Seksuaalisuus ahdistaa

ahdistunut123

Tästä asiasta on vaikea puhua edes terapeutille mutta yritän silti kirjoittaa. Minua siis ahdistaa seksuaalisuuteni nykyään. Olen sinkkunainen enkä harrasta seksiä kuin itseni kanssa. Tästä onkin tullut nykyään vähän niinkuin pakollinen kotityö. En haluaisi haluta seksiä ollenkaan ja kiihottuminen ahdistaa. Olen myös huomannut että välillä kiihotun epätavallisista asioista kuten jostain äänistä (en ala tässä nyt kertomaan tarkemmin) ja saatan olla tällöin muiden ihmisten seurassa. Tuntuu kuin yksi paikka olisi sodassa aivojeni kanssa ja olen ajatellut että se on vain fyysinen reaktio. Silti asia ahdistaa kovasti enkä tiedä miten siihen saisin apua kun niin vaikea on siitä puhua. Olisiko esim. joku seksuaaliterapeutti hyvä apu tässä tilanteessa? Toivottavasti joku vastaa asiallisesti ja ottaa huomioon että aihe on minulle todella arka.

14

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mengele

Olisiko esim. joku seksuaaliterapeutti hyvä apu tässä tilanteessa?
      Ehdottomasti. sun täytyis rohjeta puhumaan tästä asiasta koska seksuaalisuus ei ole mikään häpeän ta pelon asian.

• armas freud

Kyllä me ihmiset ollaan seksuaalisia olentoja, ja freudilaisen totuuden mukaan, jos kuka tahansa yrittää tukahduttaa oman seksuaalisuutensa, se pulpahtaa pintaan satavarmasti jonain kieroutuneena perversiona. Esimerkkinä edellisestä katolilaispappien selibaattipakko joka purkautuu, vielä edelleenkin kun eivät ole saaneet asiaa hoitumaan, lasten ja varsinkin poikalasten seksuaalisena hyväksikäyttönä.

En tiedä millaisessa ympäristössä elät ja asut, ahdistetaanko sinua siinä ei-seksuaaliseen muottiin, mutta jos ei, niin sitten kehoitan sua hyväksymään oman himosi ja nauttimaan kehostasi, kun toimit näin se varmistaa ettet myöhemminkään sairastu mihinkään mielen sairauteen tai sitten esimerkkini mukaan pahimmassa tapauksessa perversoidu.

Emme elä enää millään viktoriaanisella ajalla milloin seksuaalisuus oli pakko tukahduttaa. Jostain sinulla nyt on pakkomielle että seksi on likaista tms. Tavallaan seksi onkin likaista ja sottaista, mutta varoitus: et pysty tukahduttamaan seksiä itsessäsi. Voit toki kokeilla nunnaluostaria, sieltä löydät samaa 'henkeä' jos ongelmasi on uskonnollinen, mutta mutta ...

Liikaa muuttujia, en tiedä sinusta enempää. Itse pärjään seksin kanssa hyvin, olen aina pärjännyt koska vanhempani olivat taiteilijoita ja vapaamielisiä. Kiitän siitä heitä.

Yritä päästä tasapainoon kehosi kanssa.

• ei oiekastaan muuta

Helposti ihmisestä tulee oman himonsa vanki. Tyypillinen fyysinen ominaisuus muuttuu pakkomielteeksi.
      Tahto vapauteen ja Jeesus Kristus voi vapauttaa sinut tuosta orjuudesta.

• Yön kakkonen

Ai ettei Freud ollut oikeassa?

• puhu terpalle

Voi jeesus miytä neuvoja. Toinen sanoo että "perversoidut", toinen että Jeesus pelastaa.

Voit ihan tavalliselle terapeutille puhua tuosta. Ihmisillä on kaikenlaista häikkää. Eikä kaikkien tarvitse harrastaa seksiä, jotta he eivät "perversoituisi". Suurin osa hyväksikäytöistäkin tapahtuu ihan perhepiirissä. Esim. lestadiolaiset, jotka panevat ja lisääntyvät kuin kanit!

• Yön kakkosta

Ai ettei Freud ollut oikeassa?

• teet,aivan,oikein

Ahdistunut123

Älä anna asian enää ahdistaa sinua....Totuus on..että suuri osa meistä sa
      parhaan orgasmin ITSE ...eikä vähiten naiset ..eikä syyttä
      Liian suuri osa meistä miehistä..käyttää naista ..VAIN saamaan oman orgasminsa
      kääntää kylkensä ja nukahtaTÄTÄ EI melkein kukaan tunnusta.
      .
      Sinua lukuunottamatta..
      samoin "Fetisch" sexuaalinen kiihoitus on meillä erilainen
      ja Huomaa....olkoon se mikä hyvänsä ... se on vailla merkitystä..Yhteiskunta on
      siinä 1500 luvulla mikä SAA kiihoittaa meitä
      .
      Tästä asiasta olen keskustellut satojen kanssa
      Tosiasia on..että pieninkin virhe partnerilta pilaa heti kaiken..
      Yksin sen sijaan SAAT olla..ajatella..kuvitella, ihan mitä haluat, eikä häiritse ollenkaan...päinvastoin ..saat kiihoittua ihan mistä haluat...eikä KUKAAN
      kyseenalaista sinua
      .
      Ole onnellinen ja tee juuri kuin ITSE haluat..älä minkään anna häiritä sitä
      .
      Tästä riittäisi paljon keskustelemista ,mutta tämä on pääasia

• Taastaalla
    • näimpäoli

ahdistunut 123

Olikin yksi nä'istä lukuisista provoista..

• ahdistunut123

Enpä muuten ole provo. Tuosta aiheesta ei ole helppo puhua ja siksi ajattelin että nimimerkillä kirjoittaminen ei ole niin vaikeaa kuin jollekin kasvotusten kertoa. Ymmärrän kyllä että voi vaikuttaa provolta. Olen kiitollinen asiallisista vastauksista, sain niistä apua. Asia on kyllä edelleen ahdistava mutta sen tiedostaminen myös auttaa.

• Puhe avaa lukot

Minulla oli vähän samanlaisia ongelmia opiskeluaikoina kun olin pitkään sinkkuna enkä mitään "säätöjäkään" harrastanut. Minulla se taustatekijä tuossa oli kuitenkin oma teiniajan sekoiluni, siitä aiheutunut masentuneisuuteni ja ahdistukseni jotka saivat minut passivoitumaan ihan täysin seksin ja miesten suhteen ikävuosina 18-22. En halunnut tietoisesti seksiä, vihasin jopa sitä, mutta kiihotuin milloin mistäkin ja missä vain, joskus jopa niin paljon että jouduin menemään vessaan laittamaan terveyssiteen vaikkei ollut edes kuukautisten aika. En kuitenkaan nähnyt ketään miestä tai edes naistakaan seksuaalisessa tai romanttisessa mielessä.

Ongelmani ratkesivat vasta kun pahin masennukseni hellitti 22 synttäreideni jälkeen ja jonka jälkeen eräs opiskelukaverini (mies) alkoi viettää öitä luonani. Ei meillä mitään seksiä ollut moneen ensimmäiseen kuukauteen, mutta mies nukkui kanssani lusikassa samassa sängyssä, oli lähellä ja antoi itsevarmuutta ja loi luottamusta. Puhuin hänelle joskus jopa koko yönkin, myös siitä että en halua seksiä vaikkei minulla ole mitään sitä vastaankaan. Itkin usein hänen vierellään. Mies osoitti ihmeellistä pidättäytymistä eikä tehnyt pikku iltapusua niskaani lukuun ottamatta mitään aloitetta seksiin vaan keskusteli kanssani ja jotenkin siinä kuukausien aikana hänen vierellään minäkin taas uudelleen löysin sen oman seksuaalisuuteni ja tein sitten vihdoinkin aloitteenkin seksiin. Ei meistä koskaan paria tullut, mutta kyllä me melkein koko loppuopintojen ajan toisiemme vieressä nukuimme, välillä melko säännöllisestikin.

• ahdistunut123

Ehkä ongelmani onkin samantapainen kuin sinulla. Teininä ja parikymppisenä vielä olin aika villi ja minulla oli useita seksisuhteita. Minulla on myös huonoja kokemuksia noilta ajoilta. Luottamus miehiin ja yleensäkin ihmisiin on välillä kärsinyt pahasti. Asia on siksikin vaikea kun siitä ei oikein voi tutuille ihmisille puhua. Muuten pystyn kyllä aika avoimesti puhumaan ongelmistani mutta tästä en. Helpottavaa kuulla etten ole ainut.

• teet, aivan, oikein

ahdistunut 123

Olet pitkällä monesta muusta kun täällä näin avoimesti kerrot eihän kukaan tällaisista tutuilleen puhukaan...
      Älä anna noiden huonojen kokemusten itseesi vaikuttaa.. Ei me miehet (normaalit)
      Sellaisia sikoja ole ..ikävää että muutavat pystyvät pilaamaan paljon
      Minulla on järkyttäviä kokemuksia muutamasta....mutta minä en ikinä anna sen häiritä että kaikki naiset olisivat sellaisia
      ET todellakaan ole ainoa...sen sijaan olet hyvin harvinainen että otat tämän puheeksi
      Suuri kunnioitus sinulle siitä.
      Enpä enempää toistakaan mitä aikaisemmin jo kirjoitin

• ahdistunut123

Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2998
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2906
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2812
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2105
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      112
      1978
    6. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      15
      1963
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1579
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1564
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      370
      1421
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1061
    Aihe