Voi voi voi! Jouluna joutuu taas syömään läskiä täynnä olevaa kinkkua. Pakko koska kinkku on äidin laittama enkä viitsi pahoittaa äidin mieltä sillä että en syö äidin vaivalla valmistamaa joulukinkkua.
Harmittaa kun äiti ostaa aina semmoisen ison kinkun ja sitä joutuu syömään sitten kolme päivää peräkkäin. Toivottavasti tänä jouluna äiti ostaisi vähärasvaisen kinkun tai sellaisen missä ei olis yhtään läskiä. Kerran kun söin sitä läskiä pienen palasen niin se sai mut oksentamaan.
Joulukinkku on pahaa!
6
1912
Vastaukset
- tipu
Syökää kanaa, syökää kanaa, syökää jouluna kanaa!
- ........
eräs kauppias sanoi juuri tänään, että ulkolaisia kinkkuja ei tuoda vissiin ollenkaan ja kinkut on vähissä,joten kaikille ei riitä tänävuonna kinkkua.
Toivo ettei riitä niin ei tarvi syödä.
Minä aion ostaa kinkun ajoissa, että varmaan saan oman KINKKU ON HYVÄÄ! en aio minäkään syödä läskiä. - Jouluna kalaa
joulukala on paljon parempaa kuin mikään kinkku .
Koskaan en ole tykännyt .
Muistan kyllä kun lapsena sitä oli muka pakkomaistaa kotona, äitihän oli sen laittanut joka joulu .
Se oli hirveä painajainen aina se ruokailu kun oli pakko maistaa pahaa ällöä kinkkua jossa sitä rasvaakin hirveesti ja niin suolaistakin oli . En ymmärrä miksi jotkut ,tai aika useat, tykkää siitä kinkusta . Itse en ikipäivän syö kinkkua ,kalaa erilaisissa muodoissaan kyllä ja sitten laatikoita monenmoisia on aina joulupöydässä .
Älkää siis ihmeessä pakottako lapsia syämään kinkkua tai mitään muutakaan tulee vain kammo sellaisia ruokia kohtaan
Antakaa lasten ja kaikkien itse valita mitä syövät tai edes maistavat - Valtsu
Jos läski ällöttää, niin sen saa kinkusta pois.
Itse käytän veistä. Ei kalastakaan ruotoja ole pakko syödä, eikä simpukasta kuoria.
Jos kinkku itsessään ällöttää, niin sitten kannattaa jättää rehellisesti väliin. Äkkipäätä luulisi äitisi arvostavan sitä että kerrot kinkun olevan "passé" ja kerrot viehtymyksestäsi vaikka kalkkunaan, kanaan tai kalaan. Kinkun vuoksi yökkäilevä jälkikasvu voidaan tulkita kinkun paiston epäonnistumiseksikin. Ja jos mikään muu ei auta, niin nautaa pöytään. Tai esim. ylikypsää keittokinkkua isona viipaleena. Rasvaa on alle 1.8%. Joten laardi ei tursu hampaiden välistä vaikka ehtaa sianpeppua onkin tarjolla.- vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Kinkussa ainakin se vika että se ei ole hyvää enää seuraavilla kerroilla (joita on monta)
- hohhoijjaa
Ylihuomenna koittaa taas se hetki, kun äidin mieliksi on syötävä palanen sitä harmaata ja yhtä kuvottavan makuista kuin näköistäkin sianpakaraa. Onneksi pöytään on ujutettu väkevää dijonia, jolla sen maun ja värin saa jemmattua ja ujutettua alas kurkusta. Kun miettii esim. saunapalvia, ei voi käsittää miten sama raaka-aine saadaan pilalle pyöräyttämällä se masokistiseksi suomijoulukinkuksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384