käsimatkatavarat lennolla

12-12

Hei!

Tiedän että 100ml pussiin pitää makata esim hammastahnat ripsarit jne, mutta mites sitten esim kun olen ostant ison paketin kosteuspyyhkeitä ja meikin puhdistusliinoja.. saako ne viedä käsimatkatavaroihin??

entäs saako viedä jotain naposteltavaa kuten karkkia yms.

22

3372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkaajatar

      Naposteltavaa saa viedä käsimatkatavaroissa ja myös kosteuspyyhkeet on aina mennyt läpi turvatarkastuksessa. Finavian sivuilla on ruutu mihin voi kirjoittaa pakattavien asioiden nimiä, se kertoo meneekö käimatkatavaroihin vai ruumaan. Katso tarkemmin sieltä..

    • 12-12

      Mutta siis näiden kosteuspyyhkeiden ei tarvitse mahtua siihen 100 ml pussiin? :) Koska ei kyllä mahdu mitenkään

      • pakkaajatar

        Ei tarvitse. Mulla oli käsilaukussa eikä mitään sanomista ole koskaan tullut. Monta reissua takana ja toivottavasti edessä ;))


    • 12-12

      kiitos sinulle :)

    • yijygyu

      Meikin puhdistusliinat ja kosteuspyyhkeet eivät ole nesteitä.

      Ainoastaan nesteet tai nestemäiset on pakattava pusseihin, haloo!!

      • yikgyppi

        Eikos tuo jo tullut selväksi ilman kommenttiasi. Kosteuspyyhkeissäkin on nestettä, eli siksi varmaan aloittaja epäröi. Mutta mikäpä aloitus ei muuttuisi piikittelyksi?


      • neste päässä?
        yikgyppi kirjoitti:

        Eikos tuo jo tullut selväksi ilman kommenttiasi. Kosteuspyyhkeissäkin on nestettä, eli siksi varmaan aloittaja epäröi. Mutta mikäpä aloitus ei muuttuisi piikittelyksi?

        Lopettakaa jo tämä saivartelu. Ruokaakin saa viedä ja niissä on myös nestettä.


    • Minigrip

      100 ml:n pussi? Tarkoitit kai 1 litran pussia ja max 100 ml:n nestepakkauksia?

    • Sirpa T.

      Voi hyvinkin olla, että heittävät ISON kosteuspyyhepakkauksen roskikseen. Pikkupakkaukset on aina menneet mukavasti. Minulta otettiin pois KUIVAshampoo, kun se jäi vahingossa kässäreihin. Ei siis kannata piikitellä!
      Mukavaa matkaa Sinulle! :) t. Reissunainen

      • Ihan itte

        Ei ne heitä mitään pois. Sinä heität, jos haluat lennolle.


      • Pilkunviilaajalle
        Ihan itte kirjoitti:

        Ei ne heitä mitään pois. Sinä heität, jos haluat lennolle.

        Ei ole merkitystä kumpi sen heittää. Pointti on se, että ei mene läpi turvatarkastuksessa.


      • mie vaan
        Ihan itte kirjoitti:

        Ei ne heitä mitään pois. Sinä heität, jos haluat lennolle.

        Sinä ihan itte oot näsäviisas. Tiijätkö muuten miten näsäviisaalle käy???


      • Etkö tiennyt?
        Ihan itte kirjoitti:

        Ei ne heitä mitään pois. Sinä heität, jos haluat lennolle.

        Että kyllä ne heittämisessä usein avittaakin... :D


    • Tulkinta oli

      Kansantajuinen ohje oli, että kaikki "mitä voisi veitsellä levittää on nesteitä" kosteuspyyhkeet ovat aika hankalasti leviävää...

      • S.T.

        Joopa joo. Huonosti levittyy kuivashampookin, veitsellä meinaan, mutta niinpä vaan nappas pois ja heitti roskikseen! :)

        P.S. Pilkunviilaajat ja piikittelijät, yms.,ovat näiden palstojen ikiriesa.


    • nimeni on eetu

      Mainio hupsuttelija!

    • S.T.

      Minulla on aina liukuvoiteet mukana jos vaikka joskus pääsisi kymppikerhoon!

      • :D:D:D

        Jess! Tämä on se näsäviisasten kerho. Tulkinta oli ihan itte ja näillä on nyt ne liukuvoiteetkin mukana...Ymmärretään syrjäytyneitä!


    • ei ap.

      Voiko ottaa pienempään käsilaukkuun erikseen meikkejä omassa pussissaan vai pitääkö kaikkien olla samassa pussissa? Ei siis ole tarkoitus laittaa laukkua ollenkaan ruumaan ja laittaisin ihonhoitotuotteet ja suurimman osan meikeistä isompaan laukkuun ja käsilaukkuun korjailua varten huulipunan ja puuterin.

      Entä saako pinnejä ottaa?

      • LOPETTAKAA JO

        FINAVIAN SIVUILTA VOI KOKEILLA HAULLA/TESTERILLÄ MITÄ SAA LAITTAA KÄSIMATKATAVAROIHIN JA MIKÄ RUUMAAN MENEVÄÄN LAUKKUUN. ETTEI KENENKÄÄN TARVI TÄÄLLÄ HAUKKUA NÄSÄVIISAAKS YM.

        HELPOMPAA SIELTÄ KATSOA KUIN TULLA TÄNNE ASIATTOMIEN PALSTALLE KYSYMÄÄN.


      • voi voi

        Miksi lentokoneen sisälle pitää viedä esim. shampoota jne jne...ne laitetaan ruumaan matkalaukussa. Tai sitten ostaa ne turvatarkastuksen jälkeen...saa viedä niin paljon kuin mieli tekee.


      • aina vaaaan
        voi voi kirjoitti:

        Miksi lentokoneen sisälle pitää viedä esim. shampoota jne jne...ne laitetaan ruumaan matkalaukussa. Tai sitten ostaa ne turvatarkastuksen jälkeen...saa viedä niin paljon kuin mieli tekee.

        Voi pyhä jysäys. Kaikki kun eivät maksa ruumaan menevästä laukusta turhan takia hintaa, kun se on lisämaksullinen esim. pelkän lennon ostavalle. Käsimatkatavaroihin monella mahtuu kaikki oleellinen.
        Minä kuljetan nestemäiset esim. shampoot, tuoksut, ym pienissä alle 100ml purkeissa käsimatkatavaroissa, jotka mahtuu yhteen 1l kokoiseen minigrip pussiin. Finavian sivuilta näkee tosiaan, mikä pakataan mihinkin laukkuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe