Kävi kaupustelemassa joulurihkamaa joulun jälkeen. Hän oli mykkä ja työnsi lapun eteeni. En nähnyt lukea kun ei ollut rillejä. Soitti ovikelloa kuin viimeistä päivää ja minä ajattelin että nyt on jollain hätä.
Minä en olisi päästänyt häntä alaovesta mutta jotkut eivät ajattele mitään vaan päästävät kerjäläiset sisään samalla ovenavauksella. Kerran yksi yritti tulla mutta minä en päästänyt.
Tämä oli selvästi tyyliin ulkomaan romani.
Oudosti hän alkoi levittelemään tavaroitaan pitkin rappukäytävän lattiaa ja laittoi oven väliinkin yhden. Hän oli niin hintelä mies että olisin saanut hänet omin voimin ulos jos olisi väkisin yrittänyt tulla sisään.
Yksi typerimmistä kulkukauppiaista
56
167
Vastaukset
Ei ole hullu hän joka pyytää.
Hullu on hän joka maksaa.
Ei ole typerä hän joka kelloa soittaa.
Typerä on hän joka avaa.
Kaikista typerin on hän joka vielä kertoo typeryydestään.
Ymmärtämättä että hän on kaikista sokein.
H.- kautta aikain
Joo, mutta tämä ei ole terapiapalsta. En minä sinua hakannut, kun olit lapsi. Se oli isäsi, joka sinua ruoskalla läimi. Sen takia sinusta tuli tuollainen.
kautta aikain kirjoitti:
Joo, mutta tämä ei ole terapiapalsta. En minä sinua hakannut, kun olit lapsi. Se oli isäsi, joka sinua ruoskalla läimi. Sen takia sinusta tuli tuollainen.
"kautta aikain"
Minun vanhempani tiesivät aina mitä tekivät ja miksi.
Siksi olen minä nyt minä.
Ja heille olen siitä kiitollinen.
Ihmisen pitää aina ymmärtää miksi turpaan tulee.
Koskaan ei ensiksi pidä ajatella: En se minä ollut.
Koska joskus voi olla että on.
Kerrohan mikä mielestäsi meni minussa pieleen?
H.- kautta aikain
hunksz kirjoitti:
"kautta aikain"
H.Normaalit ihmiset eivät käytä väkivaltaa, häiriintyneet käyttävät. Lapsi ei ole aikuista alempiarvoisempi eikä lasta tule hyväksikäyttää oman häiriintyneisyytensä välikappaleena.
Sinusta tulee mieleen bensankatku, epäsiisti ja rujo olemus, viina, tupakka jne. Ei mitään kauniita asioita. kautta aikain kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät käytä väkivaltaa, häiriintyneet käyttävät. Lapsi ei ole aikuista alempiarvoisempi eikä lasta tule hyväksikäyttää oman häiriintyneisyytensä välikappaleena.
Sinusta tulee mieleen bensankatku, epäsiisti ja rujo olemus, viina, tupakka jne. Ei mitään kauniita asioita."kautta aikain"
Kuvauksesi sopii hyvin.
Tunnunko minä siis inhimilliseltä?
En minä autoja hakkaa.
En hakkaa lapsiakaan, jos eivät ihan nenille hypi.
Vanhin lapseni on 40V.
Eikä ole hän ihan pieni nainen.
Naisista en oikein osaa sanoa, kukaan ei ole vielä pyytänyt.
Oma syyni varmaan, kun en ole tuonlaisia kohteita etsinytkään.
Miksiköhän väki-valta on niin yleistä?
Voikohan olla että se on joskus ihan pakollista.
Joissain tilanteissa sitä arvostetaankin.
H.hunksz kirjoitti:
"kautta aikain"
H."Kerrohan mikä mielestäsi meni minussa pieleen?"
Mikä vikaan, ainakin ihmettelen kun olet jatkuvasti netissä, missä puoliso, lapset, lastenlapset ja heidän lapsensa.
Minä vierailen täällä pari kertaa vuodessa. Nyt kun on kolme Jouluaattoa vietetty, ei jaksa muuta kuin, näpytellä ja katsoa telkkaria, kun on viikon kuluttua 4 viikon matka Phuketiin.
Kirjoitat kyllä etäisen sivistyneesti, mutta hieman liian itsekäästi.- ent. siivoojaparka
Nig-Ari kirjoitti:
"Kerrohan mikä mielestäsi meni minussa pieleen?"
Mikä vikaan, ainakin ihmettelen kun olet jatkuvasti netissä, missä puoliso, lapset, lastenlapset ja heidän lapsensa.
Minä vierailen täällä pari kertaa vuodessa. Nyt kun on kolme Jouluaattoa vietetty, ei jaksa muuta kuin, näpytellä ja katsoa telkkaria, kun on viikon kuluttua 4 viikon matka Phuketiin.
Kirjoitat kyllä etäisen sivistyneesti, mutta hieman liian itsekäästi.Joku vierailee täällä pari kertaa vuodessa ja tietää jonkun toisen olevan täällä jatkuvasti. Miten hän sen tietää?
- selvitin
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Joku vierailee täällä pari kertaa vuodessa ja tietää jonkun toisen olevan täällä jatkuvasti. Miten hän sen tietää?
hunksun aloituksia on joka sivulla. Minuutissakin kerkiää selaamaan aika monta sivua taaksepäin.
- ent. siivoojaparka
selvitin kirjoitti:
hunksun aloituksia on joka sivulla. Minuutissakin kerkiää selaamaan aika monta sivua taaksepäin.
Mutta miten joku viitsii käyttää aikaa ja vaivaa pari kertaa vuodessa käydä laittamassa hakuun kaikkien nikit ja katsoa monestiko päivässä kukakin on ollut täällä. Tietysti joku nikki saattaa kiinnostaa enemmän, mutta sitä seuraakin sitten useammin kuin pari kertaa vuodessa.
- taas kommentoiden
Mutta miten joku viitsii käyttää aikaa ja vaivaa pari kertaa vuodessa käydä laittamassa hakuun kaikkien nikit ja katsoa monestiko päivässä kukakin on ollut täällä. Tietysti joku nikki saattaa kiinnostaa enemmän, mutta sitä seuraakin sitten useammin kuin pari kertaa vuodessa.
Miten joku viitsii viettää päivät pitkät näillä palstoilla ja seurata jotain nimimerkkiä kuin perskärpänen?
- ent. siivoojaparka
taas kommentoiden kirjoitti:
Miten joku viitsii viettää päivät pitkät näillä palstoilla ja seurata jotain nimimerkkiä kuin perskärpänen?
Älä nyt. Laita nikkini hakuun niin huomaat, etten eilenkään ollut täällä paitsi kävin tosin illalla lukemassa tärkeimmät, mutta siitä sinulla ei ole muuta todistusaineistoa kuin nämä sanani.
- taas kommentoiden
Älä nyt. Laita nikkini hakuun niin huomaat, etten eilenkään ollut täällä paitsi kävin tosin illalla lukemassa tärkeimmät, mutta siitä sinulla ei ole muuta todistusaineistoa kuin nämä sanani.
Nikkiä voi vaihdellakin, haulla etsien, älä naurata, et sä niin kiinnostava ole ;);)
- Tiiät kuka...
hunksz kirjoitti:
"kautta aikain"
H.Minäpä kerron.
Sinulla ei tunnu olevan yhtään ystävää kun roikut täällä viljelemässä aforismejasi näemmä päivästä päivään.
Kehut ammatinvalinnallasi sekä eläkkeelläsi joka nyt hääppöinen meidän kunnon ammatin sekä hyvät ansiot ennen omaavien piirissä ole.
Suuren firman hyvällä palkalla olet kuulemma ollut.
Eläkkeestäsi päätellen olet ollut aika heikoilla. - Pah ja pyh.
Nig-Ari kirjoitti:
"Kerrohan mikä mielestäsi meni minussa pieleen?"
Kirjoitat kyllä etäisen sivistyneesti, mutta hieman liian itsekäästi.Yhdys tai tavuviivoja laittelee kyllä aivan jo neuroottisesti joka lauseeseen.
Kuvittelisi osaavan kirjoittaa mikäli on sivistystä. - Herätystä..
Joku vierailee täällä pari kertaa vuodessa ja tietää jonkun toisen olevan täällä jatkuvasti. Miten hän sen tietää?
Oletko huomannut ,että nikin kirjoittelut voi tsekata.
- kautta aikain
"Voikohan olla että se on joskus ihan pakollista."
Itsepuolustuksena, jos joku yrittää tunkeutua väkisin kotiisi. - kukulus
Kerran yrittivät tulla joukolla sisään, mutta huusin, että painukaa hiiteen soittelemasta ovikelloja ja häiritsemästä ihmisten iltapäiväunia.
- Mikä milloinkin
Kuulin vastaavan jutun kerjäläisestä, joka työnsi yhdelle naiselle lapun "kuuro".
nainen sanoi "poliisi" normaalilla äänellä - kuuroudesta tapahtuikinäkkiparaneminen ja tyyppi sai kinttuihinsa vauhtia.
Ulkomaalaiset huijarit tunnistavat sanan poliisi, koska se on kutakuinkin sama kaikilla kielillä. Kannatta käyttää.- juu vai
Nittaminax kirjoitti:
Meinaat että kuurot ei osaa lukea huulilta.
Ei varmasti sokeatkaan.
- pistekirjoittaja...
juu vai kirjoitti:
Ei varmasti sokeatkaan.
Sokea osaa "lukea" huulilta tunnustelemalla huulten liikkeitä. Ainakin jotkut.
- reppuriika
Voi romani, mutta välttämättä ei. Meilläpäin liikkuu näitä kerjäläisryhmiä Puolastakin. Näyttelevät jopa vammaista, sokeaa ym. Kerran oli jopa pissannut käytävälle. Silloin otti kyllä pänniin.
- kautta aikain
Olin syksyllä kylässä vanhuksen luona ja menin avaamaan kun ovikello soi. Siinä joku ulkomaalainen hetken änkytti ja yritti kurkkia olkani yli. Nopeasti sai jalat alleen kun vastassa olin minä eikä asunnossa asuva vanhus. Vanhus oli tyytyväinen, kun tämä kerjäläinen katosi maisemista - aiemmin oli käynyt useinkin.
- reppuriika
www.joulunlapsi.fi/Patmos Lähetyssäätiö antaa tietoa missä olosuhteissa nämä romanit elävät. Jokaikinen meistä olisi kerjuulla, jos joutuisimme elämään noissa olosuhteissa.
Siellä olleet jakajat sanovat, että jopa Nepalissa ei tapaa sitä kurjuutta, missä nuo ihmispolot elävät.- kautta aikain
En minä koe että voisin auttaa heitä enkä usko mihinkään järjestöihin / säätiöihin.
Olen minä poliisit soittanut kun 2-metrinen ja 150-kiloinen ulkomaan äijä kävi tien varressa yhden suomalaisen vanhuksen kimppuun. Siinä on minun apuni.
Tuossa muuten kenties on rikottu lakia, sillä tämä mies myi jotain alkeellisia muumiplagiaatteja.
Tarvitaan jotain psykiatrisen puolen koulutusta että voi olla missään tekemisissä jonkun kaikkea_vaille_jääneen_kanssa. Roskalaatikoista löytyy parempaa taveraa kuin mitä tämäkin myi.
Tässäkin talossa asuu sellaista väkeä että eivät pystyisi pitämään puoliaan jos joku kimppuun kävisi. Romanian suurlähettiläs kertoi haastattelussa että alueen romanit ovat ymmärtäneet kerjäämisen "ammatiksi" jo kauan ja että tarvitaan asenteenmuutosta ja etenkin uudistuksia systeemissä että heidän tilanteensa kohentuisi kotimaassa. Työtä kuulemma on kohtalaisesti alueella.
- reppuriika
Paloma.se.co kirjoitti:
Romanian suurlähettiläs kertoi haastattelussa että alueen romanit ovat ymmärtäneet kerjäämisen "ammatiksi" jo kauan ja että tarvitaan asenteenmuutosta ja etenkin uudistuksia systeemissä että heidän tilanteensa kohentuisi kotimaassa. Työtä kuulemma on kohtalaisesti alueella.
Asenteet eivät hetkessä muutu ja kansan itsetunto kohoa. Kun romanien lapset pääsevät kouluun, he oppivat, saavat ammatin. Kerjääminen kyllä loppuu kun ihmisen itseluottamus kasvaa. Ei kerjääminen ole ihmisarvoista elämää ja kyllä siitä pois haluaa, kun muita elämisen mahdollisuuksia annetaan. Kyllä kehitysaputyöstä on paljon sellaisia esimerkkejä. Alkavat saada itse elantonsa, kylien elämä muuttuu, ja tulee tulevaisuuden toivo. Myös lapsiluvut alkavat pienentyä.
Mitä liikakansoitukseen tulee, niin siinä on vain se ongelma, ettemme itse koe olevan se liika ja on suuri hinku saada nähdä saada lapsia ja lapsenlapsia. - peritty taipumus
reppuriika kirjoitti:
Asenteet eivät hetkessä muutu ja kansan itsetunto kohoa. Kun romanien lapset pääsevät kouluun, he oppivat, saavat ammatin. Kerjääminen kyllä loppuu kun ihmisen itseluottamus kasvaa. Ei kerjääminen ole ihmisarvoista elämää ja kyllä siitä pois haluaa, kun muita elämisen mahdollisuuksia annetaan. Kyllä kehitysaputyöstä on paljon sellaisia esimerkkejä. Alkavat saada itse elantonsa, kylien elämä muuttuu, ja tulee tulevaisuuden toivo. Myös lapsiluvut alkavat pienentyä.
Mitä liikakansoitukseen tulee, niin siinä on vain se ongelma, ettemme itse koe olevan se liika ja on suuri hinku saada nähdä saada lapsia ja lapsenlapsia.Romaneissa ihmetyttää vaikka ovat olleet satoja vuosia Suomessa ni eivät ole sopeutuneet yhteiskuntaan, esmerkiksi jotkut kansanryhmät jotka nyttemmin tänne muuttaneet ovat hakeutuneet työelämään hanakasti eivätkä jääneet elätiksi.
- ent. siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Romanian suurlähettiläs kertoi haastattelussa että alueen romanit ovat ymmärtäneet kerjäämisen "ammatiksi" jo kauan ja että tarvitaan asenteenmuutosta ja etenkin uudistuksia systeemissä että heidän tilanteensa kohentuisi kotimaassa. Työtä kuulemma on kohtalaisesti alueella.
Missäköhän minä näinkään videonpätkän, missä kerjäläismummo laski seteleitään. Ei niitä ollut ihan vähän. Ja kun katselee niitten kerjäläisten vartalon mallia, niin ei siinä nälkäänsä olla kerjuulla. Eipä se pelkkä kadulla istuminen ja kolikkomukin ravisuttaminen kyllä kaloreitakaan kuluta.
- Mikä milloinkin
Maailmassa on liikaa ihmisiä ja lisää tehdään. Näin se vain on, mutta sitä ei myönnetä.
En hyväksy sitä, että lähdetään toiseen maahan kerjäämään ja huijaamaan. Mitähän jos minäkin ulkomailla käydessäni pistäisin kaulaan lapun "Hungry". Näitä näkee eikä ne kauhean huonosti voivilta vaikuta. Siistit vaatteet yllä ja runsaasti elopainoa.- kautta aikain
"Hungry" -lappu kaulassa käsitettäisiin, että olet matkalla "Hungaryyn" ja kyytiä vailla.
- ©¿©
Sitäpä sopii mieittiä miksi esim. Intiassa on tosi tosi ökyrikkaita ja sitten kadulla asuvia kerjäläisiä.
Ei siis maan sisäistä hyvinvoinnin jakoa ja näinhän se alkaa oleen Suomessakin. Sitähän sä tarkoitit vissiin ©¿© kirjoitti:
Sitäpä sopii mieittiä miksi esim. Intiassa on tosi tosi ökyrikkaita ja sitten kadulla asuvia kerjäläisiä.
Ei siis maan sisäistä hyvinvoinnin jakoa ja näinhän se alkaa oleen Suomessakin. Sitähän sä tarkoitit vissiin"©¿©"
Rikas ansaitsee köyhänsä ja köyhä rikkaansa.
Muuten ei olisi kumpiakaan.
Vain harmaa lieju lilluisi.
H.hunksz kirjoitti:
"©¿©"
Rikas ansaitsee köyhänsä ja köyhä rikkaansa.
Muuten ei olisi kumpiakaan.
Vain harmaa lieju lilluisi.
H.Minä olen ylpeä "harmaan liejun" kannattaja. Keskiluokka on se mikä on kaikkien yhteiskuntien kantava voima. Toisaalta, keskiluokka on hyvin vaikea määritellä kun jokainen tuntuu ymmärtävän sen omalla tavallaan. Liberaalina minä katson elintason, koulutuksen jne. olevan se mikä määrittelee miten hyvin ihmiset pärjää. Marxistit laskevat "keskiluokan" olevan se joka omistaa tulonlähteensä, eli ne joilla on täysi valta ja kontrolli omasta rahastaan.
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä olen ylpeä "harmaan liejun" kannattaja. Keskiluokka on se mikä on kaikkien yhteiskuntien kantava voima. Toisaalta, keskiluokka on hyvin vaikea määritellä kun jokainen tuntuu ymmärtävän sen omalla tavallaan. Liberaalina minä katson elintason, koulutuksen jne. olevan se mikä määrittelee miten hyvin ihmiset pärjää. Marxistit laskevat "keskiluokan" olevan se joka omistaa tulonlähteensä, eli ne joilla on täysi valta ja kontrolli omasta rahastaan.
"Paloma.se.co"
Kiitos hyvästä jargongista.
Mutta minä kiteytin jo kaiken:
"Rikas ansaitsee köyhänsä ja köyhä rikkaansa"
H.- k/k
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.Jos me ollaan sut hunksi ansaittu niin sä olekkin sit se rikkaan köyhä, vai kui?
k/k kirjoitti:
Jos me ollaan sut hunksi ansaittu niin sä olekkin sit se rikkaan köyhä, vai kui?
"feikki-k/k"
Joillekin rikkaille minä olen köyhä.
Joillekin köyhille minä olen rikas.
Niin taidat sinäkin olla, ja jokainen meistä.
Ilman potentiaali-eroja ei ole jännitettä.
Ei arvoa missään mitään.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.Ansaitseeko kukaan oikeestaan mitään, vaan onko se vain sattumaa? Jos sinä olisit syntynyt jonnekin slummikortteliin Peswarissa tai favelaan Riossa et olisi täällä kertomassa meille erinomaisuudestasi ja miten hyvin sinulla kaikki on.
Paloma.se.co kirjoitti:
Ansaitseeko kukaan oikeestaan mitään, vaan onko se vain sattumaa? Jos sinä olisit syntynyt jonnekin slummikortteliin Peswarissa tai favelaan Riossa et olisi täällä kertomassa meille erinomaisuudestasi ja miten hyvin sinulla kaikki on.
"Paloma.se.co"
Minulleko?
H.Paloma.se.co kirjoitti:
Sinulle.
"Paloma.se.co"
Kuten yritin äsken kertoa.
Eroja tarvitaan tuloissakin ja menoissa.
Muuten ei mikään maksaisi mitään.
Minä en ole elämää suunnitellut.
Hyvin vähän omaakaan elämääni.
Olen mennyt ns.luojan-luomana.
Teenpä tässä karmean kärjistyksen:
Olisiko maailma rauhallisempi, jos köyhiä ei enää koulutettaisi?
Annettaisiin heille ainoastaan ansionsa mukaan.
Saisivat elää onnellisina omassa onnessansa.
H.- neloset
Paloma.se.co kirjoitti:
Ansaitseeko kukaan oikeestaan mitään, vaan onko se vain sattumaa? Jos sinä olisit syntynyt jonnekin slummikortteliin Peswarissa tai favelaan Riossa et olisi täällä kertomassa meille erinomaisuudestasi ja miten hyvin sinulla kaikki on.
Kyvykkäimmät yksilöt ponnistavat myös niistä faveloista ja slummeista.
Minkälaiset pelikortit saa jaossa, ja miten viisaasti pelaa, niin myös elämässä. hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Kuten yritin äsken kertoa.
Eroja tarvitaan tuloissakin ja menoissa.
Muuten ei mikään maksaisi mitään.
Minä en ole elämää suunnitellut.
Hyvin vähän omaakaan elämääni.
Olen mennyt ns.luojan-luomana.
Teenpä tässä karmean kärjistyksen:
Olisiko maailma rauhallisempi, jos köyhiä ei enää koulutettaisi?
Annettaisiin heille ainoastaan ansionsa mukaan.
Saisivat elää onnellisina omassa onnessansa.
H.Jos ainoa tavoitteesi olisi että olisi rauhallista niin ne slummit ja favelathan voisi tehdä vaikka parkkipaikoiksi tai napalmilla poltella ihan eläviksi hautausmaiksi. Mutta kuka haluaa sellaista rauhaa? En minä ainakaan.
Ei, en kaipaa sitten pätkääkään kuvaamaasi "jännitettä" Tervetuloa todellisuuteen.
Toinen retoorinen kysymys (ei tarvi vastata) Kuinkahan paljon lahjakkuutta ja inhimillisiä resursseja menee hukkaan, kun kaikki eivät pysty saamaan ihmisen perusoikeuksiin kuuluvaa koulutusta ja terveydenhoitoa? (Koska heillä ei ole varaa?Paloma.se.co kirjoitti:
Jos ainoa tavoitteesi olisi että olisi rauhallista niin ne slummit ja favelathan voisi tehdä vaikka parkkipaikoiksi tai napalmilla poltella ihan eläviksi hautausmaiksi. Mutta kuka haluaa sellaista rauhaa? En minä ainakaan.
Ei, en kaipaa sitten pätkääkään kuvaamaasi "jännitettä" Tervetuloa todellisuuteen.
Toinen retoorinen kysymys (ei tarvi vastata) Kuinkahan paljon lahjakkuutta ja inhimillisiä resursseja menee hukkaan, kun kaikki eivät pysty saamaan ihmisen perusoikeuksiin kuuluvaa koulutusta ja terveydenhoitoa? (Koska heillä ei ole varaa?"Paloma.se.co"
Mitäs se on se Lutunen Ruotsiksi? :)
Yritän tarkentaa vielä enemmän.
Vain teille, vain teille...
En minä halua ketään tappaa.
En vain pane tappamista aina pahakseni.
Huom! en AINA.
Silloin kun siitä on hyötyä silmin-nähtävästi.
Suomessa keskustellaan korkea-koulujen luku-kausi-maksuista ulko-maalaisille.
Ne olisivat hyvä, rauhan-omainen tapa.
Jännitteellä kuvaan arvoa.
Osto-arvoa nimen-omaan.
Mitä maksaa, kun 100 miljoonasta löytää yhden neron?
On minussa inhimillisyyttäkin pikkuisen.
Kuitenkin kohtuus kaikessa.
yst.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Mitäs se on se Lutunen Ruotsiksi? :)
Yritän tarkentaa vielä enemmän.
Vain teille, vain teille...
En minä halua ketään tappaa.
En vain pane tappamista aina pahakseni.
Huom! en AINA.
Silloin kun siitä on hyötyä silmin-nähtävästi.
Suomessa keskustellaan korkea-koulujen luku-kausi-maksuista ulko-maalaisille.
Ne olisivat hyvä, rauhan-omainen tapa.
Jännitteellä kuvaan arvoa.
Osto-arvoa nimen-omaan.
Mitä maksaa, kun 100 miljoonasta löytää yhden neron?
On minussa inhimillisyyttäkin pikkuisen.
Kuitenkin kohtuus kaikessa.
yst.
