Kissa SAIRAANA

1-vuotias tyttö

Eli aluksi luulimme tytön olevan tiineenä, mutta nyt kissan ruokahalu on kasvanut, mutta paino laskenut, luut törröttävät ja silmät uponneet päähän. Ei jaksa liikkua, leikkiä toisen kissan kanssa, nukkuu päivät pitkät. Maha kasvanut kovaksi ja tunnen pullistuman. Lisäksi tyttö ei ole saanut rokotuksia, eilen annoin madotuksen.

Lääkäriin emme pääse ilman 100 e. Mitä tehdä tilanteessa jossa ei pääse lääkäriin? Pitäisikö turvautua Leyseriin (eerikäisen seuraaja)? Tuntuu pahalta seurata vierestä kun kissa kärsii..

Ja nyt sitten ei tarvitse saarnata kissojen oloista! Olot ovat hyvät, aina olen saanut hankittua ruokaa ja kaiken tarpeellisen, paitsi rokotukset. Pienokaiset ovat tärkeimpiä asioita elämässäni joten heille viimeiseksi haluan mitään pahaa. Tukirahani vain loppui kuin seinään. Kissani tarvitsee apua, MITÄ TEEN?

13

1635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisu

soittele eläinlääkäreille ja kysele että voisiko maksaa myöhemmin ja että kissa on todella sairas..kannattaa yrittää. varmasti uskon että joku on valmis auttamaan, koska elänlääkärin tehtävä on parantaa kissan oloa. myös eläinsuojeluyhdistykseltä voisi kysyä koska yksityiset ihmiset saattaisivat mielellään lahjoittaa rahaa tälläiseen.. siis puhelin käteen ja soittelemaan. voisit kysyä myös joltain kaverilta rahaa lainaan jos joku voisi lainata.. toivon että kisu pääsee lääkäriin..ja voimia. tiedän miltä tuntuu seurata kissan sairautta ja odottaa että pääsee lääkäriin. voimia siis sinulle.

• Osamaksu

Monet eläinlääkärit antaa maksuaikaa tai osamaksulla, heidän tavoitteenaan on eläinten hyvinvointi, ei niiden kärsiminen. Oletko alkuperäinen edes kysynyt?

Ja miten niin et pääse eläinlääkärille ilman 100 euroa?

• Kaskas

Kuulostaa siltä, että sillä voisi olla iso kasvain vatsassa. Kuinka kauan se on ollut kipeänä? Tuollaiseen kuntoon ei ihan hetkessä mennä, käytitkö lekurissa aikaisemmin, kun vielä oli rahaa?

• mimmuli

vein kissan pieneläin klinikalle päivystykseen,
        kun tuli maksun aika sanoin etten kiireessä ottanut lompakkoa mukaan ja kysyin voisinko saada laskulle.
        sain laskulle ja kissan silmäkin parani:)

onnea sinun kisullesi myös.

• seurata vierestä

...kun kissa kärsii. Sinun olisi kuulunut hoitaa tilanne ajoissa! Miten voit epäillä että kissasi on tiineenä? Annatko sen kulkea leikkaamattomana ympäriinsä? Mitä oikein ajattelit tehdä pennuilla?
      Ja miksei vuoden ikäistä kissaa ole ikinä rokotettu? Oletko ihan hullu!?! Oliko tämä ensimmäinen madotus?

Ehkä kissasi on räjähtämäisillään matoihin. Siis ajallaan suoritetut rokotukset ja madotukset olisivat voineet ehkäistä tämänkin tilanteen!

Käsittämätöntä eläintenpitoa...

Tuet eivät lopu kuin seinään (varsinkaan opintotuki, jonka epäilen olevan kyseessä koska tapasi hoitaa asioita kuullostaa opiskelijakakaran tasoiselta), vaan niistä ilmoitetaan etukäteen ja silloin on aikaa hakeutua sosiaalihuollon piiriin.

Eläinlääkärin polimaksu on alimmillaan 25e, joten mikä ihme tuo 100 euroa on?

Voisitko tästä lähtien hoitaa eläimesi kuntoon niin kuin ne kuuluu ja sen jälkeen olla ottamatta lisää, kun se ei näytä oikein sulta sujuvan?
      Mene töihin ja kanna vastuusi!

• kissamuori

Onko paikkakunnallasi kissanystävien yhdistystä tai jotain muuta eläintensuojelu yhdistystä. Siltä voit saada avustusta tällaisessa akuutissa tilanteessa. Joillakin paikkakunnilla kissanystävät avustavat myös kissojen kastraatio maksuissa.Minun sisaren kissalla oli samoja oireita ja kisulla olikin sitten sokeritauti.Loppu olikin sitten surullinen.Kissalla oli todella vaikeaa ja romahdus tuli hyvästä hoidosta huolimatta. Voimia sinulle että löydät ratkaisun ja saat vietyä kissasi eläinlääkäriin.

• Kertomus

Minun mielestäni eläimiä ei kannata ottaa jos on taloudellinen tilanne niin heikko, että jos eläin sairastuu, ei ole varaa viedä lääkärille sitä.

Ei voi turvatua siihen että eläin pysyy terveenä. Todellakaan. Kaikkea voi sattua. Meillekin tuli oksennustauti sisäkissalle ilman mitään syytä. 200e meni kissan eläinlääkärikäynteihin ja lääkkeisiin. Otettiin röntgen ja pistettiin nestettä tiputuksella ym.

Kyllä joku varmasti löytyy joka voisi auttaa sinua rahallisesti kissasi hoidossa, kun maksat takaisin. Itse en voisi todellakaan katsoa vierestä lemmikkini kärsimystä, ikinä. Omat mukavuudet vähemmälle ja lemmikki hoitoon.

• Kitrus

kuulostaa vatsakalvontulehdukselta, mutta voi olla mikä tauti vaan. kissa tohtoriin nyt pikimmiten. kaupungin eläinlääkärille pääset kyllä vähemmälläkin kuin sadalla eurolla, meilläpäin klinikkamaksu on 7 euroa ja siihen sitten hoitomaksut. ja usein ell:lä on periaatteena, että ensin kissa kuntoon sitten mietitään raha-asioita. pääsin itsekin aikoinani opiskellessani ell:n ilman rahaa, kun oli hätätapaus kyseessä.

• alkuperäinen

Kissoja hankittaessa raha riitti hyvin kissojen hoitoon ja lääkärimaksuihin. Asiat vain joskus voivat päätyä näin, työpaikka menee alta, tukirahaa ei saa jne. Olen todellakin vastuuni tunteva, kissat ovat kuin lapsia, eläviä olentoja, niiden kuulu kärsiä! Ymmärrän huolenpitonne, eläimillä myöskin oikeudet, muu tule kysymykseenkään.

Ystäviä minulla ei ole, rahaa en voi siis mistään lainata. En tulisi tänne kysymään neuvoa jos tietäisin mitä tehdä. Soitin 4:lle eläinlääkärille ja sanoivat etteivät ota laskulle. Pitää siis painostaa?

Annoin tytölle muutama pvä sitten matokuurin ja maha näyttää löystyneen, tyttö liikkuukin normaalisti ja leikkii. Olen kuitenkin sitä mieltä, että vien tytön lääkäriin tutkittavaksi. Ei tämä näin voi jatkua.

Kiitokset vielä teille kaikille ja vakuutan pikkuisten olevan hyvissä käsissä!

• Voi hyvänen aika

Miten vielä kotona soittelet, kun sinun pitäisi olla jo eläinlääkärillä?! Kissasi vaikuttaa todella sairaalta..ei syö ja silmät painuneet sisään..voi hyvä ihminen, älä mieti rahoja, vaan mieti, miten kissasi kärsii! Nyt lopetat soittelun ja menet suoraan eläinlääkäriin, esim. päivystykseen, hoidatat kissan ja sitten kun tulee maksun aika (älä heti ovella huutele, että täältä sitä tullaan ilman rahaa), sanot että nyt on sellainen tilanne, että pystyt maksamaan vain näin ja näin vähän, esim 30e ja sitten kysyt voisitko maksaa osissa tai myöhemmin. Ole itsekin opiskelija ja tehnyt ihan samoin. Oma kissani kipeytyi niin pahasti, että minulta meni useita satoja euroja eläinlääkäriin, joita maksan vieläkin. Kissaani ei voitu pelastaa, vaikka ajoissa sen hoitoon veinkin, toivottavasti sinun kissastasi saadaan vielä terve. ÄLÄ JÄÄ ENÄÄ ODOTTELEMAAN vaan mars lääkäriin ja HETI!!! Kirjoittele sitten, miten kävi.

• perkele

Jos työpaikka menee alta, sitten mennään työttömyysrahan tai sosiaalirahan varaa, tiesitkö.
        Olit työssäkäyvä ihminen, ja väität vakavissasi ettei sinulla ole ollut rahaa rokotuksiin? Ja kutsut itseäsi vastuulliseksi?!? Jokin mättää..
        Miten minulla on aina ollut rahaa ruokkia, madottaaa, rokottaa ja huom! leikata kaksi kissaani opintotuella? Jaa-a...

Kissa ei laihdu luisevaksi muutamassa päivässä, joten mikset vienyt heti hoitoon kun huomasit oireet? Ja miten voit sen antaa juosta pihalla leikkaamattomana? Arvaa mitä, jos se olisi rokotettu, se olisi tod.näk. kunnossa.

Ääliö, ei voi muuta sanoa. Siitäs sait.
        Ehkä olisi tosiaan parempi jos viet kissasi jonnekin leyserille, niin sille etsitään vastuullisempi koti!

• Dinsku

tämä kirjoitus!!! Kuulostaa todella siltä että kissallasi olisi matoja, ollut jo erittäin pitkään ja kissasi kärsii silmiesi edessä. Miksi madotit vasta näin myöhään?? Kissan hyvään PERUSHOITOON kuuluu myös huolehtia sekä rokotukset että madotukset ajoissa kuntoon!! Ja todella se kissan leikkauttaminen, ainakin tässä tapauksessa. EI pidä ottaa kissaa tai muitakaan eläimiä, jos niistä ei ole varaa huolehtia. Anna nyt hyvä ihminen kissasi johonkin hyvään perheeseen, jos sinulla ei ole enää nykyisin siitä varaa huolehtia!

• perkele

Täällä me henkeä pidätellen odotamme kissasi kuulumisia, vastuullinen 1-vuotiaan, rokottamattoman, leikkaamattoman tytön huoltaja!
      Onko se vielä hengissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe