Onko baretin käyttöön tullut jotain muutoksia sen jälkeen kun itse kävin intin neljä vuotta sitten? Tästä on jo jonkin aikaa, taisi olla joskus kevättalvella, mutta vastaan tuli varusmies jonka baretti oli käännetty baretin kantajasta katsoen vasemmalle puolelle, kun ainakin vielä minun aikanani kaikki taittoivat sen oikealle puolelle, eli niin että kokardi oli vasemman silmän päällä. Kyseinen henkilö ei voinut olla alokas ainakaan ajankohdasta päätellen (en muista tarkkaa ajankohtaa, mutta alokkaathan astuvat palvelukseen tammi- ja heinäkuussa ja kumpikaan noista se ei ollut), joten baretin käytöstä lienee ollut jo kokemusta. Ei tuollainen virhe minun maailmaani toki kaada (ennen kuin joku ehtii sitä kysyä) mutta ihmetyttää silti eikö käytäntö ole enää yhtenäinen.
Baretti
4
892
Vastaukset
- >>>
myssyn käytöstä m/36
- uuu
Kyllä kaikki suomalaiset baretit ovat vinossa oikean korvan päällä.
Oliko hänellä suomalainen sotilaspuku? Maailmalla nimittäin joissain yksiköissä baretti on kallellaan juuri toiseen suuntaan kuin meillä.
Ehkäpä mies oli jo pahemman kerran gonahtanut tai tyhmä. Baretissahan on nahkainen lappu siinä kohtaa mihin merkki lätkäistään (ettei merkin neula raavi otsaa). Jos kallistaa väärään suuntaa jää joko merkki piiloon, neula raapii otsaa tai takaosan nauhat kutittavat korvaa. Vaatii myös aika kovan muotoilemisen ennen kuin baretin saa pysymään nätisti väärin päin.
Minkä värinen hattu se muuten oli?- Jani
Kyllä kyseisellä miehellä oli ihan suomalainen maastopuku, valitettavasti en enää muista baretin väriä. Haminassa tämä kuitenkin tapahtui. Luulisi että ennen lomille lähtöä olisi lomatarkastuksessa huomautettu baretista.
- rudis
Jani kirjoitti:
Kyllä kyseisellä miehellä oli ihan suomalainen maastopuku, valitettavasti en enää muista baretin väriä. Haminassa tämä kuitenkin tapahtui. Luulisi että ennen lomille lähtöä olisi lomatarkastuksessa huomautettu baretista.
Ranskan armeija käyttäa barettia vasemmalle käännettynä tai sen entisten alusmaitten armeijat.
Täytyy kyllä sanoa että mäkin oon kohta pitäny sitä 1.5 vuotta vasemmalla niin ei enäâ suomalainen käytäntö tunnu oikealta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733