Ruk kurssijuhla?

lilja

Moi!
Mä sain eilen kutsun tammikuun Ruk- juhlaan Haminaan..Kutsu tuli niin yhtäkkiä ja niin ihanalta ihmiseltä, että meni kyllä hetkeksi kemiat iihan sekasin!
Kertokaa te, joko inttipojat tai Daameiksi päässeet, mimmonen juhla se on?? Miten sinne pitää valmistautua? ..muuta kuin nätillä iltapuvulla. :D?

119

11714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fänskä

Ainaki kannattaa ottaa bussiin simmoset vaatteet mitkä on lämpimät. Siellä Haminassa on meinaan aika stanan kylä tammikuussa. Ja kurssijuhlaopuksesta selviää aika pitkälti muu tarvittava.
      Nii, ja sit jos haluutte nähdä jotain niissä vähän virallisemmissa tapahtumissa, ni ajoissa maneesiin, muuten on paikan kanssa hankalaa.
      Ja sit tietty keitolla pääsee pitkälle...

• 223

Tosi mukava ja hieno ja ainutkertanen juhla kannattaa ehdottomasti mennä. Itse olin kurssilla 223 ja daamikin tykkäs. Talvikurssin juhlassa on tosiaan kylmä joten lämmintä päälle iltapuvun ehtii vaihtamaan hotellilla.

• daami

Oon kans menossa tammikuussa tanssahteleen =)
      Rukin oppilaskunnan sivuilta www.oppilaskunta.net (muistaakseni) löytyy jotain tietoa, kun etsii arkistosta jaosto sohlon..mutta kyllähän niistä olis enemmäkin kiva tietää. Mulla on onneks pari tuttua, jotka on sielä ollut et jonkun verran jo tiedänkin..tärkeimmät asiat kyllä löytyy noilta sivuilta

• lilja

Joko pukeutumisratkaisu on pulkassa?
        Mä koetin avata tota sohloa, muttei se oikein ruvennu millekään..pitää kai vähän haastatella sitä sotapoikaa. ;)
        Ois jo tammikuu, niin hienoa päästä..

• daami
        lilja kirjoitti:

Joko pukeutumisratkaisu on pulkassa?
        Mä koetin avata tota sohloa, muttei se oikein ruvennu millekään..pitää kai vähän haastatella sitä sotapoikaa. ;)
        Ois jo tammikuu, niin hienoa päästä..

Ei todellakaan!Meen tänään katteleen kaverini kans, joka on myös tulossa juhliin pukuja, mut ne on vaan niin kovin hintavia =( kun en kuitenkaan haluais ihan tavallista.. Oon miettiny vaihtoehtoja vuokraisko,ostaisko vai teettäiskö.. ja sit pitää viä hankkia kengät,laukku ja miettiä koruja... mut kivaahan tää loppujen lopuks on

• lilja
        daami kirjoitti:

Ei todellakaan!Meen tänään katteleen kaverini kans, joka on myös tulossa juhliin pukuja, mut ne on vaan niin kovin hintavia =( kun en kuitenkaan haluais ihan tavallista.. Oon miettiny vaihtoehtoja vuokraisko,ostaisko vai teettäiskö.. ja sit pitää viä hankkia kengät,laukku ja miettiä koruja... mut kivaahan tää loppujen lopuks on

Mä kävin eilen hakeen kankaan, mallikin on jo tiedossa ja ompelijatar aloittaa kahen viikon sisään työt. Mulla kankaisiin meni n. 80 euroa,työn hintaa en viä tiiä. Tuttu ompelija, että varmaan vähän pienemmällä pääsee. Mutta todellakin työ tulee tyyriiksi, että jos löytää jonkun mallin, mistä oikeasti pitää ja mikä istuu hyvin päälle, niin suosittelen! Mäkin vaan oon aika persoonallinen ja halusin jotain erilaista..hansikkaita harkittin hiattoman puvun kanssa ja haluttas heti rynnätä liikkeisiin, mutta ku pitää vaan tyhjänpanttina töröttää täällä koulussa...Onks tiarat yleisiä tuollasissa juhlissa?
        Ai jummi, ku hienoa..

• daami
        lilja kirjoitti:

Mä kävin eilen hakeen kankaan, mallikin on jo tiedossa ja ompelijatar aloittaa kahen viikon sisään työt. Mulla kankaisiin meni n. 80 euroa,työn hintaa en viä tiiä. Tuttu ompelija, että varmaan vähän pienemmällä pääsee. Mutta todellakin työ tulee tyyriiksi, että jos löytää jonkun mallin, mistä oikeasti pitää ja mikä istuu hyvin päälle, niin suosittelen! Mäkin vaan oon aika persoonallinen ja halusin jotain erilaista..hansikkaita harkittin hiattoman puvun kanssa ja haluttas heti rynnätä liikkeisiin, mutta ku pitää vaan tyhjänpanttina töröttää täällä koulussa...Onks tiarat yleisiä tuollasissa juhlissa?
        Ai jummi, ku hienoa..

Kävin eilen katteleen pukuja ja löysinkin yhden tosi kivan, mut se makso 310 euroo! Ei se kyllä niin täydellinen ollut et oisin siitä niin paljon maksanu. Kauan kierreltyäni ja harkittuani nuukuus alkoi vaivata ja löysin noin 100 euroo maksavan ihan nätin, muttei yhtään erikoisen puvun.. Otin sen varaukseen ja nyt tuskastelen, mitä teen.. Puku on sen verran yleistä merkkiä et pelottaa et niitä saattaa enemmänkin juhlassa näkyä. Sovin kyllä käsistääntaitavan ystäväni kans et se vois tehdä pukuun jotain pieniä koristuksia/muutoksia ettei tarvis samanlaiseen törmätä..mut silti

• lilja
        daami kirjoitti:

Kävin eilen katteleen pukuja ja löysinkin yhden tosi kivan, mut se makso 310 euroo! Ei se kyllä niin täydellinen ollut et oisin siitä niin paljon maksanu. Kauan kierreltyäni ja harkittuani nuukuus alkoi vaivata ja löysin noin 100 euroo maksavan ihan nätin, muttei yhtään erikoisen puvun.. Otin sen varaukseen ja nyt tuskastelen, mitä teen.. Puku on sen verran yleistä merkkiä et pelottaa et niitä saattaa enemmänkin juhlassa näkyä. Sovin kyllä käsistääntaitavan ystäväni kans et se vois tehdä pukuun jotain pieniä koristuksia/muutoksia ettei tarvis samanlaiseen törmätä..mut silti

ihan himmeen hintasia jotkut ryysyt.. Yhdistä sen tavallisemman puvun kanssa sit jotain vähän erikoisempaa asustetta?? ..tai sit just jotain tollatteja koristuksia! Hyvä siitä varmasti tulee..
        Mä rupesin miettimään, oonks liian juhlallinen..

• puvusta

Aatteli laitta kysymykseni tähänkin kun liittyy aiheeseen..

Osaako kukaan kertoa paljonko tanssiaspuvun teettäminen maksaa? Oon menossa RuKin tanssiaisiin ja mietin teettämisvaihtoehtoa, kun ei tunnu löytyvän just sopivaa pukua. Mut onko se ihan kauheen kallista? Oon löytänyt kaupoista n. 200 euron hintasia pukuja ja aattelin, et jos teettäminen ei oo paljoo kalliimpaa, kannattais harkita sitä.

• lilja

Daamin viestiin laitoin, että tyyriiksi tulee teetetty pukukin, että joko ostettu tai vuokrattu voi tulla halvemmaksi. Jos sä löydät jonku mieluisen ja sopivan kokoisen, niin osta! En usko, että itket krokotiilin kyyneleitä sen jälkeen! :D

• lilja

Mä vielä vähän kyselen..mikä olis teän mieluisin värivalinta? Rohkeita vetoja, vaiko perinteisempiä?
      Olkapäät paljaina koko juhlan ajan?
      Mitä ne etikettisäännöt nyt si olikaan..:D?

• daami

Oon aatellut jotain tummaa pukua, varmaan mustaa tai harmaata. Käytännöllinen kun oon ajattelen et semmonen on monikäyttöisempi tulevaisuuttakin ajatellen. Tuntuu vähän tyhmältä, jos ostaa kalliin puvun eikä käytä sitä kun kerran..Täytyy sit vaikka järjestää jotkut uuden vuodenjuhlat kavereiden kaa ettei mekko ihan hukkaan mee.. Ja hihattomia oon kyllä kattellut, tosin huivin kans

• Helmiina

Itsellä on musta hihaton puku ja siihen hartiahuivi sekä mahdollisesti hanskat. Kai ne olkapäät saa näkyä??

• lilja

Mulla ei oo kyllä mitään hartioiden peitoksi.Hain just tänään tarvitsemani asusteet ja kun vedin kokonaisuuden ylleni, oli olo elämässä ensimmäistä kertaa melkein kuin prinsessalla..:D

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Mulla ei oo kyllä mitään hartioiden peitoksi.Hain just tänään tarvitsemani asusteet ja kun vedin kokonaisuuden ylleni, oli olo elämässä ensimmäistä kertaa melkein kuin prinsessalla..:D

joo. mutta äkkiähän sä sen huivin siihen saat jos siltä tuntuu, melkeen joka vaateliikkeessä niitä on.
        jännittää niin pirusti! :)

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

joo. mutta äkkiähän sä sen huivin siihen saat jos siltä tuntuu, melkeen joka vaateliikkeessä niitä on.
        jännittää niin pirusti! :)

mutten mä oikein haluis. Ku on sellatteet hianot käsinet. Älä, mua kanssa jännittää Kelaan sitä kokoajan!! ..vois melkein ottaa aamukamman käyttöön..:D?

• Minski

Kannattaa varmaan hetkeksi pysähtyä ja miettiä että miten paljon haluaa juhliin satsata ;) Tietysti jos on vaikka tiedossa jotain akateemsia iltajuhlia tulevaisuudessa niin sitten kannattaa ostaa puku, jonka voi pistää päällensä toisenkin kerran.

Tyttöjen valmistautumisessa oli ainakin sinä vuonna minä itse olin daamina paljokin eroja. Oulusta asti tulleet tytöt olivat käyneet kampaajalla ja yrittäneet sitten bussissa nukkua niin ettei kampaus menisi pilalle... Jotkut pitivät hiuksensa auki tai tekivät itse jotain pientä, mikä ei myöskään juhlatunnelmaa haitannut.

Mitään mielettömiä iltapukuja ei tytöillä päällä ollut, eikä myöskään koruja, sillä onhan kyseessä nuorten juhla(vaikka etiketin mukaan taitavat olla suomen arvokkaimmat juhlat sitten presidentin itsenäisyyspäivän vastaanoton jälkeen, jos oikein muistan).

Meininki on aika tavallista biletystä jos ei ohjelmanumeroita ota huomioon ja kannattaa todellakin varata jotain huivia tms hartioille. Esim. Sotkussa ei ollut kovin lämmin söydä kun ulko-ovi kävi kokoajan. Myöskin hieman naureskeltiin niille tupakoiville tyttösille jotka joutuivat ulos tupakalle -30 asteen pakkasessa iltapuvut päällä... Sinnä olis pienikin huivi jo lämmittänyt mukavasti.

Puku kannattaa tosiaan pakata laukkuun ja pistää kunnon talvivaatteet päälle aamupäiväksi. Ainakin me jouduttiin odottelemaan ruusuryntäystä tovi jos toinenkin siinä paukkupakkasessa.

Hauskoja juhlia!

• daami

Oon miettiny tätä satsaus-juttua. Tuntuu tyhmältä maksaa puvusta 200 euroakin, jos käyttää sitä kerran. Toisaalta yhtä tyhmältä tuntuu maksaa 100 euroa siitä, että vuokraa puvun n.4 päiväksi, eikä enää sen jälkeen sitä nää..jos vaikka sittenkin sellaista tarvis =) Mulla on se hyvä puoli että saan kampauksen ilmaiseksi, kun oon auttanut kampaajaa aikaisemmin..siinä siis tulee säästöä jonkin verran.

• lilja
        daami kirjoitti:

Oon miettiny tätä satsaus-juttua. Tuntuu tyhmältä maksaa puvusta 200 euroakin, jos käyttää sitä kerran. Toisaalta yhtä tyhmältä tuntuu maksaa 100 euroa siitä, että vuokraa puvun n.4 päiväksi, eikä enää sen jälkeen sitä nää..jos vaikka sittenkin sellaista tarvis =) Mulla on se hyvä puoli että saan kampauksen ilmaiseksi, kun oon auttanut kampaajaa aikaisemmin..siinä siis tulee säästöä jonkin verran.

Mun mielestä on hienoa kerrankin vähän panostaa, ku tuollasiin juhliin kutsun sai!? Linnanjuhliin sitä ei luultavasti koskaan tuu. Se on tietty kiinni siitä, mimmonen persoonakin on..mä pidän pukeutumisesta ja sommittelusta.
        Mullon aika lyhkäset hiukset, niin kampauksesta ei kyllä saa oikein mitään.
        Daami, mihin väriin haluisit pukeutua?

• lilja

Ja mä kun olen saanut juhlista käsityksen, että siä ollaan kovinkii fiineinä.
        Ja mitä nyt kuvia netissä oon kattellu, niin olihan noilla tytöillä aika panostettu ulkonäkö.
        Musta on hienoa kerranki saada panostaa pikkasen enemmän. ;), ja myös satsata siihen. Mulla puvulle kyllä tulee tulevaisuudessakin kysyntää.

• daami
        lilja kirjoitti:

Mun mielestä on hienoa kerrankin vähän panostaa, ku tuollasiin juhliin kutsun sai!? Linnanjuhliin sitä ei luultavasti koskaan tuu. Se on tietty kiinni siitä, mimmonen persoonakin on..mä pidän pukeutumisesta ja sommittelusta.
        Mullon aika lyhkäset hiukset, niin kampauksesta ei kyllä saa oikein mitään.
        Daami, mihin väriin haluisit pukeutua?

Kun oon tumma, niin mun mielestä semmonen tummapuku sopiikin hyvin mulle. En tunne olooni oikein kotoisaks kauheen hempeissä väreissä ja kun vielä on talvikin. Harmittaa ihan kauheesti kun keväällä etin lakkiaispukua ja löysin yhden täydellisen tanssiaispuvun! eikä se muistaakseni ollut ees kauheen kallis..kun olisin vaan tiennyt et nää juhlat on edessä olisin voinut ostaa sen. Nyt kun ei mikään puku viä oo säväyttänyt samanlailla. Kyllä mäkin pidän laittautumisesta ja uskon et siitä mun harkinnassa olevasta puvusta vois tulla tosi hieno pienillä korjauksilla. Se on hyvällä tapaa yksinkertainen, mutta samalla tyylikäs.. Kalliimmat puvut on ollut ehkä liian monimutkasia mun makuun. ja tuntuu et oon jo käyny läpi kaikki kaupungin kaupat

• lilja
        daami kirjoitti:

Kun oon tumma, niin mun mielestä semmonen tummapuku sopiikin hyvin mulle. En tunne olooni oikein kotoisaks kauheen hempeissä väreissä ja kun vielä on talvikin. Harmittaa ihan kauheesti kun keväällä etin lakkiaispukua ja löysin yhden täydellisen tanssiaispuvun! eikä se muistaakseni ollut ees kauheen kallis..kun olisin vaan tiennyt et nää juhlat on edessä olisin voinut ostaa sen. Nyt kun ei mikään puku viä oo säväyttänyt samanlailla. Kyllä mäkin pidän laittautumisesta ja uskon et siitä mun harkinnassa olevasta puvusta vois tulla tosi hieno pienillä korjauksilla. Se on hyvällä tapaa yksinkertainen, mutta samalla tyylikäs.. Kalliimmat puvut on ollut ehkä liian monimutkasia mun makuun. ja tuntuu et oon jo käyny läpi kaikki kaupungin kaupat

sillon ota se! Aioks laittaa mimmosia koruja tms. asusteita?
        ..mä kyselen kokoajan, ku oon ite niin jännärissä! :D

• daami
        lilja kirjoitti:

sillon ota se! Aioks laittaa mimmosia koruja tms. asusteita?
        ..mä kyselen kokoajan, ku oon ite niin jännärissä! :D

Aattelin et ehkä jotkut vaaleanpunaiset kengät ja huivi ja laukku tois kivan lisän mut en oo ihan varma. Koruissa on kolme vaihtoehtoa, joko vaaleanpunaiset helmet tai mummulta vois lainata kaksriviset tavalliset helmet tai mulla on semmonen näyttävä harmaakivinen kaulakoru, jossa on vähän kimallustakin.. mut korut riippuu sit muista asusteista. Joko oot itse suunnitellut asusteita?

• lilja
        daami kirjoitti:

Aattelin et ehkä jotkut vaaleanpunaiset kengät ja huivi ja laukku tois kivan lisän mut en oo ihan varma. Koruissa on kolme vaihtoehtoa, joko vaaleanpunaiset helmet tai mummulta vois lainata kaksriviset tavalliset helmet tai mulla on semmonen näyttävä harmaakivinen kaulakoru, jossa on vähän kimallustakin.. mut korut riippuu sit muista asusteista. Joko oot itse suunnitellut asusteita?

Helmet on kuulema kaikista naisellisin koru!;) -Ota siis noi helmet.
        Mä valitsin kultaa kaulaan ja käsineisiin.Luultavasti laitan myös päähän jotain kultasta koristetta. Mitä luultavaimmin tiaran..Laukku tulee samasta kankaasta ku puku ja kengät on sellatteet vaaleat piikkikärjet..
        Jippiin foorumissaki oli aika paljon juttua juhlista! Käy tsiigaa, jos et oo viä ehtiny!
        Kivaa..:D!

• daami
        lilja kirjoitti:

Helmet on kuulema kaikista naisellisin koru!;) -Ota siis noi helmet.
        Mä valitsin kultaa kaulaan ja käsineisiin.Luultavasti laitan myös päähän jotain kultasta koristetta. Mitä luultavaimmin tiaran..Laukku tulee samasta kankaasta ku puku ja kengät on sellatteet vaaleat piikkikärjet..
        Jippiin foorumissaki oli aika paljon juttua juhlista! Käy tsiigaa, jos et oo viä ehtiny!
        Kivaa..:D!

Tein valinnan ja ostin sen halvemman. Mekko oli itse asiassa parempi, kun muistin =) Nyt pitää vaan alkaa miettiin asusteita ja muita viikonlopun vaatteita...

• lilja
        daami kirjoitti:

Tein valinnan ja ostin sen halvemman. Mekko oli itse asiassa parempi, kun muistin =) Nyt pitää vaan alkaa miettiin asusteita ja muita viikonlopun vaatteita...

Miten hienoissa vaatteissa meinaat hengaa sen muun ajan?
        Ite mietin jotain suoria housuja ja vähän fiksumpaa paitaa..jotain sellaista, millä ois kuitennkin rento olla.
        Mitenhän sitä ssa nämä kaikki päivät kulumaan!!:D

• daami
        lilja kirjoitti:

Miten hienoissa vaatteissa meinaat hengaa sen muun ajan?
        Ite mietin jotain suoria housuja ja vähän fiksumpaa paitaa..jotain sellaista, millä ois kuitennkin rento olla.
        Mitenhän sitä ssa nämä kaikki päivät kulumaan!!:D

Aattelin kans jotain siistimpiä housuja kuin farkut.. ainoo ongelma on, et mulla ei tällä hetkellä oo muita, kun rypistyvää-tyyppiä olevia housuja. Ja jos bussissa istuu monta tuntia , ei nekään enää oo kauheen siistin näköset =( Täytyy ehkä tehdä lisää vaatehankintoja...harmi ;) Musta tuntuu et tää aika kuluu aikas nopeeta, kun on joulut ja uudet vuodet sun muut tässä välissä.. Tänäänkin huomasin et jo ens viikolla saa avata ensimmäisen luukun kalenterista!

• lilja
        daami kirjoitti:

Aattelin kans jotain siistimpiä housuja kuin farkut.. ainoo ongelma on, et mulla ei tällä hetkellä oo muita, kun rypistyvää-tyyppiä olevia housuja. Ja jos bussissa istuu monta tuntia , ei nekään enää oo kauheen siistin näköset =( Täytyy ehkä tehdä lisää vaatehankintoja...harmi ;) Musta tuntuu et tää aika kuluu aikas nopeeta, kun on joulut ja uudet vuodet sun muut tässä välissä.. Tänäänkin huomasin et jo ens viikolla saa avata ensimmäisen luukun kalenterista!

Niinhän se kyl on, että nopeeseen ne päivät rientää! Ja sit jos jatkais joulukalenteria tammikuun alkuun saakka! ;)

Hyvää kannattaaodotaa, eiks se sanonta kuulu niin?:)

• Mereth

Moikka!
      Mä oon kanssa menossa Haminaan tammikuussa. Onneksi löysin tän keskustelun, oon ihan pulassa! Parini lisäksi en tunne ketään sieltä ja pukukin on vielä hankkimatta.
      Olis kiva tutustua teihin muihin daameihin ennnen juhlia, niin että ei tarvitsisi olla niin orpo itse tilaisuudessa :) Keitä olette, minkäs ikäisiä? Mistä päin olette? Ja mistä meinaatte hypätä bussin kyytiin? (kauhea tentti :D)
      Oon ajatellu "teettää" puvun tutulla, joka hallitsee ompelemisen. Luulenpa että tumma puku tulee olemaan. Oletteko menossa myös su upseerikerholle syömään? Mitä sinne laitetaan päälle?
      Mistähän saisi jonkinlaisen aikataulu arvion, kauhean vaikea muuten suunnitella mitään..
      Olettekos poikakaverin seuralaisia, itse olen ystävän daamina ja pohdin että onko useita muita jotka eivät seurustele parinsa kanssa.

• lilja

..miekään en seurustele sen sotapojan kanssa. Olen Oululainen, 18 vuotias tyttönen, että täältä nousen myös kyytiin.
        Sunnuntain syömingit viä aivan auki, mutta eikö se sääntö kuulu niin, että sillon saa olla aika tavallisissa, mutta kuitenkin hieman juhlallisimmassa kutimissa? Ajattelin jotain suoria housuja ja jotain kaulus tms. paitaa?
        Jänskää..:D

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

..miekään en seurustele sen sotapojan kanssa. Olen Oululainen, 18 vuotias tyttönen, että täältä nousen myös kyytiin.
        Sunnuntain syömingit viä aivan auki, mutta eikö se sääntö kuulu niin, että sillon saa olla aika tavallisissa, mutta kuitenkin hieman juhlallisimmassa kutimissa? Ajattelin jotain suoria housuja ja jotain kaulus tms. paitaa?
        Jänskää..:D

Minäkään en seurustele tän kyseisen pojan kanssa.
        Mulla on musta yksinkertainen linjakas puku johon ehkä musta tai harmaa hartiahuivi. Laitanko vielä käsineet? Mustat vai harmaat, tai siis pitääkö ne olla huivin vai mekon väriset? Ja laukkukin ... Hiukset tulee ylös ja ne on laitettava edellisenä iltana :S

• mereth
        Helmiina kirjoitti:

Minäkään en seurustele tän kyseisen pojan kanssa.
        Mulla on musta yksinkertainen linjakas puku johon ehkä musta tai harmaa hartiahuivi. Laitanko vielä käsineet? Mustat vai harmaat, tai siis pitääkö ne olla huivin vai mekon väriset? Ja laukkukin ... Hiukset tulee ylös ja ne on laitettava edellisenä iltana :S

Juu, olen myös 18-vuotias mukaan meinaan tulla kirkkonummelta.
        Mä olen myös ajatellut huivia, mutta kääsineitä en ollenkaan. Olisiko ne enemmän etiketin mukaiset? Voi kuinka voinkaan olla näin pihalla :D Mutta onhan meillä aikaa panikoida tässä :) Mulla ei ole mitään hajua että koska bussi lähtee täältä päin ja siksi en voi ennakoida kampausta ollenkaan. Tietenkin tekisin sen mieluummin lauantaina.. tai kampaaja tekisi, saa nyt nähdä.

• Helmiina
        mereth kirjoitti:

Juu, olen myös 18-vuotias mukaan meinaan tulla kirkkonummelta.
        Mä olen myös ajatellut huivia, mutta kääsineitä en ollenkaan. Olisiko ne enemmän etiketin mukaiset? Voi kuinka voinkaan olla näin pihalla :D Mutta onhan meillä aikaa panikoida tässä :) Mulla ei ole mitään hajua että koska bussi lähtee täältä päin ja siksi en voi ennakoida kampausta ollenkaan. Tietenkin tekisin sen mieluummin lauantaina.. tai kampaaja tekisi, saa nyt nähdä.

Eipä mullakaan hajua bussiaikatauluista, ne kai saadaan vasta lähempänä, ehkä vasta joulun jälkeen. Tietty voi ite laskeskella miten on matkaa Haminaan sieltä mistä lähtee kyytiin. Mulla luultavasti lähtö edellisenä iltana jo :S
        Voiko olla molemmat; hanskat ja huivi?

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

Eipä mullakaan hajua bussiaikatauluista, ne kai saadaan vasta lähempänä, ehkä vasta joulun jälkeen. Tietty voi ite laskeskella miten on matkaa Haminaan sieltä mistä lähtee kyytiin. Mulla luultavasti lähtö edellisenä iltana jo :S
        Voiko olla molemmat; hanskat ja huivi?

Älä ota kumaapkin- käsineitä ja huivia. Valitse niistä vaan toinen. Sillon se toimii etikettien mukaisesti!;) Ota se, kumman kanssa olo on luonnollisempi.
        Mulla pitää varmaan lähtä matkaan keskellä yötä, täältä Pohjosesta ku tullaan...
        Mulla on kokoajan se juhla enemmän tai vähemmän mielessä!

• Mereth
        lilja kirjoitti:

Älä ota kumaapkin- käsineitä ja huivia. Valitse niistä vaan toinen. Sillon se toimii etikettien mukaisesti!;) Ota se, kumman kanssa olo on luonnollisempi.
        Mulla pitää varmaan lähtä matkaan keskellä yötä, täältä Pohjosesta ku tullaan...
        Mulla on kokoajan se juhla enemmän tai vähemmän mielessä!

Mulla myös juhlat mielessä. Kivaa päästä puketumaan nätisti ja pitämään hauskaa. :)
        Viime yönä näin tosin unta penkkareistakin, nekin ihan pian edessä :)

• lilja
        Mereth kirjoitti:

Mulla myös juhlat mielessä. Kivaa päästä puketumaan nätisti ja pitämään hauskaa. :)
        Viime yönä näin tosin unta penkkareistakin, nekin ihan pian edessä :)

..oiskohan sinne 44 yötä jälellä!:D
        Voi että kivaa, vähän liiankin, ku ajatukset jyrää koulutehtävien yllekki.
        Otatteko kamerat mukaan??

• friidu
        lilja kirjoitti:

..oiskohan sinne 44 yötä jälellä!:D
        Voi että kivaa, vähän liiankin, ku ajatukset jyrää koulutehtävien yllekki.
        Otatteko kamerat mukaan??

Mä oon kanssa menossa juhlimaan tammikuussa. Mun mielest ois hienoo muistaa kutsunutta jollain lahjalla, sit ku lähen sielt. Ootteks ajatellu sellasta??
        Jos ette, osaatteks auttaa mua, mitä se ehkä vois olla??

• lilja
        friidu kirjoitti:

Mä oon kanssa menossa juhlimaan tammikuussa. Mun mielest ois hienoo muistaa kutsunutta jollain lahjalla, sit ku lähen sielt. Ootteks ajatellu sellasta??
        Jos ette, osaatteks auttaa mua, mitä se ehkä vois olla??

Mä oon miettiny vähän samaa..olis kiva jotenkin muistaa. Mutta että millä ja miten, sitä en oikein itsekään tiedä..?

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Mä oon miettiny vähän samaa..olis kiva jotenkin muistaa. Mutta että millä ja miten, sitä en oikein itsekään tiedä..?

Mä ainakin otan kameran mukaan! Jos jossain välissä muistas kuvataki jotain ...

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

Mä ainakin otan kameran mukaan! Jos jossain välissä muistas kuvataki jotain ...

Mie otan kanssa.
        Oishan se mukava saada muistoja muuallekin, kuin pelkästään sydämeen!

• mereth
        lilja kirjoitti:

Mie otan kanssa.
        Oishan se mukava saada muistoja muuallekin, kuin pelkästään sydämeen!

Olen kanssa ajatellut ottaa kameran mukaan.. Kun kerran laittaudutaan niin hienoiksikin!
        Ja muutenkin :)

• Helmiina

Siis voi että jännittää.
      Kun nyt ei vaan sattus mitään että pääsis kans sinne lähtemään..! Ja kaikki menis siellä hyvin.
      Monta aamua? :)

• lilja

, mua jännää kans ihan hurjan paljon! Tuntuu, ettei edes joulua osaa niin innolla odottaa! :D
        ..mutta että joulu, uusvuos ja ja ja peräkkäin! Hienoa.
        Aamuja 40 ja risat.. Päiväpäivältä vähemmän! ;)

• Helmiina

Mistä sen edellisten vuosien avecksohlon löytää? Vai mikä kurssijuhlasohlo se on? En oo löytäny oppilaskunnan sivuilta tai mistään...

• lilja

Se on siä rukkilaisten sivulla :www.oppilaskunta.net, sieltä Ajankohtaiset aiheet - otsikon alta klikataan katso kaikki aiheet. Ja sit sieltä se jaostosohlo- tiedotusjaosto!
        On tullu luettua. :)

• lilja
        lilja kirjoitti:

Se on siä rukkilaisten sivulla :www.oppilaskunta.net, sieltä Ajankohtaiset aiheet - otsikon alta klikataan katso kaikki aiheet. Ja sit sieltä se jaostosohlo- tiedotusjaosto!
        On tullu luettua. :)

Mistä päin suomee tuut Helmiina?

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Mistä päin suomee tuut Helmiina?

Täältä länsirannikoltahan minä :)

• Helmiina

missäs aselajissa seuralaisenne ovat? ruusurynnäkköön kai ryhmitytään jotenki niitten perusteella kai ..

• lilja

..ku mä en itse asiassa edes tiä..:)!
        Täytynee ottaa selvä.
        Tulis pian joulu...

• lilja
        lilja kirjoitti:

..ku mä en itse asiassa edes tiä..:)!
        Täytynee ottaa selvä.
        Tulis pian joulu...

..Ystävällisiä ihmisiä ruk:issa! Ne avaa omille sivuilleen jonkin infosivun aveceille tai jotain! :D, Jippiin foorumista luin.
        Kuulema asiasta puhutaan niin paljon.
        Viikon sisään tulee toimintaan.
        Onpas metkaa!

ps.Joko laskette aamuja?

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

..Ystävällisiä ihmisiä ruk:issa! Ne avaa omille sivuilleen jonkin infosivun aveceille tai jotain! :D, Jippiin foorumista luin.
        Kuulema asiasta puhutaan niin paljon.
        Viikon sisään tulee toimintaan.
        Onpas metkaa!

ps.Joko laskette aamuja?

No vähän kiva! Jos sinne sit tulis tarkkaa tietoo jne. Ei tarvis arvailla.

Aamut on laskussa. :)

Millasen takin otatte muuten iltapuvun kanssa? Entäs kengät ulos? Kun joutuu kuitenkin bussista siirtymään sisälle jne.

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

No vähän kiva! Jos sinne sit tulis tarkkaa tietoo jne. Ei tarvis arvailla.

Aamut on laskussa. :)

Millasen takin otatte muuten iltapuvun kanssa? Entäs kengät ulos? Kun joutuu kuitenkin bussista siirtymään sisälle jne.

Kenkiä en oo miettiny. Kai mä laitan jotkut saappat. Sit mullon sellanen pitkä, ei aivan arkinen takki.

• mereth
        lilja kirjoitti:

Kenkiä en oo miettiny. Kai mä laitan jotkut saappat. Sit mullon sellanen pitkä, ei aivan arkinen takki.

Tosi hyvä kun ne avaa sen infonsa meille :)
        Ajattelin laittaa mustat ihan peruskävelykengät, sellaset matalat. Ja mustan villakangastakin.
        Eilen piirrettiin puku loppuun, nyt on kaavat valmistumassa... :) Mä en ole laskenut, kuinka monta aamua? Ollaan mekin, ihan kun pikkutyttöjä lähdössä prinsessaleikkeihin :D

• lilja
        mereth kirjoitti:

Tosi hyvä kun ne avaa sen infonsa meille :)
        Ajattelin laittaa mustat ihan peruskävelykengät, sellaset matalat. Ja mustan villakangastakin.
        Eilen piirrettiin puku loppuun, nyt on kaavat valmistumassa... :) Mä en ole laskenut, kuinka monta aamua? Ollaan mekin, ihan kun pikkutyttöjä lähdössä prinsessaleikkeihin :D

Just tuollasia pikkutyttöjä ollaan. Ihanaa. :D
        Näin jo yks yö ruusurynnäköstä untakin!,toivosti se ei vaan ihan sellanen todellisuudessa oo..:).
        Vielä viitisen viikkoa aikaa..joulu kun saavutetaan, niin ollaan jo lähellä.
        Vasen, vasen, vasen, kaks, kolmee!

• mereth
        lilja kirjoitti:

Just tuollasia pikkutyttöjä ollaan. Ihanaa. :D
        Näin jo yks yö ruusurynnäköstä untakin!,toivosti se ei vaan ihan sellanen todellisuudessa oo..:).
        Vielä viitisen viikkoa aikaa..joulu kun saavutetaan, niin ollaan jo lähellä.
        Vasen, vasen, vasen, kaks, kolmee!

Mikäs se ruusurynnäkkö sit oikein on? En ole ihan varma. Ja mitäs kaikkia tansseja siellä tanssitaan? Valssilla varmaan pärjää, vai..?
        Viikonloppuna haetaan kangas pukuun! Onko teillä muuten mitään alushameita tai tylliä hameessa? Eli onko se enemmään tanssiais- vai iltapuku?

• Helmiina
        mereth kirjoitti:

Mikäs se ruusurynnäkkö sit oikein on? En ole ihan varma. Ja mitäs kaikkia tansseja siellä tanssitaan? Valssilla varmaan pärjää, vai..?
        Viikonloppuna haetaan kangas pukuun! Onko teillä muuten mitään alushameita tai tylliä hameessa? Eli onko se enemmään tanssiais- vai iltapuku?

ruusurynnäkköön jakaudutaan "osastoittain" ja sitten miehet juoksee ruusu suussa hakemaan naistaan sieltä :D suunnilleen noin ..

ei ole alushametta tai mitään, ihan iltapuku tyyppinen.

Luulisi että esim valssilla pärjää. Eihän ne silleen ole varsinaisesti tanssiaiset ...

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

ruusurynnäkköön jakaudutaan "osastoittain" ja sitten miehet juoksee ruusu suussa hakemaan naistaan sieltä :D suunnilleen noin ..

ei ole alushametta tai mitään, ihan iltapuku tyyppinen.

Luulisi että esim valssilla pärjää. Eihän ne silleen ole varsinaisesti tanssiaiset ...

Mulla on kanssa sellanen iltapuku lähes kokonaan.Ei mitään alushameita eikä tylliä.
        Helmiina valasikin aika avarasti tuon ruusurynnäkön..se on heti siinä aamulla ensimmäiseks, ku saavutaan sinne. Kaikki sotapojat ryykää yhtäaikaa etsimään omaa seuralaistaan. http://www2.lut.fi/~akontkan/kuvat/intti4.jpg
        --jotenni noin se toimii. :D Hienoa!
        Mäkään en oikein noista tansseista tiiä.
        Päivät vähenee..
        Mimmoset hiukset teillä on?
        Onnistuuko kampaukset hyvin?
        Mulla aika lyhkäset, niin mietin..

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Mulla on kanssa sellanen iltapuku lähes kokonaan.Ei mitään alushameita eikä tylliä.
        Helmiina valasikin aika avarasti tuon ruusurynnäkön..se on heti siinä aamulla ensimmäiseks, ku saavutaan sinne. Kaikki sotapojat ryykää yhtäaikaa etsimään omaa seuralaistaan. http://www2.lut.fi/~akontkan/kuvat/intti4.jpg
        --jotenni noin se toimii. :D Hienoa!
        Mäkään en oikein noista tansseista tiiä.
        Päivät vähenee..
        Mimmoset hiukset teillä on?
        Onnistuuko kampaukset hyvin?
        Mulla aika lyhkäset, niin mietin..

..tota kuvaa :D miten tuolta kukaan mitään löytää. Noloa sit seisoskella siellä ku ei aveckia näy eikä kuulu!

Mulla on pitkät hiukset, kaveri on kampaaja, se laittaa ne edellisenä iltana jollekin nutturakampaukselle. Toivottavasti se sit pysyy seuraavan päivän ... ainaki ...

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

..tota kuvaa :D miten tuolta kukaan mitään löytää. Noloa sit seisoskella siellä ku ei aveckia näy eikä kuulu!

Mulla on pitkät hiukset, kaveri on kampaaja, se laittaa ne edellisenä iltana jollekin nutturakampaukselle. Toivottavasti se sit pysyy seuraavan päivän ... ainaki ...

..ja sit vikana löytää kumppanin luokse tyyliin :"Jaah, terve, oltiinpa vähän hukassa..:D!"
        Heh..
        Vähän siä on varmaan kylmä seisoskella..
        pitää koittaa varata lämmintä ylle.
        Mitenhän on..Pohjois- Pohjanmaalta varmaan lähtään aika aikasin iltyöstä ajaan.. Voi tukkaraukkaa..

• Daami
        lilja kirjoitti:

..ja sit vikana löytää kumppanin luokse tyyliin :"Jaah, terve, oltiinpa vähän hukassa..:D!"
        Heh..
        Vähän siä on varmaan kylmä seisoskella..
        pitää koittaa varata lämmintä ylle.
        Mitenhän on..Pohjois- Pohjanmaalta varmaan lähtään aika aikasin iltyöstä ajaan.. Voi tukkaraukkaa..

Siinä rynnäkössä ryhmitytään jotenkin yksiköiden mukaan, et suunnilleen pitäis se oma sotapoika siinä kohdalla olla. Mun kampaus on ainakin hyvin harjoteltu, kun kampaaja on tehnyt sen mulle jo lähemmäs 10 kertaa..koska oon ollut sille kampausmallina=)

• Heli

Hei! Kovasti teitä ainakin näyttää jännittävän kun olette jo uniakin kerenny näkemään! Itse olen myös lähdössä tammikuussa Haminaan juhlimaan poikaystäväni daamiksi. Ihme ja kumma perhoset ei vielä lentele mahassa vaikka kovasti kurssijuhlaa odotankin! Onneksi myös serkkuni lähtee täältä samalta paikkakunnalta niin on joku jonka kanssa panikoida ja lietsoa jännitystä. Puvut me hankimme jo lähde kuukausi sitten. Minulla on sellainen hyvin yksinkertainen ja linjakas punainen hihaton puku. Luulen että olen aika paljon samoilla jäljillä Daamin kanssa, sillä puku ei ollut kallis. Pääasia että itse pidän siitä ja puku on niin monikäyttöinen. Todennäköisesti vastaan tulee ainakin sata samanlaista pukua mutta ei anneta sen häiritä! Kantaja tekee puvustaan omannäköisensä! :) Kampausta olen ajatellut myös mutta ongelmana on se lähes 6h linja-autossa! *IIIK!!* Täältä kaukaa kun tulen... Mutta haluaisin jonkun yksinkertaisen ja tyylikkään, ei mitään kiharagrumeluureja! Ehkä vähän sellainen flamenco-tyylinen... EN TIEDÄ! :) Onneksi mun kampaaja suostui tulemaan tekemään mun hiukset joskus seitsemän aikaan illalla niin en kerkee tuhota sitä täysin edellisen päivän aikana. Mutta, täytyypä vilkaista se sohlo-juttukin ja ihanaa että meillä on täällä näin vilkas keskustelu!
      Kurssijuhlaa ja joulua odotellessa... :)

• lilja

Mä taidanki tietää, millaset puvut ootte Daamin kanssa valinneet, josko lie samanlaiset. :D
        Mutta se ei haittaa, samasta muotistahan meitä ei kuitenkaan ole valettu! Ja sit sen kanssahan voi yhdistellä jotain omia mieleisiä somisteita. Koruja, laukku yms.
        Varmaan ketään prikuulleen samanlaisia sieltä ei kuitenkaan löydy.
        Mun pukua ei ole viä ommeltu, eikä edes alettu suunnittelemaan! Mitä nyt kuva mallista, mutta kaavoja ei kyllä ole. Onneks on taitava vaatturi!
        Mulla ehkä kaikista eniten jännittää minun ja sotapojan välit.. Meillä on aika "ujo" tausta. :D

• Helmiina

Miten musta tuntuu että niitä minunki pukuja tulee vastaan siellä ... Liekkö meillä sit samanlaiset :) mutta ei sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä.
        Eniten pelottaakin sen kampauksen kanssa seikkailu ... Ois hyvä osata tehä ite sille jotain jos tulee joku katastrofi sen kans. Ainaki pinnejä ja hiuslakkaa varattava mukaan! Bussissa tuskin tulee nukuttua.

Millaset laukut teillä on? Siis olkamalliset vai pitkällä hihnalla? Vai ilman hihnaa ...

Juu, mäkin meen ihan kaverille pariksi, ei oo nähty moneen kuukauteen ...

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

Miten musta tuntuu että niitä minunki pukuja tulee vastaan siellä ... Liekkö meillä sit samanlaiset :) mutta ei sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä.
        Eniten pelottaakin sen kampauksen kanssa seikkailu ... Ois hyvä osata tehä ite sille jotain jos tulee joku katastrofi sen kans. Ainaki pinnejä ja hiuslakkaa varattava mukaan! Bussissa tuskin tulee nukuttua.

Millaset laukut teillä on? Siis olkamalliset vai pitkällä hihnalla? Vai ilman hihnaa ...

Juu, mäkin meen ihan kaverille pariksi, ei oo nähty moneen kuukauteen ...

Onko teillä sellaset Vero Modan nätit mekot, vai saako udella? :D
        Mun laukusta tulee sellanen hihnaton, kädessä pidettävä laukku samasta kankaasta kuin pukukin.
        Melko pieni, niin, että tärkeimmät kamat ja kamera mahtuu sinne.
        Pakko nyt keksittyä kouluhommiin, vaikkakin ois paljon ihanempi vaan haaveilla ja odottaa!! :D

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Onko teillä sellaset Vero Modan nätit mekot, vai saako udella? :D
        Mun laukusta tulee sellanen hihnaton, kädessä pidettävä laukku samasta kankaasta kuin pukukin.
        Melko pieni, niin, että tärkeimmät kamat ja kamera mahtuu sinne.
        Pakko nyt keksittyä kouluhommiin, vaikkakin ois paljon ihanempi vaan haaveilla ja odottaa!! :D

Mulla on se vero modan musta :D pakko oli ostaa, kun nii halpa kuitenki ja ajaa sen asian. Eikä tarvinnu korjailla ollenkaan...

Ehkä me muuten noustaan saman reitin varrelta kyytiin sit.

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

Mulla on se vero modan musta :D pakko oli ostaa, kun nii halpa kuitenki ja ajaa sen asian. Eikä tarvinnu korjailla ollenkaan...

..josko kuitenni aika korkealta lähet laskeutumaan?
        Täältä sitä kai lähetään jo puolen yön maissa.
        Eipä varmaan oikeen saa nukuttua siä bussissa monesta syystä. :D Aamulla sitten nakit silmillä.
        ihanaa. :)

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

..josko kuitenni aika korkealta lähet laskeutumaan?
        Täältä sitä kai lähetään jo puolen yön maissa.
        Eipä varmaan oikeen saa nukuttua siä bussissa monesta syystä. :D Aamulla sitten nakit silmillä.
        ihanaa. :)

mä lähtisin täältä kokkolan suunnalta. puolen yön maissa kans luultavasti lähtö ...
        tulis jo ne aikataulut!

• Heli
        Helmiina kirjoitti:

Joo, ja mulla se punainen versio *nauraa* Hyvä hyvä... Aivan, se ei ollut kallis ja ei tartte ku vähän lyhentää ettei helma jää aivan kannan alle! Sitten mustat hanskat ja musta kädessä kannettava laukku.
        Niin mistäs päin te olette lähdössä kyytiin? Minä lähden Iisalmesta ja myös varmaan siinä puolen yön jälkeen ;/ Pikkusen voi olla silmäpusseja seuraavana päivänä... Argh...

• lilja
        Heli kirjoitti:

Joo, ja mulla se punainen versio *nauraa* Hyvä hyvä... Aivan, se ei ollut kallis ja ei tartte ku vähän lyhentää ettei helma jää aivan kannan alle! Sitten mustat hanskat ja musta kädessä kannettava laukku.
        Niin mistäs päin te olette lähdössä kyytiin? Minä lähden Iisalmesta ja myös varmaan siinä puolen yön jälkeen ;/ Pikkusen voi olla silmäpusseja seuraavana päivänä... Argh...

Oottepa pikkasen samiksia Helmiinan kanssa! :D, itsekin joskus kattonu sitä pukua ohimennen. Nätti ja aika edukas, vielä jos mallikin on oma!
        Mä lähen Oulusta kyytiin, että siitäpä se matka kai ainakin Kokkolaan jatkuu.
        Minkä mittaset hanskat sulla Heli on??

• Heli
        lilja kirjoitti:

Oottepa pikkasen samiksia Helmiinan kanssa! :D, itsekin joskus kattonu sitä pukua ohimennen. Nätti ja aika edukas, vielä jos mallikin on oma!
        Mä lähen Oulusta kyytiin, että siitäpä se matka kai ainakin Kokkolaan jatkuu.
        Minkä mittaset hanskat sulla Heli on??

No niin ollaankin mutta jospa se ei menoa haittaa! ;) Meinasin ensin teettää puvun tutulla ompelijalla mutta kun ei alkanu kankaita löytymään ja sitten ku löysin sen Vero Modan mekon niin pakko se oli ostaa. Harmittanu olis jälkeen päin! Eiks niin Helmiina? :)
        Mä ajattelin sellaisia ihan pitkiä hanskoja, siis yli kyynerpään ylettäviä, ei tartteis sitten huivin kanssa pelleillä. Huivi ei ole mun lempiasuste... Helmet meinasin laittaa kaulaan ja hiukset ei niin kauheen ylös.
        On se kun pittää päivystää täällä keskustelussa heti aamusta alkaen :D Tähän jää riippuvuus...

• lilja
        Heli kirjoitti:

No niin ollaankin mutta jospa se ei menoa haittaa! ;) Meinasin ensin teettää puvun tutulla ompelijalla mutta kun ei alkanu kankaita löytymään ja sitten ku löysin sen Vero Modan mekon niin pakko se oli ostaa. Harmittanu olis jälkeen päin! Eiks niin Helmiina? :)
        Mä ajattelin sellaisia ihan pitkiä hanskoja, siis yli kyynerpään ylettäviä, ei tartteis sitten huivin kanssa pelleillä. Huivi ei ole mun lempiasuste... Helmet meinasin laittaa kaulaan ja hiukset ei niin kauheen ylös.
        On se kun pittää päivystää täällä keskustelussa heti aamusta alkaen :D Tähän jää riippuvuus...

Mieki oon jo ihan koukussa tähän keskusteluun! ;)
        ..ollaan me taidettukin tehä jo pituusenari näillä palstoilla! Mun hanskat on pitkät,satiiniset lähes olkapäähän saakka. Päähän panen pienen kultatiaran ja kaulaan kultaisen korun.
        Mä mietin sitä ruokailua, ku hanskathan tulee ottaa sillon pois, mutta että saako syödä olkapäät paljaana?? Hölmö kysymys, mutta kun siitä on niin erilaisia mielipiteitä. Eikö olkapäiden peittämine kuulu vain kirkollisiin toimituksiin?

• Helmiina
        Heli kirjoitti:

Harmittanu ois jos ois jättäny ostamatta. Mulla on siihen hartiahuivi, ku on semmostakin juttua kuullut että hyvä ois hartioilla olla joku, kun aika viileä voi esim siellä syömässä olla. En sitten viitsi hanskoja ottaa ehkäpä ... Mun pitäs vielä se laukku jostain saada.
        Ja muistakaa linjakkaan puvun alle saumattomat alusvaatteet ;)

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

Harmittanu ois jos ois jättäny ostamatta. Mulla on siihen hartiahuivi, ku on semmostakin juttua kuullut että hyvä ois hartioilla olla joku, kun aika viileä voi esim siellä syömässä olla. En sitten viitsi hanskoja ottaa ehkäpä ... Mun pitäs vielä se laukku jostain saada.
        Ja muistakaa linjakkaan puvun alle saumattomat alusvaatteet ;)

Onko teillä kokemusta niistä liiveistä, jotka vaan painetaan paikoilleen ja ne pysyy siinä kiltisti ilman yhtään remmiä tai solkea?
        Uskaltaako niihin luottaa?? :D
        Mulla ne olisi paras vaihtoehto.

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Onko teillä kokemusta niistä liiveistä, jotka vaan painetaan paikoilleen ja ne pysyy siinä kiltisti ilman yhtään remmiä tai solkea?
        Uskaltaako niihin luottaa?? :D
        Mulla ne olisi paras vaihtoehto.

Ei oo kokemusta, mutta ainaki iltalehessä oli saanu hyvät arvostelut :D en sitte tiiä. Tietty jos ainoo vaihtoehto niin ... Mutta en ite kyllä laittais ku viime tingassa! Kiva jos tippuu kesken kaiken tai jotain .. :D

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

Ei oo kokemusta, mutta ainaki iltalehessä oli saanu hyvät arvostelut :D en sitte tiiä. Tietty jos ainoo vaihtoehto niin ... Mutta en ite kyllä laittais ku viime tingassa! Kiva jos tippuu kesken kaiken tai jotain .. :D

..pitää viä miettiä tuota hommaa. :D Tyly ois kyllä tiputella sitten välillekään niitä!
        Mistä vielä poristas? :D
        Oiskohan kellään kuvia sieltä juhlista koneella?
        Ois kiva nähhä.
        Mitä nyt muutamia googlesta löytyi.

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

..pitää viä miettiä tuota hommaa. :D Tyly ois kyllä tiputella sitten välillekään niitä!
        Mistä vielä poristas? :D
        Oiskohan kellään kuvia sieltä juhlista koneella?
        Ois kiva nähhä.
        Mitä nyt muutamia googlesta löytyi.

Mä en yksinkertasesti jaksa odottaa :))
        Löysin googlesta muutamia kuvia, en muuta ...
        http://www.niksula.cs.hut.fi/~amvirola/valokuvia/
        Ois kiva nähä muitakin ja enempi siitä ite juhlasta.
        Pitäs varmaan perustaa joku irkkikanava :D

• daami
        Helmiina kirjoitti:

Mä en yksinkertasesti jaksa odottaa :))
        Löysin googlesta muutamia kuvia, en muuta ...
        http://www.niksula.cs.hut.fi/~amvirola/valokuvia/
        Ois kiva nähä muitakin ja enempi siitä ite juhlasta.
        Pitäs varmaan perustaa joku irkkikanava :D

Kokeilin myös sitä vero modan pukua, mut päädyin toiseen vaihtoehtoon, että ei nyt kaikki kolme sit olla samoissa puvuissa =) Mullakin on kyllä saman merkkinen, mutta oliskohan ns. viime vuoden malli.. tykkään kuitenkin siitä. Siinä on vähän tylliäkin alla.

Kysyin tanssiaispukuliikkeen myyjältä niistä silikoni(?)- rintsikoista ja se sano et monet on niitä ostanu pukujen kaa ja hyvin on toiminu. Kyseisessä liikkeessä ei niitä myyty, et ei varmaan ollu pelkkää myyntipuhetta.

• Helmiina
      • lilja

Hrr, ei jaksa enää odottaa!! Kiva, ku bongasit nuo sohlot. Meki kai saadaan jotkut tollatteet ja liekö myös oppilaskunnan sivuillekin ilmestyy.
        Miten sitä sais aikaa kulumaan???:D
        Ihan mahtavaa..
        Pitäis vaan saada nuo allitkin tuolta käsivarsista kulumaan! :D :D -Kalliita neuvoja? :D
        Onko teillä tällasia onkelmia?

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Hrr, ei jaksa enää odottaa!! Kiva, ku bongasit nuo sohlot. Meki kai saadaan jotkut tollatteet ja liekö myös oppilaskunnan sivuillekin ilmestyy.
        Miten sitä sais aikaa kulumaan???:D
        Ihan mahtavaa..
        Pitäis vaan saada nuo allitkin tuolta käsivarsista kulumaan! :D :D -Kalliita neuvoja? :D
        Onko teillä tällasia onkelmia?

Kai sitä vois käsivarsille jotain tehä ... Perskules.
        Ei muuta ku käsipainoja nostelemaan ja punnertamaan sillee väärin päin...

Ei kulu aika, ei sit millään. Noilla sivuilla oli muuten myös kuvia.

• Heli
        Helmiina kirjoitti:

Kai sitä vois käsivarsille jotain tehä ... Perskules.
        Ei muuta ku käsipainoja nostelemaan ja punnertamaan sillee väärin päin...

Ei kulu aika, ei sit millään. Noilla sivuilla oli muuten myös kuvia.

Ääh, en jaksanu lukee tota sohloa... MIKSI mua ei jännitä?!?! Ihanaa kun toiset jaksaa jännittää ja odottaa noin paljon! :) No mulla on tiettysti kaikin puolin tuttu ukkeli siellä vastassa, ruusu hampaissa.
        Joo, mullakin meneillään tosi epäterveellinen laikkari :) Huonolle näyttää kun joulukin tulossa! Eikä tenttikirjoja voi lukea ilman jotain mässyteltävää! Argh...
        Niin, niistä "imukuppirintsikoista". Mun kaverilla oli ne lakkiaisissa ja hyvin ne pysy päällä. No problemo! Mutta ne ei ole kauheen.. hmm... kauniit ;) Siis verrattuna joihin pitsiunelmarintsikoihin.
        Mitäs muuta... Joko on kova punttitreeni päällä? Reilu kuukausi aikaa!

• Heli
        Heli kirjoitti:

Ääh, en jaksanu lukee tota sohloa... MIKSI mua ei jännitä?!?! Ihanaa kun toiset jaksaa jännittää ja odottaa noin paljon! :) No mulla on tiettysti kaikin puolin tuttu ukkeli siellä vastassa, ruusu hampaissa.
        Joo, mullakin meneillään tosi epäterveellinen laikkari :) Huonolle näyttää kun joulukin tulossa! Eikä tenttikirjoja voi lukea ilman jotain mässyteltävää! Argh...
        Niin, niistä "imukuppirintsikoista". Mun kaverilla oli ne lakkiaisissa ja hyvin ne pysy päällä. No problemo! Mutta ne ei ole kauheen.. hmm... kauniit ;) Siis verrattuna joihin pitsiunelmarintsikoihin.

Vielä yksi juttu!
        Oletteko te ii2:ssa?

• lilja
        Heli kirjoitti:

Mä veikkaan, että se, että lähet oman poikaystäväs kanssa juhlimaan, ei varmaankaan vedä mahaa ihan perhosista sekasin! :D? Kuten mä jo aiemminkin sanoin, että mua jännää ihan himmeenä, että millanen vkl tulee.
        Mä taidan tesmaa niitä imukuppeja juhlissa sitten. Postimyynnin kautta taidan tilata.
        Menee murinaksi, jos kattoo omaa peilikuvaa juhlia ajatellen! Ei mitään muutosta, vaikka puntti nousee ja kuminauha vennyy jokaikinen ilta. Mutta eipä se ny niin, ei pitäs kokohomman pieniin, naisellisiin löllyköihin kaatua!
        Löysin just äsken kaupasta ihanan paljettikoristeen laukkuun! Sellanen piste ii:n päälle.
        Mä en oo ii2:ssa.

• Helmiina
        Heli kirjoitti:

En oo ii2:ssa. Galleriassa tosin olen ... :D
        Mulla ei mitän erikoista treeniä päällä, pitää vaan kattoo ettei pääse joulun aikaan paisumaan mahasta, muuten voi olla tiukkaa puvun kanssa :P
        Multa puuttuu laukku ja takki, taidan luottaa sukulaisten apuun tässä asiassa ...

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

En oo ii2:ssa. Galleriassa tosin olen ... :D
        Mulla ei mitän erikoista treeniä päällä, pitää vaan kattoo ettei pääse joulun aikaan paisumaan mahasta, muuten voi olla tiukkaa puvun kanssa :P
        Multa puuttuu laukku ja takki, taidan luottaa sukulaisten apuun tässä asiassa ...

Minkä vanhoja muuten ootte? Millasessa elämäntilanteessa?
        Opiskelua, töitä?
        Mä oon 86, ammattikoulusta ois keväällä tarkotus valmistua..

• lilja
        lilja kirjoitti:

Minkä vanhoja muuten ootte? Millasessa elämäntilanteessa?
        Opiskelua, töitä?
        Mä oon 86, ammattikoulusta ois keväällä tarkotus valmistua..

..siis tietty meinasin,että86 vuotta. Ei ollu sotavuosina oikein mahdollisuus opiskeluun, kuitenkin halu oli saada mieleinen ammatti.
        Ei vaan, 18 tosiaas.
        Vuoden nuorempi sotapoikaa(ni).

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

..siis tietty meinasin,että86 vuotta. Ei ollu sotavuosina oikein mahdollisuus opiskeluun, kuitenkin halu oli saada mieleinen ammatti.
        Ei vaan, 18 tosiaas.
        Vuoden nuorempi sotapoikaa(ni).

Oon 20v, eli kasinelonen ja ammattikorkeessa. Tää mun avec on vuotta vanhempi.

• Heli
        Helmiina kirjoitti:

Oon 20v, eli kasinelonen ja ammattikorkeessa. Tää mun avec on vuotta vanhempi.

Olen kasivitonen, kirjoitin viime keväällä ja nyt vietän välivuotta. Töissä olen ja kovasti yritän suorittaa kasvatustieteen aproa. Elän vain solttupoikani (vuosimallia -84) vapaita varten *huoah* Noeij, vaikka välillä siltä tuntuukin! :)
        Mun pitäis hankkia vielä ne hanskat, muuten olis kaikki (takki laukku). Tosin siitä laukusta en ole ihan varma, jos löydän kivemman niin sit se vaihtuu. Mutta ei suurempaa stressiä...
        Palaillaan :)

• lilja
        Heli kirjoitti:

Olen kasivitonen, kirjoitin viime keväällä ja nyt vietän välivuotta. Töissä olen ja kovasti yritän suorittaa kasvatustieteen aproa. Elän vain solttupoikani (vuosimallia -84) vapaita varten *huoah* Noeij, vaikka välillä siltä tuntuukin! :)
        Mun pitäis hankkia vielä ne hanskat, muuten olis kaikki (takki laukku). Tosin siitä laukusta en ole ihan varma, jos löydän kivemman niin sit se vaihtuu. Mutta ei suurempaa stressiä...
        Palaillaan :)

Mä tässä taas vähän ennen unta mallailin noita juhlatamineita päälle. Ei malttais millään enää odottaa!
        Ny mä meen kuitenni nukkumaan, niin taas on yks aamu vähemmän!:D
        Missä komppanioissa teän kaverit on?

• Heli
        lilja kirjoitti:

Mä tässä taas vähän ennen unta mallailin noita juhlatamineita päälle. Ei malttais millään enää odottaa!

Huomenta!
        Öööh... Mikä lie tuliasemapatteri-tai-jotain! En minä muista mikä se on! *nauraa* Olenko huono tyttöystävä?!? Ei kun kyllä se on se :)
        En päässyt eilen vierailupäivään *sniif* Olis ollu kiva nähdä paikkoja jo vähän etukäteen...

• Helmiina
        Heli kirjoitti:

Huomenta!
        Öööh... Mikä lie tuliasemapatteri-tai-jotain! En minä muista mikä se on! *nauraa* Olenko huono tyttöystävä?!? Ei kun kyllä se on se :)
        En päässyt eilen vierailupäivään *sniif* Olis ollu kiva nähdä paikkoja jo vähän etukäteen...

Mun kaveri on kans jossain tuliasemapatterihommelissa :D sielläpä sit ootellaan miehiä ...

• Heli
        Helmiina kirjoitti:

Mun kaveri on kans jossain tuliasemapatterihommelissa :D sielläpä sit ootellaan miehiä ...

Hyvä juttu :) Hehehe... Kato vaan niin minä kuitenkin napotan seistä jossain väärässä paikassa ja ukko rukka joutuu ruusu hampaissa etsimään ihan turhaan! Voi voi...
        Mutta hyvä että on seuraa sitten siellä odotellessa!
        Hei, oletko sinä galleriassa "helmiina_"? Kyllä, olen utelias luonne! ;)

• Helmiina
        Heli kirjoitti:

Hyvä juttu :) Hehehe... Kato vaan niin minä kuitenkin napotan seistä jossain väärässä paikassa ja ukko rukka joutuu ruusu hampaissa etsimään ihan turhaan! Voi voi...

Juu, ei siellä yksin tarvi töhöttää. Kai meidät ohjataan jotenki oikeeseen paikkaan, en minä ainakaan löydä minnekään siellä... :P
        En oo tällä nimellä galleriassa. Löytyy Gleba_ nimellä.

• Helmiina
        Heli kirjoitti:

En oo tällä nimellä galleriassa, vaan gleba_.
        Joo,kiva ettei tarvi yksin siellä töhöttää. Kai ne ohjaa meijät oikeeseen paikkaan? En mä ainakaan löydä siellä mihinkään..!

• Helmiina
        Helmiina kirjoitti:

En oo tällä nimellä galleriassa, vaan gleba_.
        Joo,kiva ettei tarvi yksin siellä töhöttää. Kai ne ohjaa meijät oikeeseen paikkaan? En mä ainakaan löydä siellä mihinkään..!

tää vissiin tökkii. eka ei anna lähettää viestiä ja ku kirjottaa uuden ni onki edellinen täällä :P

• Heli
        Helmiina kirjoitti:

tää vissiin tökkii. eka ei anna lähettää viestiä ja ku kirjottaa uuden ni onki edellinen täällä :P

Sinäpäs olet matkustellut paljon, kivoja kuvia! Itsellekin tuli melkoinen kaukokaipuu... Minä olen ii2:ssa [helistin]

• lilja
        lilja kirjoitti:

Vai että tuollasia tytteleitä ootte.:) Mullei oo kuvia miskään.Oli pieni paussi tässä välissä. Ny mä tiedän, monta aamua, ku yks kaveri pääsee just silloin intistä!
        32 aamua siihen perjantaihin, jolloin ollaan jo ihan täpinöissä.
        Mun ysti on sissikomppaniassa.
        Ihanaa, puvun ompelu alkaa ens viikolla..

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Vai että tuollasia tytteleitä ootte.:) Mullei oo kuvia miskään.Oli pieni paussi tässä välissä. Ny mä tiedän, monta aamua, ku yks kaveri pääsee just silloin intistä!
        32 aamua siihen perjantaihin, jolloin ollaan jo ihan täpinöissä.
        Mun ysti on sissikomppaniassa.
        Ihanaa, puvun ompelu alkaa ens viikolla..

Eikös sen infojutun pitäs alkaa olla siellä oppilaskunnan sivuilla? Vai eikö vaan satu silmään ...

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

Eikös sen infojutun pitäs alkaa olla siellä oppilaskunnan sivuilla? Vai eikö vaan satu silmään ...

Mä oon kanssa käyny siä kattelemassa, muttei oo kyllä silmään sattunu mullakaan..tulis ny pian. Eiks sen viikossa pitäny ilmestyä.
        Levottomat avecit ei jaksa odottaa! :D

• daami
        lilja kirjoitti:

Mä oon kanssa käyny siä kattelemassa, muttei oo kyllä silmään sattunu mullakaan..tulis ny pian. Eiks sen viikossa pitäny ilmestyä.
        Levottomat avecit ei jaksa odottaa! :D

Olin sunnuntaina Haminassa, kun oli vierailupäivä. Poikaystäväni on pioneeri. Kyllä se on kamalan pieni se sali, jossa tanssahdella pitäis!Jos nyt sain oikeeta infoo siä.. Ei ihme et monet ei siellä tanssiin pääse. Mitä muistan, niin koulussanikin oli isompi sali, kuin tuolla. Oppilaskunnanpuheenjohtaja kerto siellä että nettisivuille on vasta tulossa infoa eli ei varmaan vielä vähään aikaan siellä mitään oo.. Itselläni taitaa ruusurynnäkkö mennä vähän pilalle siinä mielessä että rakkaani on mitä ilmeisemmin bussivastaava eli hän tulee jo tanssiaisia edeltävänä päivänä kotii ja sitten körötellään yhdessä Haminaan.. Onhan se kiva kun on yksi päivä enemmän yhteistä aikaa, mutta olis ollut hieno, kun olis nähnyt vasta rynnäkössä.

• Helmiina

Tässä ku linnanjuhlia kattelee ni tulee vähän semmonen olo että miksei ne meidän juhlat jo ole..
      :)

• lilja

..ihana tunnelma tuolla.
        Noo, noilla ne on kohta ohi ja meillä vasta edessäpäin! (vaikkei ne ehkä ihan linnanjuhlille vertoja vedäkään..)

• Heli
        lilja kirjoitti:

..ihana tunnelma tuolla.
        Noo, noilla ne on kohta ohi ja meillä vasta edessäpäin! (vaikkei ne ehkä ihan linnanjuhlille vertoja vedäkään..)

Niinpä, musta tuntuu että ruk:in kurssijuhla on kuitenkin aika kaukana linnan juhlista... Tai mitä olen kuullut. Ei kannata odottaa liikaa niin ei pety, vaan voi melkein yllättyä positiivisesti! :)
        Mä yritin löytää jotain inspiraatiota noista linnan juhlista mun kampaukseen. Halosen tyttärellä oli kaunis kampaus... Sitten kun onnistuis vielä selittämään sille kampaajalle mitä haluaa! Ei ole helppo homma!

• Helmiina
        Heli kirjoitti:

Niinpä, musta tuntuu että ruk:in kurssijuhla on kuitenkin aika kaukana linnan juhlista... Tai mitä olen kuullut. Ei kannata odottaa liikaa niin ei pety, vaan voi melkein yllättyä positiivisesti! :)
        Mä yritin löytää jotain inspiraatiota noista linnan juhlista mun kampaukseen. Halosen tyttärellä oli kaunis kampaus... Sitten kun onnistuis vielä selittämään sille kampaajalle mitä haluaa! Ei ole helppo homma!

Valtakunnan kakkosjuhliksihan niitä sanotaan mutta aika monenlaista kommenttia ja tarinaa on kuullu ... Nooh oli miten oli, mennään positiivisin mielin.

• Lilja
        Helmiina kirjoitti:

Valtakunnan kakkosjuhliksihan niitä sanotaan mutta aika monenlaista kommenttia ja tarinaa on kuullu ... Nooh oli miten oli, mennään positiivisin mielin.

Arvostellaanko nyt?
        Kenen puvun panisitte eka rukkijuhlaan??? :D
        Mä käyn viä kattomassa noita gallerioita ja vastaan kohta..

• lilja
        Lilja kirjoitti:

Arvostellaanko nyt?
        Kenen puvun panisitte eka rukkijuhlaan??? :D
        Mä käyn viä kattomassa noita gallerioita ja vastaan kohta..

..toi mun kysymys, nimittäin en itse osaa vastata tuohon! Mitä nyt selaili tuota ylen kuvagalleriaa, niin muutama, joista pidin tän hetkisissä fiiliksissä.
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index_4.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index_8.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index5_1.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index6_3.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index5_6.html
        Ihan rikasta, että ihmisillä oli taas skaalaa niin laidasta laitaan..

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

..toi mun kysymys, nimittäin en itse osaa vastata tuohon! Mitä nyt selaili tuota ylen kuvagalleriaa, niin muutama, joista pidin tän hetkisissä fiiliksissä.
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index_4.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index_8.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index5_1.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index6_3.html
        http://www.yle.fi/linnanjuhlat/2004/galleria/index5_6.html
        Ihan rikasta, että ihmisillä oli taas skaalaa niin laidasta laitaan..

En kyllä ainakaan tollasta laahusta, aika epäkäytännöllinen. Eikä noi sinisetkään ainakaan mulle sopis, kaikista vähiten väriltään ... viimesessä malli kyllä ok.

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

En kyllä ainakaan tollasta laahusta, aika epäkäytännöllinen. Eikä noi sinisetkään ainakaan mulle sopis, kaikista vähiten väriltään ... viimesessä malli kyllä ok.

Mä kysyinki, että mistä puvuista te piditte?
        Eihän se tarkota, että meän pitäis pitää samanlaisista puvuista.
        Just luin iltalehen, jossa oli monia paljon ihanempiakin pukuja, mitä tuolla ylen galleriassa.

• Helmiina
        lilja kirjoitti:

Mä kysyinki, että mistä puvuista te piditte?
        Eihän se tarkota, että meän pitäis pitää samanlaisista puvuista.
        Just luin iltalehen, jossa oli monia paljon ihanempiakin pukuja, mitä tuolla ylen galleriassa.

oli tosi monia nättejä pukuja kyllä. mutta joillan vähän outoja värivalintoja ... Ja jotenki minusta se Rosa Meriläisen puvun yläosa ei toiminu. Kun alaosa oli niin massiivinen kuitenki.
        Ootteko mistään sivuilta kattellu kampauksiin malleja?

• lilja
        Helmiina kirjoitti:

oli tosi monia nättejä pukuja kyllä. mutta joillan vähän outoja värivalintoja ... Ja jotenki minusta se Rosa Meriläisen puvun yläosa ei toiminu. Kun alaosa oli niin massiivinen kuitenki.

Niin oli värivalintoja, esmes s yks vaaleanvihreä.
        Mullon niin lyhkäset hiukset, että tyydyn vaan jonninlaisiin kiharoihin, kai vaan höyryrulliin ja sit laitan sellatteen pienen hiuskoristeen.
        Varmaan morsiuskampauksista vois saada pitkähiuksisille inspiksiä??

• Heli
        Helmiina kirjoitti:

Noita kampausmalleja ainakin mun henkilökohtaisella kokemuksella löytyy netistä surullisen vähän! Tai sitten en ole osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Yleensä sain eteeni vain jonkun kampaamon hinnaston tai muutamia ihan älyttömiä fantasiakampauksia...
        Mutta infotkaa jos löydätte hyviä kampaussivustoja!!!

• lilja
        Heli kirjoitti:

Noita kampausmalleja ainakin mun henkilökohtaisella kokemuksella löytyy netistä surullisen vähän! Tai sitten en ole osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Yleensä sain eteeni vain jonkun kampaamon hinnaston tai muutamia ihan älyttömiä fantasiakampauksia...

..ku oliski ny pitkät hiukset. Vaikkette ois olleskaan häähulluja, rekisteröitykääpä hääfoorumiin www.amoriini.com ja etsikää sieltä kampauskeskusteluista mieleisenne kampaus. Siä on tosi paljon kaikkia ihania kuvia!
        Tietty jos mä olisin taitava, kikkailisin niitä tänne..
        Mutta ku en oikein tiiä, minkä tyylisistä diggailette?

• Helmiina
        Heli kirjoitti:

Mä oon kans tuolla amoriinissa surffaillu, pitänee vielä kirjautua.
        Tässä kans jotain, aika heikosti mutta kuitenki.

http://www.wave.fi/galleria.htm#
        http://www.hiusatelje.fi/kuvagalleria.html
        http://www2.lut.fi/~tchekmez/wedding.htm#ka

Tosta viimesestä löytyy aika paljo myös linkkejä hääkuvaajien sivuille, sieltäki kannattaa kattoa.

• Heli

Kiitos kiitos kiitos linkeistä!!
      Kävin tänään ostamassa pieniä, noin sormenpään kokoisia punaisia satiiniruusuja kampaukseen.
      Voi ei, viime yönä näin PAINAJAISTA että en mahtunut mun iltapukuun ollenkaan - onneksi se oli vaan unta... *phiuh* Enää kuukausi jäljellä, eiköhän ne perhoset ala minunkin mahassa lennellä! :)

• lilja

Mä oikeasti ootan sitä ihan himpesti!! Hajoan tänne kouluun just nyt, ku oikeasti pitäis vaan ahertaa, ahertaa ja ahertaa..
        Miten sitä selviää? :D ..ku ei oikein karkkiakaan kärsis syödä, ettei käy samalla tapaa, kuin Helin unessa! :D
        Tänään kahdeksas päivä..kuukauden kuluttua me kohta tehään jo lähtöä sieltä. Toivosti on ihanan vkl takana päin sitten.

• Heli

Voi että olin kuolla nauruun kun luin jotain sohlo-juttua!! Siellä painotettiin sitä että upseerioppilaiden tulee käyttäytyä hyvin siivosti koko juhlan ajan sekä hotellissa! Ja pienenä porkkanan oli jotenkin näin että "mitä paremmin käyttäytyy illan aikana, sen parempi flaksi yöllä..." *nauraa* Voi elämä... Mutta toisaalta varmaan aika toimiva kikka noille solttupojille...
      Joko on aamukammat valmiina? :)

• lilja

Mäkin taisin lukea joskus sen. Pojat panee parhaansa peliin. :D
        Saadaankohan meki jotkut sellatteet sohlot?
        Aamukampa odottaa viä tuolla veskin hyllyllä, mutta voispa vaikka ottaa käytäntöön, ettei vaan pääsis missaamaan juhlia!! ;)
        Joo, niin mä teen.:), onpa ainaki jotain viihdykettä, ku en edes joulukalenteria muistanu hankkia. :D
        Päivät matelee.. Ja allit roikkuu..:D

• Heli
        lilja kirjoitti:

Mäkin taisin lukea joskus sen. Pojat panee parhaansa peliin. :D
        Saadaankohan meki jotkut sellatteet sohlot?
        Aamukampa odottaa viä tuolla veskin hyllyllä, mutta voispa vaikka ottaa käytäntöön, ettei vaan pääsis missaamaan juhlia!! ;)
        Joo, niin mä teen.:), onpa ainaki jotain viihdykettä, ku en edes joulukalenteria muistanu hankkia. :D
        Päivät matelee.. Ja allit roikkuu..:D

Hei, aloitetaanko uusi kurssijuhla keskustelu kun tämä alkaa olla jo niin pitkä?

• lilja
        Heli kirjoitti:

Hei, aloitetaanko uusi kurssijuhla keskustelu kun tämä alkaa olla jo niin pitkä?

alotetaan vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2286
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2163
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      974
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      794
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      764
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      689
    Aihe