Tuli uusi verokortti ja ihmettelin että prosentti oli laskenut niin paljon. On ollut pitkään paljon korkeampi veroprosentti mutta eipä siitä ole sitten juuri mitään käteen jäänytkään kun ei se bruttokaan ole ollut päätähuimaava:(
Voikohan sen prosentin laskuun luottaa vai pitäiskö kysyä Verotoimistosta?
Paljonko teillä on veroprosentti ansiosidonnaisessa?
34
5341
Vastaukset
- 19+44
työttömillehän tulee se verokortti oletuksen, että on töissä, mukaan. Ei ikinä niin että se olisi valmiiksi siitä työttömyyskorvauksesta laskettuna. AINA joutuu tilaa uuden, kun on työtön. Eli mullakin tulee jo 6 vuotta sen mukaan kun olin viimeksi töissä ja se prossa on tosi pieni eikä riitä alkuunkaan työttömyyskorvauksen veroksi jota kovemmin verotetaan kuin palkka tuloa. Tilasinpa taaskin uuden minäkin. Tee samoin niin vältyt mätkyiltä.Mulla menee 18500e/v anssista 23,5 prossaa, sinulla varmasti jotain muuta koska kuntavero on se suurintekijä tässäkin.
- vero.fi
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Tyottomyys
Tuolta se selviää, että ansiosidonnaisen maksaja käyttää ansiotulon veroprosenttia ja KOROTTAA SITÄ KAHDELLA PROSENTTIYKSIKÖLLÄ!
Kuitenkin ansiosidonnaisen veroprosentti on aina VÄHINTÄÄN 20.
Eli sinulta menee ansiosidonnaisesta vähintään 20 % veroa, ja jos ansiotulosi verokortti on sitä suurempi, kortin prosentti lisättynä kahdella prosenttiyksiköllä.
Näin.
Ja tuon linkin takana on sitten se laskurikin.
Prosenttisi on siinä kortissa laskenut niin paljon, koska olet sitten todennäköisesti tienannut edeltäneenä vuonna vähemmän. Ja voihan olla että kunnassasi on prosentit yleensä laskeneet, siis kunnallisvero.... Tai jokin muu elämäntilanteesi muutos.
Niin ansiosidonnaisestahan ei verottaja laske niitä työstä aiheutuvia verovähennyksiä, siksi siihen lisätään se 2 prosenttiyksikköä - ainakin.- laskupiä
No EI TODELLAKAAN mene aina 20 % veroa. Muutosverokortilla itselläni ainakin ansiosidonnaisesta vero 16,5 % Tässä kyllä huomioitava, että ansiosidonnaiseni on mitättömän pieni
- Totta...
Ansiosidonnaisesta peritään yleensä tuo 20 prosenttia veroa. Useinkaan se ei riitä, itsekin voi nostaa veroprosentin noin 22 prosenttiin ilman uutta verokorttia. Mätkyjä tulee 20 prosentin veroilla. Ylevero joka peritään suoraan, nostaa myös veroja.
- jaha...
laskupiä kirjoitti:
No EI TODELLAKAAN mene aina 20 % veroa. Muutosverokortilla itselläni ainakin ansiosidonnaisesta vero 16,5 % Tässä kyllä huomioitava, että ansiosidonnaiseni on mitättömän pieni
Mitäs mulle meuhkaat... Kun vero.fi itse kertoo, että työttömyysturvasta pidätetään aina VÄHINTÄÄN 20 prosentin mukaan.
Mutta sinä olet sitten poikkeus. - laskupiä
jaha... kirjoitti:
Mitäs mulle meuhkaat... Kun vero.fi itse kertoo, että työttömyysturvasta pidätetään aina VÄHINTÄÄN 20 prosentin mukaan.
Mutta sinä olet sitten poikkeus.Enhän meuhkaa, vaan kerron tilanteen omalla kohdallani. Kannattaa tehdä laskelma vero.fi:ssä. Se kyllä kertoo kannattaako hommata muutosverokortti tukea varten. minun ainakin KANNATTAA-
- uskon verottajaa
laskupiä kirjoitti:
Enhän meuhkaa, vaan kerron tilanteen omalla kohdallani. Kannattaa tehdä laskelma vero.fi:ssä. Se kyllä kertoo kannattaako hommata muutosverokortti tukea varten. minun ainakin KANNATTAA-
Mutta kun se verottaja sanoo, että VÄHINTÄÄN 20 %.
En menisi hakemaan alennettua veroprosenttia, jos vaikka se työttömyyskassan etuuskäsittelijä ei osaa hommiaan. Ja tuleekin sitten mätkyjä, etenkin jos ei ole siihen mennessä päässyt töihin.
20 % pienestä on paljon, mutta sitten jos tulee veronpalautuksia, jos mukamas on ollut liikaa, niin sittenhän tulee.
Ja kohtahan nämä ongelmat poistuvat tyystin, kuulemma, eli verottaja osaa laskea kortit eri tarkoituksiin oikein, ja palautuksia tai mätkyjä ei enää tule.
20 % pienestä joka kuukausi maksettuna ok, vaan jos tulee kerralla pienestä maksettavaksi suurehko (siihen tulotasoon nähden suurehko) summa, niin se on sitten ilkeämpi juttu.
Mutta onnea sinulle!
Ja kyllä sinä mielestäni meuhkaat, kun tulet NO EI TODELLAKAAN MENE.... - Laskupiä
uskon verottajaa kirjoitti:
En menisi hakemaan alennettua veroprosenttia, jos vaikka se työttömyyskassan etuuskäsittelijä ei osaa hommiaan. Ja tuleekin sitten mätkyjä, etenkin jos ei ole siihen mennessä päässyt töihin.
20 % pienestä on paljon, mutta sitten jos tulee veronpalautuksia, jos mukamas on ollut liikaa, niin sittenhän tulee.
Ja kohtahan nämä ongelmat poistuvat tyystin, kuulemma, eli verottaja osaa laskea kortit eri tarkoituksiin oikein, ja palautuksia tai mätkyjä ei enää tule.
20 % pienestä joka kuukausi maksettuna ok, vaan jos tulee kerralla pienestä maksettavaksi suurehko (siihen tulotasoon nähden suurehko) summa, niin se on sitten ilkeämpi juttu.
Mutta onnea sinulle!
Ja kyllä sinä mielestäni meuhkaat, kun tulet NO EI TODELLAKAAN MENE....Pakkohan tässä on nöyrtyä ja pyytää anteeksi meuhkaamista. Tulee muuten paha alku tälle vuodelle :)
Minun kohdallani ovat aina osanneet tuon muutosverokortin laskea oikein. Ei ole tullut työttömälle mätkyjä pienemmälläkään prosentilla. Kun hakee etuudelle muutosverokortin, siinä olevaa prosenttia ei edes koroteta 2 %:lla niin kuin muutoin tehtäisi. Tämä kaikki vero sivulla nähtävänä.
Työttömälläkin on hyvä olla jemmassa rahaa, niin etteivät mätkytkään tulisi minään katastrofina.
ps. kiitos onnentoivotuksista - muutosverokortti
uskon verottajaa kirjoitti:
Mutta onnea sinulle!
Ja kyllä sinä mielestäni meuhkaat, kun tulet NO EI TODELLAKAAN MENE....Sori uskon verottajaa, kyllä laskupiä on aivan oikeassa. Kyllä se vero voi olla myös alle 20% mutta silloin tarvitsee se muutosverokortti hakea verotoimistosta. Sinne voi soittaa ja tarkistaa olisiko itsellä mahdollisuus pienempään veroprosenttiin muutosverokortilla. Itse olen kyllä huomannut, etteivät kaikki verovirkailijatkaan aina tiedä tuosta muutosverokortista vaan tyrkyttävät sitä normaalia verokorttia työttömälle.
- Veroprosentin lasku
muutosverokortti kirjoitti:
Sori uskon verottajaa, kyllä laskupiä on aivan oikeassa. Kyllä se vero voi olla myös alle 20% mutta silloin tarvitsee se muutosverokortti hakea verotoimistosta. Sinne voi soittaa ja tarkistaa olisiko itsellä mahdollisuus pienempään veroprosenttiin muutosverokortilla. Itse olen kyllä huomannut, etteivät kaikki verovirkailijatkaan aina tiedä tuosta muutosverokortista vaan tyrkyttävät sitä normaalia verokorttia työttömälle.
Siis mulle oli laitettu prosentiksi nyt viiimeisimmässä verokortissa 8%, ja ennen ollut 20%. Olen kylläkin jo 63-vuotias, joten antavatkohan jotain vanhuudenalennusta:)) Ihmettelin vain prosentin pienuutta. Ei olis kiva saada jotain mätkyjä myöhemmin.
- kans63v
Veroprosentin lasku kirjoitti:
Siis mulle oli laitettu prosentiksi nyt viiimeisimmässä verokortissa 8%, ja ennen ollut 20%. Olen kylläkin jo 63-vuotias, joten antavatkohan jotain vanhuudenalennusta:)) Ihmettelin vain prosentin pienuutta. Ei olis kiva saada jotain mätkyjä myöhemmin.
no, se on laitettu senmukaan että olisit vastaavilla tuloilla töissä, tai sen sun entisen palkan mukaan....se on itse AINA muutettava, joka vuosi.
- hgggyuiiikk
Sulta otetaan se 20 %. Jos oikean prosentin haluat tietää, niin laita tänne vuoden etuudet, muut tulot, vähennykset...
http://prosentti.vero.fi/VPL2015/Sivut/Henkilotiedot.aspx - Veroprosentin lasku
hgggyuiiikk kirjoitti:
Sulta otetaan se 20 %. Jos oikean prosentin haluat tietää, niin laita tänne vuoden etuudet, muut tulot, vähennykset...
http://prosentti.vero.fi/VPL2015/Sivut/Henkilotiedot.aspxKurkkasin sitä laskuria. Täytyy paneutua ajan kanssa. Mutta mulla ei todellakaan ole mitään muita etuuksia kuin tämä käteen jäävä 751€/kk ansiosidonnainen. Ei asumistukea eikä toimeentulotukea eikä mitään muutakaan etuutta. Vähennyksenä työttömyyskassan jäsenmaksu 179€/vuosi. Joudun maksamaan KAIKEN tuosta rahasta.
Asuminen, ruoka, vaatteet, lääkkeet, hygienia, hammaslääkärikulut, sähkö, kotivakuutus, sanomalehti, bussimatkat kaupunkiin kun asun lähiössä ym. menot. Siis kyllähän ihmisellä menoja riittää koska kaikkio maksaa, ja toimeentulotuklea saavat elävät luxuselämää kun saavat kaikki lääkäri- ja lääkekulunsakin sekä sähkö- ja kotivakuutuslaskunsa ja asumismenot huomioidaan sossusta ja loput asumistukena kelasta.
Hammaslääkäriinkin menee aikasmoisia summia vuodessa vaikka kunnallisella käynkin.
Asumiseen menee 250€/kk vastiketta koska oma asunto. Mutta sen jälkeen jää 500€ kuukaudessa käyttöön. Joten kyllä se 8%:n veroprosentti olisi kohdallani kohtuullinen mutta pitää tutkia... - jkhuyyhgh
Kurkkasin sitä laskuria. Täytyy paneutua ajan kanssa. Mutta mulla ei todellakaan ole mitään muita etuuksia kuin tämä käteen jäävä 751€/kk ansiosidonnainen. Ei asumistukea eikä toimeentulotukea eikä mitään muutakaan etuutta. Vähennyksenä työttömyyskassan jäsenmaksu 179€/vuosi. Joudun maksamaan KAIKEN tuosta rahasta.
Asuminen, ruoka, vaatteet, lääkkeet, hygienia, hammaslääkärikulut, sähkö, kotivakuutus, sanomalehti, bussimatkat kaupunkiin kun asun lähiössä ym. menot. Siis kyllähän ihmisellä menoja riittää koska kaikkio maksaa, ja toimeentulotuklea saavat elävät luxuselämää kun saavat kaikki lääkäri- ja lääkekulunsakin sekä sähkö- ja kotivakuutuslaskunsa ja asumismenot huomioidaan sossusta ja loput asumistukena kelasta.
Hammaslääkäriinkin menee aikasmoisia summia vuodessa vaikka kunnallisella käynkin.
Asumiseen menee 250€/kk vastiketta koska oma asunto. Mutta sen jälkeen jää 500€ kuukaudessa käyttöön. Joten kyllä se 8%:n veroprosentti olisi kohdallani kohtuullinen mutta pitää tutkia...Kokeilin laskuria siten, että etuuksiesi määrä olisi 13000 e vuodessa ja vähennyksiä 179 e. Jos asuisit Ruovedellä, joka on kallis kunta ja sen lisäksi kuuluisit kirkkoon, niin veroprosenttisi olisi 24. Samoilla tuloilla Kauniaisissa asuva maksaa veroa 17 %. Eli riippuu myös paikkakunnasta ja kirkkoon kuulumisesta.
- uskon verottajaa.
muutosverokortti kirjoitti:
Sori uskon verottajaa, kyllä laskupiä on aivan oikeassa. Kyllä se vero voi olla myös alle 20% mutta silloin tarvitsee se muutosverokortti hakea verotoimistosta. Sinne voi soittaa ja tarkistaa olisiko itsellä mahdollisuus pienempään veroprosenttiin muutosverokortilla. Itse olen kyllä huomannut, etteivät kaikki verovirkailijatkaan aina tiedä tuosta muutosverokortista vaan tyrkyttävät sitä normaalia verokorttia työttömälle.
Tämä nyt on niin kummallista tässä VERO.FI-sivuston tiedostuksessa, että siellä sanotaan kuitenkin näin: Ansiopäivärahan ennakonpidätysprosentti on kuitenkin aina vähintään 20 %.
En minä muuta. Ja minulle on ihan yksi lysti mitä teiltä pidätetään. Itse luotan kuitenkin vielä vaan tähän VERO.FI-tiedotukseen, enkä lähde muuttelemaan mitään kortteja. kun menee se 20 % niin riski saada mätkyjä on pienempi.
Ihan sama mitä teille on käynyt, vaikka olisitte pienilläkin pidätyksillä saaneet sitten loppupelissä takaisin... Ihan sama minulle. Minä pelaan näin kuin itse olen parhaaksi nähnyt. Eipä tule negatiivisia yllätyksiä.
En voi edelleenkään muuta kuin onnitella teitä.
Ja siksi toisekseen: Mistä tässä tietää ovatko Muutosverokortti- ja Laskupiä-nikit yhden ja saman onnellisen toitottajan nikkejä.
Se siitä. - kjjhkio
uskon verottajaa. kirjoitti:
Tämä nyt on niin kummallista tässä VERO.FI-sivuston tiedostuksessa, että siellä sanotaan kuitenkin näin: Ansiopäivärahan ennakonpidätysprosentti on kuitenkin aina vähintään 20 %.
En minä muuta. Ja minulle on ihan yksi lysti mitä teiltä pidätetään. Itse luotan kuitenkin vielä vaan tähän VERO.FI-tiedotukseen, enkä lähde muuttelemaan mitään kortteja. kun menee se 20 % niin riski saada mätkyjä on pienempi.
Ihan sama mitä teille on käynyt, vaikka olisitte pienilläkin pidätyksillä saaneet sitten loppupelissä takaisin... Ihan sama minulle. Minä pelaan näin kuin itse olen parhaaksi nähnyt. Eipä tule negatiivisia yllätyksiä.
En voi edelleenkään muuta kuin onnitella teitä.
Ja siksi toisekseen: Mistä tässä tietää ovatko Muutosverokortti- ja Laskupiä-nikit yhden ja saman onnellisen toitottajan nikkejä.
Se siitä.Verottaja ei voi tietää mikä sinun todellinen prosenttisi tulee olemaan. Jos tienaat enemmän, niin tuo 20 % ei ehkä riitä. Eli ei ole mitään kristallipalloa, joka näyttäisi totuuden.
Jos asuu esim. Helsingissä, ei kuulu kirkkoon ja tulot on 8600 e (työmarkkinatuki), niin veroprosentti on 16, 5. Silloin kannattaa hakea muutosverokorttia. Eikä siinä ole mitään onnittelemista, että joutuu kaikki eurot laskemaan. - HYVÄ SULLE
kjjhkio kirjoitti:
Verottaja ei voi tietää mikä sinun todellinen prosenttisi tulee olemaan. Jos tienaat enemmän, niin tuo 20 % ei ehkä riitä. Eli ei ole mitään kristallipalloa, joka näyttäisi totuuden.
Jos asuu esim. Helsingissä, ei kuulu kirkkoon ja tulot on 8600 e (työmarkkinatuki), niin veroprosentti on 16, 5. Silloin kannattaa hakea muutosverokorttia. Eikä siinä ole mitään onnittelemista, että joutuu kaikki eurot laskemaan.Tämä keskustelu on aivan turhaa. Sillä kuten sanottu, minä jolle nyt vänkäät joka suunnasta sitä alentamista, niin tota, minä en ole alentamassa, kun ennemmin otan sitten rahana takaisin, kuin maksan itse lisää jälkikäteen.
Jos sinä olet ansiosidonnaisella ja minä sitten työmarkkinatuella, niin kumpi meistä laskee enemmän rahojaan?
Mene nyt jo muualle mainostamaan sitä alentamista tai korottamista tai mitä sitten mainostatkaan minulle tyhmälle, joka ei hae muutosta, vaan maksaa sen 20 %.
Vuodatus saa riittää jo. - kkjujjii
HYVÄ SULLE kirjoitti:
Tämä keskustelu on aivan turhaa. Sillä kuten sanottu, minä jolle nyt vänkäät joka suunnasta sitä alentamista, niin tota, minä en ole alentamassa, kun ennemmin otan sitten rahana takaisin, kuin maksan itse lisää jälkikäteen.
Jos sinä olet ansiosidonnaisella ja minä sitten työmarkkinatuella, niin kumpi meistä laskee enemmän rahojaan?
Mene nyt jo muualle mainostamaan sitä alentamista tai korottamista tai mitä sitten mainostatkaan minulle tyhmälle, joka ei hae muutosta, vaan maksaa sen 20 %.
Vuodatus saa riittää jo.Minä olen työmarkkinatuella, joten haen alennusta. Sinä voit tehdä mitä tykkäät. Tuo 20 % ei vaan monilla riitä, kun saavat ansiosidonnaista. Siksi jokaisen olisi hyvä itse laskea onko prosentti oikean suuntainen, koska se voi myös olla liian pieni. Kunnallisverot nimittäin nousee tänäkin vuonna.
- Veroprosentin lasku
kkjujjii kirjoitti:
Minä olen työmarkkinatuella, joten haen alennusta. Sinä voit tehdä mitä tykkäät. Tuo 20 % ei vaan monilla riitä, kun saavat ansiosidonnaista. Siksi jokaisen olisi hyvä itse laskea onko prosentti oikean suuntainen, koska se voi myös olla liian pieni. Kunnallisverot nimittäin nousee tänäkin vuonna.
Et kuitenkaan varmaankaan elä yksin ja elä pelkästään työmarkkinatuella suurehkossa kaupungissa, jonka hintataso on korkea, ilman mitään sosiaalietuuksia.
Jos siihen kykenet niin sanon että olet meedio!
Sitä vaan olen ihmetellyt että miksi nyt oli laskenut prosentti niin paljon kun en koskaan ole joutunut kajoamaan siihen vaan on pidätetty se 20%. Miksi muka nyt laitettaisiin pieni pidätysprosentti ja polisi muka pakko itse nostaa sitä. AIna on pidätetty sillä prosentilla mikä verokortissa lukee. Eri asia on ollut töissä ollessa jos palkka on ollut sen verran suurempi ettei veropkortin prosentti ole riittänyt ilman että olisi joutunut maksamaan lisävero. Mutta nyt on päiväraha pysynyt useita vuosia samana ja yhtäkkiä pidätysprosentti laski.
Tuskin nyt ilkeyttäänkään sitä tekevät ja testaavat mahtaako mummo huomata mitään. - gjggfgu
Et kuitenkaan varmaankaan elä yksin ja elä pelkästään työmarkkinatuella suurehkossa kaupungissa, jonka hintataso on korkea, ilman mitään sosiaalietuuksia.
Jos siihen kykenet niin sanon että olet meedio!
Sitä vaan olen ihmetellyt että miksi nyt oli laskenut prosentti niin paljon kun en koskaan ole joutunut kajoamaan siihen vaan on pidätetty se 20%. Miksi muka nyt laitettaisiin pieni pidätysprosentti ja polisi muka pakko itse nostaa sitä. AIna on pidätetty sillä prosentilla mikä verokortissa lukee. Eri asia on ollut töissä ollessa jos palkka on ollut sen verran suurempi ettei veropkortin prosentti ole riittänyt ilman että olisi joutunut maksamaan lisävero. Mutta nyt on päiväraha pysynyt useita vuosia samana ja yhtäkkiä pidätysprosentti laski.
Tuskin nyt ilkeyttäänkään sitä tekevät ja testaavat mahtaako mummo huomata mitään.Sinun ei tarvitse tehdä mitään, vaan sinulta otetaan se 20 % ansiosidonnaisesta. Jos saisit palkkaa, niin siitä otettaisiin 8 %. Palkan verotus on matalampi ja se palkkasumma joka kortissa näkyy on varmaan alle 20000 e.
Mutta jos asut kunnassa jonka veroprosentti on korkea ja lisäksi kuulut kirkkoon, niin tuo 20 % ei välttämättä riitä, jolloin tulee mätkyjä. Siksi on hyvä tarkistaa tilanne sillä veroprosenttilaskurilla. Se on ainoastaan laskuri, sillä ei haeta mitään muutosverokortteja, vaan ainoastaan arvioidaan tilannetta.
Ja saan kyllä asumistukea, joka on verotovapaa tuki. En ole meedio. - Veroprosentin lasku
gjggfgu kirjoitti:
Sinun ei tarvitse tehdä mitään, vaan sinulta otetaan se 20 % ansiosidonnaisesta. Jos saisit palkkaa, niin siitä otettaisiin 8 %. Palkan verotus on matalampi ja se palkkasumma joka kortissa näkyy on varmaan alle 20000 e.
Mutta jos asut kunnassa jonka veroprosentti on korkea ja lisäksi kuulut kirkkoon, niin tuo 20 % ei välttämättä riitä, jolloin tulee mätkyjä. Siksi on hyvä tarkistaa tilanne sillä veroprosenttilaskurilla. Se on ainoastaan laskuri, sillä ei haeta mitään muutosverokortteja, vaan ainoastaan arvioidaan tilannetta.
Ja saan kyllä asumistukea, joka on verotovapaa tuki. En ole meedio.Soitin tänään verotoimistoon ja kysyin tuota veroprosenttiasiaa. Ja kyllä se tosiaankin on niin että 20% menee ansiosidonnaisesta:((
Ehdin jo iloita että jäisi edes vähän enemmän rahaa käytettäväksi kun tuo 751€ on ihan mitätön raha nykyaikana. Tuo 8% on palkkatuloa varten. Liitossa nostavat sen prosentin ja virkailija lupasi lähettää uuden kortin.
En oikein ole perehtynyt näihin prosentteihin. Entäs jos hakisin eläkkeelle, mikähän prosentti silloin mahtaisi olla? Kannattaiskohan hakea eläkkeelle? Mun eläkkeeni kyllä olis ihan mitätön juurikin pätkätöiden takia. En saisi edes kansaneläkettä lisänä kun sen saa vasta 65-vuotta täyttäneet, ja olen tosiaankin "vasta" 63-vuotias.
Onko kellään täällä kokemusta eläkkeellä ja töissä olosta yhtäaikaa? Onko työnantajalle pakko sanoa että on eläkkeellä jos hakee töitä?
Ei niitä hommia mistä tahansa tämän ikäinen saa, mutta jos kysyisi niitä töitä joita olen ennenkin tehnyt, siis tutuista paikoista.
Jotain pitää keksiä kun rahat meinaa loppua jo puolessavälissä kuukautta. Kunnalllisetkin hammashoidot maksavat aikalailla. Huomennakin tulee maksuun 68€ kunnallisesta hammashoidosta. Voispa lähettää sossuun maksetun laskun, ja saispa rahat takaisin tilille (unelmointia) mutta kun en ole sossun asiakas. - taulukko
Soitin tänään verotoimistoon ja kysyin tuota veroprosenttiasiaa. Ja kyllä se tosiaankin on niin että 20% menee ansiosidonnaisesta:((
Ehdin jo iloita että jäisi edes vähän enemmän rahaa käytettäväksi kun tuo 751€ on ihan mitätön raha nykyaikana. Tuo 8% on palkkatuloa varten. Liitossa nostavat sen prosentin ja virkailija lupasi lähettää uuden kortin.
En oikein ole perehtynyt näihin prosentteihin. Entäs jos hakisin eläkkeelle, mikähän prosentti silloin mahtaisi olla? Kannattaiskohan hakea eläkkeelle? Mun eläkkeeni kyllä olis ihan mitätön juurikin pätkätöiden takia. En saisi edes kansaneläkettä lisänä kun sen saa vasta 65-vuotta täyttäneet, ja olen tosiaankin "vasta" 63-vuotias.
Onko kellään täällä kokemusta eläkkeellä ja töissä olosta yhtäaikaa? Onko työnantajalle pakko sanoa että on eläkkeellä jos hakee töitä?
Ei niitä hommia mistä tahansa tämän ikäinen saa, mutta jos kysyisi niitä töitä joita olen ennenkin tehnyt, siis tutuista paikoista.
Jotain pitää keksiä kun rahat meinaa loppua jo puolessavälissä kuukautta. Kunnalllisetkin hammashoidot maksavat aikalailla. Huomennakin tulee maksuun 68€ kunnallisesta hammashoidosta. Voispa lähettää sossuun maksetun laskun, ja saispa rahat takaisin tilille (unelmointia) mutta kun en ole sossun asiakas.
- Epätasavertaista
No mulla meni viimeks 28% että revi siitä :(
Kun töissä ollessa saa saman suuruista palkkaa, siitä menee vaan ihan vähän veroo, mutta työtöntä riistetään.
Tosi kiva kun joutuu meneen MoPaan ilmaiseksi ja maksaa vielä enemmän veroo kun ne jotka saa kunnon palkkaa?
Orjatöistä ei kerry lomia, ei eläkettä, ei sosiaaliturvaa, ei edes työssäoloehtoa, ei mitään.- Veroprosentin lasku
Oen tehnyt pätkätöitä ja sen takia ansiosidonnaiseni on ihan törkeen pieni ollut jo pitkään eli verojen jälkeen 751€ käteen. Josko ne on siellä verotoimistossa huomanneet ettei noin pienellä rahalla kukaan voi elää, varsinkin kun olen yksineläjä. Enkä ole koko aikana hakenut enkä saanut edes mitään sosiaalitukia.
Toivon ainakin että se alhainen veroprosentti olis oikein. - peukkuja.
Oen tehnyt pätkätöitä ja sen takia ansiosidonnaiseni on ihan törkeen pieni ollut jo pitkään eli verojen jälkeen 751€ käteen. Josko ne on siellä verotoimistossa huomanneet ettei noin pienellä rahalla kukaan voi elää, varsinkin kun olen yksineläjä. Enkä ole koko aikana hakenut enkä saanut edes mitään sosiaalitukia.
Toivon ainakin että se alhainen veroprosentti olis oikein.Joo, ja työmarkkinatuestakin menee 20 %.
On se ihan törkeen pieni se sun ansiosidonnaises. - qqqyyy
peukkuja. kirjoitti:
Joo, ja työmarkkinatuestakin menee 20 %.
On se ihan törkeen pieni se sun ansiosidonnaises.Kelallekin voi lähettää muutosverokortin.
- uskon verottajaa.
qqqyyy kirjoitti:
Kelallekin voi lähettää muutosverokortin.
Voi lähettää, mutta kun se on se vähintään 20 %, jonka minä verottajan sanomana uskon.
Minulle on kuitenkin kivempi jos menee vähän liikaa kuin jos menee liian vähän, kun sen liian vähän joutuu sitten myöhemmin maksamaan kuitenkin.
Mutta kiva kun sinulla on noin mukavasti asiat... - eläkeläinen
uskon verottajaa. kirjoitti:
Voi lähettää, mutta kun se on se vähintään 20 %, jonka minä verottajan sanomana uskon.
Minulle on kuitenkin kivempi jos menee vähän liikaa kuin jos menee liian vähän, kun sen liian vähän joutuu sitten myöhemmin maksamaan kuitenkin.
Mutta kiva kun sinulla on noin mukavasti asiat...Minulla oli anssin brutto 1550e ja veroprosentti 22. Kyllä se on totta, että vähintään 20% menee ansiosidonnaisesta. Eläkkeeni on pieni, mutta prosentti vaan 11.5, joten käteen jää saman verran.
- Veroprosentin lasku
eläkeläinen kirjoitti:
Minulla oli anssin brutto 1550e ja veroprosentti 22. Kyllä se on totta, että vähintään 20% menee ansiosidonnaisesta. Eläkkeeni on pieni, mutta prosentti vaan 11.5, joten käteen jää saman verran.
Sullahan on ollut sitten tosi hyvä ansiosidonnaisen brutto, kun mulla on brutto vain 939€. Ja kun siitä ne verot menevät, niin on jäänyt tähän asti se 751€.
- ukko5
Sullahan on ollut sitten tosi hyvä ansiosidonnaisen brutto, kun mulla on brutto vain 939€. Ja kun siitä ne verot menevät, niin on jäänyt tähän asti se 751€.
Minun ansiosidonnaiseni brutto on n. 2800/kk.
Ennakkovero-% on 27.
Odottelen 62 vuoden ikää, jolloin alkaa varmennettu eläke ja tulot n. tuplaantuvat.
- höpöhöpöhöpö
Uskotko itsekään?
- Junnu671
Hain korjausta juuri viime vuoden verotukseen koska tuli niin kovat mätkyt 1930€ vaikka olin ansiosidonnaisella koko vuoden.Korjaantuhan tuo vähän mutta lähes 25% vero ansiosidonnaisesta tuntuu silti kovalta.
Tulot ansiosidonnaisesta 19833€,tästä veroa olen maksanut 4236€ ja silti nyt korjauksenkin jälkeen jää vielä maksettavaa 920€.
Huvittavaa sikälikin koska työssä ollessa veroa maksoin n.30000€ tuloista veroa 21-22%.
Toinen käsi antaa ja toinen ottaa,näin se täällä menee. - mitelie
23,5 prossaa menee 19500e anssista...riippuu paikkakunnan vero prosentista miten sitten itsekullakin.Kotkassa tämä 23,5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733