Miten vastustaa juomisen halua?

--ahdistaa_91

Olen nyt päättänyt, että yritän olla edes vähän aikaa juomatta. Tällä hetkellä olen ollut pari viikkoa, mutta nämä oireet ei helpota ollenkaan. Tänään on varsinkin niin pinna kireällä ettei mitään järkeä. Tekis mieli itkeä ja raivota. Koko ajan vaan pyörii mielessä, että lähtis lähikauppaan ostaan edes pari, mutta tiedän ettei se siihen jäisi. Koko ajan mietin, että eihän se yks päivä, mutta tunnen itseni niin hyvin, että jos tänään joisin en selviäisi vielä maanantainakaan töihin. Oon käyny tänään parin tunnin lenkillä ja siivonnu asuntoni, mutta mikään tekeminen ei saa ajatusta pois mielestä. Kavereillekaan ei voi mennä käymään, kun ovat luultavammin juomaan lähössä jos eivät ole jo.

Ennen pystyin olemaan juomatta helposti parikin kk vaikka join enemmän silloin. Yleensä himo juomiseen on helpottanu parin viikon jälkeen, mutta ei nyt. Pakko purkautua tänne ku oon jo raivonnu miehelleni ja kaikille mahollisille tänään. Mikä auttaa olemaan juomatta?

27

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauantai illan huuma

Malta mielesi, huomenna kaikki on toisin. :)
      Tosin, vituttaahan se jos kaverit lähtee juomaan ja itse joutuu kyyhöttämään kotona.

• Nuori lääkäri

Voi huoleti hakea kaupasta 17 olutta, 17 on suositeltu päiväannos.

• ap.

Nii kyllä se huomenna palkittee ku jaksaa olla juomatta mut kyl tuo kello vaan nii hitaasti etenee.

• Mukanasi

Hyvä aloittaja, kestin koko joulun, olin mieltänyt juomattomuuden eikä ollut kova juttukaan. Nyt sitten iski viinahimot samoin kuin sinulla. Jos olisin ollut yksin niin ehkä olisin vielä kestänyt, mutta kumppani haki viinipullon. Niinpä minäkin. Ihan samat oireet, kumppani suututti niin että olis voinut sanoa jotain synkkää.

Mielettömän hienoa että olit pari viikkoa, itse iloitsen siitä että olin viisi päivää.

Jos nyt olet jaksanut olla hakematta niin olet huomenaamulla onnellisempi kuin minä - ja moni muu.

• nekat

Minulta se katosi tyystin kun olin ollut pari vuotta ilman pisaraakaan,
      Koko ajatus etoo. Juomisen himo häviää kun on juomatta riittävän kauna.
      Vaati järkeilyä ja tahdoinvoimaa.Asiat ei lasillisella tai koko pullollakaan parempaan suuntaan edisty ja vointi parane.

• Mukanasi

Siis tarkoitatko nekat että kesti kaksi vuotta kestää viinanhimoa? Ja sittenkö lopui? - kokonaaan? Lohdutonta.

• nekat

Mikäli on juonut ongelmallisesti itselleen ja läheisilleen,
      yleensä jo puolen vuoden päästä huomaa, että elämä parempaa ilman alkoholia.
      Myös psyykkiset vieroitusoireet ja tarve paeta elämää ja ongelmia päihteisiin hävinnyt. Stressin sietokyky parantunut. Ei etsi muista syytä siis tekosyitä juomiselle.

Kun on ollut vuosia ilman, ei halua ja tarvetta päihdyttää itseään keinotekoisesti alkoholilla tms. kemiallisella päihteellä. Vaikeudet elämässä ja kovatkin menetykset voi käsitellä parhaiten päihteittä.

Sanonta, että elämä on parasta huumetta on totta. Myös juhlia voi paremmin ja iloita ilman alkoholia. Todellakin... aidosti juhliminen onnistuu vain päihteettä.

Liikunta, ihmisuhteet ,harrastukset sekä työ antavat elämään sisältöä.
      Rahaa jää enemmän käyttöön ja vapaa-aika laadukkaampaa ja ihmissuhteet toimivia.

Mikäli on ollut alkoholisti vanhat ihmisuhteet voivat elpyä, parantua ja anteeksi voi saada.

• ---

Olet vain juoppoidiootti.

• Mukanasi

Hyvä nekat, puhut jostain muusta kuin siitä että on ollut kaksi viikkoa ottmatta tai viisi päivää. Ihan muusta,, mutta olet mikä olet

Aloittaja, miten menee nyt?

• ---

• Raitistunut

Kuulosti kovin tutulta, aloittajan kokemukset! Minulla oli samat tuntemukset aiemmin.
      Ihmismieli on kummallinen, että pitää olla rapajuoppo, ennenkuin voi hakea apua juomisensa lopettamiseen. Ei ole kysymys juodun viinan määrästä, vaan halusta lopettaa juominen. Minunkin appiukko kyseli, onko tarvista lähteä hoitoon. Asuttiin samassa taloudessa. Hoidin työni ym velvoitteet. Pääsin myllyhoitoon ja raittius alkoi. Se on yksi tie. AA auttava puhelinkin on yksi apu. Niin kauan, kun yritin yksin ratkaista alkoholiongenmani, huomasin olevani 2 viikon kuluttua humalassa.

• ---

• +-+-+-+-+-+-+-+-+-
        --- kirjoitti:

• Mulla sama ongelma.nyt oon ollut vasta 5 päivää tällä kertaa juomatta mutta kokemuksia juomisen ja lopettamisen suhteen on noin 15 vuoden ajalta.Joka helvetin kerta mä päätän ryyppyputken jälkeen et nyt loppuu mut katkon tai kuntoutuksen jälkeen menee max 1 kk ku oot taas ryypyllä.Pahimmillaan joutunut sairaalaan alkoholipsykoosin takia.Siellä saa kyllä lääkkeet et pahimmat olot menee ohi ettei tule kramppeja.Ja tiedän tunteen et voisko ottaa vaan yhden tai kaks,ei se siihen jää.Ainakaan mulla ei oo jäänyt.
      Tsemppiä sulle hirveesti...

• Mukanasi

Miten aloittajan kävi? Jakoitko olla?

• tyxndtyx

menkää joskus viikonloppuna selvinpäin kattomaan miten ääliöiltä suomalaiset känniläiset näyttää niin takaan ettei tee enää ikinä mieli juoda.

• mielihalut loppuu näin

Kokeilkaa laittaa nauhoitus pyörimään nurkkaan hyvine äänentoistolaitteineen kun juotte yksin tai seurassa. Katsokaa ja kuunnelkaa nauhoitus selvin päin. Huomaatte kuinka älyttömiä teette ja puhutte.

• 111111111

Ei auta. Kun näkee ympärillään kännisiä jotka juovat niin siinähän tulee vaan itselleen himo alkaa myös juomaan kun näkee miten hauskaa muilla on :)

• kerta riitti

Kun ollut vuosia ilman alkoholia on vaikea muistaa riippuvuutta,
      vain sen muistaa, että juomalla pilaa oman elämänsä.
      Käykää joskus hoitojakso katkaisuhoidossa. Ei varmasti tee mieli viinaksia sen jälkeen.
      Kävin kerran katkolla sitten ei tippaakaan yli 10 vuoteen.

• Raitistunut

Kun huomasin omassa tuskassani, ettei OMAT lopettamisyritykseni onnistuneet, viinan juonnin suhteen, oli kulmakivi. Ymmärsin, etten selviä ilman toisten apua. Hain apua ja sain sitä. Eli niin kauan, kun yritin vain OMIN VOIMIN, en onnistunut!
      En osaa sanoa miten luovutus tapahtui, mutta se kannatti.

• kissankello...

Olen tuurijuoppo. Nyt olen ollut pari viikkoa selvänä. Mennyt aika helposti, mutta nyt on alkanut taas kutittaa. Mulla yleensä on auttanut, jos teen tai ostan jotain muuta mukavaa. Vaikka käyn kahvilla, uimahallissa tai ostan jäätelöä tai vaikka jonkun lehden... Sillä saa lykättyä vähän aikaa ja pahimman yli. Voisko hierojalla tai jossain hemmotteluhoidossa käyminenkin auttaa..

AA ei mua auttanut... 2kk kävin ja olin sinä aikana ajautunut p*nemaan kahden kanssa ja juomaan yhden kanssa.. Sekaryhmät sucks. Alkoholistin mielenlaatu ei muutu vaikka on juomatta. Ollaan ystävällisiä ja muka avuliaita ja pyrkimys on kuitenkin käyttää toisen avutonta tilaa hyväksi. Siis aivan sama kuin dokatessa.
      Sen sijaan AA:n kirja "Eläminen raittiina" on ihan kelpo teos.

• 6000-päivää

Kyllä alkoholistinkin mielenlaatu muuttuu. Se kyllä kestää kauan. Vuosia. Juova alkoholisti jäsentää kaiken maailman "viina/viinattomuus"-akselilla. Mutta se muuttuu, hitaasti, muuttuu kuitenkin "normaaliksi", kun ei juo. Viina jää jonnekin mielen pimeään komeroon muun elämässä kertyneen rojun kanssa. Näköalat laajenevat. Voi tehdä sitä mitä tahtoo, ei sitä minne addiktiot vievät. Ei tarvitse enää juoda eikä tee mieli.

• halollapäähän

happokylpy

• happivaiva

Sitä se pakkoraittius teettää...

• Raitistunut

Kissankellolta kysyisin ? Kerroit ettei aa auttanut. Tarjottinko siellä viinaa? Tuskin ryhmässä jouduit panemaan... Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka panee. En usko sen olevan aa:n syy. Minä en ole koskaan kokenut tulleeksi aa:ssa hyväksi käytetyksi. Nytkin teen palaveriin lähtöä....

• tuhkattu

Sydän ei enää lyö loppu ryyppääminen

• kohtuuttako

Siinäpä se kysymys onkin. Mulla menee viikot ihan okei kun töissä ei kertakaikkiaan pysty olemaan humalassa saatikka krapulassa. Kun perjantai tulee, oon jo varannut juomiset kaappiin. Lauantai menee mukavassa pikkusievässä ja sunnuntaina puhaltelen alkometriin. Kirkkaat ei näköjöön sovi, tulee luurijuopumus ja tiiän et se on rasittavaa. Lomat tai pidemmät vapaat on hankalia, joka päivä jotain ja sitten on kaikkien krapuloiden äiti. Kaduttaa ja itseinho päällä. En käy koskaan baareissa vaan täällä kotosalla yksin koneen ääressä pidän hauskaa itsekseni ja siltikkin on morkkis. Lapset kun ei enää asu kotona ja mieskin kuollut , ystävillä perheet niin mitäpä muuta sitä osaa tehä viikonloppuna. AA on niin lähellä työpaikkaa että sinnekkään en taho mennä, leimaudun heti varsinkin tälleen pikkupaikkaunnalla.
      Kai se vaan pitää hyväksyä itsensä semmosena kun on.
      Muutamia tuttavia on jotka pyytää sillon tällön seuraks mutta juomiset on heilläkin kuviossa mukana.
      Mulle on sanottu että humalatilaani ei heti huomaa mutta sitä itse tarkkailee liikaa.. tai sitten on jatkuvassa kännissä....no onneks ei.
      Jos joku keksii viisasten kiven tähän asiaan niin vinkkejä kehiin kiitos...liikkunan olen kokeillut (sitä tulee päivittäin) mutta kun mikään vaan ei rentouta kuten viini. Viikon paras päivä :perjantai. Työvikko takana, avata laatikko ja istua parvekkeella siitä siemaillen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe