LUUPÄÄ HYYTYY

Jessica

eli ongelmana on että -90 luupää hyytyy näillä ilmoilla eli n.5-10 asteen pakkasessa oli piuhassa tai ei...
käyntiin lähtee aina nätisti ja liikkeelle pääsee hyvin, mutta nykii ja jossain 1-2km jälkeen kone alkaa käydä tosi huonosti ja sammuu jos ei huudata kierroksia yli 3000. kone lämpiää normaalilämpöön n.15minuutin päästä jolloin alkaa käydä normaalisti.. tulpat on vaihdettu ja ilmanputsari, tulpan johdot ehkä vuos sitten... mistäköhän vikaa lähtis ettimään?

oisko ryypyssä jotain ku on automaattinen, tai seoksissa tai jossain... alkaa kohta olla kytkin loppu kun valoissa ja risteyksissä pitää pysähtyy käsijarrulla ja vauhtia säätää kytkimellä... merkkihuoltoon ei olis rahaa viedä... ideoista ja niiden perusteluista olisin erittäin kiitollinen...

6

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jessica

      niin ja jos pääsee sammumaan niin lähtee käyntiin vain kaasu aivan pohjassa...

      pyörijä tarkastettiin että on ihan ok näköinen, virranjakajan kannesta en tiedä...

      vai pitäiskö suosiolla laittaa taas talveksi seisomaan...

    • Melkoisella varmuudella ryyppy ei toimi kunnolla.Vaikuttaisi siltä että se ei ole tarpeeksi kauan päällä.

    • vika!

      Automaatti ryypyssä tod.näk vika...vaikuttaisi ettei lähde pois päältä...jolloin kone tukehtuu ja kastelee tulpat...jonka jälkeen käynnistyy vain kaasu pohjassa ja kauan starttaamalla...fordissa ainakin ryyppy toimi bi-metalli spiraalilla joka iän myötä väsähti...eikä avannut ilma läppää enää oikeassa lämpötilasssa..oireet olivat täysin samat kuin sinulla...

      Nykyisessä nissanissa en ole onneksi joutunut vielä kyseisen ongelman eteen...

      Irroita ilmanputsari ja käynnistä auto,anna käydä lämpimäksi ja seuraa aukeaako ilmaläppä!ryypyn pitäisi mennä pois myös kaasua voimakkaasti polkaisemalla...jonka tekniseen toimintaan en ole vielä perehtynyt!veikkaisin sen toimivan kalvoventtiilillä,jonka puhkeaminen voisi myös aiheutta kyseiset ongelmat!

      No ei tästä varmaan apua paljon ollut,mutta kunhan jorisin!

      • Ei luupää oo mikään foortti!
        Kuristin läppä toimii jousien ja vipujen avulla,ei siä mitään kalvoa ole.
        Ryyppy ei ole tarpeeksi kauan päällä koska auto lähtee hyvin käymään kylmänä mutta sammuilee hetken päästä, koska moottori ei vielä jaksa käydä kylmänä.
        Tarkistus ehdotus.
        Kylmä moottori,ei käynnissä.
        Ota ilmanputsarin kansi irti.
        Polkaise kaasua.
        Katso onko kuristimen läppä sulkeutunut.
        Jos on niin onko siinä jonkinverran vastusta sormella painaessa.
        Jos on niin auto käymään.
        Anna käydä viitisen minuuttia ja polkaise kaasua
        jolloin kierrosten pitäisi laskea jos moottori kä'y ennenmmin kovilla kierroksilla niin polkaise aiemmin.
        Onko läppä vielä kiinni vai raollaan vaiko kokonaan auki.
        Jos läpässä ei ole kylmänä juuri ollenkaan vastusta ja käytön jälkeen lähes auki niin sitä pitää säätää tiukemmalle.
        Bimetallijousen kotelossa on merkkiviiva ja kaasarin rungossa on kolme tai viisi merkkiä.
        Kotelossa on kolme kiinnitysruuvia joita löysättyä
        voi koteloa pyörittää,niin että merkkiviiva on keskimmäisen merkin kohdalla.
        Kylmällä moottorilla,ei käynnissä ja kaasun polkaisun jälkeen pitäisi läpän liikkua samaan suuntaan kuin jousikotelonkin.
        Kokeilepa tämmöistä.


      • hep hep...
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ei luupää oo mikään foortti!
        Kuristin läppä toimii jousien ja vipujen avulla,ei siä mitään kalvoa ole.
        Ryyppy ei ole tarpeeksi kauan päällä koska auto lähtee hyvin käymään kylmänä mutta sammuilee hetken päästä, koska moottori ei vielä jaksa käydä kylmänä.
        Tarkistus ehdotus.
        Kylmä moottori,ei käynnissä.
        Ota ilmanputsarin kansi irti.
        Polkaise kaasua.
        Katso onko kuristimen läppä sulkeutunut.
        Jos on niin onko siinä jonkinverran vastusta sormella painaessa.
        Jos on niin auto käymään.
        Anna käydä viitisen minuuttia ja polkaise kaasua
        jolloin kierrosten pitäisi laskea jos moottori kä'y ennenmmin kovilla kierroksilla niin polkaise aiemmin.
        Onko läppä vielä kiinni vai raollaan vaiko kokonaan auki.
        Jos läpässä ei ole kylmänä juuri ollenkaan vastusta ja käytön jälkeen lähes auki niin sitä pitää säätää tiukemmalle.
        Bimetallijousen kotelossa on merkkiviiva ja kaasarin rungossa on kolme tai viisi merkkiä.
        Kotelossa on kolme kiinnitysruuvia joita löysättyä
        voi koteloa pyörittää,niin että merkkiviiva on keskimmäisen merkin kohdalla.
        Kylmällä moottorilla,ei käynnissä ja kaasun polkaisun jälkeen pitäisi läpän liikkua samaan suuntaan kuin jousikotelonkin.
        Kokeilepa tämmöistä.

        tai sit vois olla kyseessä kaasarin jäätyminen... eli kannattaa katsoo että ilmanputsarin putkessa oleva läppä on kääntynyt niin että ottaa ilman sieltä "pakosarjasta"... eli kaasari saisi lämmintä ilmaa... jos läppä jumi niin se ottaa kylmää ilmaa ja kaasari jäätyy aika helposti...
        aika sekavaa mutta jos älysit ni hyvä!!!


      • hep hep... kirjoitti:

        tai sit vois olla kyseessä kaasarin jäätyminen... eli kannattaa katsoo että ilmanputsarin putkessa oleva läppä on kääntynyt niin että ottaa ilman sieltä "pakosarjasta"... eli kaasari saisi lämmintä ilmaa... jos läppä jumi niin se ottaa kylmää ilmaa ja kaasari jäätyy aika helposti...
        aika sekavaa mutta jos älysit ni hyvä!!!

        Jos kerran kone käy lämpimänä normaalisti niin kaasarin kurkku ei voi olla jääsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe