onko siellä kennostossa kylmä

ok loordi

kasarmin asukkaat ostavat sähkö pattereita kaukolämpö taloon... ite laitoin vuolukivi takkaan just tulet ja kattelen kun eukko pyörii sisäkön pitsiasussa pyllypaljaana.

39

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassulla kelpaa

      21 sisällä. Vesikiertoinen lattialämmitys kaukolämmöllä. Myös kylppärissä. Lto:n esilämmitys asetettu 17 asteeseen.
      Molemmat parvekkeet lasitettu, eli olohuoneen ja makuuhuoneen kohdalla. Molemmissa ir-lämmittimet vilpoisia syksyjä varten.
      Auto ei seiso kinoksessa vaan talon alapuolella olevassa parkkihallissa, johon pääsee hissillä kotioven vierestä. Autohallin ulko-ovi ohjataan avainnipussa olevalla kaukosäätimellä. Ei siis tarvi koskea ke gillä lumeen ollenkaan, kun kotoa lähtee autolla. Kätevää, sanoisin minä. Karvalakkipäiset kolamiehet toki saa antaa eriävän mielipiteen, vapaassa maassa kun tässä elellään.

    • okt

      jos meillä olisi 21 sisällä niin emäntä näyttäisi toppavarusteissaan michelin mieheltä ja pitsiä näkyisi vaan elloksen kuvastossa.

      • niinpä niin

        Taitaa teillä vetää niin, että sukat pyörii jaloissa.


      • antaa vetää
        niinpä niin kirjoitti:

        Taitaa teillä vetää niin, että sukat pyörii jaloissa.

        Niinpä. Vuokrakeijot ei tajua, että lattialämmitys tuntuu lämpimämmältä kuin ddr-seinäpatterilämmitys. Lisäksi tuloilma ei missään olosuhteissa ole kylmempää kuin 17. Vuokrakeijoilla tuloilman lämpötila on sama kuin ulkolämpötila. Reilu vuokranantaja ostaakin joululahjaksi pilkkihaalarit koko perheelle.


      • niinpä niin
        antaa vetää kirjoitti:

        Niinpä. Vuokrakeijot ei tajua, että lattialämmitys tuntuu lämpimämmältä kuin ddr-seinäpatterilämmitys. Lisäksi tuloilma ei missään olosuhteissa ole kylmempää kuin 17. Vuokrakeijoilla tuloilman lämpötila on sama kuin ulkolämpötila. Reilu vuokranantaja ostaakin joululahjaksi pilkkihaalarit koko perheelle.

        että ihan bakteerien kierrätysjärjestelmä, kun niitä suodattimia ei kukaan viitsi vaihdella eikä putkia puhdistaa.


      • Luki.

        Voi hel vata että teillä on kylmät luukut.

        Toissa päivänä kävin katsomassa erästä huoneistoa ja olihan se kokemus,en tiedä edes paljonko oli lämpöä,mutta melkoisen kylmää oli,eli juoksin siis juoksin pattereiden luo ja myyjä nakottaa eteisessä ja minä alan vääntämään patterit täysille (vesikiertoinen) kaikki huoneet läpi ja voi tauti ,elämi viilein esittely oli alkamassa.

        No kotiin tulessa päätin että saa pitää asunnon,koko fiilinki meni,lisäksi isännöitsijän papereissa olikin kaavailtu 2015 vuodelle asteen verran lämmön tiputtamista tai laskemista,säästää kuulema 5% lisää.

        Hyi olkoon sanon minä,se pitää saada kerrostalo kuin kerrostalo tai rivitalo 26-27 asteeseen tai on ostanut täyttä sutta,minen en koskaan tule hyväksymään sellaisia asuntoja,se pitää olla tasainen kesät ja talvet sama 26- 27 ja talvella saa olla vielä lämpimämpikin,teistä useimmat ei tiedä lämmöstä ja sen mukavuudesta,itse pidän taloa aina kesänä ja talvella tuossa 27 asteen tienoilla.


        Se on ankeaa elämistä muutoin,ei teillä ole kovinkaan hääviä jos kylmässä nakotatte,lämmittäkää uunia ja takkoja jne....tehkää asioiden eteen jotain,kaikista pahinta on olla talossa jossa ei ole lämmintä,minä en osta sellaista taloa missä ei ole lämmintä kesät ja talvet.

        Ja on tosi ,ei mitään höpö juttuja.


      • Luki.
        Luki. kirjoitti:

        Voi hel vata että teillä on kylmät luukut.

        Toissa päivänä kävin katsomassa erästä huoneistoa ja olihan se kokemus,en tiedä edes paljonko oli lämpöä,mutta melkoisen kylmää oli,eli juoksin siis juoksin pattereiden luo ja myyjä nakottaa eteisessä ja minä alan vääntämään patterit täysille (vesikiertoinen) kaikki huoneet läpi ja voi tauti ,elämi viilein esittely oli alkamassa.

        No kotiin tulessa päätin että saa pitää asunnon,koko fiilinki meni,lisäksi isännöitsijän papereissa olikin kaavailtu 2015 vuodelle asteen verran lämmön tiputtamista tai laskemista,säästää kuulema 5% lisää.

        Hyi olkoon sanon minä,se pitää saada kerrostalo kuin kerrostalo tai rivitalo 26-27 asteeseen tai on ostanut täyttä sutta,minen en koskaan tule hyväksymään sellaisia asuntoja,se pitää olla tasainen kesät ja talvet sama 26- 27 ja talvella saa olla vielä lämpimämpikin,teistä useimmat ei tiedä lämmöstä ja sen mukavuudesta,itse pidän taloa aina kesänä ja talvella tuossa 27 asteen tienoilla.


        Se on ankeaa elämistä muutoin,ei teillä ole kovinkaan hääviä jos kylmässä nakotatte,lämmittäkää uunia ja takkoja jne....tehkää asioiden eteen jotain,kaikista pahinta on olla talossa jossa ei ole lämmintä,minä en osta sellaista taloa missä ei ole lämmintä kesät ja talvet.

        Ja on tosi ,ei mitään höpö juttuja.

        Monet teistä hörhöistä miettii lämpimiä maita ja matkoja jne...kaipaa lämpöön,ei tartte miettiä kun kotona on hyvä ja lämmintä,joten poistuu sekin utopia espanjan hömpötykset ja ei ole kosteaa.

        Toivottavasti ette ole ostaneet jotain kylmiä murjuja.

        Minu kohdalta jäi eräältä nyt myymättä huoneisto,pitää olla lämmin tai se on siinä,olipa äijä maksanut 2012 kolminkertaisen hinnan millä nyt suostuu myymään,en vaan osta ,kylmät asunnot jää paikalleen vaikka olisi mitkä lasiterassit kahta puolen taloa ja lämpimät autotallit ja kauppoihin 50-100m niin saa olla,en maksa noista läävistä senttikään.


      • mursu-make
        niinpä niin kirjoitti:

        että ihan bakteerien kierrätysjärjestelmä, kun niitä suodattimia ei kukaan viitsi vaihdella eikä putkia puhdistaa.

        onhan se varmasti kiva haaveilla bakteerin kierrätys-järjestelmästä, sellaistakaan et tule vuokra-kuoriaisena koskaan saamaan. olisihan se suodattimien vaihto kerran-kaksi vuodessa edes jotain aktiviteettia verrattuna siihen luteita kuhisevalla tautisella puhki nussitulla sohvan rämällä 24/7 h lojumiseen.

        mutta eihän se edes onnistuisi kun tuosta lojumisesta ja pirkka-kaljan kittaamisesta on päässyt möhö-maha kasvamaan sellaisiin mittoihin että se selällään olo on oikeastaan ainoa olotila, kun pystyyn ei enään edes pääse. siellä maataan kuin ylipainoinen hylje räpylöitä heilutellen ja suutaan aukoen.


      • antaa vetää
        niinpä niin kirjoitti:

        että ihan bakteerien kierrätysjärjestelmä, kun niitä suodattimia ei kukaan viitsi vaihdella eikä putkia puhdistaa.

        Lto:n suodattimet vaihdetaan kahdesti vuodessa. Suodattimet ja vaihtotyö kuuluu kiinteistönhuoltosopimukseen. Kennon pesun olen tehnyt itse siinä samalla, se kuuluu asukkaalle, mutta voi erillistyönä tilata kiinteistönhuollosta, 40 euroa laaki.


      • ok-metabolinen
        Luki. kirjoitti:

        Voi hel vata että teillä on kylmät luukut.

        Toissa päivänä kävin katsomassa erästä huoneistoa ja olihan se kokemus,en tiedä edes paljonko oli lämpöä,mutta melkoisen kylmää oli,eli juoksin siis juoksin pattereiden luo ja myyjä nakottaa eteisessä ja minä alan vääntämään patterit täysille (vesikiertoinen) kaikki huoneet läpi ja voi tauti ,elämi viilein esittely oli alkamassa.

        No kotiin tulessa päätin että saa pitää asunnon,koko fiilinki meni,lisäksi isännöitsijän papereissa olikin kaavailtu 2015 vuodelle asteen verran lämmön tiputtamista tai laskemista,säästää kuulema 5% lisää.

        Hyi olkoon sanon minä,se pitää saada kerrostalo kuin kerrostalo tai rivitalo 26-27 asteeseen tai on ostanut täyttä sutta,minen en koskaan tule hyväksymään sellaisia asuntoja,se pitää olla tasainen kesät ja talvet sama 26- 27 ja talvella saa olla vielä lämpimämpikin,teistä useimmat ei tiedä lämmöstä ja sen mukavuudesta,itse pidän taloa aina kesänä ja talvella tuossa 27 asteen tienoilla.


        Se on ankeaa elämistä muutoin,ei teillä ole kovinkaan hääviä jos kylmässä nakotatte,lämmittäkää uunia ja takkoja jne....tehkää asioiden eteen jotain,kaikista pahinta on olla talossa jossa ei ole lämmintä,minä en osta sellaista taloa missä ei ole lämmintä kesät ja talvet.

        Ja on tosi ,ei mitään höpö juttuja.

        Tupakka, alkoholi ja rasvainen ruoka heikentää verenkiertoa. Koskee myös ylä- ja alapäätä. Ajatus seisoo ja nahkalerpukka roikkuu kuin märkä tamponi. Verenpaine korkealla. Testosteronit teinitytön lukemissa. Sellainen on ok-lurkin vikalista lääkärintarkastuksessa. Hyvällä tuurilla saavuttaa 55 vuoden iän, joka on kunnioitettava määrä ok-lurkin elintavoilla.


      • ja mopo kiertää...
        niinpä niin kirjoitti:

        että ihan bakteerien kierrätysjärjestelmä, kun niitä suodattimia ei kukaan viitsi vaihdella eikä putkia puhdistaa.

        Vai että kierrätysjärjestelmä. Lto:ssa siirretään vain lämpö poistoilmasta tuloilmaan, ilmamääriä ei sekoiteta keskenään.
        Taas joku kaupungin vuokramohikaanin lapsi (mira-petteri) halusi esittää arvion lvi-tekniikasta, ja rytisi metsään kuin sileällä takakumilla varustettu mopo viime viikolla. Kuulemma sait kotiarestia sen kaahailun takia.


      • säästöä savella
        ja mopo kiertää... kirjoitti:

        Vai että kierrätysjärjestelmä. Lto:ssa siirretään vain lämpö poistoilmasta tuloilmaan, ilmamääriä ei sekoiteta keskenään.
        Taas joku kaupungin vuokramohikaanin lapsi (mira-petteri) halusi esittää arvion lvi-tekniikasta, ja rytisi metsään kuin sileällä takakumilla varustettu mopo viime viikolla. Kuulemma sait kotiarestia sen kaahailun takia.

        Etkö ole lukenut yhden OK-keijon, Y-haarakiilan sepustuksia kiertoilman ihanuudesta? Tai sitten näiden kieputinuskovaisten edesottamuksia. Molemmille on yhteistä sekin, että täytyy vetää kunnon alipaineet torppaan, niin saadaan LTO-hyötysuhde näyttämään hyvältä.

        ... ja pistorasioista & lattialistojen takaa puhaltaa kylmä tuuli, mutta sehän korjaantuu nostamalla huonelämpö 26 asteeseen!


      • Luki.
        ok-metabolinen kirjoitti:

        Tupakka, alkoholi ja rasvainen ruoka heikentää verenkiertoa. Koskee myös ylä- ja alapäätä. Ajatus seisoo ja nahkalerpukka roikkuu kuin märkä tamponi. Verenpaine korkealla. Testosteronit teinitytön lukemissa. Sellainen on ok-lurkin vikalista lääkärintarkastuksessa. Hyvällä tuurilla saavuttaa 55 vuoden iän, joka on kunnioitettava määrä ok-lurkin elintavoilla.

        Ei ne kaikki ole huonokuntoisia.

        Rasvainen ruoka,se pitää osata syödä oikein,salaattia ja lihaa jauhot pois ei siis leipääkään ja muuta höystettä,minulle sanoi lääkäri ettei minulle voi tulla vanhempana sokeritautia jos olen noinkin hyvässä kunossa ,samalla otti verikokeet labrassa ,ei mitään ongelmia kuin 20 nuoren kaverin kunto jos on kohtuu kunnossa.

        Hammaslääkäri vetäsi ykköskortin sanoen tervetuloa 15 vuoden päästä uudelleen,eli minä ainakin olen toistaiseksi kuin teräsmies.

        Helposti menee 3-4 kello kun käyn edes pikku unille ja aamulla 7 aikaan on jo kahvit edessä,vaimo se keittää kaikki valmiiksi kananmunan kera ja tekee pirtelön (terveyspirtelön jos noin voi kutsua).

        Juuri iltamassa tempasi salaatit valmiiksi lautaselle ja kanan file pihvejä.Sitten käytiin raikaassa ilmassa ulkoilemassa.

        Minkäslaiset ne on muiden puitteet ja tavat?

        Huom:en juo olutta /viinaa ja olo on kuin nuorella kaverilla.


      • A-luokan ihminen
        ok-metabolinen kirjoitti:

        Tupakka, alkoholi ja rasvainen ruoka heikentää verenkiertoa. Koskee myös ylä- ja alapäätä. Ajatus seisoo ja nahkalerpukka roikkuu kuin märkä tamponi. Verenpaine korkealla. Testosteronit teinitytön lukemissa. Sellainen on ok-lurkin vikalista lääkärintarkastuksessa. Hyvällä tuurilla saavuttaa 55 vuoden iän, joka on kunnioitettava määrä ok-lurkin elintavoilla.

        kyllä sulla vuokra-inkkari on ny menny termit ja ihmisrodut ihan sekaisin, olet kuvaillut itsesi eli kassu-kyyhistelijän arkki-tyypin.

        nuo viat ja vaivathan ovat vuokra-lurkkien "ominaisuuksia", ihan samoin kuin sellaiset ominaisuudet kuin kuoriaisella kasvaa peukalo keskellä kämmentä sekä toinen kämmen selästä eli yhteensä vähintään 7 sormea per sorkka. mutta ei sillä ole väliä, vaikka olisi 70 sormea kun ne ovat kuin nippu kyrpiä yhden kyrvän jatkeena. se kyrvä nokassa oleva ontto luu-kuula jossa ei koskaan ole, eikä tule olemaankaan minkäänlaista aivotoimintaa, kolisee tyhjyyttään kun isän pers vaosta nylkytyksen yhteydessä äidin värkkiin varissut rekkamiehen pastilli on kivettynyt ja päätynyt kuoriaisen päähän. siellä se kolisee joka liikun yhteydessä kun kuoriainen haalaa mätisäkkiään lähiö-siwan käytävillä kalja-hyllyä kohti.

        mutta hei !, onhan ne "palvelut" lähellä.
        ainakin mehmetin salmonella-pitseria, reiskan-räkälä ja se lähiö-siwa mistä myydää yli hintaan ali-laatua kassujen kunkuille. nehän kun perinteisesti eivät ymmärrä rahan arvoa suhteessa materiaan, joten niille voi kaupata kuonaa ja jätettä joka kenellekkään muulle täysipäiselle kelpaa. tilanne olisi toinen jos vuokra-inkkari osaisi laskea, mutta suomen lähikauppa oy :n onneksi se ei osaa.

        kuoriaista kiittää seuraavat tahot :

        - reiska
        - mehmet
        - suomen lähikauppa oy


      • jännä juttu
        ja mopo kiertää... kirjoitti:

        Vai että kierrätysjärjestelmä. Lto:ssa siirretään vain lämpö poistoilmasta tuloilmaan, ilmamääriä ei sekoiteta keskenään.
        Taas joku kaupungin vuokramohikaanin lapsi (mira-petteri) halusi esittää arvion lvi-tekniikasta, ja rytisi metsään kuin sileällä takakumilla varustettu mopo viime viikolla. Kuulemma sait kotiarestia sen kaahailun takia.

        Kaikilla palstalaisilla on uudet ok-talot ja LTO:t lisälämmittyksellä ja koneelliset jäähdytykset, muutenhan ne on vielä aika harvinaisia. Miksi nämä samat ihmiset eivät keksi kuitenkaa mitään muuta tekemistä tai harrastuksia kuin istua netin ääressä?


      • oma kassu
        jännä juttu kirjoitti:

        Kaikilla palstalaisilla on uudet ok-talot ja LTO:t lisälämmittyksellä ja koneelliset jäähdytykset, muutenhan ne on vielä aika harvinaisia. Miksi nämä samat ihmiset eivät keksi kuitenkaa mitään muuta tekemistä tai harrastuksia kuin istua netin ääressä?

        Meillä ainakin on lto ihan kerrostalokassulla. Tosin ei ole mikään ok-pellen tuloilla ostettavissa. Tämän palstan ok-paviaaneilla on korkeintaan 70-luvun piilosokkeliläävä, alkuperäiskuntoinen jääkaappia ja liesituuletinta myöten.


      • Näin Espoossa

        "jos meillä olisi 21 sisällä niin emäntä näyttäisi toppavarusteissaan michelin mieheltä ja pitsiä näkyisi vaan elloksen kuvastossa."

        Makuasia. Jos laittaisin patterit päälle olisi liian lämmintä.


    • siihen se jääkin

      Haaveiluusi paljaista pyllyistä. Oletko tarkistuttanut rintsikkasi savupiipun, ettei tapahdu yllätyksiä pakkasyönä.

    • ok loordi

      ei tapahdu yllätyksiä,emäntä on yöt kipinä vuorossa ja minä päivät. polttoaineet haetaan kassun roskiksesta,joskus samalla saa myös pizzaa kun aukoo kaikki pahvit.

    • Ok-Loordi

      Alkuperäinen oikea Loordi ei avannut ketjua(huom, isot kirjaimet).

      Oikea Loordi täällä, muuten yhdyn valeloordiin, lämmintä on täällä ja varaava takka, mutta emäntää ei ole enää, vaan nuori upseerimies tuossa, univormu muutoin päällä, mutta ilman housuja, tiedätte mitä tarkoitan...
      Kyllä kelpaa meillä Ok-Loordilla ja Keisareilla, ai, jai,, mItens kassulla, Reino kylmissään ja Einoa sisään, auts.

    • kolmioinen.

      juu ei kuule vielä näillä helteillä ole vesikiertoiset patterit vielä kuin ihan pikkuisen päällä. Lämmöntalteenotto ja huoneistokohtainen koneellinen ilmanvaihto hoitaa suuren osan huoneistojen lämmityksestä. Tätä itsekin hieman ihmetellyt. Mutta näin se vain on.
      Mielenkiintoista nähdä jos ja kun tulee niitä 30 ja yli/ali pakkasasteen lämpimiä. Josko sitten nuo vesikiertoiset patterit joutuvat hommiin.
      Huoneistossa tasaiset 22 astetta. Siis sopivasti. Ei ikkunat huurru mistään kohdasta. Mutta näin onkin, kun uudessa asutaan.
      Mutta ok loordilla se onkin toinen meininki. Joutuu saunomaan ahkerasti. Kun se ainut paikka kyprokkikorsussaan, jossa lämpötila edes jotenkin yli 20 asteen.

    • näin meillä

      Meillä täällä kerrostalossa on juuri oikea, demokraattisesti päätetty maksimilämpötila, 18 astetta. Pitää pukeutua vuodenaikojen mukaan!

      • ihan riittävä

        Säästyy meidän veronmaksajien rahoja, kun kaupungin vuokralaiset ymmärtävät säästää edes jossain asiassa.


      • näin meillä
        ihan riittävä kirjoitti:

        Säästyy meidän veronmaksajien rahoja, kun kaupungin vuokralaiset ymmärtävät säästää edes jossain asiassa.

        Tuota.. tämä on asunto-osakeyhtiö arvotalossa kantakaupungissa. Aika harva asuu tässä itse, tuhnuja talo täynnä, yhtiökokouksessa jyrää omistajien demokratia.


    • KASSULLA-ON-GAUHEETA

      Kaikissa huoneissa on melko lailla saman lämpöistä vaikka tilaa onkin yli 100 neliötä. Ei sitä lämpöä tarvitse itse säätää kuten ei oikein mitään muutakaan. Kassulla kun on silleen kätevää. Ei tarvitse gauheasti huolehtia muusta kuin vastikkeiden ja laskujen maksamisesta ja koko kämppä pysyy kunnossa.

      Mielestäni olisi parempi olla huolestunut OK-pohatoiden talojen kylmyydestä. OK-talossa voi olla todella vetoisia paikkoja ja nurkat hyytävän kylmiä mutta ei siinä kaikki. Olen kuullut gauheita juttuja, että jossain kaukana monet nuukat ja tiukilla olevat OK-pohatat pitävät säästösyistä jotain OK-talon huonetta kylmänä talvella! Tai useampia huoneita!! Vintitkin kokonaan kylmiä? Onko se totta? Hyi olkoon, eikö ne huoneet mene siitä ihan piloille? Eikö taloon tule jotain...hometta tai vetoa? Eikö siitä tule ihan masentuneeksi kun osa talosta on asuinkelvoton? Mitä tapahtuu kaikelle sille turhalle TV-shopista ostetulle kamalle, mikä on varastoitu niihin kylmiin huoneisiin? Ajatelkaa, osa talosta on kylmänä säästösyistä! Käsittämätöntä!

    • Ei valittamista

      Lämmitetyt asunnot kummallakin sivulla ja alapuolella. Yläpuolella asiallinen katto, ei tule sieltäkään kylmää.
      Miten älvärissä? Kaikki seinät ja lattia kylmää ulkoilmaa vasten? Mihin hukkalämpö menee? Harakoille? Meillä se menee seuraavan asunnon hyötylämmöksi suurimmaksi osin. Siksi lämmityskulut onkin pienet suhteessa koko taloyhtiön lämpimään pinta-alaan.

      • ok-maestro

        En tiedä älväristä, mutta näin meillä:
        215 neliötä mukavan lämpimänä, lämpötilan määräämme itse ja maalämpöpumppu hoitaa loput, iv-koneessa lämmöntalteenotto pakottaa harakat etsimään muuta lämmikettä.
        Sivuilla, alla eikä yläpuolella asu ketään, joten sieltä ei kantaudu mitään häiriöitä, mites kassulla?


      • aina hoikka
        ok-maestro kirjoitti:

        En tiedä älväristä, mutta näin meillä:
        215 neliötä mukavan lämpimänä, lämpötilan määräämme itse ja maalämpöpumppu hoitaa loput, iv-koneessa lämmöntalteenotto pakottaa harakat etsimään muuta lämmikettä.
        Sivuilla, alla eikä yläpuolella asu ketään, joten sieltä ei kantaudu mitään häiriöitä, mites kassulla?

        Meinaat ettei rakenteista karkaa lämpöä mihinkään? 20 metriä eristettä joka sivulla, ei ikkunoita? Kuva ois kiva.


      • hus kassulle siitä !
        aina hoikka kirjoitti:

        Meinaat ettei rakenteista karkaa lämpöä mihinkään? 20 metriä eristettä joka sivulla, ei ikkunoita? Kuva ois kiva.

        sulle mulkulle ei mitään kuvia anneta, selkään korkeintaan jos niin kävisi että kohdataan. mutta kun ei ole koskaan kassulle asiaa, niin ei olla kohtaamassa. joka on sinun onni.


      • ime kalua sasi!
        hus kassulle siitä ! kirjoitti:

        sulle mulkulle ei mitään kuvia anneta, selkään korkeintaan jos niin kävisi että kohdataan. mutta kun ei ole koskaan kassulle asiaa, niin ei olla kohtaamassa. joka on sinun onni.

        Kylläpä keijolla kiehahti. Taisi osua arkaan paikkaan kun tajusi että talohan vuotaa kuin seula.


      • aina tyhmä
        aina hoikka kirjoitti:

        Meinaat ettei rakenteista karkaa lämpöä mihinkään? 20 metriä eristettä joka sivulla, ei ikkunoita? Kuva ois kiva.

        Ehkä et ole huomannut, miten lämmöneristykset ovat kehittyneet viime vuosikymmeninä?

        Uuden talon IKKUNAT vuotavat lämpöä suunnilleen saman verran kuin jonkin vanhan mörskän ulkoseinät...


      • hyvälle maistuu, nam
        ime kalua sasi! kirjoitti:

        Kylläpä keijolla kiehahti. Taisi osua arkaan paikkaan kun tajusi että talohan vuotaa kuin seula.

        älä sinä saatanan vuokra-inkkari ala morkkaamaan minun hienoa kaljuani !, minä sentään kiilloitan sitä säännöllisesti.

        sinä mulkero et vissiinkään tiedä, että jumalalla oli vain rajallinen määrä täydellisä päitä jaettavaksi, muut jakojäännökset se joutui peittelemään epämääräisillä karvoilla.


      • ok-natsitukat
        hyvälle maistuu, nam kirjoitti:

        älä sinä saatanan vuokra-inkkari ala morkkaamaan minun hienoa kaljuani !, minä sentään kiilloitan sitä säännöllisesti.

        sinä mulkero et vissiinkään tiedä, että jumalalla oli vain rajallinen määrä täydellisä päitä jaettavaksi, muut jakojäännökset se joutui peittelemään epämääräisillä karvoilla.

        Tyhjä lato ei kattoa kaipaa...


    • oi suomenkieli

      Aloittaja lienee jäänyt apukoulussa ollessaan luokalle. Suomenkielen oikeinkirjoitus hänellä "hakusessa". Yhdyssanat. Siis aloittajan yhdys sanat.

    • Näin Espoossa

      Ulkona 15 astetta pakkasta, patterit kylminä mutta asunnossa 21 astetta. Ei siis tarvitse palella, hyvin tarkenee. Kerrostalo, rakennusvuosi 2008.

      • Näin Espoossa

        Korjaan, kylppärissä patteri lämpimänä, olohuoneessa ja makkarissa kylminä.


      • HUH HUH
        Näin Espoossa kirjoitti:

        Korjaan, kylppärissä patteri lämpimänä, olohuoneessa ja makkarissa kylminä.

        Näin se menee kasarmilla, kylppärin lattia kuumana ja muu kämppä kylmänä. Keskimäärin kuitenkin on lämmintä. Odotahan vaan sinäkin, kohta pukkaa kylmyys läpi ja sitten on kuin jääkuutiossa.


      • essonvaarien niksit
        HUH HUH kirjoitti:

        Näin se menee kasarmilla, kylppärin lattia kuumana ja muu kämppä kylmänä. Keskimäärin kuitenkin on lämmintä. Odotahan vaan sinäkin, kohta pukkaa kylmyys läpi ja sitten on kuin jääkuutiossa.

        Juu, mummot ja essonvaarit aina valittaa, jos ei kotona/työpaikalla ole patterit lämpiminä. Sillähän ei ole mitään väliä, jos vaikka (hyvän lämmöneristyksen ansiosta) jo pelkkä valaistus ynnä erinäiset sähkölaitteet riittävät ylläpitämään asiallista huonelämpötilaa. Patterin pitää olla kuuma, koska se on essonvaarien mielestä patterin tehtävä! Vaikka huonelämpö sen seurauksena nousisikin hellelukemiin...

        Samaa on, ehkä vieläkin enemmän, lattialämmitysten kanssa. Onhan tätäkin valitusta nähty, miksi ihmeessä kämpässä on 28, kun lattian säätää niin lämpimäksi, että vieraatkin varmasti huomaa, että meillä on lattialämmitys?

        Näille onkin ehdotettu, että pitää hankkia ILP jäähdyttämään. Essonvaareille varmaan pitäisi olla samanlainen patterienkin kaveriksi...


    • meillä

      Kaukolämpö. 80-l kerrostalo. Huippuimuri ja ikkunoiden yläkarmeissa ilmanvaihtoventtiilit. Päätyasento keskimmäisessä kerroksessa.

      Ei ole talvella lian kylmä eikä kesällä pahin helle. Ylin kerros kärsii kesällä kuumuudesta ja alin saattaa kärsiä talvella kylmyydestäkin. No meillä patterit käyvät teholla 3/5, jolla saavutamme -20 C ulkolämpötilassa 21:sta 22:een C sisälämpötilan. Liika lämpö kuivattaa ilmaa, joten tämä onkin mukavin lämpötila.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      28366
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      204
      18217
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      357
      9531
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6395
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4233
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3813
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      36
      2244
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1497
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1245
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1197
    Aihe