Oikeastaan viestini ei kuulu näille sivuille koska käsittelee "pakkoruotsia" mutta eikö hyvin huvittava eräs Uuden Suomen lukija-kommentti joka alkaa näin
"Pakko ruotsi on aikaan saanut monien nuorten miesten vieraantumiskierteen ensin koulunkäynnistä ja sitten elämästä "
Minun mielestä silloin annetaan tosipaljon valtaa ruotsinkielelle jos se pystyy tuhoamaan monien poikien koko koulunkäynnin.....
Maistuu tekosyyltä, eikö vain.
Ja jos ruotsia ei olisi niin varmaan pakkohistoria tai pakkomatikka saisi huonon maineen
Hih
2
167
Vastaukset 2
- Åboa Academicus
Näinhän se on. Pohjoismaiden tasolla tulee miettä pohjoismaisten vähemmistö kielten oikeuksien parantamista ja Suomi voi luokan parhaimpana esitellä ruotsinkielisten oikeuksia, jotta muut voivat ottaa oppia. Pakkokeskustelut vain himmentävät Suomen mainetta ja saavutuksia. Kaikki eivät tiedä mistä puhuvat
- Hällä väliä
Näkökulma:
Oli pakko opetella kemiaakin, matematiikkaa, fysiologiaa, historiaa, ynnä muuta.
Siinä seassa meni ruotsinkielikin.
Meidän koulussa piti lukea (olin kielilinjalla) myös englantia, saksaa ja venäjää vapaaehtoisena luin latinaa.
Sen jälkeen opiskelin huvikseni myös ranskaa ja espanjaa.
Eipä tuosta "pakkoruotsista" mitään haittaa ollut, varsinkin kun asuu Ruotsissa.
Opin hyvin kieliopin ja osaan paremmin monta kertaa taivutella kuin ite ruotsalaiset.
Kaikesta opista on hyötyä!
Jos olis vaikkapa tiibetin kieli pakollisena oppiaineena, niin mikäs siinä!
Monta uutta asiaa oppisi ja elämää rikastuttaisi.
Ruotsalaiset ovat monessa asiassa edellä, niin että oppii paljon uutta, kun osaa kieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791329
- 851236
- 96977
- 48823
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83599Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29516Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44488Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33465