Eli mikä voisi olla vialla kun takalanassa jonka leveys 250 levy ei käänny kuin puoliväliin. Eli ei käänny työntöasentoon. Onko hydrauliikassa vika vai käyttäjässä. Vapaana ilman hydrauliikkaa kääntyy ympäri.Huom takalana on käyttämätön.
Takalanan hydrauliikka???
16
6362
Vastaukset
- ehkä
Niin onko se kytketty kaksitoimisiin hydraalikan ulostuloihin.
- zetor 7011
Mitä tarloitat kaksi niitä ulostuloja ainakin on.
- Joku toinen...
zetor 7011 kirjoitti:
Mitä tarloitat kaksi niitä ulostuloja ainakin on.
"Mitä tarloitat kaksi niitä ulostuloja ainakin on."
Niin on minun Valmetissanikin (702), mutta toinen niistä liittimistä menee suodattimen kautta tankkiin, ja toinen on semmoinen mistä tulee jotain.
Se toisen liittimen hyöty on siinä, että silloin voi käyttää esim. hydraulimoottoreita, kuten vaikkapa hiekoitinta, öljy menee hiekoittimelle toisesta liittimestä, ja toisesta se öljy tulee takaisin...
Mutta tuollaisen lanan kanssa ei siitä toisesta liittimestä ole paljon apua, kun sieltä ei saa painetta.
Jos lohko olisi 2-toiminen, niin silloin siitä toisesta letkustakin tulisi painetta, ja silloin siihen voisi kytkeä tuollaisen lanan.
Jos lohko on vain 1-toiminen, niin sitten se kääntyisi vain yhteensuuntaan, mutta en usko että siitä on kyse, koska silloin et olisi kyselemässä ympärikääntymisestä... Vaan olisit ihmettelemässä sitä miksi levy ei käänny kuin yhteen suuntaan...
Koska sinulla kuitenkin on melko todennäköisesti 2-toimisella hydrauliikalla varustettu kone, niin kyse täytyy olla jostain muusta...
Ehkäpä ongelma on tosiaan käyttäjässä...
Tuo lanan ympärikääntö ei muuten olekaan ihan niin yksinkertaista kuin miltä se saattaa näyttää... Vaatii aika hyvää ajoitusta, ja nopeuttakin...
Meneekö se kääntö muuten koskaan "lukkoon", eli kun käännät levyn poikittain, niin se jää "lukkoon" niin ettei sitä saa hydrauliikalla liikkumaan mihinkään suuntaan, vaan sitä pitää potkia johonkin suuntaan, että saa sen pois "lukosta"?
Jos noin käy, niin se on ihan vaan pieni käyttö virhe, ja sitä sattuu toisinaan paremmillekin kuskeille... Siihen ei oikein ole mitään helppoa konstia, täytyy vain tehdä se kääntö tarpeeksi nopeasti, ja vääntää vipu toiseen suuntaan juuri oikealla hetkellä... Jos vaihtaa suuntaa liian aikaisin se ei käänny ympäri, vaan levy kääntyy takaisin. Jos odottaa liian kauan, niin sylinteri pysähtyy ääriasentoonsa, ja silloin se levy lukittuu kuolokohtaansa, eikä liiku pelkän sylinterin avulla.
- joo
yleensä toiminta on sellainen että sylinteri ajetaan ääriasentoon ja nopeasti vipua toiseen suuntaan jolloin levy pyörähtää vauhdilla "kuolleen" kohdan yli. eli kaksitoimisen lohkon tarvii.
- Zetor 7011
Tulee kummastakin paine. Pitää kokeilla tota tekniikkaa vielä.
- zetor 7011
Se vaan tökkää keskelle ei auta vaikka kuinka yrittää. Onko mahdollista että sylinteri liian pitkä. Ainakin sille vaikuttaa.
- joo
olitko varmasti tarpeeksi "nopea" vivun käytön kanssa? sylinteri voi/saa olla pidempi kun on tarvis.
- zetor 7011
joo kirjoitti:
olitko varmasti tarpeeksi "nopea" vivun käytön kanssa? sylinteri voi/saa olla pidempi kun on tarvis.
Pitäisikö sen levyn pyörähtää hivenen yli keskikohdan ekalla vedolla ja sitten vasta toiseen suntaan veto. Onko muuten väliä miten päin letkut liittimissä.Siis eihän liittimissä eroa.
- T Ässä
Mulla oli aluks ja vaikeuksia uuden lanan kanssa kun sylinterit oli tyjät ilmaa kai ja se jotenkin kiusas,mut kyl se tarkaa kättä vaatii varsinkin jos traktorissa huono tuotto.
- jussi6
Mene pikaliittimet lukkoon?
Jos koneen ja letkun "nipat" on kovin erilaisella jousivoimalla avautuvia, niin ne menevät helposti lukkoon. Ja ilmiö voi olla tuollaista. Ne pikaliittimet toimivat joskus kuin letkunrikkoventtiilit. Vaihda letkut keskenään. Voit myös kokeilla jollakin pitkällä puikolla, että aukeavatko nipat yhtä paljon ja samalla voimalla. Puikkao nippojen väliin jne. Tietysti paineettomina ettei tule viimeistä voitelua. - zetor 7011
jussi6 kirjoitti:
Mene pikaliittimet lukkoon?
Jos koneen ja letkun "nipat" on kovin erilaisella jousivoimalla avautuvia, niin ne menevät helposti lukkoon. Ja ilmiö voi olla tuollaista. Ne pikaliittimet toimivat joskus kuin letkunrikkoventtiilit. Vaihda letkut keskenään. Voit myös kokeilla jollakin pitkällä puikolla, että aukeavatko nipat yhtä paljon ja samalla voimalla. Puikkao nippojen väliin jne. Tietysti paineettomina ettei tule viimeistä voitelua.Nyt pyörii levy. Lyhensimme sylinteriä about 1cm. Olivat laittaneet tehtaalla tapin 0.5cm sivuun.HEH
- T Ässä
zetor 7011 kirjoitti:
Nyt pyörii levy. Lyhensimme sylinteriä about 1cm. Olivat laittaneet tehtaalla tapin 0.5cm sivuun.HEH
Minkä merkkinen lana?
- juanne
zetor 7011 kirjoitti:
Nyt pyörii levy. Lyhensimme sylinteriä about 1cm. Olivat laittaneet tehtaalla tapin 0.5cm sivuun.HEH
ei sillä sylinterin iskunpituudella ole mitään merkitystä kunhan on tarpeeksi paljon .. mieluummin liikaa, kun liian vähän.... vauhti on tärkeintä ja t raktorin tuotto täytyy olla aika paljon eli joku esim 50 litraa min ..... vauhtia sille pitää saada niin heilauttaa itsensä ympäri ...se on se momentti tärkeintä.... se varren lyhennys ja etutapin siirto ei ole sitä ongelmaa ratkaissut vaan käyttäjä on oppinut lisää.... ps olen kantapäänkautta oppia ja neljän hydraulisen lanan valmistanut.
- Voi helvata :-(
juanne kirjoitti:
ei sillä sylinterin iskunpituudella ole mitään merkitystä kunhan on tarpeeksi paljon .. mieluummin liikaa, kun liian vähän.... vauhti on tärkeintä ja t raktorin tuotto täytyy olla aika paljon eli joku esim 50 litraa min ..... vauhtia sille pitää saada niin heilauttaa itsensä ympäri ...se on se momentti tärkeintä.... se varren lyhennys ja etutapin siirto ei ole sitä ongelmaa ratkaissut vaan käyttäjä on oppinut lisää.... ps olen kantapäänkautta oppia ja neljän hydraulisen lanan valmistanut.
....Eiköhän se vika ole jo 9 vuoden aikana selvinnyt, ei voi, kuin ihmetellä näitä vanhojen keskustelujen ylösnostajia :-((
- Ei väitellä
juanne kirjoitti:
ei sillä sylinterin iskunpituudella ole mitään merkitystä kunhan on tarpeeksi paljon .. mieluummin liikaa, kun liian vähän.... vauhti on tärkeintä ja t raktorin tuotto täytyy olla aika paljon eli joku esim 50 litraa min ..... vauhtia sille pitää saada niin heilauttaa itsensä ympäri ...se on se momentti tärkeintä.... se varren lyhennys ja etutapin siirto ei ole sitä ongelmaa ratkaissut vaan käyttäjä on oppinut lisää.... ps olen kantapäänkautta oppia ja neljän hydraulisen lanan valmistanut.
Zetkan hyd. tuotto n.21 lit. aika hidas on, jos lyhensit niin en ymmärrä miten se auttaa ympärimenoon?
- Pajeristi
Voispa olla vaikka siinä sylinterissä se vika oisko tuo purkautunut sisältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255