Lapsi ajokortti !!! Kasvatusta teoriassa ja käytännössa vuoden parin palkaton työharjoittelu lastensuojelun tukiyksikössä ennalta ehkäisevän perhetyön parissa !! Jos kaikki sujuu niin saa luvan kanssa hankkia lapsen ! Lastenteko lain alaiseksi rikokseksi jos ei ole kurssia käyny. Piste.
Kaiikille sikiämään kykeneville
11
71
Vastaukset
- Mulla menisi läpi
Ookko ikäsinkku? Menisikö lapsiajokortti itseltäsi läpi? Tuskin sulla lapsia kumminkaan...
- Pelikortitkin on...
Mulla on lapsia, aika isoja ja ajokortti ja rekisteriotekin löytyy on hankittu jo viimevuosituhannen puolella.
Autokin on, ensiapukortti on, on postikorttikin ja pankkikortti, kelakortti, ja henkilöllisyyskortti, puhelinkortti ja ja verokortti, voi kuule kortteja löytyy jos minkämoista. - Realistiset eväät
Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla; ei lapsia ellei ole mitään käsitystä siitä, mitä perhe-elämä ja lapsen ohjaaminen on. Mielestäni myös parisuhteeseen pitäisi jotensakin kouluttaa tai kurssittaa, koska perheen pahimmat karikot koskevat yleensä sen kahden aikuisen välistä yhteiselämää eli suhetta. Yhdenkään suhteen perustaksi ei riitä, että luulee ja kuvittelee - kaikenlaista ...
- RealistineNN
Mutta kun ne suhteet ja perhe-elämä usein perustuvat siihen, että luullaan ja kuvitellaan. Ja tiedätkös mitä, kyllä ne luulot ja kuvitelmat voi ihan itse todeksi muuttaa.
Jokainen on jossain perheessä elänyt eli jonkinlainen käsitys siitä on. Ja moni on nähnyt toisten perheidenkin elämää, joten käsitystä voi olla jo monenlaisesta perhe-elämästä. Parisuhteitakin on moni nähnyt, monenlaisia.
Kaikkeen voi itse vaikuttaa ja kaikesta voi oppia, ei se sen kummempaa ole. Meillä on kolme lasta ja kyllä ensimmäisen lapsen kanssa tehtiin monta virhettä. Aviolittookin on kestänyt jo vuosikymmeniä, virheistä huolimatta.
Sen sijaan, että on aina neuvomassa toisia opettelemaan sitä ja tätä, olisi syytä paneutua omaan oppimiseen ja kehittymiseen.
- Oisko ideaa?
Korvattais asepalvelvollisuus tasa-arvoisella ampumis/lastenhoitokortilla. Jos jommalla kummalla vanhemmista ei ole lastenhoitokorttia, ei ole oikeutta myöskään lapseen.
Adoptio-oikeus vain pareille, joilla molemmilla on lastenhoitokortti.- Oisko ideaa?
Ja tarkoitin siis, että ampumiskoulutuksen (eli sotaleikkikoulun) sijasta kuka tahansa voisi halutessaan valita hoivakortin.
- kunnon perheet koulu
Kaikki naiset soppakouluun ja miehet pyykkikouluun. Kortti joka koulusta. Pyykki ja soppakoulu 20 vuotiseksi ja sitten vasta saa alkaa perustaa perhettä. Olisi hyvä jos nainen olisi 36 v ja mies 42 v ennenkuin saa mennä naimisiin, ja sen jälkeen 10 v pitää asua liitossa ennenkuin saa lapsia tehdä. Yksi lapsi per perhe. Soppa ja pyykkikoulu pakolliset.
- meelia35
Lapsen saaminen on ihana asia. En itse käyttäisi nimitystä sikiäminen. Se kertoo hienosti aloittajan asenteesta lapsiin.
- Ihmettelijä
Sikiämällä tulee kersoja. Ja sana "kersa" kertoo myös paljon suhtautumisesta lapsiin. Kamalinta on kuulla, kun joku puhuu omista lapsistaan kersoina.
- L-järveltäpäin
Kersa taas on eteläpohjalaista murretta eikä ollenkaan negatiivinen.
- NäinMeillä
No teillä ne itikatkin on ihan eri kokoa kuin muualla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876