Pahanlaatuinen kasvain vs. kysta

pattikaula

Kirjoitan nyt tänne kun asia pyörii mielessä jatkuvasti. Lääkäriaika on varattuna mutta siihen on vielä melkein viikko aikaa mikä tuntuu ikuisuudelta...

Pari viikkoa sitten löysin sattumalta kaulani sivusta, vähän korvan alapuolelta kovan muhkuran. Omiin sormiini se tuntuu noin 3 sentin mittaiselta. Se on ehkä aavistuksen soikea ennemmin kuin pyöreä, tosin sitä on hankala tarkasti arvioida. Patti ei ole ollenkaan kipeä eikä muutoinkaan tunnu miltään joten en tiedä yhtään koska se on siihen ilmestynyt, ei ole tullut kaulaa sen kummemmin aiemmin tunnusteltua. Päälle päin patti ei oikeastaan näy, vain jos osaa sitä tietoisesti etsiä. Iho patin kohdalla on alkanut punoittaa mutta se voi toki johtua siitä että olen sitä nyt tunnustellut ja räpeltänyt joka päivä. Muhkura tuntuu kovalta eikä se liiku. En ole ollut kipeänä. Lääkäriaikaa odotellessani olen tietysti penkonut kaikenmaailman nettisivut läpi ja ymmärtänyt että aristamaton, kova ja liikkumaton patti olisi aina huolestuttavampi asia kuin kipeä, pehmeä ja liikkuvainen. Olen kovasti koittanut etsiä vaihtoehtoisia selityksiä syövälle, joka nyt mielessä kovasti pyörii vaikkei se toki ainoa vaihtoehto varmasti ole. Nyt olen "pistänyt toivoni" kaulakystaan, mutta siitä en oikein ole kummempaa tietoa löytänyt. Te joilla on ollut kysta kaulassa/on muutoin tietoa siitä, miltä se tuntuu? Voiko sekin olla kova, liikkumaton ja aristamaton? Myös korvasylkirauhanen kiinnostaa, kuvista olen päätellyt että se olisi enemmän posken puolella, voiko se kuitenkin ulottua myös leuan taakse, kaulalle?

1

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei paniikkia

      luultavasti imurauhaset ovat ärsyyntyneet esim.alkavan flunssan ym seurauksena.älä kopeloi niitä koska siitä ne vasta ärhäköivät.syöpää se tuskin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe