Terve,
onko jollain lukuja siitä millainen sato kiloina syntyy esim. perunasta, sipulista, porkkanasta ym. per viljelty m2/aari/hehtaari?
Sato per aari?
3
6813
Vastaukset 3
- antsu
Perunan ammattiviljelijät voivat saada suunnilleen 30.000 kg/ha = 300 kg/aari = 3 kg/neliömetri. Kotiviljelijä saa yleensä tyytyä johonkin 150-200 kg aarisatoon - perunaruton, kuivuuden ym. ongelmien torjunta on vaikeampaa kuin ammattilaisilla. On varmasti mahdollista saada enemmänkin, mutta se vaatii jo hyvät maat ja paljon töitä.
Porkkanaa olen itse saanut noin 1 kg/neliö = 100kg/aari. Ehdottomasti harso päälle tuholaisten takia. Sipulia ehkä 0,5 kg/neliö.
Luonnonolojen armoilla ollaan, niin että kannattaa kylvää useampaa sorttia. Sitten jokin aina onnistuu. - peruna17
haista paska t. peruna
- TÖIHIN
RAKENNUSTYÖMAALLE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j921443Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga901073- 42854
Pisa-tulokset.....
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden300784- 52686
Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️85682- 45661
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35641- 47637
- 28594