Raskausviikot

titio

Tänään kätilö ultras ja totes että raskautta takana tänään 29.12.2014
RV 13 0 .Milloin olen siis tullut raskaaksi? Osaako joku laskea.

10

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalenteri käteen

      Yksitoista viikkoa sitten, katso itse kalenterista.

    • Well well

      Riippuu sun kierron pituudesta.

      • .-.-.-.-.

        Höpö höpö, eikä riipu. Raskautuminen on tapahtunnut 11 viikkoa sitten.

        Tulos riippuu kierron pituudesta sillon, jos raskausviikkoja lasketaan edellisten kuukautisten avulla, mutta alottajan tapauksessa tulos on saatu ultralla. Sillon ei edellisillä kuukautisilla ole mitään väliä vaan saadut raskausviikot perustuu suoraan sikiön kokoon.


      • Well well
        .-.-.-.-. kirjoitti:

        Höpö höpö, eikä riipu. Raskautuminen on tapahtunnut 11 viikkoa sitten.

        Tulos riippuu kierron pituudesta sillon, jos raskausviikkoja lasketaan edellisten kuukautisten avulla, mutta alottajan tapauksessa tulos on saatu ultralla. Sillon ei edellisillä kuukautisilla ole mitään väliä vaan saadut raskausviikot perustuu suoraan sikiön kokoon.

        Mulla itse asiassa lukee ultrapaperissa hedelmöittymispäivä, eikä se mene yhteen sun teoriasi kanssa vaan mun ovulaationi ajankohdan mukaan.


      • .-.-.-.-.-.
        Well well kirjoitti:

        Mulla itse asiassa lukee ultrapaperissa hedelmöittymispäivä, eikä se mene yhteen sun teoriasi kanssa vaan mun ovulaationi ajankohdan mukaan.

        No tottakai hedelmöttyminen on tapahtunut ovulaatiopäivänä, mutta kun sillä ultralla nimenomaan katsotaan se sikiön koko ja sen perusteella lasketaan ne raskausviikot. Jos hedelmöityminen on tapahtunut 11 viikkoa sitte (ja sikiön koko vastaa siis ultrassa tätä), niin silloin sanotaan naisen olevan raskaana 13 0 kuten alottajan tilateessa. Siinä ei ole kierron pituudella mitään tekemistä. Se on ihan sama onko edelliset kuukautiset ollut 13 viikoa sitten vai 15 viikoa sitten. Hedelmöittyminen on jokatapauksessa tapahtunut 11 viikkoa sitten, koska sikiön koko vastaa tätä ultrassa.

        Mutta sinulla kun tuntuu tuota tietoa olevan niin kerro nyt ihmeessä, että kuinka se kieroon pituus vaikuttaa ultrassa saatuun arvioon raskauden kestosta?

        Ultran tulos kun perustuu nimenomaan siihen sikiön kokoon, ei siihen milloin on ollut edelliset kuukautiset.


      • Well well
        .-.-.-.-.-. kirjoitti:

        No tottakai hedelmöttyminen on tapahtunut ovulaatiopäivänä, mutta kun sillä ultralla nimenomaan katsotaan se sikiön koko ja sen perusteella lasketaan ne raskausviikot. Jos hedelmöityminen on tapahtunut 11 viikkoa sitte (ja sikiön koko vastaa siis ultrassa tätä), niin silloin sanotaan naisen olevan raskaana 13 0 kuten alottajan tilateessa. Siinä ei ole kierron pituudella mitään tekemistä. Se on ihan sama onko edelliset kuukautiset ollut 13 viikoa sitten vai 15 viikoa sitten. Hedelmöittyminen on jokatapauksessa tapahtunut 11 viikkoa sitten, koska sikiön koko vastaa tätä ultrassa.

        Mutta sinulla kun tuntuu tuota tietoa olevan niin kerro nyt ihmeessä, että kuinka se kieroon pituus vaikuttaa ultrassa saatuun arvioon raskauden kestosta?

        Ultran tulos kun perustuu nimenomaan siihen sikiön kokoon, ei siihen milloin on ollut edelliset kuukautiset.

        Kierron pituus vaikuttaa ovulaation ajankohtaan. Ovulaatio on keskimäärin 14 päivää ennen kuukautisten alkua. Jos kierron pituus on 21 päivää, silloin ovulaatio on yleensä 7. kiertopäivä. Joillakin tosin on epäsäännöllinen ovulaatio. Joten tällaisesessa säännöllisessä tapauksessa raskaus olisi alkanut viikkoa aikaisemmin kuin sun laskut sanoo.


    • Well well

      .-.-.-.-. On ilmeisesti sitä mieltä, että hedelmöittymispäivään lisätään automaattisesti 2 viikkoa, ja voi olla, että se pitää paikkansa kaikilla muilla paitsi mulla. Outoa, siis omaa tapaustani ajatellen. Ei mullakaan kauaksi tuosta jää. Ei sillä silti niin väliä ole, koska jos luet muilta foorumeilta tästä aiheesta, huomaat että nämä ultralaskelmatkin voi olla vääriä. Sen tietää varmuudella lähinnä ne, joille on tehty koeputkihedelmöitys, ja jos he kertovat, että ultralaskelma ei pitänyt paikkansa, on siihen varmaankin uskomista.

      • .-.-.-.-.

        Jos puhutaan raskausviikoista, niin kuin aloittajan tapauksessa, niin kyllä silloin hedelmöittyishetkeen lisätään automaattisesti kaksi viikkoa.

        Lue nyt vaikka tuolta, että mitä milläkin raskausviikolla tapahtuu:

        http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/

        Jos katsot vaikka siitä 3.raskausviikko (2 0-2 6) kohdasta, niin siellä sanotaan näin:

        "Nyt alkaa ensimmäinen viikko alkion elämästä. Munasolu on hedelmöittynyt pian irtoamisensa jälkeen. Itse hedelmöittyminen vie noin vuorokauden."

        Jos vaikka oletetaan, että kierto on sen 21 päivää. Silloin oikea raskausviikko saadaan lisäämällä hedelmöittymishetkeen kaksi viikoa, huolimatta siitä, että se on viikko ennen edellisten kuukautisten alkamispäivää.

        Alkuraskauden ultra on vielä melko tarkka, mutta tietysti muutaman päivän heittoa voi esiintyä. Sillä nyt ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä raskauden kannalta, vaikka hedelmöityshetken määrityksessä olisi viikonkin heitto suuntaan tai toiseen. Itellä on yleensä ollut parin päivän heitto ultran ja todellisen hedelmöittymisajankohdan välillä.

        Ihmettelen vaan, että miten sulla sitten ne raskausviikot on määritelty, jos lasket raskauden keston tuosta hedelmöittymishetkestä.

        Lasketko siis niin, että hedelmöittymishetkestä alkaa rv1 vai kuinka? Yleisestihän puhutaan, että hedelmöityshetkellä alkaa rv3 (2 0).


      • Well well
        .-.-.-.-. kirjoitti:

        Jos puhutaan raskausviikoista, niin kuin aloittajan tapauksessa, niin kyllä silloin hedelmöittyishetkeen lisätään automaattisesti kaksi viikkoa.

        Lue nyt vaikka tuolta, että mitä milläkin raskausviikolla tapahtuu:

        http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/

        Jos katsot vaikka siitä 3.raskausviikko (2 0-2 6) kohdasta, niin siellä sanotaan näin:

        "Nyt alkaa ensimmäinen viikko alkion elämästä. Munasolu on hedelmöittynyt pian irtoamisensa jälkeen. Itse hedelmöittyminen vie noin vuorokauden."

        Jos vaikka oletetaan, että kierto on sen 21 päivää. Silloin oikea raskausviikko saadaan lisäämällä hedelmöittymishetkeen kaksi viikoa, huolimatta siitä, että se on viikko ennen edellisten kuukautisten alkamispäivää.

        Alkuraskauden ultra on vielä melko tarkka, mutta tietysti muutaman päivän heittoa voi esiintyä. Sillä nyt ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä raskauden kannalta, vaikka hedelmöityshetken määrityksessä olisi viikonkin heitto suuntaan tai toiseen. Itellä on yleensä ollut parin päivän heitto ultran ja todellisen hedelmöittymisajankohdan välillä.

        Ihmettelen vaan, että miten sulla sitten ne raskausviikot on määritelty, jos lasket raskauden keston tuosta hedelmöittymishetkestä.

        Lasketko siis niin, että hedelmöittymishetkestä alkaa rv1 vai kuinka? Yleisestihän puhutaan, että hedelmöityshetkellä alkaa rv3 (2 0).

        Mun papereiden mukaan raskausviikot ja hedelmöittyminen on sopusoinnussa ovulaation ja kuukautisten alkamisen mukaan. Kierron pituus 24 päivää.


    • titio

      Kiitti vastauksista!
      hyvää uuttavuotta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe