Homeoireiden parantuminen altistuksen jälkeen.

oirelija

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia.. Kuinka kauan on mennyt että on toipunut home oireista ? Onko jäänyt pysyviä oireita jos niin mitä? Itse muutin uuteen asuntoon n.2vk sitten enkä ole ainakaan vielä huomannut että oireet olisivat helpottuneet.. Kun olette muuttaneet mistä tavaroista olette luopuneet? Itse heitin matot ja sängyn pois sekä sohvan. sängyn ja matot ostin uusina ja sohvan käytettynä mutta pesin sen vesihöyry pesurilla.Tekstiilit käytän pesukoneen kautta.

18

6331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varovaisuuttaa

Hyvin yksilöllistä kuinka kauan menee. Kuuntele oireita ja usko niihin. Kaikkea mistä tulee oireita pitää välttää. Kemikaaliyliherkkyydessä on varottava uusia tuotteita. Ne kannattaa tuulettaa ja/tai pestä hajusteettomalla pesuaineella. Saattaa auttaa asiaa tai sitten ei. Varovasti otetaan uusia tuotteita käyttöön.

• Kvht-altistunut

Vaikutti sille että muutit kosteusvaurio-asunnosta kosteusvaurio-asuntoon, koska välittömät muutokset näkyy parissa vuorokaudessa. Tämänlaisen muuton yhteydessä ei kannata ensimmäisenä ruveta tuhomaan irtaimistoaan!

..............jatkuu. Huomioi ensin tämä:
      Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
      1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
      2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan limakalvojen tärkeimpiä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita. Jäljelle jää noin 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila.
      a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut po bakteereita riittävästi, tai
      b. >>Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
      Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä. jatkuu............

Seuraa oireilun kehittymistä tuolla oiretestillä!
      Testin jälkeen ohjeistusta poskiontelotulehduksesta(95%altistuneista), jne:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

Laajempi testaus:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

• homeathome

Minun miehellä meni noin kuukausi ennenkuin tajusi, että asiat on paremmin

• Kottikärryt

Kuten joku jo totesi, muutit tod. näk. ojasta allikkoon. Käytännössä kaikki asunnot Suomessa ovat homeessa ja toisin kuin yleensä luullaan, pahimpia ovat kerrostalot. Jos villat pääsevät kastumaan peli on pelattu. Ja Suomessa niitä ei suojella rakennusaikana kastumiselta millään tavalla.

Puhtaassa kämpässä toipuminen alkaa nopeasti, joskin aina tulee takapakkia kun altistut jossain uudelleen. Kaikki homeasunnossa ollut irtaimisto tulee hävittää jos haluat parantua. Poikkeuksena lasi-, posliini- ja metalliesineet. Tärkeät paperit yms. minigpip- pusseihin ja varastoon. Vaatteita ei saa säästää! Pesu ei poista toksiineja. Siis: kaikki roskiin tai kaatopaikalle, muuten et parane ikinä. Sori mutta näin se vaan on.

• Niin_totta

Täysin totta kymmenen pistettä ja siedätykset ei auta yhtään mitään. Paskapuhetta koko siedätys.

• pikkumyy13

kun muutettiin toiseen asuntoon eipä ole hometta.

• Home_Sweet_Home

Täällä myös yksi homealtistunut. Itse hävitin kaiken omaisuuteni muuton yhteydessä. Minulla oli kaikki mahdolliset homealtistusoireet ja hajuaistini herkistyi homeille todella tarkaksi. Sitten kuitenkin kävi niin että kun olin asunut uudessa asunnossani jo melkein vuoden ja oireet eivät häipyneet niin minulta löytyi aivokasvain. Eli kannattaa myös miettiä onko oireiden syy jokin muu kuin home. Itse epäilen kuitenkin että tuolla homealtistuksella on osansa aivokasvaimen synnyssä.

• Leipätesti_no_sehän_kyll

Irtaimisto tuhoutui lopullisesti MCF PHMG homedesinfiointimyrkyillä ja otsonoinnilla.
        Siinä osasyy täydelliseen terveyden menetykseen. Sisäilmasirkuspellet tehkää jotain asioiden parantamiseksi.
        Millä muuten teillä (Home_Sweet_Home) homedesinfioitiin ne tavarat ja kämppä? Olisi kiva kuulla.

• Home_Sweet_Home
        Leipätesti_no_sehän_kyll kirjoitti:

Irtaimisto tuhoutui lopullisesti MCF PHMG homedesinfiointimyrkyillä ja otsonoinnilla.
        Siinä osasyy täydelliseen terveyden menetykseen. Sisäilmasirkuspellet tehkää jotain asioiden parantamiseksi.
        Millä muuten teillä (Home_Sweet_Home) homedesinfioitiin ne tavarat ja kämppä? Olisi kiva kuulla.

Miksi olisi pitänyt homedesinfioida ?!. Tavarat kai voi heittää kaatopaikalle vaikka niitä ei ensin ole desinfioitu ? Sitä paitsi mitä hyötyä olisi ollut tavaroiden ja irtaimiston PHMG käsittelystä tai otsonoinnista. Tällaisten kemikaalien käytöstä sisätilojen ja irtaimoston käsittelyssä ei ole mitään järkeä. Ei pöljäkään anna tehdä mitään näin typerää kodilleen ja tavaroilleen !

• voileipätesti

Munters tekee vain sen mitä tilataan ja mitä osaa. TA-ASO tilaa sen mikä on heille paras mahdollinen kusetus vuokralaista kohtaan. Vuokralaiselta ei kysytä noissa asioissa yhtään mitään. Terveysviranomaisten suosittelemana ja jopa määräämänäkin noita homekusetuksia ja petoksia on tehty pitkään ja terveusviranomaiset suojelee kaiken lisäksi petoksia. Surkeaa pelleilyä sisäilmasirkuksen pelleiltä. Ensin MCF PHMG homemyrkyillä desinfioitu asunto ja irtaimisto ja vasta sen jälkeen petolliset näytteet. Sen jälkeen vielä otsonoitu asunto ja irtaimisto ja minkä jälkeen lisänäytteet. Asioista tietämättömänä uskoimme terveysviranomaisia, Muntesin VOC paskanjauhajia ja petollista TA-ASo vittumoista isännöitsijää. Ottakaa opiksenne kiertäkää kaukaa Munters / Polygon. Kiertäkää kaukaa TA-ASo kierot isännöitsijät
        ja kiertäkää kaukaa hollolan terveysporukkaa jotka suojelee petoksia petos=rikos.

• IGG_IGA_TESTIT

Kohta kuusi vuotta yritetty, että toipuminen todella alkaisi. Viides sisäilmaongelmainen asunto menossa missä odotellaan toipumisen lopullista alkamista (tämä on oma kämppä) vuoden vanhassa rakennuksessa. Pieniä merkkejä parempaan on kyllä ollut, mutta kaikki ei ole vielä sittenkään hyvin. Voi olla, että on jäänyt elimistöön pysyviä vaurioita koska verta edelleen tulee sisuksista (suolisto) ja poskionteloista, mutta harvemmin kuin TA:n ja Avara / Ovenian myrkyllisissä asunnoissa. Terveydellisiä tutkimuksia on vieläkin tutkimusten jälkeen ja tätä rataa nyt edetään. Mitään muuta lääkettä ei ole olemassa kuin pois missä vakavia oireita esiintyy. Kohta alkaa ilmat lämpeneen, että voi pahimpaan hätään nukkua parvekkeella. Päivä kerrallaan.

Ei ole sitä ihmettä vielä tapahtunut toipumisen osalta, että täysin oireeton jakso olisi edes viikon mittainen. Sumuinen kostea sää, vesisade, lumisade ja räntäsade korostaa jotenkin oireita. Mikrobien kantoalustana on kyllä pöly ja vesimolekyylit. Ilmavirtaukset niitä kuljettavat.

Kun ilmastointikoneiden liian harvoin vaihdettavat suodattimet ovat täynnä luonnon pölyä, havuneulasia, sääskiä, kärpäsiä, perhosia, katupölyä ja dieselmoottoreiden päästöjä ja nämä suodattimet saavat kosteutta riittävästi, niin mikrobikasvusto on taattu. Mikäli suodattimien läpi pääsee asuntoonne näkyvää harmaata tai tummaa hienorakeista pölyä, niin kyllä niiden suodattimien läpi silloin pääsee myös näkymättömiä mikrobeitakin ja toksisuutta. Toksiini =myrkky. Kun sairastuu sisäilman myrkyllisyyteen, niin kysymys on silloin myrkytyksestä. Jokainen terveytensä täysin sisäilman myrkyllisyyten menettänyt sen nahoissaan on kyllä tuntenut. Mitä on MYRKYTYS.

Petolliset homedesinfioinnit ja otsonointi oli ne kohtalokkaat ja viimeiset kusetukset mitkä vei terveytemme täysin ja saastutti irtaimiston lopullisesti kaatopaikkakuntoon.

Jos hyvä tuuri käy sulla "oireilija" tai kenellä vaan syyttömänä homekatastrofiin joutuneella perheellä, niin on hyvä toimia nopeasti ja heittää kaikki vakavia oireita ja sairasteluja aiheuttava pois. Jos saa kutakuinkin puhtaan asunnon sekä välttää paikkoja mitkä oireita aiheuttaa, niin toipuminen voi tapahtua puolenvuoden ja neljän vuoden välillä. Sairastuminen kuten myös toipuminen on yksilöllistä. (Kaikki ei, mutta jokainen voi).

Kaikki ei toivu täysin koskaan, koska pahimmillaan toksiinit ja ympäristömyrkyt sekä kemikaalien kaasut ja höyryt yhdessä voivat aiheuttaa terveytemme menetyksen loppuelämäksi. Jollet usko, niin sillehän en voi mitään. Verentulo sisuksista ei kuitenkaan lopu millään huuhaaa "siedätyksellä" vaikka joku kouho niin voi kuvitellakin. Homeet ei lennä asunnoista pois jollei niitä sieltä mekaanisesti hoideta pois ja vähän kuten asbestityönä. Mutta jokainen pyörii myrkyllisessä sisäilmastossa omalla vastuullaan.
        Valinta on omasi.

Mutta jollei ymmärä ja usko mitä tehdä jos oven sisällä sairas ja ulkopuolella ei, niin mitempä siinä sitten ulkopuoliset voivat asiaa auttaa mistään yhdistyksestä?

Ilmastointikanavia ei kannata antaa homedesinfioida myrkyillä. Ainoastaan mekaaninen puhdistus asianmukaisilla menetelmillä joka tarkoittaa myös sitä, että irtaimisto huoltotöiden ajaksi pois huoneistosta tai anakin helvetin hyvin suojata. Homesiivous lopuksi ja ilman desinfiointiaineita ja myrkkyjä. Mitäpä tähän vastaa homekusettajat?

• Hometoipuja

Itse kuulun siihen joukkoon joka ei näytä toipuvan homeoireista koskaan. Sairastuin todella pahasti ja luulin kuolevani. Sen jälkeen kun pääsimme puhtaaseen asuntoon, ei meillä ollut enää tavaroita. Kaikki hävitettiin, paitsi keittiökalusteet, työkalut polkupyörät ja muut metallit, astiat paitsi muoviset, ja kaikkein välttämättömimmät paperit. Elektroniikkaa säilytettiin, paitsi tietokoneet. Tietokoneet aiheuttivat meille kokemusten mukaan pahoja oireita, ja syykin selvisi pöytäkoneiden rakenteesta ja tuulettimista.

Puhtaassa asunnossa henki toki säilyi, mutta oireet itse asiassa jopa pahenivat ensi alkuun, kun aloin syksyllä oireilla ulkohomeista, siis maatuvista lehdistä. Betoniviidakossa oli silloin parempi kävellä kuin luonnon helmassa. Onneksi se oire kesti vain sen yhden syksyn, ainakaan se ei häiritsevänä enää sen jälkeen tuntunut.

Varsinaisesti oireet alkoivat kadota vasta vuoden kuluttua puhtaaseen asuntoon pääsemisestä. Silloin toipumisessa tapahtui selkeä parannus ja käänne, ja siitä lähtien oireet ovat vähitellen sekä laantuneet että vähentyneet. Nykyisin on ihan hyviä päiviä, ettei edes muista olevansa homesairas. Oireista nykyisin on jäljellä noin neljä, kun vuosi sitten niitä oli kahdeksan, ja pahimmillaan kymmenen vuotta sitten oireita oli noin 70.

Omalla kohdalla kaiken saastuneen materiaalin hävittäminen oli ensiarvoisen tärkeää. Tarpeeksi oli riesaa niistäkin vähistä tavaroista, jotka joutui raahaamaan mukanaan. Kaikki vaatteet uusiksi, kaikki huonekalut.

Olen ollut työtön siitä lähtien joten olen kyennyt välttämään homerakennuksia erityisen hyvin. Olen saanut rauhassa toipua nämä vuodet omissa oloissani. Olen hankkinut tietoa ja hoitanut itseäni monin tavoin. Olen kokeillut erilaisia luontaistuotteita ja lääkeaineita käyttäen itseäni koekaniinina. Testaan nykyäänkin yksi kerrallaan aina jotain uutta. Toimivat tuotteet jäävät käyttöön ja toimimattomat jätän pois.

Vitamiineista on ollut suuri apu. Vesi rasva ja alkoholi ovat päteviä lääkeaineita niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Kunnollinen ruoka, joka sisältää monipuolisesti sekä mieltä että kehoa miellyttäviä aineita, on myös toipumisen edellytys. Kasvilääkkeistä on apua, mutta koska homeoireet ovat jossain määrin yksilöllisiä, on vaikea antaa mitään yleisohjetta niihin. Itse en ole saanut apua probiooteista, mutta on ihmisiä jotka saavat.

Hyvä yleiskunto edesauttaa oireiden häviämistä. Ensinnäkin on syytä välttää homealtistuksia. Nimittäin altistuksesta aiheutuvaan sairasteluun ja siitä toipumiseen menee helposti päiviä, jopa viikkoja. Liikunta ei onnistu silloin, kun homeflunssaa potien kärsii sängyssä. Liikunta on minulle ollut joskus hyvin vaikeaa huonon kuntoni vuoksi, kun liikunta on pikemminkin lisännyt niveltulehdusta ja lihassärkyä. Rauhalliset ja hitaat voimisteluliikkeet onnistuvat kuitenkin myös silloin. Liikuntaa pitää harrastaa aina oman kunnon ja jaksamisen mukaan. Kävelyä pidän hyvänä, saa kävellä aina sitä vauhtia kuin pystyy.

• Sumhauttajat-kuriin
    • juurinäin247

Jos jatkuu kauan kannattaa varmistaa lääkärissä käymällä, ettei ole home ole aiheuttanut astmaa :)

• Homeherkkä

Kun jäin vaikeiden homeallergian aiheuttamien oireiden takia kuudeksi kuukaudeksi vuorotteluvapaalle, niin kuumeilu hävisi viikossa, kuiva yskä sekä rasitushengenahdistus noin parissa kuukaudessa, niveloireista olkapään tulehtuminen vei kolmisen kuukautta.

Homeallergia ei ole kadonnut minnekään.
      Parantelen par`aikaa eilisen ulkohomealtistuksen aiheuttamaa ylähengitysteiden tulehdusta (kunnon nuha ja kurkkukipu) joka, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, on ohi tänään iltapäivällä.

• altistunut

Homealtistuksen jälkkeen pysyviä oireita astma, kurkun kaiherrus herkästi (ulkona home nousee maasta), yskä, äänen käheys, nenän tukkoisuus ja väsy.
      Kun kerran altistut niin kokonaan et parane vaan oireet saattaa helpottaa jos voit välttää homepaikkoja ym.
      Tosin vaikeaa on!
      Tsemppiä kuitenkin!

• loputon_suo

Edellinen asunto oli homeessa ja oireet hellittivät tähän tullessa jo parissa viikossa, mutta muuten_vuosi meni.

Kunnes oireet palasivat muutama kuukausi sitten, syykin selviää pikkuhiljaa. Lääkärit ovat ihmeen haluttomia auttamaan.

Huutaa mulle "mitää sinä muka näillä koetuloksilla sitten teet..?" Vaikka olisin itse maksanut testit.

• KatuvaMies84

Itselläni homeoireet loppuivat noin kuukaudessa kun pääsin edelliseltä työpaikaltani pois. Mutta nyt pelottaa kun vaihdan asuntoa ja kun vein tavaraa uuteen asuntoon niin sain oireita...

Nykyisessä kämpässäni en oireita saa mutta on jo irtisanottu!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe