Kun täällä jatkuvasti esitetään toivomuksia ja jopa vaatimuksia, sanon minäkin jotain.
Toistuvasti on esitetty vaatimus jonkun kirjoittajan oikeudesta kirjoittaa. Minä vastaan: Täällä on kaikilla yhtäläiset oikeudet kirjoittaa, mutta myös velvollisuudet tarpeelliseen asiallisuuteen.
Olette usein kysyneet, miksi Ruuneperi käskee ja vaatii? En tee mitään edellisistä, esitän vain mielipiteeni, esittäkää muutkin!
Tällaiseen puuttumiseen olisi Luotsilla ja Ylläpidolla suoranaiset velvollisuudet, mutta kun mitään ei tapahdu, niin minun on ikäänkuin pakko jotain tehdä.
Jatkuvat kitinät ja vaatimukset toivottavasti loppuvat ja asialliset perustelut parannuksiin löytyvät.
Jatkan vielä toivomuksista: Monenlaisia toivomuksia viestien sisällöstä esitetään jatkuvasti. Vaatijoilla on itsellään oikeus ja velvollisuuskin toteuttaa itse vaatimuksensa. Kun toivomuksena on vaikkapa iloiset tai hauskat viestit, on muistettava, että hauskuttajana oleminen ei ole helppo, ei ainakaan itselläni.
Puen nyt Amalian joulukuuseksi Römpsänperällä, se taaphtuu ikäänkuin perheneuvottelun pohjalta ja kritiikkiä ja parannuksia saa esittää.
Kuules Anselmi, jos omia kriittisiä määritelmiäsi käytän, on tuo tuomasi joulukuusi korkeintaan jouluviisi tai peräti jouluneljä. Mistä tuollaisen känkkärän löysitkin? Ei näkösi vielä niin huonon pitäisi olla, ettet kuusta tuosta tuomastasi erottaisi.
Minkälainen mahtaakan olla makusi ulkonäön ja kauneuden suhteen? Siksikö minut aikanaan valitsit kun olin ainakin tuplasti muita suurempi ja näkyvämpi.
Älä nyt sentän, raks Amalia, kyllä minä ihastuin ja rakastuin sinun naiselliseen hehkeyteesi, jota toki oli runsaasti jo silloinkin.
Jos nyt pyrit kuusen asemaan, niin siirry joukuusen paikalle! Panen päähäsi joulutähden ja kynttilät käsiin, jotka voin sytyttääkin.
Ole sitten hetki ihailemanani joulukuusena, minä puolestani suoritan osana juhannuskoivuna porraspielessä.
Pientä selvennystä
20
133
Vastaukset
- jopas on
Monenlaisia toivomuksia viestien sisällöstä esitetään jatkuvasti. Vaatijoilla on itsellään oikeus ja velvollisuuskin toteuttaa itse vaatimuksensa. Kun toivomuksena on vaikkapa iloiset tai hauskat viestit, on muistettava, että hauskuttajana oleminen ei ole helppo, ei ainakaan itselläni.
Näin kehtaa ladata Ruuneperi. Itse olet se ainainen vaatija, jolle ei kelpaa kuin muutaman suosikin vastaukset. Ai, ne onkin mielipiteitä ? Muilla on samat oikeudet esittää mielipiteensä, kaikenlaiset !!!!Onpa ymmärtäminen vaikeaa!
Olen monta kertaa esittänyt käsirtyksiäni palstan tilasta ja niitä on aina nimitetty määräyksikseni. Selvikö nyt?
Joa esitetään vaatimuksia paremmista viesteistä, voi niitä itsekin tehdä - ihan vaikka mieleisiään!
- Kamunako
Niin.
Totuushan on se, että moni on täällä mielestään oikeassa ja oikeutettu antamaan ohjeita, tai ainakin kyselemään niiden perään.
Taas, ja ainiaan, samaa virttä, kopio tässä;
" Olette usein kysyneet, miksi Ruuneperi käskee ja vaatii? En tee mitään edellisistä, esitän vain mielipiteeni, esittäkää muutkin!
Tällaiseen puuttumiseen olisi Luotsilla ja Ylläpidolla suoranaiset velvollisuudet, mutta kun mitään ei tapahdu, niin minun on ikäänkuin pakko jotain tehdä. "
Niin kuka pyytää ja mitä tekemään.
Mielipiteenäni esitän ja vain oman mielipiteeni: - Jos lopettaisit noiden ohjeiden jakamisen ja valittamisen sellaisesta mitä muut tällä palstalla eivät kuuna valkiana valittaisi, olisi kaikilla Joulunakin hyvä mieli ja tahto muita kohtaan.
Palstalla on tasan kaksi valittajaa, valittavat toisistaan ja siihen minulla ainakan ei ole osaa eikä arpaa, joten selvittäkää keskenänne, tai valita yksityisviesteillä, niihin voi tarvittaessa hakea sitten riidan ratkomista vaikka oikeudesta, mutta kun tuntuu, että te olette molemmat oikeassa ja väärässä.
Sovittamaton tilanne, vetäkää pitkää tikkua, että palsta rauhoittuu valituksista ja opetuksista.
Hyvää Tapania sentään, koita rauhoittua, vanha kamu. - lopun alkua
Huruukko on näemmä taas herännyt ohjeistamaan palstalaisia.
- samoin ajattelin
lopun alku
Tosi on, "huru ruuna" taas kertoo noista omista vaikeuksistaan, kun hänen lukuisiin Joulun avauksiin ei kukaan osannut kirjoittaa järkevästi ja viisaasti mukamas?
Mitä meiltä tämän ikäisiltä hän oikein odottaa, kun itsekkin palaa edelleen tuohon vanhaan satuunsa, joka joskus oli kai mukavakin, mutta nyt todella typerä, siis minun mielestäni.
Olen toki muutaman "ohjeistus" kirjoituksen lukenut, jossa se kohdistetaan määrätylle henkilölle, mutta, että ja miksi joku palstalainen voisi edes esittää jotain omia sääntöjään tänne, vaikka niitä kutsuukin toivomuksiksi?
Ja taas tuo toive, että h ä n e n pitää puuttua Luotsin ja Ylläpidon toimintaan on tosi naurettava. Lopettaisi heti nuo erinomaiset luulonsa omasta erinomaisuudestaan!! Ja sitten pitäisi (yleensä) mukamas ymmärtää vanhuksia? Ei onnistu minulta. Sääntöjen vääntöä täällä kuten pörssissäkin. mutta korjausta ei rule toim,itusjohtahalta, lläpidolta, luotseilta eikä edes ex.sefultakaan,
YLE ei tunnu tietävän sekään vaikka sekin alkaa roimia kaksisuuntaisesti.
Pyydän vastauksia meilinä kun yhteystietoni ovat aina olleet julkiset aD MM
l'htien...([email protected], [email protected] ja tämä nikkini [email protected]). Myls puheenvuorojeni poistoista syy perusteluineen.
jokos mahtoi selvitä??
No niin, mitä muuta tänään tapahtuu. Nyt alkaa ulkoilubuumi niinkuin aina joulupyhien jälkeen viimeistään tapaninpäivänä.
Eilinen kirpeä pakkasilma on lauhtunut ainakin täälläpäin - 3:een asteeseen, on valoisa ja vaalean sininen taiväs pehmeiden pilvien välissä.
Lahjapaketteja on vielä muutamia kuusen alla. Jahka ovat kierrelleet kaikki muut vanhemmat, isovanhemmat ja isoisovanhemmat tulevat viimein tännekin isoisomammalle.
ps. Tuota vaan ihmettelen kuinka köyhää on ollut ylen tv-tarjonta tänä jouluna. Uusintoja uusintojen jälkeen. Pingviinejä on tullut katsottua tuutin täydeltä.
Jos huomenna kauppaan mennään nähdään kuinka vaisua on kaupan teko ja kauppakärryjen pohjalla ei maidon lisäksi paljon muuta näe.- "asiallisuutta"?
Ruuneperi
Selvennä hieman tuota kirjoittamaasi;..."mutta myös velvollisuudet tarpeelliseen asiallisuuteen"??
Miksi minä en ole huomannut mitään vaatimuksia, kuin sinun taholtasi? Kaivanko ne esiin tuolta arkistosta?
Oliko tuo loppu kirjoituksesi, Anselmista ja Amalisata, mitä toivot tänne?Eikö suomen kieli ole hallussa?
Kun mainitsin, että kaikilla on oikeus kirjoittaa palstalla, ei ainoastaan niillä, joiden oikeuksia perätään, lisäsin omana mielipiteenäni, että oikeus kirjoittaa, edellyttää myös velvollisuuden tarpeelliseen asiallisuuteen.- "asiallisuuta"
Ruuneperi kirjoitti:
Eikö suomen kieli ole hallussa?
Kun mainitsin, että kaikilla on oikeus kirjoittaa palstalla, ei ainoastaan niillä, joiden oikeuksia perätään, lisäsin omana mielipiteenäni, että oikeus kirjoittaa, edellyttää myös velvollisuuden tarpeelliseen asiallisuuteen.Ruuneperi
"Eikö suomen kieli ole hallussa?" Sinulla ei ilmeisesti ole?
Ei ole edes siankieli, muuta kuin keitettäessa, kuten lehmänkinkieli? Supistetun kansakoulun kävin ja olen niin onneton, kun selkäkin kumartuu kohti varpaita!
Mitä hiivattia sinä osallistut "akkojen" kitinään, jos ne joskus hieman ottavatkin mittaa toisistaan??
Sinullahan tuo tuntuu olevan jatkuva kitinä palstan tasosta, kuten myös nämä ohjeistuksesi toisille? - HyväHYVÄRuune
Ruuneperi kirjoitti:
Kun mainitsin, että kaikilla on oikeus kirjoittaa palstalla, ei ainoastaan niillä, joiden oikeuksia perätään, lisäsin omana mielipiteenäni, että oikeus kirjoittaa, edellyttää myös velvollisuuden tarpeelliseen asiallisuuteen.Hyvä Ruune, osaat vaatia ja jotain tasoa voi jo monen vuoden jälkeen vaatialin, tyhmäkin oppii lopulta kun näkee hyviäkin kirjoituksia. Älä välitä tuosta kiukuttelijaeukosta!
- johan on
Ompas kanttia vaatia tänne korkeakoulun käyneitä kielimaistereitta. Kyllä huruukko on nyt väärällä palstalla, menkööt muualla horisemaan tänne saa kirjoitella kuka tahansa suomen kielen taidosta riippumatta. - 70 ja risat
Sanoisin, että eräällä palstan kiintotähdellä muistitkkiu on joskus pahasti kateissa.
Olen ilmaissut mielipiteeni.Merkillisen monta kertaa on toistettu tuo sama perusasia.
Tasa-arvon nimissä, saavat kaikki täällä kirjoittaa. Itsestäänselvyyttä ei tarvitse toistaa. Muuta en juuri kirjoittanutkan!
Kun sitten kirjoitat kavereinesi, sinullakin on velvollisuus olla asiallinen, olla loukkaamatta henkilökohtaisesti muita.
Opiskeluun, vammaisuuteen jne. viittaaminen on harkittuna suorituksena uskomaton.- häjypoika
Ruuneperi on esittänyt toistuvasti lakia ja suomi24.fi sääntöjä rikkovia viestejä jopa toimiessaan sheriffinä eikä milloinkaan ole vastannut kun hänelle meilinä olen pyytänyt vastaamaan eivätkä avoimet kirjeet tms. ole koskaan tehonneet vaan esittää täällä väärää tietoa vaikka tämäkin keskustelu "Pientä selvennysta.."
antaa odottaa asialliisia perustelluja ja positiivisuutta.
Olen liikuntavammainen, mutta JALOOTOON MIES (lääkärin lausunto)
ei ole edelleenkään ylivoimainen este osallistua VESIJUOKSUUN yhdessä terveitten kanssa mm. "Ui kesäksi kuntoon" kampanjassa, johon olen edittänyt joskus jopa haasteen tällä palstllakin. ([email protected])
Asiallisia viestejä olettaisi ainakin luotsien ja sheririifffintähden omaavien kykenevän kirjoittamaan. Pyydän ikmoitusta vastauksisat profiilissani olevaan ooooooosoitteeseen.
- häjypoika
Luotsi fundsijan johdolla käytiin vuosi sitten polemiikkia johon ei parjattu osallistunut laisinkaan. Ruuneperi ei ole milloinkaan vastannut asiallisesti kun nikillään v. 2002
tuli mukaan. Hajupoika toivoi asiallisuutta myö jopa 40 wee palstalla Ellinboksia pyörittäneiltä "ikinuorilta" mm. senora Lyyli mukana ja nykyiisiä kahvipirttiläisiä.
Lue ruuneperi hajupoika 7..4.2003 ensi viesti tai 27.6.2003 TOIVOMUS.
Tämä siksi, ettei mikään UUDISTUS ole kkeskusteluja parantanut.häjypoika - jakolasku
Kyllähän sulla joku levy on jäänyt päälle kun sä jaksat jauhaa vuosien takaisia asioita! Palaa jo tähän päivään.
jakolasku kirjoitti:
Kyllähän sulla joku levy on jäänyt päälle kun sä jaksat jauhaa vuosien takaisia asioita! Palaa jo tähän päivään.
Tämä taitaakin olla se minnaSmile, joka nostelee vanhoja ketjuja esiin, kuten tämänkin. minnan mainoksia siinä ensin oli, jotka ylläpito on poistanut.
jakolasku kirjoitti:
KUUMA LEVY
on tarpeen keiton kypsymiselle tänäkin päivänä.
Laitoin juuri uuden keskustelun ja otsikkoon kirjan, joka ilmestyi 1850-luvulla orjuuden päättymisen aikoihin..
Aihe on edelleen ajankohtainen yleisessä keskustelussa ja erityisesti vaalien kynnyksellä.
Kristiina ei ilmeisesti ole tutustunut tämänkään palstan alkuvaiheisiin, joissa olisi paljon hyödyllistä meille kaikille opiksi ja ojennukseksi.
Leppoisissa kahvipöytäkeskusteluissa ei kyetty sopimaan edes sheriffistä ja kun Ruuneperia ei kukaan älynnyt kutsua eikä hänen esiin nostamansa ehdokas saanut kannatusta niin ruune heitti H Y V Ä S T I ! !
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa603503Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.232333Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1391985Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus171576Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631217- 621217
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501062- 59893
Kirkon kastekaava on väärin - oikea kaava löytyy Apostolien tekojen kirjasta
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää92887- 76852