H.Sötnos on kai hyvä sana....vaikka sitä käytetään enimmäkseen lapsista. Gulleplutt tai pussgurka on toinen, mutta kai ne yleensä sanoo vain älskling. Kysy siivoojalta se tietää paremmin ;)
Minä olen pehmeiden arvojen kannattaja ja en kaipaa jännitettä. Enkä edes jännitystä. Mutta jonkun pitäis mennä sanoon niille pakolaisille jotka istuvat bussissa Östersundin ulkopuolella että tekevät nyt vahinkoa paitsi itselleen, myös tuleville pakolaisille joita ei ehkä otetakkaan yhtä ystävällisesti vastaan tänne.Paloma.se.co kirjoitti:
Sötnos on kai hyvä sana....vaikka sitä käytetään enimmäkseen lapsista. Gulleplutt tai pussgurka on toinen, mutta kai ne yleensä sanoo vain älskling. Kysy siivoojalta se tietää paremmin ;)
Minä olen pehmeiden arvojen kannattaja ja en kaipaa jännitettä. Enkä edes jännitystä. Mutta jonkun pitäis mennä sanoon niille pakolaisille jotka istuvat bussissa Östersundin ulkopuolella että tekevät nyt vahinkoa paitsi itselleen, myös tuleville pakolaisille joita ei ehkä otetakkaan yhtä ystävällisesti vastaan tänne."Paloma.se.co"
No eipä sitten kurkkuja enää tähän talouteen.
Tuskinpa korppis enää moisia muistaa.
Millään kielellä :)
Teidän kolumnistinne Aftonbladetissa sanoi samaa.
Ei kannata tehdä vahinkoa itselleen.
Taitaa vain olla niin että Ruotsin maine on pahasti kantautunut omalle
kansalleen.
Hyvästi vieraille.
Muutaman kerran olen huomannut uutisistanne että joku on kuljettanut ulko-mailta
maahanne pienen mutta sairaan söötnuusin.
Siitä lehdissänne sitten haloo nousee.
Ei saa palauttaa, ei!
Sahlgreenskaan pitää lapsi saattaa.
Någon pappa betalar nog.
Onko teillä jo hurrikaani?
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
kansalleen.
Hyvästi vieraille.
Muutaman kerran olen huomannut uutisistanne että joku on kuljettanut ulko-mailta
Ei saa palauttaa, ei!
Någon pappa betalar nog.
H.Muistuipa mieleeni:
Meilläkin oli joku mummo Venäjältä.
Lapset toivat luvatta Suomeen.
Mummo-raukalla kun "ei ollut yhtään" sukulaista enää Venäjällä.
Ja eläke oli mummolla niin pieni.
Jotenkin minä olen joskus niin ymmälläni kaiken-laisten selityksien kanssa.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
kansalleen.
Hyvästi vieraille.
Ei saa palauttaa, ei!
Någon pappa betalar nog.
H.Puhaltelee raikkaasti ja aamusta satoi niin että lumetkin lähtivät. Mulla on kaksi sötnosia (sweetiepietä) kylässä huomiseen saakka tai jos sattu pitemmälle. Ulos ei oo kauheesti asiaa; vahinko vaan koska heillä on mukana kelkat ja pulkat ja lumipotkulaudat.
Tottakai sairaat lapset pitää hoitaa. Olivatpahan ne kenen tahansa, vaikka ulkomaalaisten. Kyllä minun verorahoja saa mielellään käyttää tähän tarkoitukseen. Mutta ei riskikapitalistien terveyskeskuksiin joista voitot menee kipinkapin ulkomaisiin veroparatiiseihin.
Olin just jakamassa facebookissa tota aftonbladetin artikkelia; olen aivan samaa mieltä: kirves osuu nyt kyllä omaan nilkkaan ja ensi vaaleissa populistit saavat lisää vettä myllyynsä.
Kulttuuriperimä ei ole aina johdonmukaista tai järkeenkäypää. Missä toiset ovat heti hakeutumassa työelämään uudessa ympäristössä ja jos ei työtä löydy, työllistävät itse itsensä mahdollisimman nopeasti jotkut muut kerjäävät tai käyvät luukulta hakemassa . Onneksi tuo edellinen ryhmä on huomattavasti suurempi, vaikka jälkimmäinen on se joka pistää silmään.
En kuitenkaan laske sosiaaliavun olevan Suomessakaan sellaista luokkaa että sillä elelisi leveästi kukaan, eiköhän ne tuet mitä maahnamuuttajat saa ole laskettu peittämään naftisti pakolliset menot.
Minäkään en puolusta kerjäläismentaliteettia. Kaikille ei tosin löydy työtä ja jollakin on toimeentultava. Mutta please, mieluummin siellä kotinurkilla kuitenkin. Tuntuu raskaalta ja tarpeettomalta yrittää auttaa kerjääjiä jotka matkustavat tuhansia kilometrejä koska kuvittelevat että täällä rikastuu paremmin heidän perinteisellä ammatillaan.
Yleisesti ottaen maahanmuuttajat (pakolaiset oma ryhmänsä) ovat yritteliästä ja aloitekykyistä väkeä. Pelokkaat ja saamattomat jäävät kotiin elää kihnuttamaan huonosti. Heittäytyä tuntemattomaan vaatii rohkeutta ja voimaa.- -.-
Kyllä kulttuuriperimässä on kai selitys, kun aasialaiset käyvät työn syrjään aivan toisella tarmolla, kuin afrikkalaista alkuperää olevat. Liekö liika aurinko laiskistanut?
- salasol
Palsta ei kai ole oikea, mutta menköön. Luin, että osa turvapaikanhakijoista aikoo mennä syömälakkoon, jos joutuvat asumaan keski-Ruotsissa, ja haluavat ehdottomasti Malmö:n.
Sillälailla Ruotsissa. Jo on mallillaan, Ruotsi saa mitä tilaa!- ent. siivoojaparka
Eikö vaan? Eikä ole kysymys pysyvästä asumisesta vaan väliaikaisesta vastaanottokeskuksesta, mistä voivat sitten itse ponnistaa jaloilleen, jos kehtaavat. Kyllä sai minun niskakarvani nousemaan pystyyn, kun siitä luin. Eivät suostuneet tulemaan bussista ulos eilen, kun tuotiin heidän mielestään väärään paikkaan Ruotsia. Kyllä sitä ollaan niin vaativaa, niin vaativaa. Ei riitä, että saavat olla turvassa toisiltaan ja saavat ilmaisen asunnon, ruuan... Laittaisivat koneeseen ja takaisin kotimaahansa heti ja suoralta.
Jos ihminen on tosiaan turvapaikkaa vailla, niin hänelle kelpaa ihan mikä vaan, kunhan saa olla turvassa. ent. siivoojaparka kirjoitti:
Eikö vaan? Eikä ole kysymys pysyvästä asumisesta vaan väliaikaisesta vastaanottokeskuksesta, mistä voivat sitten itse ponnistaa jaloilleen, jos kehtaavat. Kyllä sai minun niskakarvani nousemaan pystyyn, kun siitä luin. Eivät suostuneet tulemaan bussista ulos eilen, kun tuotiin heidän mielestään väärään paikkaan Ruotsia. Kyllä sitä ollaan niin vaativaa, niin vaativaa. Ei riitä, että saavat olla turvassa toisiltaan ja saavat ilmaisen asunnon, ruuan... Laittaisivat koneeseen ja takaisin kotimaahansa heti ja suoralta.
Jos ihminen on tosiaan turvapaikkaa vailla, niin hänelle kelpaa ihan mikä vaan, kunhan saa olla turvassa.Mutkun....siellä oli maa jäässä ja syyrialaispapan henki oli vaarassa jos sen jalkapohjat vaikka kylmettyisi tai lentäisi persielleen kaljamaan.
Paloma.se.co kirjoitti:
Mutkun....siellä oli maa jäässä ja syyrialaispapan henki oli vaarassa jos sen jalkapohjat vaikka kylmettyisi tai lentäisi persielleen kaljamaan.
Paloma, mä repesin :D :D
- salasol
Lisää turvapaikkashoppailijoita, niin ei ole ihme, että SD:n kannatus nousee, siksi kai Löfven ei uskaltanut viedä Ruotsia uusiin vaaleihin, vaan teki muun opposition kanssa isot lehmänkaupat.
Katselevat pitkin nenänvartta 13% äänestäjistä. Sellaista diskuteeramista lahden takana.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694949KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1893881- 1933720
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783329Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo503009- 252014
- 241991
- 1881878
- 301706
HULLU MERSU KUSKI LIIKKEELLÄ
Onko kukkaan pannu merkille shamppanjan väristä w211 mersua josta puuttuu taka puskuri, ajelee hirveitä nopeuksia keskus991427