Millaisia oireita teillä on?

ahdistunut 19v

Eli kertokaa millaisia oireita teillä on?

26

5490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jvc1967

      Fyysiset:
      Ensin oli huimausta (kauan sitten). Sitten Päänsärkyä (kauan sitten). Korvissa sihisee. Genitaalialueen tunnottomuutta (kesti n.1 kk). Elohiiriä (enimmäkseen jaloissa). Sähkövirran tunnetta jalkaterissä. Joskus värinää lihaksissa (jaloissa). Pientä vapinaa käsissä. Joskus harvoin koko kropan vapinaa. Yöllä herään rintakehän (tai koko kehon) tärinään (joka loppuu heräämiseen). Näkökentässä saattoi olla joskus harvoin "verho" (pimeellä huomasi).
      Kaikista oireista käynyt tutkimuksissa!

      • Mätäpää

        Jatkuva keinuttava huimaus, uupumus, elohiiret ympäri kroppaa, pistelyt ympäri ämpäri, vapinat, ihan randomit puutumiset millon missäkin, näköhäiriöt, haju ja maku häiriöt, kiveskipu, jännitysniska, naaman oudot paineet ja puutumiset, feikki hammaskivut, ihottumat, refluksi, ripuli, ummetus, lihaskrampit, sydämen oireet, kivut oikealla ylävatsalla, kainalokivut, nielemisvaikeudet, eturauhasvaivat, poskiontelovaivat, nivelkivut jne jne...

        Ohan noita joitain ollu. Miehessä ei pitäs olla mitään vialla.


      • Mätäpää

        Jatkuva keinuttava huimaus, uupumus, elohiiret ympäri kroppaa, pistelyt ympäri ämpäri, vapinat, ihan randomit puutumiset millon missäkin, näköhäiriöt, haju ja maku häiriöt, kiveskipu, jännitysniska, naaman oudot paineet ja puutumiset, feikki hammaskivut, ihottumat, refluksi, ripuli, ummetus, lihaskrampit, sydämen oireet, kivut oikealla ylävatsalla, kainalokivut, nielemisvaikeudet, eturauhasvaivat, poskiontelovaivat, nivelkivut jne jne...sitten tietty depersonalisaatiot, hulluksi tulemisen pelot, unettomuus, addiktiot, masennus, työttömyys, velkavankeus jne...

        Ohan noita joitain ollu. Miehessä ei pitäs olla mitään vialla, kaikki testattu. Oon kuulema ahistunu.


      • Mätäpää
        Mätäpää kirjoitti:

        Jatkuva keinuttava huimaus, uupumus, elohiiret ympäri kroppaa, pistelyt ympäri ämpäri, vapinat, ihan randomit puutumiset millon missäkin, näköhäiriöt, haju ja maku häiriöt, kiveskipu, jännitysniska, naaman oudot paineet ja puutumiset, feikki hammaskivut, ihottumat, refluksi, ripuli, ummetus, lihaskrampit, sydämen oireet, kivut oikealla ylävatsalla, kainalokivut, nielemisvaikeudet, eturauhasvaivat, poskiontelovaivat, nivelkivut jne jne...sitten tietty depersonalisaatiot, hulluksi tulemisen pelot, unettomuus, addiktiot, masennus, työttömyys, velkavankeus jne...

        Ohan noita joitain ollu. Miehessä ei pitäs olla mitään vialla, kaikki testattu. Oon kuulema ahistunu.

        Oho, tuli kahteen kertaan, ei onnistunu. Mut enivei...


    • erhgeh

      Mulla ahdistus loppui kun masennukseni lieveni tarpeeksi.

    • ahdistunut 19v

      Okei no aika paljon samoja oireita itsellänikin
      - Huimaus
      - Epätodellinen olo
      - Näköhäiriöt paineen tunne päässä ja silmissä
      - Vatsavaivoja
      - Jatkuva huoli joka asiasta
      - Epämääräisiä oireita ympäri kehoa
      - Luulosairaus, pelkään että jotain pahaa tapahtuu itselle tai muille.
      siinä osa.

      • Mätäpää

        Nuo on kyllä ihan tavallisia ahdistusoireita, ei ainakaan kannata alkaa kuvittelemaan mitään muita sairauksia niiden syyksi :) paineen tunteet, huimaus, epätodellinen olo liittyy myös vahvasti jännitysniskaan, se nyt tulee pitemmän päälle vähän pakostikkin kaupan päälle. Ehkä kannattaa miettiä jos siihen vaikka saisi helpotusta, niin ei olisi olo niin tuskainen. Itsekkin pitäisi asialle taas tehdä jotakin.


      • ahdistunut 19v
        Mätäpää kirjoitti:

        Nuo on kyllä ihan tavallisia ahdistusoireita, ei ainakaan kannata alkaa kuvittelemaan mitään muita sairauksia niiden syyksi :) paineen tunteet, huimaus, epätodellinen olo liittyy myös vahvasti jännitysniskaan, se nyt tulee pitemmän päälle vähän pakostikkin kaupan päälle. Ehkä kannattaa miettiä jos siihen vaikka saisi helpotusta, niin ei olisi olo niin tuskainen. Itsekkin pitäisi asialle taas tehdä jotakin.

        No joo olen alkanut kuvittelemaan kaikkia mahdollisia sairauksia noille oireille että kiitos helpotti aika paljon tietää että voi olla ihan vaan ahdistusta :).


    • jokinouto

      Mulla on ollut ajan ja paikantajun menettäminen, kehon vieraaksi tunteminen, poissa olo kohtaukset, äkilliset katkokset muistissa, opittujen taitojen menettäminen, oon vaeltanut tietämättäni jonnekin random paikkaan. Oon löytänyt itseni jostakin keskellä lumi hankea ilman, että muistan edellisestä 2h yhtikäs mitään.

      Sydämmen tykytystä, käsien vapinaa jalkojen alta pettämistä mahakipua, päänsärkyä, huimaus, epätodellinen olo...

      pahoinvointi, raajojen hikoaminen/kylmän hikisyys.

      Mää oon ravannut lääkärissä vuosi kaupalla. Käytiin kaikki aivoperäiset kaikki. Lopulta psykologi äkkäs, että traumatisoituminen :) puolen vuoden tutkimuksien jälkeen multa löytyi määrittämätön vakava dissosiaatioihäiriö, post-traumaattinen stressireaktio ja masennus.

      Nyt oon jo hyvän aikaa käynyt traumaterapiassa ja nää oireet on helpottaneet huomattavasti. Dissosaatiot helpottaneet ja kädet tuskii vapisee enään koskaan =)

      • jvc2015

        Vedit kyllä pohjat tähän ketjuun.. :)


      • ahdistunut 19v

        Hienoa että olet saanut apua oireisiisi ehkä itsellänikin on vielä mahdollisuus saada itseni kuntoon :).


    • kännissäkävelijä

      Itse koin pari vuotta sitten oikealle kaatavaa huimausta ilman mitään muita oireita. Olin kolme päivää neurolla osastolla kun en pysynyt pystyssä. Tutkivat silloin mri:sta lähtien verikokeisiin ja selkä ydin näytteitä myöten. Ilman tulosta. Nyt viime viikolla sama huimaus toistu ja taas mentiin neurolle josta kyyditettiin meilahteen korvia tutkimaan. Korva lääkäri epäili hyvän laatuista kasvainta korvassa ja määräsi uuden mri:n. Nyt odottelen kutsua meilahteen kuvattavaksi. Sinänsä jännä ollut tuo huimaus kun muita oireita ei ollut.

    • khghfgb

      tunne että sekoan, epätodellinen olo, vapina, kasvojen kuumotus, tärinä, suun kuivuminen, kylmät ja kuumat aallot, en tajua mitään, ripuli, oksentelu, ruokahaluttomuus, unettomuus, tuskaisuus, raajojen puutuminen, puristava tunne, tinnitus, paniikki, sykkeen nousu jne. noista päivittäin esiintyy 3-8 oiretta... että semmoista tää ahdistus meikäläisellä

    • minätiedän

      Syötte psyykelääkeitä ja kärsitte niiden haitoista. Ovat nuo oireenne niin tyypillisiä, varsinkin fyysiset oireet. Sitten voi olla myöskin se (lisäksi) että hengitätte aivan väärin ja keho reagoi siihen mm. huimauksella ja puutumisella. Siihen saattaa olla syy huono sisäilma.

    • lora2

      Onko sinulla oma kohtaista kokemusta psyykenlääkkeistä? Eikö ihmiset ennen lääkkeen aloittamista tunne juuri näin? Minulla aina elämän tilanne laukaisee järkyttävät ahdistus oireet ja pelko sekoamisesta tai itsensä hallinnan menettämisestä muuten suht oireettomana pystyn elämään jos asiat menee hyvin.

    • artsi60

      Masennuslääkettä kannattaa kokeilla, jos ahdistus on kova ja pidempi kestoltaan.

    • Tip888

      Onko vilunväreitä?

    • Vastaan vanhaan ketjuun josko sitä kukaan lukisi... Minulla lihasjännitystä ja särkyjä, käsien vapinaa stressaavissa tilanteissa ja ehkä myös kahvin junnin jälkeen. Öisin pään sisäistä tärinää, joka ei näy ulospäin mutta sen tuntee juuri ennen kuin nukahtaa ja herätessä, loppuu sitten itsekseen. Eniten pohdin mikä tuon pään sisäisen tärinän voisi aiheuttaa...

    • TuuunHullukss

      Hyvä, Vilma-Kaarina, että otit esiin vanhan ketjun, sillä luettuani sen sain ihan apua. Apua sikäli, että muilla ihmisillä on yhtä outoa ja hankalaa ja syynä useinkin siis "pelkästään" ahdistus. Vertaisia on. Kovinkaan samoja kuin sinulla ei ole minulla. Koen kammotuksen ja panikoitumisen sävyttämää ahdistustilaa aina aamusta alkaen. Minusta vaan tuntuu hyvin epämääräiseltä ja että 'ei ole mitään'. Monet luettelivat fyysisiä tuntemuksia, joista monia minullakin, kuten päänahkaa kuivaa, naamaa kiristää, silmissä roskia, näkeminen tuntuu ei-ok, ärtynyttä paksusuolta, refluksia, olkapää-reidet-polvi sattuilee, jalkateriä kylmää aina, hyvin herkästi liikkuessa tulee kova hiki. Lääkkeenä minulla menee vain 20 milliä fluoksetiinia aamulla ja 0,25 milliä xanoria yöksi, joten ei kai sovi lääkkeidenkään sivuvaikutukseksi. Luulen että parhaiten auttaisi, jos saisin yliherkän turvattomuudentunteen jotenkin eliminoitua käytännön asiainhoidon kautta. Välillä tuntuu kamalalta etten hallitse elämäni asioita, enää. Jatkuvasti olen kovasti huolissani ja erittäin stressaantunut, vaikka siis työelämässäkään en ole.

    • Petterja

      Minulla kehon tärinää, pistelyä käsissä, tunnottomuutta siellä ja täällä, nivel- ja lihaskipuja, nukkumisvaikeuksia, krapulainen olo aamulla, huimausta ja silloin tällöin päänsärkyä. Lääkkeitä kokeiltu mutta tuntuvat vaan tuovan kaikenlaisia uusia oireita, joten ilman lääkkeitä olen ajatellut mennä jos toimintakyky pysyy edes jonkinlaisena eikä romahda.

    • No_Panic1

      -Vapina
      -Sydämenrytmihäiriöt
      -Lihakset menee hetkessä maitohapoille
      -Silmissä pimentyminen
      -Pyörtymisen tunne
      -Velttouden tunne, aivan kuin lihaksista katoaisi jänteys
      -Aiemmin nielemishäiriöt syödessä
      -Nykiminen, kehossa värähtely, pistely, säpsähtäminen jne
      -Humauksen tunne kehossa
      -Niskan jämähtäminen
      -Jäykkyyden tunne kehossa
      -Sumuinen olo
      -Ajattelun hämärtyminen, muistin katoaminen
      -Lyhyet poissaolo-kohtaukset
      -Vaikeus puhua
      -Vaikeus tehdä hienomotorisia asioita
      -Oksentaminen, ruuan maun muuttuminen pahaksi
      -Ääni- ja valoherkkyys
      -Punastuminen, kuumat ja kylmät aallot
      -Ripuli
      -Vatsakivut
      -Hyperventilointi
      -Tunne ilman loppumisesta
      -Kauhuntunne, itkuherkkyys
      -Uupuminen pienestä

    • Yeyeueu

      Hikoilua, tärinää kropassa, hengen ahdistusta ja palan tunne kurkussa. Muita oireita satunnaisesti. Osa oireista varmaan lääkkeiden takia....

    • Minnis121

      Päänsärky on pahin oire ja lisäksi on puutumisia.

    • lamaantuja

      Aika monta tuttua oiretta oli monella mitä en edes aina tunnista sillä hetkellä. Yksi mitä en listoista löytänyt oli lamaantuminen eli joskus tuntuu että kaikki voima katoaa kropasta ja hengitys vaikeutuu ja silloin on vaikea keskittyä mihinkään tai edes päästä liikkeelle istumasta tai sängystä. Tuntuu että ei ole yhtään hyvää ja järkevää ajatusta päässä ja tuntuu vaikealta edes ajatella vaikka vessaan menoa kun jotenkin jämähtää paikoilleen. Ahdistus on niin kokonaisvaltaista että mielen lisäksi se valtaa koko kropan.

      Onneksi näitä hetkiä ei ole päivittäin vaan pystyn ahdistuneena toimimaan mutta esim. yöllä jos makaan sängyssä ja en saa unta saattaa tulla tälläinen "kohtaus" ja silloin pimeys ja yksinäisyys tuntuu todella kammottavalta. Kaikki pienet äänet ja varjot tuntuvat pelottavilta. Tiedän että pitäisi nousta ylös ja laittaa valot päälle ja vaikka tv mutta jokin vaan lamaannuttaa enkä pysty tekemään mitään ja olo vaan pahenee. Joskus uni armahtaa ja vie mukanaan ja joskus pitää odottaa että pääsee sängystä ylös ja voi tehdä jotain.

      Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

    • Ihmisraunio3

      Minua ahdistaa ja masentaa koko elämä. Päähäni lähetetään jatkuvasti herjaavia ääniä ja minua vainotaan.Epäilen myös,että munuun on asennettu salaa mikrosiru;jonka avulla vainoajat pystyvät seuraamaan liikkeitäni jatkuvasti.Auttakaa,en kestä tällaista elämää!!Miten pääsen eroon vainoajista??

    • Ihmisraunio3

      Tarkoitan minuun on asennettu,tuli äsken kirjoitusvirhe.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe