miksi ystävät katoaa??

mikävikana

En voi käsittää. Olen seurallinen, mukava, kannustava ja osaan mielestäni keskustella mistä vaan. Osaan iloita ja myötäelää myös toisen surua. Silti en ikänään onnistu pitämään mitään ystäviä.

Kaksi viimeistä kaverisuhdettta päättyi siihen, että toinen ei vastanuut enään sähköposteihin tai puheluihin. Lähetti vain kortin että kaikki hyvin, sain kyllä viestisi. Toinen kertoi olevansa flunssassa, että ei nyt pysty lähteä mihinkään, täytyy katsella myöhemmin. Tätä myöhempää ei koskaan kuulunut....

On tullut todella pelko enää tutustua keneenkään, koska tuo ovimattona olo ei enään innosta.

9

252

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Batukka

TARVIIT SAADA pillua. Ota joku harrastus ja osta uusi auto. Mieluiten iso BMW Eiköhän se siitä.

• uy4r5y

Sellasta se... On ihmisiä, jotka tarvitsevat "ystävää" siinä vaiheessa, kun oma elämä on päin peetä ; jonkun, jolle valittaa ja ruikuttaa... Vaikka kyse olisikin vain omien huonojen valintojen aiheuttamista "päänsäryistä". Kun asiat menevät jälleen parempaan suuntaan, ei ole mitään valitettavaa eikä ystävääkään tarvita.

Olen itse keski-ikäinen naisimmeinen enkä ihan aina jaksa kaikkia ystäväpiirin "itseaiheutettuja ongelmia". Herättelen kavereita hienovaraisesti lopettamaan pään hakkaamisen seinään... Kaikille se ei sovi, no ei voi mitään. Toisinaan olen joutunut haku päällä olevalle kaverille huomauttamaan, että malttaisi vähän, koska on lastensa lähihuoltaja... Lapset ovat kuitenkin syyttömiä vanhempiensa eroon ym, joten heidän pitää aina olla tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä, ei minkään uuden hoidon.

Pari vuotta sitten tein päätöksen, että lopetan yhteydenpidon niiden ihmisten kanssa, joilla ei selvästikään ole minulle aikaa. Mitäpä minä kyselemään, mitä kuuluu ja onko kaikki ok, kun kaikki tuntuu olevan niin hyvin, ettei minulle ole käyttöä.... Helpotti ihmeesti! En ole mikään roskis, jonne valutetaan kaikki ikävät asiat, vaan haluan olla ystävä 24/7.

Sinussa ei ole vikaa, vaan nämä ns ystäväsi ovat itsekeskeisiä omaan napaansa tuijottajia, jotka eivät ole ansainneet ystävyyttäsi. Tiedän, että on kurjaa joutua pettymään... Mutta hei, yhdestä älä luovu: itsestäsi! Ole sellainen kuin olet ja anna muiden tulla sinun luoksesi. Voi olla, että tämä "flunssapotilaskin" sinut muistaa jossain vaiheessa, mutta no... Voihan olla, että sinulla on sitten omia kiireitäsi...

• noin se menee

Hyvin sanottu!

• Näinkö minut nähdään

Viisaasti täällä on kirjoitettu aloittajan oikein hyvään keskustelun aloitukseen! uy4r... kirjoittaa ihan oikeaa asiaa. Joskus tulee vain heikko hetki ja sitä todellakin yllätyksekseen huomaa (sortuneensa) miettimään, että ehkä en ole tajunnut olevani outo, 'oddball', outsideri, tai sellainen että karkoitan ihmiset, potentiaaliset ystävät.

Minä olen jo hyvin edenneenä keski-ikäinen ja aloin miettimään muutamaa 'ystävää', tai yksi oli ystävä ulkomailla, toinen vanha luokkatoveri ja molemmat yli 20 vuoden takaa. Muutama vuosi sitten otin selville tämän ulkomaisen ystävän sähköpostiosoitteen ja kirjoitin hänelle lyhyen viestin. Hän vastasi lennokkaasti "my old friend..." ja kertoi elämästään lyhyesti, muutamalla rivillä. Minä vastasin iloisena ja kirjoitinko /kerroinko liian paljon - yhteys katkesi yhtä äkkinäisesti kuin oli alkanutkin. Tunsin oloni loukatuksi, mutta en enää kirjoittanut, koska toista ei kiinnostanut.

Sama tapahtui vanhan luokkatoverin kanssa. Emme tosin olleet ystäviä. Lähinnä ihmettelen epäkohteliaisuutta. Voisi ainakin laittaa muutaman kohteliaan rivin ja vaikka toivottaa esim Hyvää syksyn jatkoa, tms. - Ei, vaan ikään kuin puhelin lyötäisiin korvaan.

Aloin sitten miettimään, kuten tekee ap:kin, että ehkä minussa on jotain outoa tai sellaista, etteivät halua olla tekemisissä. Tässä iässä, jo puolessavälin ihmisen elämää, tulee sellainen tappiofiilis ja omaan kohtaloonsa alistuminen. Niin että jospa olen outo kummajainen, ja perhetaustani on sökö, siis toiset eivät halua ystäväksensä.

• hghjhhjkjhjkkj

Oletko aloittaja kaunis ja viehättävä? Kateus karkottaa kummasti ystävät. Naiset varsinkin syrjivät ja sulkevat tarkoin piiriensä ulkopuolelle kaikki liian kauniit ja ihastuttavat naiset, koska kokevat uhkaksi ja tuntevat tappavaa kateutta.

Näinkö minut nähdään: Aina vastaamattomuus ei ole tietoista tylyyttä ja epäkohteliaisuutta. Me emme voi tietää, mitä siellä toisessa päässä on ajateltu ja miten siellä menee. Ihminen voi olla esimerkiksi niin stressaantunut ja kuormitettu, ettei ole aikaa, voimavaroja tai saa aikaiseksi vastata, vaikka niin olisi aikonut ja halunnutkin.
      Joidenkin ihmisten elämä on tosi kiireistä. Perhe-elämä ja työ, ei vaan saa järjestettyä aikaa vastaamiseen, ja silloin kun sitä olisi ei jaksa, huvita, saa aikaiseksi, ei ole inspiraatiota. Ja sitten kun asia jää roikkumaan se unohtuu, ja lopulta aikaa on kulunut jo niin paljon ettei enää kehtaa vastata.
      Tai henkilö voi olla masentunut eikä siksi ole voimavaroja. Ei edes siihen yhden rivin kohteliaisuusvastaukseen.

Tiedän, koska itse olen kokenut tämän. Eli ei kannata ottaa sitä vastaamattomuutta niin vakavasti ja henkilökohtaisesti. Me emme voi tietää, mistä se johtuu. Siihen voi olla syynsä, jotka eivät liity sinuun mitenkään.

• Ehkä Joskus

Kuulostaa kovin tutulta.

Introverttiluonteena uusien ystävien saaminen ei ole minulle helppoa. Kynnys tutustua ja luottaa toiseen ihmiseen on iso. Kuitenkin kun katson jonkun ihmisen ystäväkseni olen valmis luottamaan häneen ja uskon, että minustakin saa hyvän luotetun ystävän. Sitä pahemmalta ja loukkaavallapa tuntuu kun nämä "ystävyydet" kerta toisensa jälkeen muuttuvat etäisiksi tai täysiksi tai vain katoavat. Näiden pettymysten jälkeen kynnys uusiin ystävyyssuhteisiin on kerta kerralta isompi.

Ehkä ystävävalinta on kerta toisensa jälkeen mennyt pieleen tai sitten minussa on jotain, joka toimii tehokkaana karkottimena.

• vietävissä

Täällä myös toinen introvertti. En ole varmaan koskaan tuntenut tunnetta "haluaisin tutustua tuohon ihmiseen". Tarvitsen ihmisen, joka tulee minun luokseni "haluan tutustua sinuun".

Usein ystävyyssuhteeni ovat alkaneet juurikin siitä, että tällä toisella ihmisellä on ongelma (ero, sairaus tms.) ja minä olen taitava kuuntelija ja auttaja. Eräs ystävyys kesti monia vuosia tällä periaatteella - minut kutsuttiin paikalle kun oli vaikeaa ja minä kuuntelin ja autoin, olin yötä, siivosin, laitoin ruokaa, pidin huolta. Olisin tehnyt mitä vain hänen eteensä, enkä tiedä edes miksi, kai luulin että hän on ystäväni.

Tuli aika kun minulla oli vaikeaa. Tuntui todella vaikealta ottaa tähän ystävään yhteyttä ja pyytää apua, mutta tein sen. Ystävää ei kiinnostanut, ja ystävyys loppui siihen.

Tuntuu aika pahalta.

• Urjalan Urkki

Ei miäs tarvitse ystäviä, jos pärjää ittensä kanssa.

• Aina suhde ei toimi

Kaikkien kanssa ei vain synkkaa. Huomasin sen, kun olin kaverini juhlissa, joissa vain juotiin ja puhuttiin entisistä kännisekoiluista. Itse kaipaan syvällisempää keskustelua selvin päin, joten ystävyyssuhteita ei muodostunut. Onneksi niitä kuitenkin syntyy yliopistolla ja harrastuksissa. Joskus vika voi olla ihmisessä itsessään, esim. aiemmin kovia kokenut tai kiusatuksi tullut ihminen saattaa rakentaa ympärilleen suojamuurin, jolloin kommunikointi toisen kanssa vaikeutuu. Silloin kannattaa käsitellä aiemmat traumat, jotta luottamus muihin ihmisiin palaisi ja suhteita voisi muodostua. Jollei asioiden käsitteleminen yksinään onnistu, kannattaa pyytää apua ammattilaiselta. Itsensä voi tehdä myös helpommin lähestyttäväksi pienillä eleillä, kuten hymyllä ja avoimella kehonkielellä. (https://www.google.fi/#q=avoin kehonkieli) Jos aloittajalla on kaikki kunnossa, toimii varmaankin parhaiten uusien ystävien etsiminen netin tai harrastusten kautta. Toki aina voi myös kehittää sosiaalisia taitojaan - eipä niistä haittaakaan ole ;).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7808
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1190
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1043
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      993
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe