Monen firman nettisivuilla on animaatioita. Joidenkin mielestä ne ovat hyvä myyntiä lisäävä asia, ja joidenkin mielestä kaikki animaatiot häiriköivät sivujen asiasisältöön keskittymistä. Kysyn mielipidettäsi, kumpaa lähestymistapaa sinä kannatat:
Tapa 1:
Nettisivulla pyörii firman tuotteiden tai palveluiden kuvia, ja kunkin kuvan yhteydessä on lyhyt selostus tuotteesta tai palvelusta. Kuvat ja tekstit vaihtuvat muutaman sekunnin välein nettisivun laatijan määräämässä tahdissa. (Esim. karuselli.)
Tapa 2:
Nettisivuilla ei ole mitään animaatioita, vaan kaikki palvelut tai tuotteet näkyvät otsikoina tai staattisina kuvina. Lukija voi itse päättää milloin klikkaa seuraavan tuotteen tai palvelun näkyviin välittämättä sivun omasta rytmistä.
Tässä polli: (Valitse kumpaa kannatat)
http://www.easypolls.net/poll.html?p=549f0e32e4b03c59c70e254d
Kerro mielipiteesi nettisivujen animaatioista
6
358
Vastaukset
- boot.strap
slaideri on ihan ok kun ei ala vouhottaan sen koon kanssa, eli hehtaarin kokoista raskailla png kuvilla :D.. mut kaikenlaiset pakkoanimaatiot yms flash ja java turhakkeet karkoittaa aina kävijöitä.. sekunninkin viivästyminen sivun latauksessa tai takkuilu ottaa jo pattiin nykyään porukkaa.. staattinen selkeä sivu josta löytää hakemansa tiedot nopeasti ja selkeaästi on aina paras vaihtoehto.. kaikenlaiset härpäkkeet voi tehdä valinnaiseksi, eli et lataa vasta kun haluaa nähdä
- samoja-ajattelen
Totta puhut. Juuri noin itsekin reagoin asioihin.
Ymmärrän, että "hienouksia" halutaan esitellä , eli erilaisia netti härpäkkeitä.
Niillä ei ole mitään tekemistä myynnin kanssa tai asiakkaan mielenkiinnon kanssa.
Ehkä juuri päinvastoin. Minua jopa ärsyttää, kun etsin jotain ja sitten pyörivät kuvat vie yhteystehoja ja muut jopa tökkivät niiden takia.
Myös se on pakkosyöttöä, joihin ihmiset alkavat kyllästymään ( mainoksia joka paikassa).
Yksinkertainen selkeä. Se on jo suuri haaste mainostoimistoille ja alan guruille.
Moni ei siitä selviä.
Hienostelut kun tuppaavat olemaan lähes itsetarkoitus. Siinä teettäjän rahat menevät hukkaan. - Anonyymi
samoja-ajattelen kirjoitti:
Totta puhut. Juuri noin itsekin reagoin asioihin.
Ymmärrän, että "hienouksia" halutaan esitellä , eli erilaisia netti härpäkkeitä.
Niillä ei ole mitään tekemistä myynnin kanssa tai asiakkaan mielenkiinnon kanssa.
Ehkä juuri päinvastoin. Minua jopa ärsyttää, kun etsin jotain ja sitten pyörivät kuvat vie yhteystehoja ja muut jopa tökkivät niiden takia.
Myös se on pakkosyöttöä, joihin ihmiset alkavat kyllästymään ( mainoksia joka paikassa).
Yksinkertainen selkeä. Se on jo suuri haaste mainostoimistoille ja alan guruille.
Moni ei siitä selviä.
Hienostelut kun tuppaavat olemaan lähes itsetarkoitus. Siinä teettäjän rahat menevät hukkaan.Nykyään kaupungin kadunvarretkin ovat täynnä vilkkuvia mainostauluja jotka vievät huomiota liikenteestä ja siten vaarantavat liikennettä. Minulle on sattunut läheltä piti tilanteita niiden takia.
- kumpikaaneitoimi
Huono kysymys! Kumpikaan ei ole hyvä tapa. Liika on liikaa se on selvää. Mutta jos lukisit edes jonkun kirjan viestinnän keinoista niin yksi tärkein huomion herättäjä on liike, vaikka se olisikin ärsyttävää.
Se että tehdäänkö se oikein onkin sitten se mistä erottaa ammattilaisen. Toinen tekijä on että monella sivulla voi olla sponsoroituja mainoksia joka lisää liikkeen määrää välillä älyttömyyksiin, mutta rahalla saa mainostilaa, vaikka se heikentäisikin sivuston toimivuutta. - WebSince1985
Kun kyse on firman kotisivuista, niin kaikenlaiset animaatiot yms karkoittaa kävijät poikkeuksetta!. Eli aina ja joka tilanteessa on paras ratkaisu välttää kaikenlaisia animaatioita,java,flash yms hidasteita ja tiedot,hinnastot yms pitää löytyä helposti heti etusivulta ilman linkki/valikko viidakkoa. Yhteisö,taide,video yms sivustot on sitten asia erikseen
- hmhmhm
Ei se ole ihan joko tai.
Mainosanimaatiot ja liian raskaat animaatiot joka sivulla, missä niitä ei edes tarvita, ovat häiritseviä.
Sen sijaan oikeassa paikassa hyvä animaatio, voi hyvin selventää asiaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam26414340Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu657271Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2097081Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä455095K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1124856Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju754714Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos894464PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *204401Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko764154Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1023948