Jo kesällä ostin halpamerkkiä olevan 'Putkenavaaja' pullon. Keittiön allas pulputtaa ja purputtaa iät ja ajat veden laskemisen jälkeen, ja sen ongelman ajattelin putkenavaajalla hoitaa kun karhupumppukaan ei tepsinyt.
Hoitamatta jäi, sillä en saanut pullon korkkia auki. Yritin tosissani jo silloin kun pullon ostin ja nyt se taas johtui mieleeni kun rupesin ilotulituksia ajatellen tarkistamaan suojalasi tilannetta. Juolahti mieleeni että vielä kerran yritän ja ellen saa korkkia vieläkään avattua niin laitan suojalasit ja leikkaan/puhkaisen pullon.
Kyllä se vain niin on, että minulta jää tuo pullo avaamatta. Korkissa on pienet nuolet opastamassa, toinen osoittaa korkin keskelle ja toinen näyttää kiertosuuntaa. Vaikka kaikki mahdolliset liikkeet teen niiden mukaan, niin ei aukea, pyörii ihan kuin ei pääsisi jengoille. Kävi jo sen verran sormille ja kämmenpohjaan, että jätän koko homman toistaiseksi sikseen.
Nyt tässä suunnittelen sopivaa muunnelmaa klassisesta 'tulisitko katsomaan etsauksiani', ja jätän pullon puhkaisematta. Mitään järkeä ruveta natriumhydroksidilla etsaamaan veitsiäni ja ihoani, kun ilmeisesti mies kuin mies tuon aukaisee tuosta vain.
Neuvotkin kyllä kelpaavat, mutta mahtaa olla vähän vaikea korkin avaamista neuvoa muuten kuin kädestä pitäen.
Taas olisi miehelle käyttöä
83
6562
Vastaukset
Höh. Sitä korkkia pitää painaa alas samalla kun kierrät auki.
- bessie*
Olen yrittänyt ja yrittänyt ja yrittänyt. Voimalla ja 'sovinnolla'. Näkisitpä kämmenpohjani. Nuo kohdat joihin esim. soutaessa tulee rakot ovat aivan turvoksissa, kolme soikeaa 'tyynyä', ja kämmenkuppi 'terävä'reunaisen korkin jäljiltä punainen ja kipeä, lisäksi kai joku pieni verisuoni katkesi pikkusormisivulta, se tuntui aika pahalta ja edelleen kipein kohta.
Lukee tuo ohjeissakin; "Lapsiturvallinen korkki. Paina alas ja käännä."
Kyllä se niin on, että täällä tarvitaan miestä. bessie* kirjoitti:
Olen yrittänyt ja yrittänyt ja yrittänyt. Voimalla ja 'sovinnolla'. Näkisitpä kämmenpohjani. Nuo kohdat joihin esim. soutaessa tulee rakot ovat aivan turvoksissa, kolme soikeaa 'tyynyä', ja kämmenkuppi 'terävä'reunaisen korkin jäljiltä punainen ja kipeä, lisäksi kai joku pieni verisuoni katkesi pikkusormisivulta, se tuntui aika pahalta ja edelleen kipein kohta.
Kyllä se niin on, että täällä tarvitaan miestä.Sinuna minä palauttaisin sen pullon koska siinä voi olla vika niis kierteis alunperin.
Kyllä noi lapsiturvalliset pullot aukee ihan kevyesti jos ovat ehjiä.- ent. siivoojaparka
bessie* kirjoitti:
Kyllä se niin on, että täällä tarvitaan miestä.Tuota... Millä sinä kuvittelet miehen sen pystyvän aukaisemaan sellaisella mitä sinulla ei ole? En osaa kuvitella.
- Hei kun keikuskelen
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Tuota... Millä sinä kuvittelet miehen sen pystyvän aukaisemaan sellaisella mitä sinulla ei ole? En osaa kuvitella.
Heh he he hee.
Jouduin kyllä lukemaan sun tekstin useamman kerran, ennen ku takaraivo rupes hölskymään ymmärtämisen merkiksi. Sitte tuli se nauru:)
Sää tarkotit Sitä. Sitäkö sä tarkotit häh? - Anonyymi
Nittaminax kirjoitti:
Sinuna minä palauttaisin sen pullon koska siinä voi olla vika niis kierteis alunperin.
Kyllä noi lapsiturvalliset pullot aukee ihan kevyesti jos ovat ehjiä.Itsekin menisin se like mistä kyseisen tuoten ostit ,pytää henkilökunta avaase. Nihin käy limupulon korkki.Kai selainen kotisi löytyy.Ota mukaan se.Minulla ei käsivamojen takia aukea korkit joissa niin sanottu lasi lukko!
- Anonyymi
Lol niinkö se oli ite väänsin vaan pikku haavan käteen ku revin auki ja oon suht koht vahva. Mikä puuttui äly 😃
- ent. siivoojaparka
Pyydä joku lapsi aukaisemaan se korkki. Niin minä aina teen lapsivarmojen korkkien kanssa ja hyvin onnistuu.
