Tuli käytyä ottamassa esimakua talvesta. Tiesin etukäteen että tuulta ja tuiskua on. Sen sijaan en arvannut että pakkasta Reykjavikissa jopa -8, Gran-hotelli hieno, mutta huone kylmä, luulisi että maassa lämmitys pelaa, kun on omat jopa 500 c asteiset vedet.
Hotelli hieman kaupungin ulkopuolella, ajattelin asian kuntoilun kannalta, mutta oli niin hirveästi lunta, auraamattomat jäämukuraiset kävelytiet, että kerran kävin kävellen. Keskustan jalkakäytävät sulat kun lämmitetään, mutta sohjoa riitti.
Muita jalankulkijoita en kaupungin ulkopuolella nähnyt. Islantilaiset autoilevat. Muutaman koululaisen pongasin. Yksin matkustaessani kävin valmiilla retkillä, ja ne olivat matkan paras anti.
Ehkä menen Islantiin uudestaan, kevätkesällä. Suomalaisessa seurassa, mielellään sellaisten kanssa jotka ovat käyneet aiemmin. Saisi varmaan matkasta enemmän irti.
Ei matka kadutakkaan, oli vaan hiukka kallis, kun maksoin kahden matkan. Typeryyksissäni olin valinnut ns.fleks-matkan, jossa erityisehdot.
Matka oli mulle sit myös hiljaisuuden retriitti, vähän tylsää ilman omaa matkaseuraa. Hotellissa ja retkillä olin ainoa suomalainen. Kaupungilla tapasin 3 suomalaista. Takastullessa lentoasemalla muutaman myös. Että tämmönen matka mulla!
Islanti; Reykjavik.joulukuu 2014
matkailijan alku
0
122
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643295Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433107- 432468
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1022250- 311913
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851415- 391300
- 811142