Pelkään että jään yksin

yksinkö

Olen 21-vuotias nainen ja itsellä on vain yksi pidempi 1,5 vuoden suhde takana ja sekin kun olin alaikäinen. Vähän aikaa sitten loppui kuukauden suhde, kun mies kokikin ettei pystynyt olemaan täysivaltaisessa seurustelusuhteessa. Itse olin täysillä mukana ja koska me molemmat halusimme elämältä samoja asioita, luulin että tämä suhde kestäisi pitkään, ehkä jopa naimisiin asti. Mies tuntui kaikin puolin täydelliseltä.

Itse olen aina halunut hankkia lapset nuorina jotta isovanhempani ehtisivät näkemään ne ja vanhempani saisivat viettää heidän kanssaan kymmeniä vuosia. Omat isovanhempani ovat kaikki vielä elossa ja nuoriakin vielä. Lisäksi haluan olla nuorekas äiti ja jakaa lapsieni kanssa niin monta vuotta kuin suinkin mahdollista.

Tämä mies ketä jätti minut halusi lapset myös nuorena (hän on 24), omakotitalon ja matkustelua, eli täsmälleen samaa kuin minäkin. Lisäksi olemme melkein samalla alalla ja tulevaisuudessa työskentelisimme molemmat lasten kanssa. Lisäksi mies oli muuten ihana ja juuri minun tyyppinen ja olin korvia myöten ihastunut. Nyt jälkeenpäin tiedän että olin rakastunut ja olen vieläkin. En vain pääse yli.

Minua pelottaa että noin täydellinen mies löytyy vain kerran elämässä ja nyt kun hän jättikin minut, pelkään etten koskaan löydä hänen vertaistaan. Pelkään että jään yksin ja haaveeni lapsista nuorina ei toteudu. Ei minulla muuten mitään hätää tässä iässä olisikaan, mutta haluan viettää lasteni isän kanssa useamman vuoden ennen lasten hankkimista ja jos haluan lapset tässä 25-28 ikäisenä niin alkaa olla kiire löytää ketään. Pelkään myös etten koskaan pääse yli tästä täydellisestä miehestä ja tulen aina vertaamaan miehiä häneen. Itse olen ihan kauniiksi ja hyväkroppaiseksi kehuttu, mutta ei se mitään auta jos ja kun miehet haluavat elämältä ihan eri asioita.

Ahdistaa tämä pelko yksin jäämisestä ja sattuu kun itse rakastan tätä miestä ja en saa vastakaikua. En edes koskaan ehtinyt sanoa sitä hänelle ja jos nyt sen sanoisin niin voi olla, että se vain pahentaisi molempien mieltä.

En nyt tiedä miten tähän kukaan kommentoisi, mutta pakko oli jonnekkin purkaa... ehkä joku kohtalontoveri tämän näkee ja haluaa jutella

76

1778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k+o

Oon kuule just samassa tilanteessa. oon vaan mies 30v. ymmärrän sua täysin mitä ajattelet.

• boulevard of brokenD

Mut oothan sä vasta 21-vuotias... ei hätiä vielä. Tosin mulla myös sama tunne että menetin elämäni miehen. Mutta ei hän ollut mua varten, koska kerran halusi jatkaa matkaa yksin. Mullakin tuli rakastuneena kai vähän samanlainen sitoutunut olo ja ero on edelleen vaikea...

• yksinkö

juu täytyy ilmeisesti ruveta katteleen vanhempii miehii joilla alkais olee jo kiire :P ja juu siis periaatteessahan mul on kaikki chaanssit saada lapset nuorena mut oon ollu nyt 4 vuotta sinkku ennen tätä lyhyttä suhdetta ni pelottaa et löydänkö potentiaalisen lasteni isän aina neljän vuoden välein kun ei oo ollut oikein onnea ennenkään matkassa... ja nytkin luulin löytäneeni ja sitten hommasta ei tullukkaa mitää ni en haluu monta kertaa pettyy :( ja sellaset miehet tuntuu olevan harvassa jotka osais nyt suoraan kertoa että haluaa lapset tyyliin viiden vuoden päästä ni sit ku löysin ton ni olin ihan taivaissa... ne yhteiset haaveet teki mullekki just semmosen sitoutuneen olon vaik oltiiki tosi vähän aikaa yhessä...

• boulevard of brokenD

Se taitaa olla ihan hyvä, että osaat sanoo omista tulevaisuuden haaveista ja toiveista. Aika monet parikymppiset miehet kyl varmaan juoksee karkuuu, jos sellasii alkais juttelee. :D Mutta on varmaan niitäkin miehiä, jotka salaa haaveilee jo perheen perustamisesta nuorenakin. Ei noista asioista varmaan paljoo jutella kavereiden kesken? (Oon suunnilleen saman ikänen :D )

Tuntuu, että nykyään tulee kaikilla joku hätä perustaa perhe siinä vähän ennen kun ollaan 30. Musta on ihan järkevää, että ajattelee noita asioita jo ajoissa: sitoutumista ja perheen perustamista. Vaikka sitten hankkisikin ne lapset ehkä "parhaaseen aikaan" siinä vähän ennen ku on 30 niin ehtii hyvin elää nuoruutta ja seurustelemaanki sen oikeen miehen kanssa, :)

Monet miehet varmaan tuntee ittensä parikymppisinä oikeesti vasta aikusiks. Tai mä alan tuntee itteni tässä nyt suunnilleen aikuseks... oon nainen. Mutta oon aika vakava ihminen muutenki ni ei mua edes kiinnosta kauheesti sellanen villi nuoruus, että sais juosta tuolla yössä tai jtn :D en tiiä tuleeko mulle sitte viel sellanenkin käänne elämässä.. Mut ei tässä nyt vielä mitää miehiä kuitenkaan tarvita.. not yet:D

• elämää nähnyt

Kyllähä naiset niin paljon ovat muuttuneet että vaikka olen ollut aviossa 50v tskin enää enää uskaltaisi lähteä samalle tielle.Sillä nykyajan nainen ei viihty yhden miehen kanssa monta vuotta jakun naiseen kiintyy syvästi toivoo leikin kestävn.

• yksinkö

Juu no ite alotin semmosen huolettoman ja villin elämän jo 15v:nä, ja 18 ku täytin ja olin eronnu ni tuli sählättyy sen verran et kyllästyttää semmonen... haluis vaan asettuu aloilleen ja löytää sen elämän miehen :) ja toki tollasia perheestä haaveilevia miehiä on mut jostain syystä mä en löydä niitä ja niinku sanoit ni ei ne kauheesti mainostakkaa tollasia haaveita :D ja en ees tie mistä tollasia löytäis tai siis ainoot sosiaaliset ympäristöt mitä mul on ni on tyyliin yliopisto kesätyö ja sillon tällön baari mut yliopistos kaikki miehet on viety (naisvaltanen ala), töissä on vaan vanhempia naisia ja baareista on ihan turha yrittää ettiä isää lapsilleen :D

no ehkä tää toivottomuus nyt johtuu osin tosta exästä koska ennen sitä olin ollu kauan sinkku mut en ollu yhtään näin onneton... jotenki toiveet nousi niin korkeel ja ilman mitään varotusta romahti täysin ni sillon vast heräs siihen et kuin yksin on... ku oli hetken saanu elää parempaa elämää ni siit on vaikeet luopuu :(

• Ujo atm 25

"Juu no ite alotin semmosen huolettoman ja villin elämän jo 15v:nä, ja 18 ku täytin ja olin eronnu ni tuli sählättyy sen verran et kyllästyttää semmonen... haluis vaan asettuu aloilleen ja löytää sen elämän miehen :)".

Eli siis annoit useiden eri miesten nussia itseäsi ja kaiken tuon jälkeen toivot löytäväsi kunnollisen ja uskollisen miehen itsellesi. :D

• yksinkö

täytyy myöntää et tinderiiki on tullu koitettua ja sieltä itseasias ton täydellisen miehen löysinki mut jotenki tuntuu silt et en jaks sitäkään enää koska suurin osa miehist siel on vaa yhen asian perää ja vaik ne haluiski suhteen ni ne ei haluu läheskään nii vakavaa suhdet ku mää...

• Ujo atm 25

Olet varmaan sinäkin joskus ollut vain sen yhden asian perään kun tuli vähän sählättyä miesten kanssa ja nyt kun on juoksut juostu niin haluaisit kunnollisen miehen. :)

• Ujo atm 25
        Ujo atm 25 kirjoitti:

Olet varmaan sinäkin joskus ollut vain sen yhden asian perään kun tuli vähän sählättyä miesten kanssa ja nyt kun on juoksut juostu niin haluaisit kunnollisen miehen. :)

Itse en ole seksiäkään harrastanut kuin pari kertaa koko elämäni aikana.

• yksinkö
        Ujo atm 25 kirjoitti:

Ei sählääminen tarkota välttämät yhen illan juttui ja tinderin perustin vasta tänä vuonna kun olin kyllästynyt elämään sinkkuna. Ps. Mul on tosi tiukka seula kuka mun housuihin pääsee ni siel ei oo kauheen monta käyny.

• Palautteena vaan
        Ujo atm 25 kirjoitti:

Ja kahden eri naisen kanssa jo ja luulet enää löytäväsi kunnollisen naisen ! ? Menehän itseesi

• Ujo atm 25
        Palautteena vaan kirjoitti:

Ja kahden eri naisen kanssa jo ja luulet enää löytäväsi kunnollisen naisen ! ? Menehän itseesi

No eihän sitä nyt vielä lasketa jos vain kahden naisen kanssa on ollut ja nekin huomattavasti minua vanhempia.

• Ite pian 29v, ja kertaakaan en ole seurustellut.

• Selvät sävelet

31v, en seurustellut ja viime vuosien aikana myös ystävät ovat alkaneet vähenemään. On melko selvää mihin tämä kaikki loppuu.

• Kannattaa varmaan unohtaa tämä mies kun ei halua parisuhdetta kanssasi. Rankkaa se varmasti on mutta kyllä siitä selviät;). On muitakin miehiä jotka haluavat samoja asioita kuin sitä ja voivat olla jopa vielä täydellisempiä kun mies jota nyt kaipaat. Suosittelen kuitenkin että seurustelette ensin vähän aikaa ettei käy sitten niin että jäät yksin lapsen kanssa kun mies lähtee niin sanotusti uusille metsästysmaille. jatka nyt vain rohkeasti kohti uusia miestuttavuuksia niin varmasti löydät sen joka jakaa samat haaveet kuin sinäkin;)

• yksinkö

Kiitos :) kovasti toivon että löydän sen täydellisen miehen vielä mutta odotus on vaikeeta kieltämättä varsinkin kun haikailee viel exän perää... Ja siks alkaaki olee kiire ku haluaisin just monen vuoden suhteen ennen lasten hankintaa että se mies varmasti jäisi siihen niiden lasten kanssa.

• yksinkö kirjoitti:

Kiitos :) kovasti toivon että löydän sen täydellisen miehen vielä mutta odotus on vaikeeta kieltämättä varsinkin kun haikailee viel exän perää... Ja siks alkaaki olee kiire ku haluaisin just monen vuoden suhteen ennen lasten hankintaa että se mies varmasti jäisi siihen niiden lasten kanssa.

Älä turhaan kiitä;). Usko vain itseesi niin varmasti sen täydellisen miehen myös löydät. Yritä vain unohtaa se eksä niin pystyt keskittymään tärkeämpiin asioihin niin kuin löytämään sen vielä täydellisemmän miehen. Ei yhden miehen kannata antaa lannistaa unelmiasi jos hän ei kerran halua suhdetta kanssasi niin varmasti joku muu haluaa;). saanen kysyä kuinka vanhoja isovanhempasi ovat?

• yksinkö
        juha260 kirjoitti:

Älä turhaan kiitä;). Usko vain itseesi niin varmasti sen täydellisen miehen myös löydät. Yritä vain unohtaa se eksä niin pystyt keskittymään tärkeämpiin asioihin niin kuin löytämään sen vielä täydellisemmän miehen. Ei yhden miehen kannata antaa lannistaa unelmiasi jos hän ei kerran halua suhdetta kanssasi niin varmasti joku muu haluaa;). saanen kysyä kuinka vanhoja isovanhempasi ovat?

No nuorin on 65 ja vanhin 75 ja kaikki elos :)

• yksinkö kirjoitti:

No nuorin on 65 ja vanhin 75 ja kaikki elos :)

No sittenhän on vielä 20 vuotta aikaa;). Oma eksä jätti kun mummoni kuoli 91vuotiaana tämän vuoden alussa. Omista isovanhemmista on enään 1 jäljellä mutta niin se elämä vain menee

• yksinkö
        juha260 kirjoitti:

No sittenhän on vielä 20 vuotta aikaa;). Oma eksä jätti kun mummoni kuoli 91vuotiaana tämän vuoden alussa. Omista isovanhemmista on enään 1 jäljellä mutta niin se elämä vain menee

No juu mutta kyllä ihan itsenikin vuoksi haluaisin ne lapset aikaisemmin :D ja sen lapsen tietty. Ois kiva et se saa elää mun vanhempien kanssa kymmeniä vuosia :)

• yksinkö kirjoitti:

No juu mutta kyllä ihan itsenikin vuoksi haluaisin ne lapset aikaisemmin :D ja sen lapsen tietty. Ois kiva et se saa elää mun vanhempien kanssa kymmeniä vuosia :)

Itsensähän vuoksi ne lapsen tehdäänkin;). Vanhempiesi kanssa lapset nyt tulevat muutenkin elämään monta kymmentä vuotta. Ei siitä kannata huolestua.

• kerrostalomies

Omakotitaloa haikailevat saavatkin jäädä yksin.

• Kerrostalo nyt on yleisin asumismuoto nykyisin mutta kyllä itsekkin valitsisin omakotitalon jos saisin päättää

• yksinkö

Mä teen musaa ja rakastan sen kuuntelemista kovaa niin en voi loppuiäkseni kerrostaloon jäädä

• hosu

ooksä todellinen?
      ensinnäkin kuulostat neuroottiselta tällasen noin 30v miehen korviin noitten lapsi haaveittes kanssa. ei niitä lapsia isovanhempien ja vanhempien lemmikeiksi tehdä, tai varmaan tehdäänki tänäpäivänä kun tuntuu sen verran kassalla koko länsimainen yhteiskunta olevan. lapsi tehdään sen takia että joku mies haluaa laskee spermat sun pilluus, ei sillä ole sun haaveiden ja yhteisen tulevaisuuden kanssa mitään tekemistä ja on vain sattumaa että löydät samaluontoisen miehen jonka kanssa kestätte toisianne lopun elämää. juokse siis maailmalle ja opi, koe ja tee asioita ja lopeta lapsista stressaaminen, oot itekkin vielä lapsi. kyllä sen aika sitten tulee kun on tullakseen. hosumalla ei tuu kuin kusipäisiä kakaroita

• yksinkö

Oon todellinen ja tiedoksi sulle että moni tämänikäinen haaveilee lapsista nuorina. Ja ymmärrän kyl jos se kuulostaa jonkun korvaan oudolta mut ihmiset on erilaisia. Mä oon viettäny satoja tunteja lentokoneessa ja nähny maailmaa, kokenu paljon asioita, nähnyt myös miehiä ja bilettänyt oon ihan liikaa. Mulla on sellanen olo et mä oon sähläilyt sählänny ja on aika aikuistuu ja asettuu aloilleen. Lapsista oon haaveillut aina ja vaikka totta kai ne tehdään itselleen niin ei ole väärin ajatella sukulaisia niiden hankkimisessa. Oon liian empaattinen aattelee itsekkäästi sitä mitä itse haluan. Ajattelen myös sitä lasta ja sitä kuinka paljon se missaa jos teen lapset myöhään. En halua suunnitella elämääni vuoden tarkkaan mutta jonkunnäköinen kuva siitä mitä tavoittelee on mielestäni hyvä olla. Mitä järkeä olisi elää jos ei olisi haaveita ja mitään tavoiteltavaa.

• about30
        yksinkö kirjoitti:

Oon todellinen ja tiedoksi sulle että moni tämänikäinen haaveilee lapsista nuorina. Ja ymmärrän kyl jos se kuulostaa jonkun korvaan oudolta mut ihmiset on erilaisia. Mä oon viettäny satoja tunteja lentokoneessa ja nähny maailmaa, kokenu paljon asioita, nähnyt myös miehiä ja bilettänyt oon ihan liikaa. Mulla on sellanen olo et mä oon sähläilyt sählänny ja on aika aikuistuu ja asettuu aloilleen. Lapsista oon haaveillut aina ja vaikka totta kai ne tehdään itselleen niin ei ole väärin ajatella sukulaisia niiden hankkimisessa. Oon liian empaattinen aattelee itsekkäästi sitä mitä itse haluan. Ajattelen myös sitä lasta ja sitä kuinka paljon se missaa jos teen lapset myöhään. En halua suunnitella elämääni vuoden tarkkaan mutta jonkunnäköinen kuva siitä mitä tavoittelee on mielestäni hyvä olla. Mitä järkeä olisi elää jos ei olisi haaveita ja mitään tavoiteltavaa.

ei se kuulosta mun mielestä oudolta jos 21v haluaa lapsia, mutta niinkun sanoit ihmiset ovat erilaisia ja mun mielestä kaikkien 21v ei kannata edes harkita lapsien tekemistä ennekun oma henkinen kypsyys on sillä tasolla että pystyy edes käsittään sellasen asian että elämässä on jotain järkeä ilman lapsien hankkimistakin.

• about30 kirjoitti:

ei se kuulosta mun mielestä oudolta jos 21v haluaa lapsia, mutta niinkun sanoit ihmiset ovat erilaisia ja mun mielestä kaikkien 21v ei kannata edes harkita lapsien tekemistä ennekun oma henkinen kypsyys on sillä tasolla että pystyy edes käsittään sellasen asian että elämässä on jotain järkeä ilman lapsien hankkimistakin.

Niin yleensä 21v naiset vaan on jossain baarissa bilettämässä vielä monia vuosia ja ulkonäkö tuntuu olevan heille se maailman tärkein asia:/. Suurin syyhän taitaa olla lasten hankinnassa se että sitten on tavallaan jumissa sen lapsen kanssa eikä pääse baariin tai minne muuallekkaan. Se tuntuu unohtuneen että onhan lapsella kuitenkin isovanhemmat jotka varmasti mielellään hoitavat sitä jos molemmilla vanhemmilla on muuta menoa

• skljäg

Itse olen seurustellut ja turpiin saanut.
      Nyt 44 vee miehenä ihmettelen mihin on vuodet menneet. Eläny ihan toisten mukaan :(

• Näinkin joskus

No mun kummi"poikani" pitkä suhde päättyi muutama vuosi sitten. Tämä mies eli kummipoikani oli tällöin lähes 40-vuotias. Ei lapsia ja toivoton. Niin vain löysi kumminkin mukavan itseään vuosia nuoremman naisen. Mies on jo yli 40v. ja on puoliso ja vauva. onnellisilta vaikuttavat. Jos joku ajattelee, että mies on varmaan pitkä ja komea, ehkä rikaskin, niin pieleen menee. On pienikokoinen ja vähävarainen. Itse kertoi, että oli vaan pakko joko surkutella yksinäisyyttään pakkien pelossa, tai uskaltaa vaan yrittää (selvinpäin).

• yksinkö
        Näinkin joskus kirjoitti:

No mun kummi"poikani" pitkä suhde päättyi muutama vuosi sitten. Tämä mies eli kummipoikani oli tällöin lähes 40-vuotias. Ei lapsia ja toivoton. Niin vain löysi kumminkin mukavan itseään vuosia nuoremman naisen. Mies on jo yli 40v. ja on puoliso ja vauva. onnellisilta vaikuttavat. Jos joku ajattelee, että mies on varmaan pitkä ja komea, ehkä rikaskin, niin pieleen menee. On pienikokoinen ja vähävarainen. Itse kertoi, että oli vaan pakko joko surkutella yksinäisyyttään pakkien pelossa, tai uskaltaa vaan yrittää (selvinpäin).

Oi tää oli kyl ihana tarina! Toivoa herättävä :)

• miehenmiete

Ap:lle.
      Ei se elämä onnistu aikatauluttamalla ja suunnittelemalla. Elämä pitää elää. Siinä se koko juju on.
      Elämässä kannattaa olla sen verran opportunisti, että käyttää saadut tilaisuudet hyödyksi, sillä kun ne menevät ohi, niin niitä ei takaisin saa.
      Tottakai elämää pitää myös suunnitella, mutta aikatauluttaminen ei ole suunnittelemista, se on ennakkoon pelkäämistä.
      Ei ole mitään elämän käsikirjaa, jonka mukaan pitäisi elää ja asiat tehdä. Jokainen kirjoittaa omaa kirjaansa päivä päivältä, tapahtuma tapahtumalta, ihminen ihmiseltä.

• miettii...

En ole ap, mutta vastaan silti tähän sulle. Olen ap:n kanssa suunnilleen samanikäinen nainen. En aikatauluta elämääni...koska se on mahdotonta. Haluaisin kuitenkin olla edes jonkun verran tietoinen siitä, että milloin valmistun. Vakiotyöpaikan saannista ei tietoakaan... nopeasti menee vuodet. En henkilökohtaisesti (todellakaan) haaveile lapsista vielä. Olen ap:n kanssa siinä suhteessa erilainen. Ymmärrän kuitenkin häntä, vaikka hän huolehtii ihan turhasta. Pitäisi ensin päästä exästäkin yli.

Mietin vain niitä kolmekymppisiä, joilla tulee vauvakuume jo ennen kuin on mieskin hankittuna. Ihmiset elävät "lapsuuttaan" nykyään aika pitkälle. Käytännössä. Haluan nauttia nuoruudesta, mutta naisilla tulee biologiset esteet eteen lastenhankinnassa aikaisemmin kuin miehille... Olisi kivaa jos nuoruus olisi vähän pitempi ja vanhuus vähän lyhyempi. En tarkoita sitä, että ihminen on vanha silloin, kun hän ei enää voi hankkia lapsia... aika lyhyt se aika kuitenkin on -naisilla- , miehillä on monta vuotta enemmän.

Noh.., on siinäkin ap:lla aikaa 10 vuotta ainakin, mutta juuri sitä ajatellen, että olisi kiva olla sellainen vakaa parisuhde myös

• yksinkö

Juu totta kai ei liikaa kannata aikatauluttaa mutta lasten teko on sellainen asia että jos haluan olla nuori äiti niin en voi sitä kauheasti viivyttää toisin kuin opiskelua ja työnhankkimista esim voi. Ja siihen että elämä pitää elää niin itse olen sitä mieltä että elämä ilman tavoitteita on ihan turhaa. Itse opiskelen, musisoin ja katson telkkaria. Jos minulla ei olisi mitään hajua mitä haluan elämältäni niin tällainen elämä mitä nyt elän ei olisi elämisen arvoista. Sen verran onneton oon. Mutta nuo haaveet ja tavoitteet auttaa jaksamaan vaikeina aikoina. Sais jonkun kivan miekkosen tähän jonka kanssa suunnitella tuöevaisuutta ni elämänlaatu paranis hetkessä :)

• yksinkö
        miettii... kirjoitti:

En ole ap, mutta vastaan silti tähän sulle. Olen ap:n kanssa suunnilleen samanikäinen nainen. En aikatauluta elämääni...koska se on mahdotonta. Haluaisin kuitenkin olla edes jonkun verran tietoinen siitä, että milloin valmistun. Vakiotyöpaikan saannista ei tietoakaan... nopeasti menee vuodet. En henkilökohtaisesti (todellakaan) haaveile lapsista vielä. Olen ap:n kanssa siinä suhteessa erilainen. Ymmärrän kuitenkin häntä, vaikka hän huolehtii ihan turhasta. Pitäisi ensin päästä exästäkin yli.

Mietin vain niitä kolmekymppisiä, joilla tulee vauvakuume jo ennen kuin on mieskin hankittuna. Ihmiset elävät "lapsuuttaan" nykyään aika pitkälle. Käytännössä. Haluan nauttia nuoruudesta, mutta naisilla tulee biologiset esteet eteen lastenhankinnassa aikaisemmin kuin miehille... Olisi kivaa jos nuoruus olisi vähän pitempi ja vanhuus vähän lyhyempi. En tarkoita sitä, että ihminen on vanha silloin, kun hän ei enää voi hankkia lapsia... aika lyhyt se aika kuitenkin on -naisilla- , miehillä on monta vuotta enemmän.

Noh.., on siinäkin ap:lla aikaa 10 vuotta ainakin, mutta juuri sitä ajatellen, että olisi kiva olla sellainen vakaa parisuhde myös

Juu no itse juuri pelkään että kun se vauvakuume iskee niin oon yksin ja miehestä ei tietoakaan. Siitä hetkestä voi mennä monta vuotta ennen kun löytää sopivan miehen ja siitä hetkestä voi mennä monta vuotta lasten hankkimiseen (juuri siksi että halutaan ensin nähdä että suhde varmasti kestää) jolloin ollaankin sit jo 40. Eli siksi suunnittelen jotta vauvakuumeen iskiessä se lapsi olisi mahdollista hankkia niin halutessaan. En mä tiedä vaikka mun mieli muuttuisi vielä mutta tällä hetkellä haaveet on tämmöset ja haaveet ei toteudu jos asialle ei tee mitään :)

• yksinkö kirjoitti:

Juu no itse juuri pelkään että kun se vauvakuume iskee niin oon yksin ja miehestä ei tietoakaan. Siitä hetkestä voi mennä monta vuotta ennen kun löytää sopivan miehen ja siitä hetkestä voi mennä monta vuotta lasten hankkimiseen (juuri siksi että halutaan ensin nähdä että suhde varmasti kestää) jolloin ollaankin sit jo 40. Eli siksi suunnittelen jotta vauvakuumeen iskiessä se lapsi olisi mahdollista hankkia niin halutessaan. En mä tiedä vaikka mun mieli muuttuisi vielä mutta tällä hetkellä haaveet on tämmöset ja haaveet ei toteudu jos asialle ei tee mitään :)

Niin ne haaveet muuttuu aika nopeastikkin. Itsekkin halusin lapsia jossain 20 tienoilla mutta silloin olikin tilanne aivan erillainen kuin nykyään. Haaveet ne on kuitenkin jotka auttavat jaksamaan huonoina aikoina ja jokaisella haaveita yleensä myös on:). Sekin on hyvä juttu jos haluaa näyttää lapsiaan isovahemmilleen ennekuin se on liian myöhäistä;)

• yksinkö
        juha260 kirjoitti:

Niin ne haaveet muuttuu aika nopeastikkin. Itsekkin halusin lapsia jossain 20 tienoilla mutta silloin olikin tilanne aivan erillainen kuin nykyään. Haaveet ne on kuitenkin jotka auttavat jaksamaan huonoina aikoina ja jokaisella haaveita yleensä myös on:). Sekin on hyvä juttu jos haluaa näyttää lapsiaan isovahemmilleen ennekuin se on liian myöhäistä;)

Juu niimpä totta kai tilanteen mukaan mennään ja haaveet voi muuttua mutta jotain unelmia on hyvä olla tässä ja nyt :) jos ne muuttuu ni sit ne muuttuu mut hiukan pitää suunnitella unelmien toteuttamista ennen ku on liian myöhästä :)

• 10+20

Itsellä on ikää jo melkein 29 ja en ole päässyt vielä seurustelemaan koskaan, kerran olen tapaillut yhtä naista kuukauden ja yhden toisen naisen kanssa on ollut seksisuhde.

• miehet ei sitoudu

Miksi 30v nainen, joka on koko nuoruutensa viettänyt joka viikonloppu baareissa aina eri miehen seurassa, ei löydä elämäänsä pysyvää miestä? Jokainen mies pitää hyvänä yhden illan ja häipyy. Lapsia on kaksi kappaletta eikä heille löydy isää kasvattajaksi. Mikä miehiä nykyään vaivaa?

• about30

lyhyesti ja ytimekkäästi: sinä.

• Baarista löydetyt miehet eivät harrasta kuin yhden yön juttuja. Oletko kokeillut jotain nettideittailua koska sieltä löytyy miehiä joita nuo baarit eivät niinkään kiinnosta ja ovat valmiita sitoutumaan pidemmäksi aikaa

• diskreet
        juha260 kirjoitti:

Baarista löydetyt miehet eivät harrasta kuin yhden yön juttuja. Oletko kokeillut jotain nettideittailua koska sieltä löytyy miehiä joita nuo baarit eivät niinkään kiinnosta ja ovat valmiita sitoutumaan pidemmäksi aikaa

Eipäs yleistetä, kyllä baareissa löytyy myös nk. kunnollisia miehiä, ja nettideiteissä löytyy niitä pesän perässä juoksijoita. Maailma nyt vain on sellainen.

Ei sitä vain löydy mitään yksinkertaista sääntöä, jonka avulla tunnistaa haluaako mies perheisäksi vaiko pelkäksi isäksi. Niin, minä halusin aikoinani perheenisäksi, mutten löytänyt naista, joka haluaisi lapsia, ja niinpä minäkin ehdin vanheta.

Aloittajalle antaisinkin neuvoksi, että etsi vanhempia miehiä (siis tyyliin 30-35 -vuotiaita), siinä iässä on ainakin todennäköisempää löytää sellainen mies, joka haluaa perheen, eikä vain pesää.

• miehiä monenlaisia
        diskreet kirjoitti:

Eipäs yleistetä, kyllä baareissa löytyy myös nk. kunnollisia miehiä, ja nettideiteissä löytyy niitä pesän perässä juoksijoita. Maailma nyt vain on sellainen.

Ei sitä vain löydy mitään yksinkertaista sääntöä, jonka avulla tunnistaa haluaako mies perheisäksi vaiko pelkäksi isäksi. Niin, minä halusin aikoinani perheenisäksi, mutten löytänyt naista, joka haluaisi lapsia, ja niinpä minäkin ehdin vanheta.

Aloittajalle antaisinkin neuvoksi, että etsi vanhempia miehiä (siis tyyliin 30-35 -vuotiaita), siinä iässä on ainakin todennäköisempää löytää sellainen mies, joka haluaa perheen, eikä vain pesää.

Niin se kai menee. Mutta 30-35-vuotias mies on aika vanha parikymppiselle naiselle. Ainakin minulle.

• keski-ikä ei kriisiä

Olet vielä nuori ja elämä on täynnä mahdollisuuksia.Näe ne ja toteuta.Miksi tuon ikäinen käyttää energiaa hukkaan murehtimalla.? Elämää ei kannata murehtia etukäteen koska sillon murehdit 2 kertaa ja se vie energiaa tuplasti hukkaan.

• boulevard of brokenD

Minusta tuo oli sellaista pohdintaa elämänmenosta. En usko, että hän on elämäänsä hukkaan murehtinut. :) Pikemminkin vaikuttaa siltä, että hän on hetkeksi pysähtynyt pohdiskelemaan, että mitkä asiat hänen omassa elämässään ovat tärkeitä, ja mitä kohti tässä ollaan menossa, ja mistä hän haaveilee.

Moni muu tällä palstalla olevista ihmisistä taitaa olla niitä, jotka eivät ole eläneet elämäänsä täysillä, eivätkä ehkä uskallakaan ottaa siitä kiinni. Aloittaja ei edelleenkään sanonut, että hän haluaa hankkia lapset nyt heti... mun mielestä ei oo kyllä kiire miehen löytämisessäkään. Se on huono juttu, jos on exäkin vielä mielessä.

Luulen, että ero on se juttu, mikä laittaa ehkä miettimään näitä asioita niin huolestuneesti. En ole koskaan edes "vakavasti" seurustellut, mutta kerran olen ihastunut ja ehkä rakastunutkin yhteen mieheen... tuntuu, että mikään ei sitä enää ikinä muuta, enkä pääse tosta asiasta ihan helpolla yli.... kai vielä joskus :D

Kirjoitin myös tuon "miettii..."-kommentin... eli oon saattanut vähän toistaa itteeni.

• jussivaan2

Aluksikin vois sanoa ettei se mies täydellinen ollut kun ei ollut valmis olemaan seurustelusuhteessa... Ja jos tuo mitä kerroit on totta niin miehiä sinulle riittää vaikka kuinka :)

Minä siis 22v. mies ja täsmälleen on nuo samat ajatukset naisesta... Ja pelkkää pesää en etsi niin yhdenyön jutut on unohdettu. Parisuhdemarkkinoilla kiltti mies ei vain kelpaa :D Kaveriksi kyllä kelpaa ja kuuntelijaksi muttei muuten... Tässä on jo tullut luovutettua etsiminen kun 4 kertaa peräkkäin samallalailla käynyt. Jos sattuu tulemaan vastaan niin sitten tulee, tosin epäilys sellaiseen sattumaan minun tuurilla on aika heikko :D

• Ujo atm 25

Ei naisilla ole mitään hätää kun naiset saavat koska vain uuden seurustelukumppanin itselleen kunhan ei ala nirsoilemaan. Itse olen jo melkein 26-vuotias mies enkä ole seurustellut yhtä ainuttakaan kertaa elämässäni, siis en päivääkään ja tuskin sellaista ihmettä tulee koskaan tapahtumaankaan. Mielestäni naisilla ei pitäisi olla edes mitään oikeutta valittaa kumppanin puutetta.

• Ujo atm 25

Mut näinhän se just on että naiset vihaavat meitä kilttejä ja kunnollisia miehiä. :D

• Vanhana

Vinkkinä sinulle on että ole rohkea ja mieti mitä haluat. Elä vertaa liikaa entiseen. Ei sinulla ole mitään hätää, kun mietit asioita jo " noin nuorena" . Itselläni on asia toisin. Olen jo 37 ja vaikka olen yrittänyt olla rohkea, tutustuminen pelottaa. En edes uskalla katsoa silmiin. Tsemppiä!

• feministithautaan

muijat luulee et suhteet johtaa lopulta pysyvään. ei pidä paikkaansa. äijät ei haluu alitajuisesti lasta jonkun toisen jätkän koskeman muijan kanssa. semmonen ämmä on jo elämäntapansa valinnut, suhde...suhde. äijät haluu et muijalle perhe on se mitä haluaa eikä mikään viime hetken pakko johon elämä loppuu.

• yksinkö

No itse haluan perhe-elämää ihan sen itsensä vuoksi enkä minään viimeisenä pakkona. Oon sen verran nuori et ei mul oo viel mikää pakkotilanne mut asioi kannattaa miettii valmiiks jos haluu lapset suunnilleen jossai tietys iäs :)

• vääristyn.sukup.rool

Viimeisen viestittelijän hengessä mukana...

Youtube, ZZ Top - Planet of Women.

• vai niin.

Tuleppa vaikka 10-15 vuoden päästä kirjoitteleen uudestaan katellaan sitten.

• yksinkö

Muillekki ku sul tiedoks ni todennäkösyys lapsen saamisesta ja terveen lapsen saamisesta pienenee mitä lähemmäs mennään neljääkymmentä. Siis naisilla nimenomaan. En tie oletko nainen vai mies mut tämmöstäki kannattaa miettii ennen ku kannustaa ketää hankkii lapset vast kolmevitosena...

• vai niin.
        yksinkö kirjoitti:

Muillekki ku sul tiedoks ni todennäkösyys lapsen saamisesta ja terveen lapsen saamisesta pienenee mitä lähemmäs mennään neljääkymmentä. Siis naisilla nimenomaan. En tie oletko nainen vai mies mut tämmöstäki kannattaa miettii ennen ku kannustaa ketää hankkii lapset vast kolmevitosena...

Meinasin kirjoittaa pahasti mutta ei ollutkaan aihetta alkaa mesoaan, juu en aatellut lisääntymis mielessä tätä ketjua. pisti tuo vaan silmään kun 21v pitäs olla jo kaikki "perhe, tupa ja perunamaa". tosin me kaikkihan kehitymme erillätavalla ja toinen voi olla toista valmiimpi sitten jopa nuorella iällä perustamaan sen perheen. En puutu tuohon "terve" sanaan missään mutoa kun en ole terveysalalla.

• yksinkö
        vai niin. kirjoitti:

Meinasin kirjoittaa pahasti mutta ei ollutkaan aihetta alkaa mesoaan, juu en aatellut lisääntymis mielessä tätä ketjua. pisti tuo vaan silmään kun 21v pitäs olla jo kaikki "perhe, tupa ja perunamaa". tosin me kaikkihan kehitymme erillätavalla ja toinen voi olla toista valmiimpi sitten jopa nuorella iällä perustamaan sen perheen. En puutu tuohon "terve" sanaan missään mutoa kun en ole terveysalalla.

Äh edelleenkään en halua noita asioita nyt ja heti mutta jos haluan niitä esim. n. 5v päästä niin pitäis mies löytää aika pian jotta ehtii kattomaan et suhde kestää ennen ku rupee lapsii hankkii. Siksi murehdin, en suinkaan siksi että haluaisin perheen heti.

• vai niin.
        yksinkö kirjoitti:

Äh edelleenkään en halua noita asioita nyt ja heti mutta jos haluan niitä esim. n. 5v päästä niin pitäis mies löytää aika pian jotta ehtii kattomaan et suhde kestää ennen ku rupee lapsii hankkii. Siksi murehdin, en suinkaan siksi että haluaisin perheen heti.

No ei muuta kuin onnea etsinnöille ja hyvää uutta vuotta 2015 :)

• Ujo atm 25

Who?

• vai niin.

piti mennä alottajalle

• al bundy

uskokaa vaan setämiestä. jos ei ole jäänyt yksin jopa parisuhteessa muksujen kanssa ennen 40 vuotispäivää niin viimeistään silloin. kysymys on kuinka tulet sen asian kanssa toimeen. =D

• yksinäinen.

Nainen ei ikinä jää yksin. Naisella on mahista aina saada mies.

• Heh-heh-hee

Mitään pelkoa ei ole, kun treenaa pienestä pitäen. Yksinäisyys saattaa johtua liiasta sossuttelusta.

• kesäkurpitsa

Toivottavasti et löydä miestä ennenkun olet ex-miehestä päässyt yli.
      En usko että kukaan mies tai nainen haluaa että hänen partnerinsa häntä vertailee exäänsä.... Sitten kun uusi mies tekee jotain mistä sä et tykkää niin itketään ja mietitään että: "oi voi kunpa se mun täydellinen exä ei ois mua jättäny. Taidanpa soitella ja kysyy kuulumisia!"

Ja on kyllä aika paljon taas disney leffoilla sunkin päätä sekoitettu. "Täydellinen mies"

• shnsrtnsyy

täydellinen mies.

kunta tai valtion hommissa. takuu palkka ja uramahdollisuudet kunta-alan hommissa vaikka minne.
        haluan alkaa edustusolennoksi vaikka heti.

ai niin. olen mies. noh. pörssimeklari kyllä kelpaa kanssa.

• yksinkö

Juu täl hetkel on se linja et ei hetkeen miehiä ennen ku oon vanhasta yli :) ja kyl ilman disneyleffojaki voi unelmoida täydellisest miehest (kukaan ei oo tietty täydellinen mut iyselleen täydellisest miehest) :D en ees oo nähny montaa disneyleffaa :D

• Hauskaa et nää ketjun alottajat sanoo olevansa 17-22 vuotiaita... Toises 22-vuotias "poika" itkee että elämä valuu hukkaan ja täs 21-neiti valittaa mieshukkaa...

Joskus mietityttää että onko nää oikeita?

• nainenn19

Ihan oikeita ihmisiä ollaan.

• 27vmies

Tuolta se tuntuu ensimmäisillä kerroilla kun suhde päättyy. Kun kasvaa ihmisenä niin osaa suhtautuakin asioihin paremmin. Pidä vain pää pystyssä ja uskalla ottaa riskejä, kyllä se siitä.

• ikisinkku_m30w

"Olen 21-vuotias nainen ja itsellä on vain yksi pidempi 1,5 vuoden suhde takana ja sekin kun olin alaikäinen. Vähän aikaa sitten loppui kuukauden suhde, "

*sigh*

Ihan kivastihan tolla AP:lla tuntuis menevän. Ei tuo siltä vaikuta, että yksin jääminen olis mitenkään todennäköstä, kun suhteita tuntuu piisaavan.

Jos vietät seuraavat 5-10 vuotta yksin, niin sit voidaan pohtia tätä ihan tosissaan...

• yksinkö

no viimiset neljä vuotta olen yksin viettänyt :( ja kaksi suhdetta takana eli "suhteita tuntuu piisaavan" on ihan väärin sanottu tässä kohtaa... jotenki vaa 4 vuoden yksinäisyyden jälkeen ku vihdoin löysi jonkun ni ei ois halunu et se loppuu koska nyt on semmonen olo et tuleeks mulle näitä suhteita sit aina neljän vuoden välein ku näin huono tuuri.... tajuun kyl jos tää kuulostaa oudolle joidenki mielest mut mä en kohtaa mun elämässä moniakaan tilanteita mistä löytäis miehiä niin se ei oo mitenkään epätodennäköst et mä jäisin yksin...

• 1_yksinäinennainen_

Älä huoli! Itsellä vielä huonompi tilanne. Olen 24-vuotias ja seurustellut kaksi kertaa; ensimmäisen kerran 17-18-vuotiaana (kesti noin vuoden) ja toinen suhde loppui vähän aikaa sitten (tätä kerkesi jatkua vain pari kuukautta kunnes mies jätti minut). Näiden kahden seurustelun välillä siis yli 5 vuotta! Nyt pelkään jääväni lopullisesti yksin, mikä surettaa, koska olen aina haaveillut omasta perheestä. Ja jos minut nyt vielä joku sattuisikin huolimaan niin todennäköisesti saan odotella sitä taas vähintään sen 5 vuotta...

• Ignoranceisnotbliss

Varmasti sinut huolisi moni mies, vaikka heti ja näkemättä. Usko pois.

• 1_yksinäinennainen_

Voi kun huolisikin. :) Vähän vaikea vaan uskoa kun eipä nuita ehdokkaita ole tähänkään mennessä mitenkään liiaksi jaloissa pyörinyt... Mutta ei kai se auta kuin toivoa parasta!

• Anotherignorant

Oletko koskaan tehnyt aloitetta miesten suhteen? Onko sinulla treffit-osastolla profiilia? :)

• 1_yksinäinennainen_

No pakko myöntää että enpä juuri. Olen aika ujo, joten aloitteiden tekeminen olisi tosi vaikeaa (ja aika vähän sellaisia tilanteita missä uusia ihmisiä edes tapaisi). On myös tottunut ajattelemaan, että jos mies on kiinnostunut niin hän kyllä näyttää sen. Tuo ujous on kyllä siitä paha, että ujo ihminen saattaa helposti näyttää välinpitämättömältä tai ylpeältä, vaikka onkin vain epävarma itsestään. Ymmärrän kyllä, että silloin voi olla aika vaikeasti lähestyttävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      232
      4043
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      124
      2154
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      213
      1788
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1764
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1597
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      186
      1496
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      53
      1344
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1271
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1248
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1151
    Aihe