Hei! Onko mahdollista lopettaa kuukautiset muuten kuin kohdunpoistolla? Olen kohdunpoistoa harkinnutkin... Kuukautiset alkoi 10 vuotiaana. Olen nyt 40 vuotias, ei koskaan sukupuolielämää. Hormonikierukkaa ei voi käyttää, e-pillereille ei tarvetta.
Voiko kuukautiset lopettaa jollain lääkkeellä vai kohdunpoistolla. Gyne naureskelee että limakalvo on niin paksu ettei kuukautiset tule loppumaan vuosikymmeniin.
Ongelmana on jatkuva tihkuttelu. Minulla on olevinaan kilpirauhasen liikatoiminta ja kilpirauhasta jarruttava lääke tekee jatkuvat vuodot jonka myöntää myös gyne.
En käytä mitään lääkettä. Saattaisi olla allasterapia tulossa mutta jos en saa jotain niitä estävää lääkettä, se vesittyy jatkuvien vuotojen takia. Tampooniakaan en voi käyttää. Kilpirauhasesta on poistettu 75 %. Eli täytyykö kärsiä vielä jatkuvista tihkutteluista / vuodoista vai onko lääkkeitä niiden lopettamiseen vai ehdotanko kohdunpoistoa?
kuukautisten lopettaminen
9
1899
Vastaukset
- Shutterly
Allasterapiako välttämätön jonka vuoksi pois normaalit kuukautiset? Ei varmasti. Kun on " tihkuttelut " et tarvitse estrogeenia. Anna niiden tulla normaalisti, älä käy manipuloimaan lääkkeillä. Jos on todellinen kilpirauhasen liikatoiminta, siihen kuuluu kuukautishäiriöt. Ja voi mennä aikaa ennenkuin se normalisoituu. Stressaaminen pahentaa asioita. Kannattaa puhua ammattiauttajan kanssa. Ja se ei ole gyne, yleislääkäri eikä endokrinologikaan. Hakeudu psykiatrin puheille. Stressaaminen nostaa kilpirauhasarvojakin ja voi sekoittaa kuukautisia.
- Get bleeding
Anna allasterapian olla. Tihkuttelu ei olisi este jos voisit käyttää tamponia. Kun et voi, unohda allasterapia. Älä millään lääkkeillä niitä estä, normaalia vuotoa joka voi olla normaalia ikäiselläsi. Ja jos jatkuu yli 60 vuotiaaksi, anna jatkua. Et tarvitse estrogeenia.
Kohdunpoistoon ei taida riittää tuollaiset kuvitellut perustelut jatkuvista tihkutteluista. Ja gyne olisi jo sitä suositellut jos olisi ollut fyysistä tai hillitsemään vuotoja / normalisoittamaan. Joten unohda tuollaiset aikeet ja älä anna tihkuttelun häiritä. - tihku74
Vihdoin! Lääkäri määräsi minulle jatkuvaan käyttöön Orgametril 5 mg 1 - 2 tbl vrk. Sen pitäisi lopettaa, että pääsisin allasterapiaan ja jäisi kovat kivut pois, jatkuvat tihkuttelut ja voisi nauttia laitoskuntoutuksesta ilman jatkuvaa vaippojen vaihtoa. Toistuvasti tulee virtsatieinfektiot kun joutuu katetroimaan useammin.
Sain myös lähetteen gynen polille kohdunpoistosta puhumaan.- shutterly
Olet typerä, kun kuvitellun vaivan - normaalin " tihkuttelun " joka on ikään kuuluvaa, menet hakemaan jotain kuukautisia estämään... Toivottavasti lääkäri ei enää suostu kohdunpoistoon, jota et tarvitse todellisuudessa. Allasterapia... sekö on tärkein? Huolehdi hygieniastasi, sillä tavoin " virtsatietulehdus " paranee. Lantionpohjalihasliikkeitä niin ei tarvitse katetroida vaan virtsaaminen tapahtuu normaalisti - jos todella tahdot. Liikunta auttaa myös " kipuihin " . Toivottavasti saat laitoskuntoutuksessa psykologin keskusteluapua.
- tihku74
Odotan aikaa kohdunpoistoon. Se on helpottavaa, kun Orgametrilit on pitäneet ne poissa. Aluksi oli annostus 1 tbl vrk, sitten 2.2 - 15.2 annostus 2 tablettia päivässä. Vaihdoin 14.2 ne yhteen tablettiin päivässä. Haittoja ei ole ollut lainkaan ja tuollakin suosittelivat kohdunpoistoa ( lääkäriä lukuunottamatta ) . Allasterapiaa ei tullut eikä tule. Toivottavasti gyne olisi suostuvainen kohdunpoistoon. Hormonikierukkaa en voi käyttää ja en jaksa enää jatkuvia tihkutteluja.
- primot
eikö gynegolilla ole vaihtoehtoa kohdunpoistoon? tihkutteluun saa apua keltarauhaslääkkeistä tai hormonikierukastakin...
- tihku74
Hei! Hormonikierukkaa en voi käyttää, e - pillereille ei ole tarvetta ollut koskaan eikä nyt... Orgametril lie keltarauhaslääke? En ole varma tosin... Ja juuri kun pääsin kehumaan ettei ole ollut haittoja ja ne on kestäneet poissa, niin vain 2 viikkoa! Vaikka on Orgametril 5 mg 2 tbl vrk jatkuvasti, ne taas alkoivat... Kuukautiset on olleet jo 10 vuotiaasta ja entistä hankalammaksi mennyt aikaa myöten. Tilannetta on pahentanut kilpirauhasen liikatoiminta. Siinä yleensä pitäisi kuukautiset loppua, mutta minulla ne on lisääntyneet ja tulleet kovat kivut joita ei ole ennen ollut. Odotan aikaa gynen polille. Kohdunpoisto lie varmin. Tiedän, etten pysty seksiin eikä siten raskauksiin... Ja oman osansa rajoittaa se, kun on ollut 3 kertaa tukos jalassa.
- LimakalvonPolttaminen
Kohdun limakalvo voidaan polttaa, se on pienempi toimenpide kuin kohdunpoisto. Kysy lääkäriltä.
- tihku74
Huokaus... vaikka käytän Orgametrilia 2 tbl päivässä ja lääkärin mukaan sillä pitäisi pysyä vuoto poissa tai ainakin rauhoittua, on minulla ollut jo 6 vrk kuukautiset eikä loppua näy! Onko tämä tilapäinen häiriö, en tiedä. Mutta kivut on lisääntyneet. Ennen lääkkeitä kuukautiset kesti 2 päivää ja loput oli tihkuttelua, alle 2 vkoa ja uudelleen... mutta nyt vaikka käyttää maksimiannoksen jatkuvasti, ei lopu kuukautiset. Aika sairaalalle vasta toukokuussa. Käytänkö 2 tablettia päivässä, vai lopetanko kokonaan? Kuukautiset kipuineen orgametrilin aikana on kamalat! Voin ottaa puheeksi kohdun limakalvon polton, mutta mieluusti joutaisi poistaa kohtu. Tuskin lääkärit suostuu, vaikka ikää on pian 41 vuotta ja ongelmalliset kuukautiset. Raudanpuuteanemia, mutta sille ei kuulemma tehdä mitään. Kilpirauhasta jarruttavaa lääkettä ei voi käyttää, kun sitten ei ole päivänkään taukoa. 3 viikkoa jatkui yhteen menoon kovine kipuineen lääkkeen aikana joten ei niitäkään. Toivottavasti kuukautiset loppuu tai jos ne jatkuu, harkitsen lääkkeen lopettamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988