Vanhemmat uhkaa lähettää hoitoon HELP

16vnuori

Oon 16-vuotias tyttö ja tiedän itse et mun unirytmi on perseellään ja vietän paljon aikaa netissä. Oon tässä joululomalla valvonut helposti neljään yöllä selaten kännykällä nettiä, kattoen Netflixiä ja jutellen wapissa kavereiden kanssa.
Mun porukat ei ymmärrä yhtään, että on täysin normaalia mun ikäselle nuorelle hillua netissä loman aikaan pari kertaa liian myöhään. Eka ne katkas multa netin, mahdollisuudet ottaa kännykällä mitään yhteyttä kavereihin ja sit mietti minkä takia oon vihanen ja en ymmärrä tätä rangaistusta.

En siis valvo normaalisti kahtatoista myöhempään, mutta nyt kun kolmena yönä putkeen myöhään valvomisesta jäin kiinni, he ihan tosissaan uhkaavat lähettää mut LAITOKSEEN. Onko teidän mielestä reilua?

Ymmärtäisin vielä jonkun rajoituksen puhelimen käyttöön ja valvotut nukkumaanmenoajat jotain ekstrakotitöitä, mutta he luulevat mun tarvitsen jotain vakavempaa hoitoo?? Miten teillä menee nää rangaistukset, millasesta "sääntörikkomuksesta" tai huonosta käyttäytymisestä tulee millanen rangaistus?

1

124

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19v-joku-tanttu

Mielestäni 16-vuotias ei enää tarvitse nukkumaanmenoaikoja. Jos ei saa unta, ei ole pakko nukkua, mutta ei saa aiheuttaa melua. Näin oli meillä minun ollessa sinun ikäisesi.

Olen 19-vuotias ja muutan kohta pois kotoa, se on varmasti kiva, koska AINA jos teen jotain väärin, isä HUUTAA siitä kurkku suorana "s**tanan idiootti...". Joskus 12v iässä minulle saatettiin huutaa koska olin yksin sisällä tietokoneen ääressä kun ulkona oli niin hyvä sää. Mutta vielä täysi-ikäisenä saatetaan huutaa jos rikon/likaan jotain kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      107
      1346
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      131
      1002
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      33
      897
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      66
      713
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      708
    6. 32
      665
    7. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      19
      606
    8. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      23
      600
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43
      543
    10. Lautturin poliisipiiritys

Mitä Lautturilla yöllä tapahtui
      Huittinen
      11