Vanhemmat uhkaa lähettää hoitoon HELP

16vnuori

Oon 16-vuotias tyttö ja tiedän itse et mun unirytmi on perseellään ja vietän paljon aikaa netissä. Oon tässä joululomalla valvonut helposti neljään yöllä selaten kännykällä nettiä, kattoen Netflixiä ja jutellen wapissa kavereiden kanssa.
Mun porukat ei ymmärrä yhtään, että on täysin normaalia mun ikäselle nuorelle hillua netissä loman aikaan pari kertaa liian myöhään. Eka ne katkas multa netin, mahdollisuudet ottaa kännykällä mitään yhteyttä kavereihin ja sit mietti minkä takia oon vihanen ja en ymmärrä tätä rangaistusta.

En siis valvo normaalisti kahtatoista myöhempään, mutta nyt kun kolmena yönä putkeen myöhään valvomisesta jäin kiinni, he ihan tosissaan uhkaavat lähettää mut LAITOKSEEN. Onko teidän mielestä reilua?

Ymmärtäisin vielä jonkun rajoituksen puhelimen käyttöön ja valvotut nukkumaanmenoajat jotain ekstrakotitöitä, mutta he luulevat mun tarvitsen jotain vakavempaa hoitoo?? Miten teillä menee nää rangaistukset, millasesta "sääntörikkomuksesta" tai huonosta käyttäytymisestä tulee millanen rangaistus?

1

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19v-joku-tanttu

Mielestäni 16-vuotias ei enää tarvitse nukkumaanmenoaikoja. Jos ei saa unta, ei ole pakko nukkua, mutta ei saa aiheuttaa melua. Näin oli meillä minun ollessa sinun ikäisesi.

Olen 19-vuotias ja muutan kohta pois kotoa, se on varmasti kiva, koska AINA jos teen jotain väärin, isä HUUTAA siitä kurkku suorana "s**tanan idiootti...". Joskus 12v iässä minulle saatettiin huutaa koska olin yksin sisällä tietokoneen ääressä kun ulkona oli niin hyvä sää. Mutta vielä täysi-ikäisenä saatetaan huutaa jos rikon/likaan jotain kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3033
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1590
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      221
      1345
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      977
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      887
    Aihe