Eiköhän jätetä nämä kosiskelut nuoremmille.
60 ihmisille ovat niin naurettavia.
H.- bessie*
Naurettavaksi joutumisen pelko ei minua ole koskaan rajoittanut mitä tulee miehen "kosiskeluun" (?!), Hunksz
http://youtu.be/fL8PpUR-8g4 bessie* kirjoitti:
Naurettavaksi joutumisen pelko ei minua ole koskaan rajoittanut mitä tulee miehen "kosiskeluun" (?!), Hunksz
http://youtu.be/fL8PpUR-8g4"bessie*"
Kaikkiin paikkoihin hän musiikkia tunkee...
Marjorie on vähän Warum-ihminen.
En minä kieltänyt minua kosiskelemasta.
Jään odottamaan jännittyneenä minkä-laisen repliikin minulle kirjoitat.
Saa mielellään olla runo-muotoinen.
Ei saa olla ontuvaa loppu-sointua.
"Jos mä tunnen joskus kuin nyt juuri tunnen
soisitko minulle hetken pienen.
Löysin oikeat sanat kertomaan sulle
miks sun pakko on suostua tulla mulle"
Hih...voi että, olen ylpeä itsestäni taas :)
yst.
H.
- ehkä saat muutakin
Menehän pullosi kanssa hakemaan apua joltain naapurin mieheltä, täältä sitä tuskin saat.
- bessie*
Iskurepliikki on vielä työn alla, "ehkä saat muutakin".
Naapureissa ei ole sopivaa miestä sen tiedän, mutta sitä en tiedä että olisiko täällä. - voi sua riepua
bessie* kirjoitti:
Iskurepliikki on vielä työn alla, "ehkä saat muutakin".
Naapureissa ei ole sopivaa miestä sen tiedän, mutta sitä en tiedä että olisiko täällä.Heh, vai niin kova on hinku miesten perään, että kuka vaan kelpaa.;);)
- bessie*
voi sua riepua kirjoitti:
Heh, vai niin kova on hinku miesten perään, että kuka vaan kelpaa.;);)
Eiku. Ongelma on just siinä että kuka vaan ei kelpaa ja se ylläpitää hinkua.
- ;))
bessie* kirjoitti:
Eiku. Ongelma on just siinä että kuka vaan ei kelpaa ja se ylläpitää hinkua.
Tuskin säkään kelle tahansa kelpaat, hingu kuin kovaa vaan.
- bessie*
;)) kirjoitti:
Tuskin säkään kelle tahansa kelpaat, hingu kuin kovaa vaan.
Itsestäänselvyys minulle, että en kelpaa kaikille.
- ent. siivoojaparka
bessie* kirjoitti:
Itsestäänselvyys minulle, että en kelpaa kaikille.
Nii just. Minä en kelpaa muille kuin hulluille ja hullua minä en ota....
- Hei kun keikuskelen
Aina mun ajatukset lähtee viipeltämään minne milloinkin, kun luen jonkun tekstiä.
Aloituksesta tuli mieleen noin vuosi sitten tapahtunut juttu. Naurattaa vieläkin.
Äitini käski ostaa hänelle Dronningholm hillopurnukan. Semmosen punaisen muovisen.
Yritin avata purkkia epätoivon vimmalla. Ihan epätoivon vimmalla kirjaimellisesti.
Mitenkään en saanut sitä auki, vaikka hikimärkänä, hampaat irvessä sitä yritin nyhtää.
En saanut auki ja lähetin sitten tekstiviestin veljelleni, että tulis jossakin välissä sen avaamaan, että äiteemuori saa hilloa.
Päästyäni kotiin äitini soitti ja sanoi, että oli saanut purkin auki helposti.
"Mä vaan kruuvasin kannen auki", hän sanoi.
Siihen oli laitettu erilainen kansi, jossa jengat. Hyvin kätsyä.
Minä höperöisyydessäni olin yrittänyt sitä nirhata auki reunoja ylös nostaen. Apua.
Joskus noi "Putkenavaaja"-pullojen korkit ei toimi. Sitä pitää painaa alas, mutta eipä silti onnistu.
Mä veisin suna sen pullon takaisin liikkeeseen ja pyytäisin toisen pullon tilalle tai sitten, että he avaisivat sen. Onko sulla vasara ja puukko/terävä naula? Muovipussi? Tee sitten näin.
Istumaan, ole hyvä. Ota muovipussi jalkojen väliin, ja laita Putkimies siihen ylösalaisin, pohja ylöspäin. Purista reidet Putkimiehen ympärille.
Ja sitten vaan pullonpohjaan reikä. Pitääks kirjoittaa vielä että säilytä pullo ylösalaisin :))
Ainiin, kandee käyttää ehjää muovipussia...- Hei kun keikuskelen
"hooämpee.äf"
Ideasi on kyllä tosi hyvä. Mutta pikkuusen tahtoisin korjata.
Se pullo on niin mahdottoman kovaa muovia. Samanlaista paksua kivikovaisuutta, joista tehdään lapsille esim. niitä mopoja. Siis jos muistat, joilla lapset jaloila juoksivat, istuen mopon päällä.
Niin elikkä siis totanoin, puukko tai terävä naula ei tee reikää pullon pohjaan.
Mutta mitäs mieltä olisit, jos vaihdettais puukko/naula akkuporakoneeseen.
Vähäkö kevyttä puuhaa porata parit kivat reijät pullon pohjaan. - bessie*
Hyvä ehdotus, hmp.f, aion vähän jalostaa sitä.
Pohja tosiaan tuntuu niin vahvalta etten edes yritä. Roskiskaapissa on joutilas pieni muovisanko, jossa näkyy olleen jogurttia. Aina joskus pesen ja säästän tulevaa tarvetta varten noita ja nyt on tarve. Reiän teen veitsellä ja ylös kylkeen, kyljet tuntuvat ohuemmilta kuin muutenkin hankalammat pohja tai kaula .Alunparin aioin tehdä pullonavauksen tiskialtaassa jonne joka tapauksessa olisin aineen laittanut. Nyt teen sen niin että pullo on tuossa astiassa ja laitan vain ohjeen mukaisen puoli pulloa. - Pirre*
bessie* kirjoitti:
Pohja tosiaan tuntuu niin vahvalta etten edes yritä. Roskiskaapissa on joutilas pieni muovisanko, jossa näkyy olleen jogurttia. Aina joskus pesen ja säästän tulevaa tarvetta varten noita ja nyt on tarve. Reiän teen veitsellä ja ylös kylkeen, kyljet tuntuvat ohuemmilta kuin muutenkin hankalammat pohja tai kaula .Alunparin aioin tehdä pullonavauksen tiskialtaassa jonne joka tapauksessa olisin aineen laittanut. Nyt teen sen niin että pullo on tuossa astiassa ja laitan vain ohjeen mukaisen puoli pulloa.Onko se pullo punainen, en muista merkkiä, sillä sellaisesta en saanut minäkään korkkia auki, mutta sahateräisellä veitsellä sen kaulan, ja niin saanut aineet ulos, vaan koskaan en enää osta kyseisen merkkistä putkenavaaja ainetta.
bessie* kirjoitti:
Pohja tosiaan tuntuu niin vahvalta etten edes yritä. Roskiskaapissa on joutilas pieni muovisanko, jossa näkyy olleen jogurttia. Aina joskus pesen ja säästän tulevaa tarvetta varten noita ja nyt on tarve. Reiän teen veitsellä ja ylös kylkeen, kyljet tuntuvat ohuemmilta kuin muutenkin hankalammat pohja tai kaula .Alunparin aioin tehdä pullonavauksen tiskialtaassa jonne joka tapauksessa olisin aineen laittanut. Nyt teen sen niin että pullo on tuossa astiassa ja laitan vain ohjeen mukaisen puoli pulloa.Heikku ja bessie, hyvä juttu! Vaikka mä en kyl aio kertoa mitä mieltä mä oon tuollaisesta Putkimiehen kivasta.. poraamisesta.. :))
Kannatti aikoinaan käydä asentaja-koneistaja koulutuksen, että saa keittiöönkin oikeat apuvälineet, vasaran ja putkipihdit. Paineilmaa ja rälläkkää olen monesti kaivannut myös.
Näillä saat Bessie sen hajulukonkin auki, ei tarvi Putkimiestä.
http://ijl.fi/tyokalut/jeesuksen_leuat.jpg
Eikä tarvi niin julmetun lujasti kiertää kiinni, mun hajulukot oon kaikki laittanut niin että käsin saan auki. Katsoo vain ettei vuoda.
Ellei sulla ole siellä muoviputket..Pirre* kirjoitti:
Onko se pullo punainen, en muista merkkiä, sillä sellaisesta en saanut minäkään korkkia auki, mutta sahateräisellä veitsellä sen kaulan, ja niin saanut aineet ulos, vaan koskaan en enää osta kyseisen merkkistä putkenavaaja ainetta.
Pirre, mulla on jotain sellaista kristallimaista... en muista nimeä. Suhina vaan käy kun rakeita laittaa, tiedä sitten miten hyvä se on putkistolle. Mutta minusta aika tehottomat nuo litkut.
- bessie*
Pirre* kirjoitti:
Onko se pullo punainen, en muista merkkiä, sillä sellaisesta en saanut minäkään korkkia auki, mutta sahateräisellä veitsellä sen kaulan, ja niin saanut aineet ulos, vaan koskaan en enää osta kyseisen merkkistä putkenavaaja ainetta.
Sininen, ja oli muistaakseni puolta halvempi kuin tunnettu merkki, sama vaikuttava aine ja sama pitoisuus (15-30%.
Saattaa olla että vielä kerran kokeilen ja ellen silloinkaan saa avattua niin vaihdan merkkiä.
Tuo sahaaminen kuulostaa turvallisemmalta kuin puhkominen, saatanpa kokeilla riittääkö kärsivällisyys vielä siihen tämän #%&!!!prk**§ pullon kanssa. Minulla on oikein hyvä ja tylppäpäisenä tähänkin tarkoitukseen sopivan turvallinen leipäsaha. hmp.f kirjoitti:
Heikku ja bessie, hyvä juttu! Vaikka mä en kyl aio kertoa mitä mieltä mä oon tuollaisesta Putkimiehen kivasta.. poraamisesta.. :))
Kannatti aikoinaan käydä asentaja-koneistaja koulutuksen, että saa keittiöönkin oikeat apuvälineet, vasaran ja putkipihdit. Paineilmaa ja rälläkkää olen monesti kaivannut myös.
Näillä saat Bessie sen hajulukonkin auki, ei tarvi Putkimiestä.
http://ijl.fi/tyokalut/jeesuksen_leuat.jpg
Eikä tarvi niin julmetun lujasti kiertää kiinni, mun hajulukot oon kaikki laittanut niin että käsin saan auki. Katsoo vain ettei vuoda.
Ellei sulla ole siellä muoviputket..Kaikillahan on noita vehkeitä himassa? ja vaikka oliskin, niin en saakutti avaa yhtään hajulukkoa tai rassaa muillakaan mekaanisilla välineillä putkia auki. Ainakaan niin kauan ku asun kerrostalossa, sen saa hoitaa ukko tai huoltomies.
Hyi hemmetti mikä limaklöntti sielt hajulukosta saattaa löytyy hiuksenpätkiin takertuneina. Yök....
Onneks tääl meiän vuokratalois on kielletty käyttämästä jotain putkimies aineita ku ne voi syövyttää putket pilalle, niin siks soitetaankin huoltomies paikalle.- ent. siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Pirre, mulla on jotain sellaista kristallimaista... en muista nimeä. Suhina vaan käy kun rakeita laittaa, tiedä sitten miten hyvä se on putkistolle. Mutta minusta aika tehottomat nuo litkut.
Kaustinen sooda? Kaustiksoda? Sellaista mitä vuorotellaan kuuman veden kanssa ja sitten posahtaa. Sen kanssa saa olla varovainen, ettei yliannosta. Muuten se tukkii enemmän.
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Kaustinen sooda? Kaustiksoda? Sellaista mitä vuorotellaan kuuman veden kanssa ja sitten posahtaa. Sen kanssa saa olla varovainen, ettei yliannosta. Muuten se tukkii enemmän.
Jotain varmaan sen tapaista, natriumhydroksirakeita näyttäis olevan. Lueskelin just että ei suositella valurautaviemärien kanssa.. hups.. Kumpi onpi parempi, tukossa oleva viemäri vai valtoimenaan virtaava....
Nittaminax kirjoitti:
Kaikillahan on noita vehkeitä himassa? ja vaikka oliskin, niin en saakutti avaa yhtään hajulukkoa tai rassaa muillakaan mekaanisilla välineillä putkia auki. Ainakaan niin kauan ku asun kerrostalossa, sen saa hoitaa ukko tai huoltomies.
Hyi hemmetti mikä limaklöntti sielt hajulukosta saattaa löytyy hiuksenpätkiin takertuneina. Yök....
Onneks tääl meiän vuokratalois on kielletty käyttämästä jotain putkimies aineita ku ne voi syövyttää putket pilalle, niin siks soitetaankin huoltomies paikalle.Ei oo varaa Nitta sievistellä jos ei ole miehiä ulottuvilla :) Poika saa kylläkin hoitaa hiiret loukusta, mitenhän mä pärjään sitten kun muuttaa. Täytyy hommata tehokkaampi kissa kai.
- Pirre*
bessie* kirjoitti:
Sininen, ja oli muistaakseni puolta halvempi kuin tunnettu merkki, sama vaikuttava aine ja sama pitoisuus (15-30%.
Saattaa olla että vielä kerran kokeilen ja ellen silloinkaan saa avattua niin vaihdan merkkiä.
Tuo sahaaminen kuulostaa turvallisemmalta kuin puhkominen, saatanpa kokeilla riittääkö kärsivällisyys vielä siihen tämän #%&!!!prk**§ pullon kanssa. Minulla on oikein hyvä ja tylppäpäisenä tähänkin tarkoitukseen sopivan turvallinen leipäsaha.Olin aika hikeentyneessä mielentilassa tuon pullon kanssa, ja manasin että ootahan kyllä mie sinut pullohyväkäs aukaisen vaikka vasaralla :), hirveä työ siinä oli...
- äijä.
"purista reidet putkimiehen ympärille"...:) jaa, jaa....
äijä. kirjoitti:
"purista reidet putkimiehen ympärille"...:) jaa, jaa....
Joojoo :)) Siinä on varmaan hyvä syy aineen nimelle, kun perinteisesti kai naiset käy enemmän kaupassa. Mä valitsisin aina putkimiehen putkenavaajan sijasta :)
- inpiumpilampi
Niin olis, sais porata tämän mummon!
- oih oihhhh
Muakin sais joku tosi raavas mies höylätä pitempäänkin, vous olla vaik joku putkimies.
- hiiteen myrkyt
Ettekö naisparat osaa itse putkia putsata, sieltä mistä ne avataan, hajulukosta.
- hiiteen myrkyt
Nittaminax kirjoitti:
Ei osata ku se kuuluu huoltomiehille.
Omakotitalossa ei ole huoltomiestä, minä naisena pystyn hoitamaan homman ihan itse. Kertakäyttöhanskat käteen ja töihin, en tarvitse miehiä enkä myrkkyjä. Ja on mulla mies.
hiiteen myrkyt kirjoitti:
Omakotitalossa ei ole huoltomiestä, minä naisena pystyn hoitamaan homman ihan itse. Kertakäyttöhanskat käteen ja töihin, en tarvitse miehiä enkä myrkkyjä. Ja on mulla mies.
Olisit sen sitten heti sanonu, niinku mä jo tuolla ylempänä mainitsin asuvani kerrostalossa. En mä ole mikään selvännäkiä et missä kukin asuu.
- hiiteen myrkyt
Nittaminax kirjoitti:
Olisit sen sitten heti sanonu, niinku mä jo tuolla ylempänä mainitsin asuvani kerrostalossa. En mä ole mikään selvännäkiä et missä kukin asuu.
Putket voi putsata itse asui minkälaisessa asunnossa tahansa. Saamattonuutta ja laiskuutta taitaa olla, kun ei itse tehdä.
- huh huh
Nittaminax kirjoitti:
Että sä nitta olet tyhmä.
hiiteen myrkyt kirjoitti:
Putket voi putsata itse asui minkälaisessa asunnossa tahansa. Saamattonuutta ja laiskuutta taitaa olla, kun ei itse tehdä.
Ei ole laiskuutta vaan näin sanoo taloyhtiön säännöt. Usein vaan ei jaksa ootella huoltomiestä ja sit tekee ukko niiden homman ja ne saa palkan.
huh huh kirjoitti:
Että sä nitta olet tyhmä.
Juu olenhan minä joissain asioissa, mutta sehän on kiva jos sää olet viisas.
- huh huh
Nittaminax kirjoitti:
Juu olenhan minä joissain asioissa, mutta sehän on kiva jos sää olet viisas.
Niin olen huippuälykäs sinuun verrattuna. En myöskään plussaa itseäni.
- olisiko näin?
Jos siinä on sama systeemi kuin joissakin autoon tarkoitetussa lasinpesunesteessä:
Korkin juuressa on sellainen kapea, uritettu muovikaulus.
Jos ei sitä ensin repäise pois, niin ei korkki aukea.- bessie*
Lasinpesuneste pänikän korkin kanssa tuli myös aivan hiljattain taisteltua, "olisiko näin?"
Koville otti sekin, mutta ilmeisesti vahingossa sain auki, sillä en muista vasiten repäisseeni mitään kaulusta pois. Paremmassa valossa jos olisin touhunnut niin ilmeisesti sentään olisin repäisynauhan huomannut.
Edelleen, vaikka olen ollut ilman miestä jo monta vuotta, en miellä edes lasinpesunesteen laittamista omaan autooni omaksi hommakseni, mutta sen nyt sentään teen itse. Rengaspaineita ei tule katsottua ikinä.
Kiitos vinkistä, nyt olen viisaampi seuraavalla kerralla lasinpesunesteen kanssa, mutta tässä pullossa ei ole repäisynauhaa.
- eppu2
Minulla on tuolla kaapissa oranssi putki-reiska pullo. Kävin koittamassa. Painoin ja kiepautin se oli sillä auki. Kyllä siinä Sinun pullosi korkissa täytyy vikaa olla.
Tai oisko kierteitten väliin mennyt ainetta ja kuivunut sinne. Voi koittaa laskee kuumaa vettä korkin päälle.
(Ja kuka se siellä surkutteli, ettei naisparat osaa, minen oo miehiä ainakaan koskaan tarvinnut, muuta kun huvikseni hi-hii).- huvittaa
:)))) Kiitos eppu... Naurusta!
- koettu
Viisainta olisi laittaa tulppa altaaseen ja laskea se täyteen kuumaa vettä. Sen jälkeen avaat tulpan ja kas, vedenpaine saa putket auki. Voi kestää hetken, mutta kyllä aukeaa. Ei tarvita myrkkyjä.
- bessie*
Sen verran olen jo karhupumpun ja veden kanssa vehdannut, että tiedän tehottomaksi konstiksi. Erityisen tukossahan tuo ei ole, mutta purputtaa ja lätkyttää aika tavalla. Arvelen munankeltuaisilla olevan osuutta asiaan, tuli aiemmin satunnaisesti hävitettyä niitä joskus myös keittiön lavuaarin kautta. Putket ovat muovia ja 'putkenavaaja' ei niitä vahingoita, myrkkyähän se toki on mutta milläpä muulla saisin putket 'pestyä' kunnolla.
- rautaa rajalle
bessie* kirjoitti:
Sen verran olen jo karhupumpun ja veden kanssa vehdannut, että tiedän tehottomaksi konstiksi. Erityisen tukossahan tuo ei ole, mutta purputtaa ja lätkyttää aika tavalla. Arvelen munankeltuaisilla olevan osuutta asiaan, tuli aiemmin satunnaisesti hävitettyä niitä joskus myös keittiön lavuaarin kautta. Putket ovat muovia ja 'putkenavaaja' ei niitä vahingoita, myrkkyähän se toki on mutta milläpä muulla saisin putket 'pestyä' kunnolla.
No...tuota...
Nythän on asia niin, että:
Kanna se pullo autotalliin ja laita puristuksiin isoon ruuvipenkkiin.
Sitten otat suuret putkipihdit ja väännät niillä sen halvatun korkin auki.
Vaihtoehtona on tietysti räjähdysaineet!
Teippaa pullon kylkeen kilo terroristien käyttämää tehokasta muoviräjähdettä.
Jos ei vielä tämäkään tehoa, niin vie se pullo takapihalle ja asenna kannon päälle.
10 metristä ammut pumppuhaulikolla korkin kierteisiin.
Tämän pitäisi irroittaa juuttuneen korkin.
Helpoin tapa on tietysti porata se reikä korkkiin ja pistää vaikka puutikku tulpaksi.
Jos nyt oikein alkaa tilanne harmittamaan, niin osta muutama iso raketti ja ammu aattona koko murheenkryyni kauas ulkoavaruuteen.
Hyvää Uutta Vuotta!
Kaikesta huolimatta...
Tai juuri sen vuoksi.
Tai sitten ei. - koettu
bessie* kirjoitti:
Lisäksi juoksutat sitä vettä ensin kovalla paineella siihen reikään. Yritä uudelleen.
- bessie*
rautaa rajalle kirjoitti:
No...tuota...
Nythän on asia niin, että:
Kanna se pullo autotalliin ja laita puristuksiin isoon ruuvipenkkiin.
Sitten otat suuret putkipihdit ja väännät niillä sen halvatun korkin auki.
Vaihtoehtona on tietysti räjähdysaineet!
Teippaa pullon kylkeen kilo terroristien käyttämää tehokasta muoviräjähdettä.
Jos ei vielä tämäkään tehoa, niin vie se pullo takapihalle ja asenna kannon päälle.
10 metristä ammut pumppuhaulikolla korkin kierteisiin.
Tämän pitäisi irroittaa juuttuneen korkin.
Helpoin tapa on tietysti porata se reikä korkkiin ja pistää vaikka puutikku tulpaksi.
Jos nyt oikein alkaa tilanne harmittamaan, niin osta muutama iso raketti ja ammu aattona koko murheenkryyni kauas ulkoavaruuteen.
Hyvää Uutta Vuotta!
Kaikesta huolimatta...
Tai juuri sen vuoksi.
Tai sitten ei.No nyt tuli asiaa, "rautaa rajalle"!
Nythän on niin, että yhdestäkään ehdottamastasi konstista en mitenkään selviä ilman miehen apua!
Ei ole autotallia, ei ruuvipenkkiä, onko enää suuria putkipihtejäkään en ole varma, ei ole räjähdysaineita eikä kanttia niitä sytyttää, ei ole pumppu- tai muutakaan haulikkoa ja mikä ihmeen helpoin tapa tuo poraaminen muka on vaikka olisi porakin ja ei ole.
- Kolli Kellinen.
Voin tulla auttamaan eli avaamaan pullon.Mutta muista että aineen pitää vaikuttaa koko yö. Eli aamulla yhdessä kokeillaan toimiiko keittiön allas.
Olen mukava putkimies. Mottoni on: "vettä jo toisessa polvessa",sillä isäni oli myös putkiasentaja.- lycka till
No nythän bässiä onnesti, saa kaikki röörit auki ;)
- bessie*
Olisikohan ollut isäsi joka sai minut käyttäytymään huonosti joskus nuorempana. Pyysi minua pitämään keittiön hanasta kiinni tai jotain, ja makasi itse siellä jalkojeni juuressa. Minulla oli pelkkä lyhyt kimono päälläni, en ehtinyt suihkun jäljiltä pukeutua koska hän tuli huomattavasti etuajassa.
Mistä lie pannut kun tahallani otin vähän avonaisemman asennon siinä seistessäni. Voimakkaan vaikutuksen selvästikin tein ja niin hänkin minuun, mutta siihen se jäi.
Aika ihana muisto kuitenkin.
Tuohon pullon avaamiseen en tarvitse apua, mutta katsotaan sitten jos ei tuo aine tepsi. - huvittaa
bessie* kirjoitti:
Olisikohan ollut isäsi joka sai minut käyttäytymään huonosti joskus nuorempana. Pyysi minua pitämään keittiön hanasta kiinni tai jotain, ja makasi itse siellä jalkojeni juuressa. Minulla oli pelkkä lyhyt kimono päälläni, en ehtinyt suihkun jäljiltä pukeutua koska hän tuli huomattavasti etuajassa.
Mistä lie pannut kun tahallani otin vähän avonaisemman asennon siinä seistessäni. Voimakkaan vaikutuksen selvästikin tein ja niin hänkin minuun, mutta siihen se jäi.
Tuohon pullon avaamiseen en tarvitse apua, mutta katsotaan sitten jos ei tuo aine tepsi.:))))) Tää ny men ihan nauruksi, kiitti bessie*
- bässi vai se toinen
huvittaa kirjoitti:
:))))) Tää ny men ihan nauruksi, kiitti bessie*
Kumpika tämän kehun laittoi?
- Kolli Kellinen
bessie* kirjoitti:
Tuohon pullon avaamiseen en tarvitse apua, mutta katsotaan sitten jos ei tuo aine tepsi.Kolli tässä Hei! Kyllä se on ollut isäni,hän teki sen vaikka marjametsässä,jyrkässä rinteessä,tyttö alla pää kantoa vasten. Kuulemma myös saunan padassa.Tyhjässä siis.
- bessie*
Kolli Kellinen kirjoitti:
Kolli tässä Hei! Kyllä se on ollut isäni,hän teki sen vaikka marjametsässä,jyrkässä rinteessä,tyttö alla pää kantoa vasten. Kuulemma myös saunan padassa.Tyhjässä siis.
Ei se sitten ollut sinun isäsi, Kolli Kellinen
Tämä ei tehnyt mitään (paitsi sen mitä pitikin), vaan oli koko lailla sekaisin ja kahden vaiheilla. Oikeinhan hän tilanteen lopulta arvioi, mutta en usko että tarkkanäköisyyttään vaan 'arkuuttaan'.
Vähän erikoista minusta tuo tyhjässä saunan padassa vemppaaminen.
- Korppis*
Teillä näyttää olevan joutilasta aikaa jauhaa pullonkorkin avaamisesta.
No, mikäpä hänessä jos ei ole muuta tekemistä.- bessie*
Juu, joutilasta aikaa on nyt tavallistakin enemmän. Sinullako ei ole, vaikka olet eläkkeellä?
- eppu2
Joutilas aika on oikein mukavaa.
- L - L
Elämäni sulostuutaja saa minut tuntemaan itseni tärkeäksi mm. tuollaisilla jutuilla.
Ihmettelen miten hän selvisi ne 12-vuotta jotka minä olin viikot pois kotoa.
Hoitiko itse, oliko vakituinen urosavastaja vai vaihtuivatko ne.
Jäätyneen auravallin poistoon kertoi pyytäneensä naapuri ukon.
Poltettuaan roskia 2-pesäkattilassa oli lämpörele lauennut eikä poltin käynnistynyt.
Siihen hätään hän hankki tutun sähkärin joka kävi painasemassa kuittausnappulaa.
Nämä on kertonut. - henrjii
Joulun jälkeen yleensä on tosimiehille hommia, kun röörit on hyvin rasvattu
- henrjii
ja jos asuu kolhoosissa eikä omassa talossa, niin joku muu on lykännyt kinkunrasvat viemäriin, eikä se auta vaikka sitä omaa rööriä kuinka rassais.
- kiva palsta on
Hyvää Uutta Vuotta!, eikä hermostuta suotta :)
- en ymmärrä
Miksi ?
Vaikka kommettini poistettiin vaikka ei ollu pahansuopa, oliko jollain reikä hampaassako kolottamassa "bessie*",
kiitos kikatuksista, pystyin samaistumaan tilanteeseesi...
Kyllä - joskus minäkin kaipaan miestä - nimenomaan joihinkin käytännön 'hommiin' :D- Ehdottomasti paras
Kyllä se niin aukeaa että painaa ja kiertää samaan aikaan. Itsekin joskus käsi punaisena väännellyt ja painanut aikani ja yhtäkkiä se on auennut.
Nykyää käytän Thermolux-merkkistä raemaista putkenavaajaa. On vähän kalliimpi mutta siitä on moneksi kerraks,i kun joskus joutuu Kodin putkimiestä laittamaan koko pullollisen kerralla. Eli tulee paljon halvemmaksi. Olen ostanut Kuninkaankulmasta Tampereen Anttilan alakerrassa olevasta ruokakaupasta, mutta kyllä sitä varmaan myydään monissa kaupoissa.
Meidän S-marketissa en ole nähnyt, ja tekis mieli pyytää että tilaisivat ettei tarvitse kaupunkiin asti mennä ostamaan.
http://www.wisebusiness.fi/- bessie*
Olen toistaiseksi jättänyt koko homman sikseen, mutta tuon pullon kyllä avaan vielä tavalla tai toisella.
Nyt ihmettelen miksi nuo avaamisponnisteluissa kämmenpuolelle saamani 'vammat' eivät parane. Muut jäljet ja tuntemukset hävisivät melko nopeasti, mutta nuo kolme kohtaa ovat aina vain huomattavan turvoksissa ja vielä neljäskin 'tyyny' on ilmestynyt pikkusormen alle, vähän pienempi ja eri suuntainen kuin muut. Näöltään ja tunnultaan vähän kuin rakkoja, mutta ei kuitenkaan.
Samaa ainetta eri muodossa tuo näkyy olevan, ja ilmeisesti vahvempaa kuin nestemäinen valmiiksi laimennettu. Aion tätä samaa ostaa vielä yhden pullon ihan vain itsepäisyyttäni, mutta jatkossa jos tarvitsen niin ehkä sitten tuo raemainen.
Periaatteessa olen sitä mieltä, ettei tuollaista ainetta sisältävän pullon korkki ihan helposti saakaan aueta, mutta ainakin voisi muotoilla korkin hieman kädelle ystävällisemmäksi.
Luin joskus vuosikymmeniä sitten Sillanpään? novellin, jossa äiti oli mielestäni uskomattoman kylmä ja välinpitämätön lipeää juonutta lastaan kohtaan, ihan 'ahdisti'. Ja vähän tavallaan 'pisti vihaksi', että eikö perkele niitä lipeitä yleensäkin voinut säilyttää lasten ulottumattomissa, kun kuitenkin sokerit sun muut houkutukset jemmattiin visusti ja leivätkin jossain katon rajassa, mutta lipeät tuossa vain käden ulottuvilla jos vaikka pyykkäämään tulisi yhen äkin ruvettua. - Anonyymi
Kodin putkimiestä käsienpesualtaaseen yksi pullollinen 2kk välein.
Varmasti toimii ja maksaa vuodessa noin 20€.
Sähkölasku: 2021 joulukuun lasku noin 90€, nyt 300€.
Halpenee kuulemma 2024 toisella vuosineljänneksellä.
- Papan Sisko
Ihan tukkeessa oleva pesuallas. 1/2 pulloa pirkan putkenavaajaa,sitä sinistä,oranssipullossa.
Tunnin vaikutusaika ja hanasta kuumaa vettä reilusti perään.
Vuoden toiminut moittettomasti,mutta nyt teen saman uudelleen
ennakkoon. - Anonyymi
Itse ratkaisin vastaavan ongelman painamalla korkkia kyljestä neljään ilmansuuntaan sen verran kun se pullon muovi antoi periksi. Sen jälkeen aukesi ihan kevyellä painamisella.
- Anonyymi
Tämä keino tepsi, kiitos!!
Sama ongelma.
- Anonyymi
Aloitus on vuodelta 2014. Nostaja, tee uusi jos aihetta.
- Anonyymi
Laitat sinne lavuaarin reikään kunnola leivinjauhetta ja kaadat pääle etikaa.Johan alkaa hoitaa hommia seos. Tarkemman ohjeen saat netistä.Laita vaikka selaimeen: Etikalla ja leivinjauhella putken avaus. Itse tilantesssasi olisin mennyt rivitalon tai kerostalon pihaan .Odotanut kun joku mies tulee ja sanonut anteeksi avatteko minulle tämän korkin? Tai jos asut omakotit talo. Siihen tielle talosi viereen ja sama asia.Kysyvä ei koskaan eksy.
- Anonyymi
Johan herätti viemäri ja putkenavaajan korkki mielenkiintoisen ja pitkän keskustelun. Sokerina siinä oli naisen logiikka. Kuinka saisin rikki kookospähkinän...,.........
- Anonyymi
Ohjeissa ei Rambo lue vääntele korkkia jokaiseen ilman suuntaan ja tämän jälkeen annetuilla ohjeilla. Muutenkaan viitsi väkivaltaisesti murjoa myrkkypulloa jos se vaikka rävähtää auki ja naamalle. Mutta eihän kaikki tietävä ja osavaa Rambo tietenkään tämmöisistä välitä. Äiti yhä sitoo kenkäsi?
- Anonyymi
Vihje: Kaada hyvää käsitistiainetta 1/3 osa pulloa hajulukkoon, anna vaikuttaa 30min ja laske sitten raanasta kädenlämpöistä vettä noin 2-3min ajan. Toimii.
- Anonyymi
Putkimiehen neuvo jo 60-luvulta.
- Anonyymi
Ruoka soodaa ja etikkaa.Toimii.Katso tarkemmin aiheesta netti vaikka Martojen sivuilta. Sinä tapaus jos asut vanhassa kerostalossa ja 1 kerros ja putkistoa ei uusittu? Niin koko linjan Vedet tiskiallas .sataa pysähtyä pulppuamaan tiskialtaaseesi vesi ja jatkaa matkaansa. Siihen ei auta mikään. Kuin odotella putki remonttia.Ystävä asui vuokra talo ja 1 keros,Talo oli vain 10v. vanha ja aina siloin tällöin pulppusi keittiön lavuaarissa,kun istuimme kahvi pöydässä.Putkisto koko talo susi. Sepä se.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769