Päänsärkyä, kovaa

Kamala paikka

Olen altistunut työpaikallani huonolle sisäilmalle ja joutunut uuteen kohteeseen, jossa siinäkin on sisäilmaremppa meneillään. Entisessä rakennuksessa tapahtui vesivahinko, jonka korjauksen yhteydessä paljastui vanhoja rakennusvirheitä ja että mm. muovimatot oli liimattu märälle alustalle.

Monet oirehti työpaikallani esim. flunssalla tai äänen menetyksellä tai silmäoireilla, mullakin jotain silmäoiretta jossain vaiheessa oli, mutta keskeisin oire on päänsärky otsa-alueella, se alkaa nykyään, kun olen ollut ongelmarakennuksessa noin 2-3 päivää. Tulee hiipien, voimistuu, saa huippunsa, joka on aika sietämätön, Buranakaan ei oikein toimi. Sitten se alkaa lieventyä ja poistuu hitaasti niin, että viimeisenä on muutaman päivän kuluttua enää satunnaisia vihlaisuja. Eli yhtäjaksoista kipua 2-3 päivää. Myös sekava olo, hyvin uupunut. Vilunväreitä ilman kuumetta.

Päänsärkyjä oli pari vuotta lievempinä ja lyhyempinä, mutta nyt ne muuttuivat niin voimakkaiksi, että en pysty enää menemään kyseiseen rakennukseen. Seuraava toimipaikka, mihin minut osoitettiin, oli myös saastunut, mikä ilmeni muutaman päivän sisällä, ja nyt menen kolmanteen. Hirvittää, koska sielläkin siis on sisäilmaremppa päällä. Toiveena on, että voisin palata alkuperäiseen työpaikkaani rempan jälkeen.

Kysyisin, onko kenelläkään nimenomaan päänsärkyoireita? Lääkäri sanoi, että päänsärky johtuu siitä, että verisuonet turpoavat otsaontelossa, vähän samaan tapaan kuin joillakin vaikka poskionteloissa.

Ja liittyykö päänsärky nimenomaan näihin liimamatto-heksajotain -päästöihin vai "tavalliseen" homeeseen. Näköjään kyllä ne tuottavat samanlaisia yhdisteitä, joten lieneekö sillä väliä..

Entä onko joku kuullut jostakusta oireilevasta, joka olisi pystynyt palaamaan työpaikkaansa tai kotiinsa homerempan jälkeen? Kun tuntuu, että yhtä remppaa seuraa toinen ja niin edelleen, kunnes rakennus sitten puretaan. Oma entinen työpaikkani rempataan huolella nyt, joten toivon, että voin palata sinne.

Aion uudessa rakennuksessa pitää apteekista ostamaani hengityssuojainta ainakin aluksi, sen pitäisi pitää ulkona bakteerit ja virukset, joten luulisi, että se pitäisi ulkona myös hometoksiinit.

Kova on huoli toimeentulosta ja ihan tulevasta eläkkeestäkin, kun nyt pitäisi töitä tehdä, ettei jäisi ihan pokapohjille vanhana. Että jos keski-ikäisenä joutuu töistä pois, niin huonolta näyttää.

Huono vaihtoehto sekin, että terveys vaurioituu.

1

221

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      392
      976
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      262
      817
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      73
      719
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      681
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      636
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      601
    Aihe