Tuo kysymys tuli mieleeni eilen, kun pitkän poissaoloni jälkeen palstaa katselin ja näin täällä velloneet puheenaiheet. Kepun nykyinen politiikka ja sen tavoitteet olivat vain pienen pienessä sivuosassa, paljon enemmän oli puhetta muusta. Historiasta Kekkosineen ja listoineen maalaisliiton tunnetuista poliitikoista, Tiitisen listoineen ja myös muiden puolueiden poliitikkojen vanhoista tekemisistä, ei heidänkään nykyisistä ulostuloistaan. Myös Natosta ja monesta muusta sellaisesta asiasta, joka ei ole kepupolitiikan ydinaluetta.
Jos puhuttiin nykyisistä kepupoliitikoista, puhe oli enemmänkin muusta heihin liittyvästä kuin heidän poliittisista näkemyksistään. Kuten heidän lestadiolaisuudestaan tai ulkoisesta olemuksestaan. Väyrysestä ja hänen näkemyksistäänkin tosin puhuttiin, mutta onko Väyrynen enää vakavasti otettava kepupoliitikko ja onko hänen näkemyksillään mitään painavuutta kepun politiikassa? Ei varmaankaan; sitä Sipiläkin on tarkoittanut todetessaan, että Väyrynen ei kuulu kepun ulko- ja turvallisuuspoliittiseen ryhmään. Sipilällä on kanttia eliminoida Väyrynen, joka kepun puheenjohtajakisassa tippui jo alkukierroksilla kuten tippui myös presidentinvaaleissa.
No, innostavin puheenaihe eräillä taisi olla jokin aivan muu, jonka aiheen tuottamasta luotsimme näkyy lähes kaiken poistelleen. Tuosta aiheesta ehkä muutama sana loppukevennykseksi, mutta sitä ennen tärkeämmästä.
Kun kepu nyt johtaa kirkkaasti gallupeissa luulisi kepun kannattajien jo pohtivan sitä, mitä ja miten kepu aikoo tehdä valtaan päästyään, jotta Suomi nousisi tästä vaikeasta tilanteesta. Karttavatko he aihetta siksi, että pelkäävät kepun vielä ennen vaaleja kokevan samanlaisen alassyöksyn kuin puolue koki viime vaalienkin alla? Siihenkö panevat toivonsa myös kepun vastustajat täällä, kun hekin ilmeisesti pitävät turhana tuon aiheen esille ottamista?
Minä kyllä uskon kepun pääsevän valtaan seuraavissa vaaleissa. Ja minua kiinnostaisi kovasti, miten kepu aikoo toimia edellisessä kappaleessa esittämäni kysymyksen suhteen. Millaisin konstein se aikoo nostaa Suomen ylös? Vain elvyttämälläkö, mikä merkitsisi velkataakkamme kasvua ja velkojen maksamisen jättämistä seuraaville hallituksille, käytännössä lapsillemme? Vai onko se pakotettu myös leikkauksiin, ja mistä se leikkaisi? Olen kysellyt täällä tuosta asiasta jo ennenkin, mutta en ole kysymyksiini kunnon vastauksia saanut, joten vielä jouduin samoja kyselemään.
No, itse kyllä uskon, että kepu aikoo tehdä ja joutuukin tekemään kaikkea sitä, jonka nykyinen hallitus aikoi tehdä, mutta ei pystynyt sitä tekemään. Kepu nyt kyllä kovasti vastusti nykyhallituksen suunnitelmia, mutta uskon kepun vastuuntunnon kasvavan sen saaman vallan myötä. Jos kepu pystyy siihen, mihin nykyhallitus ei pystynyt, se olisi ihan ”inaaf”. Kepun täydellistä muutosta siihen toki tarvitaan, mutta eihän se kepun kyseessä ollen olisi mahdottomuus, ei edes ihme.
Toivottavasti tämä herätti nyt niin kepun kannattajia kuin puolueen vastustajiakin jättämään turhanpäiväiset puheenaiheet sivuun ja puheenvuoroissaan pohtimaan ja esittämään mielipiteitään asiasta, joka olisi nyt vaalien lähestyessä tärkein puheenaihe tällaisella palstalla.
Otsikkoni tälle avaukselleni on aiheellinen siksikin, kun eilen täällä minä olin eräille kaikkein innostavin puheenaihe. Olisiko se johtunut jouluaikaisen poissaoloni aiheuttaman pitkän ikävän purkautumisesta? Kun heidän puheissaan minä olin heille yhä sotilas, siitä tuli mieleeni tapaus lähes 50 vuoden takaa:
Topografikunnassa oli varusmieslähetti, joka vei ja nouti postin ja toimitteli muita asioita. Lähetin pöytä oli ulko-oven vieressä nurkkauksessa. Laitokseen oli juuri tullut uusi lähetti. TopK:n päällikkö eversti Erjola tuli ovesta ja sanoi jotakin lähetille, joka pomppasi ylös ja kajautti ”herra kapteeni”. Erjola otti kauluslaattansa reunasta kiinni ja sanoi lähetille: ”Älkää katsoko minun kasvojani, vaan katsokaa näitä”. Sitten lähes kuusikymppinen ja hyvinkin ikänsä näköinen eversti kaivoi lompakostaan viitosen, ojensi sen lähetille ja sanoi: ”menkää kahville, minulle tuli nyt niin hyvä mieli”.
Profiilikuvistani näkemiensä kasvojeni perusteellakohan eräät päättelevät minun edelleen olevan sotilasuralla?
Onko keskustapolitiikka ihan mielenkiinnotonta?
54
267
Vastaukset
- 20+3
Täältähän niitä tavoitteita voi lukea:
http://www.keskusta.fi/Suomeksi/Etusivu
http://www.juhasipila.fi/blogi.html
"Olen omalta osaltani sitoutunut siihen, että Keskustan vaalikampanja ei perustu henkilöihin kohdistuvaan lokaamiseen, vaan keskitymme asioihin ja ratkaisuihin. Olen sitoutunut muuttamaan radikaalisti johtamisen kulttuuria ja viemään läpi vaikeitakin yhteiskunnallisia uudistuksia. Seuraavan hallituksen ohjelman täytyy olla strateginen eli 5 - 7 tärkeimpään tavoitteeseen keskittyvä.
Vetoan kaikkiin puolueisiin, että esitämme kevään aikana, mitä nämä asiat meille kullekin ovat. Niistä on tarpeen käydä tiukkaakin keskustelua. Se on tehtävissä ilman, että lokeroimme toinen toisemme keinotekoisiin laatikkoihin, joita ei oikeasti ole olemassakaan. Arvostettavaa myös olisi, että keskustelussa emme tahallaan väärin ymmärtäisi toisiamme emmekä suin päin ampuisi yksittäisiä ehdotuksia alas."- Mielipijepankki
Täytyy sanoa, että Stubbi töppäsi pahasti heti alkumetreillä kun alkoi "lokeroimaan" pelkillä mielikuvilla, "vanhaa / uutta, modernia / harmaata" ilman mitään asiasisältöä.
Ihan hyviä tavoitteita, mutta ainakaan äkkivilkaisulla ei selviä minulle, miten kepu aikoo niihin päästä. Mitä se siis aikoo tehdä ja miten Suomen nostamiseksi tästä tilasta.
Ei taida Sipiläkään oikein uskoa noissa sanottuun, kun toteaa: "Kieltämättä joskus on käynyt mielessä, onko tässä politiikassa mitään järkeä? Eikö aikansa voisi käyttää paremminkin?"- Ennenaikaista nyt
kapi-vaari kirjoitti:
Ihan hyviä tavoitteita, mutta ainakaan äkkivilkaisulla ei selviä minulle, miten kepu aikoo niihin päästä. Mitä se siis aikoo tehdä ja miten Suomen nostamiseksi tästä tilasta.
Ei taida Sipiläkään oikein uskoa noissa sanottuun, kun toteaa: "Kieltämättä joskus on käynyt mielessä, onko tässä politiikassa mitään järkeä? Eikö aikansa voisi käyttää paremminkin?"Kepun pitää ensin käydä vaalit. Ja "Voitto kotiin".
Vasta sitten aletaan pohtimaan miten korjataan Kataisen/Urpilaisen/Stubbin tekosia.
- Pieni opetus
>>Sitten lähes kuusikymppinen ja hyvinkin ikänsä näköinen eversti
Oikaisenpa vielä opettajaa: Everstin eroamisikä on kyllä 60 vuotta. Lue tästä ja viisastu edes siltä osin:
http://www.keva.fi/fi/elakkeet/ammatin_perusteella/puolustusvoimat_rajavartiolaitos/Elakeoikeus_eroamisiässa/Sivut/Default.aspx
Ristiriitaa on käsityksessäsi, että eversti joutuisi eroamaan jo 55-vuotiaana kun minua, kapteenia, pidetään edelleen sotilasuralla olevana lähes 80-vuotiaana! Ihmettelen, että vaikka olette niin kovin kiinnostuneita sotilasurista, tietonne siltä(kin) alueelta näkyvät olevan vain oman pään tuottaman varassa.- Sitä
kapi-vaari kirjoitti:
Oikaisenpa vielä opettajaa: Everstin eroamisikä on kyllä 60 vuotta. Lue tästä ja viisastu edes siltä osin:
http://www.keva.fi/fi/elakkeet/ammatin_perusteella/puolustusvoimat_rajavartiolaitos/Elakeoikeus_eroamisiässa/Sivut/Default.aspx
Ristiriitaa on käsityksessäsi, että eversti joutuisi eroamaan jo 55-vuotiaana kun minua, kapteenia, pidetään edelleen sotilasuralla olevana lähes 80-vuotiaana! Ihmettelen, että vaikka olette niin kovin kiinnostuneita sotilasurista, tietonne siltä(kin) alueelta näkyvät olevan vain oman pään tuottaman varassa.kään et ole käsittänyt, että sinä olet ainoa, joka pidät itseäsi vielä sotilasuralla :D
Poistin tuon välihuomioni, joka on varmaan tarpeeton siksi, kun luotsi tietenkin poistelee sen roskan, josta siinä puhuin. Totean nyt kuitenkin vielä, että tiiviisti ovat nuo eräät palstaa päivystäneet minua odottaen, ja kun tulin, hetkessä avaukselleni tuli heiltä toistakymmentä viestiä, kaikki samanlaisia. Joten tuskinpa laittajia montakaan oli, mutta muutama sitäkin ahkerampi ja niin suunnattoman kiinnostunut vain minusta, että kepu ja sen politiikka ei ole hänelle yhtään mitään rinnallani.
Kai sellainen on heidän mielestään huumoria, jota eräs sen sanoi olevankin, ronskiksi huumoriksi hän taisi sitä kutsua, mutta minä luin hänen sanoneen roskahuumoria, jota se tietysti oli. Sellaista tulee siltä, jolla vitsit ovat vähissä hyvin ymmärrettävästä syystä.
jätän nyt avaukseni tuottaman seuraamisen toistaiseksi, mutta palaan kyllä myöhemmin sitä katsomaan. Jos on tullut viestejä, joissa käsitellään avaukseni aihetta tai kepupolitiikkaa laajemmaltakin alueelta, niihin vastailen. Tuon nyt avaukselleni tulleen tai mahdollisesti vielä tulevan samanlaisen jätän huomiotta, siihen huomion kiinnittäminen on luotsin tehtävä, ei minun asiani.- Vanha kokoomuslainen
Kyllä meidän pitää äänestää Stubbia, siitä on sateen tekijäksi, se kuzzee köyhiä silimään niinku oikian kokoomuslaisen kuuluukin.
- Heikkolahjainen-
Jos kelataan kapin aikaan 45 vuotiaana---...
Sotilaiden yleistä alhaisempaa eläkeikää on kautta aikain perusteltu sillä, että näin saadaan reserviin ammattitaitoista päällystöä, joka on sitten sodan tullen käytettävissä.
Onko tämä evp-miesten kaarti tällä hetkellä todella täysipainoisesti käytössä, toisin sanoen todella sijoitettuna sodan ajan asevoimiin ja tarvitaanko sitä tulevaisuudessa?
Kapi kellautettiin tuostakin pois. Ei sanomisensa mukaan olekkaan kirjoilla koulutustaan vastaavassa.
Sanoi olevansa Valion kirjoilla, sijoitettuna?
Kapteeniksi koulutettu mies?
Hassua, mutta totta!
Kuvastaa osaamistaan sotilaana. Heikkolahjainen- kirjoitti:
Jos kelataan kapin aikaan 45 vuotiaana---...
Sotilaiden yleistä alhaisempaa eläkeikää on kautta aikain perusteltu sillä, että näin saadaan reserviin ammattitaitoista päällystöä, joka on sitten sodan tullen käytettävissä.
Onko tämä evp-miesten kaarti tällä hetkellä todella täysipainoisesti käytössä, toisin sanoen todella sijoitettuna sodan ajan asevoimiin ja tarvitaanko sitä tulevaisuudessa?
Kapi kellautettiin tuostakin pois. Ei sanomisensa mukaan olekkaan kirjoilla koulutustaan vastaavassa.
Sanoi olevansa Valion kirjoilla, sijoitettuna?
Kapteeniksi koulutettu mies?
Hassua, mutta totta!
Kuvastaa osaamistaan sotilaana.Olisikohan teidän syytä jo lopettaa puhuminen sotaväen asioista, ainakin sotilasuriin liittyvästä, kun ette näy ymmärtävän niistä yhtään mitään. Ette kai tosin paljon muustakaan, mutta saattaisitte löytää asioita, joista puhuessanne ette tekisi itseänne ihan yhtä naurettavaksi.
Koetan nyt kuitenkin valistaa tuossa asiassa. Kun jäin sotaväestä eläkkeelle 45-vuotiaana, minun SA-sijoituksekseni nimettiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkö, joka olisi edellyttänyt majurin sotilasarvoa. Mutta kun minusta tuli Valion keskushallinnon isännöitsijä, Valion turvallisuuspäällikön pyynnöstä suostuin siihen, että valio minut ns. nimellisvaraa, jolloin olisin jäänyt tehtävääni mahdollisen kriisinkin tullen.
Mutta tietysti minä pysyin reservissä 60-vuotiaaksi saakka, ja tietenkin olisin voinut halutessani sen nimellisvarauksen purkaa, mutta onneksi ei tullut tilannetta, jossa siihen olisi ollut tarvetta. Enkä tietenkään saanut ylennystä majuriksi, se olisi tapahtunut vasta kriisin tullen tuon SA-tehtäväni vastaanotettuani.
Ja niinpä minä pällistelin Valion isännöitsijänä 63-vuotiaaksi, ja siitäkin hommasta olen ollut eläkkeellä kohta jo 17 vuotta, mutta teille eräillehän olen edelleen sotilas!- Maastokelvoton
kapi-vaari kirjoitti:
Olisikohan teidän syytä jo lopettaa puhuminen sotaväen asioista, ainakin sotilasuriin liittyvästä, kun ette näy ymmärtävän niistä yhtään mitään. Ette kai tosin paljon muustakaan, mutta saattaisitte löytää asioita, joista puhuessanne ette tekisi itseänne ihan yhtä naurettavaksi.
Koetan nyt kuitenkin valistaa tuossa asiassa. Kun jäin sotaväestä eläkkeelle 45-vuotiaana, minun SA-sijoituksekseni nimettiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkö, joka olisi edellyttänyt majurin sotilasarvoa. Mutta kun minusta tuli Valion keskushallinnon isännöitsijä, Valion turvallisuuspäällikön pyynnöstä suostuin siihen, että valio minut ns. nimellisvaraa, jolloin olisin jäänyt tehtävääni mahdollisen kriisinkin tullen.
Mutta tietysti minä pysyin reservissä 60-vuotiaaksi saakka, ja tietenkin olisin voinut halutessani sen nimellisvarauksen purkaa, mutta onneksi ei tullut tilannetta, jossa siihen olisi ollut tarvetta. Enkä tietenkään saanut ylennystä majuriksi, se olisi tapahtunut vasta kriisin tullen tuon SA-tehtäväni vastaanotettuani.
Ja niinpä minä pällistelin Valion isännöitsijänä 63-vuotiaaksi, ja siitäkin hommasta olen ollut eläkkeellä kohta jo 17 vuotta, mutta teille eräillehän olen edelleen sotilas!Mitä olisit kyennyt sota -aikana tekemään.?
Viinijuojia jo varmaan muitakin esikunnissa.
Tuskin olisit pystynyt joukkoja perustaan, perustamipaikoilla.
Olisko siellä seillaista sopivaa vakanssia ollut?
Kirjurina, ehkä vain. Maastokelvoton kirjoitti:
Mitä olisit kyennyt sota -aikana tekemään.?
Viinijuojia jo varmaan muitakin esikunnissa.
Tuskin olisit pystynyt joukkoja perustaan, perustamipaikoilla.
Olisko siellä seillaista sopivaa vakanssia ollut?
Kirjurina, ehkä vain.Kun käytät nikkiä maastokelvoton, tiennet sellainen olevasi. Ja niin olisin nyt jo minäkin, ainakin sotilaallisessa mielessä. Mutta sellainen en ollut vielä sotilasurani aikana. Olihan kuntopohjani luotu jo lapsuuskesieni pientilan töissä, kesäisin jo pöllimetsässäkin, ja vielä ennen sotaväkeä Lapin suurilla savotoilla. En voinut varusmiesaikanani oikein ymmärtää, miten monet "simahtelivat" mm. pitkillä pyörämarsseilla. Fyysistäkin kuntoani pidin yllä koko sotilasurani ajan, ja vielä viimeisinä palvelusvuosinani juoksin cooperin testissä yli kolme kilometriä.
Mutta ammattisotilaallekin on myös henkinen kunto vähintään yhtä tärkeää kuin fyysinen kunto, minun urani loppupuolen tehtävissä se oli sitä tärkeämpikin. Olinhan tosin antanut siitä näyttöjä jo urani alkupuolellakin, niitä näyttöjä te tunnettekin, kun olette halunneet tietää. Ja kyllä se henkinen kunto on tärkeää eläkevaarillekin. Monissa tilanteissa enemmän kuin täällä, mutta täytyy sitä täälläkin olla jonkin verran, jotta pystyy ymmärrettävällä kielellä kirjoittamaan asioista, joista tällaisella palstalla on tarkoitus puhua ja keskustella. You know??
- 3 kärki
Vaalit voitettuaan kepu tuhoaa ensitöikseen ympäristöministeriön ja siirtää ympäristöasiat mtk-kepun 101% kontrolloimaan maataloushallintoon.
Toinen kepun toimi on kansallisten maataloustukiaisten korottaminen ja eu-tukiaisten lissämisen kerjääminen
Kolmas toimi on venäläisen sotapolitiikan nuoleskelu, jota putler osaa ruokkia. - Mitren se meni?
"No, innostavin puheenaihe eräillä taisi olla jokin aivan muu, jonka aiheen tuottamasta luotsimme näkyy lähes kaiken poistelleen. "
Olet siis seurannut palstaa koko joulun ajan. Muuten et tietäisi mitätä'ältä on poistettu:D
Täältä on tosiaan poistettu paljon tavaraa mutta jos et ole aatonaaton jälkeen täällä käynyt et tiedä mitä täällä on ollut:D Joulun ajan roskien Poistot on nimittäin tehty eilen ja toissa päivänä.DOn kai noin sitten ollut koko joulunkin ajan. Minä en siitä tiedä, kun en viikkoon palstaa avannut, mutta sinä näyt tietävän, joten palstalla kai joulusikin vietit. Minua tänne odottaen, varmaankin. Tuossa esille ottamassasi puhuin eilispäivästä; sanoinhan avauksessani:
>>Tuo kysymys tuli mieleeni eilen, kun pitkän poissaoloni jälkeen palstaa katselin ja näin täällä velloneet puheenaiheet.
No, innostavin puheenaihe eräillä taisi olla jokin aivan muu, jonka aiheen tuottamasta luotsimme näkyy lähes kaiken poistelleen.
>>>Kun kepu nyt johtaa kirkkaasti gallupeissa luulisi kepun kannattajien jo pohtivan sitä, mitä ja miten kepu aikoo tehdä valtaan päästyään, jotta Suomi nousisi tästä vaikeasta tilanteesta.
- Mahdollista->
Aika lähellä jo vaalit. Menee aika pian siihen H-hetkeenkin, huhtikuulle.
Viikon päästä 2-täyttä kalenterikuukautta.
Käytännössä 3-kuukautta ja 23-päivää.
Sunnuntaina 19.4.2015. Ennakkoäänestys on kotimaassa 8.-14.4.2015.
Mitä jos käy näin:
Keskusta 35 %
Edellyttäisi Kokoomuksen 16 %
SDP 17 %
Perussuomalaisten 13 % Hyödytöntähän vaalituloksen kannalta olisi esille ottamieni asioiden pohdiskeleminen täällä, tällä pienellä porukalla, jonka äänestyskäyttäytymiselläkin on vaalitulokseen jokseenkin sama vaikutus kuin itikan kakalla Itämeren saastumiseen. Mutta olisihan kuitenkin mielekkäämpää pohdiskella tällaisella palstalla sitä kuin jonkin yksityisen keskustelijan elämää, varsinkin, kun myös siinä pysytään vuosikymmenten takaisissa asioissa.
Minua kuitenkin ihan oikeasti kiinnostaa jo tässä vaiheessa pohdiskella asioita, joita toin esille avauksessanikin. Mielelläni kuulisin niistä muidenkin näkemyksiä. Mutta eipä niitä juuri voi tulla muilta kuin sinulta ja muutamalta muulta kaltaiseltasi, kun minä olen noille palstaa ahkerimmin käyttäville suuremman mielenkiinnon kohde kuin mikään muu.
No, kyllä me ne puolueiden vaaliohjelmat saamme vielä julkisuuteenkin ja näemme niissä sanotut tavoitteet, mutta tuo tosiaan tapahtuu nykyisin kovin myöhään, ilmeisesti juuri mainitsemastasi syystä. Ja kun kaikki puolueet julkaisevat niitä samanaikaisesti, ne aiheuttavat sellaista kähinää, että eipä niihin juuri ehdi ajatuksella paneutua. Tämä lienee puolueiden tarkoituskin, sillä ajatteleva äänestäjä ei olisi useinkaan puolueen kannalta hyvä äänestäjä. Luulisin, että ei ainakaan nyt kepun mielestä, sillä sellainen voisi jatkaa ajatteluaan vielä vaalien jälkeenkin ja toteaisi, että eihän se kepu vallassa toimi niin kuin oppositiossa lupasi, ja sellainen ajattelija ei äänestäsi kepua enää seuraavissa vaaleissa.
Mielenkiinnolla silti odotan niitä vaaliohjelmia, ja varsinkin puolueiden edustajien vaalikeskusteluja, sillä ovathan ne tv-showta parhaasta päästä.- 6+13
kapi-vaari kirjoitti:
Hyödytöntähän vaalituloksen kannalta olisi esille ottamieni asioiden pohdiskeleminen täällä, tällä pienellä porukalla, jonka äänestyskäyttäytymiselläkin on vaalitulokseen jokseenkin sama vaikutus kuin itikan kakalla Itämeren saastumiseen. Mutta olisihan kuitenkin mielekkäämpää pohdiskella tällaisella palstalla sitä kuin jonkin yksityisen keskustelijan elämää, varsinkin, kun myös siinä pysytään vuosikymmenten takaisissa asioissa.
Minua kuitenkin ihan oikeasti kiinnostaa jo tässä vaiheessa pohdiskella asioita, joita toin esille avauksessanikin. Mielelläni kuulisin niistä muidenkin näkemyksiä. Mutta eipä niitä juuri voi tulla muilta kuin sinulta ja muutamalta muulta kaltaiseltasi, kun minä olen noille palstaa ahkerimmin käyttäville suuremman mielenkiinnon kohde kuin mikään muu.
No, kyllä me ne puolueiden vaaliohjelmat saamme vielä julkisuuteenkin ja näemme niissä sanotut tavoitteet, mutta tuo tosiaan tapahtuu nykyisin kovin myöhään, ilmeisesti juuri mainitsemastasi syystä. Ja kun kaikki puolueet julkaisevat niitä samanaikaisesti, ne aiheuttavat sellaista kähinää, että eipä niihin juuri ehdi ajatuksella paneutua. Tämä lienee puolueiden tarkoituskin, sillä ajatteleva äänestäjä ei olisi useinkaan puolueen kannalta hyvä äänestäjä. Luulisin, että ei ainakaan nyt kepun mielestä, sillä sellainen voisi jatkaa ajatteluaan vielä vaalien jälkeenkin ja toteaisi, että eihän se kepu vallassa toimi niin kuin oppositiossa lupasi, ja sellainen ajattelija ei äänestäsi kepua enää seuraavissa vaaleissa.
Mielenkiinnolla silti odotan niitä vaaliohjelmia, ja varsinkin puolueiden edustajien vaalikeskusteluja, sillä ovathan ne tv-showta parhaasta päästä.Tässä sinulle aluksi ehdotuksia talouden kuntoon saattamiseksi.
Näytä mitä toiset puolueet on esittäneet ja jos meinaat moittia näitä esityksiä niin paremmat ehotukset on tervetulleita.
http://www.keskusta.fi/loader.aspx?id=a273dbf2-6b10-4984a6c2-8724deae9c56 6+13 kirjoitti:
Tässä sinulle aluksi ehdotuksia talouden kuntoon saattamiseksi.
Näytä mitä toiset puolueet on esittäneet ja jos meinaat moittia näitä esityksiä niin paremmat ehotukset on tervetulleita.
http://www.keskusta.fi/loader.aspx?id=a273dbf2-6b10-4984a6c2-8724deae9c56Linkkisi ei aukea.
- 6+13
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Linkkisi ei aukea.
http://www.keskusta.fi/loader.aspx?id=a273dbf2-6b10-4984-a6c2-8724deae9c56
Nyt pitäisi aueta 6+13 kirjoitti:
http://www.keskusta.fi/loader.aspx?id=a273dbf2-6b10-4984-a6c2-8724deae9c56
Nyt pitäisi auetaPitkä on lista, ja rakenteeltaan sitä voisi verrata vaikkapa katekismuksessa lueteltuihin kymmeneen käskyyn, eli on ensin se ”käsky” ja sitten selitysosa ”mitä se on”. Ei minulla eikä kai monella muullakaan ole mitään vastaansanomista tuota ”käskyosiota” kohtaan, joka kuuluu näin:
A. Yrittäminen ja työnteko helpommaksi
B. Alkutuotannon byrokratiaa purettava
C. Asuminen ja rakentaminen joustavammaksi
D. Julkiset palvelut sujuvammiksi
E. Tervettä järkeä lain tulkintaan
F. Hyvien käytäntöjen levittäminen
Mutta tuosta pitkästä selitysosasta en äkkiseltään lukemallani tullut juuri hullua hurskaammaksi. No, luetellaanhan siinäkin ihan hyviä asioita, joita voisin kannattaakin, mutta lähes jokaisen kohdalla jää kuitenkin avoimia kohtia sen osalta, että miten se tehdään. Ja varsinkin, että mitä se tulee maksamaan ja mistä kustannukset otetaan.
Nyt en oikein jaksa eikä ole aikaakaan lukea tuota pitkää selitysosaa sen ymmärretyksi tulemisen vaatimalla intensiivisyydellä, mutta otin sen talteen ja varmaan lähiaikoina luen sen paremmin ja voin palata siihen vaikka erillisellä avauksellanikin. Onhan tuo asia sellaisen arvoinen. Toivoisin kyllä vertailukohdaksi vastaavia esityksiä muiltakin puolueilta, ja saattaa niitä jo ollakin, mutta nyt en niitäkään välitä etsiä.
Joo, otin verrokiksi nuo kymmenet käskyt, eikä niidenkään selitysosa aina kaikille ihan selvää ollut. Joskus viime vuosisadan alussa sattui kuulemma Kiuruveden kinkereillä seuraava tapaus:
Pappi kyseli rippikouluun valmistautuvilta nuorilta noita käskyjä. Kysyi eräältä tytöltä, miten kuuluu kuudes käsky. Tyttö vastasi ”elä tie huorin”. Pappi kysyi mitä se on. Punastuen tyttö vastasi ”kaet se on jottain hyvvee”. Samoin täytyy tällä hataralla lukemisella päätellä noista kepun pitkän listan selitysosista: kai ne ovat jotakin hyvää.- 6+13
kapi-vaari kirjoitti:
Pitkä on lista, ja rakenteeltaan sitä voisi verrata vaikkapa katekismuksessa lueteltuihin kymmeneen käskyyn, eli on ensin se ”käsky” ja sitten selitysosa ”mitä se on”. Ei minulla eikä kai monella muullakaan ole mitään vastaansanomista tuota ”käskyosiota” kohtaan, joka kuuluu näin:
A. Yrittäminen ja työnteko helpommaksi
B. Alkutuotannon byrokratiaa purettava
C. Asuminen ja rakentaminen joustavammaksi
D. Julkiset palvelut sujuvammiksi
E. Tervettä järkeä lain tulkintaan
F. Hyvien käytäntöjen levittäminen
Mutta tuosta pitkästä selitysosasta en äkkiseltään lukemallani tullut juuri hullua hurskaammaksi. No, luetellaanhan siinäkin ihan hyviä asioita, joita voisin kannattaakin, mutta lähes jokaisen kohdalla jää kuitenkin avoimia kohtia sen osalta, että miten se tehdään. Ja varsinkin, että mitä se tulee maksamaan ja mistä kustannukset otetaan.
Nyt en oikein jaksa eikä ole aikaakaan lukea tuota pitkää selitysosaa sen ymmärretyksi tulemisen vaatimalla intensiivisyydellä, mutta otin sen talteen ja varmaan lähiaikoina luen sen paremmin ja voin palata siihen vaikka erillisellä avauksellanikin. Onhan tuo asia sellaisen arvoinen. Toivoisin kyllä vertailukohdaksi vastaavia esityksiä muiltakin puolueilta, ja saattaa niitä jo ollakin, mutta nyt en niitäkään välitä etsiä.
Joo, otin verrokiksi nuo kymmenet käskyt, eikä niidenkään selitysosa aina kaikille ihan selvää ollut. Joskus viime vuosisadan alussa sattui kuulemma Kiuruveden kinkereillä seuraava tapaus:
Pappi kyseli rippikouluun valmistautuvilta nuorilta noita käskyjä. Kysyi eräältä tytöltä, miten kuuluu kuudes käsky. Tyttö vastasi ”elä tie huorin”. Pappi kysyi mitä se on. Punastuen tyttö vastasi ”kaet se on jottain hyvvee”. Samoin täytyy tällä hataralla lukemisella päätellä noista kepun pitkän listan selitysosista: kai ne ovat jotakin hyvää."mutta lähes jokaisen kohdalla jää kuitenkin avoimia kohtia sen osalta, että miten se tehdään. Ja varsinkin, että mitä se tulee maksamaan ja mistä kustannukset otetaan."
Ei ei ei läheskään jokaisen kohdalla. Useimpien esitysten kohdalla ei tarvitse kuin nuijankopautuksen pöytään, että tästälähtien ei tarvitse sitä tai tätä turhaa byrokratian kyykytystä tehdä.
Monet esitykset ovat länsimaisen sivistysvaltion tyylisiä vapaanpaan yritytoimintaan kannustavia. Miksi kokoomus ei esitä mitään?
Nimenomaan keskustapolitiikka ei tällä hetkellä ole lainkaan mielenkiinnotonta. Heitä on hauska seurata.
Keskustan johtajat ovat tällä hetkellä erittäin varovaisia. Mitään sellaista ei heidän suustansa tule ennen vaaleja joka vaarantaisi vaalivoiton.
Vähäiset ulostulot tulevat rivikansanedustajien suusta. Vasta vaalien jälkeen tulevat sitten raskassarjalaiset esiin kun alkaa ministeripaikkojen jako.
Muistuttaa sotaväen terminä passiivista siilipuolustusta.Ei se keskustapolitiikka minustakaan mielenkiinnotonta ole, ja avaukseni otsikko johtuukin siitä, kun eilen täällä käydessäni niin monille näin muiden asioiden olleen paljon mielenkiintoisempaa. Siitähän puhun avaukseni alussa. Ja pian avaukseni tehtyäni näin jälleen erään tietyn asian olleen monien mielenkiinnon ainoa kohde, eikä se kohde ollut kepu tai sen politiikka. Sinulle nuo sitten töitä antoivat.
Mutta mitä sitten on se kepupolitiikka nyt, mitkä ovat sen tavoitteet ja miten se aikoo niihin pyrkiä ja päästä; siihen mielestäni ei ole tullut selvyyttä. Ilmeisesti syistä, joita mainitset. Linkittihän tuohon eräs kepun tavoitelistan, ja totesin, että ihan hyviä tavoitteita ne ovat, mutta niiden selitysosasta en tullut juuri hullua hurskaammaksi. Siitä puhun viestissäni, jonka jätin klo 17.16. Tyydyttävää selitystä ei anna tuokaan minulle klo 18.28 vastannut.
Toivoisin kyllä kepun kuten muidenkin puolueiden johtavien poliitikkojen selväsanaisia esiintuloja jo ennen vaaleja, mutta niitä tuskin nähdään ennen kuin juuri vaalien alla tv-tenteissä, ja tuskinpa oikein selväsanaisia niissäkään.
Joo, voihan olla niin, että ne ”raskassarjalaiset” tulevat esille vasta vaalien jälkeen ministeripaikkoja hamutessaan. Uskon Sipilälläolevan sen verran tervettä itsesuojeluvaistoa, että Paavo Väyrynen ei pääse siihen ”raskassarjalaisten” joukkoon.
(Näyt saaneesi opastusta sotilasterminologiasta tuolta eräältä, joka aikoinaan tuli tänne nikillä ylil evp ja antoi ymmärtää olleensa toimiupseeri, mutta puheistaan päätellen hän on ollut puolustusvoimain päästrategi ;))
- Varusmies kapteeni
Onhan nyt reservi maassa paljonkin reservin sotilaita.
Kuuluukin olla.
Kapi yrittää toistellla, että hän ainoa pätevä.
Itsekkin olen reservin kapteeni.
Enkä sitä tuo esille alituiseen. Edes kaikki sukulaiseni ei sitä tiedä.
Onko siinä nyt ihmeelistä olla sotilasarvoltaan kapteeni.
Varusmies palvelus jo yltää siihen. Niin ja ylikkin, majuriksi asti.
Ollaan kapteenia sitten, kun ollaan kertaamassa, ei siinä muuta ole.
Kaikki arvot ja ilman arvojakin, on tähdellisiä.
Jokaisella on oma tehtävänsä.Oho! Vaikka aikoinaan palvelin sotaväessä 25 vuotta, en tullut yhtäkään varusmieskapteenia tuntemaan. RUK:n käyneet kyllä ylennettiin siviiliin päästessään vänrikeiksi, mutta ei korkeammalle. Ja RAuK:n käyneistä alikersanteista parhaat ylennettiin siviiliin päästessään kersanteriksi, sen satun omakohtaisesti tietämään. Mutta upseeriarvoissa ei voinut varusmiesajan päättyessäkään päästä vänrikkiä korkeammalle eikä aliupseeriarvoissa kersanttia ylemmäs.
Reservissä sitten kyllä voi yletä ilman aktiivipalvelusta ja sen edellyttämiä sotakoulujakin paljonkin korkeammalle, satun tuntemaan noista reserviläis- ja rauhanturvaajapiireistä reservin majurin ja parikin ylivääpeliä. Mutta paljon he ovat kertausharjoituksissa olleet ja erityistä ansioitumista siviilissäkin heiltä siihen on vaadittu. Joten ilmeisesti edelleen ovat voimassa samat säännöt kuin minun ammoisen sotilasurani aikana, eli nikkisi varusmieskapteeni on valheellinen. Ei se mitään, olethan ollut joskus jo reservin majurikin, sinusta ei voi erehtyä, kun ”kirjoitustaitosikin” (sitaatit aiheelliset) on yhtä ainutlaatuinen kuin ovat tietosi ja näkemyksesi mistä tahansa asioista.
En ole sanonut saati toistellut, että olisin ollut ainoa tai ainutlaatuisenkaan pätevä tuolla sotilasurallani, joka 25 vuotta kestettyään päättyi jo 35 vuotta sitten, ja paljon muuta on tapahtunut ja monena olen ollut elämässäni sen jälkeen. Mutta kai opettajani ja esimieheni silloin aikoinaan minut varsin päteväksi näkivät, kun useissa kouluissani olin priimus, ja myös RUK:n todistuksessani minulle sopivaksi tehtäväksi nähdään mm, jääkärikomppanian päällikkyys. Ehkäpä sittenkin luotan enemmän heidän näkemyksiinsä kuin sinun arvioosi. Varmaan minä olisin saanut aikanaan tämän kapteenin arvoni, vaikka olisin lähtenyt siviiliin piankin sen RUK:n kurssini jälkeen, mutta en olisi saanut niitä kokemuksiani, joita sain eri joukko-osastoissa ja eri tehtävissä ja myös kolmella pitkällä rauhanturvaajakeikalla palvellessani. Olisi ollut suuri vahinko, jos olisin jäänyt niitä vaille. Ja hyötynsä on tuolla korkeimmasta mahdollisesta toimiupseeritoimesta saamallani eläkkeelläkin, jota olen nauttinut jo paljon kauemmin kuin aikoinaan nautin palkkaa sotaväestä.
On se ihmeellistä, aivan käsittämätöntä, kuinka te eräät takerrutte tuohon ammoiseen sotilasuraani. Ei sitä voi ymmärtää. No, ymmärränhän minä, ja täytyy kai sanoakin: varmaan siitä teillä on puhe, mistä puute. Mutta ei luulisi tuollaisen puutteen noin kipeää tuottavan, kun sitä puutetta näkyy olevan niin monesta muustakin, mielestäni tärkeämmästä. Kuten todellisuudentajusta ja luulosta, että sitä samaa on muillakin. Usko pois, että monellakaan sitä ei ole niin pahoin, että voisi uskoa sinun omaavan niitä sotilasarvoja, joissa olet esiintynyt. Etkö tosiaankaan ymmärrä, että tuollaisella teet itsesi naurettavaksi. Vai haluatko mieluummin olla säälittävä? Saat varmaan noita kumpaakin hyvä kaikilta täyspäisiltä.
Tuossa älyttömän viestisi lopussa puhut asiaakin: kaikki tehtävät ovat tärkeitä sotaväessäkin, arvoista riippumatta, ei siellä tarpeettomia tehtäviä ylläpidettäisi, kun rahalliset resurssit siellä ovat aina olleet varsin rajalliset. Minun sotilasurani jälkeen sotaväki on kokenut suuria muutoksia henkilöstöryhmiensä suhteen, mutta varmaan periaatteellisella tasolla pitää paikkansa edelleen se, mitä sanottiin silloin ”esihistoriallisena aikana”, jolloin minä siellä toimin: upseeristo on sotaväen pää, miehistö on sen kädet ja jalat, aliupseeristo on sen vartalo, joka niitä käsiä ja jalkoja heiluttelee.
Luulisi teidänkin jo saaneen tämän aiheen loppuunkäsitellyksi. Mutta olipa miten tahansa, minä ainakaan en tästä enää jatka. En, vaikka tuon älyttömän viestisi jälkeenkin näkyy tulleen vielä muita yhtä älyttömiä, joista ei voi sanoa edes, että niissä puhuu se vakaumuksen syvä rintaääni, jonka ainoastaan täydellinen tietämättömyys asioista voi tuottaa. Tuollaisen tuottamiseksi tarvitaan lisäksi varsin pipiä päätä.
- Armeija on tekninen
Itse tunne parikin varusmies majuria.
Tarkoitin tietenkin varusmies kapteenilla, että ei ole aktiivipalvelusta lainkaan.
Kaikki tosiaan tullut varusmies tyylillä.
Eli, kertausharjoituksissa, sekin varusmies palvelusta, arvoihin katsomatta.
Itsellakin varumies" palvelus riittää jo reservin majurin arvoon.
Ollut niin paljon jo kertaurharjoituksia.
Kun tietty määrä tulee harjoituspäiviä, voi kieltäytyäkkin jatkamasta.
Itsellä se ei edes ole tullut mieleen.
Olen niin kauan kun pidetään.
Ihan mukavaa ollut töitten vastapainona. Enimmäkseen viikko/pari kerrallaan. ja vähemmänkin väliin.
Taisi olla 100 päivää enin kertauharhoitusten määrä, meikäläisen (kapteeni) kohdalla.
Vaativimmissa tehtävissä kertaustausharjoitusvuorokausia saattaa olla enemmänkin.
Ja itse kuulun tähän.
Meitähän tuhansittain vuosittain kertausharjoitetaan.
Varmaan moni jää paitsikin.
Jos paitsi jääneet sitten alkaa neuvomaan kokeneimpia, mitähän siitäkin tulisi.
Siksihän juuri harjoitukset, että opitaan se varsinanen, ao tehtävänsä, ja muittenkin kanssa oleminen. Ei niitä tarvitse sitten alkaa opetteleen, jos pahapäivä tulee.
Eikai nykyisin edes voisi enään kouluja käymätön, toimistossa istuva johtaa "orkesteria". Siksi verran vaativia eri osa alueet on.
Pitää olla tietoa muuhunkin, kuin kopiokoneen käyttöön.
Jos sieltä aletaan herjaa heitteleen osaamisiin, sehän jo olisi jotain satavuotta taaksepäin, ajatus.- X- alikersantti
Kyllä on aivan uskomattoman tökeröä ja surkeaa tuo kielitaitosi. Et osaa alkeellisimpiakaan kirjoitustaitoon liittyviä sääntöjä. Tuo mongerruksesi on sellaista, että alkaa silmiä särkeä kun sitä lukee.
Tuon taitosi valossa minun ja varmaan monen muunkin on mahdotonta uskoa, että olisit upseeri. - Armeijan käynyt
Tekninen on armeija nykyisin. Mutta näkyy siellä kouluja käymätönkin silti pääsevän reservin kapteeniksi. Tai kai sinä kävit kuitenkin koulua, apukoulua, jonka tukiopetuksen avulla läpäisit. Et kuitenkaan oppinut kirjoitustaitoa, muusta puhumattakaan.
- oikolukuohjelma
X- alikersantti kirjoitti:
Kyllä on aivan uskomattoman tökeröä ja surkeaa tuo kielitaitosi. Et osaa alkeellisimpiakaan kirjoitustaitoon liittyviä sääntöjä. Tuo mongerruksesi on sellaista, että alkaa silmiä särkeä kun sitä lukee.
Tuon taitosi valossa minun ja varmaan monen muunkin on mahdotonta uskoa, että olisit upseeri.Kaikki eivät ole käyneet kapin tavoin ATK oikolukuohjelman käyttökurssia. Kapi tietysti veronmaksajien rahoilla.
Kapihan kirjoittaa juttunsa tekstinkäsittelyohjelmalla, saa siten kopioitua vanhoja juttujaan ja klikattua sitten sen oikoluvun. - OmOmOmOm
oikolukuohjelma kirjoitti:
Kaikki eivät ole käyneet kapin tavoin ATK oikolukuohjelman käyttökurssia. Kapi tietysti veronmaksajien rahoilla.
Kapihan kirjoittaa juttunsa tekstinkäsittelyohjelmalla, saa siten kopioitua vanhoja juttujaan ja klikattua sitten sen oikoluvun.Kyllä luulen, että kapi on sen verran iäkäs jo, että hänen kirjoitustaitoaan eivät ole muokanneet oikolukuohjelmat. Itse kyllä mielelläni niitä käytän samoin kuin muitakin elämää helpottavia vempaimia.
- Toki pääsee
>näkyy siellä kouluja käymätönkin silti pääsevän reservin kapteeniksi<
Onkin kansan armeija.
Kapi hyvänä esimerkkinä, jos sitä tarkoitat.
Käytti reserviläis linjaa itseensä, ylennyksiinsä.
Siellä lyhintie. Kouluja käymätönkin voi vaikka majuriksi asti yletä.
Riittää varusmieskoulutukset.
Aliupseerikoulu ja Rukki.
Reservin majurit paljolti mm. sotilasalueen päälliköitä. Hekin joilla ei aktiivipalvelusta.
Sieltä vain, vaikkapa trukkikuski hyppää harmaisiin ja laittaa kapteeni/majuri merkit päällensä. Tämäkin tapaus tuli esille.
Silloin paneudutaan täysin uuteen rooliin.
Sellainen on kansan armeija.- Hui kauheaa!
"Sieltä vain, vaikkapa trukkikuski hyppää harmaisiin ja laittaa kapteeni/majuri merkit päällensä. Tämäkin tapaus tuli esille.
Sellainen on kansan armeija."
Kommunistista vallankumoustako toivot ja odotat? Ei tuommoista ole tapahtunut muualla kuin Venäjällä lähes vuosisata sitten. Ei sielläkään ihan noin, niiltä puna-armeijan ensimmäisiltä upseereilta vaadittiin vähän enemmän. Tosin siellä entisestä tsaarin armeijan vääpelistä tuli pian kenraali ja sittemmin marsalkka.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Semjon_Budjonnyi - Paras aines esiin
Hui kauheaa! kirjoitti:
"Sieltä vain, vaikkapa trukkikuski hyppää harmaisiin ja laittaa kapteeni/majuri merkit päällensä. Tämäkin tapaus tuli esille.
Sellainen on kansan armeija."
Kommunistista vallankumoustako toivot ja odotat? Ei tuommoista ole tapahtunut muualla kuin Venäjällä lähes vuosisata sitten. Ei sielläkään ihan noin, niiltä puna-armeijan ensimmäisiltä upseereilta vaadittiin vähän enemmän. Tosin siellä entisestä tsaarin armeijan vääpelistä tuli pian kenraali ja sittemmin marsalkka.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Semjon_BudjonnyiHui kauheaa!"
Meillä vain on tämmöinen järjestelmä armeijassa.
>>Kertausharjoitukset Suomessa
Reserviläiset ovat asevelvollisia 43 vuotta, eli 18–60-vuotiaina. Kertausharjoitusvelvoite on upseereilla ja aliupseereilla 100 päivää, erikoiskoulutetulla miehistöllä 75 päivää, ja miehistöllä 40 päivää. Kertausharjoituksia ei monessakaan tapauksessa ole näin paljoa. Toisaalta vaativimmissa reserviläisten tehtävissä kertaustausharjoitusvuorokausia saattaa olla enemmänkin.
Kertausharjoituksia ovat mm. tehtäväkohtaiset harjoitukset (esim. avain- ja erikoishenkilöstö), runkohenkilöstön harjoitukset ja joukkokohtaiset harjoitukset.
>>Reservin ylennysten yhtenä ehtona on sotilasarvosta riippuen tietty määrä kertausharjoituspäiviä ja vähintään viisi vuotta edellisestä ylennyksestä. Ylennys perustuu aina poikkeusolojen tehtävään ja kokonaisharkintaan eikä ole automaattinen, vaikka kertausharjoitusvuorokausimäärät täyttyisivätkin.
Suoritetut kertausharjoitukset merkitään Puolustusvoimien rekisteriin ja mahdollisesti myös sotilaspassiin.
Velvoittavien, pakollisten kertausharjoitusten lisäksi reserviläiset voivat palvella vapaaehtoisissa harjoituksissa. Reserviläiset voivat kehittää sotilaallista osaamistaan ja toimintakykyään myös omaehtoisesti verkossa (https://www.pvmoodle.fi) sekä osallistumalla Maanpuolustuskoulutus MPK ry:n ja reserviläisjärjestöjen koulutukseen.
Merkittävää osaamista reserviläisille antavat palvelu kriisinhallintatehtävissä.
Reserviläisen ura ja poikkeusolojen sijoitus voi muodostua esimerkiksi seuraavasti:
1. tehtävä varusmiespalveluksessa tuotetussa sodan ajan joukossa, 5–10 vuotta;
2. tehtävä alueellisessa tai paikallisjoukossa, esim. Maakuntajoukossa, 5–10 vuotta;
3. tehtävä perustamisorganisaatiossa, 5–10 vuotta;
seuraavat vapaaehtoiset tehtävät esimerkiksi MPK kouluttajana sekä toimiminen reserviläis- ja maanpuolustusjärjestöissä.
Suomi24 politiikkasaitit ovat pääasiassa tökeröjä herjoja. Kun kyselet kepulaisten kantoja mistä tiedät täällä kirjoittelevan asioista tietäviä kepulaisia?
Milla nikeillä he kirjoittavat? En ole asiaa täälläkään huomannut kirjoitettavan, tosin en ole moneen kuukauteen viitsinyt palstalla käydä.
Kepua äänestävät tuskin tuntevat asioita sen enempää kuin mediasta luettua.
Kuumenet näköjään aina sotilasuraasi koskevista kirjoituksista, miksi? Hyvä johtaja ei syyllisty sellaiseen. Jos provosoidaan ei pidä provosoitua neuvoi ainakin Koivisto.Kun tässä jo iltapesujeni jälkeen pyjamassani poikkesin avaukseni tuottamaa katsomaan, ja huomasin tuon viestisi, toki siihen vastaan, kun olemme keskustelleet joskus aikaisemminkin. Mutta hieman muuntelet tuossa totuutta, muutamia minuutteja tuota aikaisemmin näyt avauksellani käyneen nikillä wigedssiege, joka sekin on kai keilapallomerkki kuten tuokin nikkisi.
Mutta tuohon viestiisi: En ole väittänytkään, että nuo kaikki älytöntä sontaa heittävät olisivat kepulaisia, Kai nuo sinun sanoillasi tökeröiden herjojen heittelijät ovat vain vanhempiensa valvontaa vailla olevia huonotapaisia kakaroita. Mutta on noissa myös omastaan ja muiden todellisuudesta käsityksensä täysin menettäneitä iältään aikuisia ressukoita. Lieneekö syy sille heillä vanhuus tai sairaudet, säälittäviä kuitenkin ovat tuollaiset, jotka yrittävät esiintyä jopa korkeina upseereina, vaikka jokainen täyspäinen voi nähdä, ettei heidän eväillään olisi voinut päästä edes alimmaksi aliupseeriksi.
En minä moisista ollenkaan kuumene, eivät he minun murheeni ole, mutta luotsi heistä saattaa vähän kuumetakin, kun ne häntä niin paljon työllistävät. Mutta tunnustan kyllä heitä koskien ajattelevani hieman samoin, kuin Nummisuuterien Esko, joka sanoi: "Tyhmyydelle minä olen vihainen ja äreä kuin rakkikoira, mutta viisaus ei ole kaikille annettu."
Käy toki useamminkin palstalla, jolla minä käyn nykyisin entistä vähemmän, ja yhä vähenevästi, kun pitää kohta alkaa valita seuraansa ikänsä mukaisella arvokkuudella. Hyvää yötä!- OutoaOnOn
Outoahan tossa on se, että ensin nämä ottavat kapin sotilasuran puheeksi ja kun kapi vastaa heille niin nämä koltiaiset syyttävät, että kapi haluaa puhua vain sotilasurastaan.
kapi-vaari kirjoitti:
Kun tässä jo iltapesujeni jälkeen pyjamassani poikkesin avaukseni tuottamaa katsomaan, ja huomasin tuon viestisi, toki siihen vastaan, kun olemme keskustelleet joskus aikaisemminkin. Mutta hieman muuntelet tuossa totuutta, muutamia minuutteja tuota aikaisemmin näyt avauksellani käyneen nikillä wigedssiege, joka sekin on kai keilapallomerkki kuten tuokin nikkisi.
Mutta tuohon viestiisi: En ole väittänytkään, että nuo kaikki älytöntä sontaa heittävät olisivat kepulaisia, Kai nuo sinun sanoillasi tökeröiden herjojen heittelijät ovat vain vanhempiensa valvontaa vailla olevia huonotapaisia kakaroita. Mutta on noissa myös omastaan ja muiden todellisuudesta käsityksensä täysin menettäneitä iältään aikuisia ressukoita. Lieneekö syy sille heillä vanhuus tai sairaudet, säälittäviä kuitenkin ovat tuollaiset, jotka yrittävät esiintyä jopa korkeina upseereina, vaikka jokainen täyspäinen voi nähdä, ettei heidän eväillään olisi voinut päästä edes alimmaksi aliupseeriksi.
En minä moisista ollenkaan kuumene, eivät he minun murheeni ole, mutta luotsi heistä saattaa vähän kuumetakin, kun ne häntä niin paljon työllistävät. Mutta tunnustan kyllä heitä koskien ajattelevani hieman samoin, kuin Nummisuuterien Esko, joka sanoi: "Tyhmyydelle minä olen vihainen ja äreä kuin rakkikoira, mutta viisaus ei ole kaikille annettu."
Käy toki useamminkin palstalla, jolla minä käyn nykyisin entistä vähemmän, ja yhä vähenevästi, kun pitää kohta alkaa valita seuraansa ikänsä mukaisella arvokkuudella. Hyvää yötä!Käytän rekisteröityä nikkiäni wigedssiege ei ole ainakaan minun palloni tuskin mikään merkki.
Ehkä saitti on sefun myötä siistiintynyt pahimmista homottelijoista, ei nuo jutut kovin kiinnostavilta vaikuta.
Hyvää yötäkapi-vaari kirjoitti:
Kun tässä jo iltapesujeni jälkeen pyjamassani poikkesin avaukseni tuottamaa katsomaan, ja huomasin tuon viestisi, toki siihen vastaan, kun olemme keskustelleet joskus aikaisemminkin. Mutta hieman muuntelet tuossa totuutta, muutamia minuutteja tuota aikaisemmin näyt avauksellani käyneen nikillä wigedssiege, joka sekin on kai keilapallomerkki kuten tuokin nikkisi.
Käy toki useamminkin palstalla, jolla minä käyn nykyisin entistä vähemmän, ja yhä vähenevästi, kun pitää kohta alkaa valita seuraansa ikänsä mukaisella arvokkuudella. Hyvää yötä!Et vastannut eilen kysymykseeni siitä miten tunnistat kepulaiset trolleista, ehkäpä jo iltaväsymys painoi. Laita nyt kuitenkin muutana nikki esimerkiksi.
meanstreakbrawler kirjoitti:
Et vastannut eilen kysymykseeni siitä miten tunnistat kepulaiset trolleista, ehkäpä jo iltaväsymys painoi. Laita nyt kuitenkin muutana nikki esimerkiksi.
Kyllä minä jo eilen illalla vastauksessani sinulle totesin näin:
>>En ole väittänytkään, että nuo kaikki älytöntä sontaa heittävät olisivat kepulaisia, Kai nuo sinun sanoillasi tökeröiden herjojen heittelijät ovat vain vanhempiensa valvontaa vailla olevia huonotapaisia kakaroita. Mutta on noissa myös omastaan ja muiden todellisuudesta käsityksensä täysin menettäneitä iältään aikuisia ressukoita.OutoaOnOn kirjoitti:
Outoahan tossa on se, että ensin nämä ottavat kapin sotilasuran puheeksi ja kun kapi vastaa heille niin nämä koltiaiset syyttävät, että kapi haluaa puhua vain sotilasurastaan.
Niinpä. On se enemmänkin kuin outoa. Olen usein suuresti ihmetellyt sen jo kohta 35 vuotta sitten päättyneen sotilasurani kiinnostavuutta ja sitä, että se edelleen on heille nykypäivää. Tälläkin avauksellani yhdessä viestissäni totean asiasta näin:
>>On se ihmeellistä, aivan käsittämätöntä, kuinka te eräät takerrutte tuohon ammoiseen sotilasuraani. Ei sitä voi ymmärtää. No, ymmärränhän minä, ja täytyy kai sanoakin: varmaan siitä teillä on puhe, mistä puute. Mutta ei luulisi tuollaisen puutteen noin kipeää tuottavan, kun sitä puutetta näkyy olevan niin monesta muustakin, mielestäni tärkeämmästä- Voi Kapi ressua
kapi-vaari kirjoitti:
Kyllä minä jo eilen illalla vastauksessani sinulle totesin näin:
>>En ole väittänytkään, että nuo kaikki älytöntä sontaa heittävät olisivat kepulaisia, Kai nuo sinun sanoillasi tökeröiden herjojen heittelijät ovat vain vanhempiensa valvontaa vailla olevia huonotapaisia kakaroita. Mutta on noissa myös omastaan ja muiden todellisuudesta käsityksensä täysin menettäneitä iältään aikuisia ressukoita.No nyt siis herjaat Pystyyn Kuollutta ja Seppo Ilmarista.
Sanothan aiemmin "Mutta on noissa myös omastaan ja muiden todellisuudesta käsityksensä täysin menettäneitä iältään aikuisia ressukoita." ja kun sinulta tivataan esimerkkejä, niin nimeät nuo Kili kallen.
Ymmärrätkö miten alas olet vajonnut?? Voi Kapi ressua kirjoitti:
No nyt siis herjaat Pystyyn Kuollutta ja Seppo Ilmarista.
Sanothan aiemmin "Mutta on noissa myös omastaan ja muiden todellisuudesta käsityksensä täysin menettäneitä iältään aikuisia ressukoita." ja kun sinulta tivataan esimerkkejä, niin nimeät nuo Kili kallen.
Ymmärrätkö miten alas olet vajonnut??Ressu taidat olla sinä, kun et ymmärrä sanomani tarkoitusta. Sanoinhan näin:
>>Mutta kun kepulaisiksi tunnistamieni nikkejä kaipaat, niin kepulaisuuden laajasta kirjosta - monessa mielessä - esimerkit antaakseni voin nimetä ainakin Pystyyn_kuolleen, Seppo_Ilmarisen ja Kili-Kallen.
- me sopulit
Raha Voiko Suomi menettää Kreikan tukemiseksi jo lainaamansa rahat, jos Kreikka päättää irtautua tukisopimuksista ja joutuu sen seurauksena jopa eroamaan eurosta? Kysymys hämmensi myös Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen tuoreen ylijohtajan Juhana Vartiaisen MTV3:n Huomenta Suomen haastattelussa keskiviikkoaamuna.
–En tiedä. Ei kai sitäkään voi sulkea pois. En tiedä, Vartiainen sanoi MTV:lla.
Hän pitää Kreikan eroamista tai erottamista eurosta mahdollisena, mutta epätodennäköisenä, vaikka uskookin Kreikan ajautuvan vaalituloksen vuoksi valtiontalouden konkurssiinVaikeaselkoinen näkyy olevan asia, kun Juhana Vartiainenkin siitä sanoo, että en tiedä. Jos tuot tuon esille tarkoituksenasi kysyä minun mielipidettäni siitä, sanon: en tiedä. En toki kehtaa esiintyä Juhana Vartiaista viisaampana tuollaisissa asioissa.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! On alkamassa vaalivuosi, ja kepua voitaneen jo pitää vaalien varmana voittajana. Siitä jotkut jo kokevat suurta iloa, jotkut toiset suurta huolta. Turhaa kumpikin. Tulemme näkemään, että tapahtuu niin kuin sanon jo avauksessani:
>>No, itse kyllä uskon, että kepu aikoo tehdä ja joutuukin tekemään kaikkea sitä, jonka nykyinen hallitus aikoi tehdä, mutta ei pystynyt sitä tekemään. Kepu nyt kyllä kovasti vastusti nykyhallituksen suunnitelmia, mutta uskon kepun vastuuntunnon kasvavan sen saaman vallan myötä. Jos kepu pystyy siihen, mihin nykyhallitus ei pystynyt, se olisi ihan ”inaaf”. Kepun täydellistä muutosta siihen toki tarvitaan, mutta eihän se kepun kyseessä ollen olisi mahdottomuus, ei edes ihmeOho! Eipä näy aukeavan tuo toivotusteni lopuksi linkittämäni. En ymmärrä, miksi se on nähty sopimattomaksi. Oikein hieno Abban esitys se on, mutta nyt jäätte sitä paitsi ja saatte tyytyä vain noihin sanallisiin toivotuksiini.
- Tämäkö se oli?
kapi-vaari kirjoitti:
Oho! Eipä näy aukeavan tuo toivotusteni lopuksi linkittämäni. En ymmärrä, miksi se on nähty sopimattomaksi. Oikein hieno Abban esitys se on, mutta nyt jäätte sitä paitsi ja saatte tyytyä vain noihin sanallisiin toivotuksiini.
Se joka ei auennut. Kyllä tämä nyt aukee.
https://www.youtube.com/watch?v=Km6i04BeCKs Tämäkö se oli? kirjoitti:
Se joka ei auennut. Kyllä tämä nyt aukee.
https://www.youtube.com/watch?v=Km6i04BeCKsSama laulu, samat laulajat, mutta eri formaatissa. Siinä linkittämässäni oli vaihtuvat taustakuvat uudenvuoden ilotulituksista eripuolilla maailmaa. Hyvä tuokin on, kun siinä kulkevat myös laulun sanat tekstitettyinä, jollaista lisää siinä linkittämässäni ei ollut. Kiitos!
Ihan komea oli tuo uudenvuoden ilotulitus Tampereellakin, kuten juuri päättyvästä tv-ohjelmasta näimme, mutta kyllä meillä täällä Stadissa on ollut komeampiakin. Mutta onhan Tampere ihan oikea kaupunki, hienokin sellainen, ja siellä on myös … no, jotakin aivan erinomaista;))
Niin, nyt kun on päästy jo näin pitkälle vuonna 2015, kyllä se loppuvuosikin varmasti hyvin menee. Korkean ikäni huomioon ottaen minulla ei liene edessäni niin vaikeita haasteita kuin tulee olemaan kepulla. Mutta kyllä kepukin haasteistaan selviää, kun varmaan se jo tämän vuoden aikana oivaltaa, että tehdä pitää se, mikä täytyy tehdä. Eli tapahtuu niin, kuin jo kaksi kertaa aiemmin olen tässä ketjussa sanonut:
>>No, itse kyllä uskon, että kepu aikoo tehdä ja joutuukin tekemään kaikkea sitä, jonka nykyinen hallitus aikoi tehdä, mutta ei pystynyt sitä tekemään. Kepu nyt kyllä kovasti vastusti nykyhallituksen suunnitelmia, mutta uskon kepun vastuuntunnon kasvavan sen saaman vallan myötä. Jos kepu pystyy siihen, mihin nykyhallitus ei pystynyt, se olisi ihan ”inaaf”. Kepun täydellistä muutosta siihen toki tarvitaan, mutta eihän se kepun kyseessä ollen olisi mahdottomuus, ei edes ihme.>Varmaan siellä Apollonkadullakin tätä palstaa seurataan ja nähdään, että minäkin asetan puolueeseen toiveitani, joista puhun viestini toisessa kappaleessa. Uskon, että puolue ei petä luottamustani.
Eräässä avauksessa kyseenalaistettiin luotsimme aito-arskan kyky toimia tehtävässään. Siihen arska vastasi näin:
>>Luotan enemmän ylläpidon arvioon :)- Niin se taas
vaihtui vuorokausi heittämällä?
- sattumakorppi
Kovinpa sotaväkititteleihin tämänkin keskustelu hupeni.
Näillä nyt ei olisi ollut tarvetta. Mutta niin aina - täällä.
Ketjusta on poistettu 149 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34887601 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181811320RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217