Alkoholistinaisen puhelut

Ikuinen riesako

Miten 40 vuotta juoneen alkoholistinaisen saa lopettamaan soittelun? Jos kerran vastaa hänen puheluunsa. Hän ei muista sitä, vaan soittaa heti puhelun loputtua uudelleen ja uudelleen kymmeniä kertoja ja hokee samaa asiaa niin kauan kun sitä jaksaa kuunnella. Ellei hänelle vastaa, sama asia. Silloin hän horisee sekavia jankutusjuttujaan puhelinvastaajan täyteen. Ettei sinne mahdu enää muiden viestejä.
Tekstiviestejä hän ei onneksi osaa laittaa.
Hän soittaa uudestaan ja uudestaan, siksi, että 40 vuoden juominen on tuhonnut aivot, eikä hän muista enää minuutin jälkeen juuri soittaneensa ja kertoneensa jo asiansa. Tälläisiä mielenkiintoisia juttuja, kuten esim.hänen vuosia sitten jo kuolleen äitinsä puhelinnumerosta tulee hänelle puheluita ja siellä ei kukaan puhu mitään.
Välillä hän raivoaa ja huutaa puhelimessa ja vihaa milloin mitäkin ja ketäkin. Haukkuu kaikkia ihmisiä halveksien. Kaikki ihmiset pitää aina hakata. Hän toivoo monien mm.kuolevan esim.ominen lastensakin. Tämä on tosi raskasta. Puhelinnumeroakaan en voi alkoholistin puhelinterrorin takia vaihtaa, kun olen ammatiltani yrittäjä.
Miten tuollaisen tyypin saisi lopettamaan tälläisen soittelun?
Tavalliset puheet ei auta, eli jos häntä pyytää lopettamaan tämän puhelinterrorinsa. Ei hän ymmärrä sitä, eikä edes muista sitä.

30

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------

      Sano aina, että ei ole aikaa, ja lyö luuri korvaan.
      Eiköhän muutaman kymmenen kerran jälkeen opi.

    • Nuori lääkäri

      Voit huoleti lisätä juomista, suositus on nauttia 17 annosta alkoholia per päivä sekä vastata 17 kertaa soittoihin.

      • ...

        Olet vain lukua 17 jankuttava idiootti..


    • Auttamisyritys

      Hyvä ehdotus tuo nosta luuri ja lyö korvaan samantien. Silloinhan ei tekstiviestejäkään pääse tulemaan. Entä voisiko yhdestä numerosta tulevia soittoja estää? Jos kysyisit puhelinlaitokselta.

      Ymmärrän kyllä että tällä ihmisellä on hätä, mutta apu pitäisi löytyä jostain muualta kuin yhdeltä ihmiseltä. Jos laittaisit yhden tekstiviestin ja selittäisit asian, ettet jaksa ja että etsisi apua asiantuntijoilta.

      • Ei apua näistä

        Ei tälläiset tekstiviestit neuvot häneen ole tehonneet, niitä on muutkin hänelle laittaneet ja selittäneet, ettei hän saa häiritä noin muita ihmisiä. Mutta hänellä on vaikeuksia ymmärtää asioita mistä hänelle huomautetaan. Hän myös ilmeisesti unohtaa ne samantien.
        Nimim."Auttamisyritys" Ei häneltä tule tekstiviestejä, koska hän ei osaa käyttää tekstiviesti toimintoa. Mutta ääniviestit jää puhelinvastaajaan. Niitä tulee sinne jopa 25 kpl yhden päivän aikana, joissa hän jankkaa, jotain samaa sekopäistä asiaansa.
        Luurin sulkeminen samantien ei myöskään ole auttanut mitään.


    • Kokenut lääkäri

      Huono ehdotus, suositelen vastaamaan puheluihin 17 kertaa päivässä.

    • Auttamisyritys

      Tosiaan luin huonosti viestisi, tekstiviestejä hän ei pysty lähettämään.

      Entä oletko kokeillut kysyä operaattorilta, josko yhden numeron puhelut voisi estää?

      On minullakin ollut joku vuosi sitten samanlainen. Onneksi lopetti muutamassa kuukaudessa kun pidin paljon kännykkää suljettuna. Minulta se onnistui kun lähisukulaiset tiesivät asiasta enkä ole yrittäjä, joten mitään tärkeitä puheiluita ei tule. Osa myös saa yhteyden e-meilillä. Mutta tietenkin sittenkin oli kurjaa.

    • ohje ilmainen
    • injat poikki

      Hae oikeudesta lähestymiskielto.

    • aikuisten oikea

      Miksi olet antanut puhelinnumerosi hänelle?

      Itse tilanteessasi menisin henkilökohtaisesti paikanpäälle selvittämään asian hänen kanssaan. Tämä varmasti johtaisi jonkinlaiseen ratkaisuun. Antaa ikävän kuvan sinusta, että täällä valitat ja kyselet neuvoja, kyllä aikuisten ihmisen tulisi kyetä selvittämään välinsä muutenkin kuin suomi-foorumilla. Ihan Oikeasti!

      • Palstamääräilijäkö?

        Miksi olen antanut numeroni? Koska olen joutunut selvittämään, hänen omaisensa kuolemantapauksen vuoksi perikunnan asioita hänen kanssaan.
        Se vaatii monenlaista yhteydenpitoa kyseiseen henkilöön. Myös puhelinyhteyttä.
        Et taatusti menisi itse tämän henkilön luokse.Koska et voi edes kuvitella millainen tämä henkilö on. Mutta minäpä olen joutunut menemään. Hänelle on turhaa alkaa selittämään, mitään puhelinhäirinnästä. Hän käy silloin kimppuun yms.
        Hän saa hallitsemattomia raivokohtauksia. Poliisit ja mielenterveyspuolen ihmiset ei jaksa pahemmin panostaa häneen, koska hän ei ole ketään vielä onnistunut tappamaan tms. Mutta erittäin uhkaava hän on ja monet pelkäävät häntä. Viimeksi käydessäni hän heitti minua leipäveitsellä. Koska hän on ns.juoppohullu ja agressiivinen arvaamaton ilman syytäkin.
        Heittelee astioita ja tavaroita. Minä en valita! Minä kuvasin vain tilannetta.
        Miksi kyselen neuvoja? Siksi, koska ajattelin täällä olevan ihmisiä, joilla on kokemusta tälläisistä tilanteista ja on mielenkiintoista tietää, miten he ovat selvinneet samanlaisista ongelmista.
        Onko sinun tehtäväsi täällä määritellä, kuka täällä saa kirjoitella ja minkälaisista asioista? Onko tuokaan nyt oikein aikuismaista? Suosittelen sinulle, ettet esittäisi täällä muille näitä olettamuksiasi tähän tapaan, koska et tiedä, etkä ilmeisesti edes ymmärrä, ihan kaikkea näistä asioista.


      • ratkaisu
        Palstamääräilijäkö? kirjoitti:

        Miksi olen antanut numeroni? Koska olen joutunut selvittämään, hänen omaisensa kuolemantapauksen vuoksi perikunnan asioita hänen kanssaan.
        Se vaatii monenlaista yhteydenpitoa kyseiseen henkilöön. Myös puhelinyhteyttä.
        Et taatusti menisi itse tämän henkilön luokse.Koska et voi edes kuvitella millainen tämä henkilö on. Mutta minäpä olen joutunut menemään. Hänelle on turhaa alkaa selittämään, mitään puhelinhäirinnästä. Hän käy silloin kimppuun yms.
        Hän saa hallitsemattomia raivokohtauksia. Poliisit ja mielenterveyspuolen ihmiset ei jaksa pahemmin panostaa häneen, koska hän ei ole ketään vielä onnistunut tappamaan tms. Mutta erittäin uhkaava hän on ja monet pelkäävät häntä. Viimeksi käydessäni hän heitti minua leipäveitsellä. Koska hän on ns.juoppohullu ja agressiivinen arvaamaton ilman syytäkin.
        Heittelee astioita ja tavaroita. Minä en valita! Minä kuvasin vain tilannetta.
        Miksi kyselen neuvoja? Siksi, koska ajattelin täällä olevan ihmisiä, joilla on kokemusta tälläisistä tilanteista ja on mielenkiintoista tietää, miten he ovat selvinneet samanlaisista ongelmista.
        Onko sinun tehtäväsi täällä määritellä, kuka täällä saa kirjoitella ja minkälaisista asioista? Onko tuokaan nyt oikein aikuismaista? Suosittelen sinulle, ettet esittäisi täällä muille näitä olettamuksiasi tähän tapaan, koska et tiedä, etkä ilmeisesti edes ymmärrä, ihan kaikkea näistä asioista.

        Eikö olisi ollut fiksumpaa ajatella asiaa jo etukäteen eli varmasti tiesit mitä olisi odotettavissa. Sitäpaitsi mikä estää pitämästä yrittäjänä kahta puhelinta joissa on kummassakin eri numerot?
        Et varmaankaan tiedä, kuinka toimia jos joku käy käsiksi sinuun tai harrastaa jatkuvaa puhelinhäirintää? Tutustupa lakipykäliin hieman tarkemmin, tosin täältä ei kovin montaa lakimiestä löydy. Mikset kysele neuvoja joltain sellaiselta foorumilta, jossa et saisi vastauksia mitä et voi sulattaa.

        Kuka olikaan se palstamääräilijä? Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka yrittäjä omien sanojesi mukaan oletkin, et tällaisissa asioissa osaa käyttää aivokapasiteettiasi oikein, sillä jos osaisit, olisit jo aikaa sitten saanut ongelmasi ratkaistuksi. Laitapa tänne tämän häirikön yhteystiedot niin katsotaan kuinka käy.


      • idioottipelle
        Palstamääräilijäkö? kirjoitti:

        Miksi olen antanut numeroni? Koska olen joutunut selvittämään, hänen omaisensa kuolemantapauksen vuoksi perikunnan asioita hänen kanssaan.
        Se vaatii monenlaista yhteydenpitoa kyseiseen henkilöön. Myös puhelinyhteyttä.
        Et taatusti menisi itse tämän henkilön luokse.Koska et voi edes kuvitella millainen tämä henkilö on. Mutta minäpä olen joutunut menemään. Hänelle on turhaa alkaa selittämään, mitään puhelinhäirinnästä. Hän käy silloin kimppuun yms.
        Hän saa hallitsemattomia raivokohtauksia. Poliisit ja mielenterveyspuolen ihmiset ei jaksa pahemmin panostaa häneen, koska hän ei ole ketään vielä onnistunut tappamaan tms. Mutta erittäin uhkaava hän on ja monet pelkäävät häntä. Viimeksi käydessäni hän heitti minua leipäveitsellä. Koska hän on ns.juoppohullu ja agressiivinen arvaamaton ilman syytäkin.
        Heittelee astioita ja tavaroita. Minä en valita! Minä kuvasin vain tilannetta.
        Miksi kyselen neuvoja? Siksi, koska ajattelin täällä olevan ihmisiä, joilla on kokemusta tälläisistä tilanteista ja on mielenkiintoista tietää, miten he ovat selvinneet samanlaisista ongelmista.
        Onko sinun tehtäväsi täällä määritellä, kuka täällä saa kirjoitella ja minkälaisista asioista? Onko tuokaan nyt oikein aikuismaista? Suosittelen sinulle, ettet esittäisi täällä muille näitä olettamuksiasi tähän tapaan, koska et tiedä, etkä ilmeisesti edes ymmärrä, ihan kaikkea näistä asioista.

        Olet naurettava pelle kirjoituksinesi.


    • Ihan Oikeasti!
    • Auttamisyritys

      Hyvä aikuisten oikea. Ei se mene niin. Ensin tämä alkoholisoitunut on rakas, läheinen ystävä, joka pikkuhiljaa vajoaa kännätessään jankuttamisen tasolle elämänsä pettymyksissä. Varsinkin kun itse tietää hänen elämänsä kolaukset ja miettii kestäisikö niitä itsekään. Sitä luulee pitkään että voi auttaa. Se iso välien selvittely on toki jossain vaiheessa tehtävä, siinä olet oikeassa, mutta sen toteuttaminen tuntuu kovin lopulliselta ja sitä aina vaan siirtää.

      Aloittaja ei ole ollenkaan valittaja, vaikka kysyy palstalta.

      • first step

        "Varsinkin kun itse tietää hänen elämänsä kolaukset ja miettii kestäisikö niitä itsekään. Sitä luulee pitkään että voi auttaa."

        Kannattaisiko aloittajan hakeutua ammattiavun piiriin?


    • http://www.youtube.c
    • holisti. kyllä

      Minä en ymmärrä miksi noin pitkälle alkoholisoituneet ihmiset vielä vipeltävät vapaana!? Mielisairaala olisi oikea paikka heille.

      Ainiin, alkoholismi sairaus on muista mielisairauksista erillinen ja alkoholistia ei saa laittaa lukkojen taakse. Hän saa itse valita mitä tekee. Eihän alkoholisti hullu ole, hän vain juo "hiukan" liikaa!?
      Johtuuko tämä siitä että ne jotka näitä lakeja laativat ja juoppoja "hoitavat", ovat jäävejä arvioimaan alkoholistin tilannetta kun ovat sellaisia itsekkin?

      Viina on tässä maassa niin helkkarin pyhä asia että sen juontiin ei saa puuttua!
      "No sehän oli vaan humalassa"

      Terve ihminen ei touhua humalassakaan päättömyyksiä. Alkoholisti taas touhuaa kännissä AINA, vailla järjen hiventäkään.

      Alkoholistin toilailut ei johdu viinasta, vaan alkoholisitisesta mielenlaadusta, joka panee juopon juomaan.

      Minun mielestäni alkoholismi tulisi rinnastaa tasavertaisesti muihin mielensairauksiin ja erottaa alkoholi aineena siitä täysin pois. Siis tarkoitan että humalassa olo ei toimisi lieventävänä asianhaarana, kuten se tällä hetkellä tekee.

    • Näitähän näkee

      Nimimerkin "ratkaisu" juttuja ei kenenkään kannata ottaa vakavasti. Hän on ilmeisesti itse hankala ja syrjäytynyt alkoholisti, joka tulee purkamaan keskustelupalstoille asiattomasti kiukkuaan muille.

    • eräs mielipide

      Mielestäni nimimerkki "ratkaisu" kirjoitti asiaa, myös muutama muu nimimerkki on täällä ohjeistanut kuinka olisi kannattanut tai kannattaisi toimia. Onko tämä kyselijä eli ketjun aloittaja jokin uusavuton kädetön, joka ei saa ei-toivottua toimintaa loppumaan vaikka on saanut ties kuinka monta erinomaista neuvoa eri foorumeilta?

    • kokemusta ON

      Tuollaiset alkoholistit rauhoittuu vasta kun viina on tehnyt tehtävänsä ja ovat mullan alla.

    • http://www.youtube.c
    • Aspergerinfo

      Toivoisin, että edes hetken jaksaisit kuunnella, mitä minulla todellisuudessa on sanottavana. En tahtoisi häiritä ketään enkä olla ilkeä, mutten ole kykenevä vastavuoroiseen kanssakäymiseen kanssanne, koska ette tahdo ymmärtää mistä tässä sairaudessa on kyse. Pyydän nöyrimmin anteeksi kaikkea pahaa mitä olen oman pahan oloni johdosta saanut ympäristölleni aikaan. En kuitenkaan ole tehnyt sitä tarkoittaen kenellekään pahaa. Sairauteni on krooninen ja vakava ja tarvitsisin sen hoitamiseksi kaikkien mahdollisten vahvojen ihmisten tukea, kaikkien sellaisten ihmisten, jotka ymmärtävät todella, mistä on kyse. Ymmärtävät mitä esim. on taistella syövän kanssa yksin ja saada tasaisin väliajoin negatiivista palautetta siitä, kuinka ei ole onnistunut nujertamaan tautiaan. Alkoholismi, syöpä, skitsofrenia, autismi jne. jne. eivät ole kantajiensa aiheuttamia, joten, voisimmeko olla jatkossa syyllistämättä ketään niistä geeneistä joita olemme saaneet taikka niistä toimintamalleista, joita vanhempamme ovat meille opettaneet?

    • tarkennus

      Edellinen viesti ei kertonut kyseisestä nimimerkistä itsestään, vain oli ote erään alkoholin suurkuluttajan kirjeestä tälle.

    • ei-toivotut puhelut

      Kehoita häntä kirjoittamaan paperille eräänlainen lista päivämäärineen aina kun on soittanut ja pitämään sitä puhelimen vieressä jolloin hän näkee että kuinka paljon hän soittelee.

      Jos häiriköinti jatkuu niin ainakin älypuhelimiin löytyy sovelluksia jotka estää puhelut niistä numeroista joista et halua puheluita.Tietoturvayhtiöiltä kuten F-secure varmaan löytyy sopiva ohjelma ja puhelimen sovelluskaupasta varmasti löytyy.
      Voihan puhelimessa olla jo valmiina jonkinlainen puhelunesto-ohjelma.
      Googleta sanoilla: estää ei-toivotut puhelut
      niin löydät sellaisia puhelunesto-ohjelmia.

    • hae apua

      Anteeksi jos en jaksa kuunnella, enkä vastata viesteihin, puheluihin. En tarkoita mitään pahaa, enkä jaksa olla tukena, koska en ole vahva.

      Anteeksi, jos en voi auttaa kuin itseäni, ja näin vetätymällä yhteydenotoista.

      • Anonyymi

        Samantyylinen jankuttaja akka oli mullakin ja vittuaan jako kaikille jo ennne ku nsen tunsinkaan,nyt tosin kuollu jo viinaan,autttamaan lähdin mutta ei sellanen onnistu.


    • Anonyymi

      No voihan laittaa hänen numeronsa pois siis eston päälle silloin ei tule soitot perille
      Minä olen sillä laila päässyt eroon soittajista jotka eivät osaa itse lopettaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe