http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/miksei-moottorioljyja-enaa-testata
Vastaus Ketoselta
60
314
Vastaukset
- 567 433
Ketonen on edelleen väärässä.
Totta on kallista jos lähdetään suorittamaan jokainen luokituksiin ja hyväksyntöihin vaadittavat moottoritestit erikseen. Eihän näitä tee edes öljy-yhtiötkään muuta kuin ainoastaa kun täytyy uusi öljy hyväksyttää. Laadunvarmistukseen riittää ihan tavalliset CCS, XRF, ICP jne testit joihin löytyy laitteistot jokaikisestä vähänkin öljyjä testaavasta labroista.
Eihän TM:n testikään moottoritestejä suorittanut, mutta ihan näillä perustestien perusteella voi antaa riittävän kuvan öljyn suorituskyvystä. Vastaako mitattu viskositeetti väitettyä (näinhän ei ollut Eurolin kohdalla TM:n testissä 2006), mikä on pumpattavuus tuotteella A, B, C jne.. Niissä varmasti on eroja.
Samalla verukkeella ei renkaitakaan kannata testata. Kyllä ne kaikki siellä auton alla pyörii ja useimmat merkit jopa ovat turvallisia käyttää. Erot ovat pieniä. Aina silloin tällöin löytyy myös Kiina-rengas joka ei pärjää.- osssss
Se on tuo Ketonen valekettu sitten VW ja öljyasioissa?
- Vain PAO ja GTL
FT-ICR riittää kemialliseen analyysiin. Selvittää moottoriöljyn komponentit ja epäpuhtaudet hetkessä. Laittetta käyttää myös tulli ja keskusrikospoliisi vaikeimmissa analyyseissä ja rikostutkinnassa. Laite on äärimmäisen tarkka..
Neste Oil ostaa laitteen analyysiaikaa: http://www.findnano.fi/fi/NanoCrmEquipment:UserView/id/1431/ESI_Q_FT_ICR_mass_spectrometer/
Kuumakestävyys hapettumisineen ja siinä syntyvät haitta-aineet on tuolla analysaattorilla helppo mitata.
Viskot tarkalla SVM-3000 mittarilla.- 567 433
Mutta kun öljytestauksessa ei tarvita mitään atomintarkkaa analyysiä. Huulilasi ja TM voisi täysin hyvin testata öljyistä ne perustestit kuten tehdään esim. käytetyistä öljyistä. Siitäkun kattoo tyypillisimmät metallit, KV:n, MRV:n ja CCS:n niin öljyjä pystyy hyvin vertailemaan kun verrataan samaan viskositeettiluokkaan. Kertoo paljon enemmän öljyn käytännön suorituskyvystä kuin ruveta pohtimaan onko PAO vai GTL. Sillä ole vittuakaan merkitystä. Ainoa millä on väliä miten se öljy pärjää noissa perustesteissä.
- "oikiat kemistit"
ovat taas asialla
- PAO ja GTL
https://www.youtube.com/watch?v=mi7hOwMapP4
Krakatussa mineraaliöljyssä tulee myös mineraaliöljyn epäpuhtauksia läpi.
Pahimmat epäpuhtaudet on aromaattisia hiilivetyjä.
Metaanista valmistettu GTL Shell PurePlus ei sisällä mineraaliöljyjen epäpuhtauksia.
Eteenistä valmistettu PAO on erittäin pudasta. Käytänössä se on nestemäistä muovia. Siksi se on erittäin kestävää .- dfsdfeq3we123
Paskat siellä mitään epäpuhtauksia on.
- PAO ja GTL
Noista III ryhmän öljyistä, vain Shell GTL pääsee suureen puhtauteen. KAIKKI MUUT VALMISTAVAT EPÄPUHTAITA KRAKATTUJA MINERAALIÖLJYJÄ.
http://www.lubritecinc.com/PDF/Group3.pdf- PAO LL jne
kuinka usein noita PAO:ja pitää vaihtaa, sopiiko uusiin autoihin?
- sasd1
Samaan paskapuhetta päivästä toiseen.
- PAO vaihtoväli
10 000km välein, niin autosi moottori toimii..
- 26463473474373
Palstan GTL-hullu on taas päästetty mielisairaalasta kun spammaa jokaisen keskustelun täyteen tuota Shell GTL soopaa....
Testeistä puhen ollen, kuinka vaikeaa voi olla esim:
1) Rakentaa pyörivä metallipyörän jota painetaan toista metallipintaa vasten öljyllä voidellen ja mitataan kuluminen???
2) Jäähdyttää öljyt -30 asteisiksi ja katsoa kiteytyminen ja testata virtausta????
Siinä on jo pari helppoa ja edulista testiä.
Tai voisivat tehda esim pelkkiä kylmäominaisuuksia testaavan testin niin tiedetään kuka on viitsinyt panostaa pohjolan oloihin, tuskin kovinkaan moni valmistaja. Esim Shell öljyillä jäätyy aina huohotin-putki kun eivät huomioi talviolosuhteita öljynvalmistuksessa.- 26463473474373
Itse käytän Teboilia juuri tuon takia että voi olla varma että Suomessa suomalaisten valmistamana siinä on panostettu myös kylmäominaisuuksiin. Näistä muista valmistajista joiden myynnistä vain muutama prosentti menee pohjolan oloihin, ei ikinä tiedä onko ollenkaan huomioitu suomalaisia talviolosuhteita. Tuon takia pelkkien kylmäominaisuuksien testaaminen olisi myös mielenkiintoista.
- TOSIASIAA!!
Totuus on, että TEBOILIN Diamond öljyt jämähtää hirmupakkasilla. Aral PAO TÄYSSYNTEETTINEN virtaa vielä -60 asteen pakkasessa.
Teboil kusettaa. Teboililla EI OLE YHTÄKÄÄN TÄYSSYNTEETTISTÄ MOOTTORIÖLJYÄ MYYNNISSÄ.- ad334234
Teboil Diamond 5W40 pumpattavuus on -42 astetta joka riittää kaikkiin olosuhteisiin Suomessa.
- osssss
No ainakin tdi kestää mitä sitten lienee?
Longlife se koneen särkee ku vettä muodostuu öljyyn.Eikös se niin mene? - hyvää on
Minusta -51C on jo hirmupakkanen eikö sinusta? Teboil DIAMOND pourpoint -51C
- osssss
hyvää on kirjoitti:
Minusta -51C on jo hirmupakkanen eikö sinusta? Teboil DIAMOND pourpoint -51C
TB koneeseen ja neste arktinen tankkiin,
Pakkaset lähestyy.Lapissa liki -40 nyt.
- ZIRINOVSKI
Osta URAL -65W10, ei jämähdä Siperiassakaan,Putinin suosikkiöljy arktisiin
olosuhteisiin.CAENAHO B CCCP,käytössä mm.T-sarjan panssareissa.Saa Mustamäen torilta vielä vanhaa varastoa.- PAO:T RULAA
Sieltä saa samalla myös laatu vodkia, taatusti nuttura sekaisin, värit päällä ja silmät sumeat.
- hevosmiesten
PAO:T RULAA kirjoitti:
Sieltä saa samalla myös laatu vodkia, taatusti nuttura sekaisin, värit päällä ja silmät sumeat.
uutiset
- HEVOSMIES___________
hevosmiesten kirjoitti:
uutiset
K A T S O T A U L U K K O ! !
https://www.infineuminsight.com/insight/sep-2014/uncertainty-ahead-for-base-stocks?alttemplate=PDF
PAO ja GTL VOITTI ! ! - Noack
HEVOSMIES___________ kirjoitti:
K A T S O T A U L U K K O ! !
https://www.infineuminsight.com/insight/sep-2014/uncertainty-ahead-for-base-stocks?alttemplate=PDF
PAO ja GTL VOITTI ! !Viskositeetti-indeksi on Grp III parempi kuin PAO:lla.
Ihmettelen vieläkin miten New Life voi peitota Vollsyntese Aralin jo -20c lämpötilassa. Käsittämätöntä, not.
- hevosmiesten
ravi uutiset
- PAO ja GTL
https://www.infineuminsight.com/insight/sep-2014/uncertainty-ahead-for-base-stocks?alttemplate=PDF
"Growing PAO demand" PAO:N KYSYNTÄ KASVAA, VAIKKA ON LAMA ! !.
KRAKATTUJEN grp III öljyjen kysyntä HEIKKENEE.
VASTAUS LÖYTYY TAULUKOSTA ! !
0W-8 On jo Japanissa myynnissä. 0W-4 öljyä TESTATATAAN JO ! !- Noack
"Group III demand will increase in top tier market because it gives OEMs and lubricant manufacturers both performance and cost competitiveness." - Jin Hur Senior Vice President, Base Oil Business, SK lubricants
Grp III:n kysyntä kasvaa, koska se tarjoaa suorituskykyä ja kustannustehokkuutta.
Olet sä PAO-PELLE kyllä aika epeli kun yrität vääristää jopa painettua tekstiä ja erittäin valikoivasti ja jopa strategisesti jätät asioita kertomatta ajaaksesi omaa agendaasi, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
Lähde: http://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation - Tietoa !
Noack kirjoitti:
"Group III demand will increase in top tier market because it gives OEMs and lubricant manufacturers both performance and cost competitiveness." - Jin Hur Senior Vice President, Base Oil Business, SK lubricants
Grp III:n kysyntä kasvaa, koska se tarjoaa suorituskykyä ja kustannustehokkuutta.
Olet sä PAO-PELLE kyllä aika epeli kun yrität vääristää jopa painettua tekstiä ja erittäin valikoivasti ja jopa strategisesti jätät asioita kertomatta ajaaksesi omaa agendaasi, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
Lähde: http://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiationGRP III ei kukaan investoi enää ! !
PAO ja GTL hakkaa ne täydellisesti.
GRP III valmistuksessa ON RASKAS YLITUOTANTO ! !
GRP III tuotantoon ei investoida, koska se maksaa paljon ja tuote ei vastaa laadultaaan ylivoimaista GTL- öljyä.
GRP III öljyissä tulee AINA mineraaliöljyjen epäpuhtauksia läpi. KUSTANNUSKYSYMYS. - Noack
Tietoa ! kirjoitti:
GRP III ei kukaan investoi enää ! !
PAO ja GTL hakkaa ne täydellisesti.
GRP III valmistuksessa ON RASKAS YLITUOTANTO ! !
GRP III tuotantoon ei investoida, koska se maksaa paljon ja tuote ei vastaa laadultaaan ylivoimaista GTL- öljyä.
GRP III öljyissä tulee AINA mineraaliöljyjen epäpuhtauksia läpi. KUSTANNUSKYSYMYS.Höpö höpö. Jopa omassa "taulukossasikin" viskositeetti-indeksi oli parempi Grp III öljyissä parempi kuin PAO:ssa. Ja itseasiassa Exxonin Visomissa se on parempi kuin GTL:ssä. Viskositeetti-indeksi ehkä tärkein perusöljyn ominaisuus öljynkehittäjälle.
Ja se raskas ylituotanto johtuu, että GRP III -öljyihin oli juuri INVESTOITU SUURIA SUMMMIA tulevaisuuden tarpeita varten ja iskikin taantuma. PAOn kysyntä kasvaa vain 3-4% vuodessa. Älä huoli, kun Ukrainan kriisi helpottaa uusille GRP III -investoinnit alkavat kantaa hedelmää.
- Trendi..
VISOM ei pärjää missään !! GTL on puhtaampaa. Mobil myöntää sen ! ! !
PAO:n kysyntä KASVAA3-4 % vuodessa ja LAMASSA !!
grp III kysyntä on laskenut 10% vuodessa ! ! - PAO voitti
VERTAA ! !
VISOM: http://www.exxonmobil.com/UK-English/Basestocks/PDS/GLXXENBSKEMVisom.aspx
PAO C12 ! : http://www.cpchem.com/bl/pao/en-us/pages/lowviscositypao.aspx
JOHTOPÄÄTÖS ! ! VISOM on kuravettä ! !- Noack
PAO C10 6cSt VI 137
Visom 6 VI 142
Visom voittaa. Pelle sä oot tosi urpo.
- PAO voitti
PAO C12 HVI 6cSt VI 150 !
Visom 6 VI 142
PAO C10 ja erityisesti C12 pesee Noack haihtuvuudessa täysin VISOMIN... - GTL-nousee
GTL pesee grpIII öljyt ja Visomin..
http://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200211_practlub-tab1.gif
http://www.machinerylubrication.com/Read/422/gas-to-liquids - PurePlus GTL
GTL-öljyt on puhtaita isoparafiineja. Lähes 100% puhdasta.
Krakatut mineraaliöljyt sisältää vähemmän isoparafiineja ja siksi ne toimii huonosti.
Lisäksi mineraaliöljyn epäpuhtauksia!
KATSO TAULUKKO ! !
http://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200211_practlub-tab1.gif
ONKO EPÄSELVYYTTÄ ! ! On lähes PAO:n veroista ! !- Noack
GTL 4 VI 128
Visom 4 VI 136
GTL 8 VI 140
Visom 6 VI 142
ONKO EPÄSELVYYTTÄ. Toimivat huonosti my ass.
Haihtuvuuskin on GTL vs Visom aivan samoissa. - III-mineraali rapaa
Noack kirjoitti:
GTL 4 VI 128
Visom 4 VI 136
GTL 8 VI 140
Visom 6 VI 142
ONKO EPÄSELVYYTTÄ. Toimivat huonosti my ass.
Haihtuvuuskin on GTL vs Visom aivan samoissa.http://www.exxonmobil.com/UK-English/Basestocks/PDS/GLXXENBSKEMVisom.aspx
GTL ! Vertaa! : http://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200211_practlub-tab1.gif - Noack
III-mineraali rapaa kirjoitti:
http://www.exxonmobil.com/UK-English/Basestocks/PDS/GLXXENBSKEMVisom.aspx
GTL ! Vertaa! : http://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200211_practlub-tab1.gifShellin GTL-perusöljyä tulee kolmena eri viskositeettina: 3, 4 ja 8. Tuo on joku höpöhöpö-taulukko.
- SHELL GTL ON HANURIS
III-mineraali rapaa kirjoitti:
http://www.exxonmobil.com/UK-English/Basestocks/PDS/GLXXENBSKEMVisom.aspx
GTL ! Vertaa! : http://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200211_practlub-tab1.gifLUE JA MIETI JA JOPA YMMÄRRÄ!!
Mobil 1 New Life CCS 5450 cP
http://www.oil-club.ru/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=9447
Teboil Diamond 0W-40 5659cP
http://www.oil-club.ru/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=9278
LISÄTÄÄN TÄHÄN VIELÄ HUIPPU SUPER SHELL OW-30 PUREPLUS GTL 5840 cP
http://www.oil-club.ru/forum/topic/14140-shell-helix-ultra-0w-30-svezhee/page__hl__pennzoil
Mobil ja Teboil VOITTAVAT Shellin PUREPLUS GTL Mennen tullen. Siis kauppaan ostamaan Mobilia!!!! Teboil 0w-40 on täyssynteettistä analyysi vahvistaa tuloksen on aitoa PAO tuotetta plus hyvä määrä estereitä!!!
Taitaa olla niin että pelle ei ymmärrä kuin täyssynteettisen pimperon päälle. Tiedoksi kannattaisi harkita luomu elimen kokeilua, luultavasti se on parempi kuin TÄYSSYNTEETTINEN tai näin ainakin luulen kun ei ole kokemusta TÄYSSYNTEETTISESTÄ ELIMESTÄ. Olenko väärässä?
- JOHTOPÄÄTÖS ?
Väärää TIETOA ! !. GTL on K A I K I S S A S U H T E I S S A parempaa.
Grp III krakatussa mineraaliöljyssä on AINA EPÄPUHTAUKSIA ! !
-Typpiyhdisteitä.
-Rikkiyhdisteitä.
-Aromaattisia yhdisteitä.
GTL- öljy on niistä epäpuhtauksista vapaa !
LUE ja MIETI ! !
http://gasprocessingnews.com/features/201410/gtl-innovation-produces-clean-base-oils-from-natural-gas.aspx- Noack
Ei ei ja ei. Shellin valmistama GTL ei juurikaan poikkea ominaisuuksissa Grp III - öljyistä. Sen ainoa etu on noin. 10 astetta öarempi jähmepiste. Viskositeetti-indeksissä häviää räikeästi Visomille. Haihtuvuus on suunnilleen sama.
Kato nettitieto ei ole tietoo.
- VOITTAJA öljyä
http://www.ebay.de/itm/10x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/400753362133?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5d4ec304d5
100% VARMASTI hakkaa Teboilin ja Mobil ykkösen !
ON myös EDULLISTA ! ! - tellinsheppo
VOITTAJA öljyä kirjoitti:
http://www.ebay.de/itm/10x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/400753362133?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5d4ec304d5
100% VARMASTI hakkaa Teboilin ja Mobil ykkösen !
ON myös EDULLISTA ! !Sinä olet PAOPELLE Ville viisvuotta. Hiekkalaatikon Kingi.
Shell ei ole koskaan tehnyt kuluttajalle voittaja-öljyä. ei ole tehnyt eikä tee.
Se ei kuulu heidän toimintapolitiikkaan.
Marssit vaan sinne paikalliseen ja haet 0W-40 New Life tai Diamond 0W-40, saat paremman, kiistatta.
Shelliä ei kannata tukea. Laittoivat Suomesta tehtaan sileäksi ja tekivät monta työtöntä. Siirsivät Suomen tuotannon Venäjälle. Siellä tekee nyt Iivana meidän työt.
Sinä voisit lopettaa p a s k a n jauhamisen täällä. Ketään ei kiinnosta mainoksesi eikä amatöörimaiset kommenttisi. - fs453
VOITTAJA öljyä kirjoitti:
http://www.ebay.de/itm/10x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/400753362133?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5d4ec304d5
100% VARMASTI hakkaa Teboilin ja Mobil ykkösen !
ON myös EDULLISTA ! !Toimituskuluineen 7,35 e per litra. No kyllä on halpaa.
Mistä teitä hölmöjä oikein sikiää? - Vastauksia kiitos!!
VOITTAJA öljyä kirjoitti:
http://www.ebay.de/itm/10x1-Liter-Shell-Helix-Ultra-0W40-Motorenol-0W-40-Motorol-PORSCHE-BMW-MB-229-5-/400753362133?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5d4ec304d5
100% VARMASTI hakkaa Teboilin ja Mobil ykkösen !
ON myös EDULLISTA ! !Siis minkä teboilin öljyn hakkaa shell pureplus? varmaan se moniaste 15w40 teboilin hakkaa. Mutta ei diamond 0w-40 öljyä joka on PAO tuote, eikö mene jakeluun? Juurihan sä PAO/GTLPELLE olet itse kehunut miten YLIVERTAISTA PAO juuri on. PUHUITKO JÄLLEEN KERRAN ITSESI PUSSIIN!!! Vastaa tähän viestiin!! Ai anna mä arvaan et vastaa, tai jos vastaat jotain aivan perusteetonta!! Missä viipyy Joensuun Ellin analyysi teboil diamond 0W-40 tuotteesta? Ai anna mä arvaan ei sellaista analyysiä ole koskaan tehtykkään. Faktat esiin!!
- ei ole lirua 0w-40
Vähän aiheesta poiketen, mutta onko tuo Mobil 1 new life 0w-40 hyvä öljy Opel Astra G 1.6 8venttiiliseen -99 ajettu 227 000tkm. Laitoin siihen nyt sellaiset ja oli edellisetkin samat ölpät. Ei kuluta, eikä tiivisteistä tuu ulos. Vaihdan 5000km jälkeen aina nuo. Ennen käytin Mobil 3000 5w-40 tavaraa.
- YMMÄRRYS ! !
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://gasprocessingnews.com/features/201410/gtl-innovation-produces-clean-base-oils-from-natural-gas.aspx&edit-text=
Krakattu grpIII mineraaliöljy näyttää ok tuotteelta.
SITTEN KUN SE PISTETÄÄN -selektiiviseen tarkkaresoluuutio- ANALYYSIIN. Saadaan satoja piikkejä JA VOIDAAN LASKEA TARKASTI ISOPARAFINIT.
ISOPARAFINIPITOISUUS KORRELOI LAADUN KANSSA. GTL-perusöljy on TÄSSÄ TÄYSIN YLIVOIMAINEN !
GTL-öljyt romahduttaa grp III mineraaliöljyt. MUUTOS ON JO ALKANUT ! ! - _PUHTAUS_
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/tayssynteettista-vai-ei
http://www.findnano.fi/fi/NanoCrmEquipment:UserView/id/1431/ESI_Q_FT_ICR_mass_spectrometer/
http://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200211_practlub-tab1.gif
http://www.machinerylubrication.com/Read/422/gas-to-liquids
Tieto antaa VAPAUTTA ! ! Teboil ja Mobil kusettaa...- 0w-40 diamond PAO
PELLE P-E-R-K-E-L-E ÄLÄ HUIJAA!! Missä viipyy diamond 0w-40 joensuun ellin analyysi?? oil-club.ru AIVAN SELVÄSTI KERTOO että ko. öljy on PAO pohjainen öljy!! Eli väittämäsi mukaan Diamond 0w-40 hakkaa GTL öljyt!! HAJOO!!!!
- MIETI ! ! ! !
Perusöljyjen kvalitatiivinen analysointi vaatii erinomaiset mittalaitteet.
Venäläiset pystyivät määrittämään vain epäorgaaniset aineet.
HIILIVETYSEOSTEN MÄÄRITYS VAATII ! !
http://www.findnano.fi/fi/NanoCrmEquipment:UserView/id/1431/ESI_Q_FT_ICR_mass_spectrometer/
SIKSI Neste Oil ostaa analyysiaikaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkaanit - MIETI !!!!
Venänäläset pystyivät kvalitatiiviseen analyysiin. Kvantitatiivinen vaatii sitten rautaa ! !
http://www.findnano.fi/fi/NanoCrmEquipment:UserView/id/1431/ESI_Q_FT_ICR_mass_spectrometer/
HIILIVETYSEOSTEN MÄÄRITYS VAATII !!- Noack
Kyllä sä PELLE olet jo niin monta kertaa ollut väärässä, että lopeta jo.
Selkeästi sulla ei ole konkreettisia lukuarvoja yhtään mistään. Ja tuo, että heittelet 'kvalitatiivisia' ja muita LAATUTERMEJÄ kertoo, että sähän et tiedä yhtään mitään mistään. Luuletko sä nyt oikeesti, että öljy-yhtiöillä joiden liikevaihdot ovat tuplat Suomen maan BKT:en, saa hommatuksi kaasukromatografia.
- Resoluutio paranee
FT-ICR MS 12T magneetilla maksaa 2 miljoonaa. Parhaissa on 15 Teslan magneetti ja sillä hinnaksi tulee jo 4 miljoonaa euroa.
Tuotekehityksessä on jo todellinen monsteri 18 T magneetilla. Jäähdytys nesteheliumilla ja käämitys on tehty niobiumista. Hinta sitten lähenee kymmentä miljoonaa,,
Nämä kaikki suprajohtavat magneetit on herkkiä tyhjiöeristettyjä tarkkuuslaitteita.
Niitten käyttö on kallista. Heliumia kuluu..
- hhkllhhyjk
Ketä kiinnostaa? Faktat esiin öljyistä pelle
- FT-ICR-MS
Tämä oli tilanne 2010. Nyt mennään jo 21 Teslan tasolla ! !
http://ir.bruker.com/investors/press-releases/press-release-details/2014/Worlds-Highest-Field-21-Tesla-Magnet-for-FT-ICR-Mass-Spectrometry-Installed-at-National-High-Magnetic-Field-Laboratory-NHMFL/default.aspx
Joensuun 11-12 Teslan magneetti on siihen nähden kääpiö !
http://wanda.uef.fi/kemia/research/protein/installation.html- FT-ICR-MS
TEBOIL DIAMOND ja MOBIL 1 EI OLE TÄYSSYNTEETTISTÄ ! ! !
-V A L E H T E L E V A T-
- köyhien autot huolle
Motul Ester.
- Pilkun viilausta
Voi tätä mahdotonta väittelyä ja pilkun viilausta. Onkohan näihin tunnettujen valmistajien öljyjen käyttöön liittynyt yhtään moottorin ongelmia? Sen huomasin Ketosen vastauksesta, että kun olen vienyt VW:n huoltoon 1.2 TSI-koneeseen Shellin Helix Ultra 5W-40 kannun, se on niin lähellä saksalaisten täyssynteettisten arvoja, että hyvin on pyörinyt ja pyörii jatkossakin. Luokitus 503.1 tarkoittaa korkeaviritteisiä koneita, mallina Audi TT 165 kw (siis Palanderin Kallen auto). Eiköhän nämä valmistajien hyväksymät luokitukset (mm BMW:n ja MB:n), ole sen verran testattu, että olen tyytyväinen valintaani. (SN-SF). Samanlaista väittelyä on käyty mm. Mobilin 0W-40 öljystä. Eiköhän molemmat voitele koneita viimeisen päälle ja pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä702351Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2521418- 831252
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3411150