Onko baretin käyttöön tullut jotain muutoksia sen jälkeen kun itse kävin intin neljä vuotta sitten? Tästä on jo jonkin aikaa, taisi olla joskus kevättalvella, mutta vastaan tuli varusmies jonka baretti oli käännetty baretin kantajasta katsoen vasemmalle puolelle, kun ainakin vielä minun aikanani kaikki taittoivat sen oikealle puolelle, eli niin että kokardi oli vasemman silmän päällä. Kyseinen henkilö ei voinut olla alokas ainakaan ajankohdasta päätellen (en muista tarkkaa ajankohtaa, mutta alokkaathan astuvat palvelukseen tammi- ja heinäkuussa ja kumpikaan noista se ei ollut), joten baretin käytöstä lienee ollut jo kokemusta. Ei tuollainen virhe minun maailmaani toki kaada (ennen kuin joku ehtii sitä kysyä) mutta ihmetyttää silti eikö käytäntö ole enää yhtenäinen.
Baretti
4
920
Vastaukset
- >>>
myssyn käytöstä m/36
- uuu
Kyllä kaikki suomalaiset baretit ovat vinossa oikean korvan päällä.
Oliko hänellä suomalainen sotilaspuku? Maailmalla nimittäin joissain yksiköissä baretti on kallellaan juuri toiseen suuntaan kuin meillä.
Ehkäpä mies oli jo pahemman kerran gonahtanut tai tyhmä. Baretissahan on nahkainen lappu siinä kohtaa mihin merkki lätkäistään (ettei merkin neula raavi otsaa). Jos kallistaa väärään suuntaa jää joko merkki piiloon, neula raapii otsaa tai takaosan nauhat kutittavat korvaa. Vaatii myös aika kovan muotoilemisen ennen kuin baretin saa pysymään nätisti väärin päin.
Minkä värinen hattu se muuten oli?- Jani
Kyllä kyseisellä miehellä oli ihan suomalainen maastopuku, valitettavasti en enää muista baretin väriä. Haminassa tämä kuitenkin tapahtui. Luulisi että ennen lomille lähtöä olisi lomatarkastuksessa huomautettu baretista.
- rudis
Jani kirjoitti:
Kyllä kyseisellä miehellä oli ihan suomalainen maastopuku, valitettavasti en enää muista baretin väriä. Haminassa tämä kuitenkin tapahtui. Luulisi että ennen lomille lähtöä olisi lomatarkastuksessa huomautettu baretista.
Ranskan armeija käyttäa barettia vasemmalle käännettynä tai sen entisten alusmaitten armeijat.
Täytyy kyllä sanoa että mäkin oon kohta pitäny sitä 1.5 vuotta vasemmalla niin ei enäâ suomalainen käytäntö tunnu oikealta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793