin tilasin. Minulle oikeastaan aika sama, mikä vaihtoehto valitaan.


    • LH!!! kirjoitti:

      Jep, ei taida mennä jakeluun ei niin millään...

      Yhden patjan laadusta ei ole erimielisyyttä - vaikka se on erittäin hyvin ommeltu, on se kiistatta väärän kokoinen (merkittävästi liian pieni). Kaikki materiaali on lisäksi käytetty - ei ole enää olemassa kokonaista 60cm*190cm palaa, joka tarvitaan. Eikä ko. kangaspalaa saa Suomeen ennen määräaikaa - ainakaan samaa reittiä kuin itse tilasin. En suostu ottamaan vastaan väärän kokoista tai muuten virheellistä tuotosta (sauma näkyvissä tms.) tai mitään tuotosta määräajan jälkeen.

      Vielä selvityksenä, virhettä ei voi korjata. Pitää tehdä kokonaan uusi patja ja aika ei riitä kankaan toimitukselle ennen määräaikaa. Sinällään jännä, että yrittäjällä on ollut koko syksy tehdä tätä projektia - määräaika on ollut sopparissa...

      Olen valmis neuvottelemaan, en kuitenkaan määräajan siirtämisestä tai virheellisen tuotoksen vastaanottamisesta & hinnanalennuksesta. Kummatkin ehdot on sopparissa.

      Vaihtoehdot on joko 1) virheetön patja määräaikaan mennessä (en ole kiinnostunut, miten ko. kangaspala hankitaan), jolloin maksan koko sovitun summan ja kiitän kauniisti hyvästä työstä, 2) Ompelija saa omat tuotoksensa itselleen ja korvaa minulle menetyn kankaan hinnan kulut, 3) Ompelija saa omat tuotoksensa itselleen ja toimittaa minulle saman määrän samaa kangasta, kuin tilasin. Minulle oikeastaan aika sama, mikä vaihtoehto valitaan.

      Varmistaaksesi sen, ettei ompelijalla ole mahdollisuutta saada työtä valmiiksi 7.1. olet siis pitänyt patjat itselläsi. Eikös tämä jo ole sopimusrikos? Ompelijalla pitäisi olla oikeus yrittää korjausta edes 7.1. asti. Nyt hän voi todeta, että asiakas estää häntä tekemästä työtään, esim. virheiden korjausta, ja ottaa näin vastuun aikataulun pettämisestä. Se ei välttämättä ole riidatonta, kenen virhe on ja kuinka vakava se on. Ompelija voi vaikka sanoa, että kangasta oli liian vähän tai mitat oli väärät. Eikös nyt olisi viisainta sopia, että tilaat kangasta lisää ja ompelija tekee uuden patjan, mutta laskuttaa vain seitsemästä, ehkä jopa maksaa sen lisäkankaan.


    • Bossu kirjoitti:

      Varmistaaksesi sen, ettei ompelijalla ole mahdollisuutta saada työtä valmiiksi 7.1. olet siis pitänyt patjat itselläsi. Eikös tämä jo ole sopimusrikos? Ompelijalla pitäisi olla oikeus yrittää korjausta edes 7.1. asti. Nyt hän voi todeta, että asiakas estää häntä tekemästä työtään, esim. virheiden korjausta, ja ottaa näin vastuun aikataulun pettämisestä. Se ei välttämättä ole riidatonta, kenen virhe on ja kuinka vakava se on. Ompelija voi vaikka sanoa, että kangasta oli liian vähän tai mitat oli väärät. Eikös nyt olisi viisainta sopia, että tilaat kangasta lisää ja ompelija tekee uuden patjan, mutta laskuttaa vain seitsemästä, ehkä jopa maksaa sen lisäkankaan.

      Ei ole sopimusrikos. Ompelija tuskin voi väittää, että kangasta oli liian vähän, koska hän on kirjallisesti ilmoittanut tarvittavan määrän ja ilmoittanut saaneensa ko. määrän tarvittavaa kangasta (myöskin kirjallisesti).

      Voitko selvittää, mitä kohtaa seuraavassa lauseessa et ymmärrä "Vielä selvityksenä, virhettä ei voi korjata. Pitää tehdä kokonaan uusi patja ja aika ei riitä kankaan toimitukselle ennen määräaikaa.".

      En suostu siirtämään määräaikaa missään tapauksessa - minulla on henkilökohtaiset syyni siihen, joita en rupea tässä keskustelussa avaamaan. En olisi tilannut uusia patjoja ollenkaan, mikäli olisin tiennyt toimituksen viivästyvän. Juuri tästä syystä laitoin sen soppariin purkuklausuulin kanssa.

      Muuten en viitsi vastata viestiisi, koska kaikki muut pointit on selkesti jo selitetty - osa useampaankin kertaan


  • Luuletko oikeesti, että joku suosittelee sulle jotain hyvää verhoilijaa?
    Minä en ainakaan halua , että joku yrittäjä saisi sun kaltaisen vedättäjän riesakseen.

    Kyllä minun sympatiani on tässä tapauksessa verhoilijan puolella.

    • Sopimuksista pitää pitää kiinni. Molemmin puolin.

      Markan suutari voi tehdä kympin vahingon ja sama pätee ompelijaan. Jos menetetty kangas on arvokkaampi kuin käytetty työ, niin on oikeus ja kohtuus, että syyllinen korvaa aiheuttamansa vahingon.

      Meillä on jostain tullut sellainen käsitys, että Suomessa tehtäisiin jollain tavalla parempaa työtä kuin muualla. Onhan meillä toki Vaisalat, mutta se ei tarkoita, että joku rasvanahkaduunari tai ompelija olisi parempi kuin muiden maiden vastaavat.

      Parasta ompelua tehdään tällä hetkellä Latviassa. Hassua kyllä, se on myös paljon halvempaa kuin Suomessa. Toisaalta pskan tekeminen on kalliimpaa kuin hyvän koska tumpelolla menee paljon enemmän aikaa ja materiaaleja huonon tekemiseen. Osaava tekee hyvän ilmeettömästi ja nopeasti. Ja siksi myös halvalla.


    • Hyvä ja halpa kirjoitti:

      Sopimuksista pitää pitää kiinni. Molemmin puolin.

      Markan suutari voi tehdä kympin vahingon ja sama pätee ompelijaan. Jos menetetty kangas on arvokkaampi kuin käytetty työ, niin on oikeus ja kohtuus, että syyllinen korvaa aiheuttamansa vahingon.

      Meillä on jostain tullut sellainen käsitys, että Suomessa tehtäisiin jollain tavalla parempaa työtä kuin muualla. Onhan meillä toki Vaisalat, mutta se ei tarkoita, että joku rasvanahkaduunari tai ompelija olisi parempi kuin muiden maiden vastaavat.

      Parasta ompelua tehdään tällä hetkellä Latviassa. Hassua kyllä, se on myös paljon halvempaa kuin Suomessa. Toisaalta pskan tekeminen on kalliimpaa kuin hyvän koska tumpelolla menee paljon enemmän aikaa ja materiaaleja huonon tekemiseen. Osaava tekee hyvän ilmeettömästi ja nopeasti. Ja siksi myös halvalla.

      Olen päättänyt olla nimittelemättä ihmisiä anonyymipalstalla. Joskus on ihan tosi vaikeaa pitää tämä päätös. Olen kuitenkin jyrkästi tällaista keplottelua vastaan enkä missään nimessä suosittele ketään verhoilijaa. Tilaa sitä valitsemaksi jenkkikangasta ja vie se verhoilijalle ja pyydä saada vähentää hukkapalan hinta kokonaislaskusta jonka maksat tietysti heti sopimuksen mukaan. Muuten Ahti upottaa purkkisi vääryydellä hankittuine jenkkiverhoiluineen.


    • rehellinen diili kirjoitti:

      Olen päättänyt olla nimittelemättä ihmisiä anonyymipalstalla. Joskus on ihan tosi vaikeaa pitää tämä päätös. Olen kuitenkin jyrkästi tällaista keplottelua vastaan enkä missään nimessä suosittele ketään verhoilijaa. Tilaa sitä valitsemaksi jenkkikangasta ja vie se verhoilijalle ja pyydä saada vähentää hukkapalan hinta kokonaislaskusta jonka maksat tietysti heti sopimuksen mukaan. Muuten Ahti upottaa purkkisi vääryydellä hankittuine jenkkiverhoiluineen.

      Välillä sitä turhautuu...

      En todellakaan ymmärrä, miksi tämä asia ei mene jakeluun. Määräaika on sovittu, en suostu määräajan siirtoon missään tapauksessa - minulla on omat syyni siihen, jotka eivät liity tähän keskuteluun millään tavalla.

      Mikäli ko. moka olisi havaittu syksyllä, olisin toiminut ehdottamallasi tavalla - tilannut puuttuvan määrän kangasta ja vähentänyt sen kokonaislaskusta. Nyt ei enää vain aika riitä.

      Viestistäsi tuleen mieleen eräs ompelija, joka yritti saada naispuolisen kaverini maksamaan täyden summan eräästä tuotteesta, jonka toimittaminen siirtyi vain parilla viikolla. Ko. tuote oli hääpuku ja uusi toimitusaika olisi ollut häiden jälkeen - voit arvata suostuiko kaverini tähän/hinnanalennukseen.

      Jos ei ymmärrä sopimusta/ei pysty pitämään kiinni sen ehdoista, ei varmaankaan kannata laittaa nimeään siihen...


    • rehellinen diili kirjoitti:

      Olen päättänyt olla nimittelemättä ihmisiä anonyymipalstalla. Joskus on ihan tosi vaikeaa pitää tämä päätös. Olen kuitenkin jyrkästi tällaista keplottelua vastaan enkä missään nimessä suosittele ketään verhoilijaa. Tilaa sitä valitsemaksi jenkkikangasta ja vie se verhoilijalle ja pyydä saada vähentää hukkapalan hinta kokonaislaskusta jonka maksat tietysti heti sopimuksen mukaan. Muuten Ahti upottaa purkkisi vääryydellä hankittuine jenkkiverhoiluineen.

      Jos ompelija on pilannut kankaan, niin eikö ompelijan pitäisi hankkia se kangas eikä asiakkaan?


    • rehellinen diili kirjoitti:

      Olen päättänyt olla nimittelemättä ihmisiä anonyymipalstalla. Joskus on ihan tosi vaikeaa pitää tämä päätös. Olen kuitenkin jyrkästi tällaista keplottelua vastaan enkä missään nimessä suosittele ketään verhoilijaa. Tilaa sitä valitsemaksi jenkkikangasta ja vie se verhoilijalle ja pyydä saada vähentää hukkapalan hinta kokonaislaskusta jonka maksat tietysti heti sopimuksen mukaan. Muuten Ahti upottaa purkkisi vääryydellä hankittuine jenkkiverhoiluineen.

      Toi on niin kehno kirjoitus, ettei sitä voi peukuttaa kuin kirjoittaja itse :D


    • LH!!! kirjoitti:

      Välillä sitä turhautuu...

      En todellakaan ymmärrä, miksi tämä asia ei mene jakeluun. Määräaika on sovittu, en suostu määräajan siirtoon missään tapauksessa - minulla on omat syyni siihen, jotka eivät liity tähän keskuteluun millään tavalla.

      Mikäli ko. moka olisi havaittu syksyllä, olisin toiminut ehdottamallasi tavalla - tilannut puuttuvan määrän kangasta ja vähentänyt sen kokonaislaskusta. Nyt ei enää vain aika riitä.

      Viestistäsi tuleen mieleen eräs ompelija, joka yritti saada naispuolisen kaverini maksamaan täyden summan eräästä tuotteesta, jonka toimittaminen siirtyi vain parilla viikolla. Ko. tuote oli hääpuku ja uusi toimitusaika olisi ollut häiden jälkeen - voit arvata suostuiko kaverini tähän/hinnanalennukseen.

      Jos ei ymmärrä sopimusta/ei pysty pitämään kiinni sen ehdoista, ei varmaankaan kannata laittaa nimeään siihen...

      Mikä kiire on patjoillasi? Aiotko 7.1. lähteä vesille? Vai aiotko kenties levitellä patjat lattialle ja simuloida veneilyä näin pimeänä vuodenaikana?

      Tuolla joustavuudella, mitä teksteissäsi esität ompelijaa kohtaan, tunge se viallinen patja vaikka sinne, minne päivä ei paista.


    • rehellinen diili2 kirjoitti:

      Mikä kiire on patjoillasi? Aiotko 7.1. lähteä vesille? Vai aiotko kenties levitellä patjat lattialle ja simuloida veneilyä näin pimeänä vuodenaikana?

      Tuolla joustavuudella, mitä teksteissäsi esität ompelijaa kohtaan, tunge se viallinen patja vaikka sinne, minne päivä ei paista.

      Vaimosi on tulossa silloin käymään. Lupasin antaa hänelle kyydit sellaisten venepatjojen päällä, jotka eivät haise ruumiineritteiltä ja irstaalta suomalaiselta sialta.


    • LH!!! kirjoitti:

      Vaimosi on tulossa silloin käymään. Lupasin antaa hänelle kyydit sellaisten venepatjojen päällä, jotka eivät haise ruumiineritteiltä ja irstaalta suomalaiselta sialta.

      Patjojesi uusimistarve alkaa selviämään.

      Sinun käytössäsi uudetkin patjat alkavat pian olla kuvauksesi mukaiset.


  • Toivottavasti tämä on trolli. Ja jos ei, niin toivottavasti nilkki menettää sekä patjat että luottotiedot.

  • No, eiköhän tämänkin aloituksen motiivi ala olla kaikille selvä.

    Oikeasti pikku nilkki ei ole ollenkaan kiinnostunut siitä, mitä yhden patjan teko maksaisi. Onhan hänellä sen verran ollut intoa aiheeseen, että on oikein Ameriikasta tilannut "ameriikan Ihmekangasta", jolla haluaa päällystää ainutlaatuisen veneensä istumapaikat. Ja vene on pakko saada 7.1. mennessä näillä päällystettyä. Koska en usko, että hän aikoo viedä patjat lentokoneella Karibialle, on vene Suomessa, jos sitä nyt yleensä on olemassakaan. Patjat on kuitenkin pakko saada 7.1. Nyt nilkki hakee hyväksyntää täältä pikkumaiselle käytökselleen. Ei heru.

    Ole poika mies, ja tee niin kuin oikein on. Tilaat lisää kangasta, jos ompelija ei osaa, ja toimitat sen uuden kankaan hänelle. Sitten hän tekee sulle uuden, oikean kokoisen patjan. Maksat seitsemästä patjasta, ja ompelija ottaa piikkiinsä kahdeksannen patjan kankaan. Et saa patjaa 7.1., so what.

    • Entä, jos haluaa saada veneen myydyksi venenäyttelyn yhteydessä?
      Kuvien ottamiseen ja ilmoituksen tekoon menee aikaa ja myös kaikkeen muuhun, jos se tulee johonkin luetteloon.

      Toinen asia on se, että yhden kangaspätkän ostaminen voi maksaa ja todennäköisesti maksaa enemmän kuin ompelutyön hinnan.

      Jos kankaan hinta on USA:sa vaikkapa 100 €/m ja sitä tarvitaan pari metriä, niin kangas yksin on 200. rahti voi olla satkun lisää eli yhteensä 300. Päälle alv ja mahdollinen tulli, niin ollaan 400 nurkilla. Jos kuosin pitää olla esim. traidat pituussuuntaan, niin kankaan tarve voi olla jopa 4 metriä koska yksi 1,5 m jää juuri vajaaksi eikä riitä molemmille puolille. Jos kangas on se 800 niin ompelija pääsee halvemmalla tällä tavalla. Muussa tapauksessa joutuu tekemään vielä lisää työtä.

      Ehkä on niin, ehkä ei. On kuitenkin tolloa keksiä juttuja omasta päästä, kun voi kysyäkin.


    • Toopeliinukka kirjoitti:

      Entä, jos haluaa saada veneen myydyksi venenäyttelyn yhteydessä?
      Kuvien ottamiseen ja ilmoituksen tekoon menee aikaa ja myös kaikkeen muuhun, jos se tulee johonkin luetteloon.

      Toinen asia on se, että yhden kangaspätkän ostaminen voi maksaa ja todennäköisesti maksaa enemmän kuin ompelutyön hinnan.

      Jos kankaan hinta on USA:sa vaikkapa 100 €/m ja sitä tarvitaan pari metriä, niin kangas yksin on 200. rahti voi olla satkun lisää eli yhteensä 300. Päälle alv ja mahdollinen tulli, niin ollaan 400 nurkilla. Jos kuosin pitää olla esim. traidat pituussuuntaan, niin kankaan tarve voi olla jopa 4 metriä koska yksi 1,5 m jää juuri vajaaksi eikä riitä molemmille puolille. Jos kangas on se 800 niin ompelija pääsee halvemmalla tällä tavalla. Muussa tapauksessa joutuu tekemään vielä lisää työtä.

      Ehkä on niin, ehkä ei. On kuitenkin tolloa keksiä juttuja omasta päästä, kun voi kysyäkin.

      Tästä on turha vetää hernettä nenään. Tää LH taitaa olla tasan sama kaveri joka oli ostanut sen kierosmittarin Biltemasta eikä saanut sitä toimimaan. Ihan sama kirjoitustyyli ja argumentointi.
      Ei kukaan ole oikeasti noin pöhkö, toi LH on vain joku trolli.
      Oikea veneilijä jolla on kahdeksan patjan vene ei viitsi tuuletaa kierroslukumittarinsa tai patjojensa verhoilua täällä.

      Hyvä yritys LH! Ota lisää kinkkua ja vaikka pieni napanderi onnistuneen vedätyksen kunniaksi!


    • Toopeliinukka kirjoitti:

      Entä, jos haluaa saada veneen myydyksi venenäyttelyn yhteydessä?
      Kuvien ottamiseen ja ilmoituksen tekoon menee aikaa ja myös kaikkeen muuhun, jos se tulee johonkin luetteloon.

      Toinen asia on se, että yhden kangaspätkän ostaminen voi maksaa ja todennäköisesti maksaa enemmän kuin ompelutyön hinnan.

      Jos kankaan hinta on USA:sa vaikkapa 100 €/m ja sitä tarvitaan pari metriä, niin kangas yksin on 200. rahti voi olla satkun lisää eli yhteensä 300. Päälle alv ja mahdollinen tulli, niin ollaan 400 nurkilla. Jos kuosin pitää olla esim. traidat pituussuuntaan, niin kankaan tarve voi olla jopa 4 metriä koska yksi 1,5 m jää juuri vajaaksi eikä riitä molemmille puolille. Jos kangas on se 800 niin ompelija pääsee halvemmalla tällä tavalla. Muussa tapauksessa joutuu tekemään vielä lisää työtä.

      Ehkä on niin, ehkä ei. On kuitenkin tolloa keksiä juttuja omasta päästä, kun voi kysyäkin.

      Jos on myymässä venettä, ei varmaankaan metsästä just tiettyä desing-kangasta Ameriikan maalta asti tai sitten niitä patjoja on tasan tarkkaan enemmän kuin kahdeksan ja kankaan hankinta on jätetty ompelimon huoleksi. Eikä se ompelimokaan silloin ole se maailmankaikkeuden edullisin. Toisaalta jos vaikka oliskin myymässä niin sit ainakin saadaan tietää tän LH-pallinaaman nimi ja vene. Se on se, mistä puuttuu yksi patja...


    • Usa on ameriikassa kirjoitti:

      Jos on myymässä venettä, ei varmaankaan metsästä just tiettyä desing-kangasta Ameriikan maalta asti tai sitten niitä patjoja on tasan tarkkaan enemmän kuin kahdeksan ja kankaan hankinta on jätetty ompelimon huoleksi. Eikä se ompelimokaan silloin ole se maailmankaikkeuden edullisin. Toisaalta jos vaikka oliskin myymässä niin sit ainakin saadaan tietää tän LH-pallinaaman nimi ja vene. Se on se, mistä puuttuu yksi patja...

      Mikä sinä olet arvioimaan toisten ihmisten motiiveja?
      Kysy, kun et tiedä, älä tulkitse.


  • Onko aloittaja ihan idiootti? Kun lukee koko ketjun, voi olla varma, että hän tietää melko tarkkaan mitä yhden patjan ompelu maksaa! Vai? Miksi siis kysyy?

    Toiseksi: hänen kuvailemassa tilanteessa, mitä vitun väliä sen yhden patjan ompelun hinnalla on, jos ompeluttaa niitä jättiläjän, ja vielä Jenkeistä asti tilatulla sikakalliilla kankaalla!?!

    Lopuksi: kun nyt kerran tilanne on sössitty, eikä uutta kangasta ehdi saada 7.1. mennessä, niin mitä nyt muka pitäisi tehdä ?????

    Kysellä täällä mitä yhden patjan ompelu maksaa??? Ei hyvää päivää....

    • Nää omat kankaat verhoilijalle -tyypit on söpöjä. Kaikenlaisia sukkahousuja hommataan huonekalun päälle vedettäväksi. Harmi vaan, että tällä kertaa kangas loppui kesken. Patjojen kokoa ei luultavasti ole vähätelty hintoja ja kankaan tarvetta neuvotellessa. Onkohan kukaan koittanut viedä purjemaakarille omat dakronit, voisi säästää pitkän pennin.


    • 13+13 kirjoitti:

      Nää omat kankaat verhoilijalle -tyypit on söpöjä. Kaikenlaisia sukkahousuja hommataan huonekalun päälle vedettäväksi. Harmi vaan, että tällä kertaa kangas loppui kesken. Patjojen kokoa ei luultavasti ole vähätelty hintoja ja kankaan tarvetta neuvotellessa. Onkohan kukaan koittanut viedä purjemaakarille omat dakronit, voisi säästää pitkän pennin.

      Nää lukutaidottomat tyypit on kyllä söpöjä.

      Mikäli olisit omaksunut aiemmat tekstit, olisit ehkä ymmärtänyt että ompelija (en minä) laski, miten paljon kangasta tarvitaan, jonka perusteella tein sitten tilauksen. Miksiköhän vaivaudun toistamaan itseäni, vaikka en usko tämänkään yksinkertaisen seikan menevän jakeluun - joillekin lukeminen/omaksuminen on ilmeisen haastavaa.

      Toisaalta tämä keskustelu on ollut ihan raikastava kokemus. Samalla tavalla kuin varusmiespalvelus aikoinaan - muistuu taas mieleen, että Suomessa on ihmisiä laidasta laitaan, menemättä sen enempää yksityiskohtiin.

      Ehkä eniten minua on yllättänyt se, että mikäli sopimukseen on (erittäin poikkeuksellisesti) eksplisiittisesti laitettu tiukka määräaika ja purkuklausuuli, en saisi laituriparlamentin mukaan edes oikeastaan valittaa saati sitten purkaa kauppaa, vaan minun pitää ymmärtää ja sietää virheitä. No, teidän mielipiteet on kuultu ja kauppa on purettu, tosin jo ennen keskustelun avausta. Odotan innolla, mikäli joku perintätoimisto ottaa yhteyttä ja haluaa lähteä kanssani käräjöimään yksiselitteistä sopimusta vastaan.


  • Minä en ymmärrä motiiviasi LH. Miksi lähdit kirjoittamaan tästä asiasta?

    Oletko sadisti vai trolli? Saatko mielihyvää jos teit sopimuksen jonka sitten voit riitauttaa, vai tuleeko mielihyvä tarinoiden keksimisestä tänne?

    Niin tai näin, reilua motiivia teoillesi on vaikea ymmärtää. Voisit ehkä vähän selventää tätä asiaa?

    • Voisin tietenkin selventää motiiviani. Voisin myös kirjoittaa tänne kotiosoitteeni ja pankkitunnukseni ja laittaa profiiliini kuvia itsestäni alasti - kuten mainittu, minulla oli omat syyni tehdä tiukka sopimus ja pitää kiinni määräajasta.

      Olisin paljon mielummin maksanut täyden hinnan virheettömästä tuotteesta. Koska määräajan ylittyminen tarkoittaa, että patjoilla on minulle enää rajallinen hyöty, käytin oikeuttani purkaa sopimus.

      Kysymykseni oli yhden patjan verhoilun hinta (kuten tiedät hinta ei ole loppusumma/8, vaan jotain ihan muuta). En ole hirveän tyytyväinen suuntaan, jonka tämä keskustelu on ottanut. En myöskään tiedä, miksi ylipäätään vaivaudun enää vastaamaan.


  • Niin LH, et ole tyytyvällinen koska muut eivät ole samaa mieltä kanssasi.

    Yrityselämä ei ole mustavalkoista, molempien osapuolten pitää välillä joustaa jotta hommat saadaan valmiiksi. Sinulta ei ole tullut mitään osoitusta että haluaisit ratkaista tilanteen. Viittaat vain kirjallisiin sopimuksiin ja odotat että tilanteen voi riitauttaa.

    Sen jälkeen kirjoitat ylpeästi asiasta tänne, ja odotat saavasi paljon sympatiaa. Mutta ei sitä tolla tavalla saa. Asioilla on aina kaksi puolta. Me voimme vain olettaa toisen osapuolen version tapahtumista, mutta omat sympatiat ovat ehkä enempi hänen puolellaan. Ja vain siksi millä tavalla sinä LH kirjoitat asiasta.

    Onnea patjaprojektillesi, kyllä asiat jotenkin varmaan hoituu. On maailmassa pahempia asioita kun näkyvä sauma kahdeksannessa patjassa.

    • Asialla on kaksi puolta, mutta ne eivät ole läheskään aina tasa-arvoiset. Tuli mieleen tapaus, jossa huumehörhö tappoi metrossa ihmisen koska luuli sen olevan hirviö avaruudesta.

      Tässä oli kaksi puolta toisaalta hirviö ulkoavaruudesta voi olla hyvä tappaa toisaalta ihmisiä ei saa tappaa. Jostain syytä oikeudessa motiiveja ei katsottu yhdenvertaisiksi.

      Yrityselämässäkin on tilanteita, joissa ei ole kuin yksi vaihtoehto.Esimerkiksi remburssin ehtojen täyttäminen.


  • Koko tähänastisen keskustelun luettuani tuli todella epämiellyttävä kuva aloittajasta. Juuri tällaisia hahmoja jokainen pienyrittäjä pyrkii kiertämään mahdollisimman kaukaa. Elämä vain on kerta kaikkiaan liian lyhyt ja arvokas tärvättäväksi tällaiseen touhuun.

    Ja joo, ymmärrän kyllä, että 'on sopimus' ja 'mitäs allekirjoitit' jne jne. Kyse onkin yleisestä inhimmillisyydestä ja joustavuudesta ihmisten välisessä toiminnassa. Virheitä sattuu itse kullekin.

    Tällaiset ihmiset ovat muuten myös yksi syy turvonneisiin sopimuskustannuksiin mm. erilaisten lakimieskustannusten muodossa. Kun kerran poteroidutaan, niin sitten poteroidutaan puolin ja toisin!

    • Samaa mieltä, aloittajan asenne ei ole mukava. Pienyrittäjän painajainen.

      Mitenköhän kaveri joustaa liikenteessä? Noin niinkuin tolla asenteella että sopimus on sopimus ja minä olen oikeassa? Ei ole varmaan kovin joustavaa touhua.


  • Mitä olet tilannut jenkeistä.kaikille sattuu virheitä .sulle ilmeisesti ei vaikka jotain viinin litkua olet penkeillesi kaatanutkin.Ethän ole antanut edes mahdollisuutta verhoilijalle korjata tilannetta.en minäkään sun auton romuas ottais jos sulta avaimet putoais ja sanois et mitäs pudotit, vaikka kyllä voisin näin tehdä.ei täältä kannata myötätuntoa hakea.

    • Käsittääkseni aloittaja oli tilannut jenkeistä verhoilukankaita.


    • Minusta asia on niin että ketjun aloittaja on asiassa aivan oikeassa. Tottakai ompelija sikäli saa sympatiaa että on tehnyt tahattoman virheen mutta totta on myös se että sopimukset täytyy pitää sovituilla ehdoilla. Sopimuksen tehdessään tietää mihin ryhtyy ja tietää myös että sillä kertaa tuli vaativampi asiakas jos asiat on sovittu ihan kirjallisesti. Suomi on täynnä esim autokorjaajia jotka veloittaa mitä keksityimmillä verukkeilla rahaa rahan lisäksi aina jälkeenpäin jos ei erityisen tarkoin sovita etukäteen asioista. Luulen että ketjun aloittaja on kohdannut monenlaista kun kerran teki kirjallisen sopimuksen. On myös totta että jos kyseistä kangasta niihin veneen penkkeihin ei saa suomeen muulla hinnalla kuin järjettömällä verrattuna yhden penkin tarpeisiin niin kyllä se on aivan oikein vähentää ompelijan palkasta se ylimenevä summa. ja jos summa on sama kuin ompelijan työpalkka niin ei sille ompelijalle jää siitä rahaa. asia on ihan sama kuin että jos viet auton esim korjaamolle esimerkiksi sisustan vaihtoon ja hinta on se ja se ja työntekijä luistattaa esim kytkimen pihalla ihan paskaksi niin sen kytkimen korjaus kyllä vähennetään työpalkoista lopussa. ja kun on olemassa pykälä että auton tullessa korjauksen jälkeen alkuperäistä paremmaksi niin asiakaskin joutuu osallistumaan laskuun niin eipä muuta kuin sanoa että laita sinne käytetyt ehjät osat että en maksa :) noin itse tekisin ja pyytäisin jonkun auton alle korjauksen ajaksi.. lopputulos olisi se että en olisi voittanut asiassa yhtään mitään enkä hävinnyt niin kaikkien PITÄÄ olla asiaan tyytyväisiä. jos joku jää katkeraksi niin ei ole minun vika, vahingot pitää korvata oli ne tahattomia tai ei. niin pyörii OIKEUDENMUKAINEN maailma. Edelleen asia on juuri niin että ketjun aloittaja on vahvimmin oikeassa tässä asiassa. oikeastaan jopa täysin. Ei myötätunnosta voi maksaa toiselle työstä jos sovittu lopputulos on muuta kuin sovittu. ei se oikeasti riitä että 7 asiaa 8 sta on hyvin jos sen kahdeksannen korjaus tulee maksamaan saman käytännössä kuin ne 7 aiempaa.. Sovittu aikataulu on myös sovittu aikataulu. Ei asiakasta saa odotuttaa yli sovitun ajan.. lopputulos on se edelleen että ketjun aloittaja tässä oikeassa on jos kaikki on mennyt kuten on kertonut ja ompelija toivottavasti oppi kerrasta myös asian että asia jäisi "ainutkertaiseksi" vahingoksi. Pitää ottaa huomioon sekin että sopimus saattoi olla hyvinkin opettavainen ompelijalle ja mikä parasta niin hän ei menettänyt oppirahoina tuhansia tai jopa kymmeniä tai satoja tuhansia vaan ainoastaan kolmenumeroisen summan työpalkkoja. sanoisin että asiahan meni hyvin juuri sen takia.. loppukommenttina vielä että ei sillä sisustalla mitään tee jos yksi osa on vääränlainen. aina löytyy joitain kelle sellainenkin kelpaa mutta jos kysymys on teetetystä työstä niin siitä tehdään kyllä ennen maksua alunperin sovitunlainen. Jotain hyvin pientä sanomista saa olla kun me olemme ihmisiä eikä täysin virheetöntä ole vaikka kunka yrittäisi mutta hyvin lähelle voi sitä päästä ja se yritys olkoon useinmiten riittävä jotta asiakaskin on riittävän tyytyväinen.


    • Oikeudenmukainen kirjoitti:

      Minusta asia on niin että ketjun aloittaja on asiassa aivan oikeassa. Tottakai ompelija sikäli saa sympatiaa että on tehnyt tahattoman virheen mutta totta on myös se että sopimukset täytyy pitää sovituilla ehdoilla. Sopimuksen tehdessään tietää mihin ryhtyy ja tietää myös että sillä kertaa tuli vaativampi asiakas jos asiat on sovittu ihan kirjallisesti. Suomi on täynnä esim autokorjaajia jotka veloittaa mitä keksityimmillä verukkeilla rahaa rahan lisäksi aina jälkeenpäin jos ei erityisen tarkoin sovita etukäteen asioista. Luulen että ketjun aloittaja on kohdannut monenlaista kun kerran teki kirjallisen sopimuksen. On myös totta että jos kyseistä kangasta niihin veneen penkkeihin ei saa suomeen muulla hinnalla kuin järjettömällä verrattuna yhden penkin tarpeisiin niin kyllä se on aivan oikein vähentää ompelijan palkasta se ylimenevä summa. ja jos summa on sama kuin ompelijan työpalkka niin ei sille ompelijalle jää siitä rahaa. asia on ihan sama kuin että jos viet auton esim korjaamolle esimerkiksi sisustan vaihtoon ja hinta on se ja se ja työntekijä luistattaa esim kytkimen pihalla ihan paskaksi niin sen kytkimen korjaus kyllä vähennetään työpalkoista lopussa. ja kun on olemassa pykälä että auton tullessa korjauksen jälkeen alkuperäistä paremmaksi niin asiakaskin joutuu osallistumaan laskuun niin eipä muuta kuin sanoa että laita sinne käytetyt ehjät osat että en maksa :) noin itse tekisin ja pyytäisin jonkun auton alle korjauksen ajaksi.. lopputulos olisi se että en olisi voittanut asiassa yhtään mitään enkä hävinnyt niin kaikkien PITÄÄ olla asiaan tyytyväisiä. jos joku jää katkeraksi niin ei ole minun vika, vahingot pitää korvata oli ne tahattomia tai ei. niin pyörii OIKEUDENMUKAINEN maailma. Edelleen asia on juuri niin että ketjun aloittaja on vahvimmin oikeassa tässä asiassa. oikeastaan jopa täysin. Ei myötätunnosta voi maksaa toiselle työstä jos sovittu lopputulos on muuta kuin sovittu. ei se oikeasti riitä että 7 asiaa 8 sta on hyvin jos sen kahdeksannen korjaus tulee maksamaan saman käytännössä kuin ne 7 aiempaa.. Sovittu aikataulu on myös sovittu aikataulu. Ei asiakasta saa odotuttaa yli sovitun ajan.. lopputulos on se edelleen että ketjun aloittaja tässä oikeassa on jos kaikki on mennyt kuten on kertonut ja ompelija toivottavasti oppi kerrasta myös asian että asia jäisi "ainutkertaiseksi" vahingoksi. Pitää ottaa huomioon sekin että sopimus saattoi olla hyvinkin opettavainen ompelijalle ja mikä parasta niin hän ei menettänyt oppirahoina tuhansia tai jopa kymmeniä tai satoja tuhansia vaan ainoastaan kolmenumeroisen summan työpalkkoja. sanoisin että asiahan meni hyvin juuri sen takia.. loppukommenttina vielä että ei sillä sisustalla mitään tee jos yksi osa on vääränlainen. aina löytyy joitain kelle sellainenkin kelpaa mutta jos kysymys on teetetystä työstä niin siitä tehdään kyllä ennen maksua alunperin sovitunlainen. Jotain hyvin pientä sanomista saa olla kun me olemme ihmisiä eikä täysin virheetöntä ole vaikka kunka yrittäisi mutta hyvin lähelle voi sitä päästä ja se yritys olkoon useinmiten riittävä jotta asiakaskin on riittävän tyytyväinen.

      Ketjun aloittaja otti näemmä näppiksen uudestaan käyttöön ; )


  • Melkoinen sankari tosiaan tässä kyseessä..! Sekin tässä oli outoa, että jos kerran se päivämäärä oli aivan ehdoton, niin miten hän voi nyt tässä episodin jälkeen sitä viimeistä patjaa vielä olla teettämässä? Eikös sekin ole silloin raakasti liian myöhässä???

    Kamala tyyppi.

  • Ketjun aloittajalle pitäisi hankkia hamekangas,näiltä kansallispukuisilta. Aina joskus tälläisiin vaikeisiin tapauksiin törmää,onneksi hyvin harvoin.
    Aina oikeassa,ei koskaan myönnä olevansa väärässä missään asiassa. Eikö muka Suomessa myydä kankaita?

  • Perheenisä kilpailee tämän kanssa, palstan koomisimman hahmon tittelistä

  • Tähän tarinaan liittyvä määräaika on ollut vuosi sitten. Ratkesikohan kahdeksannen patjan verhous, oliko kyseessä 8-patjainen jenkkivene kun kankaatkin piti tilata jenkeistä? saiko myyjä veneen kaupaksi vajaapatjaisena. lmeisesti rahasta oli kovin tiukkaa boten toivotaan että kaupat syntyi ja ostaja oli joku yhtä häijy kusettaja ja kauppaa puidaan kaikissa oikeusasteissa niin että kukaan ei pääse veneilemään eikä saa rahoja.

  • Voi luoja, onko tämän viestinaloittaja-tyynymiehen kaltaisia oikeasti olemassa ? Jos on, joku lakipykälä yrittäjien suojelemiseksi olisi enemmän kuin paikallaan. Jos empi yrittäjyyttä aiemmin, tuon luettuani suorastaan syntyy jo varma ei-päätös..

    • Onneksi sentään lainsäädäntö meillä on vielä kohtuullisen järkevää yrittäjänkin kannalta. Tuo patjamies oli hiukan imenyt itseensä vaikutteita amerikkalaisista TV-sarjoista, ja valitettavasti myös amerikkalaisesta normaalielämästä.


  • Suomessa on varsin suuri sopimusvapaus ja jokainen saa tehdä myös itselleen epäedullisia sopimuksia.

    Kun tarkastellaan tässäkin tapauksessa asiakkaan ja myyjän välisiä velvollisuuksia, sopimus määrää enemmän kuin yleiset periaatteet koska niistä on sopimuksen kautta sovittu toisin.

    Jos tässä pitää etsiä sitä, joka on toiminut väärin, niin ensimmäiseksi pitää sormen osoittaa sitä, joka on sitoutunut johonkin, mitä ei pysty pitämään.

    • ;)


    • ...Ja jos on sitoutunut pärjäämään psykiatrisen laitoksen ulkopuolella rettelöimättä yrittäjien kanssa, siitäkin tulisi tulla sanktioita jos tämä ei onnistu. Patjoja on myös laitoksissa...


  • Vanha ketju mutta aihe sama, eli paljonko maksaa veneen avotilan patjojen työ näin 2019 ? kokemuksia lähiajoilta kellään ? Ei pääkaupunkiseutu-hintoja, melkein mistä vain muualta suomesta silvuplee.

    • Jos et ymmärrä tuolle asialle aloittaa omaa keskustelua, ymmärrät varmaan kuitenkin ettet saa yhtään tolkun vastausta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos et ymmärrä tuolle asialle aloittaa omaa keskustelua, ymmärrät varmaan kuitenkin ettet saa yhtään tolkun vastausta.

      Oliko erilliselle ketjun aloitukselle täsmälleen samasta asiasta (patjan teettämisen hinta) joku täysjärkinen syykin, vai oletko vain pahalla päällä ?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Oliko erilliselle ketjun aloitukselle täsmälleen samasta asiasta (patjan teettämisen hinta) joku täysjärkinen syykin, vai oletko vain pahalla päällä ?

      No kaiva nyt sitten kaipaamasi tiedot tuosta uudelleen avatusta ketjusta. Jos löydät, hyvä niin. Jos et, ehkä ymmärrät, että tolkun vastauksen saaminen on kiven alla.


  • Heh, muistan tämän ketjun vuosien takaa... Kuinkahan lopulta kävi?

    Kun kerran kaivettu päivänvaloon, niin.... tässä stoorissa on muuten paljon mätää.

    1) Aikaraja patjojen valmistumiselle oli 7.1. Jos siihen mennessä ei saa tilattua uutta kangasta, niin patjat eivät valmistu ajallaan, teki ne kuka hyvänsä.

    2) Jos kerran 7.1. jälkeen valmistunut tuote ei ole minkäänlainen vaihtoehto, miksi ylipäätään vaivautua?

    3) Jos teettetty työ on ollut vanhojen patjojen uudelleen päällystäminen, miten yksi patja voi sen jälkeen olla väärän kokoinen, ellei se ole ollut väärän kokoinen jo alun alkaen?

    4) Kuka laatii moisesta ompelutyöstä monipykäläisen kirjallisen sopimuksen?

    5) Kuka vähänkään itseään kunnioittava ammattiompelija pistää nimensä moiseen paperiin?

    Eli keksitty sepustus koko juttu, jonka tarkoitusperä ja motiivi on täydellinen mysteeri.

    • Jännä nähdä vanha avaus täällä.

      Vastaus: Asia päättyi itseasiassa aika hyvin. Sain patjat ajoissa ja maksoin sovitun summan. Kummatkin osapuolet olivat tyytyväisiä (?)...

      Yllättäen (toisin kuin alunperin ilmoitettiin) ompelijalle olikin jäänyt (minun tilaamastani erästä) sen verran ylimääräistä kangasta, että viimeinenkin saatiin ajoissa valmiiksi. Miksi aluksi väitettiin kankaan olevan kokonaan käytetty - en halua analysoida.

      1: ei kysymystä

      2: Mitä merkitystä tällä tiedolla on? Päivämäärä oli tärkeä ja myöhäinen toimitus olisi ollut äärimmäisen harmillinen, mutta parempi kuin ei mitään.

      3: olikin tehty kaksi vasemman puolen patjaa ja nolla oikean - tai päinvastoin, en enää muista. Kuten veneissä yleensä, oikea & vasen eivät ole identtisiä...

      4&5: Suomessa on sopimuksen vapaus - missään ei ole väitetty kyseessä olleen monisivuisen sopimuksen. Kirjallisesti ilmoitettu & hyväksytty pitää olla valmis silloin & silloin tai muuten koko homma perutaan riittää. Oikeus voi miettiä tulkintoja jos on tarvetta...


  • niin siis paljonko se yksi patja nykyään maksaa teettää. yks vtun maku mitä joku takuu-jäärä huijannut ompelijaa 5 vuotta sitten, ei vois vähempää kiinnostaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Maisa menee naimisiin

    Seiska julkaisi että Maisa menee sittenkin naimisiin. Maisalla olisi nyt vauva ja olisi Jm kanssa naimisissa jos ei keskenmenoa olisi tullut . Olisiko
    Kotimaiset julkkisjuorut
    175
    7500
  2. Toni Nieminen rakastui 7 lapsen yksinhuoltajaan

    ja muutti tämän taloon. https://www.seiska.fi/Uutiset/Jatti-tylysti-ex-vaimonsa-Toni-Nieminen-iski-seitseman-lapsen-yh-aidin-paparazzikuvat
    109
    6417
  3. KORONAVIRUS: 11 milj. asukkaan Wuhan eristetty!

    Kiina on keskeyttänyt Wuhanin kaupungista lähtevän liikenteen. Wuhanin epäillään olevan uuden tappavan koroaviruksen alkulähde. WHO:n mukaan 11 miljo
    Maailman menoa
    175
    3428
  4. Koronavirus saapunut Suomeen

    Se on Lapissa tuli kiinalaisten turistien mukana. Miten käy joulupukki turismin? Onko lappi eristettävä?
    Maailman menoa
    193
    2587
  5. Zoo aloittaa yt't

    Huonolta näyttää.N.20 työntekijää liikaa.Kylmää on kyyti.
    Ähtäri
    36
    680