Kaiikille sikiämään kykeneville

teeeeereee

Lapsi ajokortti !!! Kasvatusta teoriassa ja käytännössa vuoden parin palkaton työharjoittelu lastensuojelun tukiyksikössä ennalta ehkäisevän perhetyön parissa !! Jos kaikki sujuu niin saa luvan kanssa hankkia lapsen ! Lastenteko lain alaiseksi rikokseksi jos ei ole kurssia käyny. Piste.

11

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla menisi läpi

Ookko ikäsinkku? Menisikö lapsiajokortti itseltäsi läpi? Tuskin sulla lapsia kumminkaan...

• Pelikortitkin on...

Mulla on lapsia, aika isoja ja ajokortti ja rekisteriotekin löytyy on hankittu jo viimevuosituhannen puolella.

Autokin on, ensiapukortti on, on postikorttikin ja pankkikortti, kelakortti, ja henkilöllisyyskortti, puhelinkortti ja ja verokortti, voi kuule kortteja löytyy jos minkämoista.

• Realistiset eväät

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla; ei lapsia ellei ole mitään käsitystä siitä, mitä perhe-elämä ja lapsen ohjaaminen on. Mielestäni myös parisuhteeseen pitäisi jotensakin kouluttaa tai kurssittaa, koska perheen pahimmat karikot koskevat yleensä sen kahden aikuisen välistä yhteiselämää eli suhetta. Yhdenkään suhteen perustaksi ei riitä, että luulee ja kuvittelee - kaikenlaista ...

• RealistineNN

Mutta kun ne suhteet ja perhe-elämä usein perustuvat siihen, että luullaan ja kuvitellaan. Ja tiedätkös mitä, kyllä ne luulot ja kuvitelmat voi ihan itse todeksi muuttaa.

Jokainen on jossain perheessä elänyt eli jonkinlainen käsitys siitä on. Ja moni on nähnyt toisten perheidenkin elämää, joten käsitystä voi olla jo monenlaisesta perhe-elämästä. Parisuhteitakin on moni nähnyt, monenlaisia.

Kaikkeen voi itse vaikuttaa ja kaikesta voi oppia, ei se sen kummempaa ole. Meillä on kolme lasta ja kyllä ensimmäisen lapsen kanssa tehtiin monta virhettä. Aviolittookin on kestänyt jo vuosikymmeniä, virheistä huolimatta.

Sen sijaan, että on aina neuvomassa toisia opettelemaan sitä ja tätä, olisi syytä paneutua omaan oppimiseen ja kehittymiseen.

• Oisko ideaa?

Korvattais asepalvelvollisuus tasa-arvoisella ampumis/lastenhoitokortilla. Jos jommalla kummalla vanhemmista ei ole lastenhoitokorttia, ei ole oikeutta myöskään lapseen.

Adoptio-oikeus vain pareille, joilla molemmilla on lastenhoitokortti.

• Oisko ideaa?

Ja tarkoitin siis, että ampumiskoulutuksen (eli sotaleikkikoulun) sijasta kuka tahansa voisi halutessaan valita hoivakortin.

• kunnon perheet koulu

Kaikki naiset soppakouluun ja miehet pyykkikouluun. Kortti joka koulusta. Pyykki ja soppakoulu 20 vuotiseksi ja sitten vasta saa alkaa perustaa perhettä. Olisi hyvä jos nainen olisi 36 v ja mies 42 v ennenkuin saa mennä naimisiin, ja sen jälkeen 10 v pitää asua liitossa ennenkuin saa lapsia tehdä. Yksi lapsi per perhe. Soppa ja pyykkikoulu pakolliset.

• meelia35

Lapsen saaminen on ihana asia. En itse käyttäisi nimitystä sikiäminen. Se kertoo hienosti aloittajan asenteesta lapsiin.

• Ihmettelijä

Sikiämällä tulee kersoja. Ja sana "kersa" kertoo myös paljon suhtautumisesta lapsiin. Kamalinta on kuulla, kun joku puhuu omista lapsistaan kersoina.

• L-järveltäpäin

Kersa taas on eteläpohjalaista murretta eikä ollenkaan negatiivinen.

• NäinMeillä

No teillä ne itikatkin on ihan eri kokoa kuin muualla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      147
      8120
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7151
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3663
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      142
      3311
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2824
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2358
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1936
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1576
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe