Lapseni on aina nukkunut huonosti. Hän on nyt 2 v 2 kk ja vieläkin herää yössä 1-5 kertaa. Kaikki konstit on kokeiltu.
Taannoin seurasin jossain vauva-palstalla sivusta, kuinka kaksi äitiä kehui chamomillaa kilpaa. Kuulemma lapsi alkaa heti nukkumaan ja vaikutus kestää monta viikkoa. Niin minä riensin ostamaan samaa. Apteekin homeopaatti taisi kyllä vähän ihmetellä, että ostin sitä nukkumisongelmiin.
Nyt olen kokeillut sitä pari kuuria ja lopputulos on, että lapsi nukkuu paremmin, mutta herää kuitenkin 1-2 kertaa yössä. Sitten luin chamomillasta enemmän ja kävi ilmi, että se on kiukkuisten ,itkuisten ja herkästi ärtyvien lasten lääke. Lapseni ei ole sellainen, hän on oikea hangon keksi.
Ehkä hän vain on tyyppi, joka koko elämänsä tulee nukkumaan katkonaisesti. Ihan vielä en haluaisi toivoani heittää. Mutta miten alan purkamaan sitä, mistä univaikeudet johtuvat? Mitä kysymyksiä pitäisi esittää? Jos joku on saanut apua jostain tietystä lääkkeestä, niin kokeilen mielelläni.
Asun keski-euroopassa ja täällä homeopaattisia apteekkeja on tuhkatiheään, ja edullisesti. Voin hyvin vain kokeilla jotain. Älkääkä sanoko, että mene homeopaatille... ei tämä niin vakava ongelma ole, että viitsisin mennä. Välillähän minä saan nukuttua jopa kolme tuntia putkeen :-)
Lapsen univaikeudet
8
8466
Vastaukset
- Äiti
Kokeile univaikeuksiin vyöhyketerapiaa. Valitse terapeutti, joka on erikoistunut lapsiin. Jopa alkaa lapsi nukkuu kun muutaman kerran hoidossa käytte. Tätä on kokeiltu omille lapsille ja lapsen lapsille sekä itselle ja aina on toiminut.
Suosittelen! - Tellurium
Nim. "Äidin" mainitsema vyöhyketerapia on varmasti ihan varteenotettava vaihtoehto.
Chamomillaa käytetään paljon lasten koliikkien hoidossa ja sitä myötä varmasti auttaa myös parempaan uneen. Mutta homeopatiassa on aina pidettävä mielessä, että lääkkeet valitaan yksilöllisesti eli chamomillaakaan (kuten muutakaan homeopaattista lääkettä) ei pitäisi missään nimessä mennä suosittelemaan toiselle ihmiselle unilääkkeeksi, jos siitä itselle on ollut apua. Olet ihan oikeassa siinä, että chamomillaan kuuluu kiukku, ärtyvyys, itkuisuus ja jos lapsesta ei löydy näitä piirteitä, niin vaarana on, että pitempään käytettynä lapsesi saa nämä lääkeaineen oireet itseensä ja sehän ei ole tietenkään homeopatian tarkoitus.
Uniongelmia lähtisin hoitamaan kokonaisvaltaisesti eli en pelkän yhden oireen mukaisesti. Ja kokonaisvaltainen hoito merkitsee sitä, että lääkkeen valinnassa otetaan huomioon hyvin erilaisia asioita aina luonteenpiirteistä fyysisiin oireisiin. Vaikka et hirveän innokkaana olekaan lähdössä homeopaatille, niin lämpimästi suosittelisin sitä, sillä vuosien koulutuksen saaneella ammattilaisella on kuitenkin suurempi kokemus ja näkemys lääkkeistä ja niistä oikeasta käytöstä.
Koska tunnut hyvin kiinnostuneelta homeopatiasta ja Keski-Euroopassa asuvana varmastikin omaat englannin kielen taidon(?), niin suosittelisin sinulle homeopaattisia kirjoja (useimmat englanninkielisiä), jotka monet käsittelevät juuri lasten homeopaattista hoitoa ja lähinnä akuuttien vaivojen hoitamista.
Toivoaan ei kannatta menettää! Jaksamista sinulle :). - voithan kokeilla itsekin
Kun kyseessä noin pieni lapsi, jo pelkkä jalkojen omatoiminen rentouttava käsittelykin saattaa auttaa. Jos lapsesi sallii, sivelet vaan esim. peukalolla jalkapohjia ja varpaita hitain rentouttavin liikkein, noin viitisen minuuttia per jalka. Sisäsyrjää myös edestakaisin pehmein pyörittävin liikkein luisen osan päältä (selkäranka) ja isovarvas pariin kertaan (pää). Ei tarvitse etsiä erityisiä pisteitä eikä käsitellä kovasti.
Voit myös tehdä sivelyöljyn: tippa laventeliöljyä sekoitettuna kylmäpuristettuun öljyyn ja sively tällä sekoituksella. Laventeli on rentouttava ja lapsillekin turvallinen öljy, käsitykseni mukaan sitä käytetään vauvahieronnassakin.- sama kuin ed.
jos hommaat laventeliöljyä, pidä se niin, ettei pikkuinen saa siitä suuhunsa - aromaattisia öljyjä käytetään vain ulkoisesti.
- Maria P
Kokeilin vyöhyketerapiaa, kun lapsi oli vauva. Minulle opetettiin ko pisteet ja joka ilta niitä hieroskelin - ja kun jalka on niin pieni, niin kaikki muukin siinä tuli hierottua :-)
Se ei tehonnut, mutta eipä minulla ollut kunnon koulutustakaan.
Tällä viikolla kävin apteekissa ja löysin homeopaattisen lasten "unilääkkeen". Siinä on viittä eri valmistetta. Annoin sitä kolme päivää. Ei tehonnut.
Alan alistua ajatukseen, että vien lapsen homeopaatille. Tiedän, että kaupungissa on kaksi lastenlääkäriä, joilla on homeopaatin koulutus. - Maria P
Tämä palsta on ollut viime aikoinen sangen hiljainen. Mutta koska olen lapsen univaikeuksia valitellut, niin kerron kuulumisiakin.
Lapseni nukkuu nyt ENSIMMÄISTÄ KERTAA elämässään jopa kello kuuteen asti. Eli hän nyt, 2 vuoden 4 kuukauden iässä nukkuu ensimmäistä kertaa elämässään pitkiä pätkiä. Tämä tietää myös sitä, että minä nukun ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen...:-)
Tellerium oli oikeassa. Ei tätä vyyhtiä olisi omin nokkineni pystynyt selvittämään. Lääkeaineita on niin monia ja annostukset ovat aikaimoista salatiedettä. Homeopaatin avullakin tämä on ollut vaikeaa. Mutta nyt hän nukkuu....
Tämä pienenä kannustuksena muille vastaanvanlaisessa tilanteessa oleville.- sirpale
Meillä samaa ongelmaa,ihanaa kuulla että vyöhyketerapia voisi auttaa.Maanantaina siis soittamaan...!!
sirpale kirjoitti:
Meillä samaa ongelmaa,ihanaa kuulla että vyöhyketerapia voisi auttaa.Maanantaina siis soittamaan...!!
Poikani 11v, on kärsinyt koko kesälomansa nukahtamisvaikeuksista, ostin vasta tänään jotain luontaistuotetta, jossa on sitruunamelissaa.
Aioin jo huomenna soittaa terveyskeskukseen, mutta taidankin yrittää tilata homeopaatille ajan.
Hän on ollut aina huonouninen, mutta jotenkin saanut nukahdettua. Isänsä kuoli 1,5v sitten, varmasti vaikuttaa sekin: isänsä saattoi hieroa poikaa iltaisin tunninkin, että nukahtaisi. Minä en jaksa kuin minuutteja, olen iltaisin rättipoikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569