Vanhemmat uhkaa lähettää hoitoon HELP

16vnuori

Oon 16-vuotias tyttö ja tiedän itse et mun unirytmi on perseellään ja vietän paljon aikaa netissä. Oon tässä joululomalla valvonut helposti neljään yöllä selaten kännykällä nettiä, kattoen Netflixiä ja jutellen wapissa kavereiden kanssa.
Mun porukat ei ymmärrä yhtään, että on täysin normaalia mun ikäselle nuorelle hillua netissä loman aikaan pari kertaa liian myöhään. Eka ne katkas multa netin, mahdollisuudet ottaa kännykällä mitään yhteyttä kavereihin ja sit mietti minkä takia oon vihanen ja en ymmärrä tätä rangaistusta.

En siis valvo normaalisti kahtatoista myöhempään, mutta nyt kun kolmena yönä putkeen myöhään valvomisesta jäin kiinni, he ihan tosissaan uhkaavat lähettää mut LAITOKSEEN. Onko teidän mielestä reilua?

Ymmärtäisin vielä jonkun rajoituksen puhelimen käyttöön ja valvotut nukkumaanmenoajat jotain ekstrakotitöitä, mutta he luulevat mun tarvitsen jotain vakavempaa hoitoo?? Miten teillä menee nää rangaistukset, millasesta "sääntörikkomuksesta" tai huonosta käyttäytymisestä tulee millanen rangaistus?

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19v-joku-tanttu

Mielestäni 16-vuotias ei enää tarvitse nukkumaanmenoaikoja. Jos ei saa unta, ei ole pakko nukkua, mutta ei saa aiheuttaa melua. Näin oli meillä minun ollessa sinun ikäisesi.

Olen 19-vuotias ja muutan kohta pois kotoa, se on varmasti kiva, koska AINA jos teen jotain väärin, isä HUUTAA siitä kurkku suorana "s**tanan idiootti...". Joskus 12v iässä minulle saatettiin huutaa koska olin yksin sisällä tietokoneen ääressä kun ulkona oli niin hyvä sää. Mutta vielä täysi-ikäisenä saatetaan huutaa jos rikon/likaan jotain kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7335
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3897
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3470
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2612
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      2605
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2403
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2339
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2219
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2045
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1922
    Aihe