Miksi minä en maksa Tv-maksua

Telkkarin katsoja

Minä en maksa Tv-maksua, koska en katso Ylen ohjelmia! Katson pelkästään kolmosen, nelosen, subtv:n ja esim. Music Tv:n ohjelmia ja satun tietämään ettei tuosta TV-maksusta mene noille kanaville senttiäkään. Jos TV-maksun rahat jakautuisivat myös edellä mainitsemilleni kanaville, voisin kyllä maksaa TV-maksun.

Minusta on törkeää, että ihmisiä pakotetaan maksamaan sellaisesta asiasta mitä ei tarvitse, kuten YLEN ohjelmista. Sama asia kuin ihmisiä pakotettaisiin maksamaan vaikkapa jostakin lehdestä, jonka lukeminen ei kiinnosta. Eli et saa lukea tai tilata mitään lehtiä, ellet pakkotilaa jotain valtion tahon lehteä! Voiko tälläinen pakkomyynti olla edes laillista? No onhan se tietysti kun kyseessä on valtion laitos.

Olen täysin valmis maksamaan palveluista joita käytän, mutta minusta ihmisellä pitää olla oikeus valita mitä palveluita haluaa käyttää ja maksaa vain niistä.

Minusta systeemi pitäisi olla vaikka sellainen, että kaikkien joilla on televisio, pitäisi maksaa pientä maksua jolla katetaan TV:n lähettämisestä aiheutuneet kulut kuten antennit ja muut laitteistot. Ja jokainen voisi tilata haluaamiaan kanavia ja maksaa vain niistä joita katsoo.

22

1564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Egon

      Minäkään en katso Mtv3-kanavaa. Silti minun pitää maksaa kaupassa tuotteiden hinnoissa niiden mainosten hinta, joita ko. kanavalla esitetään. Enkö voisi saada alennusta, koska en mainoksia tarvitse? Maksatko sinä kenties alennuksen erotuksen, koska minä tarjoan sinulle tv-luvan?

      Ei tarvitse vastata.

      • lässyn

        lässyn lässyn laaadilaa! Jos yksi ei katso, muut katsovat enemmän.


      • joraa
        lässyn kirjoitti:

        lässyn lässyn laaadilaa! Jos yksi ei katso, muut katsovat enemmän.

        ..persaukisen pummin kommentti.


      • Miksei voisi aloittaa boikottia ulkomainoksien tuotteita vastaan, ottaa listalle suorajakelulla mainostetut, sitten laajentaa sitä lehdissä, radiossa, ...
        Jos bussin kyljessä on mainos, pitäisikö odottaa seuraavaa?


      • poraa
        joraa kirjoitti:

        ..persaukisen pummin kommentti.

        ..enemmän maksavan pelkuri-lampaan kommentti.


    • Hömppäveikko

      >>
      Minusta on törkeää, että ihmisiä pakotetaan maksamaan sellaisesta asiasta mitä ei tarvitse...
      >
      Katson pelkästään kolmosen, nelosen, subtv:n ja esim. Music Tv:n ohjelmia ja satun tietämään ettei tuosta TV-maksusta mene noille kanaville senttiäkään. Jos TV-maksun rahat jakautuisivat myös edellä mainitsemilleni kanaville, voisin kyllä maksaa TV-maksun.
      >
      Olen täysin valmis maksamaan palveluista joita käytän, mutta minusta ihmisellä pitää olla oikeus valita mitä palveluita haluaa käyttää ja maksaa vain niistä.

      • Telkkarin katsoja

        Ilmeisesti sinä katsot mielelläsi Yleisradion ohjelmia ja vihaat ns. "kaupallista paskaa" ja siitä syystä olet erittäin tyytyväinen nykyiseen systeemiin. Niin olisin minäkin jos Yleisradion ohjelmatarjonta olisi mieleeni.

        En ole väittänyt ettenkö tarvitsisi televisiota, päinvastoin! Satun vaan pitämään enemmän mainoksilla rahoitettujen kanavien ohjelmista ja siitä syystä en tunne velvollisuudekseni maksaa Yleisradiolle heidän ohjelmistaan, joita en katso. Tässäkö ei ole mitään pakottamista?

        Käsittääkseni noin 90% Tv-maksusta menee nimenomaan Yleisradion ohjelmiin ja noin 10% yleisen televisioverkon ylläpitämiseen. Tämän 10% osuuden eli noin 20e vuodessa kyllä maksaisin mukisematta, koska se menee asiaan.

        Eikö kukaan ole tässä asiassa minun puolella?
        Olenko kaikkien mielestä, joku tyhjätasku pummi joka puhuu täyttä potaskaa?

        Sitäpaitsi nykytekniikalla (digiboxi), voitaisiin hyvin salata Ylen kanavat ja ne saisi näkyviin maksamalla TV-maksun. Toivon että tällainen systeemi tulee käyttöön kunhan analogiset lähetykset loppuvat.


      • Hömppäveikko
        Telkkarin katsoja kirjoitti:

        Ilmeisesti sinä katsot mielelläsi Yleisradion ohjelmia ja vihaat ns. "kaupallista paskaa" ja siitä syystä olet erittäin tyytyväinen nykyiseen systeemiin. Niin olisin minäkin jos Yleisradion ohjelmatarjonta olisi mieleeni.

        En ole väittänyt ettenkö tarvitsisi televisiota, päinvastoin! Satun vaan pitämään enemmän mainoksilla rahoitettujen kanavien ohjelmista ja siitä syystä en tunne velvollisuudekseni maksaa Yleisradiolle heidän ohjelmistaan, joita en katso. Tässäkö ei ole mitään pakottamista?

        Käsittääkseni noin 90% Tv-maksusta menee nimenomaan Yleisradion ohjelmiin ja noin 10% yleisen televisioverkon ylläpitämiseen. Tämän 10% osuuden eli noin 20e vuodessa kyllä maksaisin mukisematta, koska se menee asiaan.

        Eikö kukaan ole tässä asiassa minun puolella?
        Olenko kaikkien mielestä, joku tyhjätasku pummi joka puhuu täyttä potaskaa?

        Sitäpaitsi nykytekniikalla (digiboxi), voitaisiin hyvin salata Ylen kanavat ja ne saisi näkyviin maksamalla TV-maksun. Toivon että tällainen systeemi tulee käyttöön kunhan analogiset lähetykset loppuvat.

        Jos kerran kysymys on ohjelmatarjonnasta, niin kuinka kävisi sitten, jos tilanne olisi kanavien suhteen toisin päin? Eli jos Yleisradio rahottaisi toimintansa vaikka mainoksilla ja MTV3 ja Nelonen toimisi lupamaksurahoilla.

        Maksaisitko sitten siinä tapauksessa ihan mielelläsi tämän vajaat 200 euroa joka vuosi?


      • jossitella
        Hömppäveikko kirjoitti:

        Jos kerran kysymys on ohjelmatarjonnasta, niin kuinka kävisi sitten, jos tilanne olisi kanavien suhteen toisin päin? Eli jos Yleisradio rahottaisi toimintansa vaikka mainoksilla ja MTV3 ja Nelonen toimisi lupamaksurahoilla.

        Maksaisitko sitten siinä tapauksessa ihan mielelläsi tämän vajaat 200 euroa joka vuosi?

        Aivan turha jossitella. Kaupalliset kanavat lähettvät semmoista ohjelmaa mistä ihmiset pitävät. Ykkönen ja kakkonen taas lähinnä vain asiaohjelmia joita ei viitsi katsella kuin aniharvoin jos silloinkaan.


    • Rich

      Saatanan koulujakäymätön pikkupalkkainen mitättömyys, sulla vain ei oo rahaa maksaa mitään.

    • Katsoja

      Yleisradion asiaohjelmat ovat ainoita ohjelemia joita televisiosta viitsii katsoa. Ime sinä vaan pääs täyteen kaupallisten kanavien lähettämää viihdesarjapaskasontatykitystä! Sopii just sun tasoisilles taliaivoille!!!

      • myöskin katsoja

        Kyllä sitä ylenkin kanavilta tulee aika paljon turhaa huuhaa-ohjelmaa. Ja ymmärtääkseni esimerkiksi MTV3-kanavaa katsotaan huomattavasti enemmän kuin ylen kanavia. Joten ilmeisesti aika suuri osa suomalaisista tykkää katsoa "viihdesarjapaskatykitystä". En kuitenkaan usko, että se tekee heistä yhtään sen huonompia ihmisiä.


      • Hippi sika

        Kyllä sitä huudellaan hävyttömyykisiä ja nimitellään ihmisiä, näin kasvottomasti netin kautta. Tokkopa vittuilisit tolla tavalla päin naamaa sille naapurin 192cm 110kg mörölle, joka rakastaa salattuja elämiä ynnä muuta hömppää yli kaiken?? Voi olla että repisi sulle aika äkkiä uuden persläven?

        Joten nauti sinä ylen tarjonnasta ja maksa lupamaksu. Minä sivuutan 1 ja 2 kanavat ja maksun, koska mielelläni katson sitä " viihdesarjapaskasontatykitystä" Esim. väsyneenä duunin jälkeen.


    • jouni

      Mtv:n,Nelosen jne ohjelmia katsovat lähinnä alle 10-, ja yli 80 vuotiaat, ihmiset joiden aivotoiminta on jokseenkin vajaata. Mtv:n ja nelosen ohjelmia katsoessa ei sinunkaan tarvitse paljoa vaivata kahta aivosoluasi.

      Mtv:n ja nelosen ohjelmat sopivat tosiaan
      mainiosti tuollaisille aivottomille olioille kuten sinä!

      • zeppo

        Sähän vaikutat todelliselta älyn titaanilta. Taidat olla oikeasti aika helvetin hölmö. Mistä tollasia sikiää. Sinunlaisesille kuuluisi tehdä kastraatio, niin olisi ainakin tulevaisuus turvattu.

        Ja luulen, että sä et paljon ylen dokumenttejä katsele. Voisin kuvitella, että oot joku rasvanen, idiootti amispoika, joka kattoo jännittyneenä smackdownii ja huudattaa ruosteisessa takaveto toyotassa radio cityä. Että sillee. Vammanen


      • Hanne

        Zepon kanssa täytyy kyllä olla samaa mieltä siitä, että kylläpäs on joku saanut taas todella typerän kommentin kasattua. Ilmeisesti Suomessa sitten on aika paljon alle 10-vuotiaita ja yli 80:siä, sillä käsittääkseni maikkaria ja nelosta katsotaan hiukka enemmän kun ylen kanavia. Ja eiköhän jokainen saa katsoa sitä mitä haluaa ilman, että joku idiootti herjaa. Jotenkin tuntuu, että sinä taidat Jouni olla itse alle 10-vuotias. Sillä tasolla ainakin kommenttisi on.


      • mensa
        zeppo kirjoitti:

        Sähän vaikutat todelliselta älyn titaanilta. Taidat olla oikeasti aika helvetin hölmö. Mistä tollasia sikiää. Sinunlaisesille kuuluisi tehdä kastraatio, niin olisi ainakin tulevaisuus turvattu.

        Ja luulen, että sä et paljon ylen dokumenttejä katsele. Voisin kuvitella, että oot joku rasvanen, idiootti amispoika, joka kattoo jännittyneenä smackdownii ja huudattaa ruosteisessa takaveto toyotassa radio cityä. Että sillee. Vammanen

        Siinähän pelle tuijotat salattuja elämiä. Se sopii hyvin sun tasoisille imbesilleille.


    • mensa

      Et maksa koska olet taliaivo jonka ainoana viihdyykkeenä on maikkarin salatut elämät ja muu vastaava paska.

      Hyvää jatkoa talipatti!

      • IQ165

        Katkera tarkastajako se tuntojaan taas vuodattaa? Vai yksi ylen tarpeettomista johtajista?


      • joo

        Miksi kenenkään pitäisi asiapitoisia ja vakavalla naamalla lähettyjä lähetyksiä raskaan työpäivän jälkeen katsoa? Aivojenkin pitää joskus levätä, joskus pitää päästää vapaalle. Ja se onnistuu helpoiten roskasarjojen avulla. Katso joskus vaikka Nelosen Tuho-osasto ja vertaa sitä jonkin kirjailijan haastatteluun yleisradion kanavilla. Kumpaakohan ohjelmaa luulet että ihmiset mielummin katsovat? Elämässä on muutenkin koko systeemin takia liikaa murheita ja on hyvä että lähetetään "roskasarjoja".


    • kuin minä

      siis olenko mä kirjoittanut tän??? Unissani tai jotain. Ihan kuin mun kirjoittamaa.

    • derevo

      minun taloudessani jossa on 2 henkilöä vain minä katson ylen kanavia. veljeni ei katso eikä omista telkkaria ja katsoi minun telkkaria vain muutama kerta vuoden aikana. mutta tv lupa on aina sama riippumatta paljonko henkilöä taloudessa katsoo ylen kanavia. vielä haluan sanoa että suomailaisten ohjelmien laatu on niin huono verrattuna venäläisiin kanaviin. kun laitan lautasen parvekkeelle tarvitsen suomalaisia kanavia vain harvoin, koska niistä tulee niin harvoin mielenkiistoista. vielä vituttaa että juontajilla on aika usein paska ääni. joiduin olla katsomatta jotain ohjelmia juontajan paskan äänen takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe