Korvaus remontista?

Edellinen vokralainen on kohdellut huoneistoa hieman heikosti. Tapettia repeillyt ja muuta tällaista. Minkä kautta voi vaatia korvausta vuokralaiselta remonttikuluista, jos ne ylittävät vakuuden arvon?

6

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeenutkin

      Postin kautta kirjoittamalla vaatimus

    • rumalake

      Jos noin typeriä kyselet, niin lopeta vuokrabisnes. HETI.

    • Mikään eio ikuista

      Ootko kuullut ns "normaalista kulumisesta"? Tapetit on lisäksi tainneet olla huonosti laitettu, kunnolla kiinnitetyt tapetit ei tuosta vaan repeile... ja millonhan ne lie edes laitettu, 20 vuotta sitten?

    • Aajttelin saada täältä järkeviä vastauksia kysymykseeni, muttta se tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa. Vuokralainen oli loppuajan (2010 vielä terve, kun teimme vuokrasopimuksen) invalidi/alkoholisti. Huoneisto oli niin täynnä tavaraa, että oli mahdotonta saada kuvaa sen todellisesta kunnosta. Ainakin WC näytti vastenmieliseltäö. Tarkampaa analyysia en tyehtnyt. Teen sen huomenna valokuviaen kera. Huoneistovälittäjä sanoi, että sängyn alle oli kustu. Vuokralainen sanoi, että kissa oli repinyt alatapeteja. Huomenna olen siis huomattavasti viisaampi. Mutta näin ennakkkoon, voiko vuokralaisen edunvalvojan kanssa neuvotella/saada korvausta mahdollisesta remontista vuokralaiselta ja mitä kautta? Yksinkertainen kysymys, enkä toivo paskan jauhantaa.

      • 8 tonnia takkiin

        Taisin antaa sinulle vastauksen tuossa irtisanomisasiassa?

        Itsellä kävi tuommoinen narkki.
        Tällä oli lakimies edustamassa.Olivat ylimalkaisesti siivonneet kämpän,mutta virtsan ja oksennuksen poistosta minulle tuli 37h desinfiointi työtunteja.Lisäksi asunnossa oli kiellosta huolimatta tupakoitu.Haltex-kato alle 2v vanha oli keltainen ja pilalla.Tämä oli myös takonut alle vuoden ikäisen höyrysuihkukaapin palasiksi.Varastossa oli verinen sohva.
        ikkuna oli rikki jne.
        Kerkisi asumaan 8kk.

        Lakimies oli tehnyt sopimuksen omiin nimiinsä ja en tiennyt että asunnossa majoitettiin tämmöistä narkkaria.Koko homma kääntyi päälaelleen lakimies väitti että sopimus oli kyseisen 8kk:n aikana "siirtynyt" meille.

        Asunto haisi niin pahalle että sitä oli pakko tuulettaa yli 6kk.Haisee vieläkin.Asiasta tulee kohta vuosi.

        Onnistuivat kiemurtelemaan korvausvastuusta.
        Narkki oli pa,joten tältä oli turha hakea korvauksia oikeudessa.tuskin elääkään enään pitkään.

        Jos omalla edunvalvottavallasi on omaisuutta tai eläketuloja,niin vie se oikeuteen vasta silloin.Muuten kannattaa unohtaa nämä edunvalvottavat ikuisesti.


    • rintaääni2014

      Niin ja lisäneuvoksi annan että ota kustannusarvio kirjallisena raivaus ja desinfiointihommasta joltain kalliimmalta firmalta=tarjouspyyntö.
      Homman voit tehdä itse mutta vaadit samaa kuin kyseinen firma.
      Käräjäoikeudella on muutoin tapana pyöristellä korvauksia vuokralaisen eduksi.

      Lisäksi tietenkin uusit kaiken joka on mennyt pilalle.
      Laskukaava on tolle entinen materiaalihinta vuodelta 2010 jaettuna asutuilla vuosilla.Ja erotuksen pyydät vahingonkorvauksena vuokralaiselta ja lisäät siihet uusimisesta aiheutuneet työkulut.On oikeudenmukainen laskukaava ja pitäs mennä läpi käräjäoikeudella.Et anna itsestäsi kuvaa maksattajana.

      Eli teet aivan jumalattoman laskun asiasta.Noin saat asiasta itsellesi edes jotain.
      Alle tonnin remppoja ei välttämättä tuomita korvattavaksi joten summa kannattaa olla kookas.

      Mutta vain jos edunvalvottavalla on ulosmitattavissa olevaa tuloa.Muuten ei kannata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1542
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1139
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      656
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      637
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe