TEHDASTAKUU ON HYVÄ

KIA 10

Tehdastakuuhan tarkoittaa sitä että huoltokorjaamot saavat korvauksen auton valmistaneelta tehtaalta jos jotain takuunalaista korjattavaa ilmenee takuuaikana ja tämähän takaa laadukkaan huoltotyön. Eikä asiakasta veloiteta takuuaikana näistä töistä niinkuin jotkut kateelliset yrittävät tälläkin palstalla väittää. Korjaamot tekevät näinollen paljon huolellisempaa työtä Kian ollessa kyseessä. Tavallisia rivimerkkejä myyvät autoliikkeet taas nyhtävät asiakkaalta viimeisenkin sentin korjauksista ja niille on edullista jättää jotain työtä heikommalle remontille kun asiakas tulee kuitenkin uudestaan kynittäväksi.

15

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet väärässä

      Takuutyöt ovat merkkihuolloille huonoiten maksettuja töitä. Maahantuoja maksaa niistä niin huonosti, että niistä yritetään selviytyä mahdollisimman nopeasti, jotta voidaan käyttää työaika tuottaviin eli normaalisti maksettuihin töihin. Mitä pidempi takuu, sitä todennäköisemmin kaikki korjaukset on tehty hätäisesti.

      • Ite oot väärässä

        Jos merkkihuolto tekee "hätäisesti" tehdastakuun alaisen työn ja työ joudutaan uusimaan, niin sellanen merkkihuoltofirma on hyvin pian entinen firma, siitä pitää huolen tehdastakuun maksaja eli KIA. On KIA tehtaan ja asiakkaan edun mukaista että huolto ym. työt tehdään jämttilleen just eikä melkein, näinhän se menee.


      • myyntitakuu harhaa
        Ite oot väärässä kirjoitti:

        Jos merkkihuolto tekee "hätäisesti" tehdastakuun alaisen työn ja työ joudutaan uusimaan, niin sellanen merkkihuoltofirma on hyvin pian entinen firma, siitä pitää huolen tehdastakuun maksaja eli KIA. On KIA tehtaan ja asiakkaan edun mukaista että huolto ym. työt tehdään jämttilleen just eikä melkein, näinhän se menee.

        Takuutyöt ovat korjaamolle tosiaan huonoa työtä. Pitkissä takuissa on se huono puoli, että niissä on aika paljon rajoitteita joista yleensä autoilija ei tiedä ja tietenkin autoa pitää huollattaa hyvin ja kiistatta ohjelman mukaan. No omistaja sen takuun on maksanut jo auton hinnassa ja lisähintaa huolloissa.


    • takuista

      Samalla tavalla toimii takuut kaikkien merkkien kanssa. Tehdas maksaa osat ja asennustyön sen suorittavalle valtuutetulle firmalle.
      Ongelma on siinä, että tehtaan antamat ohjeajat eri korjauksille ovat todella tiukkoja ja takuutyöt suorittavalle firmalle yleensä myös maksetaan tiukkojen ohjeaikojen mukaisesti. Tämän takia takuutyöt menee usein osin työn tekevän firman omaan piikkiin ja tämähän valitettavasti joskus näkyy myös työsuoritteen laadussa.
      Kian takuu on pitkä, mutta ei se ole suoraan korrelaatiossa autojen laadun tai takuun kattavuuden kanssa. Kyseessä on puhdas markkinointikeino, tosin yksityiskäyttäjälle ihan hyvä sellainen. Monet muutkin merkit muutamaa lukuunottamatta ovat lähteneet kilpailemaan totuttua pidemmillä takuilla, joten hyvä takuu ei ole enää pelkästään Kian markkinavaltti. Useimmiten uusi auto vaihdetaan muutaman vuoden välein jälleen uuteen, joten 7 vuoden takuu hyödyttää enemmän toisen käden omistajaa. Kian vaihtoarvo ei kuitenkaan poikkea juurikaan muista saman luokan autoista, joten 7 vuoden pitkä takuu taitaa jäädä lähinnä ainakin ensimmäiselle omistajalle lähinnä kurisioteetiksi.

      • Positiivisesti yllätys..

        Kian on helppo luvata tuo takuunsa. Ei mitään korjattavaa takuuaikana!!! Vastaavilla kilsoilla premium merkkiä vietiin kolme kertaa kaverilla hoitoon...


      • kaikki samaa kuraa
        Positiivisesti yllätys.. kirjoitti:

        Kian on helppo luvata tuo takuunsa. Ei mitään korjattavaa takuuaikana!!! Vastaavilla kilsoilla premium merkkiä vietiin kolme kertaa kaverilla hoitoon...

        Ihan yhtä paljon, tai yhtä vähän - miten sen haluaa sanoa - noissa Kioissa on vikoja kun muissakin merkeissä. Joillekkin sattuu parempi tuuri kuin toisille. Toiset ajaa Kioillaan vailla vikoja ja toisilla avataan jo kytkimiä yms. tai vaihdetaan alustan osia jo varsin alhaisilla kilometreillä. Nykyautot ovat täynnä vikaherkkää tekniikkaa ja valmistuskustannukset ajettu alas yhdistettynä alihankintaverkostoon, joka on pitkälti sama kaikilla valmistajilla: tästä johtuen suuria eroja luotettavuudessa ei pitkällä juoksulla enää keskimäärin ole. Sen sijaan huonoa tai alimitoittettua suunnittelua ei alihankkijatkaan voi paikata. Tämä näkyy esim. talvella esiintyvinä ongelmina tms.
        Lisäksi jotkut merkit ovat herkemmin suurennuslasin alla pienempienkin vikojen suhteen ja toisissa ongelmat painetaan helpommin villasella.
        Mutta onhan autoissa muitakin ominaisuuksia oltava kuin se luotettavuus.
        Mielummin nautin joka päivä auton hyvistä ominaisuuksista, kuin vaadin takuuaikana ehdottoman puhdasta listaa vaikkapa muutamien pikkuvikojen suhteen.


      • Laatua Koreasta
        kaikki samaa kuraa kirjoitti:

        Ihan yhtä paljon, tai yhtä vähän - miten sen haluaa sanoa - noissa Kioissa on vikoja kun muissakin merkeissä. Joillekkin sattuu parempi tuuri kuin toisille. Toiset ajaa Kioillaan vailla vikoja ja toisilla avataan jo kytkimiä yms. tai vaihdetaan alustan osia jo varsin alhaisilla kilometreillä. Nykyautot ovat täynnä vikaherkkää tekniikkaa ja valmistuskustannukset ajettu alas yhdistettynä alihankintaverkostoon, joka on pitkälti sama kaikilla valmistajilla: tästä johtuen suuria eroja luotettavuudessa ei pitkällä juoksulla enää keskimäärin ole. Sen sijaan huonoa tai alimitoittettua suunnittelua ei alihankkijatkaan voi paikata. Tämä näkyy esim. talvella esiintyvinä ongelmina tms.
        Lisäksi jotkut merkit ovat herkemmin suurennuslasin alla pienempienkin vikojen suhteen ja toisissa ongelmat painetaan helpommin villasella.
        Mutta onhan autoissa muitakin ominaisuuksia oltava kuin se luotettavuus.
        Mielummin nautin joka päivä auton hyvistä ominaisuuksista, kuin vaadin takuuaikana ehdottoman puhdasta listaa vaikkapa muutamien pikkuvikojen suhteen.

        Ei muuten pidä paikkaansa. Toisissa merkeissä vaan on enemmän vikoja kuin toisissa. Korealaiset ovat kansallisylpeätä kansaa ja haluavat tehdä asioita paremmin kuin esim. japanilaiset--pikkuveli-isoveli syndrooma.
        Vaikka Ceedit eurooppaan kootaan täällä on tärkeät komponentit edelleen korean maalta.


      • hömpm
        Laatua Koreasta kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa. Toisissa merkeissä vaan on enemmän vikoja kuin toisissa. Korealaiset ovat kansallisylpeätä kansaa ja haluavat tehdä asioita paremmin kuin esim. japanilaiset--pikkuveli-isoveli syndrooma.
        Vaikka Ceedit eurooppaan kootaan täällä on tärkeät komponentit edelleen korean maalta.

        Ikävä kyllä se kansallisylpeys ei mitenkään realisoidu laatuasioissa, siellä ne ovat -4-vuotiaat korealaiset eurooppalaisten kanssa samoilla sijoilla kaikissa tutkimuksissa. Alle 3-vuotiaissa on helppo pärjätä, siellä on kärjessä keikkuneet jopa sellaiset vikapesät kuin Ford ja Peugeot.


    • Badwill.....

      "No omistaja sen takuun on maksanut jo auton hinnassa ja lisähintaa huolloissa."

      Saksalaismerkit maksavat paljon, eikä niissä ole kuin kahden vuoden tehdastakuu. Lisätakuu pitää omistajan itse rahoittaa omasta pussista. Ei hyvä........

    • höpsistä

      Tehdastakuu ei tarkoita yhtään mitään laadun suhteen, jopa Fiat on aikanaan tarjonnut pitkiä takuita markkinointikeinona.

      • Pöpsistä

        Juu ei tarkoitakkaan mitään laadun suhteen, mutta varmistaa että oma lompakko pysyy visusti taskussa, jos ja kun vaikeuksia tulee.


      • eienää ceediä
        Pöpsistä kirjoitti:

        Juu ei tarkoitakkaan mitään laadun suhteen, mutta varmistaa että oma lompakko pysyy visusti taskussa, jos ja kun vaikeuksia tulee.

        Siellä takuuehdoissa on kyllä sen verran tiukkaan määritelty sen mitä takuu kattaa, aika vähän loppujen lopuksi. Moni juttu on "normaalia kulumista", itse sain vaivalla tingittyä (piti ottaa maahantuojaan yhteyttä) takuuseen uudet jarrulevyt (totaalisen kierot 59000km jälkeen) Ceediini, narisevaa kuskin penkkiä eivät suotuneet korjata/vaihtaa takuuseen, vaikka oli lähes uudesta asti valitettu asiasta. Seuraava autoni on kyllä joku muu kuin Kia, ei vakuuta millään osaalueella.


      • osssss
        eienää ceediä kirjoitti:

        Siellä takuuehdoissa on kyllä sen verran tiukkaan määritelty sen mitä takuu kattaa, aika vähän loppujen lopuksi. Moni juttu on "normaalia kulumista", itse sain vaivalla tingittyä (piti ottaa maahantuojaan yhteyttä) takuuseen uudet jarrulevyt (totaalisen kierot 59000km jälkeen) Ceediini, narisevaa kuskin penkkiä eivät suotuneet korjata/vaihtaa takuuseen, vaikka oli lähes uudesta asti valitettu asiasta. Seuraava autoni on kyllä joku muu kuin Kia, ei vakuuta millään osaalueella.

        Onpas isoja murheita?
        Volkkarilla porsii koneet ja vaihteistot..
        Kiallahan tuollaista tilannetta ei pääse edes takuun aikana syntymään seittämään vuoteen?


      • so os oosssiii
        osssss kirjoitti:

        Onpas isoja murheita?
        Volkkarilla porsii koneet ja vaihteistot..
        Kiallahan tuollaista tilannetta ei pääse edes takuun aikana syntymään seittämään vuoteen?

        Osssiiii! Täältähän se volkkari-häirikkö löytyy. Laita Tourani paaliin ja osta Kia. Sillähän se ylivoimainen Kia-laatu selviää.

        Uskomaton tyyppi. Seitsemän vuoden takuu, mutta siinä on reippaasti rajoitteita "luonnollisen kulumisen" piikkiin, totetaa edellinen. Volkkari ei korvaa mitään, mutta Kia korvaa kaiken, väittää osssiii. Näinkö yksinkertaista?


    • garantiin diamond

      Näin se on kiialla uuttaa osaa vaihetaan, jos takuu aikana pamahtaa paskaksi, hyvin yksinkertaista? Ja sitä kestää seitsemän vuotta, ei taida koneet ja lootat porsia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe